Az utóbbi napokban igen csak rabja lettem ez elektromos autóknak,és megszállottként böngésztem a netet a különböző alternatívák után.
Jelenleg több gyártó is készít 100%-os elektromos meghajtású autókat,melyek alkalmasak a városi használatra 100 és akár 200 km-es hatótávolsággal is.
Találtam olyan magyar oldalt is ahol átalakító szettet átultak, mely segítségével bármely benzines és dízel autó átalakítható 100%-osan elektromossá.Itt 3.5 millió Forintba kerül egy olyan átalakítás mely 100 km hatótávot biztosít,110-120km/h-s elérhető utazósebességgel.Ezt kicsit drágálltam, igy egy másik oldal után néztem.
Végül találtam egy amerikai oldalt ahol van egy kalkulátor amivel össze lehet hasonlítani egy elektomos autó költségeit egy hagyományossal.
Magyarországra átszámítva kitöltöttem a táblázatot.
Sajnos az elektomos nem olcsóbb abban az esetben, ha egy alacsony fogyasztású dízelt hajtunk.
Kalkulált költségek:
elektomos autóval: $1059
Dízel autóval: $995
Ez úgy jött ki hogy a dízel autónál 4,3 L/100km fogyasztással számoltam (volt már 3,75 is,meg autópályán 3,9 de legyünk kicsit szigorúbbak ezért számoltam többel)
1 liter gázolajat 235Ft-nak vettem igy jött ki hogy 4.45 USD-be kerülne 1 gallon gázolaj idehaza,illetve átváltottam az oldalhoz szükséges értékre,vagyis hogy 1 US gallon(3,785Liter) üzemanyaggal hány mérföld tehető meg:ezzel a járművel 55 mérföld.
Hozzá adva még 4800km-enként 6000Ft-nyi olajcsere költség: 3000mile/30USD
Áram ára Hawaii-on 0,235 USD/kWh-ez egyezik a haza nappali áram árával (USA-ban az átlag ár 0,11 USD- 22 HUF)
Elektomos autónál beleszámoltam az akkuk amortizációját, ami sajnos nagyobb hányadot tesz ki, mint az energiának a költsége ami a feltöltésükhöz kell egész élettartamuk folyamán.
És akkor nem vettük figyelembe hogy a dízel autóval 1000km felett van a hatótávolságom 1 tankkal(45liter), elektomosnál meg lényegesen kevesebb.
Kép:
http://kep.ivpicture.hu/34625.jpg
Forrás: http://www.milesev.com
Zárszóként: tekerjen inkább mindenki !














Találtam olyan magyar
Találtam olyan magyar oldalt is ahol átalakító szettet átultak, mely segítségével bármely benzines és dízel autó átalakítható 100%-osan elektromossá.
Mindegy hogy 500-as Merciről, vagy Kispolákról van szó?
Elég hihetetlen.
Ugy vettem észre hogy
Ugy vettem észre hogy mind1.
Kispóknál annyi elönye lesz hogy kevesebb suly jut az ugyanakkora motorra,akkukra.Igy nagy merci esetén lassabb leszel,és rövidebb hatotáv.
Szoval megveszed a kocsit,és ök beszerelik.
3.5 millioba már bele van számolva 250e Ft munkadij is:
Motor + vezérlő: DC/T11-144+MC144-300 Ár: 479.880,-
Akkumulátor: 48*LFP90AHA Ár: 2.304.000,-
Akkutöltő : 3*LIBC67.2/20 Ár: 270.000,-
Kábelek, stb. Ár: 60.000,-
Munkadíj Ár: 250.000,-
Terv+engedély Ár: 59.800,-
Opciók - Szervofék Ár: 100.000,-
------------------- --------------------
Összesen: 3.523.680,-
Ami tetemes költség azok az akkuk( 2.3 millio),és sajnos az a leginkább fogyó eszköz egy elektromos autónál.
Ha szerencséd van ebay-en kapni máshonnan is,ismerve a magyar kereskedöket,ennél csak olcsobban bukkanhatsz rá máshol.
http://www.evpermanent.com/hu/info1hu.php
Ezzel is csak az a baj mint
Ezzel is csak az a baj mint a hidrogénhajtással. Áramot fogyaszt. Amit mostanában főleg kőolajszármazékok elégetésével nyernek---->környezetszennyező, pazarló
És nem is tudnának annyi áramot termelni a világon, hogy kielégítse az autókkal közlekedők energiaigényét...
_________________________
Bringasávokat budapestre!
Csak hogy manapság már
Csak hogy manapság már megoldhato lenne hogy környezetberát modon állitsuk elö energiát:
-nap
-szél
-hullám
-áramlási
-geotermikus
energiákat tudnánk használni,ha nem tartaná vissza ezeket a tehnologiákat az élösködö profitstruktura.
http://uk.youtube.com/watch?v=VEBoZwZYuPs
3. perctöl felsorolja ezeket.
Ha nem tudsz angolul,az egész film letölthetö ingyen torrentröl,felirattal.(nem másolásvédett,szabadon terjeszthetö)
Illetve itt egy példa,aki napelemekkel tölti a kocsiját:
http://uk.youtube.com/watch?v=4_lSxhTatUU
Ha a gyárat meg mondjuk szélenergiával táplálnánk ahol az auto,és az akkuk készülnek, még foszilis üzemanyag se kéne,és autozhatnánk "ingyen" , szennyezés nélkül.
"ha nem tartaná vissza
"ha nem tartaná vissza ezeket a tehnologiákat az élösködö profitstruktura"
a kulcsmondat itt van... a technológia már rég megvan, ill. volt. Gondoljunk csak Tesla megoldására, ami az Univerzum energiáját hasznosította, amiről pedig tudjuk, hogy mindenhol jelen van, bárhol befogható, csak a megoldást kell megtalálni. Ő megtalálta és az 1930-as években épített olyan energiakicsatoló, -hasznosító készüléket, ami meghajtott egy autót. A befogott energiát erőművekben lehetett volna tárolni, ahonnan pedig egyszerű módon továbbíthatták volna a háztartásokba, üzemekbe,stb. Azzal már ő is tisztában volt, hogy akkorra a gazdaság és az ipar 100%-ig berendezkedett a szén-,gáz- és egyéb tüzelőanyagok elégetéséből származó energiatermelésre, de hangsúlyozta az új energiaforrások megtalálásának ügyét, mivel valamivel előrelátóbb volt kortársainál...
Aztán többek között ott vannak a kül. szimmetriacsökkenést felhasználó energiatermelő készülékek, amik finomítás után akár,mint vízautó kerülhetnek használatba.
De Teslától kezdve, Moray-ig mind-mind eltűntek így, vagy úgy... Nem nehéz kitalálni miért.
"A befogott energiát
"A befogott energiát erőművekben lehetett volna tárolni,"
Már megbocsáss a kötekedés miatt, de az energiát hogyan tárolod erőművekben? Az energia nem olyan, mint egy befőtt, hogy berakjuk a spájzba, és jövőre majd elővesszük...
Én értem mire gondol,én
Én értem mire gondol,én is olvastam azokat a könyveket.
Tény hogy Tpol nem bejel. kicsit félreérti a dolgot: amit ö ir hogy végtelen energi áll rendelkezésre csupán az Univerzumot kell megcsapolni.Ellentétes az irásában az ha ez az energia végtelen,akkor mindek tárolni? Mert ha mindig van dögivel,akkor nem kell tárolni.
Tesla-Moray féle cuccok elképesztöek a leirások alapján:
egy hátizsák méretü dobozbol (65 x 25 x 15 cm) annyi villamos telljesitmény jött ki hogy 90 mérföld~ 145km/h val hajtotta az autot!! Ami ugye a mai villanyautok zömének odaver, akkor meg pláne ha a dobozbol kijövö energia nem fogy ki soha(igen az energiamegmaradás törvénye itt nem játszik).
Lehet sejteni hogy ez legalább 50 Lóerős folyamatos telljesitményt jelent.
A dobozzal ha nem az autot hajtotta,akkor egy egész háztömböt ki lehetett világitani.
Ezt az egészet ahhoz tudnám hasonlitani mintha az a doboz egy olyan konnektor lenne amit bárhová magaddal vihetsz,és végtelenségig lehet belöle villamos áramot kinyerni.
A fenti sztori 1930 környékén történt.
Én már annak örülnék ha a mai lakosság nagy részét rá lehetne venni hogy higyjen abban hogy lehet köolaj nélkül is élni.... ez pedig hogy azt akarom "bemagyarázni" hogy a semmiböl lehet energiát elöállitani végleg képtelenség.
Számomra, ha ezek mind igazak voltak, tehát Tesla és társai télleg csináltak olyan jármüvet/eszközt amiböl korlátlan villamos áram jött ki bárhol a bolygon,akkor saját maguknak is el kellett volna hogy tudják terjeszteni.A régi sztorik szerint mindig vkire vártak,hogy majd ad nekik egy rakás pénzt,amivel sorozatgyártásra viszik......
Na ha nekem lenne egy ilyen cuccom akkor nem állnék neki 3-4 bankárnál lét tarhálni ,mert már rég felfogtam volna hogy igy nem fog menni.Helyette vettem volna vmi kimustrált régi szar teherautot/kis ladikot/ezeréves buszt ,és szépen szállitmányozási céget nyitok.
Az igaz hogy akkor ellopják a szabadalmamat,de igy hogy nem adták el senkinek egész életükben szoptak mint a torkosborz,és senki se profitált a találmányukbol,harmadszorra meg a kutya se emlékszik már rájuk.......
Köszi, valóban kissé
Köszi, valóban kissé pongyolán fogalmaztam, nem úgy értettem, hogy bespájzolom... ;-/ Egy végtelenül rendelkezésre álló dolgot nyilván nem kell úgy tárolni, mint pl. a földgázt, amivel most megint kicsit besz*tuk...
