Szétfröccsen a világba és beszennyezi azt az általános magyar gépjárművezetés mélységes kultúrálatlanságának és bűnözői fajtájának a visszataszító gennye.

http://www.origo.hu/nagyvilag/20081020-bortonre-iteltek-egy-szaguldozo-m...

A BBC Híre:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/oxfordshire/7679739.stm

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
steerio képe

Igenigen, és micsoda

Igenigen, és micsoda szerencséje a világnak, hogy a külföldiek mind betartják a szabályokat, soha de soha nem kezdenek ámokfutásba, de főleg vállalják a felelősséget, ha valami rohadt nagy szarságot csinálnak.

Beszennyezi. Jól van. Nagyon nem szeretem, amikor saját magunkban csak a szart látjuk, a Nyugatot meg kritika nélkül idolizáljuk, nagyon nem. Unalmas, hogy mindenkiből csak ez jön. Semmi nem fekete meg fehér és sehol sincs kolbászból a kerítés, vegyétek már észre.

2
Kisember képe

"hirtelen kormánymozdulat

"hirtelen kormánymozdulat és az adott forgalmi viszonyokhoz képest eltúlzott sebesség miatt haladt fel az úttest jobb oldala mellett lévő, kiemelt kőszegéllyel elválasztott járdára mintegy 71-80 km/h sebességgel."

"Tobin Ciarán Francis az abszolut sebességkorlátozás igen jelentős, 50 %-ot meghaladó túllépésével "

Ez egy gyilkos! És 3 év fogház??? Olcsó itthon az emberélet.

3
steerio képe

A mai napig szabadlábon

A mai napig szabadlábon van, boldogan él a családjával otthon.

4
Hotyhogy képe

Minden dícséretnek és

Minden dícséretnek és bírálatnak meg van a maga helye.

Itt erről van szó, és nem másról:

Egy tipikusan huligán egykerekező és gyorshajtó magyar motorosról. Arról, aki hozzá szokhatott a bűnöző típusú közlekedéséhez Magyarországon.

Aki azt hitte, hogy egy jóval szelídebb és rendesebb közlekedési kultúrájú országban is ugyanazt teheti, mint az anarchikus és ököljogú közlekedésű Magyarországon.

Aki azt hitte, hogy ugyanarra a primitív szintre tudhatja lehúzni előállítás és büntetés nélkül, a megvetendő viselkedésével annak a másik országnak is a közlekedési kultúráját.

Itt nem arról van szó, hogy magyar költők bearanyozták a világirodalmat szívhez szóló magyar nyelvű verseikkel.

Sem arról, hogy Portugáliától Új-Zélandig tanult, és jó jellemű magyarok gazdagítják munkájukkal és emberi értékeikkel a világot.

Sem arról nincs itt szó, hogy Angol futball huligánok szétvernek mindent és mindenkit, és állati primitívségükkel rossz hírnevet szereznek Angliának.

Akár egy országban kolbászból van a kerítés, akár nincs kolbászból, rendes ember nem megy oda egy másik országból azért, hogy abból a gennyet odavigye, ha rózsás szépet és jót és értékest nem tud.

_________________

Hotyhogy?!

5
steerio képe

Ha megnézted a linkjeimet,

Ha megnézted a linkjeimet, akkor ráébredhettél, hogy ide is hoznak éppen elég gennyet máshonnan.

Bejegyzésed hőse akkor is ugyanakkora seggfej lenne, ha itthon csinálta volna ugyanezt. Irreleváns, hogy Angliában tette - ahol amúgy ne mondd már, hogy nincsenek jaszkarizó (bennszülött) motorosok. Persze, ott szelíd a közlekedési kultúra, mindenkié. Vrmmm.

Arra próbáltam rámutatni, hogy nincs hírértéke annak, amit írtál, meg felháborodni sincsen min.

6
Hotyhogy képe

Hevesen keltél föl

Hevesen keltél föl védelmezni az igazságot, pedig nem érte felőlem azt támadás. :)

Én nem használtam, sem tévedésből sem hamisságból, kettős mércét itt. Hazai és külföldi termésű emberi bűn és gyarlóság egyformán rossz és elfogadhatatlan, és elítélendő mindenütt.

Nem tagadtam semelyiknek a létezését, és az egyiknek a kiemelésével ehhez a tárgyhoz én nem tussoltam el a másiknak a kórságát, amiről a múltban sokszor szóltam más blogokban már.

Ezért a csatolt példák nem értesítenek engem valami olyanról amilyenről én nem tudtam vagy amilyent én cinikusan elhallgattam volna.

Az ír autós esete, amit én régtől fogva figyelemmel kísérek, nagyon fölháborító. Ez az egyén se szabad, hogy elkerülhesse az igazságszolgáltatással való szembenézését és büntetését ha annak során vétkesnek ítéltetik.

Azonban ez az ember, bármily veszélyes vezető is, mégsem tipikus képviselője valamely feltűnően látható és megfigyelhető, rossz ír autós rétegnek.

