A majom tegnap megnyomta a zöld gombot. A közgyűlés 44 milliárdot szándékozik beledönteni az 1-es villamos és a 3-as villamos nyomvonalának fejlesztésébe. Ez eddig még nem is lenne baj, hizsen mindkét nyomvonal kapcsán egy évtizede kritika, hogy fejleszteni kellene. Sőt mégtöbb új villamosvonal, kötött pályás lehetőség kellene, és zömmel nem a belvárosba, hanem a peremkerületekbe. Innen nézve viszont vicces, hogy a 44 milliárdból mindössze 1 km-el (!)bővül az 1-es vonala, ami annyit tesz, hogy nagyjából áthúzzák budára a már előre kiépített Lágymányosi gumibakokon (1995 óta kész van) és kiépítenek egy pár megállót. További 720 (!) méterrel bővül a 3-as vonala, amivel eléri Pesterzsébet határát, de nem megy át Csepelre, ami egyedül értelmet adna a beruházásnak. Ezzel szemben mibe ölik a pénzt? Combino villamosokba, és ezzel párhuzamosan a két nyomvonal "korszerűsítésébe". Mint ismeretes ilyen korszerűsítést csináltak a nagykörúton is uszkve 2 évvel a körút teljes rekostrukciója után feltúrva ismét a síneket, és megemelve a peronokat, valamint megerősítve a vezetéktartó oszlopokat rendkívül esztétikus, és cseppet sem balesetveszélyes megoldások tömkelegével (miután az oszlopok kidőltek). A koncepció az volt, hogy Combinó kell a népnek, hogy átszokjon a villamosra. Ehhez képest egy agglomerációs ingázó pont leszarja, hogy a nagykörúton, vagy a hungárián stuka, combinó, maglev, tézsévé, vagy vasúti hajtány közlekedik, mert számára mindez nem értelmezhető külváros belváros viszonylatban. Drágakövekből is lehetne kirakva a villamos, akkor se szállna át, mert a nyomvonal érdektelen a számára. Jól van ez így?

tervezett fejlesztgetés

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Lesley képe

na de előtte meg kell

na de előtte meg kell szakérteni, tanácsot kérni, aztán megerősítő tanácsot kérni, újra szakérteni, és hopp! lehet, hogy kevésnek is bizonyul az a pénz.
http://cigi.blog.hu/

2
bardoczi képe

így is történt. a

így is történt. a jelenlegi döntés nagyjából arról szólt, hogy az egyszer már megszavazott 30 milliárdot 44-re növeljék. Hogy úgy mondjam ez volt a döntés "érdemi" része. Ehhez egy új emotikon bevezetését javasolom, ami így néz ki
:)!:(
jelentése: nevetek, de igazából sírnék!

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

3
magwas képe

Na mivan, a

Na mivan, a metróberuházás mégsem nullázta le a költségvetést?

Ennyiből majdnem az egéz karolina-tervet meg lehetne valósítani, ha nem két kézzel szórják közben a pénzt.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

4
bardoczi képe

ettől még simán lehet,

ettől még simán lehet, hogy lenullázta, de a képviselők közgazdasági tudatossága a nulla értékhez konvergál (alulról). Az akadékoskodó Atkári-t anno azért ebrudalták ki, mert mindig közbeszólt, hogy akkor ez most miből is lesz finanszírozva? Szegény ember az, aki ígérni nem tud alapon ez a 44 milliárd is pályázati pénzből megy majd, maximum az önrészhez eladják egyik másik stratégiai cég (FCSM, FKFV, FŐKERT, Távfűtő, stb.) többségi részvényeit, oszt csókolom.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

5
vasutas képe

Én igazából azt nem

Én igazából azt nem értem, hogyan tudják az EU torkán lenyomni ezt. Az EU fejlesztésre ad pénzt (vonalhosszabbítás), de itt a pénz nagy részét a meglévő (két leghosszabb villamosvonalunk) felújítása viszi el. Nálunk a felújítást fejlesztésnek adják el, pedig Lajától nyugatra a régi dolgok is jól működnek, mert áldoznak a folyamatos karbantartásra.

És nem hiszem, h valamit is gyorsulnának majd a villamosok (azt leszámítva, h a KRESZT azt nem engedi). A Combino 70km/h-t, a Hannoweri villamosok (50-es vonala) pl 80km/h-t is tudnának.

Mondjuk ha a L. hídon 80-nal menne át a (kerékpárt is szállító) villamos, az úgy csinos lenne!

6
Tomacher képe

Fönt írta a cikk, hogy nem

Fönt írta a cikk, hogy nem egész 2km-t is hosszabbodik a két vonal együtt...

Tomi.

