Jászain megkapom a zöldet. Elindulok, pörgetek felfelé a Margit-hídra. A felhajtó után hallom, hogy a nyomomban egy busz. Aztán azt is megérzem, hogy meglöki a zsákom (Ortlieb) bal felső csücsket. Lezsibbad a gerincem, megingok, a busz es a padka közé szorulva támaszt keresek, nem találok mást, mint a sötétkék bádogot. Persze az megint taszit rajtam, ugyhogy ököllel is ütök rá egyet, hogy legalább egy utas észrevegyen. Busz elhúz, sikerül a lábamat letenni.
Vérnyomásom az egekben, nagy levegőt veszek, es indulok utána. A budai hídfőnel, a megállóban utolérem. Megállok elötte, kérdezem, hogy ez mi akart lenni. Nem hallom, mit mond, csak látom, hogy jobb karját lengeti. Csóvalom a fejem, és intek, hogy szálljon le. Erre elkezd integetni, hogy menjek előle. Nemet intek. Megmarkolja a kormányt, balra tekeri, és szép nagy ívben kikerül. Vajon hasonló manöver pár perce a hídon miert nem sikerült neki?
Persze tanu nincs, én meg örulhetek, hogy élek, hogy nem estem be a kerekek alá, és megvannak a lábaim. Most komolyan, mit lehet ezekkel kezdeni? Dühös vagyok és tehetetlennek érzem magam.
BPO-849, regi típusú Ikarus, 6-os járat.
Forrás: http://alleycat.hu/blog/20080505/mar-megint-egy-bkv-sofor












hat, ne izgulj, nem te vagy
hat, ne izgulj, nem te vagy az egyetlen, mult heten elutott majdnem engem is, 6-os busz, sztistvan koruton:-(
david
Thanks for the post. nice
Thanks for the post. nice post
Sajnos ez nem új keletű
Sajnos ez nem új keletű probléma, én is kerültem már ilyen helyzetbe, és sokról hallottunk már itt az oldalon is:(
A bkv-nak irt levelek mintha
A bkv-nak irt levelek mintha hatastalanok lennenek.
Lehet megerni egyidoben, sokan feljelentest tenni a rendszam es idopont ismereteben. Ennek mar lehetne olyan sajtovisszhangja ami rakenyszeritene a bkv-t, hogy csinaljon valamit.
Feljelentés? életveszély
Feljelentés? életveszély okozása miatt?
nekem a roosevelt téri
nekem a roosevelt téri busszal volt ilyenem, nem tudom mi jár ott körbe. nem tudom hányas busz, nem is törődtem vele.
________________________________________
Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!
Az ilyen típusú események
Az ilyen típusú események is történnek mindenhol és minden helyen, de ha a vezető szakértő és ma is az ő érzékeli, akkor nincs probléma. Én egy nagyon óvatos vezető és főleg engem érdekel, ha átlépnek a hidak és a fordulópontok.
105/16, és azért is
105/16, és azért is érdekes a roosevelt mert hogy a fenébe megy ott a busz gyorsabban mint egy bringás, mivel nincs egy darab egyenes szakasz sem.
Rendszám, időpont, eset
Rendszám, időpont, eset leírása a bkv e-mail címére, súlyos esetben rendőrségi feljelentés (egész biztos bringázott arra még valaki, aki látta az esetet ;). A BKV a társadalom alját alkalmazza, az ellenőrök verik az embereket, a buszvezetők vadásznak, muszáj fellépni ezek ellen, menjenek inkább utcát seperni, a normálisak meg kapjanak rendes fizetést, hogy ne netto 90 000-ért tegyék tönkre az idegrendszerüket és torolják meg a szar életüket másokon.
nekem ezek a férgek ne is
nekem ezek a férgek ne is söpörjenek, a partvissal nyúlkálnának a küllők közé.
---
!úgyis megdöglünk mind!
Én ilyet, hogy a BKV a
Én ilyet, hogy a BKV a társadalom alját alkalmazza, nem írnék le. Rosszabb lenne nélkülük a város.
"Rosszabb lenne nélkülük
"Rosszabb lenne nélkülük a város."
Biztos?
Ja.
Ja.
Totálisan eggyetértek
Totálisan eggyetértek veletek...
Már ellnézést kérek,de
Már ellnézést kérek,de ha valaki utálja a BKV-t akkor az Én vagyok (személyes ügy tapasztalat),de amit Te irtál az kicsit nagyon erős.Nagyon sok szakember van köztük kik minden tiszteletet megérdemelnek.Olyan szakemberekkel találkoztam a Bkv berkein belül kik a KRESZ-t szó szerint idézték fejböl,s ami a legföbb alkalmazni is tudták.
Ezért kérlek ne vegyél mindenkit egy kalap alá.
A másik.A Bkv vezetöségének levelet irni nem rossz dolog,csak nem szabad hagyni hogy hanyagolják a dolgot.
Naponta több ezret kapnak,föleg a frekventált helyekröl (2 tuja kedves höbörgö politiKUSS urak)
A bringás panaszokat asztal alá söprik 99%-ban,de ha egy vezető ellen sok panasz érkezik azt elöbb utobb 500-800 vagy akár 1000 orára is büntetik.
A KRESZ aktuális
A KRESZ aktuális állapotát vagy az 1975-ös verziót?
-
Zsurmi
Sztem a feljelentgetés nem
Sztem a feljelentgetés nem igazán nyerő dolog, mert:
1. A Lánc- és a Margit-híd meglehetősen gázos helyek, ha te ott nekiállsz az úttesten (emelkedőn) menni, akkor úgy tartod föl a forgalmat, hogy esély sincsen az előzésre. Akkor tényleg 10-20 autó rád fog várni egy szűk keresztmetszetben. Kevés hely van, ahol járdázni célszerű, itt igen. Én egyszer mentem ott úttesten, többször nem tervezem.
2. A buszvezetők feljelentgetése arra fog vezetni, hogy
a) minden centiméter busz-kerékpár sáv ellen foggal-körömmel fognak küzdeni, "nem lehet biztonságosan kikerülni a bringásokat" felkiáltással, és a ti feljelentéseiteket fogják lobogtatni.
b) Aki mindennek ellenére mégis ott megy, az ellen mindent meg fognak tenni, oda fognak állítani pár rendőrt (vagy BKV-biztonságit, akik a rendőr érkezéséig majd jól feltartanak) pl. a Lajos utcába, és kapkodják majd el a bringásokat. Pontosan tudják, hogy nem a bankvezérek fognak bringára pattanni, hanem a BKV potenciális ügyfelei. Mi konkurenciát jelentünk nekik minden szempontból, az ellentéteket nem itt kell élezni-
Jaja, Margit-hídon
Jaja, Margit-hídon célszerűbb a járda. Nem tudnak úgy megelőzni, hogy a másik sávba közbe ne lógjanak át, ahol szintén autók mennek, szóval tényleg feltartod a forgalamt. Meg már csak 3-4 évet kell várni, és szép kerékpárutas lesz a híd. Vagy pedig rakjad nyélen negyvennel.
