Elkészült a dunabogdányi kerékpárút, aminek az építése néhány hónapja kezdődött. Személyesen bizonyosodtam meg és nagy örömömre szolgált, hogy végre olyan kerékpárutat építettek, ami csúcsminőségü munka. Az út 3 méter széles nagyon jó minőségű aszfalt fedi és az út vonalvezetése is jól sikerült. Különösen a Duna menti szakasz nagyon szép. Ajánlom mindenkinek a kipróbálást mert ritkán lehet hasonlóval találkozni manapság. Sajnos az út végső szakasza nem készülhetett el mert nem sikerült megegyezni a Vízművekkel és így az út nem éri el a Kisoroszi Révet, hanem elötte vége szakad közvetlenül a Vízmű területénél...
Kiváncsi lennék, hogy tervezik -e a Duna menti szakaszok továbbépítését Tahitótfalu vagy Visegrád térségében.. Tud valaki erről valamit?
Felteszek néhány képet, mert az többet mond 1000 szónál.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| 024.jpg | 212.75 kB |
| 040.jpg | 213.79 kB |
| 038.jpg | 198.02 kB |
| 042.jpg | 220.2 kB |
| 054.jpg | 219.97 kB |
| 027.jpg | 206.74 kB |
| 029.jpg | 210.47 kB |













hm, nagyszerű hír, egy
hm, nagyszerű hír, egy közbevetés:
"Sajnos az út végső szakasza nem készülhetett el mert nem sikerült megegyezni a Vízművekkel és így az út nem éri el a Kisoroszi Révet, hanem elötte vége szakad közvetlenül a Vízmű területénél..."
máshol is írtam már, de a vízművek nem véletlenül nem engedi (és nem is fogja engedélyezni, ebben biztos lehet bárki) azt, hogy _bármit_ építkezzenek az ún. "védőterületen" belülre. Ez mindenkienek az érdeke, a vízbázis megóvása végett, szerintem ez egy környezetvédelmi szempontból teljesen elfogadható indok, érv. Ennek meglehetősen szigorú törvényi szabályozása van, és szerintem mi bringások is lehetünk annyira környezetvédők, hogy ezt így elfogadjuk. Akkor is ha ennek a brigaút látja kárát, de szerintem az ivóvíz-bázisok megóvása fontosabb.
(pl. a váci bringaút több helyen is elhalad vízművek mellett, de ott sem megy sehol a védőterületen belülre)
igen, itt
igen, itt írtad
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080521/dunabogdany-eurovelo-kerek...
(figyelek)
Az igaz, hogy a vízbázisok
Az igaz, hogy a vízbázisok védelme nagyon fontos, csak itt az a bökkenő, hogy a lezárt területtől jobbra rögtön a Duna van, balra meg rögtön a 11-es út. A képen jól látszik, hogy a vízbázisok szellősen egymástól távol vannak szérszórva. Van egy sor közvetlenül a Duna mellett, meg egy másik a 11 út mentén. Talán lehetne kialakítani egy 3 méter széles sávot úgy, hogy a kutak közvetlen környéke kerítéssel legyen lezárva. Erre jó példák vannak Budakalászon a Duna menti kerékpárút mellett, ahol a kutak egyenként vannak körbekerítve. Nem hiszem, hogy a kerékpárosok sósavat locsolva közlekednének az út mentén. A szemetelőket meg kerítéssel távol lehet tartani a kutaktól.
Ha a Vízművekkel nem lesz egy normális kompromisszum akkor csak a Duna mentén + földtöltés kiépítésével lehetne talán a kerékpárutat továbbvezetni...talán..