7
bardoczi képe

technika a következő: ha

technika a következő: ha új villamost veszel, ami nem illeszthető rá az eddigi infrára, mert kidől tőle az oszlop és vékony a madzag, és alacsony a peron, akkor az új villamos is fejlesztés, a nyomvonalfelújítás meg járulékos beruházás. Játék a szavakkal. Nálunk a várost igazítják a villamoshoz, nem a villamost a városhoz. Így megy. kombínóéknál meg már be van járatva a mosoda, és járt utat járatlanért el ne hagyj, tartja az politikálmoskönyv. Igaz, hogy a stukát egy pajszerrel és egy 13-as kulccsal meg lehetett javítani, a kombínónál meg még egy ajtónyitót is csak laptoppal és 13 agysebész segítségével, de az bagatell. Ne kicsinyeskedjünk, a fenntartásra köztudottan van pénz, mert ez a város rendkívül jól gazdálkodik, a békávé nyereséges, ezt igazolja a végkielégítések és sikerprémiumok rendszere is. Világváros vagyunk, no. Azért arra a viccre kíváncsi vagyok, hogy amikor az 1-es villamos szintben keresztezi a hamzsabégin a szerémi útra ráforduló lágymányosi híd forgalmát, az egy mekkora mutatvány lesz.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

8
J. képe

"Azért arra a viccre

"Azért arra a viccre kíváncsi vagyok, hogy amikor az 1-es villamos szintben keresztezi a hamzsabégin a szerémi útra ráforduló lágymányosi híd forgalmát, az egy mekkora mutatvány lesz."

Mekkora emelkedőt/lejtőt bír ki egy villamos? Nem lehetne a Budafoki út feletti felüljáró és a balkanyar előtt "lelejtetni" a villamost szintre? (Bár fogalmam sincs a nyomvonalról, merre is megy ott tovább? végig "parkon", ami miatt megfúrták az egész L.-híd budai nyomvonalát anno? És hol fordul balra? Fehérvárira megy rá? Vagy hol? Mert emberileg logikátlan lenne, hogy a Tétényin jöjjön, viszont pénzügyileg az lenne a "racionális" [értsd: többet lehet rajta lopni].)

9
labzo képe

A Tátrák/Kátrák direkt

A Tátrák/Kátrák direkt az ilyen, hegyi terepre lettek tervezve, Bp.-en a legnagyobb emelkedő a Márvány utcánál van.
Amúgy én úgy tudom, hogy Barcelonában az egyik villamosnak még a Bp.-i Fogaskerekűnél is meredekebb emelkedője van.

10
dobákpeti képe

1. Kell az a felújítás,

1. Kell az a felújítás, mert nagyon lassú mindkét vonal. Persze kell némi lámpahangolás is, hogy folyamatos zöldhullám legyen a villamosnak.
2. Kell a hosszabbítás is, de én pl. összekötném a két vonalat a Mexikói úti 3-as végállomás környékén, hogy a 3-as villamosok is kimehessenek Óbudára. Biztos meg lehet oldani valahogy, és végre elindulnánk abba az irányba, hogy újra összefonódjanak a sínek.
3. Punks not dead.
4. Sokkal hosszabb hosszabbítás kellene.

Ahhoz sajna nem értek, hogy ennek reálisan mennyibe kellene kerülnie. Más kérdés, hogy a bizalmam ezekben az ingyenélőkben, akik megmondják, mennyi az annyi, folyamatosan zuhan...

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

11
-ogre- képe

a mexikóinál nem lehet

a mexikóinál nem lehet átkötni, mert ott van közöttük a vasút, és hely sincs rá sajnos. ehhez kéne építeni valami villamos felül- vagy aluljárót, ami irgalmatlan összegbe kerülne.
kötött pályánál az emelkedést ezrelékekben mérik, nem véletlenül. ilyen rövid távnál ez nem megvalósítható, hacsak nem üzemeltetnek fogaskerekűt a 3as vonalán :)
a hír meg teljesen gyász. tényleg a megszűnt villamosvonalakat kéne visszahozni, az eladott remizeket ha nem is lehet visszavásárolni, akkor újakat építeni, vagy meglévőt optimalizálni.

12
labzo képe

"1. Kell az a felújítás,

"1. Kell az a felújítás, mert nagyon lassú mindkét vonal. Persze kell némi lámpahangolás is, hogy folyamatos zöldhullám legyen a villamosnak."
Az 1-es villamos vonalára amúgy is a mostan használt Combino tujákat akarják rátenni. Igaz, olykor lehet látni, de tény, hogy az nem szállíthat utasokat (egyes megállóik miatt).
A 3-as vilinél korábban tervbe vették azt, hogy a TW 6000-eseket középen alacsony padlósítják, de annak több hátránya, mint előnye lenne (remélem erről végképp lemondtak). Nade, ha a 3-asról kivonják őket, akkor egy villamos vonalra lehet koncentrálni, és így már tudnak elég Hannoveri vilit beküldeni az 50-esre és így, akár minden megálló magas peronos lenne (alkalmas rá, hely van bőven), természetesen egy villamos vonal felújítással egyetemben kéne ezt megcsinálni.
"2. Kell a hosszabbítás is, de én pl. összekötném a két vonalat a Mexikói úti 3-as végállomás környékén, hogy a 3-as villamosok is kimehessenek Óbudára. Biztos meg lehet oldani valahogy, és végre elindulnánk abba az irányba, hogy újra összefonódjanak a sínek"
Terv van róla, hogy a 3-ast meghosszabbítanák, hogy akár Újpestre is kimehetne - csak pár km + lenne, ami a 14-es villamossal való összeköttetést jelentené (de jó - újra járna a 3-as Újpesten, való igaz, más útvonalon), vagy a 12-es villamos vonalát is beleintegrálnák.
"4. Sokkal hosszabb hosszabbítás kellene."
Ez igaz, egyes villamosok Bp.-en kívülre is járhatnának, csak a díjszabást kéne megoldani rá.

