A Karinthy Frigyes út és Budafoki út kerszteződése rendkívül veszélyes forgalmi kereszteződés. Megdöbbentően gyakori, súlyos vagy halálos balesetek történnek ott.
A megfigyelő elképedve látja, hogy rendőri ellenőrzés és megbüntetés nélkül, járművezetők sokasága fordul ott tiltott irányba, vagy halad szabálytalanul nagy sebességgel.
A forgalmi jelzőlámpákat rendszeresen kikapcsolja valaki a hétvégék ideje alatt, ami egyáltalán nem teszi ezt a közúti kereszteződést biztonságosabbá.
Kerékpárosok, és mindenki, jól teszitek, ha különös figyelemmel haladtok ezen a helyen.
Azok pedig akik tehetnének e hely közlekedés-biztonságának javításáért, megmutathatnák, hogy mit fontoltak meg eddig, és statisztikájukban hol mutat csökkenő tendenciát az e helyen történő jármű összeütközések előfordulása.
Mutassák meg, hogy késztetett intézkedéseiket sűrgősen teszik, és az ott elszenvedett sérülések és halálesetek számát azokkal leszorítják.
http://www.hirkereso.hu/search?q=karinthy&timelimit=24&archivum=-1&x=29&y=7












Múlt hét csütörtök
Múlt hét csütörtök reggel a Karinthyn mentem a Móricz felé. Pirosat kaptam megálltam. Amikor pirosat kaptak a Budafokin haladók is, akkor körülnéztem és lassan előre gurultam( akkor sárgállik a biciklisnek, Móricz felől érkezőknek már zöld, mellettük a gyalogosoknak szintén). Hirtelen elszáguldozott előttem egy biciklis srác ezerrel. Át a kereszteződésen és a zebrán szabályosan áthaladaó lányba csapódott. Feltételezem akkora sebessége volt, hogy már nem tudott megállni és nagyon kormányozni sem. Egy tipikus béna és ostoba bringás volt. Mellette meg óriás mázlija h a lánynak hirtelen ránézésre nem lett semmi baja. Magamat azóta is szidom, hogy nem fordultam vissza. Indításként 2 pofont kapott volna, pedig nem vagyok egy verekedős típus. Helyette inkább gyors beértem a vizsgára + az én sávomnak akkor már keményen zöld volt, és jöttek az autók, szóval visszafordulni is gyönyörű mutatvány lett volna.
a lényeg, hogy igen az egy balhés kereszteződés, de lásd hiába van jelzőlámpa.... persze naponta én is többször átmegyek a piroson, de legalább körülnézek, hogy jön-e vmi(mondjuk a zöldnél is körülnézek, mert bármi megtörténhet)
nem akarok senkit megbántani, de vannak olyan emberek akik nem tudnak közlekedni és ezek közül egyre többen ülnek biciklire. egyre több ilyet látok. és ezekután az autóst/gyalogost is megértem, aki azt mondja a "biciklisekre" hogy veszélyesek és szidja őket.
egyszer csak megtanul mindenki közlekedni, vagy nem.
Nincsenek mesebeli
Nincsenek mesebeli elképzeléseim a kerékpárosokról sem. Ők se mind angyalok. Mégis kicsit meglepett, hogy az ott kevésbbé tipikus kerékpáros szabálytalanság példája került most egyből ide.
Míg az autósokat nem szemelem ki általánosító megtámadásra, addig is úgy érzem, hogy a bicajosoknak különösen példamutató közlekedési magatartást kellene tanusítaniuk pont azon a környéken.
Az ottani kerékpáros sávok szabadon hagyásáért tevékenykedő CM-esek is biztosan így szeretnék.
Az a kereszteződés ördögien veszélyes, és nem tűnik gondoskodni annak egyre megerősíteni kívánt biztonságáról semmilyen hatóság ami láthatóan jelen lenne ott.
A forgalmi lámpákról is csak az látható, hogy nem mindig működnek. A rengeteg, a Duna felé nagy ívben szabálytalanul forduló autót sem állítja és bünteti meg a rendőrség, ami jelen sincs általában.
Forgalom szabályozó hivatalnokok, és forgalom rendészeti vezetők, akik belelátással bírnak a számadatokba és saját tervező-megelőző munkájuk eredményeibe, várhatják megint az előreláthatóan hamarosan következő újabb puffanást meg durranást.
Azokat a szörnyű pillanatokat, amikben emberi testek nyomorodnak meg, vagy emberi életek oltódnak ki azon az elhanyagolt biztonságu utcasarkon.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Na most van a szabálytalan
Na most van a szabálytalan kerékpáros (az összes futár például) és az ostoba szabálytalan kerékpáros (a hétvégi kerékpárosok). Ez ebből az utóbbi fajtából lehet.
Tipikus ostoba kerékpáros az, aki úgy szabálytalankodik, hogy közben akadályoz/veszélyeztet másokat. Járdáról leugratók, kereszteződésben rossz sávba besorolók, stb... Bár ilyenekből autós is van bőven.
