Kósa Lajos nyilatkozott a debreceni kerékpárutak kapcsán.
Szerintem ez cinikus szöveg nem maradhat szó nélkül, ilyen ügyekben feltétlenül szükséges lenne a Kerékpárosklub részéről reakció.
"Kósa Lajos bejelentette: a kerékpárutakat nem fogják takarítani. – Ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni, ezért azt javasoljuk, válasszák inkább a tömegközlekedést, s ezt kérjük a tapasztalatlan sofőröktől is – fogalmazott. A gyalogosoknak is szolgált jó tanáccsal: ne a divat legyen a fő szempont, vegyenek inkább lapos talpú cipőt."
A teljes cikk: http://www.haon.hu/kosa-lapos-talpu-es-teli-gumi-kell/2146023
Októberben persze még örömmámorban úszott az újabb kerékpárút kilométerek kapcsán.
"A Böszörményi út mentén európai uniós szabványoknak megfelelő fedett biciklitároló is található, s a továbbiakban még több építését tervezik. Ezzel ösztönözhetik a kerékpárjukat az időjárás viszontagságaitól féltőket is a gépjárműk helyetti használatra.
Kósa Lajos polgármester elmondta, hogy további bővítéseket terveznek, céljuk, hogy Debrecen legfontosabb közlekedési irányait két keréken is meg lehessen közelíteni."
http://www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/celba-ert-a-debreceni-kerekpar...
Kerékpáros Málna-díjat Kósa Lajosnak!












Miért különösen
Miért különösen veszélyes ilyenkor két keréken közlekedni?
Mert nem takarítjuk a kerékpárutat.
Miért nem takarítjuk a kerékpárutat?
Mert ilyenkor különösen veszélyes két keréken közlekedni.
:-D
Rosszul mondta. A
Rosszul mondta. A kerékpárutakat SEM fogják takarítani.
A cikket illusztráló kép
A cikket illusztráló kép alapján Debrecen tényleg eljutott a kerékpárosok és az autósok egyenlő kezelésére :-(
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Tavalyrol az
Tavalyrol az albumod:
https://picasaweb.google.com/saganbp/Debrecen
Ne aggódj. Majd lesz egy
Ne aggódj. Majd lesz egy önkormányzati rendelet arról, hogy a járdát a ház tulajdonosa, a kerékpár utat a kerékpáros, az autó utat az autós felelőssége takarítani,karbantartani és ha ezt nem teszi meg, súlyos bírságot fognak kiróni rá. Ez ugyan nem oldja meg senki problémáját, de a városi önkormányzatnak lesz egy bevételi forrása.
Tehát végül is fizetni fog a lakóház, vagy épület, telephely stb. tulajdonosa, a kerékpáros szövetség, vagy bevezetik a helyi bringa adót -mondjuk mint bringa súlyadó-, a Magyar Autó Klub, vagy ha nem klub tag az autós, akkor beépítik a kötelező felelősség biztosításba.
Na? Mit szólsz hozzá?
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
-szürke b'Twin 5-
Közút, úttest. Beke
Közút, úttest.
Beke Dávid
Innentől kezdve lehet
Innentől kezdve lehet perelni ha baleset történik.
Tipikus magyarországi
Tipikus magyarországi történet:
Építsünk nagyot, sok pénzből, jó vastagon fogjon a ceruza. Igaz, hogy sokkal kevesebből, jobban is meg lehetne oldani, de nem baj.
Elkészül a nagy mű, de nincs rá pénz üzemeltetni, karbantartani, az állagát megóvni, a havat eltakarítani róla stb.
Azt nem értem, ha az EU euró milliárdokat ad nekünk, miért nem küld egy 3 tagú bizottságot, mielőtt megítéli a támogatást, hogy van-e értelme erre pénzt adni, aztán 1-2 év múlva miért nem jönnek megnézni, hogy üzemeltetjük a beruházást. Ennyit még talán be lehetne paszírozni a költségvetésbe.
+1000
+1000
Kósa nyilatkozatát tovább
Kósa nyilatkozatát tovább gondolva: az országot havazás esetén annak elolvadásáig be kellene zárni, senki nem megy sehova és sehogy mert az veszélyes.
A világ kulturáltabb felén eközben télen pedig ezt csinálják.
http://www.copenhagenize.com/2010/12/ultimate-bike-lane-snow-clearance.html
Már be van élesítve
Már be van élesítve erről a cm fb poszt az első hópehelyre.
Hát az van Kükü, hogy nem
Hát az van Kükü, hogy nem Budapesten napok óta van hó. Sajnos megint az jön elő, hogy a CM Budapest-központú.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Talalt-sullyedt. atomboy ---
Talalt-sullyedt.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Elsőre úgy olvastam a
Elsőre úgy olvastam a címet, hogy "Decemberben nem takarítják a kerékpárutat" :)
Innentől remélem senkinek nem lesz problémája azzal, ha Debrecenben a bringások az úttesten tekernek..
