Tendenciát figyeltem meg magamon és a szűk környezetemben. Mielőtt extrapo.... mielőtt tényként elfogadnám, tesztelni szeretném. Hátha másnak is hasonló tapasztalatai vannak, vagy éppen gyökeresen mások.
Röviden arról van szó, hogy lakásom és melóhelyeim (a fővárosiak mindenképpen) a pesti oldalon vannak. Egy ideje - legyen ez mondjuk 1 év - föltűnt, hogy a találkozókat, az elintézendőket, a bevásárlandókat, a szórakozásokat is mind a Duna bal partjára szervezem.
Ha tehetem, nem megyek át hídon.
Az átkelés is macera és hát Budán messze nem olyan jó a helyzet biciklis szempontból, mint Pesten - és ez alatt nem a dombokat értem. A tömegközlekedés sem olyan jó.
Ha egy beszerzendő termék Budán kapható, megkeresem Pesten és ott veszem meg, akár drágábban is. Ha a barátaimmal találkozunk és pestiek vannak többségben, inkább ide beszéljük meg (ha a budaiak, akkor oda. Innen is gondolom, hogy ezzel az egész átkelés-fóbiával ők is hasonlóképpen lehetnek.) Ha egy koncert, esemény, buli Budán van, inkább nem megyek. A fogászomat leszámítva minden dokimat lecseréltem pesti címre az utóbbi egy évben (és még csak nem is tudatosan), de már megvan a pesti fogorvosom is. Ha állásajánlatot kapok, mostanra már az első 3 szempont egyike a munkavégzés helye.
Ez most nem a klasszikus Pest-Buda szembenállás, nem lokálpatriotizmus (sok gyökerem van a városban), nem vita és nem is méricskélés. Nem is nosztalgia. És nem, nem az öregség :)
Csak valahogy régen nem okozott gondot a járkálás, most meg nyűg, leküzdendő vagy elkerülendő akadály. Mintha kiszorultam volna a városomból. Mintha nem férnék már itt, mintha kettévágtak volna. Keresztbevágták a hangyautaimat. Már nem esik jól (és valójában már milyen régen nem esik jól!) ott sétálni, ahol régen nagyon is. Már nem élvezet (és valójában már milyen régen nem élvezet!) ott tekerni, ahol eddig. Mintha beszorultam volna egy szűkebb területre.
Egyszerűen csak az tűnt föl, hogy az életem átalakult a lehetetlen közlekedés hatásárára.
Régen nem volt gond Újlipótból menni pl. a Fonóba vagy a Katlanba. Vagy Kelenföldről bejárni a Tam-tam klubba, Tilosba. Vagy a Külső-Ferencvárosból Csillaghegyre. Vagy Csepelről a Rómaira. Vagy Óbudáról Mátyásföldre. Vagy Pesthidegkútról a Józsefvárosba.
A nap bármely szakában. Akár gyalog, biciklivel, BKV-val vagy kocsival. Mostanra meg kétszer is meggondolom. És mind gyakrabban mondok le.
Miért?
(És azt hiszem, már nem csak Pest-Buda viszonylatban igaz ez, hanem egyre inkább Pesten belül is: olyan 15 km sugarú lehet a kör, amire még szívesen hajlandó vagyok.)
Nnno, hosszú is lett, meg tartok is tőle, hogy nem tudtam túl jól megfogalmazni. Mert csak motoszkál bennem. Ha másnak ötlete van, ha cáfol vagy erősít, azt köszönettel veszem.













15 km sugarú kör? Csak
15 km sugarú kör? Csak mert abba belefér egész Pest, de egész Budapest is! (A belvárosból mérve is max Rákoscsaba marad ki. Tudom, ez légvonal, de akkor is!)
Egyébként én korábban Óbuda - Dél-Buda viszonylatban járkáltam, mostanában Óbuda - Zugló. De tulajdonképpen "mindenütt jó".