Tesla-Moray féle cuccok
Tesla-Moray féle cuccok elképesztöek a leirások alapján
Én sokkal elképesztőbb cuccokat is le tudok írni, pl egy olyan készülék, ami akkora mint egy kockacukor, ceruzaforgáccsal működik (szóval tessék gyűjteni, nem kiönteni a hegyezőből), és ellátja Észak- és Dél-Amerikát árammal, emellett zenél is, és pizzát is süt (de csak sonkásat, még prototípus).
Tessék, leírtam. Szóval implementációban kb ott tartok vele mint Tesla és társai. Most várom az olajlobbit, hogy eltegyenek láb alól. Ha mégis életben maradnék, várom a befektetőket, eladó a találmány, és aki komolyan érdeklődik iránta, annak tudok egy jó állapotban lévő hidat is, kettő együtt most olcsóbb. Csak készpénz.
Hát csak nem uszta meg ez a
Hát csak nem uszta meg ez a topik se......
Pedig kezdtem örülni, hogy nem találtál ide.
Látom nagyon tájékozottnak tartod magad. A közgázon (ha nem oda jártál akkor sorry) bizonyára azt sugallják az oda járo tanuloknak, hogy a jelenlegi rendszer nagyon jo ,és fenntarthato....
Egy világban, ahol a népesség 1%-a birtokolja a bolygó javainak 40%-át,egy világban, ahol 34,000 gyermek hal meg
minden egyes nap szegénységben és gyógyítható betegségekben és ahol a bolygó népességének fele él 2 dollárnál kevesebből naponta...
Ez most kicsit gonosz lesz,
Ez most kicsit gonosz lesz, de azért elmondom, hogy erről a demagógiáról mi a véleményem.
"Egy világban, ahol a népesség 1%-a birtokolja a bolygó javainak 40%-át,egy világban, ahol 34,000 gyermek hal meg
minden egyes nap szegénységben és gyógyítható betegségekben és ahol a bolygó népességének fele él 2 dollárnál kevesebből naponta..."
Hol érdekel engem az, hogy Afrikában hány gyerek hal meg naponta, vagy hogy egy elmaradott országban hány ember keres évi 30 dollárt? Én itt élek Magyarországon, és megvannak a saját problémáim. Sosem értettem, miért jó az, ha siránkozunk mindenért.
Majd ha én is Afrikában fogok élni, akkor foglalkozok a kérdéssel. De nem fogok.
Ha meg annyira együtt érzel velük, akkor add el mindenedet, és vegyél nekik gyógyszert, de hidd el, attól sem fog megoldódni a helyzet.
Darwin bácsi megmondta - nem pont ezekkel a szavakkal -, hogy "erősebb kutya baszik", és ez így van rendjén.
Vagy jobb lenne, ha Afrikában is mindenki számítógépezne és Mekdonálcban kajálna? Akkor meg mi járnánk rosszul.
Tudom, ez most nagyon gonosz gondolatmenet volt, de hát ez van.
Értem ,ez is egy
Értem ,ez is egy álláspont. Sztem olyasmi az is amit leirsz,mint aki bent autozik a belvárosban:
-"baszok én rá magasrol ha a másik megfullad a büzöm miatt.Nem érdekel,én bent ülök a kocsiban és engem nem zavar,mert nem engedem le az ablakot,a klima ugyis jo hideget csinál"
Ilyen önzö hozzáállás jellemzö a magyarok szemléletére, ezért is van az, hogy szana széjjel szopatnak minket a cigányok, és megvernek elintéznek esténként 1-2 járo kellö magyart,mert senki se segit a másiknak.Ott halhatsz meg az ut szélén nem jön oda megkérdezi mi a bajod.Ezért sajátitja ki népünket,országunkat a nagy orru, görbe orru, dugóhúzós népség..... ezért néha mondom, hogy megérdemli mindegyik magyar hogy szopik a folyamatosan romlo életkörülmények miatt.....
Jó, akkor én most szólok,
Jó, akkor én most szólok, hogy példát mutassak:
a magyarozást, cigányozást, zsidózást be lehet fejezni. Köszi.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Tényleg önző vagyok, hogy
Tényleg önző vagyok, hogy szabadidőmben nem afrikai gyerekeket mentek, ha tudnád mennyire szégyellem magam miatta. Még szerencse, hogy Te teszel valami hasznosat értük.
(De attól, hogy megnézel egy dokumentumfilmet, és utána idézgetsz belőle egy biciklis topikban, még nem lesz nekik jobb semmivel)
A többi részre meg nem óhajtok válaszolni, nem ide tartozik.
Pl.
Pl. energiatárolás:
Elektromos - kondenzátor
Hő - hőkondenzátor
Mechanikai - rugó
Kémiai - aki tudja, hogy hívják, mondja...
Ha nagyon akarom, a grav. energia tárolására az is jó példa, hogy a golyót felviszem a hegy tetejére és elengedem.
És a szimmetria: ha csak az ásványvilágból indulunk ki, minél nagyobb a szimm., annál nagyobb az energiája, tehát az is biz. energiatárolásnak számít.
Az erőmű nem a legjobb szó volt tényleg, itt azt a központi helyet jelöli, ahol befogják és ahonnan szétosztják (ha esetleg nincsen Tesla-féle energiabefogóm a házam tetején :-) )
Én elhiszem, hogy neked
Én elhiszem, hogy neked hiteles forrást jelentenek Egely György és tsai aluljárókban árusított ponyvái, amelyekben Tesla kitalálta hogyan lehet az "Univerzum energiáját" hasznosítani, "amiről pedig tudjuk, hogy mindenhol jelen van, bárhol befogható" etc, csak az olajlobbi eltette láb alól, meg a vízautó, meg a többi hasonló baromság, de azért tudd hogy ezek már azoknak is nevetségesek, akik kb középiskolás szinten megértették a fizikát.
Már csak a hülyeséggel működő energiaforrást kellene feltalálni, és akkor az emberiség energiagondjainak megoldására felhasználhatnánk azokat, akik szerint számtalanszor feltalálták már az örökmozgót, csak az
"olajlobbi" ügynökei eltették őket láb alól.
Kellemes energiakicsatolást, ne felejtsd el becsatolni amikor már nem használod, ne lógjon ott az energia szabadon, összekoszolódik a vége aztán lehet súrolni Möbius-szalaggal. Na megyek, mert 10 perc múlva itt lesznek az ufók, hogy elraboljanak a negyedik dimenzióba, Elvisnek már hetek óta igérgetem hogy kávézunk egyet a jetikkel.
Óó, köszönöm, igazán
Óó, köszönöm, igazán kellemes volt olvasni a hsz-odat (a ponyva kifejezés kicsit durva volt), "de azért tudd", hogy elég nevetséges dolog azt hinni, hogy minden energiaforrásnak korlátosnak kell lennie. Igazából a legnagyobb probléma nem is ezen korlátozott (vagy a mennyiség, vagy a rossz hatásfok miatt) energiaforrásokban való töretlen hittel és a természettudományos egyetemek által belénk vert dogmákkal van, hanem azzal a zsigeri elutasítással, amit az emberek tanusítanak.
Gyakorló természettudományokkal foglalkozóként már elnézést, de látom,amit látok és hidd el, tényleg arra kapsz pénzt, ami nem sért biz. érdekeket, ami beleillik a tanárod kocka gondolkodásába,stb. Persze vannak újítások..., abban a "dimenzióban", amiben az elmúlt 80-90 évben gondolkodnak a fizikusok. Az olyan kirakat- kutatásokra zsilliárdokat áldoznak, mint pl a CERN, de a gyakorlati problémakat képtelenek megoldani.
Leonardot zseninek tartják, Teslat egy f*sznak. Pedig mind a ketten hagytak maguk után tervrajzokat, amik alapján ki lehet próbálni ezt- azt. Leonardot építeni és kiállítani kuriózum, Teslán elgondolkodni ostobaság. De igen, Edison sokkal jobb fej volt, csinált vmi szarabbat, de azt legalább reklámozta és eladta. És már elnézést, elgondolkodni sem szabad a lehetőségeken? Ide illik egy nagyon jó részlet:
"Nos szerintem ezek az emberek sosem fogják fel hogy bedobozolták magukat. Nem igazán látnak ki a dobozból." (http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090106/ki-miert-szeret-bringazni, haggyma hsz)
Légy'szi szójjá' már a tibeti szerzeteseknek, hogy levitáció nincsen, úh ne csinálják! Én már mondtam nekik egy csomószor, de nem hallgatnak rám. Ja az, hogy valami egyszerre hullám és részecske tulajdonságú eleve kizárt, soha nem fogunk a Földről elszökni, nincsen háttérsugárzás, amiket a Hubble küld, azok számítógéppel szerkesztett képek, és nem minden energia. Nem értem, hogy tudják ezeket elhitetni velünk...
Válasz az
Válasz az offhatban.
===
bácsi a biciklin
Gyakorló
Gyakorló természettudományokkal foglalkozóként már elnézést, de látom,amit látok
Bocs, de a hozzászólásaid alapján nem hiszem el hogy te valóban természettudományokkal foglalkoznál akárhol, és ezért téged fizetnének. Illetve Magyarországon elhiszem, sajnos, de az csak helyi anomália.
tényleg arra kapsz pénzt, ami nem sért biz. érdekeket
Mindig jön ez a süketség, hogy van valami összeesküvés ami elnyomja ezeket a "találmányokat". Valójában nincs, de ha lenne is, akkor sem releváns, mert nem kell rá olyan nagy pénz. Amit Tesla anno megcsinált állítólag a sufniban, azt ma is meg lehetne csinálni a sufniban, nem pénzkérdés. De senki nem csinálja, csak folyik a szájkarate arról hogy milyen fantasztikus találmányok vannak, amiket elnyomtak.
