Ugyan a megfogalmazás mintha egy emberhez szólna, de némi szövegértési rutint alkalmazva számomra az derült ki, hogy mindannyian megszólíttattunk:
"Szeretném több dologra felhívni a figyelmed. Az egyik, hogy ha tetszik, ha nem, a kerékpár is a közlekedés része, így a szabályok Rád is vonatkoznak.
Tudom, hogy elég szar érzés, hogy ez a fránya KRESZ nem veszi figyelembe, hogy Te környezettudatos vagy, és kerékpározol, és nem úgy szól minden szabály, korlátozás, hogy kivétel kerékpárral..."
A teljes levél itt jelent meg:
Élőben a városból blog













Sokan közlekedünk
Sokan közlekedünk szabálytalanul, mi is tudjuk. Részemről a piros az tilos. György barátunk általánosít, gratula.
És ez az általánosítás
És ez az általánosítás sajnos helyénvaló, viszont akinek nem inge, az ne vegye magára.
A szabálytalan emberek
A szabálytalan emberek miatt rám is úgy néznek sokszor mint a véres rongyra. Hiába nevelem az ismerősöket, néhányan szarnak a fejemre. Csúcsban nem telik el úgy utam, hogy ne látnék necces szitukat.
mi is folyton ezt
mi is folyton ezt csináljuk. az autósok így, az autósok úgy.
holott nincs autós és kerékpáros. ember van, aki autóval, kerékpáron vagy gyalog közlekedik.
Nekem legtöbbször az
Nekem legtöbbször az autosok hozzák fel a kerékpáros autos konfliktust. Pl amikor valaki melett ülök kocsiban és megmodnom h zárovonalon átmenésért forgalmi vizsgán azonnal meghuznak. Erre a válasz , de ti kerékpárosok átmehettek a piroson?
Nem fogok regisztrálni,
Nem fogok regisztrálni, hogy kommenteljek oda. Hülyeség az egész vita, van olyan szabály, amit a biciklisek szegnek meg többször, van olyan, amit az autósok. Speciel a piros lámpát mindkettő, az a különbség, hogy a bringás belemegy a piros lámpába, az autós meg valahogyan ott marad a kereszteződés közepén, a járdán, a villamossínen, amikor pirosra vált. Ahogyan a biciklisnek nehéz elmagyarázni, hogy figyu, az a piros rád is vonatkozik ám, úgy nehéz az autósnak felfogni, hogy CSAK akkor hajtunk bele a kereszteződésbe, ha azt MÉG a ZÖLD időtartama alatt el tudjuk hagyni. Ugyanúgy a járdán biciklizés mellé odatehetjük a zebrán parkolást (10 autóból 5 egy átlag utcában szabálytalanul parkol). Stb.
Azért egy dolog nem mindegy. Hogy hány tonnával/kilóval csinál valaki tahóságot.
hihi. az autós azért áll
hihi.
az autós azért áll a lámpánál mert a piros színű fény megbabonázta? vagy mert pici szíve a szabályok követéséért dobog?
nem. szerintem leginkább azért, mert tudja, hogy ha ott nem áll meg akkor kap büntetést, vagy karambolban olyan károkat szenved az autója amit nem fizet a casco.
a kerékpáros a legtrógerebb a világon? és akkor hol a kampány a szabálytalan gyalogosra, aki átmegy a piros lámpán? vagy bicikli úton flangál és neki áll feljebb? hol vannak a vészvillogóval trolibusz forgalmat akadályozó autók-dzsipek? hol vannak a buszsávban sort előző autósok?
na? évekig lehetne ezt még sorolni.
csak a bicikliseket most bizonyos körökben trendi cikizni meg ócsárolni és a szabálytalanságokat (melyeket mindenki elkövet) felnagyítani, mert .. na miert is? mert a biciklis community beindult, es nem a szokasos langyos szarban ucsorgo nagy magyar mentalitassal all ki a neki fontos dolgokert. igy hat, huzzuk vissza oket is, tapossuk vissza a szarba, elvegre, ok sem jobbak senkinel (ez egy alapbol magyaros megkozelitese minden problemanak.. nem a szavak a fontosak hanem a mondani valo. na mindegy)
szoval.