Ettől függetlenül nagyon felelőtlen és szarházi volt a sofőr.
Nem tartják fel a
Nem tartják fel a forgalmat, mert _én_ vagyok a forgalom. Előtte a Nyugatitól a Jászaiig ők tartanak fel engem. Nem ugyanolyan az autó meg a bicaj, egyik itt jobb, a másik ott, de mindkettő _jármű_, tehát az úton a helye.
A Margit-híd járdáján egyébként is sok a gyalogos. Ők ugyanannyira feltartanak engem, mint én az autósokat. És én is veszélyes vagyok számukra, mint az autók számomra.
Nem szokás feljelentgetni, ezt én sem tartom jó megoldásnak. De ha durva a helyzet, akkor szükség van rá.
A Lánchídon mellesleg tilos menni, mint ahogy a Margit-híd járdáján is (minthogy kerékpározásra alkalmas az úttest).
+1 nem járdázni, inkább
+1
nem járdázni, inkább edzeni és tempósan rakni megfele. aki huszonöt-harminccal tud menni az már bőven túlteljesíti a bádogcsigák átlagsebességét.
Abszolut egyetertek! Minden
Abszolut egyetertek!
Minden jogod megvan, hogy az uton kozlekedj, es nagyon keves, hogy a jardan. Az, hogy kisebb a sebesseged, nem ok arra, hogy az eletedet veszelyeztessek. Ha a jardara mesz, a gyalogosokkal elezed az ellentetet es elismered az autosok "igazat", hogy nincs keresni valod az uttesten. En feljelentenem azt a sofort.
AAAa
én elég tetű lassan
én elég tetű lassan bringázom, ámde igen ritkán volt rá példa, talán 1-2 x , h feltartottam a forgalmat (egyébként ÉN is a forgalom vagyok, magamat meg nem tartottam fel, tehát a forgalmat sem) szóval azt kéne tisztázni végre, h az az úgynevezett forgalom, na az nem csak autóból és buszból áll, a kerékpáros is forgalomrész, na miről beszélünk mááááááááár...soha senki nem dudálhat le az útról, csak mert nem 200 lóerő dübörög a seggem alatt, hanem a gyönyörűséges lábacskáimmal teperem a pedált...........
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
plusz egy Zsoltee
plusz egy
Zsoltee
Plusz meg egy. ... es en
Plusz meg egy.
... es en egyaltalan nem lepodnek meg ha bankvezert latnam biciklin (eleg sok ugyvedet lattam mar) - hal' Istennek (es hala a CM-nek) nagyon szeles lett a biciklis tarsadalom Bp.-en.
:) -(-1) - - - - - - - - - -
:)
-(-1)
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
Már bocs, de a Margit
Már bocs, de a Margit hídon nagyon ritkán tartod fel a forgalmat. Ha egyáltalán nincs dugó, akkor simán ki tud kerülni, ha nagy dugó van, akkor ugy is lassabb a forgalom, mint amit te tudsz. akkor lehet gáz, ha párhuzamosan tömöt kocsioszlopok haladnak, viszont még nem állt be a dugó. Mivel mindkét végén van lámpa, ez viszonylag ritka. Szerintem aki lassan szeret menni, az guruljon tizzel a járdán, de ha 25 körül tolom fölfelé, az a kétszáz méter, amig felfelé tolom, már ne fájjon annyira a sok sietős autónak. Vagy a puposra rakott Ifát is le akarják dudálni? Asse gyorsabb.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Meg a munkagépnek se nagyon
Meg a munkagépnek se nagyon dudorásznak, pedig az aztán feltartja az egész sávot a max. 30 km/h-jával. Csak hát az fizikailag nagyobb, így nem éreznek kényszert a népnevelésre.
na ja... ma az andrássyn
na ja...
ma az andrássyn álltunk kb. 4en (,minimal mass, jee) a lámpánál, a Liszt sarkon. egyszer csak mögénk gulrult egy ősz csákó a kicsi terhek cipelésére alkalmas autójával, gondoltam most kurva okos lesz, és meglepetésszerűen dudált egy nagyot. hátranéztünk, hogy miafasz, persze mutogat a bringaútra. mi meg mutogattunk az ott álló audi tt-re, jé, ekkor már nem volt annyira okos...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Létszám a lényeg. Ha
Létszám a lényeg. Ha egyedül teker az ember, nagy pofával mernek okoskodni. Több bringás néz egyszerre a zótósra csúnyán, hamarabb visszavesz a delikvens.
Vaooo! Ha ez 6 körül volt,
Vaooo! Ha ez 6 körül volt, akkor pont mögém fékezett be és dudált (és mutogatott az utókkal tömött bicikliútra), és akkor lehet, hogy Te álltál előttem és voltál olyan kedves + aranyos és nem hagytad, hogy agyonüvöltsön engem az ember? Ha igen, akkor elképesztően nagyon köszönöm! Nagyon felemelő érzés volt, hogy nem vagyok egyedül. :)))
természetes
természetes volt:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
lehet, de azért nagyon
lehet, de azért nagyon köszönöm! Járj utadon szerencsével! :)
Ha a járdákon lenne le-
Ha a járdákon lenne le- és felhajtó, sokkal normálisabban lennének használhatóak.
A BKV-nak meg a minél kevesebb utas az érdeke, a legutóbbi sztrájk is nyeresség volt nekik.
Ha a kötelezően
Ha a kötelezően használandó kerékpárutakon lenne felhajtó minden kereszteződésben, többet használnánk.
-
Zsurmi
1. ebben szerencsére nincs
1. ebben szerencsére nincs igazad,
Margit híd: ahol két sáv van ott nonszensz h bárkit is feltartanánk, ha nem jönnek a belső sávban akkor azért, ha meg folyamatosan jönnek akkor már rég dugó van, ha meg nem engedik zippzárszerűen be egymást akkor meg ők tartják fel egymást.
Lánchíd: voltmár, a lánchíd rövid, kibírja, végén ott a dugó, ha nem jönnek szemből akkor meg elfér. de ha jönnek szemből akkor sávközépen menj h en próbálkozzon. ha már nem jönnek akkor mehet.
mindkét híd gyalogos szabadidős program, ne járdázzunk már
Jójó, meggyőztetek, a
Jójó, meggyőztetek, a Margiton mostantól én is az úttesten megyek.
