Jól hallottam az előbb a hírekben, hogy idén nyáron is bringássávot akarnak tenni a Margithídra?

Upd: jól
http://www.nol.hu/budapest/cikk/494474/
Ugye nem olyan lesz, mint tavaly?

index fotó

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
gaze képe

igen,

igen, http://index.hu/politika/belfold/marrgit2249/
de miert is szornyuseg az?
vagy ez valami hatulrol jovos pszichologiai kontrazas volt?
gyanus vagy te nekem..

2
bonnie képe

használtad bármyelik

használtad bármyelik irányban is? simén rá tudtál hajtani, és el is tudtad hagyni? repüni hol tanultál?
bonnie

3
adamekp képe

Lehet hogy egy szembejövő

Lehet hogy egy szembejövő autós tanította meg repülni. :)

üdv adamekp

4
bonnie képe

és ha jól repül, akkor

és ha jól repül, akkor utána úszhat is? ;)
új triatlon :P
bonnie

5
Györgyi képe

egyébként megfigyeltem, h

egyébként megfigyeltem, h a rutinos járdázók nagyon ötletesek. én spec fel sem tudok ugratni egy járdapadkára.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

6
bonnie képe

na ez nekem sem megy ;) nem

na ez nekem sem megy ;) nem is járdázok, csak az alagútban. (meg néha a Lánchídon). bonnie

7
Gida képe

nem akartam duplazni.

nem akartam duplazni. :(

gida

8
Gida képe

jeee, azt hittem eddig, h

jeee, azt hittem eddig, h csak en vagyok bena, illetve en feltem a felnimet. :(

gida

9
Györgyi képe

én nem féltem a felnim,

én nem féltem a felnim, mert ha félteném nem bringáznék :D
csak simán béna vagyok :)
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

10
dogfish képe

Valahogy a nők,

Valahogy a nők, genetikailag nem tudnak padkázni...
Kérek mindenkit, hogy ne vegye sértésnek, ez csak egyéni megfigyelés...

11
-ogre- képe

én sem tudok padkázni,

én sem tudok padkázni, pedig nem vagyok nő. egyszerűen nem megy. képtelenség bármelyik bicóm orrát felkapni. ennyi.
mondjuk ugyanez a mozdulat jól jönne pesten másra is, de soksok év alatt nem sikerült kigyakorolni.

12
dobozos képe

Akkor én vagyok aki

Akkor én vagyok aki erősíti a szabályt, mert bár nőből vagyok a padkázás mégsem esik nehezemre (csak a felnimére). Nem szeretek járdázni, de a gyorsabb haladás érdekében előfordul, hogy át kell mennem egy-két padkán. És nem szeretek leszállni a nyeregből (főleg esőben nem). :)
________________________________
**Történész szmog nélkül**
dobozos és kerekes drótlovacskája

13
bonnie képe

a 28as tanabájkommal én

a 28as tanabájkommal én is. de az outira épült városi csapatómmal nem szívesen. sőt, az obicikli alapú montimmal sem. vszeg a megoldás a kormányban rejlik, ami ha nem egyenes, akkor tudok padkázni, ha meg nem, akkor nem. bonnie

14
radirpok képe

Mint frissen

Mint frissen padkázni/ugrálni tanuló, megosztanám veletek a titkot: az első kerék elemelésének sikere az emelő mozdulatot megelőző kompresszáláson (angolul: preload) múlik. Vagyis ahhoz, hogy el tudd emelni a kereket, először lefelé kell nyomni, és utána lehet húzni (hú!). Ennyi az egész. Van, aki úgy születik, hogy ezt tudja, de a többieknek bizony tanulni és gyakorolni (!) kell... még annyit, hogy ez a kerékpár típusától, kerék vastagságától/méretétől, gumi típusától, villától (merev/teleszpók), kormány típusától/szélességétől stb. függetlenül MINDEN biciklivel működik. A felnit sem kell félteni, hiszen pont azért emeled a kereket, hogy ne verd oda a padkához, nem? :-)

15
Pontagy képe

Whoa, én kb 10 évesen

Whoa, én kb 10 évesen tudtam padkázni a Csepel Tacskóval is, senki nem tanította, zseni vagyok-e?

16
gaze képe

bunny hop? csak minimalban,

bunny hop?
csak minimalban, es csak az elso kerekre..

Pl:
http://www.youtube.com/watch?v=RAem3L7Rlpk&feature=related

17
Pontagy képe

azt nem kockáztatnám meg a

azt nem kockáztatnám meg a mostani gépemmel, valószinűleg menne, de olyankor inkább gyáván lassitok, vagy valami alternatív megoldást keresek. Hasonló már volt velem, és nem kedveltem meg a technikát.

18
Györgyi képe

sztem tavaly is nagyon jó

sztem tavaly is nagyon jó volt.
nem tudom mi bajod vele.
a sok kedves mercistakszis tök jól parkolt ott kapásra várva.
meg a gyerekem is tök jól majdnem elb*szta ott egy robogós.
szóval tök jó volt, ja.

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

19
Huligán képe

én az MK és mindenféle

én az MK és mindenféle bringás egyesületek kitartó munkája ellenére tartok tőle, hogy idén is elég szar megoldás születik.
lehet ott egyáltalán jól csinálni egy ilyet?

------------------

Critical Mass fotók (is)
--------
Egyfajta fotóblog

20
j_gergo képe

Hát ha nem lehet felhajtani

Hát ha nem lehet felhajtani rá, akkor azt egy ollóval meg tudjuk oldani. A tömeges járdázásnál meg csak jobb lehet. Úgyhogy hajrá.

21
bonnie képe

aham, Budáról Pest felé

aham, Budáról Pest felé mit vágsz át?!
attól,h löknek nekünk pár karót, meg kordonszalagot még nem kéne hanyatt esni... ami szar, azt igenis vissza kell utasítani!
bonnie

22
j_gergo képe

Ez elsősorban a lánchídra

Ez elsősorban a lánchídra igyekvő biciklis tömeg számára készült. Biztosíthatlak, hogy elsőként fekszem a munkagépek elé, ha ilyesmit betonból, festékkel végleges megoldásként próbálnának nekünk csinálni, most viszont nem nagyon látok más megoldást arra, hogy a béna oszloptámasztó idomokkal is keskenyített 1 db járdán hogyan lehetne párszáz biciklit hétvégén a Margit-szigetre kijuttatni, majd onnan délután vissza.

Az meg tényleg probléma, hogy tavaly a járdán kerekezett néhány betyár akkor is, amikor már volt sáv az úttesten. Nem tudom, fel vagyunk-e hatalmazva arra, hogy odaálljunk, és azt mondjuk, lécci, menj a sávra, neked van.