Debrecenben sok ehhez
Debrecenben sok ehhez hasonló fülkés gép dolgozik közterületen. Nyáron füvet nyírnak, ősszel ugyancsak fűnyíróval szedik fel a lehullott leveleket, több menetben:)Talán 30-40 km kerékpár út van, így szerintem egy ember egy géppel egy hosszabb műszakban le tudná takarítani, esetleg egy kis plusz ráfordítással +1 gép szórna rá valamit, amihez +1 szállítaná a szóró anyagot. De ez már a delux verzió, elég lenne a letolás is. Megkockáztatom, hogy átszerelni sem kell, mert használnak ilyet járdákhoz stb. Az egész költsége max. 100eFt., de az én ceruzám is vastagon fogott, ebben már benne van a munka elnyerésének költsége is.:)
Igen, igen, ez jó gondolat,
Igen, igen, ez jó gondolat, csak ezt máshol nem így gondolják, ott a fejekben ez valami tudományos - fantasztikus kategória, vagy valami rossz álom.
Gyimesi Laszlo nyilakozata
Gyimesi Laszlo nyilakozata is Malna-dij eselyes:
A kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban, ami az egyirányú utcákba szemben történő behajtásról szól, nincsenek terveim, nem is értek egyet vele és, ha rajtam múlna sehol sem engedném, mert veszélyes.A biciklis mozgalmak a kerékpárosok egyenjogúságát hangoztatják, ezzel pedig ellentétben áll ez az intézkedés.
Innen: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/gyimesi_laszlo_szaz_fat_a_korzetnek...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ez magyarorszag, no comment!
Ez magyarorszag, no comment!
Nem, kedves Miló, ez nem
Nem, kedves Miló, ez nem Magyarország, hanem két korlátolt polgármester (akik valószínűleg az életüket is csak autóban tudják elképzelni) buta nyilatkozata. Ilyeneket a csodált Németországban is találhatsz dögivel. Ott sem általánosan a németeket minősítené egy-két hasonló nyilatkozat, hanem csak azt, aki mondta.
A közút takarítása nem kegy, hanem az önkormányzat törvényben előírt kötelessége. Ha ennek elmulasztásából kár keletkezik, az önkormányzat perelhető. Egy-két próbaper nem is ártana már.
+1 Jávor Tamás
+1
Jávor Tamás
Nem, kedves Miló, ez nem
Nem, kedves Miló, ez nem Magyarország, hanem két korlátolt polgármester (akik valószínűleg az életüket is csak autóban tudják elképzelni) buta nyilatkozata. Ilyeneket a csodált Németországban is találhatsz dögivel. Ott sem általánosan a németeket minősítené egy-két hasonló nyilatkozat, hanem csak azt, aki mondta.
A közút takarítása nem kegy, hanem az önkormányzat törvényben előírt kötelessége. Ha ennek elmulasztásából kár keletkezik, az önkormányzat perelhető. Egy-két próbaper nem is ártana már.
Na én ezért lettem úttest
Na én ezért lettem úttest párti.Elnéztem pl a nemrégiben beharagozott Nyírmeggyes-Mszalka kerékpárút építését nyáron Oversize-zel beszéltünk is róla, hogy azért itt nem csücskös valami.
Majd befotózom meglátjátok.
Annyit kell tudni róla hogy igazából sík vidék az egész de vannak olyan max 20m-es szintkülönbségű dombocskák, mert ez a Nyírségi hordalék homokhátság széle.A közutak zöm nyomvonalát 1920-50 között építetteték le burkoltra. Akkoriban még sok volt az igavonó állat és kevés a gép.A kis dombokat megnyesték könyedén. Az utak tehát csak ritkán követik teljesen a dombok hullámzását.
Most mellé építették a bringautat.Értelemszerűen Úttest, útpadka, közmű árok és a domb oldal, tehát bringaút a domboldalban lett kialakítva.
Ennyiért már nem nyesték meg a dombokat hanem ment a dombok után a szintje.
Miután így a bringaút néha méterekkel feljebb került az úttest szintjétől közben egy árokkal is, és az úttest takarítása a közútkezelő feladata de a kerékpárutat az önkormányzatok építtették, kérdés az hogy a jelen úthálózat takarítására optimalizált géppark mellett ki és hogy fogja őket letakarítani?
Mert a hóeke erre felé nem fog tudni felmenni rá,az adaptereshez messze van az árok miatt és még nem is egy szint, az önkormányzatnak meg max közmunkásai vannak erre felé.Na azt megnézem amikor őket kihajtják a két település közé 6km bringautat letakarítani...
