Végkielégítés nélkül, közös megegyezéssel hajlandó otthagyni posztját Antal Attila BKV-vezérigazgató.
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Végkielégítés nélkül, közös megegyezéssel hajlandó otthagyni posztját Antal Attila BKV-vezérigazgató.
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Én nem értem, munkajogilag
Én nem értem, munkajogilag miért járt volna egyáltalán végkielégítés? Úgy tudom az csak akkor jár, ha munkáltató kezdeményez rendes felmondást (tudomásom szerint Antal mondott le), vagy megszűnik a cég (szerencsére még nem tartunk ott). Vagy a szerződésben volt kikötve külön?
csak az ötvenmilliós
csak az ötvenmilliós fizetését kéri. igazán szerény ember.
Te mennyi fizetésért
Te mennyi fizetésért vállalnád Budapest és Magyarország egyik legkevesebb társadalmi elismertséggel járó, anyagi csőd szélén álló állami cég vezetését?
Azért megnézném azt az embert (ha tudsz, mondj ilyet), aki lemondana a fizetéséről, miközben a szerződése alapján végkielégítés is járna neki. Nagyságrendtől függetlenül.
Valószínüleg ő is
Valószínüleg ő is keveselte a fizetését, ha a saját fia cégétől rendelt buszokat. És ne felejtsük el az 500 mrd-t, amit a játékmetróra dobtak ki.
Nem tudom, hogy a
Nem tudom, hogy a leköszön(t|ő) BKV vezérnek, mi bűne és érdekeltsége van a 4-es metro-gateben?
A saját fia cége meg annyira az övé, hogy logisztikai managgerként dolgozott ott. Ezt lehet tudni. Attól, hogy az ellenérdekelt felek hazudnak és te beszopod, attól még nem igaz.
Azért érdekes, hogy pont az a cég kapta meg a beszerzést, na az érdekes. Ez az egy részlet.
-
Zsurmi
Igen, szegény raktáros
Igen, szegény raktáros melós volt csak. Te minden magyarázkodást elhiszel azután is, hogy kiderüt hogy hazudott? Hogy egyértelműen egy cégre írták ki a pályázatot?
Nem válaszoltál a
Nem válaszoltál a kérdésemre.
Ha alkalmatlanság, hanyag
Ha alkalmatlanság, hanyag kezelés miatt rugnak ki valakit, az ne pattogjon végkielégítésért. A tanácsadói szerződések felvetik a hűtlen kezelés kérdését. Valószínüleg emiatt mondana most le a végkielégítésről, mert rájött, hogy a sitten is végezheti.
Még mindig nem
Még mindig nem válaszoltál :)
Még a tanácsadói szerződések felbukkanása előtt le akart mondani.
Ha ő mond le, miért járna
Ha ő mond le, miért járna végkielégítés? Gondolom akkor már tudta hogy a hűtlen kezeléséből botrány lesz. A MÁV biztosító vezetőjét is elvitték a hűvösre, pedig egy hete még nagy pofával védte magát. Így fog járni antal attila is.
A végkielégítés csak indokolatlan felmondásnál járna, örüljön hogy még szabadlábon van. A tanácsadói szerződés az adócsalás és sikkasztás elterjedt formája.
Így fog járni antal attila
Így fog járni antal attila is.
Konkrétan mit követett el?
A tanácsadói szerződés az adócsalás és sikkasztás elterjedt formája.
Ez hülyeség. Látszik fogalmad sincs, mit csinál egy tanácsadó cég, csak nyomod itt a szöveget.
A tanácsadó cégek
A tanácsadó cégek számlái mögött gyakran nincs elvégzett munka, ezt az Apeh is ellenőrizni szokta a magáncégeknél. Ha egy kis kft rendelt volna tanulmányokat, amiket nem tudna bemutatni, akkor garantált lenne egy jó kia apeh-bünti.