Én komolyan remélem, hogy neked semmi közöd a természettudományokhoz, se hallgató nem vagy, se oktató, se kutató, se mérnök, hanem árufeltöltő egy hipermarketben, mert ha mégis "szakember" lennél, akkor az nagyon gáz a téged foglalkoztató intézményre nézve.
Jaj, már vártam, mikor
Jaj, már vártam, mikor kezdesz el személyeskedni. Akkor itt nem is látom több értelmét annak, hogy érdemben reagáljak, mert sem magyarázattal, sem bizonyítékokkal nem tartozom a hivatásomat, végzettségemet, eredményeimet és gondolataimat illetően.
Ja, még annyit, hogy kikérem az árufeltöltők nevében is. Bár, ha Neked ettől áll fel, akkor csináld nyugodtan, majd írok még jó sok olyat, amire sértegetéssel reagálhatsz.
sem magyarázattal, sem
sem magyarázattal, sem bizonyítékokkal nem tartozom a hivatásomat, végzettségemet, eredményeimet és gondolataimat illetően
Felőlem sértődgethetsz, de a vízautóról szóló szöveg kb úgy viszonyul bármi termtud végzettséghez, mint ha egy orvos az érvágást ajánlgatná.
aha, anno a gőzmozdonyra is
aha, anno a gőzmozdonyra is ezt mondták, meg azt is hogy 100km/h fölött nem utazhat az ember, mert szétesik...aztán láss csodát! :)
Egyébként a szimmetriacsökkentésen alapuló kutatások köszönik szépen, élnek és virulnak a szkeptikus, "ortodox" laboratóriumokban is. Csak, mert a vízautót szóba hoztad.
Egyébként a
Egyébként a szimmetriacsökkentésen alapuló kutatások köszönik szépen, élnek és virulnak a szkeptikus, "ortodox" laboratóriumokban is. Csak, mert a vízautót szóba hoztad.
Szokásos duma, amivel a sufnikban ügyködő "feltalálók" megpróbálják magukat kapcsolatba hozni a részecskefizikával, félig megemésztett fogalmakkal dobálózva. A vízautóról kár úgy beszélni, mintha leírt volna valaha valaki akármilyen mechanizmust, kb azon a szinten van mint a nullponti energia, ami egyfelől létező és legitim természettudományos fogalom, másfelől azok az agyamentek, akik egy egyenletet szimpla se tudnak felírni és irtó messze állnak attól, hogy felfogják a récsecskefizikát, olyan szabadon dobálóznak vele mintha a rántottareceptekről beszélnének.
Te is itt mantrázol a szimmetriacsökkentésről, de nem tudod felvázolni hogy hogyan lesz ebből vízautó. Még nagy vonalakban se. Mármint nem verbálisan, hanem egyenletekkel, számolással. Csak Egely György szinten jön a hablaty, azt hiszitek hogy attól hogy beleraktok ilyen kulcsszavakat, tudományos lesz az agymenés.
Én konkrétan olyan helyen dolgozom, ahol vannak részecskefizikusok, szoktam velük beszélgetni. A tanszékükön minden évben van egy kijelölt kolléga, aki elolvassa a beérkező agymenéseket a vízautóról, negyedik dimenzióról és hasonlókról és egy udvarias formalevéllel válaszol rájuk. Kb ez is több, mint amit érdemelnek.
De ha képes vagy rá, nyugodtan cáfolj meg. Írd le, hogyan működne szerinted egy vízautó, angolul, gondolom nem gond ha fizikus vagy, és publikáld, legalább töltsd fel az arxiv.org-ra, a neveddel, intézménnyel (másként ugyanis nem ér semmit, névtelenül én is leírom hogy létezik a Mikulás) és postold be ide a linket. Várom.
Gondoljunk csak bele milyen
Gondoljunk csak bele milyen eretnek volt az aki azt mondta anno, hogy "A Föld nem lapos", "Vasból készült szerkezet képes úszni a vízen", ... valakinek szembe kellett szállni a BETANÍTOTT dolgokkal, hogy haladjon a tudomány.
Sajnos az, hogy valakinek
Sajnos az, hogy valakinek természettudományos végzettsége van, nem menti meg attól, hogy a szakterületén kívül simán készpénznek vegyen áltudományos állításokat (némely matematikus vs evolúció, stb, jónéhány példát láttam erre, és nem csak Magyarországon). Az ELTE TTKn pl a tudományfilozófiát letudnivaló hülye bölcsészkedésnek gondolják sokan (meg is akarták szüntetni a tanszéket), úgyhogy nem kell csodálkozni, ha vki nem tudja, mit tekintünk manapság tudományosan bizonyítottnak, mi egyáltalán egy tudományos állítás, stb.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
"Az olyan kirakat-
"Az olyan kirakat- kutatásokra zsilliárdokat áldoznak, mint pl a CERN, de a gyakorlati problémakat képtelenek megoldani."
Aztán majd ha megalkotják az első működő fúziós reaktort a "kirakattudósok", akkor keress valami új indokot...
óóóó, igen. Mert Neked
óóóó, igen. Mert Neked mindegy, hogy melyik központosított üzemből kapod a naftát. Atomerőmű, vagy szénerőmű. Fúziós, vagy hasadásos. Köszi, nem szeretnék egyiktől sem függni. Miért egyszerűbb egy ismeretlen folyamatot kutatni, mint egy ismertet tökéletesíteni? Csak azért, mert ha mindenkinek lenne egy saját és független napeleme/turbinája/tyúkszarbontó-energiatermelője otthon, akkor nem lehetne utána sápot szedni. Vagy egy másik kérdés: Miért egyszerűbb nabukót építeni és megint más állaomktól energia-függni, mint a hazai geotermikus energiát felhasználni?
Csak kérdezem...
Annyit hozzátennék, hogy
Annyit hozzátennék, hogy ha nem kutatnának akkor a geotermikus energiát se tudnánk használni, a fúziós jó dolognak tűnik.
A többivel egyetértek.
Egy csomó tiszta energia
Egy csomó tiszta energia előállításához már most van elég tudásunk. A fúziós erőmű meg jóindulattal is 50 év múlva kezdhet elterjedni. Annyi időnk nincs. Én továbbra is kitartok amellett, hogy ha a kormányok most nem az autógyárakba, bankokba tömnék a pénzt(a jelenlegi rendszert, és fogyasztási szerkezetet megpróbálva fenntartani, hiszen egyéb változások nem nagyon látszanak a amentőcsomagokon kívül), hanem a tiszta energiát előállító vállalatokba, akkor egy rövid idő belül megoldódna a "mit termeljünk a válságban amit el lehet adni" című kérdés, rengeteget keresnénk azáltal hogy nem menne külföldre az energia előállítására fordított pénz, és megmenekülne a bolygó is. (Mármint a mostani élővilág, beleértve magunkat is.)
Már megint zagyvaság
Már megint zagyvaság ömlik ki belőled. De bizonyára, csak te látod a valódi, igaz összefüggéseket.
-
Zsurmi
Mert ez aztán tartalmas
Mert ez aztán tartalmas hozzászólás volt.
Szégyen, hogy itt is eljutott a színvonal a sima lehülyézésig :(
"Igazából a legnagyobb
"Igazából a legnagyobb probléma nem is ezen korlátozott (vagy a mennyiség, vagy a rossz hatásfok miatt) energiaforrásokban való töretlen hittel és a természettudományos egyetemek által belénk vert dogmákkal van, hanem azzal a zsigeri elutasítással, amit az emberek tanusítanak."
Nem tudom, hogyan állunk a korlátlan energiaforrásokkal, de hogy még olyan egyszerű anyagok is atombombaként működtek az ember kezében, mint a szén és a kőolaj, az biztos.
Felszabadultunk a természetesen rendelkezésre álló emberi és állati erejű munkavégzés alól, és kb 200 év alatt akkora pusztítást vittünk véghez az élővilágban, amekkorát egy kisbolygó becsapódás tudott volna.
Bármit is alkotott Tesla a sufniban, örülök, hogy még nem terjedt el.
mert a te ponyva
mert a te ponyva álltudományoddal sokkal többre megy majd az emberiség.....a kutatok, feltalálok miatt van most pc-d amin a hsz-edet irod éppen,olyanok miatt akik megprobáltak hozzájárulni a tudásukkal, hogy egyszerübbé,jobbá tegyék a napi életet.Ezzel szemben a közgazdaság(tan?) mit tesz?
Hazánk energiájának kb.
Hazánk energiájának kb. 40%-át ma a paksi atomerőmű adja, ami kb annyi fosszilis anyagot éget el, mint én biciklizés közben :)
Szélenergiával meg nem lehet ellátni egy egész országot (ha nem fúj a szél, akkor mi adná az áramot?).
Napenergia szintén nem áll rendelkezésre mindig, hullámzó tengerünk meg nincsen.
Szóval ez szép elképzelés (én is láttam az egész filmet, a sok csúsztatás ellenére egész nézhető) még egy ideig várat magára.
A geotermikus energia viszont nem rossz ötlet, de kihagytad a fúziós reaktorokat, amiket szintén most fejlesztenek nagy erőkkel.
De az sajnos igaz, hogy amíg az egész világgazdaság a kőolajra épül, addig ne várjunk nagy csodát.
"A szélenergiát nagyon
"A szélenergiát nagyon régóta
hirdetik gyengének és a lokalizáltság miatt nem praktikusnak.Ami egész egyszerűen nem igaz.
Az amerikai energiaügyi hivatal 2007-ben beismerte,hogyha az 50 amerikai államból csupán háromban teljesen kiépítenék a szélerőműveket,az egész országot elláthatnák energiával.
