A Dráva utcában épült botrányos járda- bicikliút miatt, a Magyar Kerékpárosklub Észak-pesti szervezetének kezdeményezésére az MK demonstratív jellegű sajtótájékoztatót tart január 27-én, kedden délután 3- kor a Dráva utca- Kárpát utca sarokra.. Letakarjuk a járda- bicikliút táblát és egy nemzeti színű szalag összevarrásával ünnepélyesen bezárjuk a létesítményt, és bemutatjuk, milyen olcsóbb és jobb fejlesztések valósulhattak volna meg a szakmai tanácsainkkal.
Kb. fél óra lesz, gyertek minél többen, szükség van rátok!!

Miért? Novemberben a Kerékagyról kellett megtudnunk, hogy bicikliutat építenek a járdán. Kiderült, hogy a sarkon épülő irodaházat kötelezték az építkezésre, az ügy pedig „elveszett” a városházán, ezért az MK sem tudta megakadályozni. December végére meg is épült a bicikliút, szörnyű minőségben, veszélyeztetve a gyalogosokat, a bicikliseket, és kivágva a lakóházak előkertjeit. Nézd meg az MK ÉP képtárát>>>
Tiltakozó leveleinkre nem érkezett válasz, azóta Merker Dávid helyi képviselő és a fővárosi Városüzemeltetési Bizottság tagja levelet írt az ügyben Hagyó Miklósnak.

Elutasítjuk, hogy 2008-ban, az Alkotmány utcai biciklisáv évében olyan „fejlesztések” történjenek Budapesten, amik csak akadályozzák a biciklis és gyalogos közlekedést, és egy jó hálózat kialakítását. A jövőben folyamatos veszélyhelyzet várható a jobbhorgokban és a troli megállókban. A bicikliút pedig már most úgy néz ki, mintha 10 éve nem nyúltak volna hozzá.

Meghívtuk a környék lakóit, a közeli Berzsenyi Gimnázium tanulóit és tanárait, és várunk minden bringást, hogy megmutassuk, hogyan kell közlekedni egy nagyvárosban, az úton. Gyertek ti is, mutassuk meg, hogy nem kérünk ebből többé! Csatoltam a plakátot, ha segítenél, töltsd le, terjeszd! Nyomd a hírt mindenfelé, autós ismerőseidnek meg mesélj róla, miért tekersz az úton:)

(a szendvicseket meg csak a sajtó után ér megenni:)

CsatolmányMéret
Drava utcai_plakat.pdf228 kB
gyalogok, trolira várók, beláthatatlan kanyargás. közlekedés budapest 2008

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lajhár képe

Meglehetős mennyiségü

Meglehetős mennyiségü kerékpáros nyolctól négyig dolgozik. Másfél órával korábban lelépni azért nem olya egyszerü...ha ötkor lenne, többen elmennének. Így nekem se jó.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

2
hf képe

Ismerjük a problémát, de

Ismerjük a problémát, de egyrészt a sötétedés, másrészt a sajtó miatt muszáj volt erre az időpontra tenni. Ha későbbre tesszük, nem kerül be az esti hírekbe. :( sajna, ez van.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

3
proof88 képe

Viszont már később

Viszont már később sötétedik! Pl fél 5 körül délután még alig sötétebb az ég! xD

http://people.inf.elte.hu/proof88

4
Tomacher képe

De az már legfeljebb a

De az már legfeljebb a késő esti hírekben lesz benne, és nem kap akkora publicitást

------------
Life is Random

5
Névtelen képe

For your information: A

For your information:
A "gyalog- és kerékpárút" táblák most is le vannak takarva, ebből arra következtetek, hogy a kerékpárút hivatalosan még nincs átadva.

Valószínüleg a gány módon lefestett zebrák miatt. A zebrák felfestését nem marták fel, csak felülfestették valami fekete vízfestékkel, ráadásul esőben. A fekete festék jórészt lekopott. Ráadásul van, ahol a szaggatott sárga csíkot sem festették a zebra mellé.
Ennél veszélyesebb az úttest, amit teljesen átfestettek egy középső 5. kanyarodósáv miatt. Ezt is ugyanazzal a fekete festékkel festették felül, ami helyenként teljesen lekopott. Este esőben csak azok tudják, melyik záróvonal választja el a szembeforgalmat, akik ismerik az új felfestéseket. Akik meg nem, könnyen szembe találhatják magukat egy másik autóval.

Normális országban az útburkolati jeleket magas nyomású berendezéssel leradírozzák az aszfaltról. Olcsóbb megoldás, mint havonta újra felülfesteni, persze annál drágább mint ami most van.

6
sh képe

én ott leszek nekem pont

én ott leszek
nekem pont jó is az időpont mert akkor tájt járok arra így még kitérőt se kell tennem :)

7
RoGeR képe

Riadóláncra! --- Bringasáv

Riadóláncra!

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
dorcssa képe

Igaz nekem egy óra oda az

Igaz nekem egy óra oda az út, de mivel 5-től van angolom, még éppen belefér az időmbe, és vizsgaidőszakban úgyis keveset bringázom, szal igyekszem ott lenni. Azért ha zuhogó eső lesz, inkább kihagyom, elég akkor elázni, amikor muszáj kimenni. :)

'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'

9
urga képe

Igyekszem ott lenni.

Igyekszem ott lenni.

10
PTeker képe

+1 sajnos de lélekben ott

+1 sajnos de lélekben ott leszek és támogatom

11
urga képe

"azóta Merker Dávid helyi

"azóta Merker Dávid helyi képviselő és a fővárosi Városüzemeltetési Bizottság tagja levelet írt az ügyben Hagyó Miklósnak."

Jó levél (válaszoltak rá?)

12
aron képe

HA-HA-HA (= nem tudok róla,

HA-HA-HA
(= nem tudok róla, gondolom Dávid szólt volna, ha igen.)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

13
aron képe

gyertek, nagyon jó

15
bocmok képe

Mini OFF Legyen saját

Mini OFF
Legyen saját bringsávod lézerrel. 8)
Bringasáv

17
Forci képe

Ez tök jó! Hol lehet

Ez tök jó! Hol lehet kapni? Komolyan, tudja valaki?

18
addisz képe

Ha minden jól megy én is

Ha minden jól megy én is ott leszek veletek!

________________________________________
Nyekergő pedál, sok-sok matrica, gyönyörű rózsaszín bukó. Felfele lihegve, mindig. - ez én, addisz

19
városjáró képe

A bringaút is fontos lenne

A bringaút is fontos lenne (tényleg vicc, amit ott csináltak), de nem csak ez ott a baj. Átalakították az egész Dráva közlekedési rendjét. Többek között pl a Dózsa felőli balkanyarokat is megtiltották egészen a Pannóniáig. Amit persze nem tart be senki épeszű ember. Úgy lett szar ez az egész terület, ahogy van. És? Le fog mondani bármelyik fővárosi közl. ügyosztályos csinovnyik? Nem! Akkor meg? Dózer kell ezeknek, nem sajttáj.

20
Perillustris képe

Miért kéne bárkinek is

Miért kéne bárkinek is lemondani? Te talán nem tudod, hogy a képviselők nem kötelesek érteni ahhoz, amiről döntenek?

21
városjáró képe

Na jó, hát a bűnözöi

Na jó, hát a bűnözöi jogértelmezés mindig is távol állt az igazságtól...
:)
:(

22
lajhár képe

"A farkas és a bárány nem

"A farkas és a bárány nem értenek egyet a szabadság fogalmának meghatározásában."( Carl Sandburg)

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

23
Cseya képe

"A mocsár lecsapolásáról

"A mocsár lecsapolásáról nem a békákat szokták megkérdezni."