aki atmegy a piroson es eluti a kamion, azt eluti a kamion es szurnyu es rossz. de tudnia kellett mit csinal, hulyeseg ellen nincs vedooltas.
suttyonak lenni kajak jarmufuggetlen, ugyhogy a "kerekparosok szabalytalanul mennek" helyett vegyuk elo hogy az egesz k. orszag szabalytalanul megy es mukodik, csak ha a mi kutyank kolyke, vagy rolunk van szo, akkor azzal nem akarunk torodni. kapjuk most elo a bicikliseket.
tudtommal sehol nem irtuk le hogy aki biciklin ul az maga a jo isten, a becsulet mintaszobra, artatlan mint a ma szuletett barany.
egyszeruen biciklin kozlekedik, ezt az eszkozt hasznalja. ugy, ahogy szemelyisege szerint erzi.
szoval tenyleg le lehet szakadni a biciklisek kipecezeserol. majd ha a rendor minden piroson atgyalogolo emberket megbuntet, meg nem fog a hosszu sarga utan meg ket auto leelozni, es nem parkolnak a jardan mert a rendor (akinek ez dolga lenne) megbunteti oket mint az istennyila, es ezekutan is CSAK a kerekparosok fognak szabalytalankodni, na majd akkor terjunk erre vissza.
addig az autopalya es gyalogjarda koze pattintsuk mar be a kerekparos szakaszt. koszonom.
Na igen, amiért a pokolban
Na igen, amiért a pokolban a magyarok üstje mellé nem kell őr...:D
gyerekek... mindenki sérti
gyerekek... mindenki sérti a szabályokat, és nem csak a bicikliseket meg az autósokat szidják.
Senki sem szent. Szidjuk a motorosokat, szidjuk az autósokat, a bicikliseket, a gyalogosokat. Tudjátok, csak az a furcsaság ötlött fel bennem, hogy csak az autóst utálja az összes többi réteg egységesen, és fordítva, de pl. a motorosokat csak az autósok utálják, a gyalogosokat csak abringások a bicikliutakon, de az autóst mindenki. Lehet, hogy ez már nem véletlen.
Talán az autósok mentalitása az, ami szemet szúr: aki még bevásárolni is kocsival megy a sarki boltba, attól hogy várhatnánk el, hogy majd egy kétkerekűs jogait figyelembevegye, vagy emberszámba? Természetesen ez túl nagy általánosítás, de tudjátok, csak azt a réteget tudom feloldani a fentiek alól, akik amellett, hogy vezetnek autót, bicikliznek is néha a városban, és mindkét helyzetet átlátják. Ők óvják a bringásokat, ha a volán mögé ülnek, és nevelik a haverokat, hogy az elsőbbség adás KÖTELEZŐ tábla az nem vagy megadom, vagy nem alapon működik...
A cikk stílusáért
A cikk stílusáért gratula.Szerintem nem az a kérdés ki szeg meg több szabályt bringás vagy autós ,azt be kell látni a bringás a sérülékenyebb. Én fél éve váltottam bringára ,és rá kellett jönnöm ,hogy a feltételek a biztonságos bringázáshoz még közel sem valósultak meg .A bringa utak nagy része veszélyesebb mint ha az autókkal haladnál.Én a pirosnál mindig megállok,de a motoros sávot használom saját káromon tanultam meg "jobbhorog".A másik probléma szerintem az ,hogy az autósok nem figyelnek eléggé és nagyon sok bringás futárnak hiszi magát pedig nekik nincs több éves intenzív tapasztalat a hátuk mögött.
én a napokban tértem át a
én a napokban tértem át a bicikliutakról és járdákról az úttestre. Miért? Mert pont egy hete, amikor még a járdán közlekedtem, kerülgetve a gyalogosokat, és a gyalogosoknak szóló zöldön vettem a bátorságot átmentem, jött egy autós, hogy ő itt most kemény, és csakazért is elém kanyarodik... Ezen kívül, ha összeszámolom, jóval kevesebbszer volt necces esetem az úttesten, mint a másik két alternatíva esetében. Biciklis futár? Ne nevettes kérlek, van egy olyan tippem, hogy pont ő miattuk lett ilyen negatív az autósok véleménye rólunk. Én nagyon hosszú idő óta tekerek, mindenre fel vagyok készülve, és úgy megyek, hogy ne sodorjak másokat és magamat sem veszélybe. Azt hiszem, mindenkinek vissza kéne egy kicsit venni a mellényéből, egy kicsit odafigyelni a másikra (mindkét oldalról) és akkor lehet élhetőbb az élet!