Az elítélt motoros viszont nagy valószínűséggel egyike lehet a Magyarországon korunkban mindenhol és naponta feltűnően látható motoros huligánoknak.

Számomra nagy hírértéke volt azoknak az újságcikkeknek azzal a magyar névvel. El kellene felejtenem érteni a nyelvet, hogy ne ragadja meg figyelmemet semmi, ami a mai magyar közúti közlekedés gennyes kórságával kapcsolatos.

Fájlalom ezt az esetet látni. Fáj az, hogy szinte előre jelezhetően és félve várva előbb-utóbbi bekövetkezését a Kelet-Európai nyitással, ez a ritka súlyos eset, amilyennel érett és koros motoros ismerőseim nem találkoztak Angliában, egy magyar névvel szerepelt az újságokban.

Most nem hiszem, hogy énnekem szégyellnem kellene magamat erről a fájdalomról őszintén szólnom, és hogy jobb lenne valami prűd és tabu-félő hallgatásba burkolóznom, és hogy közömbösen kellene érintsen engem a magyar vonatkozása ennek a dolognak.

Nem hiszem, hogy nem lennék elég felvilágosult és elég nemzetközi érzelmű, mert hogy én részrehajlón kegyben részesíteném az egyiket de megvonnám azt egy másiktól a nemzetisége alapján.

De nincs elég szó elmagyarázni azt a siralmat amiért mi csendben könnyet ejtünk magunkban, gyakran is, míg mégis valakit sérthet a félreértett nyílt véleményünk róla.

_________________

Hotyhogy?!

7
Kisember képe

Az utolsó linkedről nekem

Az utolsó linkedről nekem Agatha Christie jutott az eszembe meg a tíz kicsi néger. V. A. Lacky...

8
NévtelenKülföldi képe

Ha jol láttam, csak

Ha jol láttam, csak magyarországon tüntették fel, hogy ez a bünöző magyar (még, csak itt fontos hogy az általad emlitettek egyéb bünözők külföldiek). Sem a bbc-n sem a timesben nem jelenik meg, hogy hóva valosi az illető és azt sem hogy nem helybeli. Ez nem "magyarbünözés" és nem akként hirdették angliában. Az illető nemzetisége lényegtelen.

9
WhiteCat képe

Nagyon, nagyon, helyes. Még

Nagyon, nagyon, helyes. Még keveslem is a büntetést. Én pl örökre vettem volna el a jogsiját ha már a bíró szerint is elmebeteg.

üdv WhiteCat

10
pata képe

Szerintem itt elsodleges,

Szerintem itt elsodleges, hogy az illeto seggfej, es masodlagos, hogy magyar.

11
Hotyhogy képe

Szeretném én is így

Szeretném én is így felfogni.

De én attól tartok, hogy megsokasodhat az ilyesminek az előfordulása és jelenséggé válhat. Magyarországon így motorozni, az egy jelenség.

Ha akkor nem lehet majd mellékes a dolog vizsgálójának az a körülmény, hogy Angliában az elkövető magyar, vagy Kelet-Európai, vagy akár hottentotta, akkor szerintem most sem mellékes.

Megelőző óvatossággal tilthatják meg a hatóságok a parkban az alkohol fogyasztást is, amikor orosz vagy lengyel dolgozók tömegei vándorolnak oda, és isznak és közösséget zavarnak a parkban, ahol addig nem kellett tiltani vagy ellenőrizni olyant.

Nem bánnék ilyen megelőző lépést a helyi jogosítvány megkövetelésével, vagy más országokénak kedvezményes és megszorított kategóriákba rendelésével sem.

Különböző térségek népeinek és lakosságainak szokásait nem jó figyelmen kívül hagyniuk az egyenlő és igazságos bevándorlási politikát folytató hatóságoknak.

_________________

Hotyhogy?!

12
steerio képe

Kettős a mérce. Rengeteg

Kettős a mérce. Rengeteg brit csinálja ezt, 10 másodperc alatt találtam egy raklap ilyen videót. Ez épp magyar nemzetiségű volt, egy az ezerből, ami meg rögtön hírértékű, nem?

No persze lehetnek mind lengyelek meg magyarok, akkor viszont súlyos összeesküvésre derítettünk fényt! Jaj neked, Britannia!

13
mcysh képe

súlyos összeesküvésre

súlyos összeesküvésre derítettünk fényt

Vagy arra, hogy a magyaroknak a génjeiben van a bűnözés?
===
bácsi a biciklin

14
steerio képe

Mivel az összes Angliában

Mivel az összes Angliában élő magyar (legalábbis akiről tudok) bűnözésből él és egykerékkel-kétszázzal kommutál melóba (a bűnözdébe), szerintem igen.

15
NévtelenKulfoldi képe

ha esetleg a szarmazását

ha esetleg a szarmazását emlitették a cikkben, de mivel nem is említették a szarmazását talán mégsem az volt a cikknek a lényege.

16
steerio képe

Ahogy az én

Ahogy az én hozzászólásom lényege is pont az ellentéte annak, amit te értettél.