Kóka János

24
lajhár képe

Jellemző szemlélet. A

Jellemző szemlélet. A béka meg a mocsár persze rossz, sötét, középkori, primitív. Ááá, hagyjuk, utálom a politikát... A két mondás közötti intellektuális különbség (nem beszélve emberségről, bölcsességről és humorról) mindennél többet mond. Ilyen alakot kár szidni: a szavaiból, gesztusaiból minden kiderül. Ha hozzáteszel valamit, csak higítod.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

25
er13a18 képe

viszont a béka

viszont a béka megszerzéséhez, le lehet "csaploni" a tavat, Béláim! :D

26
vaandor képe

"I'll be there for

"I'll be there for you..."

(When the rain starts to pour? Hm... talán keresek másik nótát.)
:-)

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

27
vaandor képe

Egyébként remélem,

Egyébként remélem, hivatalos meghívást is kapott az eseményre
- a beruházó
- az engedélyező hatóság
- a polgármester
- a hagyómiklós (azt ígérte, jövőre is eljön...)

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

28
Oversize Load képe

2 hete kivettem szabit

2 hete kivettem szabit 27-re. Ritkán vagyok beteg, sajnos most sikerült valami vírusos nyavalyát összeszedni. 39 fokos lázam van, nagy valószínűséggel nem tudok ott lenni :( Valaki dobja fel a youtube-ra pls, thx.

29
dobermann képe

nagy gond,ha bringanélkül

nagy gond,ha bringanélkül megyek?
Igy tudnám csak megoldani,de a viselkedésem egyértelművé teszi azt,amit képviselni szeretnénk!

Tradicio és Minőség! 1954-ota :D

30
aron képe

gyalogosokkal is kicseszés

gyalogosokkal is kicseszés szóval nem

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

31
dova képe

:) +1 :) az

:)

+1 :) az aláírásért

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

32
Tomacher képe

lélekben veletek

lélekben veletek leszek!

------------
Life is Random

33
zsempi képe

én szerintem le tudok

én szerintem le tudok lépni. meg ott lakom, tehát látom mi van. gyász... ott a helyem

http://zsempi.blogspot.com

34
aron képe

dejó, itt laksz? nem akarsz

dejó, itt laksz? nem akarsz csatlakozni hozzánk? nagyon kellenek az emberek!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

35
dova képe

Ha ablak rálátás van,

Ha ablak rálátás van, akkor még videjót is nyomhattok onnan!
Tanulmányfélét a forgalomról?

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

36
dobákpeti képe

Terjesszétek Facebookon is

Terjesszétek Facebookon is a demó hírét:
itt lehet csatlakozni, majd megosztani

A köpönyeg.hu szerint nem ígérkezik túl rossz idő...

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

37
Névtelen képe

Tisztelt szervezők. Azt

Tisztelt szervezők. Azt értem, hogy a mostani helyzet rossz. Az lenne a kérdésem, mit javasolnak, mit lehetne a már felépült úttal tenni?

38
dobákpeti képe

Vissza kell minősíteni

Vissza kell minősíteni annak ami: járdának.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

39
Névtelen képe

Értem, de mi legyen a zöld

Értem, de mi legyen a zöld terület kárára megépített új járdával?

40
Rav Antal képe

Nevezzük ki azt úttestnek,

Nevezzük ki azt úttestnek, a régit meg bicikliútnak, had lássuk hogy boldogulnak rajta! :)

Esetleg felszedni és visszaparkosítani? A költségét természetesen a felelősökön leverni.

Pray for atheism.

41
Zsurmi képe

Elbontani. - Zsurmi

Elbontani.

-
Zsurmi

42
Böbebaba képe

Miért zavar titeket ott az

Miért zavar titeket ott az a bicikli út. Nem kötelező használni a KRESZ szerint sem. Ha visszaminősítik járdának, ugyanott tartunk, mint most.

43
Tomacher képe

Nem, ha ebből botrány

Nem, ha ebből botrány lesz, akkor talán nem épül több ilyen rossz megoldás. ez itt a lényeg!

------------
Life is Random

44
Kuku képe

plusz

plusz hegy

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

45
hf képe

Kedves Böbebaba! Azokon a

Kedves Böbebaba!

Azokon a helyeken sem volt kötelező, ahol a halálesetek történtek.
Ebben az infrastruktúrában előre kódolva ott van a baleset! Tök mindegy, hogy kötelező vagy nem.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

46
aron képe

plusz a mindennapos

plusz a mindennapos konfliktus gyalogosok-biciklisek-autósok között. ha az úton megyünk azért, ha a bicikliúton, azért.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

47
Böbebaba képe

Én úgy látom, hogy ha a

Én úgy látom, hogy ha a kereszteződésnél lassítasz, akkor nem fog elütni a kanyarodó autó. Szerintem ennyi a titka. Lehet, hogy lesz, akit el kell engedned, de a gyalogosok is megoldják valahogy. A város meg már csak ilyen, időröl időre lassítani kell. Szerintem.

48
Böbebaba képe

Persze ezt csak az látja

Persze ezt csak az látja át teljesen, aki autót is vezet, a gyerekeket nem árt erre külön megtanítani.

49
aron képe

nem igazán értem ezzel

nem igazán értem ezzel mire gondolsz.
amúgy itt is sok alkalmi autóhasználó van, szóval van rálátásunk a dologra.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

50
hf képe

Meglepődnél, milyen sokan

Meglepődnél, milyen sokan vezetnek autót az itteni emberek közül.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

51
SzCiklon képe

Kedves Böbebaba! Én

Kedves Böbebaba!
Én gyökkettővel biciklizem, ezer éve autót is vezetek, az ilyen bringagyalogokon rendszeresen ki óhajtanak vasalni annak ellenére, hogy lassítok minden egyes kereszteződésnél, ami gyakorlatilag egy beteg teknős tempóját teszi számomra lehetővé.
Valóban, ne tüntessünk, és hagyjuk, hogy megint valami oltári f..ságra dobjanak ki egy csomó pénzt azok, akik egy csomó pénzt visznek haza azért, hogy bármiféle felelősség nélkül baromságokat csináljanak...

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

52
Neelix képe

tipikus:( azt hiszi kedves

tipikus:( azt hiszi kedves Topiktárs, hogy aki bringázik, az nem is látott még autót belülről? nevetséges...

----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.

53
aron képe

a közlekedés nem arról

a közlekedés nem arról szól, hogy mindig vmi miatt veszélyhelyzetbe kerüljéll, vagy lassítsál, és újra elindulj. menni kell. plusz lassítani sem kéne, mert az autós köteles lenne megadni az elsőbbséget. de mivel nem is tudja, hogy érkezel, mert el vagy szeparálva. nem is adja meg.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

54
Böbebaba képe

"a közlekedés nem arról

"a közlekedés nem arról szól, hogy mindig vmi miatt veszélyhelyzetbe kerüljéll, vagy lassítsál, és újra elindulj."

Nem értek egyet. A közlekedéshez, főleg városban, hozzá tartozik hogy lassítasz, gyorsítasz. Az egyik legegyszerűbb szabály, a jobbkéz szabály is erről szól. Mindenki lassít, ha kell, meg is áll, aztán mindenki biztonságosan haladhat tovább. Persz, az autósoknak is kényelmesebb lenne autópályán közlekedni, de városon belül kompromisszumot kell kötni.

55
Zsurmi képe

Persze forgalmi okból

Persze forgalmi okból lassítani!

De amikor elsőbbsége van a bringásnak (mivel ő egyenesen megy, az autós kanyarodik), akkor miért kéne lassítania? Ez nem tartozik hozzá! Ez a rossz infrastruktúra!

Pont olyan, mintha a 2. sávból kéne kanyarodni, miközben a szélsőben egyenesen kell/lehet menni. A szélső sávban haladó meg lassítson, figyeljen. Fenéket!

