Az autósok figyelembe veszik, hogy egyre több kerékpáros van az utakon, és óvatosabban vezetnek, így pedig kevesebb a baleset is - olvasható a sydney-i egyetem felmérésében...

Az intézmény szakértője, Julie Hatfield hozzátette: minél kevesebb a baleset, annál többen vállalkoznak arra, hogy kerékpárra pattanjanak, így pedig még kevesebb lesz a baleset, vagyis ez egy önerősítő folyamat.

Az ausztrál kutatók 16 európai ország és 68 kaliforniai város baleseti és közlekedési statisztikáinak összevetése alapján jutottak erre a megállapításra.

Julie Hatfield hozzátette: a vizsgálat csak a kerékpározókra vonatkozott, de a megállapítások a gyalogosokra is igazak lehetnek.

InfoRádió/LiveScience.com
2008. szeptember 9., kedd 10:15

(az eredeti forrásban nem található a cikk, ez egy bővebb http://www.sciencedaily.com/releases/2008/09/080903112034.htm )

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Shag_Beckur képe

Ez tapasztalható minden

Ez tapasztalható minden tavasszal. Mármint a hozzászokás. Télen nyugi van, se motoros, se bringás, tavasszal meg kezdődik a kétkerekű ámokfutás (tisztelet a kivételnek), amit ugye meg kell szoknia a négykerekűsnek.

2
magwas képe

Az autóval közlekedők

Az autóval közlekedők összetételében is lehet hasonló annuális folyamatokat felismerni.
Persze a legdurvább az, amikor új lakópark nyílik a környéken. Szerencsére azért a bringás-autós verekedéseknek az ilyen helyeken hamar híre megy, és ismét tiszteletben tartódik a biztonságos oldaltávolság ;)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

3
steerio képe

"tavasszal meg kezdődik a

"tavasszal meg kezdődik a kétkerekű ámokfutás (tisztelet a kivételnek)"

Meg a fasza illegális gyorsulási versenyek például a Váci úton, tisssztelet a kivételnek. Bár az nem olyan veszélyes.

4
Prof.gruppetto.hu képe

Tegnap este 10 körül is

Tegnap este 10 körül is csak az állandó motorbőgést lehetett hallani Zuglóban egy fél órán keresztül... Mondjuk ezek éppenséggel pont kétkerekűek voltak, csak nem önerősek...

www.gruppetto.hu

5
Prof.gruppetto.hu képe

Tegnap este 10 körül is

Tegnap este 10 körül is csak az állandó motorbőgést lehetett hallani Zuglóban egy fél órán keresztül... Mondjuk ezek éppenséggel pont kétkerekűek voltak, csak nem önerősek...

www.gruppetto.hu

6
Shag_Beckur képe

Azok is megérnek egy misét

Azok is megérnek egy misét az fix.

7
Drawn képe

figyelj , hagyd már ezt a

figyelj , hagyd már ezt a provokatív dumát...igen meg kell szokni..meg kell egymást szokni..másképp sajnos nem megy.. én bringára ülök, te autóval mész..nekem téged kell megszokni, neked meg engem..nekem sikerül úgyérzem( de mindenképpen törekszem rá) ha neked nem megy SZÁLLJ KI ÉS TEKERJ!

8
Shag_Beckur képe

Sajnos ez tény. Mármint,

Sajnos ez tény. Mármint, hogy amint jön a jó idő, kijönnek a száguldozó speedesek, meg a piroson vígan áttekerő bringások. Télen ugye szinte csak a másik autós baromságát kell kivédeni, de tavasztól őszig jönnek a "puhatestűek" akikre még jobban oda kell figyelni.

Saját magamon is észreveszem, hogy nekem is kell egy kis idő, mire hozzászokom, hogy újra kétkerekűek vannak az utakon.

Meg kell egymást szokni, igen. Nem szokott bajom lenni a bringásokkal (én is biciklizem, ha nem is a mindennapos közlekedésben, ld blogom).