Ezenkívül a tanácsadó cégek fiktív számláin keresztül kiszedett összegeket szokás használni korrupciós céllal lásd pl. a Máv-Carco vagy a MATÁV montenegrói leányvállalata vagy a Siemens európai szinten is.
Vagy csak a vezető megtartja magának a pénzt. Em már sikkasztás.
Normál esetben készül valódi használható tanulmány is, de ez a közszférában vagy állami cégnél ritka.
Elég furcsa, hogy hirtelen lemondott a korábbi követeléséről. Emiatt valószínű, hogy balhé nélkül akar távozni.
A lemondóban lévő BKV
A lemondóban lévő BKV vezér (A.A.) egészségügyi okokra hivatkozva vonult vissza. Vagy igaz, vagy nem.
Minő meglepő pár napra rá a fejetlen BKV-nál kitört "a nagy tanácsadói botrány".
Ami évi 500 milliós tételekről szól (5 évre 2.5 milliárd, nem 3 milliárd, nem évente) egy évi 10+ milliárd üzemi veszteséget termelő cégnél!
Mindez keret szerződés, ami maximálja a kiszámlázható munkát.
Az okos emberek pénzbe kerülnek (tanácsadó cég alkalmazottai), de a buták is (pl. BKV közép és felső vezetése).
A tanácsadói munka egyik lépése a cég ügyvitelének, döntési mechanizmusainak követése, pl. jegyzőkönyv vezetése által. Az nem munka, ááá! Csak kalapálják a billenyűzetet!
A következtetéseket is le kell vonni, az sem látszik.
A teljesítés pedig a megrendelőnek, adott javaslatokban látszik. Mérni csak akkor lehet, ha elfogadják a tanácsokat. Vagy ha nem, de kiderül hogy nem lett volna jó döntés.
Egy tanácsadó cég kiválasztása bizalmi kérdés is.
-
Zsurmi
Az okos emberek cégen
Az okos emberek cégen belül is sokba kerülnek, de tizedébe, mint a külsős cégek megbízása. És sokkal jobban számonkérhető, hogy mit végeznek.
A duplum miatt most alkalmam
A duplum miatt most alkalmam nyílik arra, hogy elmondjam, nagyon sok mindennel nem értek egyet a BKV és AA működése kapcsán, de ezt nem látom elegendő érvnek a puszta és érvek nélküli vádaskodáshoz.
Igazad van. Azokat kellene
Igazad van. Azokat kellene börtönbe zárni, akik ilyen (ún. manager)szerződést kötöttek vele.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Mumin! Ugye Te most
Mumin!
Ugye Te most viccelsz?!
Nehogy már, csak nem sajnálnunk kéne?! Nem ragadták tökön az enyhén korrupciós ügyért, hagyják távozni, ahelyett, hogy a sitt felé terelgetnék, miközben ez a patkány egy másikkal már mikor leszerződött, direkt olyan szerződést kötött, ha távozik, vigye a "kasszát" is, amit persze mi, állampolgárok fizetünk...Furcsák vagytok b+!
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
A vádakat bizonyítani is
A vádakat bizonyítani is kell, attól még nem csuknak le senkit, mert botrány van.
-
Zsurmi
Üdv! Nyilván a vádakat
Üdv!
Nyilván a vádakat én nem tudom bizonyítani: nem vagyok sem nyomozó hatóság, sem ügyész. Nyilvánvaló, hogy addig, amíg a mutyiban érintettek közül valamelyik patkány nem pakol ki - mondjuk mert megsértődik, mivel kevesli a sápot,- addig az ilyen "jogszerűen" elkövetett sikításokat nem lehet még feljelenteni sem, hiszen a feljelentő rövid úton rágalmazóvá válik.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
Na eegen, de azért mégsem
Na eegen, de azért mégsem patkányok, hanem emberek.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Üdv! Jól van, no. Csak egy
Üdv!
Jól van, no. Csak egy kicsit felment bennem a pumpa.
De ugye a homo sapiens sapiens meghatározásában nem lészen benne: anyagias, korrupt, önző, jellemtelen...