-
Zsurmi

56
Kuku képe

Én ugyanígy tiltakoznék,

Én ugyanígy tiltakoznék, ha az autómmal 90 fokos kanyarokat kellene bevennem egy autópályán, és erre költenék az adómat.
Egy bringasávon megadják az elsőbbséged, de ott is figyelned kell. Egy váratlan és/vagy beláthatatlan bringaúton viszont már csak az egyik félen múlik az egész, emiatt a baleseti kockázat hatványozott.
Bénán sarkítva: ha az egyik fél 1:1000-hez hibázik, és a másik fél 1:500-hoz, akkor 1:500000 a baleset esélye az 1:500 vagy 1:1000 helyett.
Látni és látszani. A legfontosabb szabály. Tervezőknek is.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

57
Kuku képe

De nem felesleges

De nem felesleges kompromisszumot.
A kompromisszum lényege az ésszerűség és az arányosság. A kerékpáros infrastruktúra tervezésénél minden szakirodalom szerint az egyik legfontosabb szempont a gyorsítások és lassítások minimalizálása. Persze van ahol ez elkerülhetetlen, de ha mindenkinek olcsóbb és biztonságosabb egyszerre a kerékpársáv, akkor talán ezt nevezhetjük ésszerűnek.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

58
hf képe

Saját szempontodból igazad

Saját szempontodból igazad van. Mások szempontjából nincs. Statisztikailag kimutatható, hogy az ilyen bringautakon történik a legtöbb baleset.

Mi ilyen altruisták vagyunk: bár mi magunk általában nem járunk rosszul kialakított bringautakon, mégis fellépünk ellene. Leszarhatnánk a többi bringás érdekét, de nem tesszük.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

59
lajhár képe

Minek az óvszer,

Minek az óvszer, egészséges emberrel kell szeretkezni, és időben ki kell húzni. A szex már csak ilyen...

60
Hotyhogy képe

"...ki kell húzni."

"...ki kell húzni."

Vigyázz, mert jöhet Lord, nehezményezni a férfi-központú mentalitást. Le kell jönni róla. :)

61
Perillustris képe

Sőt, ha otthon maradsz,

Sőt, ha otthon maradsz, még nagyobb biztonságban vagy.

Arról van szó, hogy az út úgy van megépítve, hogy bele van kódolva a súlyos baleset lehetősége, leginkább a kerékpáros kárára, hiába megy szabályosan.

62
Böbebaba képe

(Nem tudok mindenkire

(Nem tudok mindenkire egyenként reagálni, inkább ide írom.)

Mész a bicikliúton, balra nézel. Ha a kereszteződésnél az autó eléd, vagy melléd fog kerülni, akkor csak akkor lát, ha külön jobbra néz kitekert nyakkal. Ilyenkor lassítasz/megállsz/elengeded. De valószínüleg az autó is meg fog állni.

Ha a kereszteződésnél te az autós előtt leszel, látni fog, a gyalogost is így veszi észre.

Ilyen egyszerű. Aki vezet, tudja, aki nem vezet (gyerekek) azoknak meg kell tanítani. Én erre gondoltam.

63
deniel képe

Ha a kereszteződésnél te

Ha a kereszteződésnél te az autós előtt leszel, látni fog, a gyalogost is így veszi észre.

bizonyára.... a ghostbike-ok is arra figyelmeztetnek hogy ott villám csapott egy bringásba...

64
Joe Forster/STA képe

Az autós nem fog

Az autós nem fog jobbranézni, mert az ilyen kereszteződések nagy részében nincsen sem tábla, sem villogó lámpa, sem felfestés, ami jelezné, hogy bicikliúton fog átkanyarodni.

A kamionos meg nem is tud jobbranézni, mert folyamatosan a holtterében vagy. Mielőtt kanyarodna, a párhuzamosan haladó bicikliúton közlekedő biciklivel túl távol vagy az úttesttől és nem látszol a visszapillantótükörben, amikor már kanyarodik, akkor meg a felépítmény miatt nem tud jobbranézni. Ezért is szándékoznak az idén (?) kötelezővé tenni a holttértükröt az EU-ban.

Miután a Könyves Kálmán körút#Kőbányai út sarkon (az egyik budapesti TOP10-es halálkereszteződés biciklisek számára) pár éve majdnem kilapított egy kamion, mindig nézek balra. Az eredmény maximum annyi, hogy legalább tudom: le kell lassítanom, mert valószínűleg nem adják meg az elsőbbséget a kanyarodók. És valóban: általában nem adják meg.

A gyalogos lassan halad, nem "robban be" a kereszteződésbe, könnyebben megáll és "visszatolat", és ezért az autós is könnyebben veszi észre.

Tapasztalat hiányából adódó rossz premisszákból rossz következtetéseket vonsz le. Nem csoda.

65
hf képe

Megpróbálom még egyszer

Megpróbálom még egyszer elmagyarázni.
Igen, igazad van, így kell csinálni. De azért kell így csinálni, mert rosszul van megcsinálva az út.

Régen én is így csináltam. Bringaúton mentem és ahol nem volt, járdáztam. Nem tudom mennyit bringázol, és milyen rendszeresen. Én kb. 2 évig napi 24km-nyi "balra nézek és megnézem hogy elengednek-e" után meguntam. Meguntam, hogy másodrendű állampolgár legyek, akinek sosem adják meg az elsőbbséget, és állandóan az életét veszélyeztetik.

És akkor kipróbáltam (szépen, fokozatosan), hogy lemegyek az útra. Az életem egyszerűbb lett. Hirtelen nem egy számkivetett voltam, hanem természetes része a forgalomnak. Az autókkal való természetes félelem eltűnt, ahogy megtanultam a forgalomban biztonságosan közlekedni. Nem mondom hogy minden tökéletes, de sokkal-sokkal jobb az úton menni. Egyszerűen, mert a forgalom logikája ezt kívánja meg.

Nagyjából mindenkinél így zajlik le a változás. Te még az első fázisnál tartasz. Ezzel semmi gond nincsen, mindenki így kezdi. Én is, Te is, meg úgy általában senki nem az útra születik, döntéshozóink a járdás infrastruktúrával pedig sugallják, hogy ott menjünk.

Most kérlek, olvasd el még egyszer, amit írtam, és próbáld megérteni.
Ha nem sikerült olvasd el még egyszer, és még egyszer. Ha sehogy sem sikerül, az sem baj, majd valamikor Te is meg fogod érteni. Addig is csak fogadd el, hogy nem mindenkinek az a véleménye, mint Neked.

Részemről nem kívánok a témában több időt eltölteni.

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

66
Böbebaba képe

Csak annyit árulj el még

Csak annyit árulj el még kérlek, hogy hány éves korodban tértél át az úttestre.

68
aron képe

ha arra akarsz kitérni,

ha arra akarsz kitérni, hogy oké, egy 30 éves tekerjen az úton, de a gyereknek/fiatalnak a járdán a helye, akkor nagyon tévedsz. elvileg nem tudja felmérni a helyzetet, ami egy másik megoldásban várná, ezért inkább tévelyegjen hamis biztonságérzetben? vagyis haljon meg, kerülgessen, vagy üssön el gyalogosokat, kutyákat, menjen el a kedve az egésztől?? kösz, nem.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

69
j_gergo képe

Én speciel 18 éves korom

Én speciel 18 éves korom körül kezdtem városban, közúton biciklizni, pont, amikor autót vezetni tanultam. A bringautakat használtam, de akkor még (régi szép idők), sokkal kevesebb volt, így aztán nagyrészt úttesten mentem. És csodák csodája, ott is lehetett haladni.

A gyerek (12 éves) nyilván ne a Hungárián kezdje a közúti kerékpározást, de talán az üdülő környékén a forgalomcsillapított kisutcákban már gyakorolhatja a jobbkézszabály és a macisajt tábla rejtelmeit, aztán jöhet a város. Persze jóval nagyobb biztonságban lenne, ha az iskolában már tanítanák a közlekedési ismereteket. Talán egyszer azt is elérjük.

70
Oversize Load képe

Ott tanultam bringázni.

