Az alábbi poszt azoknak a kisgyermekes szülőknek és lelendő szülőknek íródott, akiknek a kerékpározás életforma, és ebből kiindulva azt hiszik, hogy a gyerekutánfutózás is az. Mondjuk tényleg az. De az ellenségemnek se kívánom.

A tesztre amiatt a legmélyebb belsőben hibásnak érzett következtetés igazolása érdekében volt szükség, miszerint "milyen jó szórakozás lehet egy gyereknek bringautánfutóba suhanni a végtelen szabadság felé, hisz a szülei is ezt teszik a kerékpáron".

A tesztút: 1 napos balatoni bringautas ízirájderség volt Balatonfüreden bérelhető utánfutóval. (biztonság kedvéért két gyerekcsomagtartóval felszerelve, azaz a jó szülő mindig paranoiás és okkal)

A tesztalanyok: egy 4 éves és egy 1 éves gyerkőc, utóbbi saját termésű (kései szüret).
A kibírt táv (hisztériázás nélkül): sacperkábé 2 kilóméter.
A kibírt táv (hisztériázással) 3 km.
A kibírt táv (65 decibeles, határértéket meghaladó hangkibocsátással): 4 azaz négyes kilóméter
A felmerült problémák (a szokásos, szülők által meglehetősen rezisztensen kezelt "szomjas vagyok", "éhes vagyok", "bekakiltam", "süt rám a nap" cuccokon kívül):

1. a kicsinek túlságosan tág volt a lekötési lehetőség (még nem jó kategória, amit gumipókos és szigszalagos házi barkácsmunkával volt szükséges kiegészíteni az ISO999 szabványnak megfelelően)
2. a nagy túlságosan nehezen tűrte a lekötést (már nem jó kategória)
3. az utánfutóból 10-ed annyit sem látni nézelődés szinten, mint egy gyerekülésből (ami a szülői álmoskönyv szerint rossz ómen a hangulatváltozást illetően).
4. Az utánfutó háttámláját nem egy ergonómia művész találta ki (mondjuk ez típusprobléma, vannak hátradöntött üléstámlájú utánfutók is)
5. Egy utánfutóban egymás cseszegetésén kívül nem sok mindent lehet csinálni, élvezeti értéke exponenciálisan csökken a megtett út hosszával.(ezt alvással, evéssel, utánfutóba felhalmozott játékok úttestre történő kidobálásával, egymás fülének letépésével és a szülők szívatásával ideig-óráig át lehet hidalni)
6. Az utánfutó magasságából és a levegőnél nehezebb gázok térbeli elhelyezkedéséből nyilvánvalóan adódik az a tény, amit felületes, ámde lelkes szülők hajlamosak elhanyagolni, miszerint a kis kedvenceik abból a légrétegből csapolják a légzésükhöz (még!) elengedhetetlenül szükséges levegőt, ahová kevésbé környezettudatos társaik mintegy ajándékként helyezik el autóik kipufognivalóit. Azaz gyermekutánfutó + autóút vagy ahhoz közel futó kerékpárút = modernkori kísérlet gyerkenink hatékony elgázosítására á'la doctor Mengele.

Következtetés: Mindezekből következik, hogy egy ilyen utánfutót max. 2-3 évre venni elég nagy luxus, de közel sem a legjobb befektetés, főleg, ha bérelni is lehet. Hosszú túrákon azonban bogrács, féldisznó, hideg sörrel teli kempinghűtő (agregáttal) törpe snaucernél nem nagyobb, lekötözött házikedvenc (esetleg boa), valamint városi használatban festékesvödör, cement, piaci vásárlás, illetve egyéb nem mozgó és (nagyon fontos feltétel!) gondolkodó kellékek szállítására kiválóan alkalmas. Népiesch motívumot kedvelőknek javasolt utóhasznosításként felmerülhet a kertbe muskátli ültető helyként kihelyezett utánfutó (rém)képe is, amely az egyéni izléspreferenciák tárgykörébe utalt mellékszál.