Van még a sokkal kevésbé ismert áramlási- és hullámenergia.Az áramlási energia az óceán hatalmas áramlásaiból nyerhető.Turbinákat telepítve kinyerhető ez az energia.Az Egyesült Királyságban jelenleg 42 ilyen telep létezik,melyek alapján az ország energiaigényének
34%-át fedezhetik."
ha már idézőjel, akkor
ha már idézőjel, akkor forrás?
Ezt így
Ezt így szokták:
[forrás?]
üdv adamekp
Zeitgeist === bácsi a
Zeitgeist
===
bácsi a biciklin
áramlási energia témában
áramlási energia témában érdemes elgondolkodni mi fog történni, ha megzavarjuk az óceánok áramlási irányait, sebességeit...
azt nem gondolhatjuk komolyan, hogy ilyen telepített energiaelvonó mezők nem fogják befolyásolni az áramlást. a nevében is benne van, hogy energiafeldolgozó, tehát az áramlás energiájából dolgoz fel valamennyit, így elvesz belőle.
állísuk meg a golf áramlatot! :)
--
Bringabolt adatbázis
Valószínűleg így jóval
Valószínűleg így jóval kevésbé szólnánk bele az óceánok áramlásaiba, mint a co2 termeléssel, amivel már most is kezdjuk átrendezni őket.
Mire
Mire alapozod?
Hasraütésre?
Ezt én is tudok! Te meg Franci valószínűleg ******** vagytok! Még hivatkozásokat is tettem a kijelentésembe, tehát hiteles!
GY.K.: nem, nem az.
-
Zsurmi
hát már ide olyan taplo
hát már ide olyan taplo parsztok járnak, mint az autozzunk blogra.....hová süllyed a kerékpáros társadalom:(
Én a a tapló autós
Én a a tapló autós paraszt. Se jogsi, se kocsi, csak bringa. De abból 3!
Ja, nem férek be a sablonba. A tiedbe se.
-
Zsurmi
Ezt az összehasonlitást
Ezt az összehasonlitást nem arra mondtam, hogy te biztos autos vagy,hanem ott sokkal több ilyet találni mint te.
Pl oriási különbség van egy bringaversenyen a szurkolok között, és egy foci ,vagy rallyversenyen. Tehát az adott dolog táborára gondolok.
Autos forumon lehet nincs autoja,de akkor is fikázza a bringásokat, stb.
Akkor ne olvass autós
Akkor ne olvass autós fórumokat :)
Ralliversenyen még nem voltam, ott milyen a közönség? Közvetítéseken csak annyit látok, hogy csendben ülnek a fákon és ujjonganak, amikor keresztbe csúszik a VFTS Lada 90-nel :)
És attól, hogy valaki biciklivel közlekedik, még nem feltétlenül jó arc és legjobb barátom. Itt mindenki abban ért egyet, hogy biciklizni zsír, de más témákban már más véleményen vagyunk.
Jómagam pl. autóbuzi vagyok és motorozni is imádok, szóval gyakran keveredek vitákba, amikor jogosítvánnyal nem rendelkező és nulla autós tapasztalattal bíró emberek elkezdik magyarázni, hogy szerintük hogyan kéne vezetni :)
Mint ahogy az autós fórumokon is néha elmagyarázom a legutóbb 5éves korukban biciklizett embereknek, hogy a városi bringázás kicsit összetettebb probléma, mint amit ők gondolnak..
Nem hallottál róla, hogy a
Nem hallottál róla, hogy a sarki jegek elolvadása teljesen átrendezheti a tengeri áramlásokat???
Egyébként mit fogadsz el hiteles forrásnak?
Aha, a szélerőművekben
Aha, a szélerőművekben keletkező energiát "elteszik" az energiatározókba, majd elviszik teherautón az "energiaelosztóba", és amikor kell, "betöltik" az elektromos hálózatba.
Azért mert lehet csinálni, nap, szél, víz vagy egyéb energiát még nem alkalmas arra, hogy az emberiséget kizárólagosan ellássa árammal. Akkor és ott, akkora mennyiségben, amikor pillanatnyilag szükség van rá.
Még a relatív (hagyjátok a sötétzöld dumát) legtisztább energiaforrás: atomerőmű is önmagában kevés lenne, mert nem lehet csak úgy ki-be kapcsolni, fel vagy lecsavarni.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy hány víz/szél/nap stb. erőmű kellene a világ energiaigényének ellátáshoz. Azt mind működtetni, karbantartani kéne. Sokat érne a hálózat, ha a harmada dögrováson van!
De hát én csak egy olajlobbi-bérenc vagyok.
-
Zsurmi
bizonyára sok sok éven át
bizonyára sok sok éven át foglalkoztál már a kérdéssel, e felöl nincs kétségem.
Ja, mert gépészmérnöknek
Ja, mert gépészmérnöknek kell lennem, hogy tudjam melyik autó jó nekem.
-
Zsurmi
Én már próbáltam
Én már próbáltam felhívni erre a figyelmüket, hogy a szélenergia önmagában nem elég, de mondhatok bármit, egyesek ezt el sem olvassák, csak állítják amit a nagykönyv megírt, hogy "a szélenergia a megoldás".
Most ezekre ne mtudok mit reagálni. Ők beszélnek zsigeri elutasításról, amikor ők nem fogják fel, hogy hogyan működnek a dolgok valójában.
És erre majd meg fogom kapni a választ, hogy én is olajbérenc vagyok...
A szélerőmű által
A szélerőmű által termelt energiát be lehet táplálni a hálózatba, helyben fel lehet használni(hidrogéngyártás), lehet tárolni(légsűrítés, stb,) és el lehet adni külföldön.
Fejlett rendszerirányítással bizony mindig ott használódna fel ahol kell. De természetesen csak ott, ahol erre megteremtik a lehetőségeket, és nem ligniterőműveket építenek 200 milliárdért, hogy a nyári légkondicsúcsot ki tudják szolgálni.
Működtetés karbantartás: Az autókat tudjuk működtetni karbantartani, a szélerőműveket, egyéb erőműveket nem?
Ha jól értem, akkor szerinted mivel jelenleg nem nem lehet tiszta energiával ellátni az emberiséget, ne is tegyünk lépéseket felé, mert úgysem sikerülhet?
Ez a hidrogéngyártás
Ez a hidrogéngyártás tetszik. Van egy összeszerelő üzem, és ott a szorgos munkások összerakják a H2 darabokat, majd vonattal elszállítják :)
A dolog meg nem olyan egyszerű, hogy "Te Pista, nekünk most épp nem kell ennyi áram, mer' fú a szél, de a Hans-éknál épp nem fúj, nekik csak kell ekkis áram, nem? Akkor áll az alku?"
"Az autókat tudjuk működtetni karbantartani, a szélerőműveket, egyéb erőműveket nem?"
A karalábét meg tudjuk enni, akkor a nadragulyát is, nem? Végülis mindkettő növény...
Normális energiaforrásokra meg igen, szükség van, ebben egyet értünk. De hogy ez nem csakis a szélerőművekkel lesz lehetséges, az hótziher.
A szélerőmű által
A szélerőmű által termelt energiát be lehet táplálni a hálózatba, helyben fel lehet használni(hidrogéngyártás), lehet tárolni(légsűrítés,
Helló! Süket vagy? A szélerőmű akkor termel, amikor fúj a szél! De a felhasználók annyit fogyasztanak, ami eszükbe jut. Az elektromos áramot pedig nem lehet tárolni nagy mennyiségben, hatékonyan, tehát közel annyit kell előállítani, mint amennyit felhasználnak.
A nagyon zöld szélerőmű, csak annyit csinál, hogy az időjárástól függően, belerak vagy nem rak be a hálózatba energiát. A hálózat többi részének kéne alkalmazkodnia szép zöld áramterlemelőkhöz. Korrigálni a kilengéseket. Ja persze...
Bár úgyse érted, túl sötét(zöld) vagy ehhez...
"Fejlett rendszerirányítás"? Olvastad valahol, most használod: Helló ez mindennapos feladat!
A hidrogéngyártásra még mindig nincs hatékony megoldás. Ha lenne, remekül lehetne sok áramot termelni atomerőművekben, majd hidrogén formájában eljuttatni a fogyasztóhoz.
Légsürítés? Aha, mert lehet tárolni valamekkora mennyiségű energiát, sűrített levegős tárolóban, akkor biztos megoldható nagy léptékben. Biztos. A való világ (mérnöki) problémái kívánságra megoldódnak. Aha...
-
Zsurmi
Helló! Süket vagy? A
Helló! Süket vagy? A szélerőmű akkor termel, amikor fúj a szél! De a felhasználók annyit fogyasztanak, ami eszükbe jut. Az elektromos áramot pedig nem lehet tárolni nagy mennyiségben, hatékonyan, tehát közel annyit kell előállítani, mint amennyit felhasználnak.
Kezdhetném hozzád hasonlóan a mondókámat úgy, hogy pld. "TE azt sem fogod fel hogy..." De most nem teszem.
Arról beszéltem, hogy amikor a szél fúj, akkor épp a szélerőművet kéne használni, a többi rovására. Elektromos áramot lehet tárolni pld. hidrogén gyártással.
A nagyon zöld szélerőmű, csak annyit csinál, hogy az időjárástól függően, belerak vagy nem rak be a hálózatba energiát. A hálózat többi részének kéne alkalmazkodnia szép zöld áramterlemelőkhöz. Korrigálni a kilengéseket. Ja persze...
Nohát azt azért már mégse, mert van aki rosszul járna, át kéne tervezni a jelenlegi rendszert. Ez kb olyan mind Demszkí meg a bringás város esete.
"Fejlett rendszerirányítás"? Olvastad valahol, most használod: Helló ez mindennapos feladat!