Én meg mostanában
Én meg mostanában beszoktam Budapestre. Dunakeszin lakom, de mostanában egyre többet bringázom Bp-n. Falusi embert vonzza a nagy, nyüzsgő metropolisz. :))
Miert nem pofozod fel magad
Miert nem pofozod fel magad es kezded el ujra elvezni az eletet? Te egyszeruen unatkozol es ehez semmi koze a kozlekedesnek.
hát, nem ismerem lordot
hát, nem ismerem lordot személyesen, de azt kötve hiszem, hogy különösebben unatkozna.
Ontopik: a jelenséget szélsőkerületiként nem érzékelem.
Kevesebbet járok Budán, ez tény, de ennek inkább az az oka, hogy kevesebbb ott a dolgom.
Ha ott van, akkor ott van, akkor oda tekerek.
Valószínűleg eltörpül ahhoz a távhoz-macerához képest, amellyel bejutok a belvárba.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Én Észak-Pestre
Én Észak-Pestre szorítkozom :)
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
Példát veszel a lokális
Példát veszel a lokális prominensekről? ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
Nem, csak egyszerűen itt
Nem, csak egyszerűen itt lakom, és itt dolgozom, itt jól érzem magam.
Akkor megyek máshova, ha ott van dolgom. :)
De bevásárlást, ügyintézést igyekszem itt elintézni.
hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
hát ez fásultság...azért
hát ez fásultság...azért nemmész egy koncertre mert át kell menni a hídon?:P vagy nagyon durva fóbiáid és kényszerbetegségeid lettek vagy csak befásultál. sztem próbálj lazitani és élvezd az életet ahogy az elöttem szóló is tanácsolta. buda tök hangulatos, budán is k...jó bringázni
nagyon durva fóbiáid és
nagyon durva fóbiáid és kényszerbetegségeid lettek vagy csak befásultál
De nagy diagnoszták vagyunk.
buda tök hangulatos
Na erről nem szólt a blogbejegyzés. Szerintem.
György Péter hahatatlanja jut eszembe: "Az összes Pest-sovinisztát bezárnám három napra a Tabánba."
===
bácsi a biciklin
buda tök hangulatos Na
buda tök hangulatos
Na erről nem szólt a blogbejegyzés. Szerintem.
hát pedig de ;)
Az átkelés is macera és hát Budán messze nem olyan jó a helyzet biciklis szempontból, mint Pesten - és ez alatt nem a dombokat értem. A tömegközlekedés sem olyan jó.
ez a kis idézet a blog inditó 4-ik bekezdésében olvasható
-------------
De nagy diagnoszták vagyunk.
ugye?
javits ki ha tévedek, a blog szerintem azért indult , hogy aki olvassa és van kedve hozzászól és elmondja a véleményét...a blogindito szöveg is ilyen módon van megfogalmazva...
de nemkell ahhoz diagnosztának lenni, hogy értelmezzen az ember egy két leirt modnatot
pl:
-Ha egy beszerzendő termék Budán kapható, megkeresem Pesten és ott veszem meg, akár drágábban is.
-Ha egy koncert, esemény, buli Budán van, inkább nem megyek.
de biztos én gondolom rosszul :)
"a hiba az Ön
"a hiba az Ön készülékében van"
valamint
"mindenhol jó, de legjobb sehol"
;)
Ez is egy bizonyíték arra,
Ez is egy bizonyíték arra, hogy a forgalom nagysága függ attól, hogy mennyire nehéz közlekedni.
nem értem az egész
nem értem az egész bejegyzést.
én belvárosi utcakölökként nőttem fel, és valamikor 18 évesen költöztem budára...egy ideig furcsa volt, emlékszem,viszont ma már semmi pénzért nem költöznék vissza
pestre...jáj.
gond nélkül elmegyek bárhova budapesten, a hidak és az "átkelés" nem probléma...(kicsit nem is értem)...azt hiszem tényleg valahol nálad van a probléma és nem a közlekedéssel...hagytad,h beszűküljön a világod...
minden a tudatban kezdődik!
-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."
Én óbudai vagyok,
Én óbudai vagyok, születésem óta itt lakom, szeretem is a kerületet. Az általános suli után viszont mindig máshol tanultam, a munkahelyeim sem feltétlenül kötődtek Óbudához. Addig éreztem macerának a Pestre mászkálást, míg ezt bkv-val kellett megtennem, konkrétan a fantasztikus 1-es villamossal...