Ott tanultam bringázni. Vidéki városban kisforgalmú mellékutcában a boldog nyolcvanas években :)))
Évekkel ezelőtt, amikor felhoztam Pestre a bringámat járdáztam kb. 3 kilométert. Majd visszataláltam a megszokott helyemre.

71
SzCiklon képe

Én vagyok a szadistaanya,

Én vagyok a szadistaanya, mert a 8 éves gyerekem, ha nem főútvonalon vagyunk, szigorúan mögöttem teker, az úttesten. A főútvonalon kénytelenek vagyunk járdázni, utáljuk is.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

72
aron képe

látszik, hogy nem szoktál

látszik, hogy nem szoktál pesten biciklizni. javaslom, hogy próbáld ki (talán még rá is szoksz:). lényeg, hogy ez a dolog nem így működik. én a bajcsyn másfél év kontans szopás után jöttem le az útra, pedig az ottani járda bicikliút tényleg nagyon fullos ki van díszítve.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

73
dova képe

Bazzz! Nem is dicsekedtél

Bazzz!
Nem is dicsekedtél még, hogy lejöttél a szerről... :lol:

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

74
Oversize Load képe

"Aki vezet, tudja, aki nem

"Aki vezet, tudja, aki nem vezet (gyerekek) azoknak meg kell tanítani."

Ebben egészen biztos vagy? Aki nem vezet az gyerek? Tetszene, ha visszakérdeznék: Szőke vagy, Böbebaba?

75
SzCiklon képe

Nono, ezt kikérem

Nono, ezt kikérem magamnak!!! :-))))
(légyszi olvasd el a névtelen trollok hsz-eit, általában férfiak és Istenem, de hülyék!)

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

76
lajhár képe

A hülyeség nem csak

A hülyeség nem csak járműhöz nem kötött, hanem nemhez sem :).

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

77
AttentoRedaz képe

23 Km-re lakom a

23 Km-re lakom a munkahelyemtől. 55-60 perc alatt teszem meg ezt a távot biciklivel, közúton. "Szerinted" mennyi idő alatt érnék be, és haza, ha az általad leírt módszerrel, minden keresztutcánál megvárnám, hogy az autók elfogyjanak?

"Aki vezet tudja"

Naná, hogy tudom, teherautót vezetek, amiből nem látni ki jobbra-hátra. Folyamatosan szívatnak ezekkel a bringagyászokkal, próbáld ki egyszer, milyen érzés vakon ráfordulni egy ilyenre. Előbb félig át kell menni a szembe jövő sávba, és úgy fordulni rá jobbra, hogy a bringasávot már derékszögben keresztezzem. Így látni csak rá a jobb oldali ablakon. "Szerinted" rajtam kívül hányan csinálják még így?

_________________________

Priority for People, rather than automobiles

78
j_gergo képe

De, ha éppen nincs rajta

De, ha éppen nincs rajta haladást akadályozó gyalogos (fatörzs, sitteskonténer, stb), akkor kötelező. A rendőrség alapból bünteti az egyébként szabályosan, de az úttesten kerekezőket (saját tapasztalat), és legfeljebb utólagos kifogással lehet a büntetés alól kibújni.

És nem kéne a bringásokat se a járdára szoktatni, mert amint az ma is látszik, ott is járdán fognak menni, ahol nincs bicikliút felfestve.

A biztonságos és egyértelmű helyzet az, ha gyalog a járdán, jármű az úttesten megy.

79
Böbebaba képe

"De, ha éppen nincs rajta

"De, ha éppen nincs rajta haladást akadályozó gyalogos (fatörzs, sitteskonténer, stb), akkor kötelező."

Ha nincs akadály akkor meg tessék tényleg kihasználni az üres bicikliutat. Megintcsak kihangsúlyozom: szerintem.

80
hf képe

Én meguntam a vitatkozást,

Én meguntam a vitatkozást, nézz meg néhány Koppenhágai videót, hátha az meggyőz.
Itt van pl. egy: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20081206/egy-kis-koppenhaga

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

81
j_gergo képe

Nagyon fárasztó ilyenekre

Nagyon fárasztó ilyenekre válaszolni. Kb nulla helyismerettel írogatsz a közlekedésről bölcsességeket. A budapesti bicikliút-"hálózat" 100 méteres szakaszok darabjaiból áll, melyek között sokszor teljesen lehetetlen szabályosan haladni.

Egy példa (a többihez nézz szét az oldalon): A Kerepesin 50 méterre megszűnik a bicikliút, ott találom magam az út bal oldalán, járda sincs, és át kéne teleportálnom magam az úttest jobb oldalára (zebra nélkül), hogy 50 méter után újra visszateleportáljak a bal oldalra, és folytassam utam. Erre én azt mondom, hogy NEM HASZNÁLOM, mert nem lehet használni. Szakaszonként lehet, de én szeretnék a célomig gyorsan és biztonságosan elérni. Betartok minden egyéb szabályt, de ha az úttesten lehet haladni, a bicikliúton nem, akkor én jogot formálok arra, hogy az úttesten haladjak.

De sok hasonló helyzet van, MINDEN eddig épült városi bicikliúton. Ha messzebb nem tudsz elmenni, akkor javaslom, hogy tekintsd meg az Erzsébet-tér körül épített néhány méternyi bicikliút-csodát, és próbáld kitalálni, hogy honnan, hová vezet, és számold össze, hány veszélyforrást rejt.

Nem csak magunk érdekében sírunk, a Bajcsyra (amúgy rengeteg jószándékkal) épített biciklijárda például a gyalogosok és túristák életét keseríti meg azzal, hogy a forgalmas járdára ráterelték a bicikliseket.

Ha több évi tapasztalatgyűjtés, külföldi példák elemzése, és egy kísérleti projekt (Alkotmány u.) kiharcolása során kialakított állásponttal szeretnél vitatkozni, légyszíves saját véleményeden kívül még valamit mutass fel.

82
Böbebaba képe

"Nagyon fárasztó ilyenekre

"Nagyon fárasztó ilyenekre válaszolni. Kb nulla helyismerettel írogatsz a közlekedésről bölcsességeket. A budapesti bicikliút-"hálózat" 100 méteres szakaszok darabjaiból áll, melyek között sokszor teljesen lehetetlen szabályosan haladni."

Nagyon sajnálom, ha nektek fárasztó egy fórumon olyasvalakivel beszélgetni, akinek ellenkezik a véleménye.
És most ne gyere nekem a Kerepesi úttal meg az Erzsébettérrel, mert most konkrétan a Dráva utcáról van szó, ami nem egy önálló 100 méteres szakasz, hanem becsatlakozik egy nagyon hosszú bicikliútba. Konkrétan ha a Dráva utca elején rámész az új bicikliútra, akkor csak bicikliúton haladva eljuthatsz nagy kedvencedhez, az Alkotmány utcához. És lehet hogy ez most nem olyan hosszú szakasz, de nehogy már azért ne építsék meg.

83
j_gergo képe

1) Nem azzal van a baj, hogy

1) Nem azzal van a baj, hogy más a véleményed, hanem azzal, hogy érveid kimerülnek a szerintem szó emlegetésével. Indokold meg, hogy az X millió forint elköltése, zöldterület kivágása, biciklisek jelentős lassítása, mint általad a fentiekben is elismert hátrányok mellett milyen előnyökkel jár ez a bicikliút. Sorold fel, érvelj, és akkor nem lesz fárasztó válaszolni rá.

2) Nem nagyon ismerem azt a helyet, mert nem arra lakom, és dolgom is ritkán van arrafelé, de a demonstráció alkalmával majd megszemlélem. Hasonló utakat látok viszont itt Budán (Széna tér környéke, Rakpart, Szilágyi E fasor, sorolhatnám), és csak konfliktusteremtésre és a biciklisek lassítására szolgálnak, valamint nap mint nap próbálnak elütni rajta.

