Kéznél volt felvevősdi, felvettem. Ha nem hallottátok csekkoljátok... Véleményt nem mondok, mert vegyes gondolatok merültek fel hallgatás közben...

17 mega, kb. negyed óra, wav file
letöltöm, kattintok, ide!

Tibor

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
bringasalsa képe

A honlapjukon (is)

A honlapjukon (is) meghallgatható. Érdemes.
És inkább én sem kommentálom.

2
Vid képe

Az a szomorú, hogy nálunk

Az a szomorú, hogy nálunk mindig sokkal többre lehet jutni valakinek (valamilyen ügynek) a fúrásával, égetésével, cikizésével, mintha valaki vagy valamilyen ügy mellett kiállnánk, és próbálnánk azt előre vinni.
Boros, és Bochkor (A két fúrópajzs akik megállíthatatlanul törnek előre Demszky fekete lyukában) ékes példája ennek, az egész karrierjük erre épül. Építeni soha semmit nem építenek csak rombolnak.
(Én pont emiatt már régóta nem hallgatom őket.)
Ez persze azért lehet így, mert a társadalom az önálló gondolkodás képességének hiánya miatt erre vevő.
A hallgatottságuk, és a profizmusuk alapján egy egy ilyen megnyilatkozással pedig több hónapnyi munkánkat tehetik tönkre, és ha ügyesek, akkor sikerül egy újabb frontvonalat kialakítaniuk, és befagyasztani a jelenleg békés előrehaladást ezügyben.

3
Kisember képe

két fasz. 1 perc 35 mp-ig

két fasz. 1 perc 35 mp-ig bírtam

4
gaze képe

akkor hívjuk ki őket:

akkor hívjuk ki őket: adunk a seggük alá egy biciklit, menjünk egy kört a városban együtt.
Segítünk, kalauzolunk, rajtunk ne múljon.

Aztán utána lehet okoskodni a mikrofon előtt.

Petyhüdt pöcsű két tróger, annyit érnek mint a kocsmapultról feltörölt mosogatólé.

5
bringasalsa képe

Szted, ha egy hivatalos

Szted, ha egy hivatalos szervezet, mint az MK hívná ki őket, mit reagálnának?
Én kipróbálnám! Hajrá, menjünk tekerjünk velük!
(félek, hogy az lenne a reakciója, hogy a GPS-es kocsijából őt senki ne kényszerítse biciklizni. Pláne hidegben, brrrrrr.) Próba, cseresznye!

6
Chubby képe

Nekem GPS-es biciklim van,

Nekem GPS-es biciklim van, szóval erre nem foghatja. :P Ha meg gurul egy picit, szépen bemelegszik és nem is lesz olyan érzékeny a hidegre. De ezt honnan is tudná a kedves rádiós kolléga?

-----------------------------
A bicycle can't stand on its own because it is two-tired.
-----------------------------
"Nineaux, nineaux, bautchaise, tute, humme, ïesse, cœsse"
-----------------------------

7
dogfish képe

Lehetőleg vigyétek be

Lehetőleg vigyétek be őket néhány jobb-horog esélyes kereszteződésbe!

Hátha arra jár valami figyelmetlen kamion!
Szerintem a halálukkal többet tehetnének az ügyünkért, mint bárki az életével!

8
Csöre képe

Reggel pont ez jutott

Reggel pont ez jutott eszembe, egy közös tekerés
(agresszió nélkül, tényleg kultúr emberek módjára, hisz mi nem az ő szintjükön vagyunk),
hogy lássák a másik oldalt, szal én benne lennék. Csak nekem kellő ismeretség híján (bringás körökben) nem lenne igazán hol felvetni, ámde olyan bringásoknak akinek van "hatáskörük" egy ilyen leszervezéséhez, talán menne, szal szerintem legyen ebből az ötletből tett, ugyanis sokat jelentene, az "ügy" nek ha jól jönne össze a dolog, hisz sokan hallgatják őket.

http://www.whiplash.blogol.hu

9
gaze képe

Kérdés, mi legyen az

Kérdés, mi legyen az indok... valami oylan kell, amit fel tud kapni a bulvar. De nem lehet agressziv mint "bocskorekat kihivtak a bringasok" stb.
valami epito jellegu kell, csak nem tom 2008 magyarorszagan az empatia mint olyan, mennyire lehet erdekes dolog..

10
Belzebúb képe

az a bocskor ugat, aki

az a bocskor ugat, aki állítása szerint Németországban nevelkedett és nőtt fel. vagy nagyon Kelet-Németországban élt, vagy behunyt szemmel járta a várost, ahol már akkor is biciklivel járt a lakosság nagy része, amikor ő még a Haribo cukorra verte el az apanázsa nagy részét.

komolyan elgondolkodtató lenne az összes autófetisiszta állatnak az, hogyha a kipugójukat egyetlen napra visszavezetnénk az autó beljesébe. utána egy hónapig a kocsija közelébe se akarna majd menni egyik gyökér sem.

11
Peta képe

Boros elég korrekt dolgokat

Boros elég korrekt dolgokat mond azért néha.
A fasz bocskornak meg az orra alá kéne nyomni egy fotót a 60-as évek Bpesti autós infrastruktúrájáról, ami ugyanolyan sok helyen, mint ma, lézengő autókkal.
Ez a kapacitás mára megtelt. Mondja ezek után azt, hogy a 60as évek őrült autósközlekedési hálózat-fejlesztése az igényeket szolgálta!!!

12
Krisztab. képe

"Az autós adófizető

"Az autós adófizető ember..."
"A bringások mindent ingyen kapnak?"
"A Bajcsyn... 20 percenként egy biciklista"
"A biciklis felvonuláson, ahol 300-an felemelik a bicikliket..."
"A bringa nem alternatíva az autóval szemben, az autóban -10 °C-ban jó ülni, meleg van, szól a zene... a kontinentális éghajlaton az év 30-40 %-a alkalmatlan a kerékpározásra."
"A bicikli nem egyenrangú, a KRESZ szerint sem, úgynevezett egy nyomtávon haladó (sic!)..."
"összeengedni a KRESZ-ből levizsgázott autóvezetőket olyanokkal, akiken ugyanez a szabályrendszer nem számonkérhető"
"Ha biciklis vagyok, szeretem, hogy nincs piros lámpa, ugorjon el a gyalogos az utolsó pillanatban..."
"Hol vannak a kijelölt ló-utak, he? Hol csutakoljam le?"

böe...

Jópont:
"A bicikliutak szükségessége a városvezetők fejében születik meg, nem valós igények alaapján"
"Az emberek legnagyobb része mindkét táborba tartozik, autós is és biciklis is."

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

13
bringasalsa képe

"összeengedni a KRESZ-ből

"összeengedni a KRESZ-ből levizsgázott autóvezetőket olyanokkal, akiken ugyanez a szabályrendszer nem számonkérhető"

És erről természetesen a bringás tehet, hogy kénytelenek vagyunk ilyen helyeken járni, mert nem teszik lehetővé a biztonságos közlekedést számunkra brigautakkal és az autósok között kell mennünk.

14
Krisztab. képe

Nem, ez szimplán nem igaz,

Nem, ez szimplán nem igaz, a szabályok nem ismerete nem mentesít a szabály betartása alól (tehát rajtunk is számonkérhető a KRESZ).