Jajmár, ne játsszunk múoszetikaibizottságosat. :)

17
mcysh képe

Nem vagyok oda Tótawéért,

Nem vagyok oda Tótawéért, de ez az ügy nagyon gáz. Ha egyre gondolunk.
===
bácsi a biciklin

18
Hotyhogy képe

"...lengyelek meg magyarok

"...lengyelek meg magyarok [...] Jaj neked, Britannia!"

A londoni buszokon mostanában nagyon gyakori az, hogy a vezető lengyelül vagy magyarul cseveg, szabálytalanul és a tiltás ellenére, vezetés közben a barátjával aki ott áll a fülke mellett, ahol nem szabályos utasnak állnia.

Ilyent nem figyelhettem meg régen. A londoni buszvezetők semmilyen nyelven nem csevegtek szabálytalanul vezetés közben.

A szabálytalanságra általában ismerten hajlamos Kelet-Európai buszvezetők tipikus viselkedését vélem fölfedezni ebben.

Az én megfigyelésem szerint egy romlási folyamat állt be ezen a téren. Szeretnéd, hogy véka alá rejtsem ezt a véleményemet? Hamisnak és elfogultnak ítélnél meg, ha te másképpen látod ezt?

_________________

Hotyhogy?!

19
Szeby képe

A londoni buszokon

A londoni buszokon mostanában nagyon gyakori az, hogy a vezető lengyelül vagy magyarul cseveg, szabálytalanul és a tiltás ellenére, vezetés közben a barátjával aki ott áll a fülke mellett, ahol nem szabályos utasnak állnia.

Nézd a dolog jobbik oldalát, Hotyhogy! Nem hittük volna korábban, hogy a londoni buszvezetők ráérő idejükben magyar és lengyel nyelvtanfolyamokra járnak majd, és annyira szorgalmasak, hogy tudásukat munka közben is csiszolgatják...

-1 magamnak, előre is, és bocsi, meg minden, de nem lehetett kihagyni :P

-----------
Metropolis
Has nothing on this
You're breathing in fumes
I taste when we kiss...

(Kék Csepel Camping, fekete Balance sisak, tükörrel)
Apropó sisaktükör! Vegyetek ti is! Nagyon jó!

20
Hotyhogy képe

Meg van bocsizva.

Meg van bocsizva. :)

Gondoltam rá én is, de kihagytam, mert jelenleg rövidre fogásra edzem magam. -1 +2 = +1

_________________

Hotyhogy?!

21
Vehicular cyclist képe

Nem is igazi magyar motoros

Nem is igazi magyar motoros bűnöző. Ha az lett volna, nem lett volna rendszáma, vagy fel lett volna hajtva, vagy gumipókkal vagy tangabugyival olvashatatlanná lett volna téve, esetleg menetszélben fellibbenővé lett volna preparálva.

Tipikus lúzer, aki hallott valamit az igazi adrenalin motorozásról, de fogalma sincs annak lényegéről. Az ilyenek persze hogy lebuknak - Angliában.

22
Krisi képe

Ez egy értelmetlen

Ez egy értelmetlen bejegyzés, már bocsáss meg.

Nem az a lényeg, hogy milyen nemzetiségű, és tovább menve nem is az, hogy mivel közlekedik. Egy idiótát elfogtak a rendőrök, ennyi. Lehetett volna egy busman fickó is aki autóval megy 220-at.

Kretének meg minden országban vannak, csak mindenhol más arányban. De ebből levonni azt, hogy a magyar gépjárművezetők gyökerek, na ez már nekem túlzás.
(Mondom ezt, mint magyar autós, motoros és biciklis, de nem tartom magam se közveszélyesnek, se felelőtlennek)

Szóval így ez a bejegyzés amolyan "utáljuk a magyar motorosokat" szintű mocskolódásnak jön le nekem.
Ha a hiba az én készülékemben van, akkor én kérek elnézést

23
Hotyhogy képe

Én nem vontam le ebből

Én nem vontam le ebből azt, hogy a magyar gépjárművezetők gyökerek.

Az igaz, hogy általában véve sajnos azok. De ezt én abból vontam le, hogy legtöbbjük szabálytalanul el akar ütni engem a magyar zebrákon.

Rengeteg veszélyes motorost is láttam nap mint nap a magyar utakon, akik ugyanazt teszik amit ez az éretlen elítélt tett Angliában.

Én nem mondtam, hogy "utáljuk a magyar motorosokat". Én nem utálok senkit. Kérlek, te se utálj senkit, bárki akarna is téged arra rávenni. De jó, ha úgy utálod a rossz tetteket, ahogy azt én teszem.

Nem mocskolódtam azzal, hogy a förtelmes mai magyar közúti közlekedés kultúráját nagy bánattal vettem észre megmutatkozni magyar földön kívül is már.

Bízom abban, hogy te egy jó motoros és jó és szabályos közlekedő vagy, aki nem csinál ilyen büntetendő cselekményt semelyik ország közútján sem. :)

_________________

Hotyhogy?!