9
Constantin képe

Én azért csípom azokat is

Én azért csípom azokat is akik autóval vannak de azt hiszik egy nyomtávon közlekednek . Préselik befele magukat mindenhová , levillog amikor már te a max megengedettel mész ......stb . Ez nem szokás kérdése . A motorost is tavasszal neked nem megszokni kell . Hanem mindíg figyelni. Az elsőbségek meg nem adásánál is mindíg az a baj , hogy amikor közlik az emberrel , hogy " nem láttalak " kijelentés legtöbbször azt jelenti , hogy látom nem is nézett .A topik nincs meg neki , hogy esetleg neki gyalogos/bringást is kelene néznie pláne hogy ő kocsival van !!

10
aron képe

nekem megy tele tököm a

nekem megy tele tököm a hétvégi autósokkal, és a télen autózni nem merő, de tavasszal több tonnával másikat veszélyeztetőkkel. na?
amúgy nyugi, télen is egyre többen bringáznak, nem kell félned a megszokással:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

11
pixel képe

Nézd, én vezetek is, nem

Nézd, én vezetek is, nem sokat, évi 10e kilométert. 6 év alatt egyetlen esetben sem kellett "bringás hülyeségét kivédeni". Soha semmilyen problémát nem okoztak. Ha bringával megyek, minden nap tízszer halhatnék meg amiatt, hogy az autós b***ik elsőbbséget adni, vagy nem lát. Ma a bringásreggeliről hazafele egy rendőrfurgon ment át majdnem rajtam, amikor a kerékpárúton zöld volt. Kedves Shag Beckur, nem tudom te honnan veszed ezt a rengeteg időt, hogy állandóan itt lógj és észt ossz, de egy idő után nem sok értelme van úgy, hogy a másik oldalt nem igazán tapasztalod meg a maga valóságában (hétköznapi városi közlekedés), hogy a külföldi városokkal való összehasonlítást ne is említsem. Tudod, én autóban ülve csak legyintek a közveszélyes autósokra, városi sebességnél (70...) kis esély van arra, hogy meghaljak. De ha bringán ülök, a leszorítós/elsőbbségmegnemadós/bocsnemláttalak stb. autó/busz qra az életemmel játszik, és ettől NAGYON ideges leszek. Részben ez a tehetetlen düh hozza össze a bringás mozgalmat, és ez az, amit te még nem értesz.

12
lord képe

Shag_Beckur ez most nem

Shag_Beckur
ez most nem rólad szólt, hanem arról, hogy ... hát egy újabb kutatásról, tudod, ami azt támasztja alá, hogy mennél többen tekernek, annál kevésbé gyilkolják meg őket

13
Shag_Beckur képe

Nem is én hoztam be

Nem is én hoztam be magamat.

A többi oké. Itthon viszont van egy olyan, hogy tél, ami bár egyre kevésbé néz ki annak, de olyankor mégis eltűnnek a kétkerekűek. Szóval itthon kell egy kis idő, mire az autósok hozzászoknak a kétkerekűekhez, ilyenkor fokozott óvatosság kell _mindkét_ oldalról. Nem lehet lesöpörni a felelőséget magunkról, magatokról azzal, hogy: "ő az erősebb, figyeljen oda ő". Mindenkinek saját magára kell elsősorban figyelnie, nem mások kezébe tenni az életét.

14
pata képe

Itthon viszont van egy

Itthon viszont van egy olyan, hogy tél, ami bár egyre kevésbé néz ki annak, de olyankor mégis eltűnnek a kétkerekűek.

Nem tűnnek el, csak kevesebb van belőlük: télen is bringáznak emberek.

Nálad úgymegy, hogy ha mondjuk ötpercenként látsz egyet, akkor megszokod és számítasz rá, ha meg kétóránként, akkor minden bringa újdonság, és leesik az állad, hogy mit csinál az az ember azon a fura fémszerkezeten? Vagy hogy?