A városon belül pedig a bringautak nem biztonságosabbak, jobb az autók között (mellett, előtt) menni, ott végig látnak és számítanak rád.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

15
bringasalsa képe

Igazad van, csak talán nem

Igazad van, csak talán nem elég világosan írtam le, amit szerettem volna.
Igen, nem biztonságosabbak és ezért (is) vagyunk kénytelenek az autók között menni. (de nem azért tesszük, mert ott annyira jó és biztonságos nekünk). Meg azért is, mert máshol sokszor nincs lehetőségünk.
Én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát a bringásoknak is. És a bukó viseletét is. Persze sokan ettől anyagi hasznot várva, talán még ennél is borsósabb áron kínálnák ezen eszközöket.

16
Krisztab. képe

Egyik javaslatod sem

Egyik javaslatod sem használna nekünk.

Az, hogy hordasz-e bukót, az egyéni döntésed (én is hordok), de nem megoldás az utakon felmerülő problémákra, ha a bringásokat kötelezzük a használatára, magát a közlekedést kell biztonságosabbá tenni.

Sok helységben nyugodtan lehet bringázni bukó nélkül is, ott pedig minek kötelezzük erre a kerékpárosokat? Aki nem hajlandó bukót venni (pl. idős nénik), az inkább gyalogoljon vagy autózzon?

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

17
bringasalsa képe

"Aki nem hajlandó bukót

"Aki nem hajlandó bukót venni (pl. idős nénik), az inkább gyalogoljon vagy autózzon?"

Jogos, erre nem gondoltam.
De látod a világítást se használják sokan, pedig az is kötelező. És mindkettő (bukó, lámpa) az életüket védheti meg.

Nekem se volt soha. Néhány hete ismét bringára ültem sok-sok év után. Szó szerint kiröhögtem egy barátomat, aki bringával jött hozzám, hogy minek hord bukót, hiszen triatlonos volt, csak tud bringázni?
A válasza az volt, hogy mert a feje nem elég kemény.
Egy hét múlva már nekem is volt bukóm, miután végignéztem néhány törött bukót, ami megvédte a bringás fejeket. Szörnyű látvány volt.

18
Krisztab. képe

Yehuda Moon és Joe itt is

Yehuda Moon és Joe itt is megmondják a tutit:

http://www.yehudamoon.com/index.php?date=2008-07-09

Szóval arról lehet vitatkozni, hogy érdemes-e egy konkrét helyen, pl. Budapesten vagy Balatonszéplak-alsón bukót hordani vagy nem, de az tuti, hogy ha bevezetnénk, hogy legyen kötelező, akkor csökkenne a kerékpárosok száma. Márpedig minél többen bringáznak, annál jobban számítanak ránk, és csökken a veszély :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

19
bringasalsa képe

Értem, ezért is mondtam,

Értem, ezért is mondtam, hogy igazad van. Erre nem gondoltam (még lúzer vagyok bringázásban).

De miért van az, hogy hiába bazi drága a jogsi és kötelező a KRESZ vizsga, az embereknek nem megy el a kedve se az ára, se a vizsga miatt? Ellenben ha kötelező lenne bringára, akkor inkább nem ül bringára?

Nem lenne nekünk is jobb, ha az össze-vissza rohangáló és kivilágítatlan bringásoktól kevesebben lennénk? Nem jobb kevesebb, szabályos bringás, mint több, de veszélyes?
Most tényleg érdekel a válasz és nem piszkálódásból kérdem. Nektek van rutinotok ebben. Köszi a választ!

20
Cseya képe

De, jobb lenne, ha nem

De, jobb lenne, ha nem futkározna annyi tulok az utakon, de a lényeg nem a KRESZ- szabályokon múlik, hanem annak betartásán.
A közúti balesetek okozói (kb.) 98%-ban érvényes jogosítvánnyal rendelkeznek. Szóval akkor mire is jó a jogsi?

21
Lathor képe

Az a vacak kis

Az a vacak kis plasztikkártya (nekem is van) azt se garantálja, hogy a tulajdonosa emlékszik még rá, azt meg pláne nem, hogy be is tartja a KRESZt.

A lényeg az, hogy a rendőrség betartassa a KRESZt, autóhoz azért van némi értelme a jogsinak, mert az sokkal veszélyesebb, de a lényeg, hogy az emberek ésszel közlekedjenek, és ezt (ahogy láthatod minden nap) jogsival nem lehet megoldani, a megoldás az ellenőrzés (németek is sokan meghülyülnek mikor jönnek forma1re, mert itt szabad, ha meg is büntetik az csak aprópénz, németben a bírság tényleg drága).

22
Kisember képe

Én biciklizem is, meg

Én biciklizem is, meg autót is vezetek. És sokan vagyunk így vele. Akkor most ez nem szimplán csúsztatás? Sztem én jobban ismerem a KRESZ-t, mint az átlagautós nagy része, lévén 5 évig sofőrként kerestem a kenyerem. Kükü, a CM "vezére" is vezet, magwas, a fő-rabic is.

23
bringasalsa képe

Én is... :-( MÉG....

Én is... :-( MÉG....

24
Tibor_Nesze képe

Szerintem egyékbént az

Szerintem egyékbént az egész arra megy ki, hogy én -mint bringás - hallgassam a cuccot (előtte a hírekkel együtt a reklámokat is) és más is - mint autós - meghallgassa. Ne csak az egyik, hanem mind a két tábor ezt az adót hallgassa. Úgy gondolom, hogy direkt feszegetik a határokat (pl. ló-utak, adófizetés)... vagy csak szeretném ezt hinni?

A rádió röhög a markába, az állam meg örül, mert egymást gyepálja az autós és a bringás, nem kell foglalkoznia a dolgokkal.

Egy MKK-s megkeresésre nem hiszem, hogy elmennének... Hallani bringás reklámokat az adón? Autósokat? Szerintetek egy autós napra mennek előbb műsortvezetni, vagy egy Autómentes napi banzájra?

az is lehet, hogy paranoiás vagyok? :-)

25
Bicaj feltámasztó képe

Az magas, hogy a tenisszel

Az magas, hogy a tenisszel hogyan lehet haladni.

Én azt kérném Bocskor Gábortól, hogy mutassa meg hogy halad teniszezve? Végre egy kicsit vicces lenne ha már ezért kap sok pénzt.

Képzeljétek el amint Budapesten mindenki teniszütőt ragad és úgy próbál meg haladni.

Ásznak számít a nyúgdíjas 3 zacskót cipelő nénit fejen találni.

Out ha egy hummer tükrét találja el az ember.

Amúgy meg Bocskor és Boros na meg Voga már nagyon régen vannak a rádióban és képzeljétek el azt a szörnyű heyzetet, hogy minden reggel fel kell kelni és valamit mondani kell úgy, hogy nincs mit mondani.
Egy vigaszuk lehet.
A pénz meg, hogy a meleg pihe puha kocsiba tölthetik a fél életüket. Mert a bicaj szerintük nem megoldás.

Azt hiszem hozzájuk még nem jutottak el a globális felmelegedésről szóló hírek és az aszmatikus megbetegedések számának növekedése amit nagy valószinűséggel nem a bicajosoknak köszönhetünk.

www.hasznaltbicaj.blog.hu

26
Tibor_Nesze képe

én máshogy értettem a

én máshogy értettem a teniszes részt...