24
Krisi képe

Azt meg kihagytad, hogy

Azt meg kihagytad, hogy ennyi erővel és ezzel a negatív hozzáállással a magyar biciklisek átmennek a piroson, letörik az autók visszapillantó tükrét, csakis részegen tekernek, sötétben nincsenek kivilágítva, járdán közlekednek, feltartják a forgalmat, közveszélyesek, ésatöbbi ésatöbbi.
Ugye hogy nem így van?

25
Vehicular cyclist képe

Motoros bűnözőkről volt

Motoros bűnözőkről volt szó. Nem minden motoros bűnözik azzal, ahogyan közlekedik. A bejegyzés azzal indult, hogy nálunk nagyobb arányban fordul elő az ilyen magatartás a gépjárművezetők mentalitása miatt. Ezen kívül a hatóságok magatartása teljesen alkalmatlan a romló helyzet megfordítására: a közlekedési kultúra megváltozására várnak ilyen tragikus baleseti statisztikák mellett. Komolyan, mintha csupa pulóveres, szakállas, hetvenes évekbeli francia strukturalista filozófus veszett volna el minden rendőregyenruhában.

Holott sok tévút után a kultúrországok rájöttek, hogy nem lehet várni: kőkeményen betartatni a szabályokat hosszú időn keresztül. Csak ez ér valamit.

26
steerio képe

"A bejegyzés azzal indult,

"A bejegyzés azzal indult, hogy nálunk nagyobb arányban fordul elő az ilyen magatartás a gépjárművezetők mentalitása miatt."

Biztos?

Ezekről mindig olyan jólértesültek vagyunk, de akkor valaki most már egyszer jelöljön meg egy forrást, jó? Azt sajnos nem tudom elfogadni, hogy valaki itt gyakrabban találkozott ezzel a jelenséggel, mint Angliában, ha utóbbi helyen nem szokása, vagy nem annyit szokása járni-kelni, mint itt. Azt sem fogadom el érvnek, hogy ebből következő magyarországi balesetekről is többet olvasunk - nyilván, hiszen itt élünk, miért hoznák le itt azt, ha Lyon vagy Stratford mellett nyír ki valakit egy kamerával felszerelt motoros? A "miénkről" sem adtak hírt odaát, ebből az ottaniak akár arra is következtethetnek, hogy nálunk nem is ismerik a motorkerékpárt, ami nagyjából annyira lenne helyes, mint a fenti megállapítások.

27
pata képe

nálunk nem is ismerik a

nálunk nem is ismerik a motorkerékpárt

De szép is lenne :-)

Amúgy mindenben igazad van. Szerintem az egész topicnak nincs sok értelme, de mindegy.

28
dobermann képe

steer! Jól mondod.Nagyon

steer! Jól mondod.Nagyon jól!

Tradicio és Minőség! 1954-ota :D

29
Vehicular cyclist képe

Ha ilyen szkeptikus vagy,

Ha ilyen szkeptikus vagy, akkor miért hinnéd el épp azt a forrást hitelesnek, amit más ad meg neked? Ha érdekel, próbálj meg utána nézni olyan forrásokban, amelyeket saját meggyőződésed szerint hitelesnek tartasz.

Ha azonban úgy gondolod, hogy ennyit neked nem ér meg a dolog, akkor kettőt tehetsz:

1)tartózkodsz az olyan megnyilvánulásoktól, amelyekkel kétségbe vonod mások jóhiszeműségét, miközben nincs a kezedben az ő állításukat cáfoló bizonyíték. Addig csak pózolsz ebben a fórumban.

2) megkérsz másokat, akikben megbízol, hogy tegyék meg neked azt a szívességet, hogy megadják ezeket a forrásokat. Ha engem megkérsz, szívesen megadom.

Egyébként egy átlagosan érdeklődő magyar médiafogyasztó is tudja, hogy nálunk a súlyos balesetek aránya sokkal magasabb, mint Európa legnagyobb részében. Erről a megfelelő statisztikák nyilvánosságra hozásakor még a leggagyibb média is beszámol.

30
pata képe

Ha ilyen szkeptikus vagy,

Ha ilyen szkeptikus vagy, akkor miért hinnéd el épp azt a forrást hitelesnek, amit más ad meg neked? Ha érdekel, próbálj meg utána nézni olyan forrásokban, amelyeket saját meggyőződésed szerint hitelesnek tartasz.

Ouch. Ez szánalmas volt. Szóval nincs forrás, csak anekdoták terjednek, de ezt be lehetett volna ismerni tömörebben.

Egyébként egy átlagosan érdeklődő magyar médiafogyasztó is tudja

Légyszi legalább olvasd el amit Steer írt arról, miért nem érdekes, mit gondol a médiafogyasztó, hiszen az utóbbi nem reprezentatív mintát kap.

Az oké hogy embereknek vannak mindenféle prekoncepcióik, de miután valaki ezeket kicsit megkapirgálja, illik alátámasztani. Ha ez nem megy, az se gond, csak onnantól kisebb hangerővel kell ezeket szajkózni.