"oda fognak állítani pár
"oda fognak állítani pár rendőrt (vagy BKV-biztonságit, akik a rendőr érkezéséig majd jól feltartanak"
--igen minden rendőrt az utcára!! legalább azokon a szakaszokon a be lenne tartva a kressz
--bkv biztonsági? :-Djól feltart? :-DD nem tudom hogyan, de mivel nem hivatalos személy, így nem érinthet meg. ha mégis, akkor szabadság jogaidat korlátozza és fel lehet jelenteni.
"igen minden rendőrt az
"igen minden rendőrt az utcára!! "
rendőrállam, gyengébb nálam:P
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Nyugodtan tudnak varni az
Nyugodtan tudnak varni az utosok mogoted a margit hidon ha benak es nem tudnak kikerulni, van ott hely napi szinten hasznalom azt a hidat, volt hogy egy nap 7xer mentem at rajta,kurva gaz az a hid ,foleg a villamos sinek a pesti lejaronal, de aki akar siman elfer, aki meg bena rutintalan joidos autos az meg tudjon varni es netalantan 5 percig 30 al csorogni.
Buszvezetok szajat meg konyeden el lehet kenni, parasztok, de ha kiszalnak a fulkebol egy totyadt aluliskoazot remego hustomege valnak
Onbiraskodas:( mast nem nagyon latok... a hatosagok szarnak a fejunkre nagyivben, helyszinbiztositason kivul ahol szetrancsiroztak, massal nem nagyon foglalkoznak.
A következő megállóban
A következő megállóban odamégy, keresel tanút, sofőrrel nem kötözködsz. Otthon, megnyugodva feljelented közúti veszélyeztetésért.
Segítek megírni a feljelentést. Tanúd legyen, az a lényeg.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hogy keresel tanut? A buszon
Hogy keresel tanut? A buszon ulok kozott? Feltartod a buszt? Vagy a leszallok kozott?
En arra gondoltam, hogy ha nehany ember csoportosan elmenne feljelentest tenni, es meghivnak a sajtot, akkor foglalkoznanak az uggyel talan, igy akkor is lehetne nemi ertelme a dolognak, ha a feljelentes nem vezetne eredmenyre.
A buszon utazók között.
A buszon utazók között. Mondjuk felszállok a bringámmal együtt, hogy ne tartsam fel a buszt sem, és a bringát se lopják el.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Utazási feltételek szerint
Utazási feltételek szerint kerékpár nem szállítható a buszon :(
A BTK szerint pedig a
A BTK szerint pedig a közúti veszélyeztetés bűncselekmény, és állampolgári kötelességed a bűncselekményeket megakadályozni, valamint a felderítésüket a tőled elvárható módon segíteni.
(Valamint a buszra felvitt kerékpár kiválóan képes előhozni az ilyen taplókból a BTK-ba ütközést, miközben magad csak egy polgárjogi szerződést szegsz meg, amit a szituáció ismeretében kétlem hogy a BKV megpróbálna szankcionálni, éppen a fennt elmondottak miatt. Ha meg igen, összedobjuk a pótdíjat;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Söt,abban az esetben
Söt,abban az esetben magának a Bkv-s jármü vezetöjének kell értesitenie a rendészeti szerveket,azaz saját maga ellen kell eljárást kezdeményeznie))))
Én is azt gondolom, hogy a
Én is azt gondolom, hogy a törvény adta lehetőségek között igenis nem kell annnyban hagyni az ilyen viselkedést. Tanú pedig mindenhez kell. Szerezni viszont egy ilyen helyzetben, ott a forgalomban nagyon nehéz.
És azt is gondolom, hogy egyégben az erő. Egyedül kevésbé tud az ember hadakozni. Egy olyan szervezet, amely több biciklist tudhat a soraiban (MK), nem tudná felvállalni az ilyen sofőrök elleni erőteljes fellépést?
Rádiós műsorokban el lehetne mesélni az ilyen atrocitásokat is, az életveszélyt előidéző gonosz gazemberek cselekedeteit is - elrettentő célzattal.
Olyan sok ilyen kifejezetten gonosz, ténylegesen életet veszéleztető sofőr van.
Feltétlenül írni kell a BKV-nak. Nem szabad szó nélkül hagyni az ilyen eseteket! Jegyezze meg a buszsofőr,ha olyan bunkó, hogy egy fegyelmi vagy figyelmeztetés kell ehhez neki, akkor ilyen áron; hogy nem ő az út császára, nem ő a törvényt űlő, büntető hatalom! Mert nyilvánvaló, hogy ki tudta volna kerülni a biciklist, ha akarja.
NE MENJ AZ ÚT SZÉLÉN. ha
NE MENJ AZ ÚT SZÉLÉN.
ha az út szélén mész, "megkéred" a mögötted jövő járművezetőket, hogy sávon belül előzzenek, a fenti végeredménnyel.
beljebb kell húzódni, legalább 60 centivel, de legalább az autók jobb oldali kerekével egyvonalba. így rákényszeríted a mögötted jövőt, hogy biztonságosan, sávot váltva előzzön, vagy ha túl közel jön, van helyed félrehúzódni.
beljebb húzódva saját magadnak biztosítasz menekülési teret.
Csak egy aprócska
Csak egy aprócska megjegyzés: az elmúlt félévben, amíg rendszeresen BKV-val közlekedtem, kétszer írtam levelet a BKV-nak (emailcím a honlapon, ok: menetrendváltozásról egy beazonosítható sofőr rendre nem vett tudomást, ill. egy másik majdnem balesetet okozott, kisebb dugó miatt önhatalmúlag útirányt változtatott, és amikor szóvá tettem, be is szólt). Az eredmény: automata levél, hogy kivizsgálják, majd a 30 nap lejárta előtt újabb, egyénileg fogalmazott, rendkívül udvarias hangú levél ÉS az egyik sofőrt azóta levették erről a vonalról, a másik meg nem kénye-kedve szerint, hanem csak 1-2 perccel előbb indul azóta, a türelmetlen. Viszonylag korrekt hangú leveleket írtam, nem odamondogatósat, ÉS természetesen mint BKV-utas, nem mint 'forgalomakadályozó_biciklista'. De válaszoltak, intézkedtek, nekem megérte. Szerintem most is megérné, mert ha azt a választ kapod, hogy 'kivizsgálták az ügyet és a főnökség rendreutasította', akkor az úgy is van. (Illető sofőr azóta is lespriccel, ha pocsolyát lát és rendkívül sunyin néz rám, nyilván tudja, hogy én nyomtam fel. De remélem azt is, hogy nem okozunk balesetveszélyes helyzetet szándékosan.)
- * www.criticalmass.hu/lakat
-
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
van ott egy kamera ami a
van ott egy kamera ami a forgalmat figyeli. az kié? fővinform, utv?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
a jászain vannak kaemrák:
a jászain vannak kaemrák: van egy térfigyelő a mekinél a kapu felett, meg vannak forgalomfigyelők is!!!!!
off,youdit: lehet,m hogy spamnek veszi a leveleződ a regisztrációs visszajelzést?