ma a kiskörtén, ahol
ma a kiskörtén, ahol elfogy a buszsáv, egy "kopaszbéemvés"-t kikerülve beszóltam az ablakán h "nem bmwsáv hanem buszsáv". (fél éve vártam már h vmelyiknek le legyen húzva az ablaka h beszólhassak :P)
aztán két lámpával később megin mellé kerültem. ekkor - a "kopaszbéemvés" sztereotípiára rácáfolva - teljesen kulturált hangon (!) elmagyarázta, h ő is pont azért és annyira megy szabálytalanul a buszsávban, mint én.
(jaésegyébként ő is szokott bringázni, és inkább köszönjem meg h elengedett maga mellett.)
mivel tkp. igaza volt, hümmögtem, majd megköszöntem, és jó utat kívántam.
mégiscsak várom azt a kreszmódosítást... addig télleg nem mondom jogosan, h "apafej, mér gondolod h te kikerülheted a sort? mer 8jegyű az autód ára?"
ja, azért ide, mert a címet olvasva már aszittem ő írt :)
A kiskörtén a rákóczi
A kiskörtén a rákóczi keresztnél tegnap minősíthetetlen hangon üvöltözött velem és dudált rám egy csávó, mert SZABÁLYOSAN nem mentem tovább a kanyarodósávból egyenesen, és nem mentem be a 15m-es buszsávba, hanem a bal oldali sávban mentem addig (természetesen után rögtön lementem jobbra, azért is tudott mellém jönni és üvölteni.). Mindezt azért, mert neki 15 méteren át utánam kellett jönnie.
Szóval ha szabálytalan vagy, azabaj, ha szabályos, azabaj, leginkább dögölj meg, az lesz a legjobb :)
Ja ezek után megálltam a Kálvinon a töröknél kaját venni, épp a táskámban kotorásztam a járdán, amikor füttyögést hallok. Felnézek, a lábamnál egy biciklis kereke állt. A srác arra próbált célozni, hogy takarodjak már az útjából. Ezt már nem bírtam, és közöltem, hogy ne füttyögjél b+, hanem menjél az úton :)
*CMS* viridis
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Olvasás közben azt hittem,
Olvasás közben azt hittem, hogy azért füttyögtek, hogy 'szevasz Kriszta, de jól nézel ma is ki, hadd hívjalak most meg'.
üdv adamekp
Helyesbítés én nem azt
Helyesbítés én nem azt mondom,hogy a futárok szentek elenkezöleg nem javitt a megítélésünkön ahogy ők közlekednek de nekik megvan a rutinjuk hozzá.
Jah... az autósok között
Jah... az autósok között meg a taxisoknak és a BKV-soknak van a legnagyobb rutinjuk... aztán tudjuk, mire mennek vele :) Aki rutinos, arra nem vonatkoznak a szabályok, és leugathatja a mazsolákat.
kreszt az iskolába!
Nane, eddig korrekt blognak
Nane, eddig korrekt blognak talaltam ezt a elobenavarosbolt, de ez a demagog level megvaltoztatta a velemenyemet... Jobban jart volna, ha nem csak bringasnak irna, hanem ugy altalaban mindenkinek, aki kozlekedik...
atomboy
pedig ott már készült
pedig ott már készült rólam is hasonló csak az ráadásul egy abszolút szabálysértésmentes szitu volt, amit igyekeztek jól félremagyarázni. nem is foglalkozok ilyen oldalakkal. mindenki mongya a magáét és annyi...
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
.. vagy csak én látom hogy
.. vagy csak én látom hogy PIROSON mennek a gyalogok át a zebrán a képen- vagy direkt lett ez a kép iderakva pont emiatt?
Mert ott- bár egy vékonyka szelete az örökké hömpölygő időrengetegben- igencsak olyan mintha..
Sky
Szegény szabálytalan
Szegény szabálytalan gyalogosnak útban van a szabálytalanul parkoló autó.