23
bonnie képe

szerintem lánchíd heylett

szerintem lánchíd heylett smargitszigetet jkartál írni, máshogy nem tudom értelmezni a mondandódat.
nem, nincs hozzá jogunk. akinek lenne, az ezzel nem foglalkozik, inkább ubit hivogatja tanunak...
de negedtessék meg nekem,hha a B-P irányt akarom használni, akkor had teygek úgy, mint az év összes többi napján, hadd ne kelljen már 2*2-3 sávon átkeverednem, meg különben sem is mer ilyet a kresz, mint amit itt akarnak megvalósítani, ha jól tudom...
sokszoros balesetveszély már a feljutás is erre az izére.
***
bonnie
*** mivel az idei még nem készült el, és terveket sem láttunk róla, ezért minden itt leírt vélemyénem a tavalyira vonatkozik. DE A rakparti kerékpárútra tervezett tájékoztató útirányjelző táblák, amik, szemben a múlt évi gyakorlattal, segíteni rendeltek a kerékpárosok közlekedését, sajnos még nem készültek el, reméljük, a következő hétre pótolják! ebből azt sejtem, hogy idén sem lesz leányálom...

24
j_gergo képe

szerintem is, mert én

szerintem is, mert én komment/perc-ben nyomom és a fejemben már egy másik komment volt :-)

na jó megyek gondolkozni inkább mielőtt többet írnék.

25
Névtelen képe

elég unalmas, hogy mindenki

elég unalmas, hogy mindenki mindig csak fikázza a létrejött - egyébként ideiglenes, és nem titkoltan kényszer - megoldásokat, legyen az rakparti lehajtó vagy emhidas sáv...
ha van jó ötleted, menj, vegyél részt az emkások munkájában, ne itt siránkozzál.

26
bonnie képe

ideiglenes? amit

ideiglenes? amit megismételnek?
egyébként meg dolgozom az mkban. szakmámnál fogva nem érteka közlekedésszervezéshez, de amihez igen,abban tevékenyen részt veszek. és te?
egyébként melyik szavát értékeled a posztnak siránkozásként?
bonnie
ki vagy te egyáltalán?

27
Nuvanda képe

Hát, bár személyesen még

Hát, bár személyesen még nem láttam, de képek alapján a rakparti lehajtó borzasztóan balesetveszélyes. Véleményem szerint aki tervezte nem ért hozzá, vagy nincs józan paraszti esze.

Olyan korban élünk, amikor diferenciálódtak a szakmák/területek. Ha érzem, hogy rossz a sajt, még nem kell elmennem tehenet fejni, sajtot készíteni, de jogosan "fikázhatok", hogy rossz.

Létezhetnek jól tervezett, kivitelezett kényszermegoldások. Főleg, ha több hónapra szólnak.

28
dezso képe

Például egy megfelelő

Például egy megfelelő figyelemfelhívó tábla, és a sávban végig biciklis piktogramok. Az autók is mehetnének rajta, és a bringásnak is adna némi biztonságot. Ezzel együtt Buda-Pest irányban nincs jó megoldás, csak a majd létrejövő, rendes föl- és levezetésekkel támogatott kétoldali izé.

29
bonnie képe

a B-P irány is simán

a B-P irány is simán megoldható, tele kell szórni piktogrammokkal végig.
a le és felvezetést hova gondolod? a Budai oldalon eleve nem kellene bevezetni az aluljáróba, hanem a hídtól északra, ahol átjön ahév túloldaláról, onnantól kellene VÉGIG sávnak lennie, a pesti oldlaon meg egyszerűen nincs hova levezetni, mert nncs semmi infra.
bonnie

30
Névtelen képe

Nem hiszem, hogy a piktogram

Nem hiszem, hogy a piktogram túl sokat segítene. A pro júzereknek erre nincs szükségük, a bátortalanabbak meg piktogram hatására sem fogják magukat biztonságban érezni, a gyerekemet nem is engedném rá. Arról nem is beszélve, hogy ha meg beáll a híd, akkor fújhatjuk a piktogramot.

31
dezso képe

Én természetesen a

Én természetesen a nagykörút megfelelő szakaszait, a Balassit, a Pozsonyit és ezek budai megfelelőit értem alatta :) Egyébként ott Pesten is megvan a parti bringaizé, észak felől a fölvezetést elég egyszerűen meg lehet oldani, de szerintem a dél felé levezetést is.

32
bonnie képe

2* bonnie

2*
bonnie

33
László János képe

Idén kerül ki sok

Idén kerül ki sok információs tábla, Budára is, hogy mindenki tudja, hogy kell menni hétvégén, és hogyan vasárnap. Kértük azt is, hogy sokszor magyarázzák el az illetékesek, hogy miért van szükség erre: mert ha nincs, egyszer csak lelöknek egy biciklis gyereket a járdáról!
Bonnie! Én is remekül tudok menni a hídon ideiglenes sáv nélkül, hidd el, sőt zavar is, ha vasárnap este jövök haza a túrámról. De nem tehetem meg, hogy nem veszem észre, milyen súlyos probléma lett mára a járda zsúfoltsága!!!
Szóval szörnyűségnek hívni kicsit túlzás!
http://kerekparosklub.hu/a-bicikliseke-a-margit-hid-egy-savja-hetvegeken
És még egy hír: a Lánc hídon azokon a hétvégéken, amikor zárva van buli miatt, az egyik járdát szabadon hagyják a bicajosoknak, nem engedik a feljárókat elbarikádozni!
János

34
bonnie képe

hát lehet,h velem van a

hát lehet,h velem van a baj, de nekem nagyon keskenynek tűnt (pedig enkem elég a lánchídon is a két sáv közötti rész), főleg akkor, amikor a B-P irányt használtam. kivételesen nem volt beállva a ahíd, jöttek szembe az autók 70nel, 20centire a kormányomtól, szembe meg az 5évesek kacsáztak, hát köszönöm szépen.
és a budai felhajtás hogy lesz?
mert ugye a bringa jármű, annak meg az úton a helye...

bonnie

35
aron képe

figyi, aki pro, az megoldja,

figyi, aki pro, az megoldja, ahogy eddig is, de akiknek szükségük van rá, azokon azért látszik, hogy sokat segít.
inkább ezt kéne, hogy észrevegyék, ne azt higyjék, hogy futóverseny, és emiatt továbbra is mellette járdázzanak, mint volt párszor.
ja meg az fkf-esek tanuljanak meg kötni, mert folyton leoldódott a szalag és belógott tavaly

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

36
bonnie képe

ok, próbáljuk

ok, próbáljuk meg.
nézzük meg a tervket, de ne fogadjunk el félmegoldásokat.
pl szalag alatt bujkálás, vagy járdára vezetés.
amíg nem lesz elég tábla, addig inkább ne csináljanka semmit. ha eddig meg voltak nélküle, akkor egy hétvégén már nem múlik semmi.
bonnie

37
aron képe

gondolhatod, ha nagyonszar,

gondolhatod, ha nagyonszar, akkor fellázítjuk egész észak-pestet, és akkor már a pozsonyi út végi betontömböket is allébb löködjük/na jó, löködtetjük

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

38
bonnie képe

okkej, jövök,

okkej, jövök, segítek!
bonnie

39
gaze képe

azokhoz a betontömbökhöz

azokhoz a betontömbökhöz senki semmilyen módon nem nyúlhat!!!
az a 9 darab betontömb a biztosítéka annak hogy pest egyetlen nem-autópálya övezete létezhet!!
mozgatásuk - bármilyen szándékkal is - SZIGORÚAN TILOS!!!
csak újabbak érkezhetnek.
ha bárki hozzá akar nyúlni, esküszöm Odin szakállára, én és teljes fundamentalista szektám fegyverbe öltözve fogunk halálig tartó barrikád harcot folytatni ott, utolsó csepp vérünkig.