27
WhiteCat képe

Most túl dühös vagyok.

Most túl dühös vagyok. Majd ha lenyugodtam kommentelek.
Azért az érdekelne, hogy miért is nem lehet alternatívája a kerékpár a városi közlekedésben az autónak? Mert nem igen magyarázták meg. Ha csak nem az a kampo GPS-es, melegben dugóban ülve rádiózás duma nem az akart lenni.

üdv WhiteCat

28
Cseya képe

Egyelőre annyit, hogy a

Egyelőre annyit, hogy a Sláger Rádiónak van alternatívája.

29
kanyi képe

Azért mert pillanatnyilag

Azért mert pillanatnyilag Pesten gyorsabb, olcsóbb, nem szennyezi környezetet a biciklizés. Ezek után hogy lehetne alternatívája az autózásnak?

30
Csöre képe

Nekem reggel ez

Nekem reggel ez tökéletesen helyettesítette a kávét, olyan szinten felidegesített.

"A biciklis felvonuláson, ahol 300-an felemelik a bicikliket..."

Erre csak annyit mondok hogy talán akkor voltunk 300 an amikor nem találkoztunk a Hősökön Áprilisban..és ahhoz képest hogy szájról szájra ment ez iszonyat nagy létszám volt.

"A bringa nem alternatíva az autóval szemben, az autóban -10 °C-ban jó ülni, meleg van, szól a zene... a kontinentális éghajlaton az év 30-40 %-a alkalmatlan a kerékpározásra."

Ez még így is szar érv, hisz a maradék 60-70 százalék épp eléggé meggyőző a bringázáshoz mint alternatíva.

"Hol vannak a kijelölt ló-utak, he? Hol csutakoljam le?"

Itt volt elég, a teniszes részre meg már nem mondok semmit, egy sporteszközt egy járműhöz hasonlítani...primitív

Egyébként a legszánalmasabb az volt, hogy pár mondatonként, azért próbáltak a bringa felé pozitívat mondni, gondolom beugrott nekik a legutóbbi afférjuk velünk, vagyis a CM el...

Jól emlékszem ugye hogy adásszünet lett végül belőle anno?

http://www.whiplash.blogol.hu

31
lord képe

(igen, januárban volt 10

(igen, januárban volt 10 perces adásszünet.)

32
Oversize Load képe

Az kellene most is csak 10

Az kellene most is csak 10 órás!

33
Krisi képe

Ezt a két primitív bunkó

Ezt a két primitív bunkó péniszt...
Már mások megmondtátok a véleményem, nincs sok mindent hozzáfűznöm.

Egyszerűen csak nem teccik nekik, hogy amíg ők szopják mélyen a brét minden nap a dugóban, addig a boldog biciklisek elmennek mellettük. Ennyi.

Jogosítvány meg röhej, nekem van nagy A meg B jogsim, mégis biciklivel járok minden nap legalább 20km-t. De biztos nem tudom a kreszt, végülis csak kétszer vizsgáztam mindenből (nem azért, mert megbuktam :)

Szóval ez a két gyökér bekaphatja, gondoljanak akármit akarnak, de nem kéne nyilvánosan ilyen egyértelmű hazugságokat mondani.

34
Belzebúb képe

azért mondják ezt, mert

azért mondják ezt, mert ők reggel 5-kor kezdik a műsort, és akkor még valóban nincsen dugó. illetve 11-dél körül végeznek, és talán még akkor sincs olyan dugó, hogy ne tudjanak hazafurikázni. szóval nem vágják le mi is a valós helyzet nap mint nap. de attól még gyökerek. és taplók is.

35
Zsilett képe

Szerintem ez a két

Szerintem ez a két korlátolt ősbunkó,nem gondol bele hogy menyit árt ez a mocskolódás amit csak a szaros népszerűségük érdekében csinálnak.Ez igazán szánalmas szerintem.Olyan emberekről beszélnek és véleményt alkotnak akikről pont a korlátozottságuk miatt semmit nem tudnak .Végre észrevehetnék,hogy bringázás gyorsabb,egészségesebb,és megfelelő alternatíva a közlekedésre.Nekem is van autóm mégis így gondolkozom és ezt tények is alá támasztják a stopper nem hazudik és sorolhatnám.

36
Shag_Beckur képe

"egészségesebb" Ebben

"egészségesebb"

Ebben egészen biztos vagy?

37
GriN képe

Itt csak az a kérdés, hogy

Itt csak az a kérdés, hogy hogy szeretnél elpusztulni.
Fitten vagy tunyán. Az autódban vagy a bicikliden. A vég ugyanaz. :)
Komolyra fordítva a szót.
Valószínű, hogy egy autómentesebb városban kevésbé lennének tüdőbajos emberek, akik nem fulladnának meg idő elött. Nem gondolod?
Néztem annó egy dokumentum filmet, melyben bemutatták egy városi és egy vidéken élő ember tüdejét. Ugye mondanom sem kell, hogy mi volt a különbség.
A szmog árt. Ezt kellene minden egyes embernek felfognia. Itt az a bibi, hogy sok a "szarok bele" emberke, akik miatt mi is "szívunk", nem csak ők.
A város ugye azért város, mert sokan élik mindennapjaikat benne, ebből viszont az jön, hogy igencsak sok embert érint a kérdés. A fennmaradó kérdés csak az, hogy ki akar tenni ellene..

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

38
Shag_Beckur képe

Ezt én értem, de az, hogy

Ezt én értem, de az, hogy a _városi_ biciklizés egészséges lenne? Félrevezetés. Tök egészséges falun, vagy bárhol máshol, de nem a szmogos városban. Ugyanúgy, ahogy például kocsmában sem egészséges futni (hülye példa, helyettesítsd valami kimerítő, tüdőtágító tevékenységgel).

A többivel nem vitatkozom, de ha már a jelenbeli városi bringázásról beszélünk, akkor ne keverjük bele az egészséget.

Másrészt van aki teniszezni jár, hiába autóval közlekedik. Az nem elég egészséges? "Fitten vagy tunyán." Szóval ez is igazán nagy csúsztatás. Egyik régebbi topicban kértem egy hivatalos kimutatást az átlag autóvezető elhízottsági fokáról, de nem kaptam :(

39
Prof.gruppetto.hu képe

Nem kéne megváltoztatni az

Nem kéne megváltoztatni az eredeti mondanivalót. Nem azt írta, hogy "egészséges", amit te számonkérsz, de még csak azt sem, hogy egészségesebb, mint a vidéki bringázás, mert ez még csak szóba sem került. És azt sem, hogy egészgésebb mint autózni és teniszezni. Ez sem volt téma.
Azt írta, hogy egészségesebb, mint a városi autózás. Ha a mozgást, mint egészségmegőrző faktort figyelmen kívül hagyod, és csak a belélegzett levegő minőségét vizsgálod, még akkor is. Ez viszont tény. Keress rá pl. a Magyar Kerékpárosklub honlapján a Vektor projekt eredményeire.

www.gruppetto.hu

40
Shag_Beckur képe

"Végre észrevehetnék,hogy

"Végre észrevehetnék,hogy bringázás gyorsabb,egészségesebb,és megfelelő alternatíva a közlekedésre."