Úgytűnik nem elég fejlett, ha más országok szélerőműkapacitásának a töredékével sem tud megbírkózni.
A hidrogéngyártásra még mindig nincs hatékony megoldás. Ha lenne, remekül lehetne sok áramot termelni atomerőművekben, majd hidrogén formájában eljuttatni a fogyasztóhoz.
Légsürítés? Aha, mert lehet tárolni valamekkora mennyiségű energiát, sűrített levegős tárolóban, akkor biztos megoldható nagy léptékben. Biztos. A való világ (mérnöki) problémái kívánságra megoldódnak. Aha...
A hidrogéntermelés még rossz hatásfokkal is megérné, ha a rengeteg többletenergiát sem fűtésre, sem semmire elhasználni nem tudjuk, és eladni sem külföldre.
Légsűrítés: Egy szélkerék aljában mekkora hatalmas léptékre gondoltál.?
De általában nem kéne semennyit sem tárolni, vagy csak nagyon ritkán, ha a fosszilis forrásű erőműveket visszaszabályoznánk, ha van egy két szelesebb nap. (Így is naponta többször leállítanak, bekapcsolnak nem kis erőforrásokat.)
Bár úgyse érted, túl sötét(zöld) vagy ehhez...
Própáld meg megérteni azt, amit még néha az olyan sötét emberek is meg tudnak érteni mint én, hogy kultúrember vita alatt nem a másik sértegetését érti. Még akkor sem, ha esetleg azért vitáznak, mert valamiben nem értenek egyet.
Hazánk energiájának kb.
Hazánk energiájának kb. 40%-át ma a paksi atomerőmű adja, ami kb annyi fosszilis anyagot éget el, mint én biciklizés közben :)
Szélenergiával meg nem lehet ellátni egy egész országot (ha nem fúj a szél, akkor mi adná az áramot?).
Napenergia szintén nem áll rendelkezésre mindig, hullámzó tengerünk meg nincsen.
Szóval ez szép elképzelés (én is láttam az egész filmet, a sok csúsztatás ellenére egész nézhető) még egy ideig várat magára.
A szélről annyit, hogy még a megtervezett gazdaságosan megépíthatő szélerőművekre sem adják meg az engedélyeket, a műszaki megoldások 10 évvel ezelőtti szintjére mutogató idokokkal, tehát még azt sem engedik kihasználni a hatóságok, a politika, ami van.
A földhőerőművek ellen is majd ki kell találniuk valami jól hangzó indokot.
És megemlítem még, hogy az elosztott energiaellátás rengeteg embernek teremtene munkát az iparban is, meg a karantartás oldalán is, és meg lenne oldva a kérdés, hogy vajh mit kezdjünk a rengeteg autóiparban lévő ipari erőtartalékkal.
Nem kell energetikai
Nem kell energetikai mérnöknek lennem, hogy megértsem: közel annyi elektromos energiát kell a hálózatba termelni, amennyit elhasználunk! A hiányt (drága, de gyorsan bekapcsolható) fosszilis energiaforrásból nyerjük. A többletet elforraljuk.
A szél és nap erőmű pedig annyi áramot termel és akkor, amennyi és amikor adódik.
Nem véletlenül nem adnak ki engedélyt (több) a hálózatba visszatápláló szélerőműveknek: nem lehet tudni, mikor mennyi energiát termelnek, amit a hálózatba betápláló többi erőműnek kellene korrigálni: le vagy felkapcsolni, teljesítményt növelni vagy csökkenteni. Közben meg a szélerőmű a betáplált kilowatt alapján kapná a pénzt! A fölöslegesen termelt energia meg legyen más (erőmű) problémája! Na a nagy francokat!
Az ilyen energiát helyben kell használni és veszni hagyni, ha nem kell! Meleg víz, fűtés előállítására.
Nem összeesküvés van, a sok sötétzöldnek fogalma sincs, hogy működik az elektromos hálózat! Pedig én is felfogtam belőle valamit, szóval nem nehéz!
-
Zsurmi
Nem összeesküvés van, a
Nem összeesküvés van, a sok sötétzöldnek fogalma sincs, hogy működik az elektromos hálózat!
És az mióta követelmény, hogy megértsük amibe beleszólunk? Teljesen ellehetetlenítené a zöld mozgalmak többségét :-)
Pár éve korrektúráztam egy operációkutatás könyvet, amiben az egyik fejezet pont a villamos hálózatokról szólt, hát nem piskóta megtervezni úgy, hogy a változó kapacitásigényekhez anélkül tudjon alkalmazkodni, hogy pislákolna a lámpa. Fura, hogy az emberek többsége azt hiszi, hogy a villamos energia olyan mint a cukor, amit el lehet tenni a spájzba és majd elővesszük amikor kell a tortához.
És az mióta követelmény,
És az mióta követelmény, hogy megértsük amibe beleszólunk? Teljesen ellehetetlenítené a zöld mozgalmak többségét :-)
Pár éve korrektúráztam egy operációkutatás könyvet, amiben az egyik fejezet pont a villamos hálózatokról szólt, hát nem piskóta megtervezni úgy, hogy a változó kapacitásigényekhez anélkül tudjon alkalmazkodni, hogy pislákolna a lámpa. Fura, hogy az emberek többsége azt hiszi, hogy a villamos energia olyan mint a cukor, amit el lehet tenni a spájzba és majd elővesszük amikor kell a tortához.
Az alapján állítod hogy hülyeséget beszélek, hogy te értessz az erősáramú hálózatok tervezéséhez??
Nem, nem értek hozzá
Nem, nem értek hozzá nagyon mélyen, csak nagyjából van valami fogalmam hogy mik azok korlátok, amiket figyelembe kell venni egy ilyen rendszer tervezésénél az ezzel foglalkozóknak. Nem kell szakembernek lenni ahhoz hogy nyilvánvaló legyen: a probléma bonyolultabb annál, mint azt te igen naivan elképzeled.
Most folytassunk
Most folytassunk villamosipari vitát? Én benne vagyok.
Lehet hogy a probléma bonyolultabb annál mint én azt naívan és bután képzelem(aki nem korrektúráztam ezzel kapcsolatos könyvet, tehát nyilván halvány lila gőzöm sincs az egészről) de nem megoldhatatlan, ha van rá akarat.
A szél és nap erőmű
A szél és nap erőmű pedig annyi áramot termel és akkor, amennyi és amikor adódik.
Igen, és azt meg ott lehet felhasználni, ahol épp igény adódik rá. Ha fel van készülve a rendszerirányítás.
Nem véletlenül nem adnak ki engedélyt (több) a hálózatba visszatápláló szélerőműveknek: nem lehet tudni, mikor mennyi energiát termelnek, amit a hálózatba betápláló többi erőműnek kellene korrigálni: le vagy felkapcsolni, teljesítményt növelni vagy csökkenteni. Közben meg a szélerőmű a betáplált kilowatt alapján kapná a pénzt! A fölöslegesen termelt energia meg legyen más (erőmű) problémája! Na a nagy francokat!
Lehet tudni, erre valók a meteorológusok. Úgy kell beállítani a rendszert, hogy inkább többlet legyen, és a szélerőművek majd szépen pont annyival szabályozzák vissza magukat, mint amennyire szükséges.
De például a dánok eladják külföldre a megtermelt többletet, nekik valahogy ez sikerül.
Ám az biztos, hogy ha nyakra főre építünk szén, lignierőműveket, akkor egyre nehezebb lesz a gyors szabályozás.
Nálunk egyébként még azokat az engedélyeket is nehezen adogatjá ki, amik még benne vannak a keretben.
És igen, helyben is fel lehet használni arra is amit mondtál.
Várom a földhőerőművek elleni érveket is.
Igen, és azt meg ott lehet
Igen, és azt meg ott lehet felhasználni, ahol épp igény adódik rá. Ha fel van készülve a rendszerirányítás.
Nem, nem érted, hiába akarják neked többen elmagyarázni. Mi van, ha akkor fúj a szél, amikor éppen nincs arra az áramra sehol igény? Vagy vice versa?
És ha igény is van rá, azt hiszed hogy az áramhálózat olyan mint egy cső, berakod az áramot Kiskunlacházán szélkerékkel (amikor és amennyit jólesik), és kifolyik Szolnokon a villanykörtébe, amit éppen most gyújtottak fel? Van fogalmad arról, mennyi idő a flexibilis kapacitással reagálni a termelési oldalon?
Azt hiszed azért nem lehet, mert a hülye rendszerirányítás nem készült fel rá? Kicsit erőlködnének, máris lehetne? Bocs, ez már tényleg a sötétzöld kategória.
Nem, nem érted, hiába
Nem, nem érted, hiába akarják neked többen elmagyarázni. Mi van, ha akkor fúj a szél, amikor éppen nincs arra az áramra sehol igény? Vagy vice versa?
Tehát vannak pillanatok amikor sehol sincs az áramra igény?
És a szélerőmű telepítés egyben ezt is jelenti, hogy másfajta energiaforrásokat nem építhetünk?
És ha igény is van rá, azt hiszed hogy az áramhálózat olyan mint egy cső, berakod az áramot Kiskunlacházán szélkerékkel (amikor és amennyit jólesik), és kifolyik Szolnokon a villanykörtébe, amit éppen most gyújtottak fel? Van fogalmad arról, mennyi idő a flexibilis kapacitással reagálni a termelési oldalon?
Annyi idő amennyire tervezve van.
Konkrétan a szélerőművek teljesítményét meg már most is másodpercre lehet szabályozni,(elforgatod a lapátokat) úgyhogy olyan hatalmas ingások nincsenek, mint azt hirdetik.
De ha nem hiszel nekem látogass el egy olyan kontinentális éghajlatú országba mint Németország, ahol bizony a belső területeken is rengeteg szélkerék van a változatos időjárás ellenére, és tanulmányozd, hogy hogyan oldották meg a kérdést.