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Margit híd: KGyST- nagyon
Margit híd: KGyST- nagyon gáz amit írsz: a járdán szoktam bicozni én is, a gyalogosok miatt visszafogott tempoban, óvatosan, nem is lecsilingelve őket. Mégis a gyalogosok egy része is utál minket. Vasárnap egymás mellett 3 embert sétált- megkértem őket szépen engedjenek el, erre leugatták a fejem, hogy menjek a forgalomba- most már tudom, miért nem megyek továbbra sem :). Remélem nyáron visszaáll legalább a hétvégére a biciklis sáv, és hinni lehet a híreknek, hogy átépítés után lesz bico sáv.
Ez most nem világos nekem.
Ez most nem világos nekem.
Senkit nem akarok védeni, a
Senkit nem akarok védeni, a BKV-val nekem is tele van a ... (már a logikátlan áraik miatt is) De mennyivel lenne jobb, ha ehelyett a busz helyett megint annyi autó közlekedne, mint a sztrájk idején? Ott lehet, hogy egy tanuló buszsofőr helyett épp két tanuló autó fog elcsapni.
Tömegközlekedés kell, de tényleg nem így.
És kretén buszsofőrök mindig voltak, vannak és lesznek is, viszont általánosítani itt sem lehet. Engem pl. kényelmesen követett a 168-as, amikor 40-nel tekertem előtte...
(Amúgy az ellenőrökről megvan a véleményem, értelmes munkát nem igen végeznek... Még ha normálisak is(ritka), akkor is csak pénzbehajtók és főleg azokat szívatják meg, akik általában becsületesek...)
mindenki fikázza az
mindenki fikázza az ellenőröket. én mostanában értelemszerűen nem találkoztam velük, hisz biciklizek az utazásaim 95 %-ában. tehát nemtom mit csinálnak.
de az utasok is bírnak olyan taplók lenni, h én süllyednék el helyettük. ha már nincs jegye, és megkérik, h szálljon le, ennyit megtehetne.
utaztam úgy a hetes buszon, h az ellenőr mondta a bliccelő két lánynak, h szálljanak le. normális volt, tényleg. ők meg felhúzták az orrukat meg puffogtak. aztán bemondta a sofőr, h amíg nem szállnak le, addig nem indul tovább... és így volt. erre eloldalogtak.
amúgy nekem csak 1x volt ilyen necces bkv buszvezető szituációm. az üllőin amerre járok, csak távolsági buszok vannak. na, ők sem szoktak hozzá a városi biciklisekhez... szeretem az üllőit. lehet rajta haladni.
a taxisoktól már szinte elvárom, h max 10 centire húzzanak el mellettem :)
Nem a BKV létével van a
Nem a BKV létével van a gond, a működésével és egyes buszsofőrökkel.
BKV-ra szükség van, akkor is ha rosszul működik.
Az ellenőrökre is, akkor is ha szerinted nem végeznek értelmes munkát.
-
Zsurmi
Off: szerintem 1 vicc, hogy
Off: szerintem 1 vicc, hogy nincs híd, amin rendesen át lehetne kelni, nem hiszem, hogy ez csak nekem okozna gondot nap mint nap. Pl. TÉNYLEG ÉRDEKELNE, hogy mit lehetne azért tenni, hogy az Erzsébet híd déli oldalán a pesti oldalon legyen rámpás lehajtó- hisz a lépcső bővenelég széles ehhez. Ugye az jól jönne kerekesszékesnek, babakocsisnak is. Kitől lehet ilyesmit kérni? KedvesJóisten,légyszíveshallgassmeg!
Hát.. Margit járda az
Hát.. Margit járda az nagyon gáz... millió ember, ne lehet tőlük haladni, és normálisan sem lehet fel-le jutni... felejtős, abszolút felejtős...
A déli járda azért egész
A déli járda azért egész használható, a nem sietős napokon arra megyek inkább még én is.
www.gruppetto.hu
Az oszlopkidőlések óta
Az oszlopkidőlések óta sokkal rosszabb. Mínusz 30 centi hely hosszában.
-
Zsurmi
Indítsunk mozgalmat, hogy a
Indítsunk mozgalmat, hogy a Lánc- és Szabadsághidat a BKV-n kívül csak biciklisek és motorosok használhassák!
Egy olyan varosban elunk
Egy olyan varosban elunk ahol egy rakparti lejaro miat egy viszonlyag hasznalhato bicikli ut szakaszt is eletveszelyese tesznek... ugyanmar:(
Amit irsz az annyira
Amit irsz az annyira ertelmes es europai megoldas lenne, hogy tuti utopia marad Magyarorszagon.
AAAa
az horrorisztikus.. mentem
az horrorisztikus.. mentem arrafelé szombaton, a Lágymányosi irányába.
-ha a rámpán vagy, nem látod, ki jön szemből
-nem látni a rámpán levő bringást
-az ember eleve inkább a keresztirányú autóforgalomra figyel.
-aki annak a megnyitásátát engedélyezte, az nem volt épelméjű...
hat ne mar a margit hidon ne
hat ne mar a margit hidon ne lehessen biciklizni? szorri, de nem autopalya. miutan engem pont ott dudaltak le tegnap (is) autos ismerosok kozott vegeztem kozvelemenykutatast es 10-bol 7 azt hitte, h ott tilos (!) biciklizni, remes.
attol meg szabad, sot, ott kell es nem a jardan, ahova fagyizni megy ki meg setalni, aki akar.
minel tobben biciklizunk a hidon a savban, ahol egyebkent tok jo, annal inkabb elfogadjak, sot, mar olyan is van, h eleve mindenki a belso savban akar menni, mert vagjak, h bringasok vannak. menjetek szepen a savban, a parasztokkal meg nem kell foglalkozni, ugyis tudod, h te eppen a bicikliddel vagy jobb fej, mint o a kocsijaval. es kepzeld el, mi lenne, ha egy auto lennel es harminccal mennel akarmiert, akkor hogy elozne meg a savban?
Az autósok jó része
Az autósok jó része szerint tilos a hidakon, főutakon biciklizni. Sőt mindenhol tilos, ahol őket zavarja.
Ne így legyen, de nagyon
Ne így legyen, de nagyon aggódom, hogy amíg nem lesz ebből komoly baleset, addig nem fog ezzel foglalkozni senki. (akkor meg majd jól megtiltanak mindent, mert nehogy változtatni kelljen már)
Amúgy a legnagyobb aggodalmam az, hogy míg egy tapasztaltabb biciklis (nagyobb eséllyel) tud kezdeni a fenti helyzettel, addig egy tapasztalatlan, ám bátor kerósnak ez sokkal veszélyesebb lehet.