Itt a képekről is nyilvánvaló, hogy BŐVEN volt mely az úttesten is a kerékpárosnak, akár sáv formájában is, egy többsávos úton a bicikliseket meg is lehet előzni, ha túl lassúak lennének, tehát mindenképpen felesleges a járdára kijelölni a kerékpárutat.

A kisgyerekek pedig eddig is használhatták a járdát (mint bármely más járdát) kerékpározásra, max 10 km/h sebességgel.

Amíg (feltételekkel, de) kötelező a kerékpárút használata, addig tiltakozunk. Az ott lakók, és a buszt használók pedig azért tiltakozhatnak, mert zöldterületet, zajfogó növényeket szüntettek meg, és a buszmegállók körül veszélyes helyzeteket teremtettek.

84
Böbebaba képe

Azért hangsúlyozom, hogy

Azért hangsúlyozom, hogy szerintem, mert nekem ez a véleményem, de nyitott vagyok, ha meggyőznek az ellenkezőjéről. De ha fárasztó, és nem győzöl meg, azt is túlélem.

85
j_gergo képe

Pedig elég érv hangzott

Pedig elég érv hangzott el. És a sok billentyűkoptatás helyett sokkal jobb lenne, ha tennél próbát, most épp süt a nap: egy kör az úttesten, egy kör a bringaúton. Én nap mint nap bringázok (ha nem is pont ezen a szakaszon), és egy-egy bringaútnak, amin nem jártam, mindig adok egy-két esélyt. Általában hiába, mert használhatatlannak bizonyulnak.

86
Oversize Load képe

Aki adásra állt (folyton

Aki adásra állt (folyton előkerül "szerintem") garantáltan nem nyitott PONT

87
HaggymaNévtelen képe

Javaslok egy tanulmány utat

Javaslok egy tanulmány utat koppenhágába.
Képet még nem tudok feltölteni de egy két dolog elgondolkodtató.
A Városban elhanyagolható a gépkocsi használat, szinte csak kerékpár és tömeg közlekedés a kerékpáros létesítmények átlagban 2-3 kerékpáros szélesek 150 cm fellet! Dugó akkor van ha egynél több lámpaváltás alatt haladsz át a kereszteződésen kocsival.
A forgalmat a kerékpáros tempóhoz igazították, ha egy 20-25 km/órás sebességet tartasz zöld hullámot van. Vannak helyek ahol a kerékpáros sebességét korlátozzák.
A kerékpáros létesítményeken senki sem parkol (max. 20-50 cm DE A kerékpáros elfér mellete) max. a rakodás végéig.
Jobbra vagy balra kanyarodó autós türelmesen vár akár 4-5 percet míg tud kanyarodni a kerósoktól, és nem türelmetlen F..Z (még a taxis is!)

Csak a gépjármű forgalom rovására fejleszetenek közlekedési infrastruktúrát.

Ha nincs viszonyítási alapod, akkor csak vedd elő a józan paraszti észt és járj nyított szemmel és gondolkodj.

haggyma

88
Kuku képe

Böbebaba! Még sosem

Böbebaba!

Még sosem sikerült szakirodalommal meggyőznöm senkit aki hitt a járdabringautak biztonságában, de azért most is bedobom, hátha:

http://mek.niif.hu/01200/01210/01210.pdf
12. oldaltól pár oldalon át.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

89
lajhár képe

Aki HISZ, azt nem lehet

Aki HISZ, azt nem lehet meggyözni:

Credo quia absurdum

http://en.wikipedia.org/wiki/Credo_quia_absurdum

Ezért lenne szerencsésebb, ha emberek nem HINNÉNEK az közlekedési infrastruktúrák jó vagy rossz voltában, hanem olvasás, személyes tapasztalat, tapasztalatcsere, GONDOLKODÁS útján véleményt alakítanának ki, ami viszont már nem hítt, hanem tudás. Csak ez sokkal nehezebb, mint megállás nélkül szajkózni, hogy "de szerintem...,de szerintem...,de szerintem...de szerintem...", miközben bármilyen józan érv úgy pattan le az illetőröl, mint gumilabda egy T34 ről. De tisztelem a hozzáálásodat és a türelmedet.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

90
j_gergo képe

"Konkrétan ha a Dráva utca

"Konkrétan ha a Dráva utca elején rámész az új bicikliútra, akkor csak bicikliúton haladva eljuthatsz nagy kedvencedhez, az Alkotmány utcához."

Közben, ha jól emléxem, kétszer-háromszor csapnak el a rakparton a keresztező autók, egyszer verem be a fejemet a behajló ágba, van néhány teljesen értelmetlen derékszögű kanyar, a Dráva utca#Népfürdő keresztben pedig egy szörnyen kialakított zebra. És még sorolhatnám a karban nem tartott, csupa kompromisszummal kialakított bicikliutak előnyeit. Miből gondolod, hogy a mostani bicikliút karban lesz tartva télen-nyáron, ha az eddigiek nem?

91
Böbebaba képe

Ne építsünk bicikliutat,

Ne építsünk bicikliutat, mert úgysem lesz karbantartva. Gratulálok.

92
j_gergo képe

Nem értem, min

Nem értem, min gúnyolódsz. Egy ilyen bringaút adott szakaszon mérve nagyságrenddel több veszélyes szituációt rejt magában: minden kapubájáró, buszmegálló, minden zebra és kereszteződés potenciális veszély, elhárítása többletköltség (egy bringasávhoz képest).

Természetesen ki lehet küszöbölni mindet, csak éppen gondolj bele, hogy mindez mennyi pénzbe kerül. Egy "demszky-karó" telepítése már sok tízezer forint, a kereszteződésekben kiemeléssel, piros festékkel lehetne az autósoknak jelölni, hogy bicikliút van, bele se gondolok, mennyi lenne a speckó tartós festék négyzetmétere. Mivel a festék már kopott, ezért jó okunk van feltételezni, hogy a később felmerülő problémákat sem fogják megoldani. Egy ilyen bringaút nem fenntartható. Még az alapvető avar-jég-hópucolást sem végzik rajtuk el, gondolom nincs pénz külön gépre, ami ilyen keskeny helyen pucol.

Légyszíves írd már le végre, milyen előnyöket nyújt ez a megépült megoldás?

93
Joe Forster/STA képe

Csakis konkrétumok, semmi

Csakis konkrétumok, semmi általánosítás:

1. Valóban nem tartják karban a bicikliutakat, a nagy forgalmúakat (külső körút, budai felső rakpart) sem. Ha nem hiszed, menj végig rajtuk magad.

2. j_gergo írta neked válaszul: ""Konkrétan ha a Dráva utca elején rámész az új bicikliútra, akkor csak bicikliúton haladva eljuthatsz nagy kedvencedhez, az Alkotmány utcához." Közben, ha jól emléxem, kétszer-háromszor csapnak el a rakparton a keresztező autók [...]"

Engem konkrétan ott, a felső rakparton ütöttek el. A sofőr folyamatosan a másik irányba nézett, mert az AUTÓforgalom onnan jött.

3. városjáró írta: "Ez kb olyan szar megoldást eredményezett, mint amilyet a Szépművészeti Múzeum oldalában található 20/30/105-ös megállónál lehet látni."

Konkrétan ott több alkalommal is majdnem elütöttem gyalogost, akinek vagy arról nem volt fogalma, hogy ott bicikliút van, vagy arról, hogy neki bicikliúton tilos bóklásznia. És természetesen mind fel volt háborodva, amikor szóltam, illetve a visszadumálása után leüvöltöttem a fejét. ;-)

94
Zsurmi képe

Nekem a KRESZ alapján úgy

Nekem a KRESZ alapján úgy tűnik, hogy csak gyalogos forgalom miatt.

Sőt a KRESZ szerint a kerékpárútról úttestre téréskor tolni kéne...

A saját tapasztalatom az, hogy a rendőrök leszarják. Büntethetnek, de nem foglalkoznak vele amíg okuk nincs rá.

