Az Orosházi Élet (ingyenes hetilap,kiadó az önkormányzat) remek riportot közölt a helyi rendőrség közlekedésbiztonsági? előadójával.
http://www.oroshaza.hu/kozerdeku/hirek/ujsag/?newswf2_id=40719
Azt hiszem az ókori eposzokat megszégyenítő in medias res kezdésben új emblematikus mondat született.
"Nincsen rosszul megépített útkereszteződés, csak emberi figyelmetlenség van, amely a balesetek 97-98%-át okozza"
A teljes cikk:
A belvárosi kerékpárútról már sokan elmondták véleményüket. Ezúttal Kis Rozália rendőrhadnagy hívja fel a figyelmet az új helyzet miatt kialakult veszélyes helyzetekre.
– Nincsen rosszul megépített útkereszteződés, csak emberi figyelmetlenség van, amely a balesetek 97-98%-át okozza – ebből kell kiindulni – mondja elöljáróban Kis Rozália.– A helyi emberek eddig megszokott közlekedését rúgja fel az az új helyzet, hogy kerékpárút van a belvárosban. „Kerékpárral behajtani tilos” tábla lesz kihelyezve a Rákóczi utcán és a Huba utcán, a kerékpárosok ezentúl nem közlekedhetnek az úttesten, mert kerékpárút van. Ezen ők végig elsőbbséget élveznek, de arra figyelmeztetjük őket, hogy legyenek körültekintőek az útkereszteződésekben, a piros átvezetéseknél. Az autósok pedig ne feledkezzenek meg az elsőbbségadási kötelezettségükről!
– A Rákóczi utcán viszont nagyon sok útkereszteződésben egy időben kell sok mindenre figyelni az autósoknak. Mit tanácsol erre a helyzetre?
– Alapvetően azt javasoljuk, hogy mérsékeljék a sebességet. A belváros tele van kijelölt gyalogos-átkelőhelyekkel. Hamarosan jön a módosítás, amikor a szándék is elsőbbséget élvez, ilyenkor nagyon megnő a követési távolság betartásának fontossága. Kisebb sebességnél csökken a balesetveszély. A kerékpárút mellett még néhány bokrot el kell távolítani a jobb beláthatóság érdekében.
Problémás helyek: pl. a Győri Vilmos téri útkereszteződésben, a Rossmann előtt úgy mehet át a túloldalra, ha a gyalogátkelőnél leszáll a kerékpárról, és áttolja a biciklit. Ne feledjük: kerékpáros nem közlekedhet a járdán, a gyalogátkelőn (csak, ha tolja a biciklit, mert akkor már gyalogosnak minősül). Gyalogosoknak viszont a kerékpárúton nem szabad közlekedni, kivéve, ha nincs járda.
A rendőrhadnagy szerint nagyon veszélyes lehet, ha fülhallgatóval hangos zenét hallgatva tekernek a fiatalok, mert nem észlelik a környezet zajából az esetleges veszélyt.
– Mindenkitől nagyobb elővigyázatosságot igényel az új helyzet, hogy elkerülhetőek legyenek a balesetek – összegez Kis Rozália.
Összegezzünk mi is.
Tehát 100 millió kerékpáros pénzből,mint sikerült csinálni. Létrehoztak egy kerékpárutat,de dupla megerősítésként kerékpárral behajtani tilos táblák is lesznek egy 30-as sebességkorlátozásos úton.
További zöldfelület pusztítás szükséges,hogy valamennyire láthatóvá váljanak a kerékpárosok.
Készült a zebra mellett kerékpáros átvezetés,de a kerékpáros váljon gyalogossá,hogy folytatni tudja az útját azon az úton amit direkt neki csináltak és ahol elvileg elsőbbséget élvez.
A zenehallgatásról beszél,de azt elfelejtette ecsetelni,hogy sok helyen megoldatlan a kerékpárúthoz való szabályos csatlakozás lehetősége.
Továbbá bejelentették,hogy a szabályok betartásáról a rendőrség fokozott ellenőrzéssel gondoskodik,és megbüntetik az úton tekerő kerékpárosokat.













További érdekes
További érdekes nyilatkozatok az utca emberétől.
Milyen a kerékpárút autós szemmel?
http://www.oroshaza.hu/kozerdeku/hirek/ujsag/index.php?newswf2_id=40685&...
valamint Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács (DARFT) elnökétől:
http://www.oroshaza.hu/kozerdeku/hirek/ujsag/index.php?newswf2_id=40671&...
----------------------
"All this (Bogotá's) pedestrian infrastructure shows respect for human dignity. We’re telling people, “You are important" - Enrique Peñalosa
Az, hogy a közlekedőknek
Az, hogy a közlekedőknek kell figyelni, és nem lesz baleset, gyilkosan nagy baromság, ráadásul elég hasraütéses számnak tűnik.