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
Mennyi fizetésért, vagy
Mennyi fizetésért, vagy mennyi végkielégítésért?
A végkielégítést én sem
A végkielégítést én sem értem, de - ha jól emlékszem - betegszabadságra ment (szívroham (?) miatt). Másrészt a sajtó is szépen torzítja a híreket, pont az ilyen kis nüansznyi részleteket.
Azon kívül tessék hozzászokni, hogy az ekkora cégek vezetői hazavisznek ennyi pénzt évente! Ennél kevesebbért csak Aba Botond szintű embert kapni. Ennyi a fizetés, de könnyű bukni rajta kívülálló okok miatt, miközben akár jó munkát is végezhet. Az állás még annyira sem biztos, mint az átlag dolgozó esetén!
Antall Attila mérlege, az én felfogásomban (jóindulatúan állok a dologhoz):
+ Referencia: Egy jól működő közlekedési vállalattól jött el korábban (Nógrád volán), anyira hogy a forráshiányos BKV egyes járatain alvállakozó.
+ 2 éves vezetése alatt lefaragott a BKV évi 8 milliárd működési veszteséget, közben gyakorlatilag a vízfejből csapoltak csak le.
+ Megbízott egy külső tanácsadó céget, hogy mérje fel mitől nem működik. Az éves veszteség töredékéért. Természetesen a külsős cég ott van mindenhol és nem felel a közép és felsővezetésnek, csak a megbízójának.
+ A megtakarított veszteségből a járműparkot cserélték volna.
- Elavault és ahhoz képest drága járművet vettek volna, egy közelálló cégtől (Alfa Busz). Mutyi.
- Nem tudta 2 év alatt ráncbaszedni a BKV vezetését
A vezéren kívül álló dolgok:
- Demszky Gábor főpm. vezette fővárosi önkormányzat, nem finanszírozza a saját vállalatát és szinte nem ruház bele (4-es metróra minden, de a BKV is rész kell, hogy vegyen benne)
- Hagyó Miklós alpm. a főnöke. A megrendelő. Gyakorlatilag kézivezérli a céget.
- A BKV-nek senki nem épít villamosvonalakat, de neki kell fenntartania. Míg a közutakat az állam és önkormányzat fizeti (persze az adófizetők pénzén).
- A BKV - szerintem mit sem változott - közép és felsővezetése.
Mi az isten faszát vár bárki 1 db felső vezetőtől, hogy tegye rendbe a vállalatot, ha pl. tanácsadó céget sem fogadhat? Egy ilyen cég kiválasztása bizalmi kérdés is, a cég pedig komolyan felel a rábízott titkokért.
Egy szarul működő poszt-szocialista nagyvállalatnál mit várunk a közép- és felső vezetéstől? Ellenállást minden változással szemben! Egyenlőre sikerült, bár repednek a falak. Csak most már összedőlőben van a vállalat.
-
Zsurmi
A tanácsadó cég
A tanácsadó cég munkájáról nincs megfelelő dokumentáció, másrészt sok esetben 50 ezer ft-os óradíjjal csak jegyzőkönyveket gépelgettek.
dup
dup
Mondják ezt azok a
Mondják ezt azok a középvezetők, akiken számonkérték a tanácsadók a határidőket. Hirtelen nem hagyták őket semmittenni, ezért megsértődtek: ez a másik oldal.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Nos szerintem is pont ennek
Nos szerintem is pont ennek a játszmának a legutóbbi körét nyerték meg.
Ismét emlékeztetett az eset, hogy a kedvenc bulvárlapon (Index) is mekkorát tud hazudni, mennyi részletet eltorzított (saját korábbi írásaihoz képest) és mennyire csak a balhénak él. Ez tulajdonképpen jó, mert nem nem kimondottan elfogult.