Mindenkinek saját magára kell elsősorban figyelnie, nem mások kezébe tenni az életét.

Mindenkinek figyelnie kell saját magára, emellett mindenkinek figyelnie kell mindenki másra. Nem zárja ki egyik a másikat.

15
Constantin képe

Itt jön az állami

Itt jön az állami felelőség . Mert az adópénzeken nem a fairplayt kellene reklámozni , hanem közlekedésbiztonsági reklámokat kellene nyomatni a köz televíziók , rádiókban . Persze tudom nincs pénz meg kell a reklámidő........

16
Shag_Beckur képe

Így van!

Így van!

17
GriN képe

Kérdés : Szerintetek

Kérdés : Szerintetek belegondoltak azok, akik ezt a felmérést csinálták abba, hogy mi lenne itt, ha az a sok ember, aki autóba ül nap mint nap, bringára ülne? Szerintem semmiben sem különbözne a helyzet a mostanitól. Nyomorgás szinten legalábbis semmiképpen. Baleset szinten lehet, hogy kevesebb lenne, de ahol sok ember van, ott baleset is lesz mindig. Lényegtelen min ül vagy mit vezet. Max nem olyan kimenetelűek lennének, mint autóban vagy motoron ülve. Bár legutóbbi példa is jól mutatja, hogy bringán is összezúzhatod magadat elég csúnyán, úgy, hogy senki sem megy neked.

PS: Nem csak fejsérülésekre gondolok.

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

18
szabomikulas képe

Baleset tipp: több könnyű

Baleset tipp: több könnyű sérülés, kevesebb halálos baleset.

Viszont a nyomorgás megszűnne. Biciklivel használva legalább kétszeres az utak áteresztő képessége. És biciklivel valószínűleg nem is sokan mennének napi 100 km-t, tehát a forgalom is csökkenne, nem csak az áteresztő képesség nőne.

19
pata képe

de ahol sok ember van, ott

de ahol sok ember van, ott baleset is lesz mindig

Persze, de ez önmagában elég üres állítás. A lényeg az, hogy mennyi, és milyen súlyosak. Megkockáztatnám, hogy bringával kevesebb, és azoknak az eloszlása is eltolódik a kevésbé súlyosak felé.

bringán is összezúzhatod magadat elég csúnyán, úgy, hogy senki sem megy neked

Persze, sőt egy sima háztartásban is szenvedhetsz halálos balesetet. Mégis biztonságosabb, mint nehézgépek közelében dolgozni vagy gerillaként lövöldözni a hegyekben :-)

Gondolkodj valószínűségi eloszlásokban, ne igen-nem kategóriákban...

20
mcysh képe

Szerintetek belegondoltak

Szerintetek belegondoltak azok, akik ezt a felmérést csinálták abba, hogy mi lenne itt, ha az a sok ember, aki autóba ül nap mint nap, bringára ülne?

Mi a fészkes fenének kellett volna ebbe belegondolniuk a felmérést készítőknek? Nem ezt vizsgálták.

És az ilyesmi nem is történik meg hirtelen. A bringások száma fokozatosan nő, és ezzel együtt változik a közlekedési kultúra is.

Nyomorgás szinten legalábbis semmiképpen.

Egy 3,5 m széles forgalmi sáv átbocsátóképessége:
személyautó: 2 ezer személy/óra
bicikli: 14 ezer személy/óra
(HVG -> Kerékpáros Budapest koncepció - vitaanyag)

legutóbbi példa is jól mutatja, hogy bringán is összezúzhatod magadat elég csúnyán, úgy, hogy senki sem megy neked

OL, ha jól értettem a saját és a mások beszámolóját, azért ment rá nagy sebességgel és rossz ívben a villamossínre, mert közvetlenül mögötte ment egy autó, és nem maradt tere és ideje normálisan kivitelezni a manővert. Nekem is volt már ilyen bukásom. Az autós a hátam mögött semmiről nem tehetett, csak dudált folyamatosan, én meg meg akartam felelni neki, de idegességemben nem a megfelelő helyen tértem ki előle.