Nemtudom mit kéne tenni, de azt nagyon hamar!
Ne táplálj illúziókat:
Ne táplálj illúziókat: az elmúlt hónapok-évek balesetei sem hatották meg a hivatalos szerveket. Lesz@rják, járulékos veszteségnek, az élet természetes velejárójának tartják, ha valaki ártatlanul meghal a hibájukból.
kb. három órája tekerek
kb. három órája tekerek hazafelé, jászberényi úton az élessarok felé. A dugó nagy, a forgalom nagyjából áll. a sörgyár előtt jártam mikor mögöttem valaki dudál... abban a pillanatban megjelenik balra mellettem kb tíz centire egy 61gy-s busz, kb negyven centim volt még a padkáig, az aszfalt legszélső húsz centije fodros, jobbra villamossinek, sebesség kb. 30km/h. No para, satufék, csukló felnyom a padkára, mögöttem levő autós röhög. Következő lámpánál beérem a buszt, állok mögötte. Zöldnél kilő, beáll a megállóba az élessaroknál a vasúti aluljáró előtt, én balra mellette el, a lámpáig, ami persze piros. Megint zöld, a forgalom megindul, húznak el mellettem az autók, majd... kicentizve, megint pár centire mellettem elmegy az ominózus sofőr, ez alkalommal rám is rántja a kormányt, csak az alacsony padka miatt nem történt komolyabb baj, 50 méterrel később a busz beragad a dugóba az örs felé. Továbbmentem, majd kiálltam oldalra fényképezni, hogy később is tudjam azonosítani a buszt meg a sofőrt, aki azalatt hogy kétszer majdnem megölt egy szőke hölggyel beszélgetett...
Ezután már el sem merem mondani hogy az örs előtt a dugóban álló rendőröktöl megpróbáltam segítséget kérni(hátha, naív vagyok), akik gyakorlatilag kioktattak hogy biztosan feltartottam a buszt(ami mögöttünk állt kb 300 méterrel), és egyébként sem szabadna itt kerékpároznom...
a busz egyébként a bpo-563 volt, ikarus435, a rendőrautó az rb-72-49...
A buszt az Örsön bevártam, de sajnos egy utas sem látta hogy mi történt, csak a sofőr vigyorgott rám. No comment:(
Lehet hogy mindenkinél
Lehet hogy mindenkinél kellene hogy legyen egy UVnarancs szórófesték jelölési céllal? Szélvédő vagy a pofája?
ez egy nagyon jó ötlet!!
ez egy nagyon jó ötlet!! adhatnánk nekik megkülönböztető jelzést :)))
Apámtól kaptam nagyon jó
Apámtól kaptam nagyon jó eszközt: nyomdagépbeli gumi rúd, kellően rugalmas, ám igen tömör cucc.
A dugó kies fővárosunkban úgyis állandó, a többit meg a tisztelt olvasó fantáziájára bízom.
--------------------
Live and let RIDE!
Nehogy már egy rendszeresen
Nehogy már egy rendszeresen mozgó bringás ne tudjon puszta kézzel elbánni egy tükörrel vagy egy autóvezetővel.
A kesztyű pont elég, hogy a szilánkok ne vágják meg a kezed.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ha másra nem, hát
Ha másra nem, hát tükörápolásra jó az 1300 forintos TG U-lakat :)) Elfelejtették tájékoztatni a vásárlókat, legalább annyit rávéshettek volna, hogy designed for destroying mirrors :DDD
Jó, hogy ezt leírtad!
Jó, hogy ezt leírtad! Figyelni fogom ezt a buszt. Sofőr hogy nézett ki?
Egyébként engem nagyon rendesen (sávváltással) szoktak előzni a buszok a Jászberényin.
mino
Biking forever... and after.
Nagyobb darab, kb 35 éves,
Nagyobb darab, kb 35 éves, szakállas, pontosabb sajnos nincs, mikor fotóztam eltakarta magát:( Egyébként engem is ez zavar nagyon, hogy a jászberényin mindíg odafigyeléssel előzött eddig minden bkv sofőr...
Ha valaki eltörné a
Ha valaki eltörné a térdét egy u-lakattal, egy ideig nem veszélyeztetné a többi embert. De addig is meg lehet próbálni egy feljelentést tenni ellene, hátha fizetéscsökkentést kap.
furcsa kettősség, hogy mi
furcsa kettősség, hogy mi rendre szimpatizálunk a bkv sztrájkkal, közben meg rendszeresen szivatnak minket bizonyos buszsofőrök. nem egy post van mindkét témában, és most is aktív ez is és például a holland sztrájkos is.
lassan már viszonzatlan szerelemnek érzem a bringásoktól a bkvsok felé, mi menetrendszerűen aktivizálódunk bkv témában ("most ez hogy jön a biciklizéshez broáeaööö"), ők viszont csak rendre összetörik a szívünket illetve kicentiznek direkt, néhányan.
nincs itt az ideje pl. a következő sztrájk idején egy találkozónak a sofőrökkel hogy együtt rájöjjünk, hogy jóbarátok vagyunk? ha csak egy garázzsal sikerülne megbeszélni, csak elterjedne végre a jóhírünk. hmm?
A BKV söfőrök nagy része
A BKV söfőrök nagy része teljesen normális, jóindulatú ember. Az a 15%, aki néha idiótamód viselkedik, meg az az 5%, aki egyszerüen egy baromállat, minden csoportot jellemez, nem csak a BKV vezetőket. Párbeszédet kezdeményezni lehet hogy van értelme, de annak tudatában, hogy a legtöbben alapból normálisan viszonyulnak a bringásokhoz, és őket illetlenség és hiba megbántani.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
én mindig látom az arcukon
én mindig látom az arcukon a köszönetet és az intést, mikor elengedem őket. kölcsönösen. jót tesz ez is nekik.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A Margiton eleve 30-as
A Margiton eleve 30-as tábla van a kanyar előtt, ha én is nyomom annyival nem világos, kit is tartanék fel.
A sávfoglalást én egyébként meg szoktam fejelni egy kis kacsázással - amikor biztonságosan tehetem - egy kis risza errearra, vakarózás, kanyargás csodákat tesz :) Olyan óvatos nagy ívben kerülnek inkább, hogy öröm nézni.
"egy kis kacsázással
"egy kis kacsázással "
Csomagtartón egy kasza, kezedben egy borosüveg
A ledudálásból már olyan
A ledudálásból már olyan szinten elegem van, hogy csak na! Komolyan, télen alig akadt ilyen incidensem, amióta szép az idő és sokan tekernek a bringautakon, azóta rendszeresen kapok infarktust, mert hirtelen a hátam mögül iszonyú hangerővel nyomják a dudát. Na pont ezzel okoznak balesetveszélyes helyzetet a kedves ótósok. Én nyugodtan, figyelmesen közlekedek, de ha váratlanul valaki elkezd mögöttem dudálni, akkor előbb-utóbb tutira félrerántom ijedtemben a kormányt. Kell ez?