Pont fordítva van: jó infrastruktúrával megelőzhető a baleset. Nem véletlenül van normális országokban külön kutatóintézet arra, mi a legjobb infrastrukturális megoldás.
Szerintem nem azért mond a rendőr baromságokat, mert rosszindulatú, hanem mert fogalma sincs a dologról. Hogyan is lenne? Nem volt alkalma tanulni róla, szajkózza amit megszokott "bölcsességeket". Ezért jól lenne, ha valaki, aki alapból kedves (ezzel ügyesen kihúztam magam :-) írna egy kedves levelet arról, miért fontos a jó infrastuktúra, amit el lehetne küldeni az illetékeseknek, a konkrét rendőrkapitányságnak is, meg mindenhova. Kb olyasmire gondolok, hogy valami drámai nyitás, hogy "tudta, hogy a balesetek X%-a elkerülhető jól megtervezett infrával?", aztán rövid összefoglalás arról mi a jó.
"Szerintem nem azért mond a
"Szerintem nem azért mond a rendőr baromságokat, mert rosszindulatú, hanem mert fogalma sincs a dologról."
Én ezt is rosszindulatnak tartom, ha valaki azt nem képes/nem akarja elsajátítani amiért a fizetését felveszi.
Persze nevezhetjük gondatlanságnak is. :(
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Szerintem meg ha valamihez
Szerintem meg ha valamihez nem értek, akkor nem szólok hozzá. Ha kéne hozzá értenem, de mégse, akkor megkérdezek olyat, aki ért hozzá.. Nem szégyen az.. de hülyeséget beszélni teljes meggyőződéssel, az már inkább..
bonnie
Sajnos a rendőrség ilyen
Sajnos a rendőrség ilyen szinten van.
Engem múltkor egy rendőr felküldött a járdára (nem mentem, nem jött utánam).
hf, aki arra fordítja a szabadidejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen
...de legalább odafigyelt
...de legalább odafigyelt volna, hogy ne mondjon magának ellent!
Rendőrség 2009., Magyarország.
"Kis Rozália rendőrhadnagy lapunknak elmondta, (...) és a rendőrség ellenőrzi, hogy az általa észrevételezett hibákat kijavította-e az önkormányzat."
Akkor mégis csak lehet rosszul megépített útkereszteződés?
Dova
Az MK "oszlopos" tagja,
aki tudja, hogy egyes szám első személyen túl is van élet.
Kis Rozália mikor volt
Kis Rozália mikor volt utoljára továbbképzésen? 1979-ben? gondolom nem küldték tovább képzésre, autodidakta módon frissítette a tudását? Csak hogy képeben legyen. Néhány éve nem elérhetetlen az internet elérés, ha nem is otthon, a munkahelyen.
Ha már kerékpárút tárgyban kell véleményt mondania, legalább előtte elolvasott magyar nyelvű szakirodalmat pl: Utak a kerékpározáshoz?
Vagy neki nem kell továbbképeznie magát?
És az elavult tudása alapján (is) meghozott döntéseket nem befolyásolja? Mondjuk egy hiába való, drága beruházást?
-
Zsurmi
Azért a KÖHÉM rendelet
Azért a KÖHÉM rendelet (ami miatt a mai napig csesztetik a kerékpárosokat a küllőprizma, meg a villogó miatt) sem mai gyerek.
A kettő nem áll
A kettő nem áll ellentétben egymással. Inkább közös okra vezethető vissza.
-
Zsurmi
"Tehát 100 millió
"Tehát 100 millió kerékpáros pénzből,mint sikerült csinálni. Létrehoztak egy kerékpárutat,de dupla megerősítésként kerékpárral behajtani tilos táblák is lesznek egy 30-as sebességkorlátozásos úton."
ezt elmentettem...
Újabb gyöngyszemek:
Újabb gyöngyszemek:
Miután elkészült a belvárosi kerékpárút Orosházán, a Táncsics gimnázium előtt lévő csomópontban fokozódott a balesetveszély.
Ízlelgessük csak: Miután elkészült a kerékpárút, fokozódott a balesetveszély.
Az a cél, hogy míg áll a járműforgalom, a gyalogosok és a kerékpárosok biztonsággal átjussanak a kereszteződésen.
Spanyolviasz?
Lámpa irányíthatja a forgalmat a legveszélyesebb kerékpárút-szakaszon Orosházán
Ja, mindezt + 7 millerből
hétvégén beszéltem egy
hétvégén beszéltem egy barátommal, aki orosházi, azt mondta, ez az egész csak vicc. s kiemelte, hogy bezzeg békés, arról miket lehet olvasni a megyei lapban. (hihi, MK keze nyomát sejtem a dologban :) )