-
Zsurmi

95
Hemü képe

Ha a gyalog- és

Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosforgalom akadályozna a továbbhaladásban, akkor mehetek az úttesten, egyéb esetekben meg nem tilos. Legalábbis a KRESZ sehol nem tiltja, csak a kerékpárút esetében.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

96
povi képe

Erre mást nem lehet

Erre mást nem lehet mondani: botrányos... :-(
(a bicikliút, nem a demonstráció! :-))
Remélem, nem épül többé ilyen sz*r.
Én ugyan nem használok sehol bringautat, csak zavar, amikor az autósok azt hiszik, hogy ott kéne mennem, és ezért mutogatnak, meg dudálnak.

97
kisember a hajóról képe

Mennék, de épp Bombayben

Mennék, de épp Bombayben vagyok. Itt egyébként nemhogy a bicikliutat nem ismerik, de semmilyen forgalmi jelzést. Ennek ellenére egészen jól boldogulnak. Hogy miért? Mert figyelnek egymásra.
Ha mennék, vinnék egy 90.000 tonnás hajót is. Az lenne ám a feltűnő! Veletek vagyok!

98
Hotyhogy képe

Mumbai ott lehet a

Mumbai ott lehet a közelben. Ott is kiköttök majd? ;-)

99
dobákpeti képe

Mumbai=Bombay, nem?

Mumbai=Bombay, nem? :)

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

100
Hotyhogy képe

:) Körülbelül tíz éve

:)

Körülbelül tíz éve tértek át hivatalosan a szintén régi Mumbai elnevezésre.

Akkoriban vicces kacsák jelentek meg könnyed újságokban, hogy a népszerű Bombay mix csemegét is csak Mumbai mix néven engedi meg a törvény forgalmazni.

101
aron képe

ne csináld már, ilyen

ne csináld már, ilyen béna alibit:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

102
dova képe

Azért tuti neked lenne a

Azért tuti neked lenne a legnagyobb csokibetétes nacid, ha mégis megjelenne. :)))

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

103
aron képe

hát remélem a zongorát

hát remélem a zongorát nem hozza:)

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

104
mcysh képe

1-től vizsgáztatok. Majd

1-től vizsgáztatok. Majd rákapcsolok. :-)
===
bácsi a biciklin

105
lujka képe

ez jó. :D - Ms. Critica

ez jó. :D

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő

106
orsi__ képe

Szerintem módosítsd az

Szerintem módosítsd az időpontot 3-ra és tedd át a helyszínt a Dráva utcába :)))
vagy egyéb ötlet: aki eljön a megmozdulásra az 5, a többiek 1 vagy aki nagyon akar felelhet (a kettesért) :) szerintem gyorsabban megúszod és még hasznos is a megmozdulás szempontjából:)

107
Vitéz képe

Szegény vizsgázók....én

Szegény vizsgázók....én aznap vizsgázok kettőtől...együtt érzek velük...még jó hogy az én vizsgáztatóm nem siet bringaútbezárós-tüntetésre:-)

_________________________
"Ha nem baj én is megpróbálom,
Van célom és van irányom"

108
városjáró képe

Azért azt megkérdezném,

Azért azt megkérdezném, hogy az építtetőknek mi járhatott vajon a fejükben? Jóideje tudott dolog ugyanis, hogy a bringások nem preferálják az ilyesfajta bringaút építésekett.
Olvasom, hogy a Városházán "elveszett" az ügy. Baszki, ilyen hogy lehetséges??? És mi az, hogy mindezek után nincs személyi felelős???

Kedvees Szervezők! Minden tiszteletem a tietek, hogy ahelyett hogy emigrálnátok ebből a balkáni koszfészekből, mégis inkább a harcot választjátok.

109
városjáró képe

Én sem vagyok egy

Én sem vagyok egy éjjel-nappal tekerő, télen-nyáron kerekező valaki, de hogy ne szidjuk alaptalanul a biztonságosan bringázni szándékozókat, a helyismerettel nem rendelkezőknek elmondanám, hogy eddig a Dráván a Duna felé voltak balra kanyarodó sávok és volt egy parkolósáv is. Mindezt felszámolták, de ahelyett hogy mondjuk a parkolók helyére tették volna bringasávot, felQrták inkább a járdára - megszüntetve többméternyi zöldsávot is. Ez kb olyan szar megoldást eredményezett, mint amilyet a Szépművészeti Múzeum oldalában található 20/30/105-ös megállónál lehet látni.

110
mcysh képe

Kikerült 40 plakát. De jó

Kikerült 40 plakát. De jó is lenne, ha legalább 40 embert bemozgatna.
===
bácsi a biciklin

111
Névtelen képe

Kedves plakátolós

Kedves plakátolós jóbarát. Nem lehetett volna azokat a nyomorult plakátokat 4 db celluxcsíkkal rögzíteni? Remélem a demonstráció után végigjárod a lépcsőházakat, és lesuvickolod a kapukról a ragasztót. Köszönettel egy lakó.

112
dova képe

O-ó Erre én is nagyon

O-ó
Erre én is nagyon harapnék.
(még a cellux csíkkal is)
:upsz:

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

113
mcysh képe

Megnéztük, hova tesszük a

Megnéztük, hova tesszük a plakátokat, nem a provokáció volt a cél. Mindkét oldalán ragadós ragasztószalaggal rögzítettük őket, simán el lehet távolítani.
===
bácsi a biciklin

114
mcysh képe

Természetesen a

Természetesen a demonstráció után eltávolítjuk a plakátokat. Cserébe azt kérnénk, hogy addig ne tépkedjék le őket.
===
bácsi a biciklin

115
dova képe

Ez így

Ez így fajintos.
GRAT.

Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.

116
mcysh képe

Kedves lakó! Tőlünk

Kedves lakó!

Tőlünk telhetően eltávolítottuk a plakátokat. Ha valahol fent maradt volna egy, legyenek szíveek szólni, és holnap azt is leszedem.

===
bácsi a biciklin

117
Lakó képe

Kedves mcysh! A plakátok

Kedves mcysh!

A plakátok valóban eltűntek. Most szeretnélek titeket megkérni, fáradjatok vissza a helyszínre, és a lépcsőházak kapuiról suvickoljátok le a ragasztót is.

Köszönettel, egy lakó.

118
mcysh képe

Kedves lakó! Mondja meg,

Kedves lakó! Mondja meg, legyen szíves, a konkrét házszámot: hol maradt fent a ragasztócsík?
===
bácsi a biciklin

119
Vitéz képe

Hogy lehet legközelebb

Hogy lehet legközelebb ilyen plakátozásra jelentkezni? Mert én is kitennék egy párat szívesen ;)

_________________________
"Ha nem baj én is megpróbálom,
Van célom és van irányom"

120
aron képe

északpesti vagyol? még

északpesti vagyol? még lehetsz:) mert ezt az ép levlistán hirdettük meg.

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

121
Vitéz képe

Egy ideig belváros lettem

Egy ideig belváros lettem majdnem, de aztán hazaköltöztem az albérletből...Szívesen lennék én minden, de a szívem a BME-környéke felé húz. Valszeg ott is lesz a paripáim istállója: Martos Flóra kolesz (reméljük összejön, ha nem akkor ismét bejárás:S)

Szóval engem bárki bárhova bármikor hívhat. LEgfeljebb épp nem érek rá.
_________________________
"Ha nem baj én is megpróbálom,
Van célom és van irányom"

122
Andris 2009 képe

Tényleg veszélyes ez a

Tényleg veszélyes ez a szakasz, én pont a trolimegállóban ütöttem el egy gyalogost, nem mentem se gyorsan se lassan, gyalogos meg futott a troli után. Frontálisan ütköztünk, gyalogos sípcsontja megsérült, bringa és én megúsztuk.
Sokat jarok arra felé, legjobb ha a szomszédos Révész utcában teker az ember... nincs akkor forgalom. Ez a járda+gyalogosút vonallal elválasztva életveszélyes.