Ez nekem úgy tűnik, mintha tartalmazná, hogy "egészségesebb".

"Azt írta, hogy egészségesebb, mint a városi autózás. ... és csak a belélegzett levegő minőségét vizsgálod, még akkor is."

Na ebben én nem vagyok olyan biztos. Gondold el, amit Ti is mindig mondotok, hogy a Hungárián és egyéb forgalmas helyeken élőknél nagyobb az esély a betegségekre, mint másoknál. Namost Ti ezt a port és szmogot a kitágult tüdőbe szívjátok be. Nem hiszem, hogy sokat használna neki.

Kb. olyan ez, minthogy sportolás után nem szabad rágyújtani fél-1 órát. A városban, biciklizés közben folyamatosan szívod a "füstszűrő nélküli cigit".

41
mcysh képe

Már megbocsáss, de a

Már megbocsáss, de a porral-szmoggal kapcsolatban butaságokat írsz. Erre vonatkozóan tényleg vannak egyértelmű vizsgálati eredmények, fentebb ajánlották is neked, nézd csak meg őket.

http://kerekparosklub.hu/navigacio/projektek/vector

===
bácsi a biciklin

42
Prof.gruppetto.hu képe

Igen, azt tartalmazza, hogy

Igen, azt tartalmazza, hogy egészségesebb, nem azt, hogy egészséges. Utóbbit kérted számon, ugyanis, ilyet pedig nem állított.
Ne legyél benne biztos, keress utána. Ezért mondom, hogy keresd meg a megjelölt tanulmányt. www.kerekparosklub.hu + Google, keresőszó: Vektor.
A "kitágult" tüdő mellesleg aktívabban dolgozik a káros anyagok kiválasztásán is. És ha elolvasnád a tanulmány eredményeit, akkor elfogadnád azt a tényt is, hogy az autó utasterében sokkal rosszabb a levegő, mint amit a kerékpáros lélegez be. (Egyelőre egyetlen autónak sincs önálló levegő ellátó rendszere...)

www.gruppetto.hu

43
Shag_Beckur képe

"A "kitágult" tüdő

"A "kitágult" tüdő mellesleg aktívabban dolgozik a káros anyagok kiválasztásán is."

Tehát nyugodtan rágyújthatok futás után? Tisztitja a tüdőmet?

"akkor elfogadnád azt a tényt is, hogy az autó utasterében sokkal rosszabb a levegő, mint amit a kerékpáros lélegez be."

Elolvastam. A különbség az, hogy biciklin a megnövekedett oxigénszükséglet miatt adott idő alatt sokkal több káros anyag jut a tüdőbe, míg autóban a nyugodt légzés általában adott.

44
Prof.gruppetto.hu képe

Többet szűr ki belőle,

Többet szűr ki belőle, mint a nyugodt légzés, de a dohányzás olyan fokú stressz, amit aktív állapotban már nem is tolerál a szervezet, és egyből köhögni fogsz. (Vagyis aktívabban védekezik, mint ahogy az kézenfekvő is.)
Nem tudom mit olvastál el, szerintem csak blöffölsz, mivel ilyesmiről szó sincs benne. Arról viszont szó van, hogy a bringás fejmagasságában egy-egy pillanatra néha nagyobb koncentrációban fordul elő a szennyezés, de átlagában nézve egy autóban sokszorosan feldúsulva és állandóan jelen van.

www.gruppetto.hu

45
Shag_Beckur képe

"Nem tudom mit olvastál el,

"Nem tudom mit olvastál el, szerintem csak blöffölsz, mivel ilyesmiről szó sincs benne."

Épp ezért mondtam. Így elég egyoldalú a tanulmány, hiszen csak a koncentrációt veszi figyelembe, a belélegzett mennyiséget a fizikai aktivitás függvényében nem.

46
Prof.gruppetto.hu képe

Végezz egy kis

Végezz egy kis fejszámolást, és rájöhetsz, hogy a kettő nem áll egymással arányban. Nem növekszik meg annyival a belélegzett mennyiség, mint amennyivel rosszabb levegőt szív be tartósan az autó utasa. És ebbe még nem számítod bele a már említett aktívabb védekező mehanizmust, és azt sem, hogy a kerékpáros nem szívja olyan mélyre a levegőt, mint az autó utasa. Valamint ezt sem, hogy az átlagos kerékpáros lényegesen kevesebb időt tölt a szennyezettebb levegőjű utakon, mint az átlagos autós. Egyrészt eleve elkerüli ezeket, ha teheti, másrészt gyorsabban átjut rajtuk.

www.gruppetto.hu

47
Lathor képe

Az hogy te zihálsz már

Az hogy te zihálsz már 15el gurulva nem jelenti azt hogy más is levegő után kapkod, sokkal kevésbé nő a belégzett levegő, mint csökken a dugóban eltöltött idő.
Arról nem is beszélve, hogy egy maszk többet ér, mint az autó légszűrője (szenes, havonta cserélendő), és a belső keringetéssel se hegyi levegőt szagolsz, egy kicsivel lehet jobb, de akkor is a te tüdőd a filter.

48
Shag_Beckur képe

Az hogy zihál-e a bringás,

Az hogy zihál-e a bringás, vagy se ugyanolyan csalóka, mint az, hogy az autós dugóban ül-e vagy se.

Aki kifelé megy a városból és befelé jön esténként általában nem kerül nagyobb dugóba.

Ugyanúgy, aki bringával átszeli a fél várost, az se feltétlenül nyugis tempóban nyomja.

49
Lathor képe

"Aki kifelé megy a

"Aki kifelé megy a városból és befelé jön esténként általában nem kerül nagyobb dugóba."
Helikopterrel meg pláne nem, de megint félrebeszélsz.

"Ugyanúgy, aki bringával átszeli a fél várost, az se feltétlenül nyugis tempóban nyomja."
Régebben Újpest-Petőfi híd útvonalon jártam, kényelmesen, többször előztem, mint előztek. Sietni a futárok szoktak leginkább. Igen van közlekedő is aki folyton siet, sokan néha sietnek, de tudtommal nem egyedi esetekről csevegünk.

50
Shag_Beckur képe

Hát igen, ez a baj az

Hát igen, ez a baj az általánosítással (bringázni egészséges), hogy mindig van rá ellenpélda.

51
Lathor képe

Éééés???? Megint

Éééés????
Megint általánosítok, a legtöbb dologra van ellenpélda, de ez nem befolyásolja, hogy igaz-e.

Innentől részemről DNFT.

52
Kuku képe

Az viszont nem csalóka,

Az viszont nem csalóka, hogy aktív bringázásnál, különösen télen a hörgőid erősen váladékoznak a nagy munkában, ami köhögésre ingerel, és jelentős korom kijön a szervezetedből.
Autóval-cigivel több korom jut be, és szépen ott is marad. Esetleg egy kis száraz köhögés előfordulhat.
Az viszont elég valószínű, hogy az érrendszeri megbetegedéseknél a napi egy órás mozgás jobb hatással lesz rád mint egy órás ülés. Különösen ha ülőmunkát végzel egyébként is.
A kalóriaégetéshez pedig ne kelljen már statisztika, hihető hogy biciklizve jobb számokat kapnál.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

53
mcysh képe

Szerintem nagyon sok

Szerintem nagyon sok tényezőt figyelembe kellene venni a városi autós/kerékpáros közlekedés egészségre gyakorolt hatásával kapcsolatban: esetleges balesetek hatása a csontrendszerre, elhízottság, lerakódások a tüdőben, szív-és érrendszer, emésztés, immunrendszer kondíciója stb. stb., egészen a stresszig és az egyéb pszichés-pszichoszomatikus hatásokig. Én nagyon örülnék egy ilyen átfogó vizsgálatnak.

