A Deák tér-Krisztina tér közötti szabályos "kerékpározási" lehetőségről négy éve Pixel forgatott egy filmet.
Ő sajnos az új, kerékpárosbarátabb kialakítást már nem tudta lefilmezni. Megkértem errorkát, hogy készítsen el egy új videót, hiszen egy fontos helyszín. Az itt elvégzett beavatkozások minimális költséget igényeltek, mégis jelentősen javultak a kerékpározás feltételei. A menetidő gyakorlatilag a felére csökkent miközben gyakorlatilag szinte a teljes hosszban szabályos lett az úttesten közlekedés.
A 2012-es videó az alábbi linket nézhető meg.
http://www.youtube.com/watch?v=are5cdAnu_4
A régi és az új videó beágyazva egy kis kísérő szöveggel
http://tizpercbringa.blog.hu/2012/10/11/gyorsabb_lett_a_szabalyos_kerekp...
bejegyzésben érhető el.












je, a jozsefattila elejen
je, a jozsefattila elejen azt a foutvonal tablat eddig eszre se vettem… de utana mar nincs… ;]
háh, nekem is ilyesmi
háh, nekem is ilyesmi gondolataim vannak dugóban! Az előzményvideó kötelező anyag a "biciklisek mind szabálytalanok" kampány szószólóinak, mint adalék, hogy vajon miért is van ez így
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Hmm, az elején azt
Hmm, az elején azt kötelező lenne használni? Sose jutott eszembe (igazából fogalmam se volt, hogy van ilyen ott :P)
Jogsid van-e? :P
Jogsid van-e? :P
hiába van jogsija, ha nincs
hiába van jogsija, ha nincs jól láthatóan kitáblázva, hogy az út baloldalán különálló bringaút van, mivel alapvetően a jobboldalon elhelyezett táblák vonatkoznak a forgalomra.
őizé, én akkor pl. honnan
őizé, én akkor pl. honnan tudjam az Árpád fejedelem útján, hogy a dunaparti bringagyászon kellene mennem?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
sehonnan. ha emiatt
sehonnan.
ha emiatt büntetnek (és nincs kint tiltó tábla), az nem jogszerű.
Az az igazi büntetés
Az az igazi büntetés amikor ledudálnak meg leszorítanak,mert nem használod az általuk vélt kerékpáros infrát.
Itt a József Attilán annyira nem jellemző,eddig két őrülttel találkoztam.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Jó videó(k). Viszont
Jó videó(k).
Viszont zebrán nem kell leszállni a kerékpárról. (csupán elsőbbséged nincs rajta biciklisként.)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
Tudom, de nem akartam hogy
Tudom, de nem akartam hogy azon lovagoljanak a nepek, hogy en attekertem, Pixel meg nem, es ebbol jon idonyereseg. No meg aztan van annak egy furcsa baja (bája), amikor kerekparozast mutatsz be, es setalsz. Az olyan elgondolkodtato, szerintem.
Az utobbi par honapban amugy tobb akcio is volt e temaban, es *elvileg buntettek is.
Nagy "kedvencem":
http://www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/razzia_vasarhelyen_nincs_...
A kepen is tok jol lathato a problema, de megoldas nincs.
*Infot meg nem tudtam gyujteni, hogy milyen jogcim alapjan buntetnek, mert elvileg mondanak egy KRESZ paragrafust is, nem csak azt mondak, hogy fizess be x forintot, itt a csekk. Szoval barkinek van ilyen infoja, hajra :)
(Hiteles, elso kezbol szarmazo info kell, nem az, hogy haver azt mondta, hogy az ismeroset megbuntettek :)
Police.hu-n tudok olyan
Police.hu-n tudok olyan anyagot mutatni, ahol ki van irva, hogy a zebran valo athajtaskor (nem keresztben
) a kerekparosnak fokozottan kell figyelnie, mert a gyalogosokkal ellentetben neki nincs elsobbsege.
Bar ez pont az ellenkezoje, amit te kertel, de temaba vag azert. De teny, hogy engem is erdekelne, hogy mi volt a hivatalos indok a buntetesnel.
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
"Police.hu-n tudok olyan
"Police.hu-n tudok olyan anyagot mutatni"
Be tudnád linkelni? Nagyon érdekelne!
"Megjegyzés: zebrán az
"Megjegyzés: zebrán az elsőbbség csak a gyalogosokra vonatkozik. A biciklisekre csak akkor, ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit. Az autósok
ugyanis csak gyalogosokra számítanak, száguldozó biciklisekre nem."
http://www.police.hu/data/cms951083/Kerekparos_KRESZ.2012.pdf
Nem mintha egyebkent csak szaguldozva lehetne attekerni, es fizikai keptelenseg lenne mondjuk 4-5km/h-val atgurulni. Futni persze lehet, akar 10-15-el is, a gorkorisokrol, rolleresekrol, deszkasokrol nem beszelve, akik szinten kepesek az atlagos gyalogtemponal nagyobb sebesseg eleresere, es mivel nem jarmuvel kozlekednek, szamitani kell rajuk, es ha szukseges, meg kell adni nekik az elsobbseget...