Azt hiszed azért nem lehet, mert a hülye rendszerirányítás nem készült fel rá? Kicsit erőlködnének, máris lehetne? Bocs, ez már tényleg a sötétzöld kategória.
Nem készült fel rá, mert nincs ami ezirányba ösztönözze.
Vagy gondolod ösztönző tényező hogy eztán majd egy csomó kis betáplálóval kell foglalkozni, meg fizetni nekik csak úgy a semmiért cserébe?
"Kicsit erőlködnének", átterveznék a rendszert és máris lehetne. De ha nem csinálnak semmi, akkor tényleg nem.
Sötétzöld: Most ha én is mindenféle jelzőkkel elkezdelek illetni, akkor jobb lesz?
Tehát vannak pillanatok
Tehát vannak pillanatok amikor sehol sincs az áramra igény?
Látom ez az olvasás dolog nagyon nem megy. Kimaradt az arra szócska. Fuss neki mégegyszer.
És a szélerőmű telepítés egyben ezt is jelenti, hogy másfajta energiaforrásokat nem építhetünk?
Nem. De ha eleve azért építed, hogy felvegye a kieső szélerőmű helyét, akkor felesleges mellérakni a szélerőművet. Ez amúgy Krisi kb 3x leírta ebben a topicban, de nem megy át neked.
Annyi idő amennyire tervezve van.
Ja, szóval nincs fogalmad róla, gondoltam. Ez OK, csak akkor kár itt reszelni a fingot veled.
Konkrétan a szélerőművek teljesítményét meg már most is másodpercre lehet szabályozni,(elforgatod a lapátokat)
Hát amikor éppen nincs szél, akkor hiába forgatod a lapátokat.
Vagy gondolod ösztönző tényező hogy eztán majd egy csomó kis betáplálóval kell foglalkozni, meg fizetni nekik csak úgy a semmiért cserébe?
Érdekes, hogy itt tisztán megfogalmaztad a problémát. Valóban, miért fizessünk valakinek a semmiért? A kiszámíthatatlanul jelentkező termelés értéke az áramhálózatban ugyanis 0, mert úgyis járatni kell mellé a másik erőművet.
Látom ez az olvasás dolog
Látom ez az olvasás dolog nagyon nem megy. Kimaradt az arra szócska. Fuss neki mégegyszer.
Hány féle áram van? ("Erre" szükség van, de "arra" nincs)
Nem. De ha eleve azért építed, hogy felvegye a kieső szélerőmű helyét, akkor felesleges mellérakni a szélerőművet
?? Kieső szélerőmű?
Ja, szóval nincs fogalmad róla, gondoltam. Ez OK, csak akkor kár itt reszelni a fingot veled.
Légyszíves vagy konkrét érveket mondj: Pld miért fizikai lehetetlenség kisebb reakcióidejű generátorokat építeni pld,(plusz rendszereket hozzá) vagy tartózkodj a vitapartner ellen irányuló személyeskedéstől.
Hát amikor éppen nincs szél, akkor hiába forgatod a lapátokat.
Amikor nincs szél akkor azt kell használni ami van. Pld gázt, atomot, akármit.
Ez nem fizikai képtelenség csak szabályozás kérdése.
Érdekes, hogy itt tisztán megfogalmaztad a problémát. Valóban, miért fizessünk valakinek a semmiért? A kiszámíthatatlanul jelentkező termelés értéke az áramhálózatban ugyanis 0, mert úgyis járatni kell mellé a másik erőművet.
Nem kiszámíthatatlan, tervezni lehet napokra előre.
Hány féle áram van? (Erre
Hány féle áram van? (Erre szükség van, de arra nincs)
Mennyiségekben gondolkodj. De most már kezdem azt gondolni, hogy szándékosan nem akarod érteni.
Amikor nincs szél akkor azt kell használni ami van. Pld gázt, atomot, akármit.
Igen, az atomerőmű pl tipikusan az a dolog, amit ki-be lehet kapcsolgatni.
Nem kiszámíthatatlan, tervezni lehet napokra előre.
A szelet. Napokra előre. Tervezni. Na itt adtam fel.
Mennyiségekben gondolkodj.
Mennyiségekben gondolkodj. De most már kezdem azt gondolni, hogy szándékosan nem akarod érteni.
Ha minden áramot szél, vagy más tiszta erőművel termelünk, és többlet keletkezik, akkor leállítjuk őket, addig viszont amíg egy gázüzemű erőmű is van inkább azokat kéne szabályozni, leállítani.
Igen, az atomerőmű pl tipikusan az a dolog, amit ki-be lehet kapcsolgatni.
Igen, az atomot nem lehet szabályozni. Nem is kéne belőlük akkora arányt elérni (pláne nemtenyésztőkből-ugye szinte csak ilyen van) hogy ez gond legyen.
A szelet. Napokra előre. Tervezni. Na itt adtam fel.
Jósolni a várható szélerősséget, bizonyos pontossággal ami már épp elég ahhoz hogyha megfelelő a rendszer, akkor kezelni tudja.
Ismétcsak javaslom a német rendszer tanulmányozását.
"környezetberát modon
"környezetberát modon állitsuk elö energiát"
elgondokodtál már, hogy milyen technológiával készül egy napcella vagy egy szélerőmű, hullám-feldolgozó-üzem? :) és milyen technológiák kellenek a folyamatos üzemeléséhez és karbantartásához?
nem azt mondom, hogy haszontalan dolgok, csak azt, hogy ezek előállítása semmivel sem környezetbarátabb, mint elégetni egy csomó olajat... vagy legalábbis minimális mértékben jobb megoldás.
Így meg mondhatjuk, hogy egy napcella legalább annyira nem "zöld", mint egy hordó olaj (vagy liter... ahogy tetszik).
discovery channelen foglalkoztak egy időben sokat e kérdéskörrel + tudományos magazinokban is lehet olvasni a kérdésről.
bányásszunk vasat és más érceket, közben égessünk szenet vagy más fosszilist, vagy atomot és a kibányászott ércből csináljunk autó helyett bringát és akkor jó lesz :D
--
Bringabolt adatbázis
Ez így ahogy elmondod nem
Ez így ahogy elmondod nem igaz. Egy 5MW-os szélerőmű a teljes befekettett energiát(gyártás, telepítés) fél év alatt behozza.
De számolj utána:
Vegyünk 10 éves élettartamot(egyébként több mint 20-ra vannak tervezve) Az 438000MWh megtemelt energia. Vegyük a felét, mert nem fúj mindig a szél. Vajon mi zabálna meg ennyit a gyártásnál kiszállításnál????
(Ezeket a szélerőműveket nem gyémántból, és nem apró feketelyukak felhasználásával készítik.)
És nem szabad elfelejteni, hogy a hagyományos erőműveket is ugyanúgy le kell gyártani, az alkatrészeit el kell szállítani, stb.
Már bocs, de ezen a "fél
Már bocs, de ezen a "fél év alatt behozza" mondaton felnevettem.
Nagynéném közművekkel foglalkozik, diplomás mérnök, szóval egy keveset ért a dologhoz, ő mesélte pár éve, hogy a szélkerekekkel az a legnagyobb gond, hogy hamarabb tönkremegy, mint hogy megtérülne. Kb. 16 évre tervezték ezeket. És mint mondtam, nem a discovery chanelen látta, hanem ilyenekkel foglalkozik.
Ez mondjuk pár éve volt, de annyit azért nem fejlődött azóta a tudomány.
És mivel tele van forgó alkatrészekkel, ezért folyamatos karbantartást igényel.
És mondom, az a legnagyobb probléma velük (főleg nálunk), hogy ha épp nem forog a kerék, akkor nem termel áramot, szóval kell mellé B tervnek egy másik erőmű, ami mondjuk nem napenergia. Jól is néznénk ki, ha egyszer csak kikapcsolna a gép komment írás közben és elmenne a fűtés, mert éppen nincs szél :)
Szóval olyat állítani, hogy szélerőművekkel hány államot lehetne ellátni ámerikában, hát röhej.
Megtérülés alatt két
Megtérülés alatt két féle megtérülés érthetünk. Az egyik az anyagi megtérülés, a másik a befektetett energia megtérülése.
Én a befektetett energia megtérüléséről beszéltem, mivel te ezen szélerőművek környezetbarát mivoltát kérdőjelezted meg. Íme:
http://de.wikipedia.org/wiki/Windkraftanlage#Energier.C3.BCcklaufzeit
Itt az összes karbantartás, és az esetleges elbontás is bele van számolva. Balról jobbra a táblázatban a különböző szélerősségű területek csökkenő sorrendben.
Tehát környezetbarát
Anyagilag 10-15 év alatt hozza be magát, a tervezett élettartam 20-25 év. Utána nem kell lebontani, csak növekszik a karbantartási költség. Dániában 5000 szélkerék már 1975 óta üzemben van.
Minnél újabb, és nagyobb egy szélerőmű, annál olcsóbb hosszútávon az üzemeltetése.
És nem szabad elfelejteni, hogy minnél több szélkerék épül, annál olcsóbb lesz a szélenergia, a kiépülő ipari kapacitások okán.
És legvégül: Én egy szóval sem említettem, hogy az ország energiaellátását a szélre kéne alapozni, de ahol megfelelőek erre a körülmények, ott ezt is be kéne vetni.
Megmutatnád, hogy hol
Megmutatnád, hogy hol állítottam olyat, hogy nem környezetbarát? Tényleg érdekelne. Csak annyit mondtam, hogy önmagában a szélenergia annyit ér, mint szarnak a pofon, kell mellé más energiaforrás is. Ez nem jelenti azt, hogy ne lenne környezetbarát. (bár az igaz, hogy valahol elő kell állítani az alkatrészeket, szóval 100%-osan környezetbarát dolog sehol nem létezik)
"A szélenergiát nagyon régóta hirdetik gyengének és a lokalizáltság miatt nem praktikusnak.Ami egész egyszerűen nem igaz.