Mostanság azt érzem jobban járunk ha a bringaút az úttesttel egy szintben és mellette megy. Pl az árkok lefedésével...
Erre felé sokan csórók és tényleg munkába járni kell a bringa.Bejön a fűtési szezon és szálljon buszra, vonatra.Mindezt azért mert nem egy szintben van a két útfelület..
Ja és ahol megjelenik a bringaút ott megjelenik a bringa tilos is....lásd picasás képeim...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Úgy olvastam: újpest
Úgy olvastam: újpest párti. Érdekesnek tűnt a dolog, de hamar megszakadt ez a szál. :)
Nálunk idén építettek volna egy 3-4km-es külterületi kerékpárutat, amit jövőre csinálnak meg. Alapos a gyanú, hogy hasonló lesz a tájkövetése: Nem a ligetes erdőben, hanem a főút mellett, árkon túl: zaj, por, reflektor és a takarítás nehézségei. Kíváncsian várom...
-úton az idő is csak út-
Első kör az
Első kör az lesz:
Önkorményzati út nem a Közútkezelő kötelessége takarítani és nincs rá költségvetése se.
Második Kör:
Jó akkor kibéreljük a Közútkezelő géppark kapacitást rá. vs Nincs alkalmas gép hozzá nálunk.
Köszönjük Emese!
Ha az árkot fedték volna be akkor a tolólapos simán le tudta volna tolni együtt az úttal.
Komolyan lamentálok rajta hogy lehet-e olyan bringát csinálni ami úgy halad amint a hószán csak izomerővel megy?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nagyapámnak saroküzlete
Nagyapámnak saroküzlete volt Zalaegerszegen mielőtt oda nem adta a kommenistáknak. A bolt tulajdonosának kötelessége volt a járda és úttest tisztán tartása az úttest felezővonaláig. Kész, benne volt a törvényben.
Lakott települések között meg vonattal jártak.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Anyáméknak családi háza
Anyáméknak családi háza van vidéken és ott mindenki köteles a hótól a járdát megtisztítani...Rákosi , Farkas és Gerő nélkül is.
Sőt a társasháznak is kötelessége az előtte lévő járdát tisztán tartani régen a házmester most a takarító cég csinálja.
Régen vonatokkal jártak, mert voltak vonatok és szárnyvonalak amiket egyrészt az elveszett Trianoni hálózat miatt másrészt mert úgy döntöttek hogy a III vH-ban nekünk a Jugókkal és az Olaszokkal kell meccselni így megépítettek egy rakat olyan tájolású szárnyvonalat ami nem volt addig prioritás az országban. Később ez segítette a Tsz melléküzemágakat is, most hogy nincs termelés arra hova mentek csak lakosság meg zárják be őket ill elérhetetlen áruk kezd lenni.
Ma legalább is anyámék felé kezd olyan lenni a helyzet mint kb 50-60 között.Egyre kevesebb gépjármű,az főleg motor vagy munkagép, alacsony színvonalú és nem olcsó tömegközlekedés, és sok bringás.Némi villanysuhanátorral fűszerezve.És a trend a villanysuhanátor és a kerékpár felé dől.
10-15 km is bringáznak naponta melóba, nem vicc!Csak oda!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
+1 Kistelepülésen nincs
+1
Kistelepülésen nincs tömegközlekedés. Van a távolsági busz naponta max. 4-5. Akinek nincs autója télen-nyáron tekerhet. Többnyire semmi kerékpárút, zebra se mindkét oldalon. Persze a rendőrök kevésbé csesztetik a bringásokat a főúton, mert ők és a családtagjaik is ott bringáznak. Nem sportból. Nincs helyette más! Ahol volt életszínvonal meg BKV ott lett ilyen "szubkultúra" a kerékpáros közlekedés.
-úton az idő is csak út-
(szerk.: A takarítást megoldja a tavasz. Városban lakom, a félreeső utcánkban néha egy télen kétszer is jár hótoló.)
Frenki amin töröd a fejed
Frenki amin töröd a fejed az már megvalósításra került: http://www.revolucaodigital.net/wp-content/uploads/2012/12/kit_Ktrak_2.jpg
K-track kit a dolog neve és elég jól ki van találva :D A szomorú az az egészben. hogy városi közlekedéshez ilyen dolgok fordulnak meg az ember fejében :)
Kék-fehér Puch mistral-on egy bolond :D
Igen pont erre gondoltam.
