Biztos sok ilyen bejegyzés volt már,de az újszülöttnek minden vicc új. Nemrég lettem budapesti bringás és eddig nem nagyon mertem tekerni a forgalom miatt (korábban vidéken napi szinten használtam a bicót télen-nyáron). A bp-i néhány alkalomkor a bringaizéket használtam vagy elég késő volt már viszonylag normális forgalmi helyzethez.
Ma azonban CM pólóért mentem az esti csúcsban (oda meg mégse lehet gyalogosan :D ). Plusz bevettem egy-két shopping pontot ha már a belvárosban vagyok.A vége kb. 22 km lett amibe a nem tökéletes helyismeret is belejátszott.
Igyekeztem a lehető legszabályosabban közlekedni járdán toltam, egyirányú utcában irányhelyesen mentem (emiatt akár kerültem is).
A Margit-hídon járdáztam,de vendégként a gyalogosokat tiszteletben tartva senkit nem csöngetem le,ha kellett megálltam.A kocsisorok között nem cikáztam,egyedül a lámpáknál,ha elég hely volt előrecsorogtam a jobb oldalukon.
Találkoztam néhány tulokkal is természetesen. Az Alkotmány sávját a keresztutcából teljesen elfoglalóval. A Bajcsy-Andrássy környékén a gyalogos-kerékpáros zöld ellenére a tömegbe belehajtani kívánó egyedekkel (tudom nem illik,de nekik beszóltam egy ízeset,ezzel elismerő kacajt kicsalva a gyalogos sorstársaktól), buszsáv kihasználásával jobbról előző siető autóssal.
A bejegyzés azonban nem erről akar szólni,hanem egy buszsofőrről, aki hihetetlen lelkesedéssel köszönte meg mikor a szűk utcában az első lehetőségnél lehúzódva elengedtem, a sok normális autósról akik elfogadták/beletörődtek, hogy én is az utat használom(az egész út alatt egyszer sem dudált senki).
Így az egész tekerés végül egy nagyon pozitív élményt nyújtott ami,szinte teljesen feltöltött energiával.
Ha nincs a CM meg az MK valószínűleg nem mertem volna Budapesten kerékpárral közlekedni.
Köszönöm,hogy részese lehettem.












Hát akkor további boldog,
Hát akkor további boldog, balesetmentes, kilométerekben gazdag budapesti tekerést kívánok Neked!
Jó hogy egyre többen merészkednek forgalomba, mert így egyre jobban hozzászoknak az autósok is, hogy ott vagyunk az úton, és "kívülről" nézve is egyre kevésbé lesz para.
Szerintem a Margit-hídon is nyugodtan lehet úttesten menni (én mindig ott megyek), bár nehéz lenne eldönteni, hol szarabb a burkolat. Az a trükk, hogy nem kell csontig lehúzódni, akkor nem frusztrál annyira a 20 centis vaspadka ami elzárja a menekülési útvonalat a járda felé :)
Az előrecsorgást meg inkább a BAL oldalon. A vezető sokkal ritkábban ugrik ki hátranézés nélkül, mint az utasa, ha eszébe jut, hogy hirtelen leparkol, akkor is inkább jobbra húzódik le, ha megindul a forgalom, kevesebb helyen kanyarodnak eléd balra mint jobbra.
Ami a hirtelen parkolást illeti: engem egyszer majdnem kivasaltak amikor látva, hogy az egyirányú utcában egy autó balra indexel és balra húzódik, elkezdtem jobbról elmenni mellette, amikor is meglátott egy szimpatikusabb parkolóhelyet a jobboldalon és gondolkodás nélkül arra vette az irányt. Végül beparkoltunk egymás mellé a helyre, és a vezető semmit se vett észre az egészből, én meg megtanultam, hogy ilyen szituban ne siessek annyira.
:) * www.criticalmass.hu/laka
:)
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
:) jól esik munka előtt
:) jól esik munka előtt ilyent olvasni
mondhatni dejóóvaaaaaagy! (...ok, korán van, na)
mintha a saját
mintha a saját gondolataimat olvasnám :D
2éve költöztem pestre. egy éve bringázok is. az elmúlt hónapokban, gyalog már egy saroknyit se mentem. élvezem:D
és igen, én is szeretném akkor ezt megköszönni a cm-nek, a Magyar Kerékpárosklubnak, a Pajtásoknak és az összes kerékpárosnak. hajrááá
Üdv a klubban! :) Egy
Üdv a klubban! :) Egy megelőző jellegű tanács: U-lakat, vagy valódi láncos lakat kötelező piszkos kis városunkban ;)
Zsoltee
A megelőzés már
A megelőzés már valamelyik spirálzáras videó megnézése után megtörtént. Azt hiszem a tizenéves bringa és az Abus Granit X plus 54 megfelelő védelem.
:D talán elég :))) a
:D talán elég :))) a gyakorlatban 100e alatti bringára egy 6-7e ft-os lakat is megteszi.
Zsoltee
Hát, én erre ->
Hát, én erre -> http://www.flickr.com/photos/12629502@N04/3095237448/sizes/l/ Abus Granit X plust teszek, pedig nem néz ki százezer felettinek (nem is az).
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Zsíír gép! Pestre meg
Zsíír gép! Pestre meg föleg.
Ez a jo régi hajtáslánc meg sztem verhetetlen!
Egyik klubtárs használt 10-es Ultegrát, 45 kilos csajszi.
Egy nyár alatt két láncot nyirt ki,és csak edzett vele,semmi verseny,és ugye orsz utin nincs 22-es kistányér....el is adta.
Sztem a régi 6-os rendszerek sokkal-sokkal tarosabbak.
Remélem van futásros tapasztalata vkinek, az irjon!
Az egyik kerékpárszerelő
Az egyik kerékpárszerelő összefoglalóan buziságnak nevezte a 9-es és 10-es sorokat meg a hármas hajtóműveket országútin...
Gondolom ő is 42/23
Gondolom ő is 42/23 legkönnyebb áttételt szokott kezdők biciklijére rakni. Mert ha a versenyzőknek sík szakaszon jó, akkor jó lesz az amatőrnek is a Mátrában.
:) --------------------------
:)
-------------------------------
a bigtétényi kerékpáros bandita :)
Látom megkaptad a
Látom megkaptad a rutinkérdéseket :-)
Én csak annyit fűznék hozzá, hogy ma nekem is gyönyörű napom volt.
A buszosokés az autósok átengedtek gazdagréten a zebrán, vmint nem voltak "Őrült Lajos"-ok :-)
Ami egy másik észrevételem: Ma egy csomó vontatott kocsit láttam a város külömböző részein.
Füstöszacskót az autósok orra alá!
Bringalap - Bringások honlapja !!MEGÚJULT!!