Az amerikai energiaügyi hivatal 2007-ben beismerte,hogyha az 50 amerikai államból csupán háromban teljesen kiépítenék a szélerőműveket,az egész országot elláthatnák energiával."
Erre reagáltam, de most látom, hogy nem Te írtad.
És még egy hasznos tipp: a wikipédia nem hivatalos, az szerkeszti, aki akarja (ráadásul nem beszélem a német, ergo alig értem). Komolyabb vitában ne hozd fel forrásnak, mert nem fognak komolyan venni. (tudom, ez most nem az, de akkoris) És ha megbocsátasz, én inkább hiszek egy szakembernek mint egy netre felrakott német táblázatnak.
És a kulcsmondatot is kimondtad, "ahol megfelelőek erre a körülmények". Nálunk nem megfelelő erre a klíma, és mivel itt élek, ezért nekem sokadrangú szempont, hogy teszem azt Hollandiában mit csinálnak a srácok.
Megmutatnád, hogy hol
Megmutatnád, hogy hol állítottam olyat, hogy nem környezetbarát? Tényleg érdekelne. Csak annyit mondtam, hogy önmagában a szélenergia annyit ér, mint szarnak a pofon, kell mellé más energiaforrás is.
Akkor félreértettelek. Viszont én sem állítottam, hogy nem kell mellé más.
És még egy hasznos tipp: a wikipédia nem hivatalos, az szerkeszti, aki akarja (ráadásul nem beszélem a német, ergo alig értem). Komolyabb vitában ne hozd fel forrásnak, mert nem fognak komolyan venni. (tudom, ez most nem az, de akkoris) És ha megbocsátasz, én inkább hiszek egy szakembernek mint egy netre felrakott német táblázatnak.
És a kulcsmondatot is kimondtad, "ahol megfelelőek erre a körülmények". Nálunk nem megfelelő erre a klíma, és mivel itt élek, ezért nekem sokadrangú szempont, hogy teszem azt Hollandiában mit csinálnak a srácok.
Hirtelenjében nem találtam mást, de ha találsz valahol valami jobb cáfolatot, te is beidézheted
Magyarországon is jóval több kiaknázható szélenergia van mint amire most ki akarják adni az engedélyeket.
Nehéz az ilyesmit pontosan bebizonyítani, de ha nyugatfelé elhagyod az országot, hiyrtelen egy hasonló meteorológiai adottságú tájon rengeteg szélerőművet fogsz látni, ugyanez érvényes a németország belső részén található dimbes dombos vidékekre. Nem hiszem hogy arrafele csupa marha élne, aki csak el akarja szórni a pénzét, vagy hogy a rendszerük nem tudna ezekkel megbírkózni.
Szakember: Nem az a lényeg hogy ki mit mond, hanem hogy mire alapozza. A 16 év például nem igaz, ilyen adatot sehol nem lehet találni.
Köszönöm, hogy helyettem
Köszönöm, hogy helyettem megcáfoltad magadat.
Nem akarom szembeállítani egy több, mint 30 éve a szakmában lévő ember tudását egy olyan weboldallal, amit bárki(!) szerkesztgethet. Lehet, hogy bennem van a hiba?
"az a legnagyobb probléma
"az a legnagyobb probléma velük, hogy ha épp nem forog a kerék, akkor nem termel áramot"
Ebben van igazság. Épp ezért szerintem manapság a "Hogan termeljünk zölden energiát?" helyett egyre inkább a "Hogyan TÁROLJUNK zölden energiát?" kérdéskörben kéne áttörni.
Fentebb is említette valaki, hányféle mód van, de nagy tételre egyik sincs igazán kitalálva. (Kicsire se.)
Amúgy a gravitációs tárolás (Felvisszük a golyót a hegyre) sem olyan nagy hülyeség: terveztek is ilyet, csak vízzel. Lefelé menet meg vízerőműként adja vissza az energiát. A baja, hogy be kell hozzá falazni egy völgyet, tárolónak.
na igen, ez sokkal
na igen, ez sokkal logikusabb kérdés... azt állítják, hogy egy villám energiája jók embernek elég lenne... és ahelyett, hogy - az egyébként jó eséllyel - befogható villámok tárolásán dolgoznának költik az energiát a szélerőműre :)
Építenének inkább ilyen villámtároló akksit és akkor évente 1 villámot elkapni jóval zöldebb, mint szélerőművel telerakni 3 államot meg golf-áramlatot b.sztatni...
--
Bringabolt adatbázis
Azért szvsz az a
Azért szvsz az a központosítás,amit egy erőmű jelent,nagyban javítja a 20-40%-os hatásfokot,valamint jóval hatékonyabb füstgáztisztítás valósulhat meg.
Igaz, h végül a co2 csak ott van (bár nemtom: a gipszkartononontós megoldásokra is áll ez?), és némi veszteség az elektromos energia elosztása során is keletkezik, de végeredményben a jelenlegi, közvetlenül emberi élőhelyeken történő esztelen egyéni pazarláshoz és mérgezéshez (nem szeretem a köryezetszennyezés szót-megpróbálják vele elkenni, h a "környezet" mi magunk is vagyunk) képest már mégiscsak egy nagyságrendi előrelépés-mégha nem is véglegesen fenntartható.
Én inkább vennék egy
Én inkább vennék egy Bontinot.
Olcsóbb is, és nem sufnituning.
Persze hogy milyen lesz az alkatrész ellátotsága, az kérdéses. Igaz, a spéci motoros Kispolákban is elromolhat a motor+akku, de legalább a többi alkatrészből nem lesz még jó ideig hiány.
Bontinot nézegettem én
Bontinot nézegettem én is,de ez egy mopedauto: max 50km/h, rendszáma nincs,csak 5 LE, autopályára nem mehetsz szoval ezért sokak számára nem vonzo.
Vagy azota már csinálnak rendes rendszámosat is?
szerintem még nincs
szerintem még nincs
Átlag ember nem azért nem
Átlag ember nem azért nem megy ilyen játékszerrel autópályára, mert tilos, hanem mert életveszélyes. De ha lenne rajta rendszám, akkor sem mehetne ott, mivel nem képes 45 km/óránál többel menni. Ez a mopedautó szerintem csak falun vagy kisvárosban használható, de egy nagyobb városban már elnyomják, mint sörszagot az orbit :)
mint sörszagot az orbit :)
mint sörszagot az orbit :)
Hogy ezen mekkorát nevetem!!!!Nagyon jo!Még nem hallottam:)
Pályán valoban kevés az a speed:) ,de egy kicsivel többet tudna menni a 4kW-os motorral (nyilván nem a Kapy uton felfelé) ,csak korlátozva van.Talán 60km/h kihozhato lenne,és egy városban ha csak ilyennel lehetne közlekedni, akkor nem lenne ki ledaráljon,mivel a több is csak 60-al tud menni,és a sulyuk is azonos.
Erre visszont nagyon nagy erövel kéne kényszeriteni az emberket, még nagyobb nemtetszést keltene mint a bogotai polgálmester akcioi,de ne legyünk naivak, ha vhol akkor biztos nem BP-n fogják kitiltani a robbanomotoros jármüveket.
Az a 4kW az több, mint
Az a 4kW az több, mint kevés egy autónak. Irodalmi nyelven szólva lófasz se.
Csak összehasonlításképp: MZ-m 13 kW (21 lóerő), hozzá 150 kiló (velem együtt kb. 220kg), és így megy maximum 130-at, de az utazótempó 90 körül van. (és a motorja ráadásul kétütemű, ami jobb hatásfokú)
Szóval ahhoz, hogy egy autónak látszó tárgy - ami legalább 3-400 kiló között van - normális tempóban haladhasson városok között is, ahhoz sosem lesz elég egy segédmotoros kerékpár teljesítménye. (lóerő/kilogramm, csak az számít)
Városban (legalábbis Butapesten) pedig édes kevés a 60 egy autónak, ha nem csak a belvárosban akarja használni az illető. Simsonnal mentem idén nyáron sokat (annak 60 a vége), és pl. az Árpád hídon eléggé szenvedés volt menni vele, egyszerűen mindenki le akart tolni. Mondjuk engem még kikerültek, de egy normális méretű autót már nem tudnak. És azt nem kívánom senkinek, hogy teherautók menjenek mögötte, és nyomják lefelé...
Budai hegyek meg szintén kilőve, ott sem tudok menni 40-nél többet.
(hehe, így visszaolvasva vicces, hogy a környezetrombolásnál kb. nullára jövök ki, mert hiába járok minden hétköznap biciklivel, két kétütemű motorral simán =vé teszem a környezettudatosságomat :D)
Szerintem a motornak jóval
Szerintem a motornak jóval nagyobb a légellenállása mint az autónak ami nagy sebességnél már erős hátrány. Ha beburkolnád az MZ-t tuti nőne a végsebessége.
Pl. egy Fiat 500-as (a régi) 500Kg és 13Kw-os.
Utazó sebesség 80 körül 2 fővel csomagokkal.
Anno ez is megfelelt... csak azóta mindenki siet és már nem felel meg. :-)
Azért a légellenállás
Azért a légellenállás dolog az nem feltétlen igaz, hiszen a motor sokkal vékonyabb, és kb ugyanolyan magas, szóval semmiképpen nem rosszabb a légellenállása. De tény, hogy áramvonalasabb idomokkal jobban menne és kevesebbet fogyasztana, de hát az hogy néz már ki :)
A Fiat 13 kilowattja pedig azért más, mivel más a szerkezet: nyomatékban többet tud, máshogy van hangolva. Az MZ 250 ccm és egy henger, a Fiat meg öccáh ccm és két henger, szóval nem egy kategória.