Egyik balesetet sem az autó okozta, de egyik sem következett volna be, ha az autós nincs jelen vagy egy fokkal türelmesebb/figyelmesebb.

===
bácsi a biciklin

21
Prof.gruppetto.hu képe

Közvetlenül mögötte ment

Közvetlenül mögötte ment egy dudáló autó. Tehát az autós nem tartotta be a szükséges követési távolságot, valamint indokolatlanul használt hangjelzést.
Én úgy vélem, hogy ezek a körülmények vezettek a balesethez, tehát a baleset oka mégiscsak az autós viselkedése volt.

www.gruppetto.hu

22
Oversize Load képe

Nem dudált a kocsi. A

Nem dudált a kocsi. A buszmegállónál intettem menjen, de nem előzött meg. Azért kezdtem el nyomni a pedált, mert:
1. nem akartam feltartani a forgalmat
2. azt hittem, kések a NightRide rajtjáról. Ha tudtam volna, hogy Grin kb. 300 méterrel a hátam mögött jön, nem sietek a vesztembe.

23
Prof.gruppetto.hu képe

Értem. Hát akkor tényleg

Értem. Hát akkor tényleg nem kifejezetten ő a hibás. :) (Én csak az előző hozzászólásban lévőkből következtettem.)
Azért remélem, nem ment át rajtad. :)

www.gruppetto.hu

24
mcysh képe

A dudálás az én esetemben

A dudálás az én esetemben előzte meg a bukást, nem OL-éban. Bocs, ha félrevezetően fogalmaztam..
===
bácsi a biciklin

25
Perillustris képe

Egyszeru kerdes: szerinted

Egyszeru kerdes: szerinted meghalna 43 ezer ember evente?

26
Babycy képe

Erre csak annyit,hogy mentem

Erre csak annyit,hogy mentem én már csúcsidőben "csúcsforgalomban" bringa úton!Autóban biztonságosabb lett volna :D Meg van a bringások közt is a "hétvégi" tekerő! :D

De akár nézzük a CM- felvonuláson a tömegben "cikázó" egyéneket,akik ritkán fognak bringa kormányt.Na azoknál veszélyesebb tényleg már csak egy kamion lehet! :D
Katica

27
Babycy képe

Erre csak annyit,hogy mentem

Erre csak annyit,hogy mentem én már csúcsidőben "csúcsforgalomban" bringa úton!Autóban biztonságosabb lett volna :D Meg van a bringások közt is a "hétvégi" tekerő! :D

De akár nézzük a CM- felvonuláson a tömegben "cikázó" egyéneket,akik ritkán fognak bringa kormányt.Na azoknál veszélyesebb tényleg már csak egy kamion lehet! :D
Katica

28
Krisztián képe

Én bevallom, sokszor úgy

Én bevallom, sokszor úgy érzem, bárcsak kevesebb bringás lenne az utakon. Ugyanis minél több a bringás, annál több közöttük az, aki nem tud közlekedni, nem tud rendesen kerékpározni. Azt hiszi, csak tekerni kell, és kész. Pedig ugyanúgy kell figyelni a többi közlekedőt, meg kell adni az elsőbbséget, érvényes a jobbra tarts, stb. Rengetegen nem tudnak bevenni pl egy jobb kanyart, szemből nekem kell állóra fékezni, hogy ne jöjjön belém. Ha kiabálok balróóóól, biztosan balra kacsázik. De a kedvencem, amikor előre teker, és jobbra néz. No comment.

29
Pec képe

...és mondd, kedves

...és mondd, kedves Krisztián, te úgy születtél, hogy tudtál tekerni a pesti forgalomban?