Valami baja lesz a víznek,
Valami baja lesz a víznek, vagy miért? Én ezt nem értem teljesen. Gyerekkoromban is mindig kergettek a vízművesek dunakeszi partszakaszon, de amikor kiöntött a Duna ugyanoda, akkor a tisztítatlan sörösdobozos, flakonos, gyógyszerszennyezett, áradáskor dögöket is sodró víz ott ülepedett le az ártérben. Ehhez képest milyen kár okozható? Ha valaki direkt szennyezne, az amúgy is megteszi.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
egy vízbázis vagy vízmű
egy vízbázis vagy vízmű területén nem nehéz szennyezést előidézni, ezért kell a védőterület, másrészt a legtöbb kár szerintem akkor eshet, ha a beréndezésekhez valaki hozzápiszkál. Ezek elég érzékeny kütyük.
másrészt egy olyan szempont is van, hogyha egy ilyen terület "átjárhatóvá" válna, akkor a szennyezés szinte óhatatlanul is bekövetkezik. Egy ilyen védőterület kijelölése eléggé macerás, sok szempontot kell figyelembe venni.
én nem vagyok vízügyi szakember, de valamennyire értek hozzá, beszéljen a szakirodalom helyettem:
http://www.kdvkovizig.hu/fomenu_vizbazisvedelem.htm
Ez már olyan bringaút ami
Ez már olyan bringaút ami nem létezne a CM, a miniszteri biztos, és a civil szervezetek nélkül. Tapsoljunk, mutogathatjuk majd az unokáinknak.
Reméljük nem robban le addigra, mert tömegek használják, és a karbantartás rendszere is kialakul az országban... :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Egy semmiben kezdődő,
Egy semmiben kezdődő, semmiben végződő csúcsminőségű kerékpárút. Most sírjak, vagy nevessek?
Ugyanúgy helyismeret kell majd ahhoz, hogy használni tudjam. Ha már rátévedtem biztos jó lesz - amíg véget nem ér.
-
Zsurmi
Sajnos Magyarországon az
Sajnos Magyarországon az elmult évtizedek hanyagsága miatt teljesen hiányoztak a kerékpárutak, szóval én már annak is örülök ha első lépésként bizonyos szakaszok elkészülnek, amiket aztán össze lehet majd kapcsolni a közeljövőben. Biztos nem egyszerű ezeknek az utaknak a kivitelezése, hiszem 5000 szakhatosággal kell megküzdeni a Vízművektől kezdve a közlekedésieken keresztül a különböző magántulajdonosokon át és akkor még nem beszéltünk az anyagi vonzatokról.
Persze én lennék a legboldogabb, ha a teljes EuroVelo 6 kerékpárút teljesen kész lenne a Duna mentén, de jelen esetben ezeknek a kis előrelépéseknek is nagyon kell örülni és bíztatni , támogatni a térség polgármestereit és döntéshozóit, hogy a folyamat ne torpanjon meg már a legelején. Szerencsére sok helyi vezető rájött arra, hogy egy kerékpárút nem egy szűk kerékpározó réteg érdekeit szolgálja, hanem egy jó lehetőség a turizmus fellendítésére, ami a helyi idegenforgalmi vállalkozások egyik legfontosabb célja is. Németországban a kerékpártúrázásra már egy egész idegenforgalmi szektor jött létre és szállásadók, éttermek és túraszervezők egész hada virágzik belőle. A magyar Duna szakasz semmivel sem rondább, mint Németországban, szóval nálunk is működhetne a dolog, ha a minimális infrastruktúra kiépül.
sziasztok A jelenlegi
sziasztok
A jelenlegi vízbázisvédelmi jogszabályok miatt a kutaknak sem a külső, sem a belső védterületén nem létesíthető új út és ebbe a kerékpárút is beletartozik. A meglévő létesítményeket a vízművek eltűrni kötelesek, azok kötelező vízbázisvédelmi átalakítását, korlátozását semmi nem írja elő így a mezőgazdasági földúton áthaladó vegyszeres, trágyás traktorok és utánfutóik, 11-es főút veszélyes anyaggal megrakott szállítmányai nyugodtan maradhatnak, csakúgy mint a kerékpárút helyén meglévő földúton a gépjárműforgalom.