______________________________________
tekerek tovább - addisz
hamarosan egy fa
hamarosan egy fa testápolót fogok a hátamra szerelni, Hátha az hamaramm észreveszik, mint engem. Lehet, hogy dugóban nem piszkálnának. Ahogy már sokan írtátok: ha dudál, akkor legalább jelzi, hogy észrevett. Ilyenkor be sávközépre, hogy ne tudja a szokásos centizés követni. De az ilyen sunyi köcsögök ellen csak az véd, ha már alapból sávot foglalsz. Pláne ott, ahol magas a patka.
dupla
dupla
Amikor Bringaút-kommandóra
Amikor Bringaút-kommandóra megyek, félig kilóg a táskámból egy teleszkópos sövénynyíró. Ilyenkor még sosem dudáltak rám. Igaz, amúgy is ritkán tapasztalok ilyet. Vagy már meg sem hallom? :)
Kellene egy, a turistautak
Kellene egy, a turistautak jelzesehez hasonlo jelzesrendszer, amit fel lehet konnyen gyorsan fujni vagy ragasztani a buszra, bringasnak szemmagassagban.
mondjuk piros kor, ha leszoritott valakit, zold kor, ha jofej volt.
Es tovabbra is hianyolom a "taplo vagyok, bringauton parkolok" matricakat. Mar fel se veszik, ha a telefonommal fotozom a kocsit.
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Addig is, amíg gyártasz
Addig is, amíg gyártasz magadnak szívednek tetsző madriczákat, tudok adni "50% engedmény az egyik mosópor árából" feliratú kerek narancssárga darabokat.
Nem kifejezetten bringás témájú, de szépen ragad.
- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: május 9.
www.6efutas.hu
RESPECT THE BKV! Ma reggel
RESPECT THE BKV!
Ma reggel megint jöttem át az Erzsébet híd déli járdáján- jegyzem meg, az is egy vicc, ahogy a budai bico útról át lehet kelni a Rudas mellett a sávokon- és a buszsávban hajtott egy bicos, amit könnyedén utolért egy kis 5ös busz. De bizony nem tolta le, nem dudálta le, ám ki sem kerülte. Megvárta szépen amig felérnek az emelkedőn, aztán nézte hogyan suhan tova a bico a lejtőn. Ide is írom, a rendszámát: BPI170- szóval ne bántsuk ÁLTALÁBAN a bkv-t sokan vannak, és maxi respect ebben a városban idegekkel bírni, érezzünk velük is együtt!
OFF: akkor hogyan is lesz az
OFF: akkor hogyan is lesz az Erzsébet híd déli lejáró lépcsőjén rámpa? Ki tudja, kinek lehet írni, megrendelni, a költséget befizetni?
Kölcsönzöl betonkeverőt,
Kölcsönzöl betonkeverőt, veszel cementet meg sódert. Ha kell, viszek vizet.
phorvath
Bringán motoros nyári
Bringán motoros nyári kesztyűt használok. A kevlár betét elég félelmetesen néz ki. Ha valami közölni valóm van , azzal szoktam bekopogni az autók ablakán. Az arcok nagyon viccesek tudnak lenni, teszem hozzá, indulatosan is udvarias vagyok.
Sokszor legszívesebben kitépném a szívüket de nem lehet. Amíg egy autós a tapló, a többiek veled/velem szimpatizálnak, ha felveszem a kesztyűt akkor már az autóssal fognak. Ha egy autós lát egy tapló autóst, akkor kb 10 percig elítéli, utána elfelejti, ha lát egy tapló, vagy taplónak vélt bringást, akkor az összest elítéli kb 2 hétig. Tisztelet a kivételnek.
Ha szerzel tanúkat és azokkal az illetőt jól meghurcolod a médiában, az segíthet, de elsülhet fordítva is nagyon durván. Először is lehet, hogy egy olyan emberrel teszed aki egyébként rendes, és csak most botlott. Tönkreteheted a családját, olyanok életét akik tényleg nem tehetnek róla, másrészt azt sem szabad elfelejteni, h Abszurdisztánban élünk, a média téged is kikezdhet.
Megoldást nem tudok, talán bringázzunk annyian, hogy ne legyen szokatlan a jelenlétünk, legyünk jó fejek, hogy ciki legyen velünk rossz fejnek lenni.
"legyünk jó fejek, hogy
"legyünk jó fejek, hogy ciki legyen velünk rossz fejnek lenni."
sokszor én is anyázok stb. (a könyököm nem húzom be, időnként véletlenül beleakad a bunkó módon parkoló autó tükrébe, bocs), de a fenti mondat talán a legjárhatóbb út.
Független
Független hírügynökség:
2010
A helyzet fokozódik Budapest utcáin. A sorozatos bicikliseket ért inzultusok hatására az amúgy
is labilis mentálhygiénés állapotban lévő fővárosiak viselkedésében egyre nő az agresszió.
Nem ritka látvány a lámpavarsa húzott keresztre feszített autóvezető, bkv, és kamionsofőr látványa.
Gyakran láthatunk kaszával, vasdoronggal, motorosfűrésszel békésen, földöntúli mosollyal
arcukon kerekező fővárosiakat. A teljes vértben tekerő, magukkal kétkezes kardot cipelők száma ma
még ritkaság, ám ez a kerékpáros-viselet is beérik lassan.
Az autók, kamionok száma egyre ritkul, azon kevesek akik még bemerészkednek a városba már rég kivágatták
járművük tetejét, és géppuskaállványt szereltek fel.
A fővárosi biciklis szervezetek egyre gyakrabban kérik az amúgy gombamód szaporodó biciklitárolók
mellé lopásbiztos fegyvertárolók telepítését.
Index.hu (2020. március
Index.hu (2020. március 9.)
Az elmúlt időszakban több összetűzés is történt Budapesten kerékpárosok és autósok között. A múlt héten egy biciklis csomagtartója, tegnap pedig egy első, illetve egy hátsó villogó is áldozatul esett az incidenseknek. K.I. budapesti lakos a Teréz körúton haladt, mikor egy autós leütötte a hátsó villogóját. Az MTI tudósítójának így nyilatkozott:
"Nem tudom, mit képzelnek magukról az autósok. Mintha a vadnyugaton lennénk. Nem tartják be a szabályokat, össze-vissza cikáznak a biciklisek között."
Az ellenérdekelt félnek más volt a véleménye:
"Manapság több a biciklisdugó a városban, mint amennyit az el tud viselni. Egyszerűen a várossal szembeni felelőtlenség ma biciklivel elindulni. A dugók okozta rollerezés nemcsak az úttestnek, de az egyes embereknek sem tesz jót. Nem beszélve a rengeteg csengetés, illetve a monti- és trekkinggumik suhogása okozta zajártalmakról.