Azért az "vicc", hogy minden következmény nélkül lehet parkolni így a fővárosban. Mert az elhiszem, hogy egy mozgó járművet elkapni nem könnyű, de egy állót...
Egen. Ma delelott Kispesten
Egen. Ma delelott Kispesten volt dolgom, es amikor szabad lettem, az Ady uton setaltam az Europarkba. Rendorsegtol 300 meterre 2 auto is a jardan parkolt, alig fertunk el. Valahanyszor Felutazok Kispestre, es azon az Adyn setalok, mindig van atmasznivalo motorhazteto.
Boci, tenyleg, megtalaltam azt a cikket. Meg csalodottabb lettem... (Viszont szep a taskad, de meg mindig nem dontottem, mennyire akarom.)
atomboy
te csak ne akard az én
te csak ne akard az én zsákom. ugyse adom! ;-D
Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
Én hajtom a biciklit, a bicikli hajt engem.
Engem egyvalami zavar a
Engem egyvalami zavar a cikben,amivel a zavaró tényezöt leszeámitva mélységessen egyetértek.
Ami iritál az,hogy egyre szélessebb körben terjed és hallom,kapom meg énis,hogy miért is nem vagyok képes lemondani az elsöbségemröl,hiszen én könyebben tudok megállni mint mondjuk egy kicsikocsi,ami pár kiloval nehezebb mint én vagyok a szamarammal együt.
Ez zavar.Az,hogy egyzser-egyszer lemondok és elengedem azz autost kvel szemben elsöbségem van az egy dolog,azt visszakapom tölük.De kérdem én,mindig igy kell cselekednem?Mindig nekem kell elsöbséget adnom,mert gyengébb vagyok mint ök???
Meglátásom szerint kerékpárral közlekedni csak céltudatossan és hyatározottan lehet,vagy tényleg kapok egy fehér emléket valahol.És ebben nem fér bele,hogy MINDIG nagylelkü legyek.Szerintem.
Az elsőbbségről lemondás
Az elsőbbségről lemondás nem növeli a biztonságomat, holott a cikk ezt állítja. Ha lemondok az elsőbbségről, akkor másnap az autós meg se fogja nézni az adott kereszteződésben, hogy jön-e bringás, és nagyobb valószínűséggel üt el valakit. Ráadásul az elsőbbségről lemondás bizonytalan helyzetet teremt, például a mögöttem jövő biciklis nem veszi észre, és őt ütik el. Nagyon ritkán van olyan szitu, amikor az ilyen figyelmesség megléphető biciklin. (Akkor szoktam ilyet csinálni, ha látom, hogy mögöttem nem jön senki, és lassú vagyok mert emelkedik az út. Ilyenkor széles karmozdulattal jelzem, hogy menjél, és kedvesen meg is szokták köszönni.)
Nekem a taktikám a veszélyes bringaút#úttest kereszteződésekre (már ahol nekem van elsőbbségem), hogy kezem a (jó) fékeken tartva tempósan megküldöm, úgy, hogy még meg tudjak állni az autó előtt, csak oldalról koccoljam, de ne kerüljek alá. Ettől az sofőr megijed, és bár előtte át akart hajtani előttem, mégis befékez. Ha a mögötte jövő belészalad, legfeljebb megtanulja, kinek van elsőbbsége.
Nem érdekel mi a
Nem érdekel mi a szabályos. A járdán parkoló autók nem azért zavarnak, mert azt a KRESZ szerint tilos. Hanem azért mert nem lehet tőlük elférni. Ha a parkoló a járdán van kijelölve és szabályosan parkoló kocsiktól nem lehet rendesen gyalogolni az is zavar. Viszont nem érdekel, ha egy autóban nincs elakadásjelző háromszög, pedig az is szabálytalan.
Járdán parkolás: XI. ker,
Járdán parkolás: XI. ker, Etele út északi oldala a pályaudvar közelében, kb. 2-300 méteres szakaszon. Itt rendszeresen, megszokásból közel 100 autó parkol a járdán!!! Gyalog rendszeresen járok arra, és iszonyatosan zavar, hogy a széles járdából gyakran csak 1-1,5 métert hagynak meg a gyalogos közlekedésre. Nem azért olyan széles a járda, hogy parkolónak használják! Nincs parkoló a közelben? Parkolj távolabb, bazz!