40
aron képe

jól van papa, akkor ti

jól van papa, akkor ti megkapjátok barikádnak azokat a betontömböket, úgyis úgy néz ki ezektől az egész belváros, mint koszovó:)
aztán amíg keveritek a molotov koktélt, mi a betontömbök helyére virágtartókat és demszkí-karókat teszünk, hogy azért a biciklisek át tudjanak menni, és nem olyan szörnyű módon, mint most :)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

41
j_gergo képe

De a végén NE kössenek

De a végén NE kössenek rá szalagot, mert ha azon az oldalon érkezek Budáról, akkor rá kell, hogy hajtsak valahol, és Budán meg le kell jönni róla!

42
Zsurmi képe

És a pesti oldalról az

És a pesti oldalról az úttest felől is fel lehessen hajtani! Kell egy szakasz, ahol nincs szalag! Mert ha nem lesz, csinálunk. Lehet pofázni vandálkodásról, de ha nem végeznek jó munkát az illetékesek akkor szükség rávisz.

-
Zsurmi

43
Szab képe

Tavaly nem jártam az adott

Tavaly nem jártam az adott időszakokban arra. Hogy volt? Nem lehetett a körútról simán felhajtani? Mert akkor már értem, hogy miért mentek egyes bringások az autósok között. Élőben a városból blogon voltak ilyen fényképek, hogy üres a bringás sáv, a "hülye" biciklis meg az autóknak jutott sávot tartja fel.
Viszont ha nem lehet simán felhajtani, akkor érthető a dolog. Ha arra járnék valószínűleg én se szeretnék leszállni, feltolni, padkázni, kerülni vagy bármi módon időt veszíteni, amikor simán át lehet menni enélkül is az autók között.

44
Zsurmi képe

Én úgy emlékszem csak

Én úgy emlékszem csak akkor lehetett felhajtani, amikor elszakadt/vágták a szalagot. A bóják a pesti oldalon a felhajtó elejétől indultak.

Amúgy mellékesen a hídon a sáv széle a legramatyabb minőségű.

-
Zsurmi

45
j_gergo képe

A

A kerékpárosklub-közgyűlésre igyekezvén örömmel állapítottam meg, hogy Budán VAN nyílás a kordonon, le lehet róla hajtani, Pesten nem néztem, gondolom akkor ott is hagytak. Úgyhogy hurrá!

46
Szász Andrej képe

Gyárilag volt, vagy valaki

Gyárilag volt, vagy valaki "elintézte"? A pesti oldalon folytonos volt a szalagozás.

47
j_gergo képe

Lánchíd hurrá! Ha még

Lánchíd hurrá!

Ha még azt sikerül elérni, hogy hétköznap szabályosan is rámehessek, akkor rendelem az "I ♥ közlekedésszervezők" feliratú pólót.

48
dezso képe

Mondjuk én ebben a járdás

Mondjuk én ebben a járdás megoldásban nem hiszek, bár lezárás ellen jobb, mint a semmi. Ugyanúgy lesznek rajta gyalogosok, és persze a fel-le elég zűrös marad így is.

49
Perillustris képe

En itt megirtam mar tavaly,

En itt megirtam mar tavaly, amit gondolok.

50
Névtelenminic képe

én úgy hallottam, h a híd

én úgy hallottam, h a híd felújítása után viszont szélesebb lesz az egész (hogy ezt hogy azt nemtom) és kétoldalt meg bringaút(sáv??). margitszigetnél meg lámpa és zebra. valaki esetleg pontosan nem tudja, h ez hogy lesz?

51
zsoltee képe

Még tervezés alatt áll.

Még tervezés alatt áll. Majd két héttel a kivitelezés megkezdése előtt benyögik, hogy ez van, ezt kell szeretni :P

Amúgy emlékeim szerint déli oldalon oda-vissza bringaút lesz, északi oldalon pedig egyirányú bringasáv. Kompromisszumos sajna, de még mindig jobb, mint ez a nyári bohóckodás.

Zsoltee

52
cat képe

már alig várom, hogy

már alig várom, hogy elkezdjék...
a Szabadság-hidat sikeresen kivonták a forgalomból (a legbringásbarátabb híd volt), most Margit jön, remélem, addigra nem lesz járható a Szabadság...
na nem baj, majd a Schönherztől kerülök a Lágymányosi felé, ha a Keletihez megyek, ha meg a Nyugatihoz, akkor meg az Árpád felé. :)

amúgy Áronnak igaza van, aki pro, az meg fogja tudni oldani. Ez nem azoknak szól, inkább azoknak, akik azért nem tudnak / akarnak bringával menni a Margitszigetre, mert félnek az úton tekerni, a járdán meg nem akarnak.
--
c

53
dezso képe

Pedig ott van a jó kis

Pedig ott van a jó kis Petőfi-híd. Kifejezetten bringásbarát, engem például nagyon szeret, ráadásul a héten két kátyút is betömtek rajta, az eddigieknél valamivel profibban.

54
j_gergo képe

"A Margit híd jövőre

"A Margit híd jövőre kezdődő felújítása után azonban már nem lesz ilyen probléma, hiszen a híd északi oldalán két méterrel kiszélesítik a járdát, hogy elkülönített kerékpárutat építhessenek rá." ( http://index.hu/politika/belfold/marrgit2249/ )

Itt már megint egyoldali bicikliúttal riogatnak... Lehet, hogy mégis ki kell feküdni majd a munkagépek elé :-(

55
zsoltee képe

én megmondtam :D Zsoltee

én megmondtam :D

Zsoltee

56
László János képe

A végleges megállapodás

A végleges megállapodás itt olvasható: http://kerekparosklub.hu/majdnem-az-egesz-margit-hid-kerekparos-ut-lesz
Várjuk a kiviteli terveket, elsősorban a hídfők megoldására!
János

57
Névtelen képe

Margit_hid, ahogy a cikkben

Margit_hid, ahogy a cikkben is, külön írjuk...

58
lovag képe

én remekül át tudok menni

én remekül át tudok menni a hidon bringasáv nélkül is :) sőt.. de persze "biztonságosabb" lenne.. vagy mégsem? inkább épitsék át egy kicsit a hidat.. amúgyis mindjárt összeesik.. simán rálehetne épiteni egy bringautat:P vagy túlsokat akarok? :P

59
j_gergo képe

Szerintem az a vita, hogy mi

Szerintem az a vita, hogy mi épüljön a Margit-hídra, már itt lezajlott, keress rá. A jelenlegi tervek kompromisszumosak lettek. A bringások kétoldali bringasávot kértek az úttestre, ehhez képest a járdán elválasztott, Északon kétirányú, D-en egyirányú bringautat(?) kapunk, középen lámpás kereszteződéssel. Állítólag a két hídfőnél is meg lesz oldva a bringaútról le- illetve arra felhajtás.

Ez azt jelenti, hogy utolsó állapot szerint így van elhatározva. Ettől még lehet, hogy építkezés előtt 1 héttel kiderül, hogy ja, csupán fél métert kapunk az egyik járdán sárga festékkel halványan bejelölve, de már késő, nem lehet újratervezni, sajnáljuk...