A biciklisek azt képzelik, övék a város. Talán el kéne gondolkodni, hogy az autó is egyenrangú résztvevője a városi közlekedésnek."
Az ügyben eljárás indult. Legfrissebb információk szerint a biciklisnek 302 000 € kára keletkezett.
Hahahaha!
Hahahaha! :~)
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets
Ámen ! :)
Ámen ! :)
Én ilyenkor például
Én ilyenkor például Belgát hallgatok és amikor a kalauz2 c. szám jön, akkor felnyomom a potmétert ott hogy---
"kemény ez a munka, szétbasz az ideg
Buszsofőr vagyok, közben mindenkit elviszek
Váltok ötösből kettesbe
Mit csinálsz a földön? fáradt vagy b@zdmeg?
Azért mert vak vagy még kapaszkodni lehet
Hányszor szóljak a kutyák miatt
Mehettek a dögökkel gyalog a picsáb@, a picsáb@
Úristen fagyizol ott, mit képzelsz kisfiam ki vagy te itt?
Azonnal szálljál le a kurv@ mindenit.
Sok hülye utas mindennap felb@ssza az agyam
Pedig ki van írva minden szabály.
Az egyik odajön hozzám, megkérdezi hol van a Pilóta utca?
ne legyek ideges? Ott van b@zdmeg a táblán f@szfej, az is ki van írva.
Hülyeséget kérdezgetnek
Akadályozzák a záródó ajtót
Bömböltetik a rádiós magnót
Összefirkáják az üléseket
B@szom az anyátok, aki kiszült a világra titeket"---
és akkor megnyugszom :))
-----------
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Nekem is van pár
Nekem is van pár Erzsébet-hidas bkv-s sztorim, de mind jó :) Egyszer sikerült bénán felpókoznom egy zsákot a csomagra, és miközben 50es tempónál belementem egy gödörbe a pesti oldalra érkezvén, leesett az a zsák. A busz, ami mögöttem kb 100 méterre jött, megállt, és türelmesen megvárta míg visszasprintelek a zsákért, fölkapom, és elhúzok vele az útról. Semmi duda, semmi anyázás!
Az meg többször is előfordult, hogy mikor szintén ezen a hídon láttam, hogy fölfelé caplatás közben jön egy busz mögöttem a buszsávban, bementem a kocsik közé, hogy helyet adjak neki. Ezt integetve, vészvillogózva, kikiáltva szokták megköszönni.
Összességében az a tapasztalatom, hogy mint minden más embercsoportnál, a bkv-nál is van egypár paraszt, de azért a nagy részük nem az, sőt, egy részük kimondottan rendes.
a margit-hidon nem a jardara
a margit-hidon nem a jardara vezet fel a rakpartrol a bringaut? mert a jaszain a parkban egyszercsak elfogy.. a kerdes, hogy hol folytatodik..
az úttest nem fogy el
az úttest nem fogy el ;)
Zsoltee
Sziasztok biciklisek! A
Sziasztok biciklisek!
A biciklisek azt mondják, hogy a buszsofőrök miért nem veszik őket "emberszámba", ők is járműnek minősülnek és nem tartják fel a forgalmat hisz ők maguk is a forgalom!
Csak éppen azt felejtik el átgondolni, hogy a biciklin ők egyetlen személyt jelentenek a buszon meg 90 ember várakozik rájuk, akiknek nem kevesebb joguk van közlekedni és haladni, mint az egyszem biciklisnek. Ja és a busz mögött kocsisor is várakozik. Nem a bicikli sebességével van a baj, hanem azzal, hogy a munkába siető mögötte tornyosuló sokszáz ember sokkal gyorsabban haladhatna.
A busz nem mindig tudja biztonságosan kikerülni a biciklit, mégha úgy látod, akkor se, pontosabban nem mindegyik sofőr kockáztatja a biztonságot. Mert a biciklisek ezt is szokták mondani, hogy mért nem kerüli ki hisz van helye!
Sokszor igenis nincs helye és az hogy néha szűk helyen mégis kikerülte az nem azt jelenti, hogy szabad lett volna, hanem mert kockáztatott, mert ugye a kedves utasok is -akik a megállókban várakoznak- csak őt szídják a késésért!
A vezetőfülke mellett állva olyat is láttam, hogy a busz közeledtére a biciklivel szándékosan letért a járdáról az úttestre a busz elé és ott ment tovább! Mi ez ha nem szándékos rosszindulat?
És ha vannak emberek a járdán akkor is sokkal biztonságosabb ha a járdán megy, mintha feltorlaszolja a forgalmat.
A rendőr is megérti és tudja ezt, ez csak egy duma, hogy félnek a rendőrtől. Soha nem hallottam még olyat, hogy a rendőr amiatt büntetett volna biciklist, mert az uttest helyett a járdán ment, ez kamu de még mekkora! Én is rendszeresen bringázok járdán és szépen kikerülöm az embereket ahogy kell! Ha kell le is szállok a bicikliről mert van bennem tolerancia. Érdekes, attól nem félnek, hogy a bicajjal járműként az uttesten haladva a piroson is áthajtanak, amikor a többi jármű megáll. Érdekes, olyankor nem félnek a rendőrtől mi? Ebből is ugyanaz látszik: a szándékos rosszindulat.
Mi lesz, ha megszavazzák jövőre, hogy a buszsávban is mehetnek? Mekkorákat fognak késni a buszok miattuk?!
Egyszer a járdán sétáltam és nem vettem észre, hogy a felfestéssel kijelölt bicikliúton gyalogoltam de az egész járda nagyon széles volt és rajtam kívül csak egy biciklis jött mögöttem és még ő pofázik nekem, miközben a bőséges helyen kikerülve elsuhan mellettem: "kerékpár út!"
Ő pofázik, aki a buszsávban dacosan megy!
Mekkora egoisták a kerékpárosok, azon lovagolnak hogy a kerékpár is járműnek van minősítve. Hát igenis nagy hiba volt járműnek minősíteni, mert a kerékpár mint jármű nem a mai kor útjaira, forgalmi viszonyaira kitalált jármű, hanem a 200 évvel ezelöttire csak ezt az apróságot felejtették el, amikor a mai kreszben járműnek minősítették. Se méreteiben, se sebességében se iránytartásában és semmiben nem felel meg a többi jármű közlekedési tulajdonságaihoz képest, úgy fogalmaznék, hogy a deviáns jármű...
De úgy tünik, hogy akik rajta ülnek azok meg budapest legdeviánsabbjai.