Szinte biztos vagyok abban, hogy a jelenbeli városi bringázás egészségesebbre jönne ki. De azt sem bánnám, ha az derülne ki, hogy autózni egészségesebb. Mint ahogy a félévenkénti léböjtkúráról sem szoktam le, amikor több egymástól független vizsgálati eredményben azt olvastam, hogy nincs érdemi hatása.

===
bácsi a biciklin

54
Shag_Beckur képe

Így van. Kéne valami

Így van. Kéne valami átfogó vizsgálat.

De néhányan olyan határozottan állítják, hogy az autósok nagyátlagban elhízottak, hogy kíváncsi lettem. Honnan tudják? Olvastak valahol egy tanulmányt? Láttak egy kimutatást? Vagy csak előítéletesek és ez is a lejárató kampány része és mint ilyen, alaptalan?

55
mcysh képe

Nem alaptalan. Kevés adat

Nem alaptalan. Kevés adat birtokában is lehet becsléseket tenni. Ha egy kerékpáros és egy autós napja az utazás kivételével teljesen ugyanolyan tevékenységekkel telik, és emellett a kiinduló testi-lelki adottságaik (=hízékonyság) is megegyeznek, akkor az autós jobban el fog hízni.

Az eredményt persze számos tényező befolyásolhatja. például az, amiről te beszéltél fentebb: a városi kerékpáros a közlekedéssel letudta a sportolást is, az autós meg elmegy teniszezni. Ezt én nem hiszem el, amíg nem bizonyítod statisztikával.

===
bácsi a biciklin

56
Shag_Beckur képe

"Kevés adat birtokában is

"Kevés adat birtokában is lehet becsléseket tenni."

Persze, csak meg kell hozzá adni a hibaszázalékot is.

"Ha egy kerékpáros és egy autós napja..."

Így van. Ha úgyanúgy tellik, akkor a bringás biztos, hogy többet mozog.

"Ezt én nem hiszem el, amíg nem bizonyítod statisztikával."

Nem kell elhinni. Meg kell nézni a statisztikát (már ha van, ezt kérem, hogy adjatok már egyet, mert olyan határozottsággal mondjátok, hogy az autós elhízott). Mekkora az elhízottsági faktor a fiatalok, középkorúak és az öregek körében, közlekedési eszköz (autó, BKV, bicikli, séta) és lakhely (város, vidék) szerint? Na ebből már lehetne következtetéseket levonni.

De, hogy az autósok nagy százaléka elhízott lenne? Szerintem tévedés. Már csak a saját mintám alapján is. Ti ha körbenéztek ismerősök körében, az autósaitok hány százaléka elhízott? Nálam ez nagyon kevés.

57
Prof.gruppetto.hu képe

Még mindig várom az

Még mindig várom az idézetet, ahol a vélt állítás elhangzott. Nem azt, amelyiket szerinted úgy is lehet értelmezni, hanem azt, amelyikben ez így konkrétan szerepel.

www.gruppetto.hu

58
Shag_Beckur képe

Egy (Nézd meg a képeket.

Egy (Nézd meg a képeket. Bár nem autós, de géperejű)

Kettő (alapvető feltételezés, hogy aki autót vesz, az elhízik és még "ápdét" kajára is kell költenie)

Három (biztosan állítja, hogy kevesebb a térdbántalmas bringás, mint az elhízott autós. Hol a kimutatás, amire ezt alapozza és már kérem egy ideje?)

Négy (Igaz USA, de a szokásos sztereotípia: Autós->elhízott. Nem a mértéktelenül gyorskaját zabáló, nem. Az Autós)

Öt (A tájékoztató anyagban, mint ok, szerepel az elhízás elleni küzdelem. Tehát aki nem biciklizik, az elhízik)

Stb Stb.

Nincs kedvem végigpróbálgatni az ékezet nélküli, elgépelt, helyzetelenű írt verziókat is.

59
Prof.gruppetto.hu képe

Bocs, eddig valamiért azt

Bocs, eddig valamiért azt hittem, hogy az ehhez a posthoz kapcsolódó kommentekről van szó, ugyanis te egy ilyenre reagálva kezdted ezt az egész témát. Így még inkább világos, hogy csak terelsz össze-vissza, öt másik blogbejegyzésből kell összevadásznod azt, amit olyasvalakinek tulajdonítottál, aki ide írta a véleményét.
Szóval akkor remélem már magadnak is bebizonyítottad, hogy amit te itt kritizáltál, az el sem hangzott ebben a témában.

www.gruppetto.hu

60
Shag_Beckur képe

Vicces, hogy tereléssel

Vicces, hogy tereléssel vádolsz, miközben ezt figyelmen kívül hagyod.

De hogy is nézett ki?

Én: "De néhányan olyan határozottan állítják, hogy az autósok nagyátlagban elhízottak, hogy kíváncsi lettem."

Te: "Kérlek jelöld meg a pontos helyet, és idézd, ahol valaki ezt állította."

Én: "GriN, feljebb a szálban:

"Itt csak az a kérdés, hogy hogy szeretnél elpusztulni.
Fitten vagy tunyán. Az autódban vagy a bicikliden. A vég ugyanaz. :)""

illetve a fentebbi linkgyűjtemény. Erre

Te: "Így még inkább világos, hogy csak terelsz össze-vissza, öt másik blogbejegyzésből kell összevadásznod azt, amit olyasvalakinek tulajdonítottál, aki ide írta a véleményét."

Mivel a linkgyűjtemény azért jött létre, hogy bizonyítsam, a bringások bizonyos körében mereven tartja magát az autós == elhízott disznó sztereotípia, ezért nem értem a kifakadásod.

Semmi se bizonyítja, hogy aki autóban ül az feltétlenül tunya lenne (mint ahogy azt a "Fitten vagy tunyán. Az autódban vagy a bicikliden." akarja sugalni), ellenben a biciklisek egy része, mint a fenti linkgyűjtemény alapján (mely koránt sem teljes) is látszik, teljes mértékben álomvilágban él, bármiféle realitást nélkülözve.

61
Lathor képe

DNFTT, köszi.

DNFTT, köszi.

62
Prof.gruppetto.hu képe

Nem hagytam figyelmen

Nem hagytam figyelmen kívül, válaszoltam is rá. Nem vádollak, megállapítom a tényt. És nem vagyok vele egyedül, talán észrevetted.
A többi meg a te agyszüleményed, 5 nyilvánvalóan szándékosan szélsőséges megnyilvánulásból akarsz általános következtetést levonni. A logikát ez teljesen nélkülözi, ez is csak egy újabb hangulatkeltő mellébeszélés a részedről...

www.gruppetto.hu

63
Shag_Beckur képe

Még mindig nem értem

Még mindig nem értem miért van az a felfogás néhány bringásnál, hogy autós == hízó.