Szerintetek mit lehetne kezdeni a helyzettel? Lakótelep lévén elég sok embert érint a dolog.
Zsoltee
Közterület-felügylet:
Közterület-felügylet: +36-1-3017500
...bevétel az államnak, hely a civil élővilágnak.. :)
próbáljon meg ilyen
próbáljon meg ilyen helyeken vki ikerbabakocsival elmenni. idegbajt kapok a járdán meg út szélén parkolóktól, nem érdekel, h kijelölt parkoló meg ott lehet. ne lehessen. járda. sok úttesten simán elférne egy elefántszállitó kamiony, ha nem parkolnának rajta.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Az említett helyen
Az említett helyen kijelölt parkoló van? Ha nem, akkor ahogy Harry is mondja, fel lehet nyomni őket. Tudni kéne a pontos jogállást, utána meg irány kommandózni...
Zsoltee
szerintem le kell szarni
szerintem le kell szarni ezeket a vitákat. egy autóst sem lehet meggyőzni semmiről és soha nem fognak megérteni minket mit miért csinálunk, amíg nem bicikliznek _éveket_.
inkább lobbizni kell, hogy változtassák meg a kreszben a hülye szabályokat. akkor nem szólhatnak be nekünk többet.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
A cikk irojanak igazat adok,
A cikk irojanak igazat adok, de a fotorol egyaltalan nem bizonyithato, hogy a lampa piros a bringasnak. Kicsit itt tul lott a celon... :-D
Sokmindenben igaza van... de
Sokmindenben igaza van... de általánosít. És kicsit nagyon nyájas..
"És kicsit nehezebben is állnak meg, mint mondjuk Te kerékpárral."
Szentem akár személy, akár teherautónak jóval rövidebb a féktávolsága, mint az én outimnak, felsöközépkategóriás kétfordulópontos patkófékekkel. Ez tárgyi tévedés. Jó lenne, ha ilyen kérdésben az osztaná az eszet, aki mindkét oldalt ismeri.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
10 m/s2 lassulás
10 m/s2 lassulás bringával? Ennyit illik produkálni egy modern gépkocsinak száraz, sík úton. Még tárcsafékes bicajjal sem megy. Mellébeszélés, hogy nehezebben állnak meg.
Nyájasságba burkolt
Nyájasságba burkolt agresszió, okoskodásba burkolt tudatlanság. Buta, álszent segg. Ez a véleményem a kedves "Barátunkról." Ettől persze még sok mindenben igaza, de ez nem oly nagy érdem, pláne nem mentség.
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Valahogy így. Attól, hogy
Valahogy így. Attól, hogy "Kedves Biciklis Barátom" szerepel minden "A Jó Kurva Anyád" helyett, még betegesen magas lóról kinyilatkoztatott agresszív szöveg marad.
Ettől még én is utálom, hogy a szabályokat másokat (és magukat) veszélyeztetve semmibe vevők miatt engem is másképp kezelnek. Azok közül valónak.
Kedves autós barátom . A
Kedves autós barátom .
A kereszteződésben én voltam a kezemnek semmi baja , edzve van .
Amúgy pedig én akkor a Zöld jelzésen indultam keresztül a kereszteződésben. Másképp nem is találokozhatunk volna mivel abban a kereszteződésben akkor vált neked a lámpa amikor nekem is zöldre . Csak már baromira nincs kedvem magyarázni , opláne amikor azt látom , hogy te nyomod neki , hogy még átérj a zöldön és svungal mész be a zebrára . Jó én is sejtettem , hogy a zebra végére már piros lesz lassítottam és vártam volna , hogy te elhúzol előttem én meg mögötedd . De te elkezdtél nekem dumálni ! Minek ? Te akkor kanyarodhatsz ott jobbra amikor a zebrán átkelnek . Ha a nagyi ott nem ér keresztül gondolom azt elütöd mi ?
na nehogy már kerékpáros
na nehogy már kerékpáros piroson áthaladás egy autóséval legyen összemérve!
pedig jogilag
pedig jogilag egyenértékű. az már más kérdés, hogy sok esetben biciklivel a balesetveszély közel nulla, míg autóval kevesebb az ilyen eset.
Zsoltee
Kettős mérce, kettős
Kettős mérce, kettős mérce?