Amugy korabban is szerepelt mar emlekeim szerint egy doksiban ez az elsobbseg tema, de a PDF az total friss, 2012-es.
Amugy olvashattunk mar a police.hu-n jardazasrol is erdekessegeket...
"A hivatkozott főszabály alóli kivételként említi, hogy lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a KRESZ szerint a kerékpárral történő közlekedés tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni."
Illetve...
"Fontos továbbá megjegyezni, hogy nem alkalmatlan az úttest a kerékpározásra, ha azon nagy a forgalom, és emiatt ott veszélyes kerékpárral közlekedni, bár ennek megítélése a forgalom vizsgálata alapján kialakított mérlegelhető döntés."
http://www.police.hu/hajdu/aktualis/haj_100705_01.html?query=ker%C3%A9kp...
" Futni persze lehet, akar
" Futni persze lehet, akar 10-15-el is, a gorkorisokrol, rolleresekrol, deszkasokrol nem beszelve, akik szinten kepesek az atlagos gyalogtemponal nagyobb sebesseg eleresere, es mivel nem jarmuvel kozlekednek, szamitani kell rajuk, es ha szukseges, meg kell adni nekik az elsobbseget..."
Váratlanul nem lehet az úttestre lépni.
Vagyis ha te vagy a 100 m-es futóbajnok, és elütnek a zebrán átfutva, akkor az a te hibád lesz.
Jó hogy nem jet pack-kel a hátadon akarsz a zebrán átmenni.
Ha zold a gyalogosok
Ha zold a gyalogosok lampaja, vagy lampa nelkuli zebrarol beszelunk, teszem azt egy iskolanal, ott szerintem lehet gyalogosok felbukkanasara szamitani. Akar futkoraszo gyerekekre is. Akit varatlanul er ilyen helyen egy gyalogos megjelenese, az adja le a jogositvanyat.
A zebrakkal kapcsolatos ketiranyu szabalynak egyebkent ott a masik oldala, ahol a fektavolsag felmerese annak a feladata, aki meg is tudja tenni. "Nemileg" irrealis a gyalogosoktol elvarni minden egyes jarmu fektavolsaganak (sofor reakcioideje, gumik allapota, egyeb befolyasolo tenyezok) a pontos megallapitasat...
Ha mar trollkodas: miert ne lehetne jet pack-el atkelni a zebran? Van annak olyan allapota is, amikor nem mukodik. Ennyi erovel ejtoernyos hatizsakkal vagy iskolataskaval is tilos az atkeles, nemde?
de a zebra végén már nem
de a zebra végén már nem hajthatsz fel a járdára
Hacsak a "hozzaerto" tervezo
Hacsak a "hozzaerto" tervezo nem ugy alkotta meg az infrastrtukrat, hogy zebra elott veget er, rogton utana ujrakezdodik.
(Vagy a kresz vonatkozo pontja nem engedi.)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
jelen esetben nem erről van
jelen esetben nem erről van szó.
ha a bicikliút folytatódik, az akkor nem járda.
A József Attilán meg a legegyszerűbb a bringásnyomok felfestése Buda felé, hiszen úgyis csak egy sáv vezet fel a hídra, így az autóknak sem jelentene ez semmilyen kapacitáscsökkenést.
Igen, jelen esetben nem all
Igen, jelen esetben nem all fenn az altalam irt eset, de az altalad irt korlatozas sem, hisz a tuloldalon nem is akart felmenni a jardara, hanem az uton folytatta. :)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
vagyis a zebra végén az
vagyis a zebra végén az út menetirány szerinti bal oldalán tett egy nagykanyart és beállt a sor elejére? Ami kresz szerint szabálytalan.
Ezzel arra célzol, hogy a
Ezzel arra célzol, hogy a „Kerékpáros közvetett kapcsolat” szabálytalan?
" a kerékpárról
" a kerékpárról leszállva,"
ha nincs ilyen tábla, akkor meg főleg szabálytalan a bringán ülve így indirekt balra kanyarodni.
Ettől még én is alkalmazom, de most a szabályról van szó.
Leszállni csak a
Leszállni csak a besoroláshoz kell, amíg viszont odáig eljut, nem kell.
Abból, hogy a tábla esetén kötelező így csinálni, nem következik, hogy ha nincs kint tábla, nem is szabad.
[töröltem, rossz helyre
[töröltem, rossz helyre ment]