A gond csak az hogy ennek ellenére a teljes nyomvonalhoz a hatóság előzetesen (írásban)hozzájárult és emiatt voltunk olyan bátrak, hogy támogattuk a ti adótokból a Dunabogdányi kerékpárutat. A hatóság sajnos közben arra a szakaszra vonatkozóan visszalépett a jogszabályra hivatkozva ami akkor is megvolt amikor kiadta az előzetes hozzájárulást. A teljesen korrekt megoldás az lenne, ha ott ahol az másképpen nem oldható meg a kerékpárút áthaladhatna vízmű védterületén, a kutaktól legalább x -méterre de ott (és szerintem máshol is)a kutak jól meghatározott közvetlen környezetét körbe kellene keríteni, bekamerázni, a külső védterületen pedig korlátozásokat vezetnének be és legalább időnként ellenőriznék a forgalmat valódi őrök és nem csak a paragrafusok "védenék" a kutakat. Ehhez a megoldáshoz hivatalosan törvénymódosítás kell! A hatóság hibája miatt az adófizetőket "biztatási" kár érheti + egy másik törvénybe (Országos Területrendezési Terv) is bekerült a nyomvonal, így bízom benne, hogy ebben az esetben a fellebezésünk az 1fokú hatóság döntése ellen működni fog.
PS: A Duna jobb parti bringaút a jogszabály előtt épült és ezért mehet a védterületen belülre.
Ajánlom figyelmedbe
Ajánlom figyelmedbe ezt:
Nagyobb térképre váltás
A Fertőnél Breitenbrunn-Purbach vízműve 5 méterre a bringaúttól, a kerítésen vízcsap, padok és asztal a szomjas kerékpárosoknak.
A tárgyalásaid során esetleg ezzel is lehet érvelni...
Nekem ez a 054.jpg nem
Nekem ez a 054.jpg nem tetszik. Élőben is olyan döccenős, mint amilyennek a képen látszik?
Vasárnap voltam, akkor még
Vasárnap voltam, akkor még lehajtók felhajtók nem voltak befejezve. Az idézett rész teljesen rendben van!
A 054-gyel kapcsolatban egy
A 054-gyel kapcsolatban egy + észrevétel: a kpút felfestést ún. tartós jellel végezték. Ez ugyan kb 7-szer drágább, mint a hagyományos, de tényleg sokkal tartósabb (és fényvisszaverős). Ez itt azért is fotons, mert a kereszteződsében a kanyarodó, fékező, stb járműveknek nagyobb a koptató hatása. Amúgy sztem a fényképen meredekebbnek tűnik a rámpa, mint valójában lehet.
Teljesen jogos az
Teljesen jogos az észrevételed, nekem is egyből ez tűnt fel. Miért nem az autóút lett felemelve a bringaút szintjére inkább? Megint pont ott gyorsítja fel a lejtő a biciklist, ahol a leginkább veszélyben lesz...
www.gruppetto.hu
A főkép nem a szabadstrand
A főkép nem a szabadstrand volt lánykorában?
A korábbi topikban már írtam, hogy a falun belül fölösleges a bringaút, mert az úttest is forgalomlassított, erre elhangzott egy érv, hogy akkor Visegrád felől érkezve át kéne menni az úton. De így is át kell menni a vízműveknél. Nem lehetett volna akkor mégis a kevesebb károkozás mellett dönteni, amikor már tudták, hogy ott végetér az út?
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Én még nem hallottam
Én még nem hallottam róla, de van a Donau-Radweg mintájára terv a hazai teljes Duna szakasz mentén kerékpárút kiépítésére?
Duna
Duna Ragmeg?
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Köszönet mindenkinek aki
Köszönet mindenkinek aki csak egy kicsit is tett ezért az útért!
Mondom mit kérek még! :) Ilyet a Bécsi út mellé, legalább Pvörösvártól!
Van remény!