64
Prof.gruppetto.hu képe

Hát miért nem kérdezed

Hát miért nem kérdezed meg őket? Mint a mellékelt ábra mutatja, kb vannak itt 5-en. Írsz nekik privát üzenetkét, és válaszolnak neked jól. Aztán publikálhatod a kutatásod eredményét majd, ha nagyon meg akarod osztani.

www.gruppetto.hu

65
Prof.gruppetto.hu képe

Kérlek jelöld meg a pontos

Kérlek jelöld meg a pontos helyet, és idézd, ahol valaki ezt állította. Ezen a helyen az az állítás hangzott el, hogy a városi autós közlekedés, mint tevékenység, egészségesebb mint a városi kerékpáros közlekedés, mint tevékenység. A többit te költötted hozzá. Szép próbálkozás, de mégis nagyon átlátszó...

www.gruppetto.hu

66
Shag_Beckur képe

GriN, feljebb a

GriN, feljebb a szálban:

"Itt csak az a kérdés, hogy hogy szeretnél elpusztulni.
Fitten vagy tunyán. Az autódban vagy a bicikliden. A vég ugyanaz. :)"

Elhízott

Hájas

67
mcysh képe

Hájas: öt találatból

Hájas: öt találatból kettő releváns (vagyis a "hájas" jelző autósra vonatkozik), egyik sem utal a hivatkozott előítéletre. Elhízott: kilenc találatból négy releváns, három hozható kapcsolatba a hivatkozott előítélettel, ebből egy bírálja azt, egyben finomított formában szerepel ("sokkal kevesebb biciklis szenved térdbántalmakban, mint ahány autós elhízott. :- )"), egyben pedig egy névtelen hozzászóló sértegetései implikálják ("te mekkora egy majom vagy, amúgy a kerékpárt kb. 80 évvel előbb kitalálták, mint azt a büdös vasdarabot, amivel a seggedet hurcibálod ide-oda, miközben szennyezed a levegőt, és kelések nőnek az amúgy is elhízott alfeledre, barom"). Szerintem finomíts a keresésen.

GriN okfejtésével nem értek egyet.

Na mennem kell,már így is késésben vagyok.

===
bácsi a biciklin

68
Shag_Beckur képe

Szerintem ez pont elég

Szerintem ez pont elég :)

De ha valaki ráküldene valami szinoníma-szótárat a Googlere, az egyszerűbb lenne.

Szerk:

Elhízott: "ebből egy bírálja azt".

Az mintha pont én lennék :D

69
Prof.gruppetto.hu képe

Ha csak autózol és csak

Ha csak autózol és csak biciklizel, és semmi mást nem teszel a fittségedért, akkor a képletből ez jön ki. De ez nem állít semmit azzal kapcsolatban, hogy milyen az autósok vagy a biciklisek általános kondíciója. Ezzel szemben pl. a biztosítási tarifák már igen, Nyugat-Európában vannak biztosítók, akik a kerékpározást mint kockázat csökkentő tényezőt veszik figyelembe...

www.gruppetto.hu

70
Shag_Beckur képe

Ez még mindig csak

Ez még mindig csak maszatolás. Tényleg nincs egy kimutatás arról, hogy az átlag magyar autós a népességhez képest mennyire elhízott, vagy nem elhízott?

"De ez nem állít semmit azzal kapcsolatban, hogy milyen az autósok vagy a biciklisek általános kondíciója."

Mivel ez teljesen független a jármű típusától?

71
Prof.gruppetto.hu képe

Nem tudjuk hogy függ-e

Nem tudjuk hogy függ-e tőle, de ugyanúgy azt sem, hogy független-e. Azt viszont biztosan tudjuk, hogy a két tényező önmagában hogyan hat, az állítás erre vonatkozott. Csak te próbálod másfelé terelni a témát.

www.gruppetto.hu

72
Shag_Beckur képe

Az elhízottság az

Az elhízottság az étrendtől, a mozgástól, a hajlamtól függ. Az, hogy valaki mivel jár be reggel dolgozni, egyáltalán nem lényeges, mivel olyankor _közlekedik_. Az, hogy valaki biciklivel jár, egyáltalán nem jelenti azt, hogy ne lehetne elhízott, ha otthon megeszi a fél disznót vacsorára. (Ld. falusi öregek egy része. Bringázik a melóba, bringázik haza, bringázik a kocsmába, mégis akkora sörhasa van mint nekem kétszer).

Ha valaki autóval jár az egyáltalán nem jelenti azt, hogy elhízik, hiszen akár hetente kétszer lemehet haverokkal focizni, hétvégén meg a főnökkel squasholhat.

Hogy ki mennyit sportol, hogy hogy táplálkozik az nem jármű függő.

73
Lathor képe

És megint jössz az egyedi

És megint jössz az egyedi példákkal, meg lehetőségekkel, amiknek SEMMI köze az ÁLTALÁNOS életmódhoz.

Tekerj le pár ezer kmt, a bringások közt arányaiban kevés kövéret fogsz látni, a szélvédők mögött jóval többet.

74
Shag_Beckur képe

"És megint jössz az egyedi

"És megint jössz az egyedi példákkal, meg lehetőségekkel, amiknek SEMMI köze az ÁLTALÁNOS életmódhoz."

Tehát akkor mégis az életmód határozza meg az elhízást, nem a jármű fajtája?

"Tekerj le pár ezer kmt, a bringások közt arányaiban kevés kövéret fogsz látni, a szélvédők mögött jóval többet."

Most ebbe ugye nemcsak a trendi, városi, ökohippi kört vetted bele, hanem a falusi bringásokat is?

75
Lathor képe

Igen az életmód határozza

Igen az életmód határozza meg, ennek egy része az, hogy biciklizik-e. Az általános az, hogy nem mozogjuk le amit megeszünk, ezen legegyszerűbben a bicaj segít (nem kell rá plusz időt szánni).

A falusi bringásokat is belevettem, a 70+os korosztály esetében elég egál a bicaj és az autó mindenhol, alatta falun jobb az arány autós szempontból, így jó?

76
Prof.gruppetto.hu képe

A kerékpározás viszont

A kerékpározás viszont egy olyan közlekedési forma, ami egyben mozgás is, tehát azonos körülmények között az autóval közlekedő fog jobban elhízni a kettő közül. Ezt a saját érvelésed is alátámasztja, és ez volt az eredeti állítás, amit kritizálni akartál. A többit te költötted hozzá...

www.gruppetto.hu

77
GriN képe

Már megint mibe

Már megint mibe keveredtem...? :)))

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

78
GriN képe

1. Az a mondatrész viccnek

1. Az a mondatrész viccnek lett szánva, mint azt mutatja a smile a végén és az az után következő mondat eleje.

2. Van némi igazság alapja, hiába csak vicceztem.

3. Azt a fitten vagy tunyán-t azon emberekre értettem, akik nem képesek a napi kötelező dolgaikon kívül fikarcnyit sem mozgolódni. Akad belőlük dögivel, látszik is az eredmény. Nem sértegetni akarom őket, csak rávilágítani arra, hogy a mozgás segít abban, hogy jobb legyen az ember közérzete, ráadásul fogyasztja a kilókat és nem utolsó sorban erősít.