Mióta bringával járok mindenhová, azóta abszolút nem érdekel, hogy melyik oldalon van, milyen messze stb. Rendszeresen tekerek Zuglóba, az Örsre, a Lánchídhoz, vannak kedvenc útvonalaim, és az is mindig változik, melyik hidat használom a legszívesebben.
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz
+1 Én zuglói vagyok,
+1 Én zuglói vagyok, majdnem születésem óta itt lakom, szeretem is a kerületet. Az általános suli után viszont mindig máshol tanultam, a munkahelyeim sem feltétlenül kötődtek Zuglóhozhoz. Addig éreztem macerának a Budára mászkálást, míg ezt bkv-val kellett megtennem, konkrétan a fantasztikus 7-es busszal...
Mióta bringával járok mindenhová, azóta abszolút nem érdekel, hogy melyik oldalon van, milyen messze stb. Rendszeresen tekerek Gazdagrétre, Kelenvölgybe, a Lánchídhoz, vannak kedvenc útvonalaim, és az is mindig változik, melyik hidat használom a legszívesebben.
Ez nagyon ötletes volt,
Ez nagyon ötletes volt, hangosan vihogtam :)
________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz
Én is zuglói vagyok.
Én is zuglói vagyok. Zulgóban van a melóhelyem, és a zuglói Dürer kertbe lesz egy rakás program amire elmegyek, jókedvvel, mert Zuglóban lesz. Éljen Zugló!
Éljen Zugló +1 -- sőt,
Éljen Zugló +1 -- sőt, építsenek egyet Budára is!
===
bácsi a biciklin
Egy időben a kettes metró
Egy időben a kettes metró alvóhelyére föl volt fújva egy "Alles Zugló oder was" fölirat.
Én most költözöm be
Én most költözöm be Zuglóból a hetedik kerületbe, és a legjobban nem a kert fog hiányozni, hanem a reggeli hét km tekerés a melóhelyre...
Kedves Lord! Addisszal
Kedves Lord!
Addisszal együtt nőttünk fel, kb én is ugyanazt mondhatom, amit ő. Ha már tekerni se szeretsz, tényleg befásultál picit. Imádkozz, relaxálj, tekerj (biciklit, persze), aludj nagyokat, egyél csokit, szeretkezz, járj jó levegőn, hallgassál Brahms-t... kb ezek jutnak most eszembe tanácsként.
A Pest-Buda para amúgy sztem sokakban megvan; bennem is. Én pl. Budán vhogy nagyobb biztonságban érzem magam. Persze tudom, hogy ez nagyon szubjektív, mert egyik cimborám pl Kőbányán nőtt fel, és ő meg Óbvdán parázik este, Kőbányán pedig nem! [ Hát ember az ilyen?! ;D ]
-----------
Metropolis
Has nothing on this
You're breathing in fumes
I taste when we kiss...
(Kék Csepel Kempó, esetleg Olimpia Stockholm hasonló színben, fekete Balance sisak, tükörrel)
Apropó sisaktükör! Vegyetek ti is! Nagyon jó!
"Imádkozz, relaxálj,
"Imádkozz, relaxálj, tekerj (biciklit, persze), aludj nagyokat, egyél csokit, szeretkezz, járj jó levegőn, hallgassál Brahms-t"
ha én is fásultnak tettetem magam, akkor nekem is lehet ilyeneket? naaa, lécci-lécci!
Lord, egyébként egy jó kis prjekt az is segíthet. Nekem van kettő is legalább, amelyben tudsz tevékenykedni (a szakdogát nem adom), de gyere, legyél mkkp-aktivista, ha már szereted Pestet, meg van egy lakásom, valaki segítsen már kitalálni, hogy alakítsam át, köszi. ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MKKP - titkárnő
MKÉP-aktivista. === bácsi
MKÉP-aktivista.