A legtöbb ember látja, hogy jó meg gyors, és kipróbálja. Aztán tapasztalja, hogy nem is annyira egyszerű, mer jönnek buszok, dömperek, meg kanyarodó autók, leesik neki, hogy nem egyedül van, és akkor elkezd gondolkodni, ellesi a trükköket a tapasztaltabbaktól, legjobb esetben meg idejön, tanácsot kér meg elolvassa a Nohit-et és rájön hogy jó, alkalmazza, és hopp! Így készül a tapasztalt városi bringás.

Ez így kb. egy teljes szezon(téllel együtt!), amikor már úgy viselkedik a legtöbb helyzetben, hogy nem fogod tőle a fejed.

Szóval türelem! Belőlük is frankó bringások lesznek majd, inkább biztasd őket!

--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"

30
(ellenőrzött) - képe

Tudjátok mi lenne, ha

Tudjátok mi lenne, ha mindenki biciklire ülne? Bringásdugó, mint a legutóbbi CM-en. Na jó. Lehet, hogy akkora nem, de biztos lelassulna a kerékpáros közlekedés.

31
aron képe

legyen anti cm

32
Belzebúb képe

ez nagyon jó. anti CM

ez nagyon jó. anti CM néven zárassuk le az egész várost, és senki ne vonuljon fel. minden autós csak azt nézi majd, hogy miért olyan üresek a lezárt részek, hol vannak a felvonulók. de nem lesz ott senki, aki felvonuljon. ez lehetne akár egy Ghost-bike felvonulás is. azoknak az emlékére, akik már nem tekerhetnek itt.

_______________________________________________
a város nem autóúthálózat, hanem közösségi hely

33
mcysh képe

Nem lelassulna,

Nem lelassulna, felgyorsulna. Ha az a tömeg nem zárt útvonalon haladt volna, akkor pillanatok alatt szétoszlik a környező utcákon, nem egy hídon megy át, hanem sokon, aztán csókolom. Ha a Dembinszkyn előttem araszolók bringán lennének, akkor nem kellene őket kerülgetnem, mert már ott se lennének, mire odaérek. Egy autós forgalmi sávon simán van hely három kerékpárnak.

===
bácsi a biciklin

34
SzCiklon képe

Pont ott gondolkodtam el ma,

Pont ott gondolkodtam el ma, hogy mennyire zavarnak az autósok a bringázásban.

35
jucuska81 képe

Nem biztos,hogy kevesebb

Nem biztos,hogy kevesebb lenne a baleset! Szerintem sokan őrülten gyorsan hajtanak-míg én nem tekerek általában,csak normálisabban. Így ezért nekem is figyelni kell: útra, kereszteződésekre, lámpákra, autósokra, mostanában meg a többi bringásra is; figyelni kell a gyalogosokra is(néha ezerrel csöngetek rájuk!)!!!

Jucus

36
Majjom képe

Sokat járok autóval,

Sokat járok autóval, motorral és gyalog is. De egy valamit utálok: A bicikliseket. Azt hiszi, ők a törvények fölött állnak, rájuk nem vonatkozik a kresz, nekik nem piros a piros. Az úton a kocsikat fikázzák, a járdán a gyalogosokat lökdösik.
Tudjátok, hogy több biciklis gázol gyalogost, mint autó? Csak nem lesz belőle ügy, mert a kerékpáros általában kultúráltan, cserbenhagyva a gyalogost elhúz a picsába.
Aranyapáim. Majd ha Ti is fizettek olyan adókat, mint az autósok, úgymond "útfenntartásra", és a drága pénzetekből fenntartott utatokon mondjuk a rolleresek critikal mass-t szerveznek, lehetetlenné téve a használatát, akkor vágtok majd ideges fejet.

37
kétkerekű.mazsola képe

Konkrétan én is dolgozom,

Konkrétan én is dolgozom, adózok. Jogsim sincsen, de nem hinném, hogy kizárólag a jogosítvánnyal rendelkező emberek adójából / regisztrációs adóból / súlyadóból stb. állnák az útfelújítás költségeit. (Egyébként kérlek szólj az ukrán tranzitkamionosnak, hogy ne járjon árkot a magyar utakba, mert nem az ő adójából javítják.)
De inkább nem etetem a trollt.