13
Karago képe

Én csepeli vagyok. Tudom,

Én csepeli vagyok. Tudom, hogy régebben volt hév Pesterzsébet és Csepel között. Azt is tudom, hogy az elképzelésekben szerepel a 3-as vili átvezetése Csepelre.
Erre - csak fél füllel - hallom a hírt a a sok pénzről meg a fejlesztésről. Örülök, hogy végre értelmes célra költ a főváros, lesz tuja Csepelen,...erre tessék: megint csak elqrják a mi közlekedésünk fejlesztésére szánt pénzt. Patkányok ezek, no.
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

14
Névtelen képe

A Lágymányosi híd mellett

A Lágymányosi híd mellett közvetlenül van egy másik híd, azon pedig sínek. Azok a sínek kifutnak Kelenföldre és tovább, a másik irányban minimum a Keleti pu-ig. Miért nem lehet azokat a síneket használni ilyesmire? Miért kell oda, a meglévő sínekkel párhuzamosan, attól 10 méterre soksok milliárdért újat építeni?
Hülyeség?

15
vasutas képe

Az egyik nagyvasút, a

Az egyik nagyvasút, a vezetékben 25000V, a másik városi vasút (villamos), vezetékben 600V. Ez még elvben át is hidalható drága járművekkel, de a Déli vasúti híd rendkívül nagy forgalmat bonyolít, kapacitáshatáron van. Arra xtra forgalmat nem lehet rátenni. Ráadásul itt építeni sem kell, met ott van a helye a L. hídon.

16
Zsurmi képe

Csak épp nem megy tovább.

Csak épp nem megy tovább.

Az útnak is ott a hely, de az se megy tovább az M1 felé (lefordul).

Pedig a hely ott van.

-
Zsurmi

17
phorvath képe

Persze hogy ilyen drága,

Persze hogy ilyen drága, mert az összegnek nagyobb része a régi pálya felújítására megy. Kíváncsi vagyok, ezt hogyan adják el az EU-nak.

Szerintem a felháborító az benne, hogy megint azt csinálják, mint a 2-es metró Örs vezér terénél lévő végállomásánál: 750 millióért fel akarnak építeni egy ideiglenes végállomást, ahelyett, hogy egyből elvinnék a villamost az Etele térig.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

18
labzo képe

A kettes metróra csak alsó

A kettes metróra csak alsó áramszedőjű szerelvényeket vásárolnak, hiába a gyártó cég megcsinálná felső áramszedőjűre is. Sokáig csak legyintettek rá, hogy ez értelmetlen, és így tovább, aztán meg azzal jöttek, hogy már késő (hja kérem, ki is kötötte meg anno a szerződést velük?).
Amúgy meg a 4-es metró oldalát el lehet olvasni, hogy oda milyen válaszokat írtak (állítólag a szakértők, de szerintem csak netes hülyítés az egész).

19
Cseya képe

Késő mi? A Kormányzati

Késő mi? A Kormányzati Negyedért meg szétbombáztak volna egy több hektáros területet, pályaudvarral együtt, s mindezt a belvárosban. Akkor nem voltak ilyen kishitűek.

20
labzo képe

De vicces, hogy a

De vicces, hogy a kormányzati negyednél szóba került az is, hogy ugyan vasút lenne ott, csak a föld alatt - (kb. úgy mint a Karolina projekt részeként).
Villamos is lett volna újra (!) a Podmaniczky utcában, csak az ott lakók számára ez verte ki a biztosítékot. Később azzal magyarázkodtak, hogy így a házak, úgy a házak, stb. (nem mintha a nagy autósforgalom is sok kárt képes tenni a házakban, de véletlenül sem esett szó a felújításokról).
A kormányzati negyed ezek miatt is bukta, de legalább van már egy terület, amit legalább parkosítani tudnának.
Most meg állítólag a kormányzati negyed a Duna partján lenne, állítólag a Kopaszi gáton (megnéznék egy hajójáratot a kormányzati negyed, és a Parlament között:) ).

21
J. képe

Tegnap Margitszigeten azt

Tegnap Margitszigeten azt nézegettem két esőhullám közt, hogy egy szárnyashajós é-d hajójárat simán elférne a Dunán. Fel s le az agglomerációba.