Igen pont erre gondoltam. Régen volt pl Catepillar vagy Bobcat gépekre hajlékony műanyag lánctalp amit csak simán felhúztak a kerekeikre, nem kellett futóművet cseréléni hozzá.Na én onnan analogiáztam a dolgot. Mondom csinálni valami hasonlót feszítő kerékkel és elől egy szántalppal.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Nem az az életveszély, ha
Nem az az életveszély, ha két keréken vagyunk, hanem amikor az összkerekes Au*i A5 az egyetemnél rajolva csúszó 4 kerékkel veszi a kanyart! Félre ne értsen senki, én szeretem az ilyen mutatványokat, csak nem közúton este 7-kor miközben másik 3 autó kanyarodik még ugyanabba az irányba :D Mentségére szóljon, hogy jobb kanyar volt és ügyesen lefűzte, de szerintem az esti "csúcs" nem ép a legideálisabb alkalom, és az egyetem város pedig nem a legalkalmasabb hely a bennünk rejlő Colin McRea megtalálására :D
Mellesleg, még a Balaton körbe tekerésből haza jövet beszélgettünk két öreg rókával akik már akkor kérdezték, hogy télen is keróval? Akkor felejtsd el a bringautat, mert azt nyáron sem tudod jól kihasználni, mert értelmetlen irányokba megy értelmetlen irányokból! :D
És végszóként szerintem a bringa út legyen választási lehetőség és ne kötelező jellegű! ;D
Kék-fehér Puch mistral-on egy bolond :D
"cinikus szöveg nem
"cinikus szöveg nem maradhat szó nélkül,"
Ebbe a nyilatkozatba ezer módon lehet belekötni, meg is teszik jogosan.
Mégis, a hozzászóló kerékpárosok feladata szerintem ennél azért több! A téli biciklizést segítő ötleteket lehet sorolni azoknak, akik még nem túl gyakorlottak, pl:
-friss havon nyugodtan
-letaposott, jégbordás úton az ergonomikus üléshelyzet feláldozható a biztonság érdekében /nyújtott lábbal ne a pedál alsó pontját, hanem a talajt érje el/
-első fékkel óvatosan bánjon
stb,stb
A nyilatkozat egyformán kezeli a közlekedőket, egyszerűen óvatosságra int mindenkit. Idétlenül, nyilván a pénzhiány miatt előre magyarázkodik.
Egyébként "jobb helyeken" is a takarítás, főleg a sózás erősen háttérbe szorul. Környezetvédelmi okokból apró kavicsot szórnak többször is, tavasszal meg felsöprik, a maradékot elteszik jövőre.
Nekem a megfejtés a
Nekem a megfejtés a Kreszben volt a közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak II. alatt közvetlenül:
"a)377 Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. "
és:
25§:
"(2)182 Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók."
Tehát semmi keresnivalónk nincs az úttesten kívül, akkor mi a fenének a szeparált infra? Az új kerékpárutak kövessék az utak nyomvonalát és azok úttestje mellett szorosan haladva menjenek vagy az úttesten jelöljék ki inkább nyomként sávként.
Ha megépül az Etyeki bringaút pl azt télen ki fogja letakarítani? Mezőgazdasági utak között ment a nyomvonal.
De minek is? jármű az úttesten annak vonalvezetését követve....
Arra hivatkoznak, hogy félnek a bringások az úttesten.Napi szinten ülök bringára, nem látok már messze se akkora arroganciát mint régen a gépjárművezetők részéről.
Inkább hangsúlyt a kerékpáros oktatásra (önkéntes jelleggel), erősíteni a Bebic és hasonló dolgokat.
Saját tapasztalatimból tudom a félelem oka főleg a jármű feletti nem biztos kontroll érzete.
Nincs erőm, sebességem , és helyzetfelismerésem kezelni a forgalmi helyzeteket.
Erre ráépül egy félelem kapmpány és milliárdokért épülnek kompromisszumos(kivitelbe már nem csak a bringások szólnak bele sőt) de kötelező használatú utak, amik meg pl jelen témában kb ennyire használhatóak.
Közben a gépjármű közlekedés továbbra is favorizált, nekik az utakat pl letakarítják vagy rendbe teszik.
Nem lenne egyszerűbb őket követve a könnyebb megoldást választani?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Csak úgy
Csak úgy érdekességképpen.
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/kerekparral-megy-a-parlamentbe-debrec...
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
De mar megepult a 120
De mar megepult a 120 millios infra.
Majd ha jon az 500 millios, akkor majd megint fontos lesz a kerekparozas. Erti?
100%-os
100%-os tamogatottsag!
http://www.haon.hu/500-milliot-nyert-debrecen-a-kerekparut-fejlesztesre/...
"ilyen ügyekben
"ilyen ügyekben feltétlenül szükséges lenne a Kerékpárosklub részéről reakció"
Legyél a klub helyi aktivistája és a te szabadidőddel felvértezve máris lesz ideje és energiája a klubnak reagálni erre is! Biztos örülni fognak egy segítőkész embernek.
Sagan
Sagan budapesti.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Ez szerintem tipikusan nem
Ez szerintem tipikusan nem helyi ügy, hanem a központnak kellene kiadni egy sajtóközleményt. Gondolom.