31
Vehicular cyclist képe

"Pata: Ouch. Ez szánalmas

"Pata: Ouch. Ez szánalmas volt. Szóval nincs forrás, csak anekdoták terjednek, de ezt be lehetett volna ismerni tömörebben."

Itt egy szánalmas legenda tényleg. Menj a 9 számú oldalon található táblára:
(number of persons killed....)

http://www.unece.org/trans/main/wp6/pdfdocs/RAS_2007.pdf

(nem tudtam ide képként betenni)

Pedig meg sem kértetek erre a szívességre. De azért utólag: szívesen, nekem volt öröm.

32
pata képe

Na látod, ezzel kellett

Na látod, ezzel kellett volna kezdened.

Kár, hogy pl a 8. oldalon (járművek számára vetítve) Magyarországon nagyjából annyi (sőt, egy picivel kevesebb baleset) van, mint az Egyesült Királyságban.

A releváns adat persze balesetszám/utasóra lenne, de még ez is sokkal jobb, mint baleset/populáció, amit te idézel, ez ugyanis semmit nem mond a vezetési stílusról önmagában. Ennyit erről.

33
Vehicular cyclist képe

Szerintem meg az a

Szerintem meg az a legfontosabb adat, hogy hányan halnak meg közlekedési balesetben. És ez mond el legtöbbet a közlekedési kultúránkról. Mindenki, akit kicsit is érdekel a dolog, tudja, hogy ebben rosszul állunk. Erről szól ez a blog, és te itt vagdalkozva az ellenkezőjét próbáltad sugallni, anélkül, hogy előálltál volna azzal, hogy te milyen forrást fogadsz el. Persze ez is kultúra kérdése.

Vagy nem: a motoros csávót ott leültetik ténylegesen. Nem várják meg, hogy egy babakocsiban landolva megölje a csecsemőt meg a mamáját oszt azt mondják hogy ejnye bejnye, igazítsa meg a rendszámtáblát, mert kicsit behajlott az egykerekezésben. Még az ügyvédje is azt mondja, hogy megbánta és szégyelli magát a motoros. A szankciók különbségének az eredménye látszik a 9 táblázatban. De te megint másra próbálod terelni a szót.

34
steerio képe

Köszönöm szépen. Ennyi.

Köszönöm szépen. Ennyi. :)

Itt egy másik, ebből az derül ki, hogy a legrémesebb helyzetben a balti országok vannak. Nem hittem volna.

Sajnos ez a motorosokat nem kezeli külön, az eredeti megfogalmazás, amire reagáltam e disputa indítójában, az a "motoros bűnözők" volt.

35
Vehicular cyclist képe

Engem speciel a szlovén

Engem speciel a szlovén helyzet döbbentett meg legjobban. Őket mindenki kultúrált, békés népnek tartja, már majdnem osztrákok, délnémetek vagy északolaszok. Aztán mégis....

Ez engem továbbra is arra sarkall, hogy ne a kultúrális forradalomban, hanem a hatóságok következetes és kiszámíthatóan gyors szankcionáló gyakorlatában bízzak. Sajnos. Magyarok halnak meg magyarok miatt - na jó tudom, románok, bolgárok, már Draskovics el is kezdte EU szinten mószerolni őket, bizonyára jogosan - feleslegesen, mert a hatóságok még mindig az emberek belátására várnak. Ez a meggyőződésem tett kissé indulatossá korábban, amikor úgy éreztem, hogy nem hiszel a statisztikáknak. Utólag is bocs érte.

Üdv

Vehicular Cyclist

36
steerio képe

"Ha ilyen szkeptikus vagy,

"Ha ilyen szkeptikus vagy, akkor miért hinnéd el épp azt a forrást hitelesnek, amit más ad meg neked?"

Szkeptikus vagyok, semmit sem hiszek el bemondásra. Se azt, hogy a cigányok bűnözők, se azt, hogy az amerikaiak buták, se azt, hogy a magyarok közúti gyilkosok. Ebből a legelső számít csak bűnnek, pedig beláthatóan a másik kettő is ugyanaz, előítélet, általánosítás. Mindegyiket baromi egyszerű viszont igazolni vagy cáfolni, valami ilyesmiért fizetjük ugyanis a KSH-t, meg más országok a saját hasonló hivatalaikat. Igen, a KSH-nak az egyszerűség kedvéért hiszek.

"tartózkodsz az olyan megnyilvánulásoktól, amelyekkel kétségbe vonod mások jóhiszeműségét, miközben nincs a kezedben az ő állításukat cáfoló bizonyíték. Addig csak pózolsz ebben a fórumban."

Jóhiszeműség egyáltalán szóba se jött, semmiféle korrelációban nincs az igazsággal. Tehát nem lesz igazam, mert jóindulatú vagyok és nem is leszek gonosz attól, hogy tévedek. De ha ragaszkodsz hozzá: jelen blogbejegyzés fröcsög, nem fogja elgondolkodtatni a motorosokat (akik nem is járnak ide), megfogalmazása kizárólag ellenük való uszításra jó. Jóhiszeműen.