4.Hogy egészséges-e? Maga a városi élet nem egészséges véleményem szerint DE.
Ha az emberek úgy gondolkodnának, hogy: "Assza meg felülök arra a kiaszott biciklire vagy rollerra, vagy tömegközlekedésre vagy tudomisén, mert megpróbálok tenni valamit a szmog ellen és azért, hogy élhetőbb legyen a város, ne kelljen minden reggel és este dugóban aszni a rezet, mert tömve van minden autókkal", teljesen más lenne a helyzet.
Sok embertől kérdeztem a közelemben, hogy miért nem jár inkább más "alternatívával" nap mint nap.
Röviden és levonva a következtetéseket, az lett a válasz, hogy kényelmesebb egy dobozban mereszteni a valagát, mintsem megmozdulni.
Erre én fel szoktam tenni még egy kérdést, mégpedig azt, hogy akkor legalább jóidőben miért nem teszi?
Röviden ugyan az a helyzet állt elő..
(szerk) Beszélgess olyanokkal, akik nem nagyon szoktak bringázni. Ha megfigyeled, 90%-uk a távolságoktól és a számoktól ijed meg, miközben baromira nem nehéz dolog 30-40km-t összepedálozni napi és városi szinten. De ezt hiába mondod annak, aki még elkezdeni sem akarja vagy megpróbálni sem a más megoldást.

5. A kénylem.
Az itt a fő gond, hogy el vannak kényelmesedve az emberek. Át tudom érezni és meg tudom érteni valahol, hogy mínuszokban meg hűsben nincs kedvük pl tekerve közlekedni.
Engem mindösszesen az zavar, hogy még jó időben sem képes a többség feladni az "általuk" kényelmesnek mondott megoldást(autó) azért, hogy legalább akkor tisztább legyen a városi levegő és hogy ne kelljen sokaknak félve bringázniuk, mert hogy annyi autó van és olyan szmog.
Ez is érdekes dolog, mégpedig azért, mert kinek mi a kényelmes. Pont a CM napján keveredtem két ismerősömmel vitába erről az egész dologról, de ez egy kisebb story.
Röviden: A fő kérdés az a kényelem volt és az, hogy mi értelme annak, hogy dugót csinálunk a városba. A dugó dologra válsz helyett inkább visszakérdeztem: hogy mi értelme annak, hogy az év 365napján dugót és szmogot csináltok az autóitokkal? A válasz valamiért elmaradt.....
A kényelem dolog pedig kézenfekvő volt. Aki hozzászokott az ő általa kényelmesnek nevezett autózáshoz és világ életében nem tekert csak annyit amennyit gyerekként összepedálozott, az qva nehezen fog(ha egyáltalán ki fog) szállni az autójából. Egyik sincs elhízva, testi adottságaikból kifolyólag, viszont ami assza a csőröm kicsit az az, hogy tenni sem akarnak azért, hogy tisztább legyen a város levegője, mondván kit érdekelnek a többiek??
Ha neki kényelmes napi 3 órát utazni a másfél helyett hát istenem. Zárja magát dobozba, hallgasson zenét és ácsingózzon a dugóban a többi hozzá hasonlóval együtt. Rávehetetlenek más dologra, még csak egy próba erejéig sem és ebben ez a szörnyű.....

PS: Nem konkrétan a biciklizés egészséges, hanem a mozgás. A Város is egészségesebb lenne, ha az emberek hajlandóak volnának tenni érte. Se neked, se nekem se senkinek nem egészséges így a városban, viszont aki mozog, az többnyire ellenállóbb a vackokkal szemben..

Life is bettah on 00 wheelz...
G®in
http://www.flickr.com/photos/grin00/

79
Tibor_Nesze képe

na ez az. tök jól

na ez az. tök jól lemértem a fórumozókat. ki hogy veszi a lapot. a többség szerintem beszopta őket...

bár a tényen nem változtat, hogy sok tulok hallgatja őket és ezért felelősséggel tartoznak.

80
Vid képe

Teljesen felesleges

Teljesen felesleges mentegetni őket.

81
toreki képe

8:40: "én meg gyalogutakat

8:40: "én meg gyalogutakat kérek, meg padokat, ahol leülhetek pihenni"

Kimondja, hogy élhető várost szeretne, de nem jut el egyiknek sem az agyáig, hogy ezt pont az autók miatt nem lehet megtenni.

Olyanok, mint a fekete juk. Azzal, hogy mikrofon elé engedik őket, másoktól is elvonják a fényt.

82
lord képe

8:40: "én meg gyalogutakat

8:40: "én meg gyalogutakat kérek, meg padokat, ahol leülhetek pihenni"

És a padokat úgy akarja, hogy a kocsijában ülve erősen gondol erre, vagy esetleg levelezik a tárgyban a képviselőjével? Mozgósítja a helyi lakóközösséget? Adományokat szervez? Vesz egy padot a stúdió előtti vip-parkoló helyére és ezzel zengi körbe a hazai médiát, ha már ott van a kezében a mikrofon?

És a gyalogutakat úgy akarja, hogy a kocsijában ülve erősen gondol erre, vagy ... lmf.

Ja, nem, bocs, ő nem akarja, hanem kéri,
Vajon kitől?

83
Pontagy képe

vazz, le kell géppuskázni

vazz, le kell géppuskázni ezeket a patkányokat, gyorsan..

84
RU_desz RU_lez képe

Tény Boros Bochkor egy

Tény Boros Bochkor egy egyszerű, bunkó páros, de sajnos nagyon sok olyan ember hallgatja őket aki isteníti és tőlük veszi a példát és hozzájuk hasonló bunkó, vagy olyan ember, aki általuk legalább olyan bunkókká válik mint ők....

Jó lenne egy 24 órás időtartamra bringára kényszeríteni a párost és elvinni kocsijaikat a roncstelepre...

Rudesz

85
x-fegyver képe

2 ostoba

2 ostoba rádiósgyözike.
fingjuk sincs megint miről köpködnek, de fossák a hülyeségüket...szánalmas.
ez a bocskor pedig egy igazi segg. mindig is az volt, miért meglepő tőle ez az újabb a kis szösszenet?
mondanám,h felhúztam magam ezen a szaron, de nem, mert ez az ország annyira nonszensz minden szinten,h ez már lazán belefér.
és igen, sajnos nagyon sok "normális" ember figyel rájuk...
ez a tenisz dolog pedig...ez egy újabb mélypont...brutális.
ja, és szegény aatósók:(
ez a magyar közélet!

86
AttentoRedaz képe

Azért Boros megmondta a

Azért Boros megmondta a tutit, csak nem figyeltetek.
Meg kell nézni, merre megyünk, és ott kialakítani nekünk az utat. Így legyen.

_________________________
-Ménemmésza járdán?!!
-Mert Rabic.
-Hö???

87
Peta képe

Erről beszélek én is...

Erről beszélek én is... Borosnak néhol kifejezetten szimpatikus megszólalásai vannak (kérdés, hogy valóban így is gondolja, vagy csak szokás szerint igyekszik tompítani annak a köcsög bocskornak a szavait, tartva a következő 10 perces embargótól.
Sztem ezen a fórumon is vannak szem, vagy inkább fülellenzős egyének. Egy kalap alatt elítélni minden slágerrádiózót, meg bumerángot néhány paraszt megszólalásért elég nagy bunkóság, úgy gondolom. (Én se szeretem a slágerrádiót, a műsort meg pláne, de az objektivitást nem ártana megőrizni)...