123
jazzpeta képe

És akkor a kb. 1 hónapja

És akkor a kb. 1 hónapja felhúzott III. kerületi 50 méteres "bringaútról" ne is beszéljünk:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.531969,19.041715&spn=0.00293,0.004...

Lajos u. - Árpád fejedelem utca között a Nagyszombat utca mellett fut, érdemes megnézni!

124
aron képe

mi? nincs

125
jazzpeta képe

Jelenleg még félkezű

Jelenleg még félkezű vagyok, esésem után februárig nem is szedik ki a titán csavarokat a kezemből :( Pont esés előtt láttam a kerékpárút táblát, gondoltam másnap visszamegyek lefotózni :S

Azóta egyszer láttam hévről, elég gyász. Igyekszem lefotózni mihamarabb de szerintem bárki más gyorsabb lesz nálam ezügyben.

126
mcysh képe

Titáncsavar, óbazz...

Titáncsavar, óbazz... :-(
===
bácsi a biciklin

127
lajhár képe

Olyannak kelett volna

Olyannak kelett volna kirakni a plakátokat...

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

128
jazzpeta képe

Igazából nem csavar, hanem

Igazából nem csavar, hanem 2mm vastag titán drót, a két nagyobb ujjcsontot rögzíti 2db, mégpedig úgy, hogy egymásra átlóssan keresztezve van "tűzve" a csontokba.

Én még nagyon olcsón megúsztam, kb. minden csúnyább törésnél kell tűzni, ha "diszlokálódott" azaz nem arra áll a cucc mint kéne. Láttam csuklóba, vállba, stb., na az komoly :)

Ne rakjátok ki a kezetek esésnél :D Majd csinálok posztot tanulsággal meg minden ha befoltoztam szárazbetonnal a lyukat ami megvezetett (margit híd máv állomás).

129
lajhár képe

Nekem a vállamban volt egy

Nekem a vállamban volt egy tízcentis. Fasza volt!
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

130
aron képe

"újabb áldozatát szedte a

"újabb áldozatát szedte a rosszul tervezett és nem karbantartott bicikliút budapesten - a bringások ezt is bezárják!"

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

131
jazzpeta képe

Ugyanezt mondta ma reggel

Ugyanezt mondta ma reggel barátnőm is, hogy én vagyok az élő példa :D

Kár, hogy az adott szakasz (a "peron") jelenleg nem bringaút, hisz előtte ki van rakva a megszűnését jelző tábla (ezért nem fordulhatok a közútkezelőhöz sem).

132
gontar képe

hmm oda húztak egyet? nem

hmm oda húztak egyet? nem is tudtam róla. na majd holnap reggel arra megyek és lefotózom. kíváncsi vagyok rá

133
Wilika képe

Röhögni fogtok de... XIII.

Röhögni fogtok de... XIII. ker. ugye?
_____________________________
http://wilika.hu

135
mcysh képe

Jaja. A Dózsa

Jaja. A Dózsa folytatása.
===
bácsi a biciklin

136
papicspeter képe

Csak most értem haza

Csak most értem haza szigorlatról (5), szóval sajna nem tudtam elmenni :( Remélem sokan vagytok/voltatok!
-------------------------------------------------
Ezüst Merida, fekete bukó, és az alábbi Bagaboo:
http://www.flickr.com/photos/papics/3118074537/
http://papics.eu/

137
lajhár képe

Én is rágom a kefét a

Én is rágom a kefét a melóhelyen. GRRRRR!!!

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

138
SzCiklon képe

Lélekben én is veletek

Lélekben én is veletek voltam. Sajnos fél ötig dolgozom, és kicsit ciki ha munkaidőben bringástüntetésen látnak a híradóban.

http://www.facebook.com/profile.php?id=1577723032

139
Kuku képe

Ez nagyon rendben volt. Egy

Ez nagyon rendben volt.
Egy biciklis média SWAT.
Ennyi tévést fotóst egy helyen... Szuperül megszerveztétek, a szalagvarrás, a zacskózás is kameraképes volt, de a két papírlap az oszlopon egyszerűen zseniális mélyhorog. Sinya szerint amiatt sajnos valakit kirúgnak az irodaház építtetőjétől.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

140
lajhár képe

Viszont talán a jövőben

Viszont talán a jövőben kevesebb ember sérül meg és hal meg szar infrastruktúra miatt. Think positive! És készülj a trollokra :).
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

141
gaze képe

Így már értem. Hát, a

Így már értem.
Hát, a terv nem ez volt, a tény viszont tény: valaki szarul költött el pénzt. (az volt a terv, hogy azt mutassuk meg, hogy olcsóbban jobbat lehet építeni. Sőt, ennek azt a vonulatát se lenne hülyeség gazdasági lapokban vesézni kicsit, hogy ha már úgy is kötelező pénzt költeni, akkor azt lehet értelmesen is, olcsóbban is.)
Tehát a dolog nem a kárörömre irányult, hanem szimpla "szakmai" (gazdasági szempontú) kritika akart lenni.

Mondjuk ha most amiatt kirúgnak valakit az állásából mert belement egy ilyen kerékpárút kivitelezésébe... hát... nem ejtek könnyeket.

142
er13a18 képe

a munkás nép képeket

a munkás nép képeket akar! :)

143
dobákpeti képe

Mivel még mindig az

Mivel még mindig az irodában rohadok 20 kilométerre a helyszíntől, sajna nem lehettem ott, de - bízva Kükü ítélőképességében - így látatlanban is gratulálok!

Egyébként pedig az előbb mondták a RádioCafén, hogy a most kezdődő "Bolhacirkusz" című műsorban ez lesz a 2. téma, tehát kb 6 és 7 között foglalkozik majd a demóval a műsor.

dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"

petiBlog

145
aron képe

Olvassátok el,

Olvassátok el, érdemes!
Hagyó Miklós válasza a képviselői levélre az ügyben.
indítsunk versenyt: ki emeli ki a legdurvább szöveget!
kezdeném: "A kihelyezett kerékpárút-táblák nem ártanak a kerékpáros közlekedőknek. Leszerelésük nem indokolt. A kerékpárút nem használhatatlan"

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

146
Tomacher képe

"A Váci úttól a Duna

"A Váci úttól a Duna felé haladva gyakorlatilag nem jelent kerülőt vagy időveszteséget a kerékpárút igénybevétele az úttesthez képest, viszont nem az 50 km/h sebességű gépjárművek forgalmi sávjában kell haladnia a kerékpárosnak."
------------
Life is Random

147
bonnie képe

"a magaménál jobb

"a magaménál jobb egészséget kívánok Neked."
mit mond erre a Hagyó-magyar szótár? sajnáljatok, léccilécci!
bonnie

148
aron képe

amúgy kamu, hogy

amúgy kamu, hogy egyirányú lenne ez a bicikliút, mert kétirányban van kitáblázva!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

149
j_gergo képe

Kiragadni nem tudnék. De az

Kiragadni nem tudnék. De az figyelemre méltó, hogy a levél elején elismeri, hogy a főváros jóváhagyta, a levél végén viszont arra hivatkozik, hogy a civil kontrollt a Kerékpárosklub gyakorolja.

Tekintve, hogy ti írtatok neki ebben az ügyben tiltakozó levelet, amint megtudtátok, hogy mi épül, némi ellentmondást vélek felfedezni a levél eleje és vége között.

„A beruházáshoz előírt többi közlekedési létesítmény (pl. kanyarodó sávok) helyigényét is figyelembe véve, mivel magánberuházáshoz kapcsolódó, korlátozott mértékű beavatkozásra volt lehetőség, a tervezők ezt a megoldást (egy oldali kerékpárút) javasolták.”

Magyarul: még a kanyarodósáv is fontosabb volt, mint egy harmadannyi helyet elfoglaló kerékpársáv.