--------------------
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
hf képe

Az én 3 évesem imádja. Ha

Az én 3 évesem imádja. Ha olyan ül mellette, akivel jól kijön akkor duplán imádja (édes dumálás egymás mellett).
A biztonsági öv tényleg béna.

Van még jobb: http://www.bakfiets.nl/eng/models_cargo_bike.php#

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

2
bardoczi képe

a teszt az 1 és 4 éves

a teszt az 1 és 4 éves példányt rögzíti. Ráadásul a fiúcska verziót, ahol az édes dumálást az ennél hatékonyabb kommunikációs eszközök (úgymint: hajhúzogatás) jellemzik. Az egyiknek még, a másiknak már nem jó a cucc, persze ez erősen gyerekfüggő. A 2-3 évesek a célcsoport, de utána marad a muskátlis utóhasznosítás vagy a cementszállítmányozás beindítása a hajtipajtinál :)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

3
bardoczi képe

a cargobike link egyébként

a cargobike link egyébként tutti! A kies hollandiában egyébként is gyakori trükk, hogy a gyerek elől ül kormányra vagy vázra szerelt ülésben. Vizuális érés/élmény szempontjából nem egy elhanyagolható szempont, biztonsági tekintetből (fejreállás, frontális ütközés) azonban megfontolandó. Engem kicsit arra az utnánozhatatlan érzésre emlékeztet, amit volt szerencsém Java szigetén egy ún. becak-ban ülve átélni. A riksa indonéz változatában ugyanis az utasok ülnek elől, és hátul egy nagyonvicces indonéz pali tolja neki egyenest bele az örvénylő kereszteződébe. Végülis: először a férgesse pusztul! :)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

4
pata képe

Csakhogy egy bakfiets 2000

Csakhogy egy bakfiets 2000 euró alatt nem kapható meg, így sokkal húzósabb, mint egy gyerekülés vagy utánfutó.

Persze az is igaz, hogy utána évektizedekig jó, más dolgokra is.

5
mate képe

a cargo bike, vagy bakfiets,

a cargo bike, vagy bakfiets, vagy christiania bike baromi nagy ötlet, csodálkozom, hogy idehaza nem nagyon látni.

gondolom idehaza kevesebből is össze lehetne rakni...

Bringaboltok-szervizek térképe, szerkezd Te is!
mate

6
pata képe

Gondoltam rá, de igazából

Gondoltam rá, de igazából ezekben rengetek feljesztés és know-how van. A geometria nagyon kiforrott és stabil, vannak speciális alkatrészek (nem mintha nem lehetne ezeket legyártani), szóval minden megoldható valahogy, de nem hiszem, hogy pont olyan lesz, inkább kapsz egy 70%-ban olyan jó bicajt 50%-os áron, talán így is megéri, de inkább szerintem vennék egy eredetit, ha kell.

7
vercse képe

Nekem Haarlemben azt

Nekem Haarlemben azt mondták 600-ért akciózzák néha ezt, pezsgősüveg tartó nélkül:
http://picasaweb.google.com/vercse/Haarlem#5242988563575748930
Van "dobozos" változat is:
http://www.tricycleweb.com/index.php?t=uk&
amiből most 450-ért akcióznak,
http://www.2dehands.nl/shopmarkt-bakfiets-kort-010-nieuw-49168159.html?f...
de ezt még össze kell rakni.

http://bakfietscargo.blogspot.com/

8
vetta képe

Nekem csak jó tapasztalatom

Nekem csak jó tapasztalatom van az utánfutókkal kapcsolatban.
És ha kételkednél bármiben ezt nézd meg, mert ez egy igazán ötletes találmány. Persze az ára is: zigo
link: http://www.promogroup.hu/promo/zigo.html
Ez veri a Hollandokét nem?