Bocs, de én nem hiszem el,
Bocs, de én nem hiszem el, hogy minden futár mindig "okosan" szabálytalan. Ehhez túl általánosan hangzik, legendaszerű íze van. Mostanában ritkán vagyok Budapesten, de így is látok néha futárcég emblémájával bicajosokat baromságokat csinálni.
Legfeljebb azt hiszem el, hogy aki x ideje futár és még mindig él, az jó eséllyel legtöbbször legfeljebb okosan szabálytalan. De ebben a mondatban a "futár" kicserélhető "rendszeresen biciklizik"-re.
Pluszegy -- Fővárosi
Pluszegy
--
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett, megrongálódott közúti jelzőtáblák és a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek meghibásodásának bejelentése: 06 1 210 05 73
Mint 1 tipikus "diszkó
Mint 1 tipikus "diszkó baleset".
Lánglovagok archívuma kevés találatot adott Budafoki szóra keresve.
Gellért térről kifelé szoktam tekerni, számomra nem tűnt az átlagnál veszélyesebbnek az említett kereszteződés.
A legutóbbit megelőző
A legutóbbit megelőző ütközés Májusban történt:
http://www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=9&article_id=69960
Előtte egy másik, valamikor korábban ez évben. Az előtt pedig tavaly ősszel, ha jól tudom.
Ott van egy koszorú is a Dohánygyár kerítésén, amivel egy pár éve ott elhúnyt motorkerékpáros futárról emlékeztek meg.
A nyolcvanas években pedig egy tömegszerencsétlenség, egy súlyos villamos-autóbusz baleset történt azon a helyen. Annak okai és természete által nem igazán tartozik a tipikus mai balesetekre itt, csak megemlítem.
A "diszkó baleset" kifejezésből sejtem, hogy valószínüleg ittas vagy zabolátlanul viselkedő fiatalok jöhettek el az éjjeli szórakozásukból, ilyen tragédiában végezve a mámoros jókedvet és életüket.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Hamár
Hamár "diszkóbaleset".
Hétfő este mentem felfele (2100 körül, szürkület, sötétedés) Sváb hegy felé Istenhegyin, 4-5 MTB-os kivilágítatlanul, sisak nélkül, "majom a köszörükövön" (teljesen lent a nyereg, szokásos laza stílus) pózban jött lefele, mint állat.
Örültem, hogy pont nem akkor előztem. Természetesen az összesnek sötét biciklije, sötét ruházata volt és <18 évekes voltak.
Amúgy autóval a Budafoki, Karinthy kereszteződést nem érzem vészesnek. Eddig ott nem volt gond, pedig sokat jártam arra Egyetem miatt.
MTB - felfelé is teker DH -
MTB - felfelé is teker
DH - csak lefelé gurul
Én mindig drukkolok az ilyen srácoknak, hogy épségben hazaérjenek. Jellemzően ők azok, akik a lefelé száguldáshoz beszerezték a bringát, esetleg sisakot, de a komolyabb védőfelszerelés hiányzik róluk.
Sokat járok a Szilágyi Erzsébet fasoron, van összehasonlítási alapom: a komoly DH-sokon gerinc-, térd-, könyökvédőt is szoktam látni.
Nagyon nem pártolom a lejtőn száguldást. De ha már valaki csinálja, legalább ésszel tegye.
- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: augusztus 8.
www.6efutas.hu
Erre a balestre
Erre a balestre gondolsz:
http://index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/154638
http://web.b-m.hu/belugy/hir2002.nsf/bee84140eca294f0c1256b3900000adb/bd...
Eléggé elkoptak az emlékek, szerintem nem futár volt. Ikarus E95 és nagyobb hengerűrtartalmú sportmotor balesete ugrik be, ha azon a sarkon járok.
A 86-ban elszabadult ipari csuklós tényleg más kategória. Ennyi erővel a Moszkva térről kihajtva is lehetett volna áramszünet.
Az említett kereszteződés
Az említett kereszteződés mellett dolgozom. Forgalmi szempontból nagyon gáz hely, épp tegnap volt egy újabb halálos baleset... s lesz még több is. A fő ok, hogy a Gellért tér felől Budafok irányába közlekedők egy része, letojván a balra kanyarodni tilos jelzést, megteszi azt...
Demszkyhez fordulnak a
Demszkyhez fordulnak a halálsarok ügyében
MTI 2008. 07. 14., 13:26
http://index.hu/politika/belfold/budapest/srk8701/
Az Index cikkében, a
Az Index cikkében, a főváros közleménye szerint, "a balesetek nem a rossz forgalomszervezésből, hanem a szabályok be nem tartásából adódnak".
A legutóbbi balesetről a jelentések a "védett" Karinthy Frigyes úton haladó kukás autóba rohanó személyautóról szólnak.
Én nem tudom pontosan, hogy mit jelent ebben az értelemben a "védett". Azt, hogy piros volt a jelzőlámpa a Budafoki úti forgalomnak és zöld a Karinthyénak?