Nos. Szerintem általában annak kell alátámasztania, aki állít. Ugyanúgy, ahogy a bíróságon az bizonyít, aki vádol.

"megkérsz másokat, akikben megbízol, hogy tegyék meg neked azt a szívességet, hogy megadják ezeket a forrásokat. Ha engem megkérsz, szívesen megadom."

Ha figyelmesen elolvasod a hozzászólásom, láthatod, hogy pontosan ezt kértem. Egy apró infó hiányzik: megbízom bennetek. :) Támadni pedig érzésem szerint te kezdtél.

Elmondom hát: nekem konkrétan abból van elegem, hogy defaultból mindenből a legrosszabbként kezeljük magunkat és ezt alapfeltételezés szerint el is hisszük. Ha valaki egy asztaltársaságban ilyesmit állít bármilyen témában, a többiek automatikusan bólogatni fognak, kritikátlanul elhiszik és szajkózzák is aztán. Persze, nálunk a legrosszabb Európában, nálunk a legkevesebb, hjahát kishazánkban, stb. A pszichológusok és szociológusok pontosan meg tudják mondani, hogyan váltjuk ezzel mi magunk valóra ezeket a "tényeket".

37
Hotyhogy képe

"...jelen blogbejegyzés

"...jelen blogbejegyzés fröcsög, nem fogja elgondolkodtatni a motorosokat (akik nem is járnak ide), megfogalmazása kizárólag ellenük való uszításra jó."

Nem szabad uszítani senkit sem a motorosok ellen.

Viszont a legjobban kellő tett, amire sarkallni kellene a hatóságoknak magukat, az az, hogy a mai magyar közúti közlekedés bajai ellen hatékonyan fellépjenek.

Az egyik ilyen nagy és látható és érezhető baj a huligánok veszélyes közúti motorozása Magyarországon.

Az egyedüli fröccsenés az a vérnek és agyvelőnek a fröccsenése az ilyen huligán cselekedetekből eredően, és nem az én blogbejegyzésemnek a számodra láthatóan nehezen lenyelhető igazsága és jósága mindenkinek a javára.

_________________

Hotyhogy?!

38
steerio képe

"Viszont a legjobban kellő

"Viszont a legjobban kellő tett, amire sarkallni kellene a hatóságoknak magukat, az az, hogy a mai magyar közúti közlekedés bajai ellen hatékonyan fellépjenek."

+1

"Az egyik ilyen nagy és látható és érezhető baj a huligánok veszélyes közúti motorozása Magyarországon."

Meg máshol is, mert annyi rendőr a világon sehol nincs, hogy a nap minden szakában jusson belőle minden alsóbbrendű útra akár.

Engem mondjuk az illegális gyorsulási versenyek sokkal jobban aggasztanak, mint a jaszkarizó motorosok.

39
pata képe

Engem mondjuk az illegális

Engem mondjuk az illegális gyorsulási versenyek sokkal jobban aggasztanak, mint a jaszkarizó motorosok.

Jogos. És ráadásul ezekben eseményenként több ember érintett, könnyebb lenne felderíteni a rendőrségnek.

40
Hotyhogy képe

Elfogadhatsz engem egy olyan

Elfogadhatsz engem egy olyan forrásnak. Bízom benne, hogy hitelesnek tartasz.

Ritkán van alkalmam Magyarországon járni-kelni, mert nem ott élek. De amikor oda látogatok, akkor a gépjárművezetők veszélyét érzem úton-útfélen.

Az a veszély sokkalta nagyobb, mint hasonló típusú veszély a gépjárművektől Angliában, ahol én élek és járok-kelek, rendszeresen.

Az összehasonlításokhoz érdemes tallózni a világsajtóban, több ország válogatásával. Minden ország többé-kevésbbé elszigetelődő lehet, és főleg helyi hírek közlésére összpontosíthat médiája.

Alul csatoltam néhány Brit forrást a Kelet-Európai vezetés angliai veszélyéről is, ha nekem nem hinnél.

Hírértéküket a HVG vagy Blikk cikkeihez hasonlíthatja bár az idegen, de a helyi lakosságnak fontos ügye marad a tárgyuk.

_________________

Hotyhogy?!

41
Vehicular cyclist képe

Akkor neked meg egy másik

Akkor neked meg egy másik forrás:

"A 2005. évi halálos közúti balesetek (30 napon belül meghaltak) abszolút számát és fajlagos (millió lakosra, 100 millió utaskm-re és 100 ezer személygépkocsira vetített) értékeit (a fajlagos értékeket rangsor szerint) mutatja az 1. táblázat. Az adatokból megállapítható, hogy a fajlagos mutatók tekintetében Magyarország az EU25 átlagához képest 1,4-szeres, 2,8-szoros, illetve 2,4-szeres értéket mutat, így rendre a 19., a 21., illetve a 23. helyet foglalja el a rangsorban."