===
bácsi a biciklin
Nem kell ahhoz fásultnak
Nem kell ahhoz fásultnak lenni, hogy valaki ne szeressen Budapesten biciklizni. Megvan minden feltétel ahhoz, hogy az embernek ne legyen kedve itt biciklizni:
- rossz utak
- még rosszabb kerékpárutak
- az utak tervezésénél a kerékpározás nem szempont
- a kerékpárutakénál sem
- nagy forgalom (büdös, zaj, nagyon figyelni kell stb.)
- az átlag autós nem óvatos, nem türelmes
- sok az elmebeteg
- nagy távolságok
A legtöbb embernél ez nem is úgy jelentkezik, hogy ezért nem megy szívesen biciklivel Budára Pestről, hanem úgy, hogy pl. "Szegeden szerettem biciklizni, de mióta visszajöttem Budapestre nem bicikliztem" vagy "régebben szerettem biciklizni, de már annyi az autó, hogy nem merek" (régebben össze-vissza tekert az országban) vagy "párszor bementem dolgozni biciklivel, de leszorított a kamion, el akartak ütni" (országútizott) vagy "félek az autósoktól" (fiatal korában sokat biciklizett) stb.. Meg tudom őket érteni.
Így van! Közlekedni jobb
Így van!
Közlekedni jobb biciklivel, mint bármi mással Budapesten, de ez továbbra sem jelenti azt, hogy kellemes lenne. Én nem vagyok adrenalinfüggő, biciklizni szeretek, nem a veszélyt élvezem a biciklizésben. Egy Bp-Kecskemét túrán pl. kész felüdülés volt, hogy az országúton nem kellett folyamatosan 200 %-kal figyelni mindenre, elég volt a pedált tekerni.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
Szeretek bringázni...
Szeretek bringázni... Budán, Pesten, lejtőn, emelkedőn, sík terepen, meg göröngyösön, kanyarban és egyenesben, hidakon és azok alatt, vidéken és Bpen is..
kedves lordom, régebben te
kedves lordom, régebben te is jártál fonóba, meg mindenféle savpartira, ráckert, a38 stb, de hát akkor még éjszakai buszon nyomtad, meg ugye budán laktál azt se felejtsük el. most meg hogy bicós vagy és pesti, már inkább közelebbre mégy.
szerintem az meg tök természetes hogy az ember inkább ott intézi dolgait ami közel van. én budára át melóhelyre járok, szórakázni csak gombászklubba megyek, meg ha a38 on van igazán unikális koncert, néha rokonlátogatni, meg ugye ma rakpart végett. amúgy pesten nyomom, vásárolni itt is lehet.
ez egy egyfajta ilyen bicós életforma, bkvval biztos járnék a moszkvásra is, meg batyira is, de bicóval inkább nem. mondjuk én nem is vagyok olyan budaellenes mint te
de ahogy a nagy költő mondta: "hiába van palotád budán, pestre jársz a boldogság után!"
kéne nyitni egy blogot, ki
kéne nyitni egy blogot, ki melyik hídtól parázik és melyiket kedveli:)(bár tutira van már ilyen is)
tényleg ekkora akadály a duna?
szerintem kaland és jó móka:)
ahogy a pesti mondás tartja: "kétféle ember él Bp-en, aki budán lakik és aki oda akar költözni":)
-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."
részben a posztra, részben
részben a posztra, részben szabomikluásnak válaszolva:
rosszak az utak - megtanultam a járhatóak merre vannak, ahol mégis muszáj szaron menni, ott is tudom mi merre hány méter
még rosszabb kerékpárutak - SOHA nem használom őket
az utak tervezésénél a kerékpározás nem szempont - tény, ezért viselkedek járműként én is, betartva a közösségi közlekedés szabályait, leszámítva azokat, amelyek az én testi épségem, vagy a bringám állapotát veszélyeztetik (pl rohadtul nem megyek bringaúton, de én pl azt is betartom, hogy nem megyek buszsávban)
a kerékpárutakénál sem - ez is tény, ezért nem használom őket
nagy forgalom (büdös, zaj, nagyon figyelni kell stb.) - maszk, (zaaaaaj?! nagyvárosban élünk könyörgöm...) és az érzékszervek rohamos fejlődése, ezeket vettem észre magamon
az átlag autós nem óvatos, nem türelmes - ez egyszerűen nem igaz, általánosítás
sok az elmebeteg - Budapest, Budapest te csodááááás... :D viccen kívül, így, általánosítás és járműhöz kötés nélkül már aláírom
nagy távolságok - komolyan nem értem ezt.. akinek ennyi baja van a bringázással, az minek bringázik? én szeretem feszegetni a határaim, magam mögé tudni olykor akár 100km körül is egy nap, minden pirosból szinte kilövök a boldogsággal vegyes versenyszellem-itatta lendülettel, örülök a bringámnak, örülök ennek a koszos mocskos városnak, annak, hogy a tekerés erősebbé, rutinosabbá tesz és hogy ingyen bérletet válthattam egy olyan közösségbe, ahol rajtam kívül még nem kevés bringás megszállottal osztozhatom meg az egész felett érzett örömöm.