Utazó sebesség nekem meg nekem is 90, 2 fővel és csomagokkal, az élmény viszont priceless :D
Nyomaték is van a világon
Nyomaték is van a világon :)
egyszerűen mindenki le akart tolni
Ebben sajnos igazad van, de ha jelentős számú mopedautó lepné el az utakat talán normalizálódna a helyzet.
Furcsa egy paranoid állapot
Furcsa egy paranoid állapot ez.
Én a biciklimmel együtt sem vagyok 100 kg, mégsem érzem azt, hogy mindenki le akarna tolni.
Pedig sajnos nem tudok 60-al sem menni.
Mert biciklin leelőznek
Mert biciklin leelőznek vagy leszorítanak, motorral vagy autónál ez nehezebb és azért akarnak letolni, 60-nál pláne.
Biciklivel az Árpád hídon
Biciklivel az Árpád hídon mész a bringagyászon, emelkedőn meg a járdán. Sámsonnal ez már kevésbé lenne etikus :)
kár h 7M a Toyota Prius. az
kár h 7M a Toyota Prius. az is tud elektromoskodni, és azért mégiscsak komoly márka.
kíváncsi vagyok h ilyen szintű hibridautóból mikor lesz kisember számára is megvehető árú modell.
bár úgysincs jogsim...
Ami az elektromosnál az
Ami az elektromosnál az akku az a dízelnél a vezérműlánc, hengerfejtömítés, kötelező szerviz, meg mittomén még micsoda. Ezeket is számoltad?
Mondjuk sok vizet nem biztos hogy zavar de azért legyünk igazságosak.
Meg mondanám hogy a városi tögymörgésnél sokkal hatékonyabb az elektromos mert amíg áll addig nulla a fogyasztása de emivel ez egy bringás oldal ezért gondolom nem nagyon szoktál városban autóval tögymörögni. :-)
Igen, pontosan! Nem megyek
Igen, pontosan! Nem megyek be a városba kocsival,mert a sorban állástol nagyon-nagyon ideges leszek...na de bringával:) át a piroson, kocsisor mellett, ami kell:)
Söt egyenesen élvezem ahogy a sok dobozterelgetö meg áll a sorban:)
Elöszedtem a 2 évvel ezelötti számlámat a javitásrol:
-vezérmüszij 4400Ft brutto
-feszitögyörgö 5600Ft brutto
-vezetögörgö 5700Ft brutto
-vizpumpa 5200Ft brutto
-m.olaj 3000Ft brutto
ez 24e Ft.
Tegyük fel hogy az elkektromos autonkban meg tönkre ment a Hall elemes árampedál 34.800,- Ft-szoval ugyan ott vagyunk:)
Faterom gépész, imádja berhelni a kocsikat,szoval munkadij az nekem nincs:)
Én is agyaltam már ezen az
Én is agyaltam már ezen az elektromos autó dolgon.
Arra jó lenne hogy rövid távon meg városban furikázzon az ember, de pont ezek azok amiket bringával csinálok.
Amire én használok autót (nagy távolságra, sok csomaggal) meg pont nem jó.
Szóval második autónak tökéletes ott ahol szükség van második autóra.
Az ingázóknak jó lenne, és ha elég 50km-es hatótáv akkor máris egy millióval olcsóbb.
Meg a városon belül furikázóknak is jó lenne, de amíg olcsóbb a mások óra alá rondítani mint tisztán közlekedni addig ... :-(
Igen másodiknak jo,de
Igen másodiknak jo,de amiröl keveset beszélnek hogy általában ha második auto akkor sporolnak rajta,és azokat általában ólomakkumulátorral szerelik.Sajnos hidegben jelentősen lecsökken az ólomakkumulátorok teljesítménye.Tehát megnézném hogy egy reggeli -14C után a nyári 60km-es hatotávhoz képest most lehetne-e vele menni mondjuk 30km-et? sztem kizárt.Hacsak nem fütöd egész éjjel az akkupack-ot(ha van udavarod ahol tárold),ami megint plusz költség.
Én ezt az egészet nagyon kritikus szemmel nézem, hogy bele képzeljem magam egy fogyaszto helyébe akit meg kell gyözni,és egyedül azt tartja szem elött hogy melyik az olcsobb.(arra ö magasrol fütyül hogy milyen szmogot csinál a belvárosban az ö autozása).
Sajnos a városvezetéstöl kis hazánkban nem várhatunk semmilyen segitséget ezeknek az elterjesztésében.
Ahogy irtam már másik topicban is Londonban egy 100%os elektromos kisautonak a G-wiznek(rendszámos, 80km/h sebesség, 4 személyes) sok kedvezményt adnak:
-nincs utado
-nincs dugodij(ingyenes behajtás bármikor a belvárosba)
-ingyenes parkolás London nagyrészén
-legolcsob bizt.kategoria
Ezek azok amikkel vonzová lehet tenni egy ilyen jármüvet,mivel jelenleg még ugyan annyiba kerül 1km vele mint a legtakarékosabb dízellel(és azon nincs km korlát).
Esetleg akkor ha amugy is lopod otthon az áramot,vagy a melohelyeden fel tudod tölteni ingyen,de ez is csak 40%-os költség csökkenést okoz,sokaknak ez kevés.
Azért jelentősen
Azért jelentősen csökkennének ezek a költségek, ha már többet gyártanának belőlük. Úgyhogy ha csak a költségeket nézzük hosszabb távon csak az áram árával kéne számolni.
Az összhatásfokra viszont kíváncsi lennék egy dízellel szemben. (Áram előállítása, aljuttatása, stb.)
Viszont!
Ha szépen lassan bevezetődne, hogy csak megújuló forrásokból lehet ezeknek az áramellátását biztosítani, akkor sok gond megoldódna, elfogadható napelemárakkal egész jól nézne ki a végeredmény(Néhány négyzetméter napelemmel az év nagy részében sokan tölthetnék maguk az autójukat, különösen az ingázók, ahol a családi házakban erre van hely.)
Az elektromos autóval is az
Az elektromos autóval is az a gond, hogy a mostani autókhoz hasonlóan univerzális akar lenni, holott a rövid távú (városi) és nagy távolságú közlekedéshez nyilván más eszköz kellene.
Városban minek az 1 tonnás gép, 160km/h?
Szemléletváltás kellene.
Az autók
Az autók környezetszennyezésére itt vannak a megoldások.
Urán plasztilla hasadóanyag és atommeghajtás
Hátránya: drága lenne és az óceán nem bírná el a hasadóanyagokkal teli hordókat. Lehetne a napba is lőni de az meg drága és ki tudja mihez vezet?
Kicsit a fizikához nyúlnék. A kocsik egy légmentesen zárt úttesten közlekednének amiből és amibe légzsilipen bejutva mennek el a célig computer vezérléssel. 0 légellenállás, 0 szálló por,de sajnos ide olyan meghajtás kell ami nem bocsájt ki semmit. Bár ha egyszer meglököd úgysem áll meg csak ha nekipattan a falnak. Király lenne. De állat lenne a reggeli dugó a hősök terén,kézi vezérlés és mint a dodgem. :-))
De most komolyra fordítva:
A jó megoldás a hibrid meghajtás vagy a vízhajtás. De ezek egyrészt drágák másrészt addig amíg olaj van a föld alatt senki ne higgye,hogy megengedik a benzin és gázolaj nélküli autók terjedését.
Tényleg! Lehet hogy hülye vagyok,de ugye egy rakás gáz és olaj van a föld alatt hatalmas üregekben. Ha egyszer kiürül nem fog beszakadni a föld?
A fentebbi vitákhoz egy
A fentebbi vitákhoz egy észrevétel: kicsit fura, hogy az alternatív erőforrásokkal szemben sokak által KÖVETELMÉNY egy konkrét, kiforrt műszaki megoldás, arra a kérdésre meg, hogy hogyan takarítsuk el a sok sz@rt amit a jelenlegi megoldással termelünk, meg bőven kielégítő válasz számukra, hogy MAJD LESZ VALAHOGY.
Igen. A tiszta
Igen. A tiszta erőforrásoknak egyből olcsónak kell lennie, léteznie kell a kiforrott műszaki háttérnek, telepítésüknek nem szabad többlet erőfeszítésekkel járni, sem anyagilag, sem műszakilag, stb.
Minden, amit beraksz az
Minden, amit beraksz az elektromos hálózatba, precízen meg kell hogy legyen tervezve és be kell oda illeszkednie. Lehet hogy ez neked meglepi és fura, de ez van, próba-szerencse alapon nem fog menni, ez nem LEGO.
Nem, nem fura. Nekem az
Nem, nem fura. Nekem az fura, hogy ha az orosz vagy ukrán teker egyet a szelepen fél Európában visszaesik a termelés, és jön a kapkodás, hogy emberek ne fagyjanak meg.
Ugye ezt is precízen
Ugye ezt is precízen betervezték.
Még szerencse, hogy nem lesz ennyire hideg.
na, erről beszéltem
na, erről beszéltem feljebb.
Kicsit bőven van számolva
Kicsit bőven van számolva az a 3.5 millió!
Lítiumos akkuval(2000töltés), és minden gyári cuccal ki lehet hozni kb 800 ezer és 1.5 millió között + a szerelés és engedélyek . Ez már bőven megérné, de csak második autónak. Mi napi 10-15 km megyünk egy kis dízelel de állandó hideg motornál óriási pazarlás. Bőven elég lenne egy kis hatótávolságú elektromos autó! Jelen pillanatban, sem pénzem, sem tehetségem nincs megépíteni egy ilyet, de akinek meg van rá a lehetősége és naponta 10-50 km nél nem megy többet és főleg városi rövid utakat megy, bőven megérné !!!