Vagy azt, hogy éjjel a lámpák sötétek voltak vagy sárgán villogtak, és a Karinthy azért volt ilyen feltett körülmény mellett "védett", mert az magasabb rendű útvonal a Budafokinál?
Ha az utóbbi eset állt fenn, akkor nem e ésszerűbb és biztonságosabb a forgalmat piros és zöld forgalmi lámpákkal, vagy forgalmi rendőrrel irányítani mindig, és soha nem a veszélyesebb sötétre vagy sárga villogósra kapcsolni át a lámpákat?
A piros forgalmi lámpa tiltó, "megállj!" üzenete sokkal erősebb, mint a sárgán villogó lámpának a sokaknak sajnos még felületesebben kezelhető, lagymatag "légy óvatos!" üzenete. Ha csak egy a tíz autósból komolyabban veszi a pirosat mint a sárgát, akkor az máris eredmény.
A szabályok be nem tartásából adódó balesetek előfordulását is csökkenteni kell. Aki csak ebben látja a balesetek okát, az nyilván tehet erről is, tehát lehet javítani a helyzeten.
A főváros tartassa be a szabályokat, a rendet. Őriztesse a rendet az arra alkalmazott erőkkel, a rendőrséggel. Ne hagyja annyiban a dolgot egy olyan válasszal, ami annyit jelent, hogy csak a szabálytalankodók hibájából halnak ott meg ártatlanok, és hogy erről a főváros nem tehet, mert nem tud többet tenni.
A rendszeres rendőri ellenőrzés mellé egy balra kanyarodás ellenes útakadályt, egy derékszögü, kereszt alaku beton sarkot ami egy egyenesbe vezető terelő fal vagy magasított padka ha úgy tetszik, is lehetne oda építeni.
Abba úgy bele szorulna minden átlag szélességü, hosszúságu és kanyarodási sugaru személygépkocsi, hogy lehorzsolódna a csupasz fémig annak az oldala, a kerekei és a dísztárcsái ha megpróbálna, sikertelenül, ott balra kanyarodni.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
ez egy MTI kopipészt,
ez egy MTI kopipészt, érdemes ennek megfelelően (vagyis fenntartásokkal) kezelni :)
a kritikátlan átvételt persze le lehet verni az indexen
A "védett" útvonal
A "védett" útvonal tudtommal azt jelenti, hogy az amúgy nem főútvonal útirány forgalmát macisajtok (elsőbbségadás kötelező táblák) védik a keresztező utcák forgalmától. Olyan utakon szokott ilyen lenni, ahol autóbusz jár. Így biztosítják, hogy az állandó jobbkéz-megadás helyett normálisan haladhasson a busz.
- - - - -
6É futás
Következő járat indulása: augusztus 8.
www.6efutas.hu
Ha a forgalmi lámpa
Ha a forgalmi lámpa rendesen üzemelt ott akkor, és ha pirosat jelzett, és úgy, ha a piroson haladt át az a személygépkocsi, akkor nem e azt olvasnánk most a jelentésekben, hogy szabálytalanul, a piroson hajtott át?
Ehelyett azt olvashatjuk, hogy a védett Karinthyn haladó szemeteskocsinak nem adta meg az elsőbbséget.
A "védett" szó használatát jelentősnek tartom, mert mintha arra utalna közvetetten, hogy a Karinthy a baleset pillanatában nem egy piros jelzőlámpa által volt védett.
Elképzelésem szerint, egy sötét, vagy lehetségesen sárgán villogó jelzőlámpa mellett a macisajt utalhatott arra, hogy a Karinthy akkor védett volt.
Nehéz elképzelnem a "védett" kifejezést olyan körülményre használni, amilyenben azt érti a használó, hogy egy általa nem kifejezett piros lámpa által lenne védett egy útvonal.
__________
Hotyhogy ?!
Ellenőrizetlen
Dogtor
Politologológus
Jógász-Lyogalkotó
Esztészta
Világatya
Főmesterpolgár
Ma reggel láttam itt egy
Ma reggel láttam itt egy koccanásos, roncsolásos balesetet. Helyszínelő rendőr kocsi is kiszállt. Az egyik autónak asszem svéd renccáma volt. Nem tudom, ki volt a vétkes fél.
__________________________________________
Ezerszer jobb, mint komcsi vörös ing, egy halk, hosszú, langy-meleg és bársony-puha fing.
Nem, nem svéd, az SK
Nem, nem svéd, az SK szlovákot jelöl, tudtam meg.
Ma délután megint
Ma délután megint fékcsikorgás és durranás volt hallható, utána hangos emberi szitkozódásokkal, és egy sárga kis szar autónak az összeroncsolódott elejét figyeltem ott egy percre rá meg.
Ez az autó ott állt az út közepén. Nem láttam, hogy hogy történt ez a baleset, de folyamatosan figyelek ott meg még ma is balra, a Petőfi híd felé történő szabálytalan kanyarodásokat. Talán ekkor is ilyen körülmény lehetett...