hogy melyik hídon megyek át, az attól függ, hogy sietek-e, vagy nem. ha igen, akkor legrövidebb utakon megyek, ha nem, akkor sokszor körözök körbe-körbe a városban és nem vagyok oldalfüggő. imádom budát is, mert csúful lehet rongyolni néhol lefelé a hegyekről, miután megmásztad őket, mert bájos, mert nyugis és imádom pestet is, mert fáradhatatlanul tolja a nyüzsgő urbán mozit az arcomba, amit -ha a megszokott 40-50-el szelem- fel sem fogok, egy nagy színes kavalkád a westend, a körút, a bajcsy, vagy a rákóczi is. mosolyogva hagyom le a délutáni és reggeli csúcsban álldogálló autókat, játszok oda-vissza előzgetést és minden alkalommal, amikor lezárom valahova Malvint, a lakatolás előtt és után is megcsodálom és ezredjére is beleszeretek.
lakik számomra fontos és gyakran látogatott ember rómain, rákoskeresztúron, a 11ben, 6ban, 5ben, 13ban, én pedig a 9ben lakom. van ősrégi barátom, akivel időnként edzés jelleggel megyünk egy kört, legutóbb a borárostól pesten a megyeri hídig, majd békástól vissza a batyira. állandóan keresztbe-kasul rakom a várost és nemhogy nem unom, egyre inkább érzem, hogy nagyon szeretem ezt, rosszul vagyok 2 bicaj nélküli nap után és keményen készülök rá, hogy végigbicajozom a telet. bringázni boldogság, ilyen érthetetlen indokokat találni a nem-bringázásra pedig a legnagyobb hiba. kedves lusták és nyafogók! sürgősen szedjétek össze magatokat és uccu tekerni, ne mondjam kétszer! :)
x-fegyver: ahogy a pesti mondás tartja: "kétféle ember él Bp-en, aki budán lakik és aki oda akar költözni":)
jelentem pesten lakom, eszem ágában sincs budára költözni és valószínűleg alkati oka van (vagy mert szegedi vagyok originále és gyermekkorom hajnalát nem hatotta át a másikvárosutálat) annak, hogy a várost kettészelő 'ideállok-odaállok, meramásikmekkoragány'-ból egyszerűen nem értek semmit. én imádom mindkettőt és mindkét oldalon vannak olyan ocsmány helyek, amiket jobb szeretek elkerülni és olyan elit környékek is, ahol soha nem lesz saját ingatlanom.
www.myspace.com/loudsociety
"jelentem pesten lakom,
"jelentem pesten lakom, eszem ágában sincs budára költözni és valószínűleg alkati oka van (vagy mert szegedi vagyok originále és gyermekkorom hajnalát nem hatotta át a másikvárosutálat) annak, hogy a várost kettészelő 'ideállok-odaállok, meramásikmekkoragány'-ból egyszerűen nem értek semmit. én imádom mindkettőt és mindkét oldalon vannak olyan ocsmány helyek, amiket jobb szeretek elkerülni és olyan elit környékek is, ahol soha nem lesz saját ingatlanom."
jaj.
kár ezt ennyire vérkomolyan venni!
(és azok a szmálylik biztos csak az én monitoromon jelennek meg:)
ha figyelmesen elolvastad volna a postom, akkor tudnád,h én a belvárosban nőttem fel. azt elköltöztem. ennyi. ebben semmi oldal dolog nincs.