702

38
aron képe

mindig örömmel tölt el,

mindig örömmel tölt el, amikor idetéved valaki hasonló, mert nem felejtem el, mennyi baromságot tudnak összehozni az emberek, míg az agyukat mérgezi a szmog...
na good bye troll pajti

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

39
SzCiklon képe

Sokat járok kerékpárral,

Sokat járok kerékpárral, régebben autóval, meg békávéval is. De egyvalamit utálok: a szabályokat be nem tartó közlekedőket. Azt hiszi, ők a törvények fölött állnak, rájuk nem vonatkozik a kresz, nekik nem piros a piros. Az úton a többi kocsit fikázzák, a zebrán a gyalogosokat ijesztgetik.
Tudjátok, hogy sokszor azért nem történik gázolás, mert a kerékpáros és gyalogos észnél van? És ha gázolás is történik nem lesz belőle ügy, mert az autós vagy cserbenhagy, vagy kihúzza az ügyvéd a szarból (ír gyermekgázoló, rendőrgyilkos popénekes).

Aranyapáim. Majd ha Ti is fizettek olyan adókat, mint a például a kerékpározó közalkalmazott, például vidéken, és a drága pénzetekből fenntartott adórendszerből szükségtelen völgyhidat meg beomló alagutat építenek milliárdokért, amit majd török meg szlovén kamionosok fognak használni átmenőforgalomban,lehetetlenné téve a használatát, akkor vágtok majd ideges fejet.

40
er13a18 képe

grat!

grat!

41
GriN képe

Taps Taps. Ezt így kell!

Taps Taps. Ezt így kell! :))

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

42
Oversize Load képe

Tökéletes, köszi :)))

Tökéletes, köszi :)))

43
Cseya képe

Nomen est omen. Vajon jössz

Nomen est omen.
Vajon jössz még erre, érdemes kommunikálni vagy csak az ágytálat borítottad ide, s továbbállsz?

44
GriN képe

Ha nem jön, azt úgy

Ha nem jön, azt úgy vesszük majd, hogy cserben hagytak. :)))

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

45
Perillustris képe

Majd ha Ti is fizettek olyan

Majd ha Ti is fizettek olyan adókat, mint az autósok, úgymond "útfenntartásra"

Majd ha olyan kornyezetterhelest okozok, mint egy autos, akkor elsokent fizetek be extra adot. Addig inkabb engem tamogathatna az allam, hogy nem csungok a csecsein. Ha nem is penzzel, legalabb infrastrukturaval.

46
GriN képe

Nem utálni kell minket,

Nem utálni kell minket, hanem elfogadni, hogy köztetek járunk, mert mi is "útravalóak" vagyunk. :)
Hidd el nekem, hogy a mi súlyunk nem fogja tönkretenni a ti utatokat és azt is, hogy az autós társaid jobban feltartanak téged, mint mi biciklisek. Elvégre a dugók is a kocsik miatt vannak s nem a bringások miatt. Mi egyszerűen haladni szeretnénk, ezért választottuk ezt a formáját a közlekedésnek.
Az, hogy ki húz el a "picsába" pedig teljesen emberfüggő. Megvan minden közlekedési formában a paraszt ha tetszik, ha nem. Fogd fel úgy : Emberek vagyunk különféle viselkedéssel. Háborogni lehet, de akkor azt inkább valami edzőteremben vezesd le és ne rajtunk. :)

Ps: Ha annyira zavarunk titeket az "útjaitokon" amit "mindenki" fizet, akkor beszéljétek meg a feljebbvalóitokkal, hogy legyenek olyan szívesek és alakítsanak ki nekünk külön úthálózatot úgy, hogy bejárható legyen a város két keréken is úgy, hogy nem anyázik se az autós, sem a gyalogos.
Addig viszont fel teszem a nagy kérdést : A járdán nem tűr a gyalog, az úton az autós, merre menjen hát a bringás, ha nem ott ahol tud? Hm? S mivel az úton a haladás gyorsabb, mint a járdán való bója kerülgetés, amit ráadásul még a KRESZ is tilt, addig bizony köztetek fogunk járni. Tanulj meg elfogadni másokat.
Tévedés ne essék, nem hibáztatni akarom a közlekedőket, de az, hogy olykor a járdára kényszerülünk, az legfőképpen az autók mennyisége miatt van.

