Kósa Lajos nyilatkozott a debreceni kerékpárutak kapcsán.
Szerintem ez cinikus szöveg nem maradhat szó nélkül, ilyen ügyekben feltétlenül szükséges lenne a Kerékpárosklub részéről reakció.

"Kósa Lajos bejelentette: a kerékpárutakat nem fogják takarítani. – Ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni, ezért azt javasoljuk, válasszák inkább a tömegközlekedést, s ezt kérjük a tapasztalatlan sofőröktől is – fogalmazott. A gyalogosoknak is szolgált jó tanáccsal: ne a divat legyen a fő szempont, vegyenek inkább lapos talpú cipőt."

A teljes cikk: http://www.haon.hu/kosa-lapos-talpu-es-teli-gumi-kell/2146023

Októberben persze még örömmámorban úszott az újabb kerékpárút kilométerek kapcsán.  tovább »

Az ausztrálokkal szemben Los Angelesben inkább közlekedők közötti együttműködésre indítottak kampányt. A kampányanyag részben spanyol nyelven készült,ugyanis a spanyolul beszélők között nagyobb a kerékpározók részaránya.
A csodaszép poszter és a tanulságos kampányfilm megtekinthető itt:
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/10/13/vigyazz_a_kerekparosra_lehet_a_t...

A Deák tér-Krisztina tér közötti szabályos "kerékpározási" lehetőségről négy éve Pixel forgatott egy filmet.
Ő sajnos az új, kerékpárosbarátabb kialakítást már nem tudta lefilmezni. Megkértem errorkát, hogy készítsen el egy új videót, hiszen egy fontos helyszín. Az itt elvégzett beavatkozások minimális költséget igényeltek, mégis jelentősen javultak a kerékpározás feltételei. A menetidő gyakorlatilag a felére csökkent miközben gyakorlatilag szinte a teljes hosszban szabályos lett az úttesten közlekedés.

A 2012-es videó az alábbi linket nézhető meg.
http://www.youtube.com/watch?v=are5cdAnu_4

A régi és az új videó beágyazva egy kis kísérő szöveggel  tovább »

Máig uralkodó nézet, hogy a kerékpárosokat lehetőség szerint el kell tüntetni a jelentősebb utakról, és a gyalog- és kerékpárútnak kijelölt járdára kell vezetni. Kitesznek egy kék táblát, esetleg sárga csíkot is festenek a járdára, és kész a beruházás, ahol addig tilos és veszélyes volt bringázni, onnantól kezdve kötelező.
További részletek a Szegedbicajon:
http://szegedbicaj.blog.hu/2012/10/04/mi_a_kulonbseg_632

A tavaly megkezdett küldetés a végére ért. Végigkerékpároztam és végigfényképeztem Budapest összes kerékpárútját, kerékpársávját, sőt újabb a közös busz- és kerékpársávok is a látótérbe kerülhettek. Vannak már megnyitott egyirányúak, gyalog- és kerékpáros zónák, kerékpáros felállóhelyek is, ezekből csak ízelítőül készült egy mappa.
Most már 38 mappában 4761 kép segítségével lehet ezekben gyönyörködni.
Összességében elmondható amit eddig is tudtunk, ezek a kerékpárutak a kerékpáros közlekedésre alkalmatlanok, kirándulásra mérsékelten alkalmasok.  tovább »

Nem volt nagy sajtóvisszhang. Nem volt elő bejelentkezés a híradókban. Nem volt nemzeti színű szalag átvágás. Nem volt 300 kivezényelt tapsikoló kisiskolás. Mégis az utóbbi idők legjelentősebb kerékpárosbarát intézkedése valósult meg az elmúlt napokban Budapesten. Nem kellett hozzá EU pénzért pályázni, elég volt egy kis festék,néhány matrica és egy csavarkulcs. Bejelentették, megvalósították. Köszönjük.

Bővebben:
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/08/30/csendben_megvalosult_tiz_igeret

Kerékpározható buszsávok:
https://picasaweb.google.com/saganbp/BudapestiKerekparozhatoBuszsavok#

Néhány pontban módosult a KRESZ tegnap.

4. § (1) Járművet az vezethet, aki
a) a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes engedéllyel rendelkezik, és a jármű vezetésétől eltiltva nincs;
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van, továbbá
c) a vezetési képességre hátrányosan ható szer befolyása alatt nem áll, és szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.
Az új kiegészítés
(4)4 Az (1) bekezdés b) pontjában foglalt feltétel fennállása esetén - a főútvonalon kerékpározás esetét kivéve - a kerékpárosra nem kell alkalmazni az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott korlátozást.  tovább »

Újabb gyöngyszem bukkant elő a kreatív táblázók Schwarzschild-sugara mögül.

Update:
További képek
https://picasaweb.google.com/saganbp/BorarosTerCsepel

"A dugódíjat fokozatosan vezetik majd be - mondta Tarlós István, aki kiemelte, hogy erre a bevételre a BKV működtetése és a közszolgáltatási szerződés megkötése miatt van szükség. Egy biztos: 2013. június 30-val a dugódíjat legalább részlegesen szeretnénk bevezetni, az állam pedig ennek függvényében vonul ki a BKV támogatásából - tette hozzá."
http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-494302

Mai BAM reggelikről készült hírek, beszámolók, képek gyűjtőhelye.