én inkább értetlenkedem, az egész pest vs. buda dolgon. de még egyszer már nem írom le.
a "pestimondást" még gyerekkoromban hallottam, azt valamikor sok évre rá több ingatlanostól. de ez csak egy jól hangzó duma, mint a fenti vers idézet, amire reagáltam, nem jelentenek semmit...ércsükmár!:)
-----------------------------------------------
"...tudja,én már nem hiszek se törvényben,se igazságban.de egyvalamiben hiszek.a Batmanben."
Nem azt állítottam, hogy
Nem azt állítottam, hogy nem lehet Budapesten biciklizni. Lehet, szoktam is. De az, hogy képzett utcai harcosnak kell lenned a biciklizéshez és az utcaiharc képességeidet használnod is kell tekerés közben nem teszi kellemesebbé a biciklizést. Legalábbis számomra nem. Igaz, hogy én egy nyugalmat szerető ember vagyok, aki az izgalmat szereti, annak lehet, hogy ez még jó is.
Az átlag autós óvatossága, türelme: ha óvatos és türelmes lenne, akkor pl. átengedné a gyalogost a zebrán. De nem engedi. Megelőzi a biciklist kis oldaltávolsággal sávon belül ha tudja. Szóval szerintem az átlag autós nem elmebeteg, de nevelésre szorul. A hozzáállását a gepárdétól a birkáé felé kellene elmozdítani.
Távolság: én is tekertem már 200 km-nél többet is egy nap alatt. De nem Budapesten, hanem a Budapestiekhez nem is hasonló körülmények közt. Nem az a fő probléma, hogy az ember elfáradna 20 km-en, hanem az, hogy megizzad. Persze ez ellen is lehet védekezni valamennyire, de az időt vesz igénybe.
képzett utcai harcosnak
képzett utcai harcosnak kell lenned a biciklizéshez és az utcaiharc képességeidet használnod is kell tekerés közben nem teszi kellemesebbé a biciklizést
Nagy igazság. Szeretek biciklizni, Budapesten is bicajjal járok, de tényleg sokkal stresszesebb, mint bárhol máshol ahol eddig jártam. Bizonyos mértékű elszántság kell hozzá.
Én pl akkor kezdtem el biciklizni, amikor külföldre kerültem Budapestről, olyan helyre ami nagyon bicajbarát. Azóta ha hazamegyek Budapestre, akkor természetes hogy bicajjal járok, de amíg Budapesten laktam meg sem fordult a fejemben.
én is inkább pesten
én is inkább pesten mozgok, hiszen itt lakom. és mostanában nem sok dolgom van budán, hacsak nem megyünk a regébe...
azt viszont megfigyeltem, hogy a nagykörtét csak nagyon korán vagy későn használom, mert be van duggulva állandóan, és sinezni nem szeretek, nem mindenhol lehet elférni 2 kocsisor között. és akkor kerülök, csak rá ne kelljen menni. szóval ilyen kis szelektálást én is végzek.
alapvetően meg örülök, h ebben a városban biciklizhetek (a mentális biciklizés). imádok itt tekerni. 1. számú hobbimnak tekintem. és ha pár napig bringa nélkül vagyok, nagyon hiányzik, alig várom, h visszajöjjek pestre (budapestre. felénk a főváros rövidítése pest minden negativ/pozitiv izé nélkül), és itt biciklizzek. ha esik, annyira nem lelkesedek bicajra pattanni, de ha hazafelé (a szárazba) tartok, akkor ez sem érdekel. meg-ő-rül-nék bicikli nélkül. hogy bírtam ki előtte tömeg-gel?!
http://zsempi.blogspot.com
Nékem csak Budapest
Nékem csak Budapest kell...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Vigasztaljon, hogy egészen
Vigasztaljon, hogy egészen nívós társaságban vagy a kényszerbetegségeddel. Azt hiszem, a múlt havi Velo magazinban van egy interjú Lengyel Tamással a budapesti kerékpáros közlekedésről. (Külföldre szerződött országúti versenyző komoly nemzetközi eredményekkel.) Sajnos nincs meg, csak átfutottam egy ismerősömnél, így nem tudom pontosan idézni. Arról beszél, hogy lassan lehetetlen itt edzeni, mert a régebbi félóra helyett három órába telik elhagyni a várost, ráadásul folyamatos életveszélyben, és a környező utakban sincs köszönet. Szegénykém befásult...