Természetesen nem a természetben kiránduló békés és nyugott biciklisekről beszélek, hanem ezekről az elszállt egoista brmokról, akik nem képesek engedni az igazukból, mert ők fontosabbak a mögöttük várakozó 400 embernél és csakazértis bemennek a forgalom sűrűjébe, mert ők majd megmutatják hogy ők is a forgalom része... Némelyik még egy táblát is felszerel a segge mögé, amin tudatja a mögötte haladókkal az ő nagy dacos és sértett véleményét erről a dologról.
De elmondom nekik, hogy az egész busz népsége haraggal néz rájuk és szemmel verik őket.
A biciklisek teljesen át vannak esve a ló túloldalára mert akkora nagy az egójuk mint egy ház!
Nem a BKV-s a köcsög, hanem az a köcsög, aki a kis szros drótigájával szándékosan feltorlaszolja maga mögött a forgalmat csúcsidőben, veszélyhelyzetet és rosszhangulatot kelt, dacos sértettséggel odaugat a buszvezetőnek, a járdán meg az embereknek ugat, az a köcsög.
Bica
Tiltasd be a motorokat, mert
Tiltasd be a motorokat, mert azok is eldőlnek, ha megállva nem támasztják le. Ráadásul füstölnek is.
Ha nem állná el a buszok utját bádogcsigájával a sok önkéntes mozgáskorlátozott, észre se vennéd a bringásokat az úttesten.
A járdán csak 10 km/h-val lehet hajtani. Az úttesten max. 40-nel lehet tekerni. Ha akkora lenne az edzettséged, mint a bécsi kapu, amit az arcodon hordol, bármikor megvernéd a piros hetest.
Ha tájékozott lennél, tudnád, hogy a belvárosban csúcsidőben alig lépi át a 10 km/h-t a kettőnél több kerekű járművek átlagsebessége (kivéve a villamost (ha nem állnak a sínekre) és a metrót). Azért, mert neked nagyjából ez a végsebességed, nem kell sértődötten fújni a gyorsabbakra. Próbálj meg a járdán csak 25-tel menni tartósan.
Piroson áthajtó kerékpárosok évente 0 személyt gázolnak halálra. Más kategóriájú járműveknél mennyi ez a szám?
Vasárnap délelőtt tök üres utakon mindig késett a buszom 5-7 percet. Biztos a köcsög biciklisták akadályozták a 2*2 sávon....
Legközelebb, ha rád jön a fröcsöghetnék és a köcsögölhetnék, vidd haza és kérdezd meg a szüleidet, mekkora deviancia az, hogy téged csak bevállaltak, de embert nem faragtak belőled.
"Nem a bicikli
"Nem a bicikli sebességével van a baj, hanem azzal, hogy a munkába siető mögötte tornyosuló sokszáz ember sokkal gyorsabban haladhatna."
ez a kijelentés autópályán és külterületi szakaszokon és éjjel kettőkor igaz lehet, belvárosban viszont nincs valóságalapja: vö a belvárosban elérhető nappali átlagsebesség mindenkori értékeivel.
"ha vannak emberek a járdán akkor is sokkal "biztonságosabb ha a járdán megy, mintha feltorlaszolja a forgalmat."
a tapasztalatok szerint a kerékpáros balesetek többsége kijelölt kerékpárúton és járdán történik. A városban a gépjárművek és a kerékpáros átlagsebessége közelebb áll egymáshoz, mint egy gyalogos és egy kerékpáros átlagsebessége. A baleseti statisztikák azt mutatják, hogy biztonságosabb az úton, mint a járdán. A forgalmat nem a bringás "torlaszolja" két keréken, hanem az egyéb járművek áteresztő kapacitást túlnövő száma. Ha minden aktív kerékpáros az autót választaná, no az torlaszolná igazán a forgalmat. Vö önmagad megcáfolásával, amikor a kerékpárúton is baj a kerékpár, ha te gyalogos vagy, de az úton is, ha utas vagy. Egyedül az erdőben kiránduló kerékpár a nem baj. Gondolom persze akkor, ha nem akadályozz semmiben. (egista kerékpárosok, persze!) A feszültségek feloldására javaslom az "az a baj" c. szám intenzív, kúraszerű hallgatását.
"Mi lesz, ha megszavazzák jövőre, hogy a buszsávban is mehetnek?"
a szavazatnál többre van szükség: olyan valódi buszsávra, amelynek űrszelvényében a kerékpáros és a busz elfér egymás mellett. Egyébként meg az lesz, mint eddig, csak legalizálják az életszerűt, feloldják az eddig KRESZ-ben megoldatlant. Az utca újrafelosztásában azonban lépni kell, hogy a tömegközlekedési jármű is jól lakjon, és a kerékpározók számának emelkedési tendenciája is megmaradjon.
"Hát igenis nagy hiba volt járműnek minősíteni, mert a kerékpár mint jármű nem a mai kor útjaira, forgalmi viszonyaira kitalált jármű, hanem a 200 évvel ezelöttire"
És talán a 20 évvel későbbire. Ezen dolgozunk. A zéró emisszió, az egészséges városi környezet, az olcsó városi közlekedés nem 200 évvel ezelőtti jelszavak, hanem maiak.
"ők fontosabbak a mögöttük várakozó 400 embernél és csakazértis bemennek a forgalom sűrűjébe, mert ők majd megmutatják hogy ők is a forgalom része".
Egy kis érvelési bakkanást vélek felfedezni a kerékpárosok nélkül önfeledten haladó forgalom dinamikája, és a forgalom sűrűjébe csakazértis bevágó vadbarom kerékpárosok toposza között. Ha ez a forgalom oly önfeledten rója útját, abba miként is tud csak úgy bevágni a "se méreteiben, se sebességében, se iránytartásában nem megfelelő" jármű? Érdekes...
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
"A busz nem mindig tudja
"A busz nem mindig tudja biztonságosan kikerülni a biciklit, mégha úgy látod, akkor se, pontosabban nem mindegyik sofőr kockáztatja a biztonságot."
Akkor menjen biztonságosan mögötte. Semmiképpen se kockáztassa egyetlen buszsofőr se a biztonságot úgy, hogy túl közel kerüli ki vagy előzi meg, elsodrás veszélyével, a kerékpárost.
_________________
Hotyhogy?!
Gondolkodó!
Tudós!
A really great site that is
A really great site that is helping me learn the language.
Frank - Debt Help and Debt Advice
Egyszerű. 1. Minden -ant
Egyszerű.
1. Minden -ant végződésű szót változtassál -áns végződésűvé: relevant - releváns. Redundant - redundáns.
2. Latinizáld vissza a persze formájú magyar szót per se-re. :D
__________________________________________
Én szembe szegülök a nyelvmafffiával.
Non sequitur.
Non sequitur.
Hangya =
Hangya = Áns!
_____________________________
My hands you may retard or may advance
my heart beats true for England as for France.
J.W.R.