-
Zsurmi
Biza. Civil szervezet is
Biza. Civil szervezet is rokkant már bele abba, hogy bevezettük az önkéntesen elvállalt feladatok nyilvántartását (csak annyit, hogy ki mit vállalt és hol tart vele), és az egyik tag ezt személyes sértésnek vette. Ezért szétbalhézta az egyesület. (Csak reménykedem benne, hogy tanultam annyit az ügyből, hogy legközelebb meg tudom ezt előzni, de biztos nem vagyok benne.)
Akkor mit vársz azoktól, akikre egzisztenciális veszélyt jelent a kontrol?
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A fordítottja sem jó,
A fordítottja sem jó, amikor a civil szervezetben senki nem csinál meg semmit, és vegetál (én ilyet láttam, otthagytam). Akkor inkább bomoljon fel.
Hogyan kell ezt a jelenlegi
Hogyan kell ezt a jelenlegi elképzelésed szerint megelőzni?
Mindannyiunknak fontos, hogy jól csináljuk a civilkedést, szívesen tanulok jó gondolatokat.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
Sajnos nem csak a vízfejet
Sajnos nem csak a vízfejet építették le, hanem a karbantartást is. Ezért van az, hogy a buszok olyan állapotban vannak, amilyenben.
phorvath
Nem tudta 2 év alatt
Nem tudta 2 év alatt ráncbaszedni a BKV vezetését
Eszközei sem voltak hozzá. A magyar munkajog olyan, hogy irtó nehéz azt mondani, hogy X helyett felveszem Y-t, mert hatékonyabban végezné ugyanazt a munkát. Főleg ha X már hosszú ideje (asszem a jogban > 6 év) tölti be a pozíciót. Hacsak nem csinál valami nagy baromságot, ami miatt kirakhatod (pl nem jár be, vagy felgyújtja az irodát), akkor egy folyamatos, finom kis elszabotálás vagy közalkalmazottakra jellemző munkakultúra miatt nem tudsz megválni tőle.
Isten fasza vagy nem: ez
Isten fasza vagy nem: ez ígérte, ezt vállalta.
Tanácsadót is nyilván fogadhat, de nem 2őt vagy akárhányat. Sem a szerződése, sem a tanácsadói szerződés nem számíthat üzleti titoknak, hiszen KÖZcég KÖZpénzből. Az egyik tanácsadó cég pár napja kezdeményezte, hogy oldják föl az (eleve jogtalan?) titoktartást inkább.
A */- elemzéssel nagyrészt egyetértek, bár nyilván lehetne még árnyalni. +1 megjegyzés: az alkalmatlan embereket nyilván ki lehet rúgni, erre van a jogi osztály. de lehet őket pl. képezni vagy átképezni is. Ki kell számolni melyik változat mivel jár.
1. Ez a 8 milliárd miből
1. Ez a 8 milliárd miből jött ki, pontosan nem emlékszem, de voltak itt régebbi adatok és szerintem nem volt ennyire durva.
2. "A megtakarított veszteségből a járműparkot cserélték volna." Részben saját zsebbe, ha nem buknak le.
3. Tudtommal nem volt semmi nagyobb beszerzés, amik miatt ekkora veszteség indokolt lenne.
Ahhoz, hogy egy ilyen céget
Ahhoz, hogy egy ilyen céget ráncba lehessen szedni kell:
Ebből kb. az egyik sem volt meg. Ha nincs a sok balhé a másik két A-betűssel, meg Combinokkal, meg a.. Akkor semmi sem változott volna. Kivéve, hogy már bedőlt volna a cég. Ez kicsit olyan, mint a Bokros csomag. Szükséges, de fájdalmas volt, senki nem akarta, de valami kellett már csinálni. Befejezni nem hagyták, hogy értelme/eredménye legyen.
Egyik módszer a ráncbaszedésre a nagy mammut szétdarabolása kis cégekre. Ha a vállalat állami/önkormányzati, a leányvállalatok is azok lesznek.
Miért jó ez?
A cégek között szerződésnek és elszámolásnak kell lennie. Nem annyira könnyű kavarni.
Az új cég átvesz feladatkört, de nem kell átvennie a dolgozókat. Átveheti, de legalábbis megválogathatja.