===
bácsi a biciklin
Újra a kezembe
Újra a kezembe került.
===
bácsi a biciklin
Kösz! Nem lett tőle jobb
Kösz! Nem lett tőle jobb kedvem :)
Üdv! Nem tudom, lehet hogy
Üdv!
Nem tudom, lehet hogy máshol kéne keresned a problémát.
Régen kisgyerekként sokat bicikliztem haverokkal, aztán ez elmúlt és amúgyis csak nyáron.
18 éves koromban, érettségi után fura érzéseim voltak, úgy éreztem, hogy életmódot kell változtatnom. Azon a nyáron elkezdtem járni konditerembe, diákmunkát csináltam (jó mondjuk azt már előző nyáron is, de mivel most már májusban szabad lettem, jó munkát tudtam találni magamnak, ami szerencsére szakmai volt), első barátnőm lett. Igazán csodálatos nyár volt, aztán ötödév, minden szupi volt. Azon a nyáron elővettem nem igazán használt montimat és a szervizben kicsit rendbehozattam és azzal jártam dolgozni is (járdán, úttesten, stb., legalább bukóm volt, mert fontosnak tartottam, és persze sodronnyal). Szóval 1x ellopták a montit és kész. Itt véget is ért szánalmas kis pályafutásom biciklivel. Nem sokkal később abbamaradt a kondizás is, de mindegy.
Eltelt 2 év.
Most egyetem van. Kezdtem belefásulni a dolgokba, meg minden. A barátnőmmel is voltak gondjaink (miattam), de szerencsére ezek megoldódtak. Több, mint 2 éve együtt vagyunk, de úgy érzem, az életem többi része befásult. Ezen a nyáron biciklit vettem magamnak, a nagy tervek, pl. hogy majd a 8. kerből biciklivel járok ki a Dunakeszi Auchan mellé a barátnőmhöz, megvalósultak. A tekerés, a CM-en regelés, a KRESZ részletes megismerése betartása (jogsit is most teszem le), CM-en olvasás sok mindenről, az u-lakat és a lánc-lakat, valamint a lámpák, melegben és hidegben tekerés, új színt vittek az életembe.
Ez egy olyan dolog, amit senki nem ajánlott, magamtól találtam ki, hogy tekerni akarok, mert mindig is szerettem és amúgy is, állandóan azzal küszködök, hogy semmire nincs időm, túl sok dolgot akarok egyszerre csinálni, stb., ezért ezt kondizásnak is felfoghatom, miközben nem fogy az idő, hiszen BKV helyett biciklivel közlekedek, tehát élvezek és fittebb is leszek egyszerre.
Azt mondom, hogy nézd át a jelenlegi életviteledet, lehet hogy máshol van a baj. A barátnőm, a tekerés, na meg a programozás, PC-s dolgok széppé teszik az életem, de a világ vállamon való nyomását most ott érzem, hogy valahogy nem tudok rendesen beilleszkedni így másfél év után sem az egyetembe. Mármint valszeg beilleszkedtem, csak rájöttem, hogy lassítok a tempóján, inkább 3 év helyett lesz 3 és fél év, esetleg 4, de legalább nem leszek frusztrált, hogy nem megy minden úgy, ahogy akarom, és több időm lesz a hobbijaimra is. Azon a területen, ahol igazán pro szeretnék majd lenni és azzal is szeretnék pénzt is keresni és nagyon érdekel régóta, régóta nem fejlődtem, mert valahogy elhatalmasodott rajtam a frusztráltság meg a szenvedés meg minden.