Elkészültek/készülnek a
Elkészültek/készülnek a tervek a folytatásra mindkét oldalon, tehát a leányfalusi javítására, és a Bogdány feletti rész megépítésére Visegrád végéig, jártak nálunk a tervezők, javítgatták a kollégáink a tervezővel közösen, be is adják vagy már be is adták a pályázatukat. Van benne megint egy csomó olyan szakasz, ami valamiért nem tökéletes, pl. nincs megfelelő szélesség, vagy megint vízmű, ami miatt el kell távolodni elég hosszú szakaszon a Dunától,stb.
János
Nem tűnik haladósnak,
Nem tűnik haladósnak, akkor muszáj lesz ezt használni, ki lesz tiltva a kerékpár a főútról?
Sziasztok! Valaki tudná
Sziasztok!
Valaki tudná nekem pontosítani, hogy hol kezdődik és hol végződik a fent említett útvonal?
Előre is köszönöm.
Mindamellett ezer köszönet mindenkinek, aki segíti azt, hogy megvalósulhasson egy kultúrált kerékpáros közlekedési lehetőség Magyarországon.
A kerékpárút
A kerékpárút Tahitótfalu határában kezdődik, majd a 11-es úttal közvetlenül párhuzamosan haladva éri el Dunabogdányt, ahol lekanyarodik a Duna felé. Dunabogdányon bellül végig közvetlenül a Duna mentén megy egészen a Vízmű területéig. Mielött vége szakadna balra van egy felhajtó, ami közvetlenül a 11-es útba torkollik. A vonalvezetés nem kacskaringózik szóval távolságban nem hiszem hogy lassabb lenne mint a 11-es volt. A főútra még nem tettek ki kerékpározást tiltó táblákat és szerintem nem is tervezik, mert Dunabogdányon bellül sok helyi lakos használja és a belterületi főút eddig sem volt veszélyes szakasz a bringásoknak.
Na majd kipróbálom, de
Na majd kipróbálom, de javasolnám a Tisza-tó körüli burkolt töltéskoronán vezető útvonalat (a gát tetején vezetett kerékpárút vízügyes megnevezése). Főleg késő délután a gátoldal kaszálása után, hihetetlenül jó széna illatban tekerni. Na ez már szinte csöpög a szentimentalizmustól:)
A továbbépítés terveit a
A továbbépítés terveit a GKM honlapról töltöttem le, bár azóta itt-ott változott. Jelentkezz a fenti név giliszta szabadlevél mo.-n, szívesen elküldöm.
"fenti név giliszta
"fenti név giliszta szabadlevél mo.-n"
ez nagyon LOL :D
bonnie
Ezt már csak az indiai
Ezt már csak az indiai kiberrabszolga 5 éves biobotok gyűjtik be a főnökeik spamlistájához, de ők is csak egy magyar tanfolyam után. :)
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Néha és is röhejesnek
Néha és is röhejesnek érzem magamat itt a kibertérben.
Kérdés volt hogy
Kérdés volt hogy készült-e terv Magyarországon hogy a Duna menti kerékpárút összefüggő legyen. Jelentem készült 2 éve készült el, letölthető itt:
http://www.3k.gov.hu/pages/index.jsf?p=2&id=2812.
Ez csak tanulmányterv, erre alapozva készítik az önkormányzatok az eng. terveket.
Csak az ebben építésre jelölt szakaszok építését támogatja az Útpénztár, mint turisztikai utat évi max 2Mrd Ft mehet a 2 EuroVelo kerékpárútra 2013-ig. Az eng. tervek véleményezésée kötelező bevonni a civiliketet és a írálatban is benne vannak.
Ez remek hír. Egyébként
Ez remek hír. Egyébként azt lehet tudni, hogy hogyan áll az EuroVelo 6 út kitáblázása. Korábban olvastam, hogy még a nyáron elkészül, de eddig az Eszetergom -Budapest jobb parti szakaszon egy új táblát sem láttam. Elvileg milyen határidővel készül el a táblázás?
ez olyan mint ausztriában,
ez olyan mint ausztriában, csak pár évtized lemaradással, de azért örülök neki.