9
aziz képe

Nem csak a kies

Nem csak a kies Hollandiában, egy kényszerűbb megoldás mondjuk a szülőfalumban a 2 gyerekes anyukáknál, ha közlekednek: előre egy, hátulra egy, és menjünk.
Az én anyukám - aki ma 50 éves, Isten éltesse! - gyerekkorunkban így vitt a kemping bicajon az öcsémet és engem oviba/bölcsibe. Ott mondjuk nem hordanak sisakot a mai napig -pedig azóta már város! -, furcsán is néznek az üzenőfalas "marhaságaimra", mert egyszerűen mindenki mindenhová bringával megy. Utánfutót pedig csak lada mögé kötve látni :)

10
BeMark képe

Meg van a helye és az ideje

Meg van a helye és az ideje az ilyen utánfutónak. Nekünk van utánfutónk és gyerekülésünk is (most felvágok :), és a gyerek dönti el, hogy melyikbe szeretné az utat folytatni egy-egy megállás után. Az így megtett legnagyobb táv 65 km.
A lányunk 2 éves, egy személyes az utánfutó.

Negatívumok, hogy tavaly még nem élvezte, aludni nehezen tud benne, és nincs akkora interakcióra lehetőség, mint a gyerekülésben ülve. De ha csomagot is kell vinni akkor ideális, és további előnye, hogy kiegyenlíti az erőviszonyokat, ha véletlenül az apuka jobban megy, mint a társaság többi tagja.

11
viszikli képe

hurcoljatok gyereket

hurcoljatok gyereket visziklivel!
www.viszikli.eu
és nem is kerül 1500 euróba!

12
Luca képe

Béreljetek! Vagy

Béreljetek!

Vagy válogassatok kedvetekre ennek ellenére! Az én tapasztalatom a pozitívumokat erősíti. A mi két gyermekünk is imádta, amíg belefértek.

Azóta felfedeztem, hogy van egyszemélyes, meg babakocsi üzemmódos, amivel még futni is el lehet menni!

Azután lehet tandemutánfutót adni alájuk, hogy ök is tekerhessenek, ha még egyedül nem tudják megtenni a távot!

Aki nem tudja eldönteni, jó-e vagy sem: bérelje!

www.bikybike.hu

13
Hotyhogy képe

Ma láttam egy apukát

Ma láttam egy apukát biciklizni, és két kis gyerkőcöt húzott átlátszó borítással lefedett utánfutóban. A gyerekek három-négy évesnek látszottak. Arra gondoltam, hogy vajon milyen kommunikációs rendszert használnak általában a szülők ilyenkor.

Szerintem jó egy visszapillantó tükörben szemmel tartani, oda pillantásokkal, a kis utasokat. Aztán nem tudom, mennyire tompíthatja a hangot a borítás. A gyerkőc visonghat ha valami baj jön rá, mondjuk kólika, vagy nem tudom mi, és a szülő mégsem hallhatja, a forgalom zajától se...

De egy olyan kis korú gyerekre egyszerűen rájöhet a sírás bármitől, talán éppen a szülő távolságától, elszigeteltségében ott abban a kis utas térben.

Ezért az az ötletem támadt, hogy egy alkalmas elektronikus akusztikai rendszer lenne jó, legalább ambiens hallgatásra, egy mikrofonnal. Hasonló, vagy lehet éppen ugyanaz, mint kapható mikrofonos baba figyelők.

Ennél aztán még jobb a két irányú hang összeköttetés. Kellenének ilyesmik? Jól érzem, vagy túlzás? Jó, nem egy komoly fedélzeti audio-video dispatcher rendszerre gondolok, csak valami felügyelő és a gyereket a szülőhöz kötő, hasznos kütyüre.

14
SzCiklon képe

Istenem, tavaly ez volt a

Istenem, tavaly ez volt a kedvenc posztom! De jó, hogy megint feljött!!!

****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!

15
Hotyhogy képe

Tartsuk fenn a levegőben,

Tartsuk fenn a levegőben, mint egy röplabdát! :-)

(Tornatanárunk: "Nem rúgjuk a szattyánt!")

16
bardoczi képe

:-) "Budapest b'meg hógy

:-)

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga