http://nol.hu/mozaik/elgurult_bringaut-milliardok
Ez így elég necces. A cikk alatt pedig már ott is van a "Hajrá Kükü! Hajrá Jani!" hozzászólás. Minden pártból kerestünk meg képviselőt/képviselőket a napokban a KÖZOP bringás pályázatainak lefújása miatt. Ezek után elég kellemetlen, hogy itt egyetlenegyről "derül ki" Népszabi vezércikkben hogy velünk érez, velünk tüntet. Ráadásul éppen vele még nem is beszéltünk, csak hétfőre egyeztettünk le a kabinetfőnökével(?) egy találkozót. Teljes mértékben elismerem Kóka János szerepét/érdemeit a Kerékpáros Magyarország Program létrejöttében. Ugyanakkor mindenkire érvényes, hogy a Critical Mass mögé bárki beállhat, de a Critical Mass nem áll be senki mögé. Ha választanom kellene aközött hogy 12 milliárdos győzelem most, vagy pl. Cseya vagy Peta (vagy mások akik nagyon nem bírják) továbbra is mosolyogva tolja a közös ügyet, akkor inkább az utóbbi. Úgy majd a 12 milliárd sokszorosát fogjuk még kikövetelni, így viszont ez lehetne az utolsó fillér amit sikerül.
Szóval hétfőn ezzel a témával kezdünk, minden más csak ezután következhet.













A "Hajrá Kükü!"
A "Hajrá Kükü!" részemről maradhat.
:-)
www.6efutas.hu
A kommentek elég
A kommentek elég szánalmasak...
------------
Life is Random
Meg kéne próbálni
Meg kéne próbálni hivatalos fórumon-pl. magában a nol ban- de ha nem ott, akkor úgy, hogy a lehető legszélesebb publicitást kapja, kifejteni azt, amit itt ilyen szépen leírnál. Nem örülnék, ha a szadesz a bicajosok házán próbálna átmászni az ötszázalékos parlamneti küszöbön.
A pofátlanságnak is lehetne határa...
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Ciki, de jellemző... Kéne
Ciki, de jellemző... Kéne válaszlevelet írni.
És különben is, a Sinya miért van idézőjelben? :D
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Én azt javaslom, hogy
Én azt javaslom, hogy sajtóközleményben határolódjunk el... (És most nem viccelek.)
www.gruppetto.hu
Az a sajtóközlemény
Az a sajtóközlemény szerintem is kellene! Kiemelve benne azt a bizonyos jelmondatot, hogy mi nem állunk be senki mögé, de mögénk bárki beállhat!
Vagy csak egy válasz a NOL-ban.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Na jó, de konkrétan mitől
Na jó, de konkrétan mitől lehet elhatárolódni?
Még ide is nehezen fogalmaztam meg hogy miért ciki, mert ez inkább csak a mi mércénk szerint az. Joga van tiltakozni az érdekünkben, joga van velünk tüntetni, és még érthető is hogy csinál valamit és tiltakozik hogy az utódai visszacsinálják. Érintett a témában.
Vagy a Népszabadságtól határolódjak el? Megkérdezték a volt minisztert, egy általa indított programról.
Ez az írás sem "kikérem magamnak", hanem azért írtam le hogy senki se érezze közülünk rosszul magát miatta. És igazából én is csak addig éreztem úgy magam amíg le nem írtam. Jobb az ilyet kitenni, mint úszás után a törölközőt. Süsse a nap, és akkor máris nem cikis.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Jobb az ilyet kitenni, mint
Jobb az ilyet kitenni, mint úszás után a törölközőt. Süsse a nap...
:)))
Szerintem is kell egy
Szerintem is kell egy helyreigazítás.
Nem kell túlragozni, bőven elég amit bevezetőként leírtál.
"Minden pártból kerestünk meg képviselőt/képviselőket a napokban a KÖZOP bringás pályázatainak lefújása miatt. Ezek után elég kellemetlen, hogy itt egyetlenegyről "derül ki" Népszabi vezércikkben hogy velünk érez, velünk tüntet. (...)Teljes mértékben elismerem Kóka János szerepét/érdemeit a Kerékpáros Magyarország Program létrejöttében. Ugyanakkor mindenkire érvényes, hogy a Critical Mass mögé bárki beállhat, de a Critical Mass nem áll be senki mögé."
Bár sejtem, hogy nem kap majd azonos súlyú publicitást, de akkor is.....
Köszi előre is.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Ez a cikk melyik
Ez a cikk melyik állítását igazítaná helyre?
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Szerintem az egész
Szerintem az egész cikket.
A fél információhoz hozzá tudnád tenni a másik felet, ami akár ösztökélően is hathatna a többi megkeresettre, hogy igenis "sündörögjenek" hasonlóan mint Kóka úr.
Szerintem. ...de nem akarok jó lenni a politikában.
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
sztem úgy általában
sztem úgy általában lehetne írni egy fórum oldali cikket a dologról.
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
A pártpolitikától. Kb
A pártpolitikától.
Kb ilyesmire gondolok: "A CM örül, hogy Kóka János és az SZDSZ is felismerte és fontosnak tartja a problémát. Mindazonáltal ismételten hangsúlyozni kívánja, hogy a kerékpározás kérdését a napi pártpolitikán felül állónak tartja, és furcsállja, hogy a sajtóban csak egyetlen párt került kiemelésre, miközben a biciklis érdekvédők minden parlamenti párt képviselőjét megkeresték." Vagy valami jobbat, vannak itt nálam sokkal jobban fogalmazó politikusok... :)
www.gruppetto.hu
Most erről adjunk ki egy
Most erről adjunk ki egy sajtóközleményt? Hogy miért csak azt a politikust kérdezte az újságíró és másikat miért nem? Erre csípőből azt fogja mondani hogy mert ő csinálta miniszterként a KMP-t. Ha foglalkozik vele egyáltalán valaki. Ha meg igen, akkor max. újabb cikkek következhetnek Kókáról.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Hát ez tényleg inkább a
Hát ez tényleg inkább a sajtószabadság körébe tartozó dolog. Szerintem egyelőre bőven elég, hogy itt és a cikknél is "kitetted a napra".
(Mi lett a mai egyeztetésből?)
A cikkben kb úgy van
A cikkben kb úgy van leírva, mintha a bringások meg a Kóka akarna demonstrálni. Így, együtt. Pedig nem.
www.gruppetto.hu
Szerintem mi nyugodtak is
Szerintem mi nyugodtak is vagyunk, meg nem is érezzük magunkat rosszul miatta, ezért itt korlátozott a haszna az elhatárolódásnak. A kerékpározás ügyének azonban sokat árt a dolog, ezért érdemes attól elhatárolódni, ami tudomásunk szerint nem igaz.
"A tüntetés bejelentésével megvárják a háttérben zajló tárgyalások eredményét: Kóka János SZDSZ-frakcióvezető ugyanis Bajnai Gordon fejlesztési, illetve Molnár Csaba közlekedési miniszterrel is egyeztet a fejlesztési pénzekről, majd hétfőn a kerékpárosok képviselőivel is találkozik."
1. Szerintem a háttérben zajló tárgyalások nem relevánsak a CM számára, azokon a CM-et nem képviseli senki. Kóka János sem. A CM nem rá vár. Aktivitása dicséretes, de ha jól emlékszem, az MKK tiltakozott elsőként az átcsoportosítás ellen. Kóka János tiltakozása tagadhatatlanul nagyobb sajtóvisszhangra talált.
"Amennyiben az egyeztetések kudarcba fulladnak, akár több tízezer bringás is az utcára vonulhat "
2. Bár jó, ha minden döntéshozó tart ettől a következménytől, ez a pénzek elvonására lehet válasz, nem pedig az (ex?)koalíciós partnerek egyeztetésének sikertelenségére.
"A kerékpárosok, illetve a Kerékpáros Magyarország Programot tető alá hozó Kóka János azon háborodtak fel,"
3. Kóka János -nem tudom biztosan- adott talán egy hivatali helységet egy külsős kollégának (aki valóban rengeteget dolgozott a hazai kerékpáros közlekedés fejlesztéséért, csakúgy mint számos szakember és civil), de a program "tető alá hozása" talán túlzás. Feltéve, de meg nem engedve a "tető alá hozást" a program nem az első, és nem is az utolsó hasonló koncepció Magyarországon. Civil anyagnak remek, államigazgatási dokumentumnak azonban egy olyan kívánsággyűjtemény, ami annyit ér, amennyit beruházásként, jogszabályként vagy eljárásrendként tartósan megvalósítanak belőle. Ha a program elkészülése előtt nagyságrendileg 2300 km kerékpárút számottevő és minőségi bővülést mutat (bár itt a pályázó önkormányzatok és az EU szerepe sem elhanyagolható), ha a KRESZ jobban kedvez a bringásoknak, akkor lesz miről beszélni. Addig azonban mindenki külön külön háborodik fel.
"A kerékpártút-hálózat fejlesztésére 2007 és 2013 között rendelkezésre álló keretből megmaradt 2 milliárdból a már támogatott kerékpárprojekteket folytatják, azokat tehát nem érinti a döntés a Nemzeti FejlesztésiÜgynökség érvelése szerint."
4. Kakukktojás (nem a cikk hiányossága), de a vonatkozó KÖZOP keretnyilvánosságra hozott döntések nem fedik le a 2 milliárdot. A hír megjelenésekor két tétel szerepelt a listákon, ha jól emlékszem egy szerény tétel a Mohács környéki kerékpárutak tervezéséről és a Szeged körüli, kétmilliárdos elkerülő. Azóta az utóbbit nem találtam (nem elképzelhetetlen, hogy a tartalma miatt "korrigáltak". Február 7-i adatfrissítés mellett azonban már csak a "Mohácsi Többcélú Kistérségi Társulás (6 980 000 Ft) Kerékpárút tervezés az 57. sz út mentén" tervezési és a "Nyíradony Város Önkormányzata (337 500 000 Ft)
Külterületi kerékpárutak építése Nyíradony és Hajdúsámson között" megvalósítási pályázatok szerepelnek támogatottként. Mivel a pályázatkezelés elektronikus rendszerben üzemel, nehéz átlátni, hogy miért nem látszik több, mint másfél milliárd a rendszerben.
Szerintem az 1. és 2. pontokat érdemes tisztába tenni. A hiba -formailag- az újságíró berendezésében van, rutinosan mosott össze két szereplőt, még az MKK is egy harmadik tényezőként jelenik meg a CM-Kóka pároshoz képest. A harmadik pontról csak azért írtam, hogy senki ne érezze rosszul magát miatta, a negyediket meg a kormányzattal célszerű lenne tisztázni, ha valamit nem néztem félre.
Mohács csak
Mohács csak tervezés!
Támogatási döntés dátuma: 2008.11.17
A kiválasztott pályázathoz még nem tartozik szerződés.
Nyíradony
Támogatási döntés dátuma: 2009.01.30
A kiválasztott pályázathoz még nem tartozik szerződés.
A kettő együtt valóban kevesebb, mint 345 millió.
HOl a többi?
"Szerintem a háttérben
"Szerintem a háttérben zajló tárgyalások nem relevánsak a CM számára, azokon a CM-et nem képviseli senki. Kóka János sem. A CM nem rá vár. Aktivitása dicséretes, de ha jól emlékszem, az MKK tiltakozott elsőként az átcsoportosítás ellen. Kóka János tiltakozása tagadhatatlanul nagyobb sajtóvisszhangra talált."
Valamennyire várunk rá. Telefonvégen van az összes érintett kormánytaggal, és nagyon rajta van az ügyön, amit több helyről visszahallani.
Az átcsoportosítás ellen sajnos az itt megjelent írás előtt senki sem tiltakozott. Utána pedig mindenki egyszerre. Azt persze nem tudom órára pontosan ki mit csinált az NFÜ sajtáj utáni hétvégén, csak annyit hogy mindenki mindenkinek telefonálni és írni kezdett, mint amikor belerúgnak egy hangyabolyba.
"Amennyiben az egyeztetések kudarcba fulladnak, akár több tízezer bringás is az utcára vonulhat"
"Bár jó, ha minden döntéshozó tart ettől a következménytől, ez a pénzek elvonására lehet válasz, nem pedig az (ex?)koalíciós partnerek egyeztetésének sikertelenségére."
Pedig szinte pontosan ez van. Tényleg minden tüntetést megelőznek az egyeztetések. Ahol a politikusok nem a CM nevében egyeztetnek, hanem a panaszunk tárgyában. Egyébként ez teljesen demokratikus, elsősorban épp ezért tartjuk őket, és nem azért hogy tüntethessünk ellenük. Az akkor szükséges ha a feladatukat nem látják el.
"Kóka János -nem tudom biztosan- adott talán egy hivatali helységet egy külsős kollégának (aki valóban rengeteget dolgozott a hazai kerékpáros közlekedés fejlesztéséért, csakúgy mint számos szakember és civil), de a program "tető alá hozása" talán túlzás."
Ezt maga a miniszteri biztos tudná cáfolni. Szerinte Kóka valóban nagyon sokat tett már 2005-től a KMP-ért. Több sztorit is mesélt a vehemenciájáról amivel képviselte, de most épp Kóka fényezését akarjuk megelőzni, úgyhogy ezt hagyjuk.
A 2 milliárdnak pontosabban utánakérdezek, de eddig mindenki, még a stoppot hirdető NFÜ is ezt a számot mondta. Hogy nem látni a neten az egyáltalán nem lep meg.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Na, ha így van, akkor vagy
Na, ha így van, akkor vagy naívak vagyunk, vagy mögötte állunk, de a cikk miatt tényleg nincs mit tiltakozni. Itt se. Kár, hogy Demszky Gábort nem tudta felhvni, amikor arra lett volna szükség.
Szerintem a CM nem kéne, hogy politikusok között zajló, ki tudja hány szálon futó, ki tudja miről folyó, nem átlátható tárgyalásoktól tegye függővé a mozgósítást. Szabjon feltételeket ("ha lezárják, tüntetünk"), vagy tárgyaljon maga. Támogassa meg mindenki a rendelkezésre álló csatornákon, de a CM döntése és tárgyalása legyen transzparens. Közvetítőre, aki először a kormánytagokkal (?) egyeztet, majd a kerékpárosokkal, végképp nincs szükség. Ha mégis van, akkor ő képviseli a CM-et a kormánnyal folyó tárgyalásokon. (Ebben az esetben viszont számítani kell arra, hogy a kvázi-koalíciósok osztozkodásának részévé válhat a kerékpárosügy.)
Melengeti a szívem, hogy
Melengeti a szívem, hogy kiemeltél, mint Kóka-ellenest :D De ha az ő neve helyett bárkié lenne ott az "elit"-ből, akkor is kiemelhetnél.
Komolyra fordítva: ezt a konkrét esetet nem érzem annyira gáznak. A városi biciklisek meg már úgyis sok esetben össze vannak mosva velük... Melyik párt is volt a legaktívabb a túr de vokson, meg úgy egyébként is ebben az ügyben? Most más kérdés, hogy úgysem tud/(akar?) az érdekünkben tenni egyik se.
Attól, hogy Kóka Uram most itt "parolázik" velünk, még se Cseya, se én, se más nem-szdszes bicajos nem lesz CM-ellenes, ugyanakkor az is igaz, hogy az ilyen jellegű ön-népszerűsítés inkább árt, mint hasnyál.
Úgy van.
Úgy van.
plusszegy === Petya |
plusszegy
===
Petya | keReket fel!
Roncsbringákat visznek a
Roncsbringákat visznek a minisztériumhoz
[2009.02.04. 21:13] Ingatlanmagazin
Coki a két keréknek, nem külön út
2009.02.05 13:41, ma.hu - MTI
Elveszik a bicikliutakra szánt pénzt
Népszava Online - MTI
2009.02.05. 13:44:57
Az SZDSZ a kerékpárutakkal
Az SZDSZ a kerékpárutakkal foglalkozik...
2009. 02. 05. 13.58 Hírextra - MTI
A liberálisok szerint is rossz úton jár a kormány
2009-02-05 15:38 HírTv - FH
SZDSZ: nagy hiba épp onnan elvenni a pénzt
2009. február 05. 17:55 Stop.hu - MTI
na most én nem vagyok nagy
na most én nem vagyok nagy gazdasági guru, de...
hog meg kell menteni a gazdaságot, ezért szorgalmazni kell az autógyártást, és hogy mindenki kapjon fillérekért kocsit. de ezzel szemben a környezet nem termel annyi pénzt, azon lehet spórolni. mi van? verjél fejbe pata, hogy nincs igazam!
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
azt kihagytad, hogy a 4
azt kihagytad, hogy a 4 napos munkahét miatt az 5. nap bérét is kifizetik. Ezt magyarázza már meg valaki.........
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
... távol álljon tőlem,
... távol álljon tőlem, de kiveri a biztimet az biztos.
Nagyon úgy tűnik, hogy a környezetére és jövőjére eddig is odafigyelő adófizető állampolgárokra senki se gondol mostanság. (értsd: nem autózik egyáltalán/irreálisan, semmije sincs kölcsönből és még talán takarékoskodott is)
(sarkítva)
A megtakarítása sz@rt se ér az állam pedig azokat kezdi el pumpálni az adóforintokból és a nyakra-főre fölvett nemzetközi hitelekből, akiknek többnyire a válság is köszönhető:
- felfuvalkodott bankok
- autógyárak és az azokhoz szorosan kötődő balfácán, többnyire egy lábon álló cégek
- olyan állampolgárok, akik már talán dédunokáik jövedelmét is elköltötték jóelőre, mert az a trendi.
Most akkor,munkanélküliként bemenjek és dafke kezdjem el felvenni azt a kb. 8-10 fajta támogatást, amit elméletileg megkaphatnék?
Nagyon nincs ez így rendben.
Gyász.
:(
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
vedd fel, és építs
vedd fel, és építs belőle bringautat ;)
Nem verlek fejbe, mert
Nem verlek fejbe, mert igazad van :-)
Az egész ötlet, hogy az állam most elkezd mindenkit támogatni és kihúzni a kakiból, irtó nagy baromság. Bankok terén még valahol meg lehet racionalizálni (network hatások, inkább dobunk egy kis pénzt minthogy boruljon a bankrendszer), egyéb szektorok esetén tökéletesen értelmetlen.
Amit el fognak érni vele, az az hogy a versenyképtelen szektorokat és cégeket lélegeztetőgépen tartják, ezzel megakadályozva a gazdaság öntisztulását. Ezzel két fronton gyilkoljuk a gazdaságot: 1) ha az alacsony hatásfokú cégek nem szelektálódnak ki, akkor az átlagtermelékenység csökken, 2) a támogatásokat valakinek ki kell termelnie, vagy hasznos beruházásokat vágnak meg [bringaút] vagy pedig a többiek fizetik ki [nagyobb adóterhek más szektorokban].
Fentiekkel kb most alapozzuk meg a következő recessziót. Az egész sajnos a "mentsük meg a munkahelyeket" retorikával lett kilobbizva, mint mindig, pedig aggregált szinten pont hogy nagyobb munkanélküliség lesz belőle, de ez senkit nem érdekel, mert holnapután lesz, addig meg nem látunk.
De semmi baj, mert
De semmi baj, mert holnapután meg már nem emlékszünk a mára...tragikus lenne az emberi lét, ha a múltba mélyebben képesek lennék látni, mint a jövőbe. De mivel gondosan elfelejtjük azokat a hülyeségeket, amelyek a jelen nyomorú állapotához vezettek, soha nem kell szembesülni azzal a ténnyel, hogy saját rossz döntéseink következménye (is) a jelen nyomorú állapota, és így mentesülünk a tanulás fárasztó kényszere alól is. That's all right, that's all right...
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Megint tanultam valamit.
Megint tanultam valamit. (Ti. ezeket nagyjából én is így gondoltam, csak nem tudtam ilyen jól érvelni mellette.)
===
bácsi a biciklin
vélemény++ - Zsurmi
vélemény++
-
Zsurmi
Karácsony körül volt egy
Karácsony körül volt egy Pesti Est különszám Építési terület címmel.A szokásos itt aztán fejlődik minden propagandaanyag,a boldog kislánnyal fűszerezve.Volt benne 4 oldal a kerékpárutakról is. Valamint egy keretes írás a CM-ről. Nekem egy kicsit visszatetsző volt abban a köntösben,olyan érzés mintha ezt ők,hozták volna létre.De legalábbis "amire büszkék vagyunk".
A jelen szituációban még érdekesebb,hogy 1,5 hónappal ezelőtt még külön kiadványban hirdették,hogy 23 milliárdot fordítunk kerékpárutakra 2013-ig.
Ha esetleg érdekel valakit szkennelt formában megörökítettem a bringás részt.
----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa
Engem érdekelne. (Ha már
Engem érdekelne.
(Ha már lopás: erről a különszámról először largo sirámából (4. komment) szereztem tudomást. Hasonlít a címlap erre?)
íme: címlap: http://kepfelt
íme:
címlap:
http://kepfeltoltes.hu/090206/img012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
1.
http://kepfeltoltes.hu/090206/img013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2.
http://kepfeltoltes.hu/090206/PE3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
3.
http://kepfeltoltes.hu/090206/PE4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa
Kösz! (és tényleg 23
Kösz!
(és tényleg 23 milliárd azta)
TV2
TV2 híradó:
http://webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=389718
------------
Life is Random
sőt: http://webcast.tv2.hu/t
sőt:
http://webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=389708
------------
Life is Random
Sőtebb:
Sőtebb: http://www.rtlhirek.hu/cikk/245200
Tömegtüntetéssel fenyegetnek a biciklisek - A minisztérium szerint a pénz megvan, de úgy látják, nem kellett
A minisztérium szerint fölösleges tüntetéssel riogatni, mert nem vették el a pénzt, csak felfüggesztették a pályázatokat.
A Gazdasági Minisztérium államtitkára szerint a pénz megvan, de úgy látják, nem kellett, ezért felfüggesztették az építési pályázatokat.
Ez azt jelenti, hogy ha a válság miatt a gazdaság fejlesztéséhez szükség lesz a 12 milliárdra, akkor azt valóban elvonják. A tárcánál viszont azt ígérik, hogy ennek ellenére épülnek kerékpárutak. Minden újonnan épített 1, 2 vagy 3 számjegyű autóút mellett. Jelenleg 14 helyen van ilyen építkezés az országban.
A video: http://www.rtlhirek.hu/video/43008
HOgy nem sül ki a szemük!
Erről írok
Erről írok mindjárt.
Eddig 8 hónap alatt 2 milliárdnyi pályázat érkezett be, úgy hogy komolyabban nem is hirdették, mint sok más lehetőséget szokás. 2013 végéig ilyen tempóban 17 milliárd jönne be. Azaz időarányosan a pályázat túl is teljesített. És maguk is így gondolták még pár hete/hónapja, amikor az EU pályázatok mintájaként hozták fel a bringás területet.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Van 1-2 dolog, amit nem
Van 1-2 dolog, amit nem értek. Segítsen, aki jobban érti nálam.
KÖZOP (országos összesítés - 2009.02.07-i adatok)
Beérkezett pályázatok száma: 97
Támogatott pályázatok száma: 48
Igényelt támogatás összesen: 1 224 630 342 556 Ft
Megítélt támogatási összesen: 819 619 796 203 Ft
6 prioritás van a
6 prioritás van a KÖZOP-ban
1. Az ország és a régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása
2. Az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása
3. A térségi elérhetőség javítása
4. Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése
5. A városi és az agglomerációs közösségi közlekedés fejlesztése*
6. Technikai segítségnyújtás
*A prioritás keretében jelentős fejlesztések kezdődnek meg Budapesten és vidéki városokban. Budapesten tovább épül a 4-es metró és a villamoshálózat, vidéken a városi kötöttpályás közlekedés (villamos, troli) fejlesztése indul el.
Az operatív program Európai Bizottsággal történő véglegesítése során az a megegyezés született, hogy a 4-es metró projekt KÖZOP támogatási összege nem haladhatja meg a prioritás teljes keretének 60%-át.
A fejlesztések célja a városi közlekedési munkamegosztás javítása, az egyéni autós közlekedés térnyerésének visszaszorítása közösségi közlekedés javára a kötöttpályás közlekedési módok vonzerejének növelésével.
A prioritásban kiemelt projektek valósulnak meg.
http://www.nfu.hu/kpih
Az oldal igényességét jellemzi,hogy a közölt táblázatban a % meg az érték fel van cserélve.
Nem is olyan nagy az a szám.
----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa
Yo, eddig értem, azt
Yo, eddig értem, azt hiszem.
Tehát akkor biciklis pénz csak a 3. prioritásban, az 1, 2 és 3 számjegyű utak bővítésével, szélesítésével, új utak építésével összekapcsolva eshet(ett) le, legalábbis csak ott írja:
E projektek keretében kerül sor a főutak mentén kerékpárutak építésére is ott, ahol ezt szakmai szempontok és reális kereslet indokolja. (Gumi, amúgy.)
Vagy másból is?
Ha csak innen, akkor az 1 796 454 844 forintos támogatás nagy része az 1, 2 és 3 számjegyű utak bővítésére, szélesítésére, új utak építésére ment el és csupán csekély hányad fordítódott települések közti kerékpárutak építésére. Ha jól értem.
Nincs hátsó szándék, csak azt próbálom kideríteni, mennyire 2 milliárd az a 2 milliárd és pontosan miből tevődik össze.
Azt nem tudom hova
Azt nem tudom hova számolják,ami a Regionális OP keretében épül,mint az orosházi vagy a kalocsai csúcsprojekt. Ezek között is van olyan ami külterületen megy.
http://www.nfu.hu/download/6702/kerekparut_somogy_hatter.doc
----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa
Tiltakoznak a biciklisek
Tiltakoznak a biciklisek Tv2 video
http://webcast.tv2.hu/tenyek/index.php?m=video&video_id=389718
Lehet.h nemtetszett nekik az Ujevi Bogotas film ezert vonnak el 14-bol 12-milliardot.
Ugy hallottam,h az USA-ban a valsag kezelesere ujabb autopalyakat akarnak fejlesztgetni,epitgetni...
Igaz ott annyira szelesek a telepulesek kozti utak,h a leallo savban siman lehet biciklizni...
Ugylatszik mimagyarok mindig ellentetesen gondolkozunk,mert mimeg a valsag kezeleset lee'piteskkel akarjuk megoldani.(kevesebb aszfalt)
Egyszerubb visszalepni egy biztosat,mint egy bizonytalant lepni elore.
Orange way buszjegyet venni
Orange way buszjegyet venni a Gazdasági Minisztériumnak,h nezzekmarmeg Koppenhaga bicikli utjait.
Bocsánat, szabin
Bocsánat, szabin voltam!
Már a szabim idején megkerestem néhány politikust különböző pártokból, ezt teszem most a hét elején is, azt szeretnénk, hogy alakuljon összpárti fellépes az ügyben, lehetőleg parlamenti megszólalás is a jövő héten. Mindenki fontos, aki tenni szeretne a biciklizésért, akármilyen színű is!
Jelentkezem a fejleményekkel.
Sziasztok! Látom, sikerült
Sziasztok!
Látom, sikerült Népszabi-cikkel kisebb felzúdulást kelteni. A cikk szerzőjeként, ill. lelkes bringásként válaszolnék a hozzászólásokra, bár nem igazán értem, igazából mi a baj. Illetve azt a félelmet érteni vélem, hogy a politika megpróbálja kicsavarni a zászlót a civilek kezéből, de az adott konfliktusban talán kicsit túlzás ettől parázni,nem? Végül is nem az történt, hogy a politika (a kormány) egy tollvonással elvont 12 milliárdot? Gondolom, az volna a cél, hogy ezt visszaszerezzétek. A liberálisok pedig beleálltak. Na és? Nem mindegy, ki karolja fel? Már szinte hallom a szadiból, hogy legközelebb álljon ki értetek a Semjén Zsolt...
Ezzel nem akarom lebecsülni a CM (lobbi)erejét, sem felbecsülni az SZDSZ-ét, nem állítom tehát, hogy kevés volna a CM ahhoz, hogy Bajnainál, Molnárnál hatékonyan lobbizzon. Azt viszont gondolom, hogy ha egy párt felplankolja az ügyet, az csak növeli a zsarolási potenciált, és semmivel sem csökkenti a CM hitelességét (ne felejtsétek el, hogy nem akárkikkel álltok szemben: többek között az autópályás lobbival, de ti ezt pontosan tudjátok).
Végül mégiscsak oda lyukadunk, hogy a CM nem párt, nincsenek képviselői, tehát csak közvetett ráhatása van a politikai döntéshozatalra, például úgy, hogy tüntetéssel, vagy csak annak belebegtetésével zsarolja a politikát. Miért para, ha a CM (vagy bármilyen más civil közösség) és egy parlamenti párt érdekei kivételesen összefutnak? Miért, fussanak inkább széjjel? Vagy az a baj, hogy Kóka János akar babérokat aratni a ti hátatokon? Na és? Arasson, ha ki tudja lobbizni a 12-t. Felőlem akár a Szijjártó Péter is odalakatolhatja magát Veress János Audijához, ha ezzel az én (bringás) érdekeimet szolgálja.
Abban sincs tehát semmi rendkívüli, hogy a háttéregyeztetésektől teszitek függővé a további lépéseket (ezt is kifogásolta valaki a cikkben), amit egyébk. ti magatok írtatok le a fórumban. Tanulság: ha taktikáztok, csináljátok okosan (ez jó, az újságíró titkolózásra buzdít :-) De most komolyan: még jó, hogy kivárjátok a háttérlobbi eredményét. Ha sikerül kilobbizni, akkor minek is tüntetni? Csak úgy?
Nem tisztem eldönteni, csak jelzem, hogy nem feltétlenül tartom a leghatékonyabbnak, ha midig falhoz szorítjuk az ellenfelet. Kell neki is egy kis levegő, hadd szusszanjon. Kicsit befeszíteni, az persze sosem árt - ez meg is történt. Persze a totális támadás logikája is legitim, de akkor nem kell tárgyalgatni "ezekkel", hanem menni az utcára, oszt jónapot.
De minek? A 80 ezres felvonulás után a CM-nek mit kell még bizonygatnia? A létjogosultságát? Lehet, hogy nem hiszitek el, de a parlamentben is pontosan tudják, mennyi az annyi, sok politikus tart tőletek rendesen! és sokan gondolják úgy, hogy a bringásokba rúgni, az a házhoz menni a lóf@ért tipikus esete (bár még mindig "jobb" - mármint ők gondolják így -, mintha az autópályásokba kellene rúgniuk, amit eddig nem sokan mertek megtenni).
Hogy akkor miért is merték elvonni a 12 mrdot? Erre az a válasz, hogy nem 12-t vontak el, hanem 1400 milliárdot! (ez a teljes "gazdaságélénkítő-válságkezelő" Gyurcsány-csomag).
Náluk a probléma úgy merül fel, hogy melyik ujjukba harapjanak? Hát beleharapnak mindegyikbe (kivéve persze az autóútépítőket...), aztán fedezékbe húzódnak és megnézik, mennyire vérzik. ha valamelyik nagyon spriccel - bocs a hasonlatért -, akkor azt letapasztják, és nagyobbat harapnak a többibe. Márpedig ha az SZDSZ komolyan gondolja, hogy beleáll (ezt egyelőre csak feltételezhetjük, de a háttértárgyalások eredményéről még a héten írni fogok), akkor spriccelni fog a vér rendesen a "bringás ujjból" (úgy értem, az SZDSZ szavazatai nélkül nehéz parlamenti többséget összehozni).
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a 12 mrdból valamennyit szerintem engednek majd. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy kapásból rábólintanak, mert azzal magukra szabadítják a többi lobbicsoportot is, annyi tapasz pedig a világon nincs, hogy wegy ekkora "vérfürdőt" megelőzzenek - hacsak cakk-pakk vissza nem vonják az 1400 milliárdos csomagot...
De ez már legyen az ő bajuk. harapdálják csak a saját ujjaikat.
Nincs azzal baj, hogy az
Nincs azzal baj, hogy az SzDSz rááll az ügyre, sőt, ez tényleg jó. A baj azzal van, hogy a cikkből úgy jön le, mintha a bringásokkal közösen (úgy értem, hogy közös szervezésben) készülnének tüntetni ők is. Pedig nem. Szóval még akár tüntethetnek is, ott és akkor, ahol a CM. De ne mondják azt, hogy ők és mi egyek vagyunk, mert nem. Nyilván van átfedés, mert az, hogy valaki biciklis, nem zárja ki, hogy SzDSz-es legyen és viszont. Amikor viszont kimegy tüntetni, akkor egyszerre csak az egyik énjét viheti oda. Miért? Azért, mert a CM hangsúlyozottan pártpolitika mentes. Épp ezért, ha valaki kijön a CM-re, vagy általa szervezett tüntetésre, akkor vagy CM-esként, vagy pártpolitikusként teheti ezt. A kettő egyszerre nem vállalható. Szerintem.
www.gruppetto.hu
+1 Azonkívül az én
+1 Azonkívül az én kicsinyes lelkemet zavarja az a tény, hogy Budapestnek 19 éve (!!!!!!) SZDSZ-es vezetése van, a polgármester pártelnök is volt, és láttuk, mennyire bicajosbarát lett ezen idő alatt ez a város. Most lehet mondani, hogy más a parlamenti és más az önkormányzati politika, lehet mondani, hogy nem csak a főváros önkormányzaton múlik, milyen a város, lehet mondani, hofy az ehető palolóféreg szaporodási ciklusának eltolódása, meg a törökméz minőségromlása is befolyásolja az ügyet, meg oké, hogy annó a szadesz nagyon rajta volt azon, hogy ezeket a pénzeket megkapja a biciklis infra, de valahogy most kicsit úgy érzem, itt az a bizonyos öt százalék elérése a mindenek felett álló cél, és kérdéses, mennyire gondoltatik mindez komolyan. Nem fogok meglepődni, ha a mostani lobbizás eredményét sikerül úgy szétkenni, hogy nagyon kevés pénz lesz, és nagyon sok ígéret-a következő ciklusra...
Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________
"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."
Szerintem a háttéralku
Szerintem a háttéralku háttér voltával is gond van.
Lassan legalább a tények
Lassan legalább a tények összegyűlnek.
nem 2, hanem 2,6 milliárd forintnyi pályázat érkezett be eddig az első 8 hónap alatt, promóció nélkül. Így a kis érdeklődés nyilvánvaló hogy kamu.
Nemcsak az évi 2+ milliárdos KÖZOP van veszélyben, hanem az Útpénztár 2 miliárdját már tavaly 1,5-re faragták, idén pedig már csak 0,5 milliárdot terveznek. Így 2013-ig kb. 20 milliárddal lehetne kevesebb. Ez majdnem 1000 km bicikliút.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Tudom, hogy nem kapcsolódik
Tudom, hogy nem kapcsolódik ide szorosan, de szerintem te is nagyon jól tudod, hogy a kerékpározás ügyében a bicikliút építés a legkevésbé hatékony dolog, amire pénzt lehet költeni. Szerintem jobb lenne, ha még ilyen kontextusban sem "reklámoznánk"...
www.gruppetto.hu
Mindkét forrás alapvetően
Mindkét forrás alapvetően külterületi útszakaszokra költhető, így elsősorban bicikliutak készülnek belőle.
A ROP az ami jellemzően belterületi szakaszokat érint így ott lesznek sávok. Értelek a szóhasználattal kapcsolatban, de nehezen jön a nyelvemre hogy kerékpáros létesítmény vagy infrastruktúra. Bár az előbbire még rá tudnék szokni.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
Tudom, hogy nem ez a
Tudom, hogy nem ez a legmegfelelőbb hely ennek kifejtésére, de azt kell mondjam, hogy néhány igen kivételes esettől eltekintve a külterületi kerékpárút építés is csak több gondot okoz a kerékpárosoknak, mint amennyi hasznot hoz. Amíg a kerékpárút a normál úttest mellett vezet közvetlenül, addig semmi értelme nincs. Egy széles burkolt padka sokkal jobban használható. Csak akkor jelent előnyt, ha új eljutási lehetőségeket biztosít, esetleg útvonalat rövidít. Biciklizted már körbe a Balatont pl?...
Szóval én nem mérném a biciklis pénzeket bicikliútban semmilyen fórumon, bármilyen jól hangzik is, mert csak rossz beidegződéseket erősít, ami nekünk hosszú távon csak rosszat jelent.
www.gruppetto.hu
Nem csak te vélekedsz
Nem csak te vélekedsz így.
Annyit hozzátennék, hogy a közlekedési célú kerékpárutaknak van kevés értelme. A pihenés, kikapcsolódás, túrázás céljára építettnek viszont van.
-
Zsurmi
Ez így ebben a formában
Ez így ebben a formában korántsem biztos, hogy igaz. A Balaton körül pl. tipikusan túrázás céljára épültek az utak, mégis kritikán aluli a nyomvonal és a kivitelezés is. Túrázás céljára is csak akkor jó a külön kerékpárút, ha a közúthoz képest pluszt nyújt. Új eljutási lehetőséget, jobb környezetet, stb. (És az sem mindegy, hogy milyen áron, mert pl. egy korábban érintetlen természeti területen új kerékpárutat átvezetni ugyanúgy barbárság, mint autópályát építeni...) Ha a turisztikai célú út a normál közút két oldalán vezet, ide-oda megy egyik oldalról a másikra, ráadásul plusz dombokat mászat meg a bringásokkal az úttesthez képest, az teljesen rossz.
Turisztikai célra pl. kiváló példa a Tisza gátján épülő útvonal. De ilyen nagyon kevés van...
www.gruppetto.hu
Ha esetleg tényszerűen
Ha esetleg tényszerűen kiderül, hogy ez a 2.6 mrd pontosan milyen projekteket fed, már az is átláthatóbbá teszi a helyzetet.
forgotten pw: azért nem
forgotten pw: azért nem háttéralkuról van szó, csak háttérlobbiról, a megállapodás úgyis nyilvánosságra kerül, ha lesz, főleg ha ti is "megsajtózzátok".
prof.grupetto: ez ellen max annyit tehettek hogy szóltok mindenkinek, hogy magánszemélyként jöjjenek, amúgy minden felvonuláson ott vannak politikusok is.
redsoil: "Nem fogok meglepődni, ha a mostani lobbizás eredményét sikerül úgy szétkenni, hogy nagyon kevés pénz lesz, és nagyon sok ígéret-a következő ciklusra..."
- ez megeshet, bár akkor az SZDSZ is pontokat veszít, ami nem érdekük. a lobbizás sikere nagyrészt azon múlhat, találnak e más forrást. legalábbis ezt nyilatkozták:
"Amennyiben az ügyben megszólaló civilek és politikusok megnevezik azokat a KÖZOP-forrásokat, ahonnan érdemes forrást elvonni, akkor annak kivitelezhetőségét az NFÜ meg fogja vizsgálni - ígéri a fejlesztési ügynökség." Illetve hagytak még egy rést, amire a tárgyalásokon lehet hivatkozni: olyan területekről próbáltak lecsípni, ahol kevés pályázat érkezett, ill. ahol a fejlesztések más forrásból is megvalósíthatók. (amúgy más helyütt elismerik - ez Kukunak is szól -, hogy a 2 mrd "nem sok, de nem is kevés, mivel 2013-ig szól a keret)
http://nol.hu/lap/mo/lap-20090206-20090206-26
(ez a bringapénzes cikk folytatása)
Persze lehet, hogy nemet mond az NFÜ, gondolom azt is mérlegelik, hogy megéri-e nekik a tüntetés + ha az SZDSZ mondjuk leszavazza Bajnait a parlamentben (ilyenkor ált. beadnak egy interpellációt és leszavazzák a miniszteri választ, ami elég gyakori, és címlapgyanús...)
Kuku! Az útpénztáras adatokat én is kerestem, de nem találtam. tudnál adni forrást? meg ha bármi új infó van az ügyben, kérlek szóljatok.
Még több infót a buliba!
ui: mindjárt beküldöm a teljes NFÜ-választ, csak egy része bírt megjelenni a Népszabiban.
amíg nem találom meg az
amíg nem találom meg az nfü választ, olvasgassátok ezt (ez az eredeti bejelentés az átcsoportosításról - csak hogy lássátok, mekkora pénzekről, ill. mozgástérről van szó).
Válságkezelés, forrásátcsoportosítás
2009. január 29.
A kormány a válságkezelő és gazdaságélénkítő csomag segítségével 1400 milliárd forintot kíván közvetlenül elérhetővé tenni a hazai vállalkozások számára a következő két évben, melynek részeként — többek között — uniós forrásokat csoportosít át a magyarországi munkahelyek érdekében. A kormány elsődleges célja, hogy a vállalkozások megőrizhessék működőképességüket, új munkahelyeket teremtsen, illetve megőrizze a meglévőket — minden kormányzati eszközt, funkciót és korábbi elképzelést ennek a célnak vet alá. Az átcsoportosítások mindössze egyetlen, már kiírt pályázatot érintenek, így a KÖZOP 3.2 kerékpárút–hálózat fejlesztési pályázatot fel kell függeszteni. A pályázat felfüggesztése a már nyertes projekteket nem érinti, és más forrásokból továbbra is van lehetőség kerékpárút–fejlesztésre pályázni.
A válságkezelő és gazdaságélénkítő programot a kormány részben az uniós források átcsoportosításából fedezi: a kormány úgy kívánja felhasználni az uniós forrásokat, hogy azok a lehető legnagyobb védelmet nyújtsák Magyarországnak a világgazdasági válság hatásaival szemben. A kormány összesen több mint 260 milliárd forintos átcsoportosításról döntött az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai között, hogy munkahelyek megőrzését és új munkahelyek teremtését segítse. Az átcsoportosítások jórészt a Gazdasági Operatív Programba történtek, ugyanis ezen program elsődleges címzettjei a magyar munkahelyek 65-70 százalékát biztosító kis– és középvállalkozások:
* 16 milliárd forintot csoportosítottak át az Államreform Operatív Programból a Társadalmi Megújulás Operatív Programba; a Közlekedési Operatív programból 60 milliárd forint, a Társadalmi Infrastruktúra Programból pedig 51 milliárd forint került a Gazdaságfejlesztési Operatív Programba;
* az operatív programokon belüli átcsoportosítások következtében 20 milliárd forintot fordíthatnak gazdaságfejlesztésre a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Programon belül; a Társadalmi Megújulás Operatív Programon belül 60 milliárd forintot fordíthatnak a vállalkozások munkahelymegtartó és bővítő járulékkedvezményére; a Gazdaságfejlesztési Operatív Programon belüli forrás-előrehozásra pedig 53 milliárd forint jut.