88
Cseya képe

Megnézhetik, megyünk mi

Megnézhetik, megyünk mi mindenfelé, és igen ott már vannak nekünk utak.

89
zooli74 képe

Jeszuska,ha az emberi

Jeszuska,ha az emberi hülyeség fájna akkor ez nem riport lett volna hanem oltári nagy folyamatos üvöltözés. "A biciklisták elveszik az autósok elől a parkoló helyet?",na akkor a vidéki kisbolt vagy kocsma előtt se rakjanak bringatárolókat mert akkor 2autó is oda tudna parkolni a helyükre.És a motorokról mért nem szólt?Azok is vannak a városba és parkolnak,közlekednek.
Meg hogy minden ingyen van?! Én teljesen bejelentett bér+jatt után adózom s az elmúlt 5-8évben nem kevés autópálya és autóút épült az adófizetők pénzéből.Nekem 2 db bringám van tehát ezeknek az utaknak még a közelébe sem megyek velük de az én "pénzem" is benne van.Ilyenkor mi van?
"A polgármesterek fixa ideája a bringaút",na schön,valószínű sportot űztek ebből az Osztrák polgármesterek ahol is csak a szomszéd tartományban(közvetlen a határ mellettiben egyedül)van annyi bringaút mint egész hazánkban hosszúságilag.
Ja és mellesleg tegnap a Bajcsyn mentem én is csúcsidőben s a Bazilikától a Nyugatiig 6-7 bringást kereszteztem azalatt a 10perc alatt.
Mindenesetre csak gratulálni tudok nekik s javaslom Bocskornak vadászgép helyett inkább bringára üljön s nem kap akkora huzatot a feje.

90
Cseya képe

Vajon ezt is kimerítően

Vajon ezt is kimerítően kommentálják Okoskáék?

NATO-csúcs: rengeteg lezárásra kell számítani

91
Vid képe

Kritizálni biztos ezt is

Kritizálni biztos ezt is fogják, csak itt kritikájuk üres fülekre talál, míg a mi esetünkben egy komoly bringaellenes tábort hozhatnak össze ha ilyen lelkesen folytatják a későbbiekben is.
Ezt pedig jó volna elkerülni.

92
Zsilett képe

Nem akarok újabb vita

Nem akarok újabb vita témát adni,de élveztem ahogy egy szó értelmezése miatt ütköztek a vélemények. Én leginkább saját tapasztalatra és a Vektor tanulmányra alapoztam .Én a napi 36 Km 15% teszem csak a belvárosban ezért is írtam amit írtam .Most kérek elnézést mindenkitől,hogy a személyes érzéseimet is beleírtam DDDD.

93
x-fegyver képe

újra meghallgatva az egyik

újra meghallgatva az egyik kedvencem, amikor a bringa másodrendűségét pedzegeti a homály, erősen nyomatva,h a bringás is másodrendű(állampolgár)...
azon gondolkodom,h valakit(ket) be kéne végre perelni egészségkárosításért...hogy jönnek ahhoz,h az én (és sok más elölény:) egészségét veszélyeztessék és rombolják, csak mert ők kényelmesen akarnak utazni.
miért csak nekik vannak jogaik?
nekem nincs jogom a tiszta levegöhöz?
ezt az érdeket nem képviseli valaki? valami civil szerv nincs erre?
tudom,h naiv és költöi, de mánakkorisde!
ha jól tudom az EU-ban aatóval megtett utak 30% 3km, a munkahelyekig, 50% pedig 5 kmnél nem több.
ez bicóval kb 15-20 perc, sétálva (mert ilyet is lehet ám) max 50 perc, ami a napi "ajánlott" testmozgást is kielégíti...
mások rohadt kényelme miatt kell nekem is rákot és a jóisten tudja mi a szart kapnom?
hol lesz ennek a vége?
bazz, esküszöm kitalálom és valakit beperelek a picsába.
ez egyszerűen nem állapot és nonszensz, ami ebben a kurva városban folyik.
naponta edzek a Citadellára feltekerve és ami ott folyik az egész egyszerűen nevetséges. levegőt alig kapok, amikor ezek a rohadt buszok (26-os aszem)felkapaszkodnak a hegyre, mint egy magát összeszarni készülő, haldokló dinoszaurusz.
miért a gépeké ez a rohadt város és nem az embereké?
és miért magyarázhatja meg egy ilyen egysejtű, médiaféreg,h én vagyok a barom?
címszavakban.
bocs, de ez most igy jött ki:)

94
urga képe

Nálam is így jön ki, csak

Nálam is így jön ki, csak nem írom le ;)

Egyetértek.

95
gaze képe

lanovkát a citadellára! a

lanovkát a citadellára!
a turisztikai városnézési lehetőségért igen hamar megtérülne a befektetés.
Igen, adják magántőke kezébe.

96
x-fegyver képe

hehehe, pont erről

hehehe, pont erről dumálunk sokszor (lanovka,v hasonló),h mennyivel lehetne normalizálni ott is a helyzetet...a 27-es és a turista buszok konkrétan hülyére szántották az utat végig a hegyen.
aknamező az egész.
de mondjuk a füst, amit azok a nyomorult 27-esek kiokádnak...na azok az igazán mindentvivők.
az a legjobb,h kb 2 naponta látom, ahogy a szüret utca és a somlói út sarkán lévő megállóban folyamatosan lerobbannak ezek a szarok...már a szüret utcai emelkedő is úgy alájuk ver,h rossz nézni azt a szenvedést...persze alig látni mert szemérmesen bebújnak egy-egy koromfekete felhöbe..:).
azistálojátneki.
ezt így lehet?
sok idős ember is lakik a hegyen és miattuk oké,h kell valami közl.eszköz, de ez már nagyon durva.
nem azért költöznek a "jobbnépek" a hegyre, mert ott jobb a levegő? (és a kilátás és mert státusz:)
igazából miközben felmegyek a citadellára sokszor jobban beszívok, mit azűllöin, v a hungárián:)
oké bevallom, csak ezért járok oda:)
x

97
inkábbnem képe

Ugyan mondjátok már meg

Ugyan mondjátok már meg nekem, hogyan lehetne a kerékpár alternatívája az autónak (vagy a tömegközlekedésnek)?

Én naponta 25 km-ről járok be Pestre dolgozni (és persze este haza).

És ne mondjátok, hogy jöjjek busszal (vagy vonattal), aztán üljek kerékpárra. Hogyan szállíthatnék a hajnali tömegben egy biciklit buszon (vagy vonaton)?

98
Lathor képe

Én csak 23 kmről tekerek

Én csak 23 kmről tekerek be naponta, de nem erről szól a dolog, hanem a városi közlekedésről, ha autóval nem araszolsz a város közepén, hanem a dugóhatáron leparkolsz és átszállsz bringára vagy BKVra azzal már sokat teszel saját és mások egészségéért és több időd is marad.

A másik lehetőség, hogy sok vonaton van bringavagon, ahol ritkán van tömeg.