Lehet, hogy úgy veszed észre hirtelen, hogy jajj fáradt vagyok tekerés után, nem jó már. De lehet, hogy más miatt vagy fáradt. Lelkileg belefásulhattál az életedbe, és tekeréskor is azt hiszed, hogy már nem akarod csinálni. Pedig ha nem akarnád, akkor nem csináltad volna idáig, nem? Ezt nem hiszem, hogy meg lehet unni, hacsak nem kezdesz bele valami egészen más sportágba, amivel minden időd tölteni akarod, és ez ahhoz képest válik unalmassá.
Talán mást kéne máshogy csinálnod, talán valami hiányzik neked, vagy passz.
Remélem, nem volt túl zűrzavaros. :D
Én pont a Duna másik
Én pont a Duna másik partján lakok és dolgozok (Buda). Én inkább a kedvenc/ismert útvonalaimhoz közelebb helyekre megyek szívesen.
Nekem az ideális munkába érés 10-15 perc, BKV esetén pedig 0 átszállás. Lehet köze hozzá annak, hogy vidéki városokban nőttem fel. Ha többet kéne utazni, túl sok időt töltenék el. Sose voltam bejáró, nehezen szoknám meg.
Én mindkét oldalon a belvárost szeretem, talán mert kevésbé lepukkant, piszkos mint számos külsőbb rész. Függetlenül attól, hogy melyik kerületek újulnak meg és egyébként élhetőek.
Szerintem a budai oldalon bringázni azért nem annyira jó, mert sok az egyirányú, nem párhuzamos utca, ráadásul több és komolyabb emelkedő van. Ezért a forgalmas főútvonalaknak nem annyira van alternatívája. Helyismeret nélkül szívás.
-
Zsurmi
Úgy érzem én is kezdek
Úgy érzem én is kezdek beszűkűkülni max. Tiszabecs Felsőszölnök útvonal jöhet szóba.
Ez a hídpara egyelőre
Ez a hídpara egyelőre nálam is megvan. (Margithíd)
Tényleg, annyira marha jó
Tényleg, annyira marha jó fej itt mindenki, hogy még aki fóbiát meg fásultságot látott bele/érzett ki belőle, szóval még az is segítőkészen állt a dologhoz. Ez tényleg tök jó, meg kell becsülni. (és ez nem irónia volt!)
Nem vagyok fásult. Néha persze frusztrált vagyok, vagy éppen dühös, máskor meg földobott vagy laza, de ki nem. Az életemből jelen pillanatban egy nagyobb kerék (áttét? valami, amivel nem kell ilyen térdgyilkosan indulni a pirosnál) és egy masszív csomagtartó-táska hiányzik a leginkább :) Az őszi túrázásokhoz több cucc kell.
Ami a kusza topikindítót illeti: mint mondtam, ezek nem letisztult, sarkos és megcsontosodott szokások és attitűdök, inkább csak motoszkálnak néha. Úgy érzem, valamik működnek a háttérben (üldözési mániám sincs kedves távdiagnoszták :). Ezért igyekszem utánajárni, kikutatni az okát. Igyekszem megfigyelni, hogy MIÉRT döntök így vagy úgy. Akár tudat alatt.
Mert jó, jó, hogy nincs semmi dolgom pl. Kelenföldön. De miért nincs? Régen szerettem eljárni a kacsákhoz a Feneketlen tónál, most meg nem annyira, mert iszonyú macera odajutni.
Ez tűnt föl nekem az utóbbi időben. Valahogy alattomos, gonosz módon sérül a mobilitásom. Szűkül körülöttem a város (nem, agorafóbiám sse nincs) és magamnak kell tudatosan ellene tennem, hogy ne szürküljön tovább. Ha csak azzal, hogy hosszabb de szebb útvonalat választok hazafelé. De egyre kevesebb szép útvonal van ;)
Nem hiszem, hogy ennél jobban el tudnám magyarázni anélkül, hogy végleg egoblog legyen ebből ;)
Csak még annyit: nagyon jó dolog biciklizni. Nem tudnék élni nélküle. De hazudnék, ha azt mondanám, hogy hosszú távon nem fárasztó a folyamatos figyelem, az életveszély, a bunkóság, az állandó harc, a "viselkedés", a folyamatos készültség.
Örülök, hogy nem maradtam magamra a csapongó gondolataimmal és másnak is vannak hasonló érzései, gondolatai, hangulatai.