Az átcsoportosítások egyetlen már kiírt pályázatot érintenek, így a 2008 áprilisában kiírt KÖZOP 3.2 kerékpárút–hálózat fejlesztési pályázatot fel kell függeszteni. Az átcsoportosítás a már elbírált és támogatott pályázatokat nem érinti, így a program 2007-2013 közötti időszakra előirányzott 14 milliárd forintos fejlesztési keretéből 12 milliárd forintot fordíthatnak a Gazdasági Operatív Programon belül válságkezelésre és gazdaságélénkítésre. A maradék 2 milliárd forintból pedig a már támogatott kerékpár projekteket folytatják.
Kerékpárút–fejlesztésre azonban más forrásokból továbbra is lesz lehetőség: egyrészt a regionális operatív programokon belül továbbra is kitüntetett figyelmet kapnak a kerékpárút–fejlesztési projektek, másrészt az 1-3 számjegyű utak fejlesztései esetében kerékpárút–fejlesztéseket is végre lehet hajtani.
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090131/gazdasagi-valsag-hatasa-ke...
erről már beszélgettünk itt.
A teljes NFÜ hol olvasható?
NFÜ: "Gazdasági és
NFÜ: "Gazdasági és munkahely-teremtési szempontokat figyelembe véve összehasonlíthatatlanul fontosabb mondjuk két zsákfalu összekötése, és így az esély megteremtése az ott élők számára, mint ugyanott kerékpárút építése."
Hát ezek hülyék. Még mindig nem értik.
"a Közlekedési Operatív programban már eldöntött, összesen 145 milliárd forint értékű útépítések mindegyikénél, kötelező előírás az autóutak mellett párhuzamos bicikliutak kiépítése."
VAgy mégis?
Teljesen összezavarnak :(
Az meg milyen cinizmus már, hogy a civilek keressenek forrásokat?
bocs,nem vettem észre, hogy
bocs,nem vettem észre, hogy már kint volt máshol az nfü közlemény.
Ez pedig a teljes NFÜ válasz, amit ígértem (ezt küldték a Népszabinak, a lényege meg is jelent).A legszebb az EUs átcsoportosításokra való utalás :)
"Kétségtelen, hogy gazdasági válság van Magyarországon. A kormány a válságkezelő és gazdaságélénkítő csomag segítségével 1400 milliárd forintot kíván közvetlenül elérhetővé tenni a hazai vállalkozások számára a következő két évben, melynek részeként — többek között — uniós forrásokat csoportosít át a magyarországi munkahelyek érdekében.
Az átcsoportosítás elvonással, megszorításokkal, és bizonyos területeken forrásbővítéssel járnak. A munkahelyek megőrzése ebben a helyzetben mindennél fontosabb prioritás. A kormány úgy kívánja felhasználni az uniós forrásokat, hogy azok a lehető legnagyobb védelmet nyújtsák Magyarországnak a világgazdasági válság hatásaival szemben.
Számos fejlesztési területet érint a forrásátrendezés, rengeteg szempontot figyelembe vettek a szakemberek a javaslat elkészítése előtt. Az összes olyan területen próbáltak lecsípni, ahol vagy nem volt az elvárt mértékű a pályázatok beérkezése, vagy például más forrásból kivitelezhetőek a fejlesztések. Gazdasági és munkahelyteremtési szempontokat figyelembe véve összehasonlíthatatlanul fontosabb mondjuk két zsákfalu összekötése, és így az esély megteremtése az ott élők számára, mint ugyanott kerékpárút építése. Máshogy megközelítve: egy turisztikai desztináció fejlesztése vajon a kiemeltebb feladat, avagy az odavezető kerékpárút megépítése?
Egy másik szempont, hogy be kell tartani az unió átcsoportosításokra vonatkozó szabályrendszerét is. Korlátozva van ugyanis, hogy melyik fejlesztési alapból lehet átcsoportosítani forrásokat a Gazdaságfejlesztési Operatív Program számára. Ez egyedül az ERFA (Európai Regionális Fejlesztési Alap) forrásból történhet meg. A KÖZOP esetében az 5 prioritásból csak kettő tartozik ebbe a kategóriába. Ezért is korlátozott a mozgástér az átcsoportosítások tekintetében.
Az átcsoportosítások egyetlen már kiírt pályázatot érintenek, így a 2008 áprilisában kiírt KÖZOP 3.2 kerékpárút–hálózat fejlesztési pályázatot fel kell függeszteni. Az átcsoportosítás a már elbírált és támogatott pályázatokat nem érinti, így a program 2007-2013 közötti időszakra előirányzott 14 milliárd forintos fejlesztési keretéből 12 milliárd forintot fordíthatnak a Gazdasági Operatív Programon belül válságkezelésre és gazdaságélénkítésre. A maradék 2 milliárd forintból pedig a már támogatott kerékpár projekteket folytatják. Ez persze azt is jelenti, hogy a 14 milliárd forintos keretre 8 hónap alatt 2 milliárd értékű pályázat érkezett. Ez nem kiemelkedő, de nem is rossz érték, mivel a 14 milliárdos forrás 2013-ig volt tervezve. A pályázat felfüggesztése természetesen nem érinti azokat a projekteket, amelyekről még a bejelentés előtt támogató döntés született.
Más forrásokból továbbra is van lehetőség kerékpárút–fejlesztésre pályázni. Csak a regionális programok keretében kerékpárhálózat fejlesztésére továbbra is 10,7 milliárd forint áll rendelkezésre! Az erről szóló pályázatokat a következő hetekben írjuk ki.
Az 1-3 számjegyű utak fejlesztései esetében kerékpárút–fejlesztéseket is végre lehet, sőt végre is kell hajtani, ezek a pályázatok nincsenek, és nem is lesznek felfüggesztve. Már döntéssel rendelkezik 14 olyan útszakasz, ahol a következő hónapokban korszerűsítések, bővítések folynak majd, és kerékpárutat is kialakítanak az utak mentén, szerte az országban. Ezek összértéke eléri a 145 milliárd forintot.
Amennyiben az ügyben megszólaló civilek és politikusok megnevezik azokat a KÖZOP forrásokat, ahonnan érdemes forrást elvonni, akkor annak kivitelezhetőségét az NFÜ körültekintően meg fogja vizsgálni."