És ez azután van, hogy:

"Az elmúlt másfél évtizedben (1990–2005) valamennyi EU-beli, illetve csatlakozó országban jelentősen csökkent a közúti baleseti halálesetek abszolút, illetőleg relatív száma. A csökkenés mértéke 25 és 75 % között ingadozott. A legnagyobb csökkenést Spanyolországban, Portugáliában és Magyarországon regisztrálták: a 100 millió utaskilométerre jutó baleseti halottak száma 45 %-kal mérséklődött Spanyolországban és Portugáliában, míg Magyarországon abszolút számuk mutatott több mint 50 %-os csökkenést. Ugyanezen mutató legkisebb mértékű csökkenését Olaszországban és Görögországban tapasztalták"

http://epa.oszk.hu/00600/00691/00050/04.html

42
Hotyhogy képe

Nehéz a szívem és fáj

Nehéz a szívem és fáj és háborítja ez a dolog, és még jobban is attól, hogy kevesen ha megértenek ezen a blogon engem, s még egy kicsit se annyira amennyire te érthetsz meg. Köszönöm.

_________________

Hotyhogy?!

43
perec képe

"A Borsod-Abaúj-Zemplén

"A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság Autópálya Alosztály munkatársai 2008. október 18-án a kora délelőtti órákban - az M3-as autópályán Debrecen irányába, az Igrici pihenőnél kaptak lencsevégre egy külföldi rendszámú autót. A jármű vezetője a megengedett 130km/h sebesség helyett 242km/h -val hajtotta Mercedes CLS típusú gépkocsiját, amelyért amennyiben be tudják hajtani rajta 200 000 forintos bírságra számíthat."
(http://www.propeller.hu/auto/212743-242-km-oras-megyei-gyorshajtasi-reko...)

200 essze. nesze. meg a rohadt életbe. toloncolják ki.

És szerintem attól, hogy véletlen fogtak egy lúzert, aki pont magyar, nem kell itten a fikázásnak 'szétfröccsenni és beszennyezni' a morált. nem gondolom, hogy ez milyen nagyon jellemző lenne... Szar a cikk az origon, tipikus szenzációhajhász,a magyar változatnak számomra semmi hírértéke (mondjuk a bbc-é se), mert ez akár a borsban vagy a tudomisénmilyen bulvárpletyka rovatban is jöhetett volna egy 'márk nem ette meg a bogarat a dzsungelben,saci ma szőke, tibike buzilett' között.

->0-0<-
Remain cleated!

Bringán utazom: klassz! nagyon klassz! sőt: first class!

A duda figyelmeztető, nem pedig nevelő eszköz!

ELTEker

44
kare777 képe

"200 essze." Soha nem fogja

"200 essze."

Soha nem fogja kifizetni, bár itt nem ezt monnyák.
de ki a rákot érdekel, mikor nem megy az alleycat.hu?! és különben is kE?, avagy leszarom...............

45
Pontagy képe

ez a blogbejegyzés (mint

ez a blogbejegyzés (mint többen írtátok, nem ezekkel a szavakkal ugyan) a bolhából hogyan csináljunk elefántot jellegű cucc. Hírértékét tekinteve meg Blikk/Metró kategóriájú.

A járművezetés/közlekedési kultúra egyéni. Nem függ, országtól, kultúrától, járműtől, csak kis részben. Ez a bejegyzés egy elcseszett, kultúrrasszista spam.

46
Cseya képe

Még hogy nem függ a

Még hogy nem függ a közlekedési kultúra az országtól? Hát délen azért elég cifra dolgok működnek.

47
Pontagy képe

ez igaz, viszont ők

ez igaz, viszont ők megtanultak ezzel együtt élni, és tudják, hogy szinte mindenki így csinálja. Ott az lett a mérce, hogy a szabályokra nagyrészt fütyülnek, de egymásra vigyáznak -tapasztalatból mondon, sok éles helyzetet láttunk, de még csak koccanás sem volt, nemhogy baleset.

48
Hotyhogy képe

Magyarországon is

Magyarországon is megtanultak a gyalogosok ezzel együtt élni, behúzva fülüket-farkukat a zebráknál. Le se mernek lépni a járdáról, mert átkelni életveszélyes ott nekik.

Így Magyarországon pedig az lehet akkor a mérce, hogy a szabályokra nagyrészt fütyülnek, és sem a gyalogosokra, sem a biciklisekre, sem magukra, sem egymásra nem vigyáznak általában a gépjárművezetők.

Én is tapasztalatból állíthatom, hogy rengeteg éles helyzetet láttam, és csúnya halálos baleseteket is a mai Magyarországon.

_________________

Hotyhogy?!

49
Vehicular cyclist képe

"Pontagy: viszont ők

"Pontagy: viszont ők megtanultak ezzel együtt élni, és tudják, hogy szinte mindenki így csinálja. Ott az lett a mérce, hogy a szabályokra nagyrészt fütyülnek, de egymásra vigyáznak -tapasztalatból mondon, sok éles helyzetet láttunk, de még csak koccanás sem volt, nemhogy baleset."