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

47
adamekp képe

A mostani

A mostani ARC-plakátkiállítás egyik műve:
Most wanted
*** autósok által ***
városi biciklis
A járda kitagadta, az úttestnek nem kellett, így törvényen kívülivé lett.
Adót nem fizet, csak környezetet ment.
90000 Euro közpénz jutalom
Figyelem! Rendkívül veszélyes, megközelítése kizárólag dudáló kocsival, furgonnal, kamionnal ajánlott!!!
Kedvenc tartózkodási helyei: Forgalmas autóutak, járdák, hidak, felüljáról, parkok, romkocsmák, kerékpáros szórakozóhelyek! Bárki érdemi tudomással bír tartózkodási helyéről jelezze a helyi hatóságoknál!
Dead or alive!!!

üdv adamekp

48
GriN képe

Kint voltunk egyik NightRide

Kint voltunk egyik NightRide alkalmával.
Eset: Állok ott a kép elött mosolyogva, szinte ugyanúgy kinézve mint ami a képen látható, mögöttem emberek sorakoznak. Nem értettem mit mondanak, mert annyi beszéd összemosódott egyszerre, de a mosolyokat hallottam a háttérből.
Késöbb visszamentem még egyszer arra, látva, hogy van ott pár ember, aki nézni, gondoltam elsuhanok elöttük. Mikor odaértem csak annyit mondtam, hogy itt vagyok ne keressetek, közben meg fülig ért a szám persze. :)

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

49
Ennyire egyszerű képe

Minél több ember ül fel

Minél több ember ül fel biciklire, annál több ember fog megsérülni biciklizés közben.

Ennyire egyszerű.

50
Prof.gruppetto.hu képe

Ilyen egyszerűen lehet

Ilyen egyszerűen lehet tévedni... A tapasztalatok ugyanis az ellenkezőjét mutatják. Konkrétan pl. Budapesten is csökkent a kerékpáros balesetek száma az elmúlt két évben. És nekem úgy tűnik, hogy a bringások meg többen vannak...

www.gruppetto.hu

51
GriN képe

Ne csak a "nagy" baleseteket

Ne csak a "nagy" baleseteket vedd figyelembe, amiről írnak, beszélnek vagy a statisztikák szólnak. :) Milliószor estem úgy, hogy senki sem tudott róla, csak az aki ott volt velem vagy aki éppen látott elesni. :) És ez csak egy példa. Gondolj bele hány ilyen lehet. :)

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

52
Ennyire egyszerű képe

Így van, ahogy a kollega

Így van, ahogy a kollega mondja. Ez a nagy számok törvénye. 50 éve sokkal kevesebb autós baleset volt, és sokkal kevesebb autó.

53
mcysh képe

Nem ez a nagy számok

Nem ez a nagy számok törvénye, hanem ez.

De nem ezért nincs igazad. Hanem azért, mert olyan közlekedési helyzetben, ahol nincs jelen autó, csak kerékpár, nagyon kicsi a valószínűsége a halálos balesetnek. Populista nyelven: Az autó öl, a kerékpár nem öl.