60
lovag képe

a hajamat eldobom.. ez a

a hajamat eldobom.. ez a felfestés baromira NEM bringaút.. nem értem..grrr....meg amúgy azt sem, hogy miért kockakőből rakják ki a bringautat a legtöbb helyen... :\

61
bix képe

Jót tesz a vesekőnek...

Jót tesz a vesekőnek... Más értelme nincs.

"Bringáznál inkább Te is, Rezső!"

62
Huligán képe

"középen lámpás

"középen lámpás kereszteződéssel"

az én olvasatomban ez a legbrutálisabb hiba az egész tervben - biciklisávoktól függetlenül. lámpa a híd közepére? hogy tovább lassuljon a forgalom?

------------------

Critical Mass fotók (is)
--------
Egyfajta fotóblog

63
bonnie képe

errre csak sinya

errre csak sinya klasszikusával tudok felelni (visszakérdezni):
ennél lassabban is tudsz állni?
bonnie

64
kisdubos képe

Semmi bajom nem volt a

Semmi bajom nem volt a tavalyival, bár nem jártam be minden irányból. Jobb mint a semmi.

65
gaze képe

Nos, a gebasz mindezzel az,

Nos, a gebasz mindezzel az, hogy tök egyértelmű, hogy a komplett város és államvezetés nem az hogy egy emberként, de egyáltalán nem gondolkodik kerékpárosbarát városi koncepciókban, nemhogy hosszú távon, de még rövid-közép távon sem.
Erre tutti bizonyíték ez a margit hidas kompromisszumos maszatolás.
Ha lenne akarat, akkor nem ilyen-olyan lehajtós-de-nem-is megoldások, meg nincs-pénz-piktogrammok-felfestésére lenne a buli, hanem masszív, akár nemzetközi pályázat, hogyan lehet a legtuttisabb kerékpársávot pattintani a nagykörútra, a jelenlegi parkoló autók helyére (pár száz parkoló autó miatt talán kicsit nagy luxus ott annyi helyet parlagon hevertetni.. miközben fákat vagdosnak ki mélygarázsokért, vagy az utolsó négyzetcentiig lepadlózzák a fákat, hogy +1 szék elférjen a kávézó/kocsma/ teraszán)

Szóval ez fából vaskarika, az alapvető akarat hiányzik.
/rettentően magyaros/

Esetleg, holnap elzarándokolnék az MK főhadiszállására, és beszélhetnénk arról az élőláncolozós-szorít a cipős megmozdulásról a Bem rakparton..
A biciklisták száma már nagyon nagy fokozatba kapcsolt, szerintem demonstrálási alkalmakból is kapcsolhatunk hasonló fokozatra.

"ide forgalomszámlálás nem kell, a tények magukér' beszélnek!" :D

66
gaze képe

ja igen: idén viszont már

ja igen: idén viszont már egy jóval nagyobb menyniségű kerékpárossal lehet számolni, nem az első alkalom hogy ilyen van, lehet vele tervezni...
szóval azért várjuk ki a végét...
nem eszik olyan forrón a kását...
a víz megtalálja a maga útját...
a madárfészek lassan épül...
mondjak még sok ilyen okosságot?

67
j_gergo képe

lassú víz partot mos,

lassú víz partot mos, ámde addig jár a korsó a kútra,...

68
dogfish képe

amíg köcsögöt nem

amíg köcsögöt nem csinálnak belőle....

69
petiz képe

amég meg nem du.. a

amég meg nem du.. a vízhordólányt.
vagy ameddig be nem kötik a vízvezetéket
________________________________________

Jövünk Amszterdam, jövünk, felzárkózunk!

kerekparosklub.hu/eszak-pest

70
avus képe

Egyetértek bonnie-val,

Egyetértek bonnie-val, amikor olvastam a hírt, nekem is az volt az első gondolatom, hogy vajon a Szt István körút felől haladva rá tudok-e csatlakozni, de legfőképpen Budán tovább tudok-e haladni róla a Margit körúton anélkül, hogy zebráznom meg járdáznom kellene. Vagy majd állhatok meg az elhúzó/dudáló autók mellett, bújhatok át a szalag alatt, majd a budai odlalon ugyanez vissza az autók közé? Hál' Istennek hétköznap nem lesz, így munkába járáskor nem kell ezzel fárasztanom magam, és az is ziher, hob B-P irányban nem fogok kérni belőle hétvégén sem.

71
bonnie képe

oh, köszi, már azt hitte,h

oh, köszi, már azt hitte,h én vagyok az egyetlen elégedetlenkedő...
tisztelettel megkérdezném, hogyha ennyire fontosak a "hétvégi szigetelők", akkor ez a lehetőség miért csak ilyen korlátozott ideig érhető el számukra?
bonnie

72
Kuku képe

Nem azért mert nyáron

Nem azért mert nyáron többen vannak?
Palatinus, programok a réten, jó idő, stb...
Inkább a Lánchídon is kerítsék le a két szélső sávot! :)

73
bonnie képe

szvsz a szigetre nem csak

szvsz a szigetre nem csak ezalatta két (2,5-3?) hónaő alatt mennek ki sokan.
a Lánchidas ötlettel egyetértek. most reggel is jól jött volna ;)
bonnie

74
Gega képe

Erről hallott valaki? :( Ez

Erről hallott valaki? :(
Ez gyász, de nagyon.
http://konspiradio.blog.hu/2008/06/03/kinek_jo_ha_leszakad_a_margit_hid

76
Zsurmi képe

Összeesküvés-elmélet:

Összeesküvés-elmélet: Ezután lesz a megoldás a kerékpárút/sáv elhagyása... Már ha csak amiatt kellene szélesíteni.

-
Zsurmi

77
Shag_Beckur képe

Én úgy érzem, hogy nem a

Én úgy érzem, hogy nem a járdával kéne egy szintbe hozni, hanem az úttal a felújított hídon a kerékpársávot. Miért?

1. A gyalogok így talán nem bóklásznának rajta állandóan, szintbeli különbséget könnyebben észreveszik.

2. A kerékpár is jármű, az úton a helye.

3. Ha egy szinten van az úttestel a kerékpár út / sáv, akkor talán az autósok is járműként tekintenek rá.

Természetesen fizikai elválasztás így is szükséges, nem elég a sárga csík.

Amúgy a kétirányú bringasávot nem értem az északi oldalon (a felújított híd esetén). Jármű -> jobbra tarts. Mivel úgyis lesz lámpás gyalogátkelő, így a déli oldalról is meg lehet biztonságosan közelíteni a szigetet.

78
aron képe

gondolhatod, nem keveset

gondolhatod, nem keveset basztatták még ezért is a nagyurakat...

viszont ma jöttünk buda felől (szigetnél evickéltünk át), és pest felől nem lehetett bejutni!!

azt hiszem meg kéne várni a jövő hetet, és ha marad a kaki, akkor cselekvést foganatosítunk

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

79
nextar képe

+1 Az egyetlen normális

+1

Az egyetlen normális elválasztó a korlát lehetne. Minden esetre nagyon gáz lesz, ha min. 60Km/h sebességkülönbséggel húznak majd el mellettünk.

80
Szab képe

60 az hogy jött ki? Ott

60 az hogy jött ki? Ott tudtommal max. 50 a sebesség, de általában napközben, a dugó miatt, ennél jóval kevesebb. De végülis mindegy is, hogy mennyivel mennek. Nem értem miért aggódsz, amiatt, hogy melletted mennyivel mennek el?
Szerintem semmifajta korlát nem kéne, csak megfelelően széles külső sáv, esetleg felfestéssel jelezve, hogy a bringásnak ott a helye.

81
Szász Andrej képe

Gondolom arra gondolt, hogy

Gondolom arra gondolt, hogy ő szemben megy. Az ideiglenesnél 30-as tábla + 30-as biciklis = 60, a távlati terven 50-es autós, és 10-es biciklis is kiadja a 60-at :)

82
Szab képe

Ez merült fel bennem is, de

Ez merült fel bennem is, de aztán elvetettem. :)
Különben is miért mennének szembe? Mondjuk ha így van, akkor az tényleg veszélyes mutatvány lehet... így már értem, miért akar fizikai akadályt. De szerintem mégiscsak egyszerűbb és olcsóbb lenne megtanulni, hogy melyik a haladási irány szerinti jobb oldal. :)

83
Szász Andrej képe

No igen, de ezt a

No igen, de ezt a tervezőknek tervezési időben kellene megtanulniuk, és az ábra szerint nem sikerült. Kétirányú kerékpárút kerül az északi oldalra (menj vissza a válasz-fán, az egyik hozzászólásban benne volt), és mivel ott is és az úton is jobbra tartás van, ezért két ellentétes irány kerül egymás mellé.

84
Szab képe

Jah, olvastam valami

Jah, olvastam valami ilyesmit. De persze nem érdekelt. Nyilván nem fogok a túloldalon szembeforgalomban menni, főleg nem egy kis rövid szakaszra, hisz a körút többi része nem változik, vagyis ott amúgyis az úton kell menni.
A járdázóknak, gyalogosoknak és futóknak talán picit jobb lesz, az is valami.

85
Shag_Beckur képe

"De szerintem mégiscsak

"De szerintem mégiscsak egyszerűbb és olcsóbb lenne megtanulni, hogy melyik a haladási irány szerinti jobb oldal. :)"

Igen, valós probléma. Karinthy-n mentem Petőfi híd felé autóval, biciklisávban szembe(!!) jött egy hölgy (biciklivel). Ha azt mondom, hogy kicsit megijedtem, akkor még finom voltam. Gondoltam utána szólok, hogy ezt azért mégse kéne, de addigra elhajtott :(

86
Szab képe

És az a baj, hogy könnyen

És az a baj, hogy könnyen előfordulhat az is, hogy ő teljesen biztos volt a dolgában és rád nézett volna értetlenül, ha szólsz neki. Ez valószínűleg azért lehet, mert Magyarországon valamiért ritka a bringasáv, így sokan nincsenek hozzászokva. Pedig az egyik legjobb megoldás. Mindenki elfér, mindenki mindenkit lát, akit látunk azt meg nem ütjük el. Autósok(néha ugye én is) általában rettegnek a bokor mögötti bringautaktól. Jól tudják, hogy ők lesznek a hunyók, ám marha nehéz kivédeni a balesetet. A bringás ugyanis szabályosan mehet 40-nel is, és autós részről kanyarodáskor sokszor egyáltalán nem látni be akkora szakaszt ami a 40-nel közeledő bringás észleléséhez elég. Az a szerencse, hogy ritka madár az ekkora sebességgel bringaúton tekerésző biciklis(vagy már kihalt..)

87
Shag_Beckur képe

"és autós részről

"és autós részről kanyarodáskor sokszor egyáltalán nem látni be akkora szakaszt ami a 40-nel közeledő bringás észleléséhez elég."

Így van! Ezért nem szeretem a zebrán áttekerőket, mert nem számítok rájuk. Gyalogosra számítok, 3-4 km/hval, nem biciklisre 15-20 km/h-val. Amúgy máshol is kifejtettem már, ilyen helyeken szívesen látnék magasított gyalogátkelőt / bicikliutat, holott autós vagyok. Kb úgy, mint Taplocán, amolyan fekvőrendőrként szolgálna.

Amúgy szerintem a hölgyet 2 dolog zavarhatta meg. Egyrészt a KRESZ tudás hiánya. Sajnos nincs benne az alaptantervben iskolában, pedig akár általánosban lehetne oktatni, és később középiskolában is elő lehetne venni. Én is sokat felejtettem, pedig nem rég szeretzem a jogsim (5 éve), így a folyamatos ismétlés nem árt. Mondjuk ismerjük a fiatalok mentalitását is, "ami nem komoly tárgy azt nem tanuljuk meg" címszó, úgyhogy ezzel mondjuk ki lehetne váltani a KRESZ órákat a választott autósiskolánál, csak vizsgázni kéne menni.

Másrészt az is megzavarhatta, hogy az Irinyi-Karinthy kereszteződésnél még egymás mellett megy a két biciklisáv (a járdán), ami a Karinthyn a Móricz felé kettéoszlik, az úttesten. Így gondolom akár azt is hihette, hogy az, ami "elkanyarodik" az pl átvezet a Petőfi hídon. Nem tudom milyen a kitáblázás vagy a helyismerete, ez is benne lehet.

Esetleg csak nemtörődöm és lusta volt, de ez viszont nem jó hozzáállás, ha sokáig akar az ember élni.

88
Perillustris képe

Én sem régóta tudom, de a

Én sem régóta tudom, de a KRESZ-oktatás a NAT része.

Persze a gyakorlatban... Dolgozunk rajta.

89
Szász Andrej képe

Az amerikai irodalomban

Az amerikai irodalomban több helyen említik a széles sávon, kerékpársávon a szembe kerékpározást. Az egyik forrás szerint keskeny sávon mindenki a jó oldalon biciklizik, széles sávon/kerékpársávon pedig akár 22% a rossz oldalon menők aránya. Kíváncsi lennék európai adatokra is, de az ábra szerint itt sem ismeretlen a jelenség!

90
Szász Andrej képe

Ma felhajtottunk a pesti

Ma felhajtottunk a pesti oldalról a szigetre, meg aztán vissza. MK-közgyűlés volt ugyanis. A pesti oldalon az MK által javasolt dolgok közül egyetlenegy sem valósult meg. Pedig elég jól kitaláltuk, szerintem.

Példának okáért a felhajtás könnyítése érdekében azt javasoltuk, hogy a körúti zebrá előtt kezdődjön a sáv lezárása. (A gyakorlatban a zebra és a híd közötti sávrész e lezárás híján is üres volt.) Ugyanez a kialakítás segítette volna a hídról való lejutást is: az ember a zebrába torkollik, ahol szépen áttolja a menetirány szerinti jobb oldalra a biciklit, és megy tovább a körúton. A forgalomtechnika állítólag attól félt, hogy a zebrán torlódás alakul ki. Ez valós félelem, az a zebra elég zsúfolt. Azonban ha azt a kerékpáros csoportot nézzük, akik a körúton folytatnák, ezt a jelen kialakítással csak úgy tehetik meg, hogy a zebra mellett a járdán is torlódást alakítanak ki :) Vagy aluljáróznak, de onnan ismét csak a járdán juthatnak fel az úttestre. Vagyis torlódás mindenképpen kialakul, a döntés csak abból áll, hogy kit milyen mértékben szívatunk meg vele. Szerintem a rosszabbat válaszották (minden érintett többet szív).