Akkor te is megnézhetnéd lentebb az ENSZ statisztikát....

50
Hotyhogy képe

Számomra megrendítően

Számomra megrendítően nagy hírértéke volt az esetnek.

Nekem ez hasonló hírértékű ahhoz a CM-es jelentéshez, amiben Magyarországra érkező társunk tanúságát adta egy vak ember tehetetlen várakozásának a zebránál.

Egyetlen járművezető sem állt meg, hogy átengedje azt a vak embert. Társunknak ez azt az érzést adta, hogy egy "gennyes országba" érkezett.

Én jól értem azt, hogyan és miért is érezhető vagy látható "gennyesnek", vagyis gépjárművezetőinek emberi bűnétől förtelmesen kórságosnak és betegnek egy ország.

Ne beszéljünk erről a betegségéről? Rejtsük azt el? Mentegessük föl a kórokozókat, mondván, hogy máshol is vannak? Tehát akkor úgy lenne rendben és jól?

Nem beszélve arról, hogy az egyik elkaphatja a másiktól ha nincs a nagyobb bajban szenvedő nagyobb törődéssel kezelve, és ott a kórokozók virulhatnak, és vándorlásuk és terjedésük sincs gátolva.

_________________

Hotyhogy?!

51
Cseya képe

Ja, én még emlékszem arra

Ja, én még emlékszem arra is, hogy gennyesező társunk mindezt egy furgonból elsuhanva kénytelen volt végignézni...

52
Hotyhogy képe

Néhány régebbi,

Néhány régebbi, érintőlegesen kapcsolódó anyag.

Leginkább ajánlott az érteni kívánó, nyitott szemléletű, előítéletekre nem hajlamos, és a jóért küzdő olvasóknak.

Angol nyelven.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1559187/East-European-drivers-'a-danger-on-rural-roads'.html

http://www.yorkshirepost.co.uk/news?articleid=3075033

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article2106977.ece

_________________

Hotyhogy?!

53
Cseya képe

Előítéletekre nem

Előítéletekre nem hajlamos? Próbáltad te már egy napodat túlélni az előítéleteid használata nélkül?!

54
Hotyhogy képe

Előítélet...? Hmmm... Te

Előítélet...? Hmmm... Te pszichológus vagy? :)

Dzsungel:

Jön nagy, tigris csíkos állat... De tigris e? Megesz? Lehet, hogy nem is tigris, csak annak hihető a csíkoktól. Lehet, hogy barátságos, és dorombol ha bátran megsímogatom. Nem szabad előre ítélni! Megsímogatom...

Magyarország:

Jön nagy, magyar rendszámú autó... De magyar e a vezetője? Elüt? Lehet, hogy nem is magyar, csak annak hihető a rendszámtól. Lehet, hogy szabályos, és megáll ha bátran lelépek a zebrára. Nem szabad előre ítélni! Lelépek...

_________________

Hotyhogy?!

55
steerio képe

Ez két tökéletes példa

Ez két tökéletes példa az előítéletre.

Nem mondta Cseya sem meg más sem, hogy ez rossz volna; hogy ez nem a túlélést volna hivatott szolgálni. Sőt, ő szerintem pont azt mondta, hogy szükség van rájuk, különben nem élsz túl. Én is csak annyit kívántam mondani fentebb, hogy az előítéleteknek illik utánanézni és igazolni vagy vaklármának minősíteni őket szimpla szajkózásuk helyett (ez itt megtörtént, VC linkje gyakorlatilag igazolta őket). Erre magunk megnyugtatása és/vagy a vészharang kongatásának jusztifikálása végett van szükség.

Előítéletességre való hajlamtól mentességet kérni másoktól viszont pont ennél a postnál minimum vicces.

56
Hotyhogy képe

Az nem vicc, hogy

Az nem vicc, hogy előítélet nélkül lehet és kell is az ilyen dolgot megközelíteni és tanulmányozni, amilyenről a Kelet-Európai vezetésről írott cikkek szólnak.

Tehát bizony, legyen az ember előítélettől mentes. Félretéve akkor előítéleteit, tárgyilagosan kezelje a cikkekkel kapcsolatos tényeket.

Amikor pedig kell az én előítéletem a magyar zebrán való átkeléshez és túlélésemhez, akkor biztosíthatlak, hogy az meg is van, és előveszem.

S azt is el tudom mondani, hogy Angliában nem kellett eddig sohase félnem és előítélettel lennem a gépjárművezetők felé amikor én vakon bízva bennük tudok átmenni az angol gyalogátkelőhelyeken.

Szeretném, hogy ez így maradhatna, és szeretném, hogy ez ilyenné válhatna Magyarországon is. Én nem azt szeretném, hogy minkét ország közlekedési állapota a mai magyarnak a tűrhetetlen szintjére kerüljön.

_________________

Hotyhogy?!