===
bácsi a biciklin

54
GriN képe

Van egy mondás. Mégpedig

Van egy mondás. Mégpedig az, hogy : A sebesség öl.
Szerintem egyezzünk ki ennyiben úgy, hogy tegyünk félre mindenféle statisztikát és azt, hogy kit min ért utol a kaszás és hogyan.
Ki minek hisz.
Én az életben hiszek és a tapasztalatban. Az pedig azt mutatja, hogy míg az ember járművel közlekedik(értek ezalatt mindenféle eszközt) addig össze is fogja törni magát.(Bár nem feltétlen kell hozzá jármű, Ez az élet "velejárója")
Az embert nem arra tervezték, hogy száguldozzon valamiféle járművel. Az megint más tészta, hogy az ember megoldotta saját magának, hogy természetellenesen is ritkulni tudjon.

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

55
mcysh képe

Ebben semmiképpen ne

Ebben semmiképpen ne egyezzünk ki, mert nem értek vele egyet.

A sebesség öl.

Nem minden sebesség öl. Az emberi testet tudomásom szerint max. 30-35 km/h-s ütközésekre tervezték (a. hogy tervezték-e vagy sem, arra más topicban térjünk ki; b. természetesen nagyon sok múlik az ütközés fajtáján). Sík terepen frontálisan kell ütköznöm egy másik kerékpárral ahhoz, hogy ennél lényegesen nagyobb legyen a relatív sebességem. Ez nagyon ritka eset. (A lejtőn száguldozás már problematikusabb; el is kerülöm.) Ha autó is szerepel az ütközésben, akkor sokkal valószínűbb egy 40-50 km/h relatív sebességgel történő ütközés.

Én az életben hiszek és a tapasztalatban. Az pedig azt mutatja...

Természetesen szíved joga, hogy a személyes tapasztalatban jobban bízz, mint a statisztikákban. De a személyes tapasztalatodat ne tálald úgy, hogy mint kettőnk vagy sokunk közös tapasztalatát.

===
bácsi a biciklin

56
GriN képe

Akkor mondom más irányból

Akkor mondom más irányból is. Ahhoz, hogy valaki otthagyja a fogát valahol, nem feltétlen kell "nagy sebesség", elég ha szarul esel. Pusztán szerencse kérdése. Viszont a nagyobb sebességgel nő annak esélye is, hogy nem leszel annyira szerencsés.( a sebesség öl.)
A tálalás azért olyan amilyen, mert sokaknak lehet ez a tapasztalata, hogy : míg az ember közlekedik, össze is fogja magát törni. Az, hogy a tiéd más, vele jár. Aki egyet ért, helyeselni fog, aki nem, mint te is, ellen példát fog felhozni, hogy miért is nem.
Viszont, ami téged ért baleset is közlekedésből kifolyólag történt, tehát valahol egyet kell hogy érts velem, ha jól sejtem.
Ezesetben lényegtelen, hogy hogy történt. Hogy mi okozta. Hirtelen megjelenő bringástól is eshettél volna. Közlekedtél. Én csupán erre tértem ki. A közlekedésre. A közlekedés sebességgel jár, s mint azt már leírtam, a sebességgel nő a veszély is.

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

57
mcysh képe

Viszont a nagyobb

Viszont a nagyobb sebességgel nő annak esélye is, hogy nem leszel annyira szerencsés.

Tehát ha 30 km relatív sebességnél ez az esély x, akkor 60 km-nél 2x? Ez ellentmond annak az álításodnak, hogy nem számít, van-e autó egy baleseti szituációban.

...valahol egyet kell hogy érts velem...

Szó sincs róla. Rád bízom, hogy eldöntsd, hogy elhiszed-e, hogy eltérnek a tapasztalataink. (Három hogy egy mondatban, mekkora vagány vagyok! :-))

===
bácsi a biciklin

58
GriN képe

Ha 2x=60km/h, bringával,

Ha 2x=60km/h, bringával, szerintem már oly mindegy van-e autó vagy sincs, ha zakózol egyet. Na jó nem mindegy, mert a kocsi még át is mehet rajtad miután ennyivel elestél. :)

Ám legyen, Bízd rám. :)

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

59
mcysh képe

Feladom, nem értem, amit

Feladom, nem értem, amit írsz, és azt sem, hogy függ össze a korábbiakkal.
===
bácsi a biciklin