A javaslat természetesen kezelte a felhajtó autók és a kerékpáros forgalom biztonságos kereszteződésének problémáját is, valamint a megvalósulttól eltérő javaslatot tett a rakparti kerékpárút és a hídra felhajtó kerékpárút csatlakoztatására is. (Mindezek a pesti oldalra vonatkoznak, feltételezem, hogy a budai sem a javaslatunknak megfelelően készült el.)

Remélem valaki majd kiteszi a konkrét javaslatunkat valahová, és majd lehet cincálni.

Amúgy pedig szolidáris voltam a szalag kezelőjével, nem téptem el, noha kétszer is beleakadtam a felhajtásnál.

91
haggyma képe

holnap el fogom tépni a

holnap el fogom tépni a szallagot

hogy k.... k.... a.... gondolták, hogy a kerékpáros tud repülni?
Ennek a tervezője repülővel jár? Vagy csak egy a szakmályához egyáltalán nem értő kokler f...?!?
Ennyi ésszel és egy vödör mésszel még festeni sem tudna.

Ki kellene vinni az budapesti illetékes elvtársakat ide, a segük alátenni egy-egy kerékpárt és oldják meg a feladatot! Csak el ne röhogjem magam mikor megpropálják megoldani a körutra való vissza jutást, vagy a besorolást peströl a hídon futó ....-ra.

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

92
bonnie képe

nyugi haggyma, ne

nyugi haggyma, ne idegesítsd magad, árt a szépségednek ;)
megyünk, oszt ledózeroljuk. utána meg a kivitelezőt fektetjük a dózer elé :)
bonnie

93
haggyma képe

Amiota bringapóló

Amiota bringapóló elvonási tüneteim vannak;
1. sokkal idegesebb vagyok
2. Minden autóan bringapóló labdát látok.
3. Punk's not dead.
4. agresziv kismalacot játszom. :D
:D

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

94
bonnie képe

komolyan kérdem, mi a dolog

komolyan kérdem, mi a dolog működése?

láttam a hírt, hogy:
Kerékpárosok vehetik birtokukba a Margit híd Pestről Budára vezető oldalán a szélső sávot a nyár végéig; az alkalmi bicikliút június 7-től minden hétvégén - szombaton 14 órától vasárnap éjfélig - áll a kerékpárosok rendelkezésére - közölte a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes csütörtökön.
A közlemény szerint a Fővárosi Önkormányzat ezzel szeretné biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni a szigetre kerékpárral érkezők közlekedését.

azt gondoltam, hogy okosék megint kitaláltak valamit, ami nekünk nem biztos, hogy jó lesz. aztán jött a nyugtatgatás, hogy de...

majd olvasom az MK-nál, hogy

A tavalyi kezdeményezésünknek megfelelően idén is javasoltuk, hogy nyáron, hétvégéken zárják le a gépjármű forgalom elől a Margit-híd északi külső sávját, lehetővé téve rajta a kerékpárosok biztonságos két irányú közlekedését.

aham, gondolom, akkor a közlek munkacsop. biztosan kidolgozott valamit, és tényleg jó lesz?

erre írod, hogy

"A pesti oldalon az MK által javasolt dolgok közül egyetlenegy sem valósult meg."
még jó,h a pesti az "egyszerűbb".
azaz ha jól értem, akkor a legkisebb javítást sem csinálták meg.
jól értem?
bonnie

95
haggyma képe

"az alkalmi bicikliút

"az alkalmi bicikliút június 7-től minden hétvégén - szombaton 14 órától vasárnap éjfélig"

Hát a vasárnap 24:00 óra az lehet hogy egyeseknek 22:00 órát jelent. 23:00 órakkor már nyoma sem volt az alkalmi bicigliútnak.

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

96
László János képe

Olvashattátok az Mk

Olvashattátok az Mk honlapon (ide is beidéztem korábban), hog ysajnos (vagy természestesen) a kért táblák később készülnek el! de elkészülnek!
Bonnie! Azt kérded, hogy ha ez ilyen fontos, miért csak korlátozott időre? Hát mert ez is csoda, hogy elérhető, szerintem is jó lenne, ha mindig nyugodtan tekerhetnének a szigetre.
És miért akarod ledózerolni!!! Tekerj az úttesten, ha nem tetszik a kordonon belül menni! az úttesten. (Hétfőn próbáljuk elérni, hogy a sávból ki, sávba be hajtás megoldódjon, mert szerintem inkább ez a megoldás, mint a ledózerolás!
Őszintén nem értem, miért okoz ez a sáv nektek, profi bicajosoknak ekkora gondot, hogy már dózerolásról, meg a kivitelezők dózerolásáról beszéltek!!!!
János

97
bonnie képe

a héten volt egy érdekes

a héten volt egy érdekes beszélgetésem az Erzsébet téren egy bmw-ssel. azt kifogásolta, hogy miért nem használom az ott kiépített "bringasávot", amit az ő pénzéből, csak nekem építettek. (a kutyafuttató melletti részen lévő bringagyalogútról beszélt.) emiatt a "bringasáv" miatt az ő útjából egy centit nem vettek el. szerinted mi lesz a véleménye annak az autósnak, aki 20perce jön a nyugatitól, majd felér a hídra, és ott sem tud haladni, mert egy sávval kevesebb, és a magamfajta "profi" mégsem használja, ahnem az ő maradék egy sávjában rakja 29-cel a megengedett 30heylett?! (ettől a jelzőtől egyébként elhatárolódnék ;))
én megértem,h az MK-nak az a célja,h azok is bringázzanak, akik eddig nem tették, de az MK meg ébredjen rá arra,h pont azoknak az érdekeit nem nézi, akik eddig is bringáztak.

vszeg ma nem fogom kipróbálni a B-P irányt, mert csak emiatt (mindne más cél nélkül) nem fogok esőben elindulni, de ahogy Andrej írását olvasom nem lenne pozitív a csalódás :(

leírnád, hogy oda mit javasoltatok, és ez hogyan valósult meg?
bonnie

98
László János képe

Bonnie! Én ebbe kicsit

Bonnie! Én ebbe kicsit belefáradtam, meg belekeseredek!

Olvassad szorgalmasan az MK honlapját, és ha ott tényleg nem találsz olyan információkat, híreket, amik arról szólnak, hogy "nézzük azoknak az érdekeit, akik eddig is bringáznak", szólj rögtön, akár azonnal telefonon is, és én abba is hagyom az egészet!
Ha mégis találsz, akkor én kérdezek: az miért van, hogy néha ezen a fórumon az az érzésem támad, hogy semmiben nem vagytok hajlandóak a pozitívat látni! Legutóbbi gyöngyszem: 200 támasz létesül a szigeten, a reakció: miért nem a közintézmények elé? Nem azt írja az illető, hogy tök jó, de gyorsan kellene legalább ennyi a közintézmények elé, hanem rögtön fikáz!
A Margit híd nem ezek közül való

99
Zsurmi képe

Nem csak a szigetre

Nem csak a szigetre felhajtásról, hanem a hídon átjutásról is van szó. Amit a pesti oldalról ellehetetlenít ez a megoldás már ha az ember szabályosan közlekedne.