Kit érdekel, hogy megszűnik 300 vezető munkahelye?
Ez az elv. A gyakorlat azt mutatja, hogy szeretnek üzleti titoknak minősíteni állami/önkormányzati válalat és beszállítók közötti szerződéseket. No igen, ez ellen kell küzdeni: Sajtó, civil szféra.
És igen, jól elbaszni is lehet a feldarabolást. Csak épp, ha meg se próbáljuk, később sokkal drágább lesz a kármentés! Most ez lesz.
Mutyi mindenütt van, de nem mindegy mekkora és működik-e a cég és mekkora nyereséget/veszteséget termel.
Mindenki nyivákol, hogy milyen szar a BKV! De amikor lehetőség lenne, akkor jön a szarkavarás, hogy miért kap annyi fizetést (ami a kisnyugdíjashoz képest kiugró -- ÉS??), miért fizet (aprópénzt) erre+arra (tanácsadás), jaj ez botrányos, mondjon le!
A sok féleszű beveszi ÉS MÉG mondja is a baromságokat! Ezt érdemlik. Sajnos a többiek nem, de hát ez már csak ilyen: közös.
-
Zsurmi
"Ebből kb. az egyik sem
"Ebből kb. az egyik sem volt meg. "
vs.
"De amikor lehetőség lenne"
Sikerült jó ellentmondanod önmagadnak.
Úgyhogy pár 10 millióért bohóckodott egy kicsit, a nevét adta hozzá, annyira érdemli meg, mint az összes többi.
Azt nem látom, hogy megdolgozott érte, járatritkitásssal próbálkoztak volna nullszaldót összehozni (ami igy se lett volna nulla, ha összejön a jó üzlet (nekik) a buszokkal).
Felőlem kaphat 100 milliót is, ha tényleg nem lesznek ekkora veszteségek (és nem járatritkitás meg fejlesztések, sőt karbantartás elhanyagolása mellett, amire van panasz). Ez puszta pénzkidobás, és sajnos nem "csak" az 50 millióé.
A lehetőség megvolt (nem
A lehetőség megvolt (nem egy totál alkalmatlan kapta a megbizatást), a feltételek nem, no meg teljes ellenszél. Nincs ellentét a 2 tetszőlegesen kiragadott mondat között.
Inkább volt bohóckodás a korábbi időszak, amikor semmi érdemleges nem történt, ami igen, az külső nyomásra, parancsszóra. 2003 óta be van programozva, hogy a BKV megy le a lejtőn. Akkor konszolidálták (érsd egy rakás adóforintot raktak bele hogy ne fulladjon bele az adósságba), de semmi más nem történt, hogy az adósodás ne folytatódjon.
Mintha egy a BKV egy busz lenne, ami ezután ismét megindult a lejtőn. Semmit nem csináltak egy darabig, csak amikor már nagyon rázott az út. A felé végül "sofőrt" cseréltek, akinek kezét lábát rugdalták, ütlegelték, mindenki jobban tudta mit kéne csinálni (vagy épp azt, hogy semmit). És rádión sem tudott tanácsot kérni, mert a fedélzeten többek feladata volt és különben is túl sok energiát fogyasztott el az akkumulátorból. Micsoda pazarló sofőr!
Még a végén kiderül, hogy a ballasztot ki kell dobni, akkor nem gyorsul annyira az busz, könnyebb lefékezni és csinálni valamit. Közel a szakadék, de legalábbis szép nagy gödör van előtte.
Fogalmam sincs, hogy mg mit csinált volna, jól csinálta volna-e ez az ember. A referenciái alapján bizakodtam. Úgy látom nem az emberen múlt, hanem a körülményeken. Egy lehetőség volt. Nem sajnálom A.A.-t, ez a szakmájával jár. Magunkat sajnálom és a pénztárcánkat.
Azt mondom, hogy ez most nagyon el lett baszva és sokba fog kerülni.
-
Zsurmi