150
gaze képe

"Amennyiben figyelemmel

"Amennyiben figyelemmel kísérted működésemet, tudod: hivatalba lépésem első pillanatától kezdődően azon munkálkodom, hogy Budapest környezeti állapotát (zaj- és légszennyezési mutatóin) javítsunk."

"Jövőre is eljövök - Hagyó Miklós, Stop Smog 2008.

Na ennyit a működéséről.
apropó: idén lesz ilyen jellegű hepaj?
Mer' igény az vóna rá...

151
Körte képe

kb 50 ember volt, annak a

kb 50 ember volt, annak a harmada sajtó.

De mi az a SWAT?

152
Tomacher képe

http://en.wikipedia.org/wiki/

http://en.wikipedia.org/wiki/SWAT
------------
Life is Random

153
Körte képe

Most épült, a

Most épült, a kerékpárosok pedig be is zárják. Egy rosszul megépített kerékpárutat zárnak be képletesen a Dráva utcában -- helyszíni beszámoló.
http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=22&cid=81733

154
-katka- képe

Hamarosan lesz róla szó a

Hamarosan lesz róla szó a radiocafén is (FM 98,6).

155
aron képe

Szeretnénk megköszönni

Szeretnénk megköszönni mindenkinek, aki eljött, segített szervezni, ügyködni az ügyben, összevarrta a szalagot, hozta a zsákot, a kaját, beszédet mondott! nélkületek nem ment volna!

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

156
hf képe

És köszi mindenkinek aki:

És köszi mindenkinek aki: plakátot ragasztott, plakátot szedett le, nyomtatott, meggyőzött másokat, úton biciklizett, 40millió forintos meggyőző plakátot készített, eljött!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

157
Körte képe

„Megszüntették” az új

„Megszüntették” az új kerékpárutat
Metropol 2009-01-27 15:30

http://www.metropol.hu/itthon/budapest/cikk/354443

158
Hemü képe

"Jó példa erre a

"Jó példa erre a helyszíntől nem messze lévő Dózsa György úti buszsáv, amelyet a kerékpárosok is használhatnak."

Miva'? Direkt figyeltem a táblát hazafelé, és nem használhatom. Nem is használtam.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

160
bonnie képe

Fuss neki mégegyszer!

Fuss neki mégegyszer! Használhatod, ha nem is végig..
bonnie

161
Hemü képe

Akkor elnézést, biztos egy

Akkor elnézést, biztos egy korábbi táblát néztem meg, aztán meg már nem.

_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /

162
Körte képe

Fejetlenség a

Fejetlenség a kerékpárutaknál – letakarják a táblákat
[Belföld] 2009.01.27 13:11

http://www.orientpress.hu/portal.php?ReszletesHir=1&HirID=39128

163
hf képe

Most jön a rádiócafés

Most jön a rádiócafés cucc, hangoljatok!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

164
gaze képe

Ejha, már így

Ejha, már így felpörögött a mediawave?
Na, fasza ez :)

165
hf képe

Nagyon jó volt a 40milliós

Nagyon jó volt a 40milliós plakátod! Ahogy felraktuk és ránkszegeződött 20 kamera......... hú, leírhatatlan.
És utána mindenki ezekről az összegekről beszélt!

hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

166
gaze képe

a számok, azokat mindenki

a számok, azokat mindenki zabálja, mert egyszerű infó...

170
aron képe

na, háromnegyed órás

na, háromnegyed órás műsor a cafén, hát hmm:)
gratula zoli, norbi, györgyi, jános, dávid!
és a tipikus autós kommentelők (fizessenek súlyadót,, bicikli már nem vasló a városba, stb) meg jól ki lettek osztva

*
www.criticalmass.hu/lakat

http://kerekparosklub.hu/eszak-pest

171
AttentoRedaz képe

Megvan-e ez valakinek, ill.

Megvan-e ez valakinek, ill. nem tudjátok, hol lehetne letölteni? Sajna lekéstem.

_________________________

Priority for People, rather than automobiles

172
Tomacher képe

"Vasló" ? nem tudom, hogy

"Vasló" ?

nem tudom, hogy sajtóhiba-e, de nagyon jól sikerült :-P

------------
Life is Random

174
RoGeR képe

TV2 nem adott

TV2 nem adott hírt...

---
Bringasávot a Nagykörútra!

175
gaze képe

"leavatott" ez de nagyon

"leavatott"
ez de nagyon nagy :D

176
bios képe

mónik és laccik!

mónik és laccik! méreteink mekkorák voltak? :)

www.myspace.com/loudsociety

177
mcysh képe

Te egy két lábon, mit

Te egy két lábon, mit beszélek, két keréken járó kognitív disszonancia vagy. Egyfelől ez az aranyos futárszleng, másfelől a 20+ezres teksztrány cicaruci... Én már lemondtam arról, hogy megértsem a mai fiatalokat. :-)
===
bácsi a biciklin

178
lajhár képe

Ebben az esetben nem lenne

Ebben az esetben nem lenne rendjénvaló redukálni a kognitív disszonanciát. :).

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

179
mcysh képe

Isten ments! Nekem így

Isten ments! Nekem így tetszik, ahogy van. Nem úgy értem. Na.

Wow, most látom, pontot teszel a szmájli mögé! De vagány! :-)!

===
[cukros]bácsi a biciklin

180
Wilika képe

Szerintem az egy kilógó

Szerintem az egy kilógó fog :)
_____________________________
http://wilika.hu

181
mcysh képe

Szépségpötty. === bácsi

Szépségpötty.
===
bácsi a biciklin

182
er13a18 képe

főiskolai tanulmányaim

főiskolai tanulmányaim kedvenc kifejezése :)

183
Wilika képe

Ilyenkor megnyugszom, hogy

Ilyenkor megnyugszom, hogy nekem csak olyanokat kell tanulnom, mint diszlokáció és tixotrópia... nem, inkább elkeserít, mert még mindig nem mondták meg nekem, hogy mihez fogok ezekkel kezdeni.
De a rojtos micellák továbbra is viccesek.
_____________________________
http://wilika.hu

184
mcysh képe

Te miért nem valami

Te miért nem valami művészmédiasuliba jársz?
===
bácsi a biciklin

185
Wilika képe

Mert? (amúgy az volt az

Mert? (amúgy az volt az alapkoncepció, mert itt van nyomda-média szak... csak hát... na mindegy, órákat tudnám szidni a magyar oktatást, a tananyag összeállítását, miegymást)
_____________________________
http://wilika.hu

186
mcysh képe

Mert? Már csak az új

Mert?
Már csak az új avatárod miatt is.
===
bácsi a biciklin

187
Wilika képe

Azzal még nem hatok meg egy

Azzal még nem hatok meg egy diplomára való bizottságot. :D
Amúgy tőled irigyeltem meg a mozgó avatárt. :)
_____________________________
http://wilika.hu

188
mcysh képe

Megtisztelő, de az enyém a

Megtisztelő, de az enyém a sokadik.
===
bácsi a biciklin

189
Wilika képe

De a leginspirálóbb.

De a leginspirálóbb. :)
(illetve Hemü egyik régebbi avatárja volt még komoly :) )
_____________________________
http://wilika.hu

190
lujka képe

nekem is toplistás. :) -

nekem is toplistás. :)

- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Forgass!
*CMS* RABIC
MK-KP: titkárnő

191
gaze képe

az egyik kedvenc

az egyik kedvenc reklámszlogenemben is benne van:

"Ennek a háznak a falai olyan jól védenek a kognitív disszonancia ellen, hogy Önnek nem is kell tudnia mi az!"

192
lord képe

Miért, én se tudom mi az a

Miért, én se tudom mi az a falai.

193
mcysh képe

Majdnem jó (egyes/többes)!

Majdnem jó (egyes/többes)! :-)
===
bácsi a biciklin

194
AttentoRedaz képe

Néhány

Néhány kép
_________________________

Priority for People, rather than automobiles