-
Zsurmi

100
Krisztab. képe

Én tegnap kipróbáltam

Én tegnap kipróbáltam P-B. A jobb oldal a keréknyomban csupa tócsa volt, ezért a bal oldalán tudtam haladni, ha nem jöttszembe senki. A Budai hídfőnél nem tudtam továbbhaladni a Margit-krt-on, mert nem volt lyuk, így levezetődtem a rakpartra.
A sáv mellett nem mernék menni, mert tutira meglincselnek, ha meglátják, hogy hiába álltak a dugóban, nem használom a sávot.

Visszafelé a Margit krt.-on jöttem, nem látom át, hogyan kellett volna átkerülnöm a túloldalra.

Szóval patthelyzet, uaz, mint tavaly...

*CMS* viridis

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

101
Kuku képe

Ha van lyuk a szalagon,

Ha van lyuk a szalagon, akkor P_B irányban jó. Ha a Margit körútról jössz, szerintem ne menj át, menj az úton (vagy a járdán).
Engem ez a sáv nem nagyon izgat. Nem miattunk van, hanem a gyalogosok miatt, és szükségmegoldás. Az gondolkodtatott inkább el, hogy a budai levezetés a végleges kialakításnál lehet e bárhogy olyan jó mint egy végig piktogrammozott széles sáv esetén. Nagyon nem tetszik a kétirányú bicikliút mint végleges megoldás. Úgy szembejövő bringások közt kell lehajtanom Budán, és felhajtanom Pesten a bringaútra. Ma még nem ciki, de ha sűrű a bringás forgalom, akkor tök balesetveszélyes.
Szóval én a széles sávra szavaznék (vagy legalább a hídfőn ezzé váló egyirányú sávra ha a konzolok miatt csak emelt lehet), a hídközépi lámpánál pedig a szigetre kanyarodók miatti torlódás elkerülésére szélesedjen ki 10 méter hosszan a járda rovására.

102
Krisztab. képe

Hát nem is mentem :)

Hát nem is mentem :) irreális...

*CMS* viridis

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

103
haggyma képe

Szia Kükü! Míg ma arra

Szia Kükü!

Míg ma arra nem jártam nem volt rajta lik, ezért csináltam, hogy lehessen használni. :D

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

104
gyorkos képe

"Úgy szembejövő

"Úgy szembejövő bringások közt kell lehajtanom Budán, és felhajtanom Pesten a bringaútra." Hát ez bizony igaz! Lefelé pedig mindkét irányba egész biztosan sok száguldozó lesz, akik lendületből hajtanak le a bringaútról és nem fognak eléggé odafigyelni a felfelé tartókra. Sőt a forgalomba kivezetés is nagyon problematikus! Főleg Budán, ahol van a lehajtó a hídról a rakpart felé.

Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.

105
Szász Andrej képe

OFF: tegyél légyszi "--

OFF: tegyél légyszi "-- "-t (mínusz-mínusz-szóköz) vagy hasonló elválasztást az aláírásod elé, mert folyton összefolyik a hozzászólásaiddal :)

Köszi
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

106
gyorkos képe

OFF: Változtatás

OFF: Változtatás megtörtént. Erre nem is gondoltam, nem is tűnt fel. I'm sorry! Kösz a jelzést!

--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)

Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73

107
Huligán képe

a hídközépi lámpát oda

a hídközépi lámpát oda sem kellene rakni. van aluljáró, azt kellene átalakítani rámpával, miegyébbel. mindenki minden irányban tudna folyamatosan haladni.

------------------

Critical Mass fotók (is)
--------
Egyfajta fotóblog

108
Zsurmi képe

Milyen meredek lenne? Vagy

Milyen meredek lenne? Vagy milyen hosszú, ha csak a megengedett lejtésű lenne? Kb. 3 méter szintkülönbséget kell kell áthidalni! A fordulókhoz szükséges terület hova férne el? Józan ésszel is belátható, hogy a rámpa nem fée el.

Különben sem tud mindenki minden irányba haladni! A szigetre csak Pest felől, a szigetről ki csak Buda fele szabad be/kihajtani.

-
Zsurmi

109
Huligán képe

oké. akkor lépcső és

oké.
akkor lépcső és cipelés.
egyébként a rámpa például kinyúlhatna délnek a víz fölé.
nekem mindegy, csak lámpa ne legyen.

------------------

Critical Mass fotók (is)
--------
Egyfajta fotóblog

110
Zsurmi képe

Úgy gondoltad, hogy a

Úgy gondoltad, hogy a kerekesszékeseket majd mindig cipeli valaki?

A hidat felújítják, nem átépítik.

-
Zsurmi

111
Névtelen képe

A felújítsá után hogyan

A felújítsá után hogyan fog működni a le és felvezetés? van már rá terv, vagy majd alakul, ahogy haladnak a tényleges mumnkálatokkal?

112
László János képe

most készülnek a tervek,

most készülnek a tervek, remélem, hamarosan hozzá is férünk!
János

113
Névtelen képe

köszi. várjuk!

köszi. várjuk!

114
Kuku képe

Nagyon legyünk rajta, mert

Nagyon legyünk rajta, mert ezt iszonyatosan el lehet tolni.

115
Szász Andrej képe

Szerdán láttam a terveket.

Szerdán láttam a terveket. Az van lerajzolva, amiről eddig a hírekben szó volt (amit János elért). Az egész egy bazi nagy kompromisszum, alapvető javulást nem várhatunk. Fel- és lehajtási részletkérdésekben stb. próbálunk korrekciót elérni (azért ott is van mit).

A terv szerint a konzol 25 cm-rel lesz magasabban az úttestnél, ez elég fixnek tűnik.

Jó megoldást csak egy bátor lépéssel (sávszámcsökkentés) lehetne elérni, bár a hídközepi lámpa miatt ez kapacitásproblémát jelentene (anélkül nem lenne annyira nagy gond).

116
alterego képe

Tok jo ez a

Tok jo ez a savlezaras!
______________________________
Zonder Fiets Ben Je Niets

117
Györgyi képe

egyébként szeretném én

egyébként szeretném én látni azt a nagyon okos embert, aki megtervez nekem bringaizén úgy egy útvonalat A-ból B-be, h végig vmi bringaizén mehetek, nem kell járdáznom, úttesteznem és a 8 éves unokatesómat nyugodtan vihetem magammal, mert ha piszit előbbre viszi az ifjonti hév, akkor nem csapja el senki, egy kósza robogós, szemébesütöttanap autós, stb.
ez az itt az úton mész, itt a járdán, itt kötelező kerékpárút, itt bringagyalogút, de csak tizzel mehecc.... na ez nekem sok, sajnos úgy érzem hülyét csinálnak belőlem, mi az, h jövök a körútról és felmegyek a hidon a sávba, a körúti miaf*szomról jövök , ha nem az úttestről ?! arról nem is beszélve, h mi van, ha egyenesen akarok lemenni a hidról és nem lekanyarodni jobbra, mint tavaly volt. meg amikor beboritják a cölöpöket. meg amikor a szétszakadt szalag repked. meg stb. nem izélek, mert tavaly a hidavatón ott voltam, én öltöztettem krisztab hordóját pólóba, amit átrugdostunk a hidon avatásilag, és igen, igazat adok bonnienak, azt kéne átrugdosni, aki szopat minket, aki miatt nem közlekedhetünk méltósággal az utakon, csak lapitva, az út szélén, ugrásra készen, h mikor csap el vmi barom, a vacak bringaizéken főleg.........a kerékpár jármű, az úton a helye, vagy hogy is van ez ?????????????????????

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/

118
Krisztab. képe

Tényleg, ezt már el is

Tényleg, ezt már el is felejtettem. Ebből is látszik, János, hogy támogatunk mi téged innen kívülről, csak a kritikáinkat fogalmazzuk meg idebenn :)

*CMS* viridis

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

119
kambekk képe

Egyre inkább azt gondolom,

Egyre inkább azt gondolom, hogy addíg, amig például az Andrássy úti bringasávval kapcsolatos több éves korrigációs ötleteket sem képes egyetelen kerépáros önjelölt szervezet sem keresztül vinni, addig nem kéne nekiesni ennél magasztosabb fejlesztési agyalásoknak. Szétforgácsolódnak az erők, mielőtt összeállnának eggyé.

Alkotmány utca közelgő felújításánal számolhatunk bringasávok kiépítésével, vagy ezt az kézenfekvő projektet sem sikerül megvalósítani?
Az Erzsébet téri felfestett, majd lekapart bringasávokat sikerül végre újraértelmezteni, vagy ezt is felejtsük el egy életre?

Nem hiszem hogy újabb és újabb gigaügyekbe kéne folyni addig, amíg az évek óta stagnáló hiátusokat sem oldottuk meg.
Gittegylet feeling 2008!

http://criticalmass.hu/comment/reply/2044/59044

120
Zsurmi képe

Bakker, te aztán nem

Bakker, te aztán nem érted, ez hogy működik!

Egy hidat 30-50 évente újítanak fel. Az utakat gyakrabban (jó esetben). Hamarabb nem nagyon nyúlnak hozzá, ha nem muszáj. Néha akkor se. Az Andrássy-t sem kavarják át évente, akkor kell elérni a jó megoldást amikor van lehetőség rá. Margit hídnál van (volt), Andrássy-n csak szó van róla (eddig nem volt).

Mintha a kerékpáros civileknek bármilyen kötelességük lenne az említettekkel kapcsolatban. Nincsen! Jól felfogott érdekünk megpróbálni megoldani.

Nem beszélve arról, hogy a civilek nem döntenek ezekről, hogy mi legyen. Még csak beleszólni sem tudnak. Befolyásolni esetleg.

A "majd előbb érjék el az elbaszott létesítmények rendbehozását" módszerrel a nagy büdös semmit és egy jó adag frusztráltságot lehet elérni.

"Majd előbb mindenki tartsa be a KRESZ-t, aztán lehet vitatkozni..." egy kaptafa.

-
Zsurmi

121
kambekk képe

Az általam felsorolt

Az általam felsorolt belvárosi hiányosságok (lásd link) fillérekből felszámolhatók lehetnének. Nem kell értük útfelújításokra várni. Ha meg mégis - lásd Alkotmány utca - akkor nosza! De azt is csak szavak terén tartja fontosnak bárki is.

A Margit hídas lényegről is több, mint egy éve megy a szócséplés, de még most sincs egyeten kézzelfogható rajz, terv, vagy bármi egyéb a le- és felhajtókról. László János ezt a "nincset" épp pár napja erősítette meg, nem?

Szuper!

122
Szász Andrej képe

Az említett link

Az említett link válaszokkal együtt idézve :)

Ezek a dolgok ilyen marha lassan haladnak. Ez néha jó, néha rossz. Akkor jó, amikor nem tudnak kihagyni valamiből azáltal, hogy gyorsan lezavarják a tervezést, és mi esetleg észre sem vettük, átgondolni, beleszólni sem volt időnk! Jó még amiatt, mert lehet véleményt formálni, lobbizni, miközben telik az idő. A véleményformálás nagyon lassú folyamat.

Az Alkotmány u.-ra készült konkrét terv, láttam. Elég jó. Be lett adva pályázatra. Nyert is a csomag. A végét meg várjuk ki.

A felfestések ügyében is folyik a véleményformálás. Hiába tűnik olcsónak a dolog, elég nehéz úgy tárgyalni, hogy a másik fél "a zebrák újrafestésére sincs elég pénz", egyébként jogos érvvel válaszol. Talán magasabb szinten kell próbálkozni? (A költségvetést a képviselőtestület szavazza meg ugyebár.)

Most olvasom újra a cikked: Tavaly tavasszal is kérted..., hömm, hát ötletek ezek szerint 2006-ban is voltak. Valószínűleg be kell ütemeznünk, hogy úgy két év átfutási ideje van a tartós beavatkozásoknak. Tehát a mostani munkánk kb. 2010-ben fog látszani.

123
kambekk képe

"Az Alkotmány u.-ra

"Az Alkotmány u.-ra készült konkrét terv, láttam. Elég jó. Be lett adva pályázatra. Nyert is a csomag. A végét meg várjuk ki."

Ez jó hír! Ugyanakkor az utolsó mondatot megint nem értem. Miazhogy várjuk ki a végét?!

És felfestés ügyben se véleményformálás folyjon, hanem a festék... Persze a zebra fontosabb a piktogramoknál - pláne hogy pl. a Moszkva téren három hónapja képtelen a megbízott FKF Zrt ellátni a hazug módon beígért sávfestési kötelezettségét -, de egy ekkora városban, ahol százmilliók bizonyítottan folynak el a semmire, legyen már pár százezer forint ilyen feladatokra!

És ne haragudj Andrej, de nekem baromira nincs időm és kedvem 2010-ig várni ilyen piszlicsáré ügyek rendeződésére. Ott essen a franc mindegyik "időhúzó potetátba" ahol van! Ha talákozol velük, add át virtuális nyaklevesem nekik!

124
vajaskenyér képe

Tegnap k. nagyot estem a

Tegnap k. nagyot estem a hétvégi "biciklisávban". Méghozzá úgy hogy belegabalyodtam a szalagkorlátba, ami meglazult és befújta elém a szél. Egyszerűen rácsavarodott a kormányomra. Köszönöm a gyalogos lánynak és srácnak és a biciklis srácnak, hogy megálltak és próbáltak segíteni. (ha esetleg olvassák :)) A lány majdnem hívott mentőt (először nem tudtam lábra tudok-e állni), de kipróbáltam, tudtam menni, hazatekertem. Aztán éjszaka hivtam ki egy mentöt, mert nagyon megdagadt és fájt és megijedtem, hogy valami komolyabb baj van.
(A mentő meg a kórházi ellátás egy másik "klassz" téma. Tanulság: nem érdemes mentőt hívni, mert ők csak bevisznek, nem hoznak haza, abban az esetben, ha nem "fektetnek be" (nem volt törésem), de ez először nem is volt teljesen világos. Az éjszaka közepén kerítettem egy ismerőst, hogy hozzon el.)
Ez volt életem első bicajos esése, most itthon próbálom jegelni és krémezni a térdemet.