Új beton támfal ívek nőnek ki a budapesti alsó rakpart mentén, a Margit híd budai hídfő környezetében és attól mintegy 1,2 km hosszban észak felé. Nagy erőkkel folyik a szélesítés az Újlaki rakparton. A tavaszi áradás miatt a vízszint majdnem eléri a munkaterület peremét. A 4-6-os villamos ablakán kinézők többsége valószínűleg nem is sejti: ami épül, nem árvízvédelmi létesítmény, hanem a régóta tervezett „budai sztráda” rövid csökevénye.
részletek itt:
http://www.epiteszforum.hu/node/12327
"Merthogy hiába a fővárosi zászlóra kitett, majd jól ottfelejtett „Duna-part rehabilitációja” projekt, a rakpartokat szép lassan visszafoglalják az autók. 2009 februárjában százfős közönség előtt szembesülhettünk azzal a Gödörben, hogy ezzel a politikával gyökeresen ellentétes projektekben is gondolkodnak városok: sőt az egyik legszegényebb és legnyomorgóbb, a kolumbiai Bogotá is hétvégéről hétvégére zár le mintegy 120 km-nyi autóutat a ’Domingo Ciclovia’, azaz összvárosi kerekezés, görkorizás, sétálás ürügyén. A Budapestről kiutált „plázs” pedig egy másik város, Párizs találmánya, amely éppen a sokasodó szmogriadók miatt döntött úgy: hétvégenként lezárja a Szajna partokat az autóktól a „Párizs tiszta levegőt szippant” projekt keretében. A párizsi modell a plázzsal valamint ehhez hasonló akciókkal életet lehel folyópartjaiba. A Gödörben mindezt meghallgatva, Ikvai-Szabó Imre lehetségesnek vélte, hogy a budapesti rakpartokon is történjen ilyesmi, a Magyar Kerékpárosklubnak levélben tett is gesztusokat felszólítva őket a további egyeztetésekre, de ettől tovább (eddig) nem jutott az ügy."












Engem nem érdekel,
Engem nem érdekel, szélesítsenek, de tegyenek rá kerékpársávot is!
Négy sávból a bicaojsoknak is kell jusson!
Amíg nem volt széttúrva-felbontva, nagyon jóleső érzés volt rajta bicajozni még ha rossz is volt az út állapota.
Nekem személy szerint
Nekem személy szerint szükségem van a Duna-partra. Üldögélni szeretnék mellette, sóhajtozni elmúlt időkről, kavicsokat dobálni a vízbe, asszociációs játékot játszani a vízben úszó dinnyehéjjal stb. Már ebben is nagyon zavar a rakparti forgalom. De képzeld el, micsoda közösségi tereket is ki lehetne alakítani a rakpart helyén. És milyen klassz lenne a külföldi barátokat odavinni, heló, nálunk ilyen is van, ámuljatok, irigykedjetek.
Ha a rakparton biciklisáv lesz az autósávok mellett, akkor igyekszem majd minél gyorsabban menni, hogy mihamarabb eljussak a város egy élhetőbb részére. Ha közösségi tér lesz ott, akkor lassítani fogok, mert már megérkeztem az élhető részre.
===
bácsi a biciklin
Van ilyen hely BP-n? /Okés,
Van ilyen hely BP-n?
/Okés, hogy ki lehet menni a Margit-szigetre, de élni ott nemigen él senki:-D/
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Pl. a felújított kopaszi
Pl. a felújított kopaszi gát egész korrekt.
Amúgy a szélesítés is kibírható lenne egy olyan szintig, amíg a többi kapacitás optimálisabb kihasználását szolgálja, de azt hiszem, ilyen hozzáállással ennek soha nem lesz vége (sajtot oszt a róka and co.). Vagy max. akkor, ha egy kellő méretű tömeg kellő súllyal jelzi, hogy végre ÉLNI szeretne már ebben a városban (amúgy a folyamat elkezdődött :)).
Licitáljatok ti is itt:
http://mkkp.hu/
világökörség ftw. :|
A Kopaszi gátra kimentem a
A Kopaszi gátra kimentem a jó múltkor, de még csak akkor építgették a bódékat vagy valami modern barna fa és üveg vendéglátó helyeket.
Nem tudom hogy áll most ez a dolog, másfél évre rá. Szép volt a fű és elég furán ki is volt írva kis táblákra, hogy szabad rá lépni.
Hacsak nem úgy megjejölt dísz virágágyás és pázsit a terület, a zöld magától értetődőn arra való, hogy sétáljon, üljön, heverjen vagy labdázzon rajta felnőtt és gyermek.
Tudom, hogy az Öböl, ahogy a Kopaszi gát területét most hívják, egy összetett üzleti érdekterület most, és nincs is azzal elvben baj. Legyen ott fejlődés és virágzás. Ám hallom, hogy ment a mutyi. Én nem tudok pontosabbat.
Eredeti elképzelések, például a Konstantinápoly a Dunán tervei sose valósultak meg, és közben egy természetes kikapcsolódási terület alakult ki ott a hatvanas években.
Ez kátrányos fabárkák, bunkerek, rozsdás kikötő cölöpök, vasak, kövek, por és kavics formájában alakult, és olyan romantikus kép is maradt meg róla az emlékezetekben.
Lehetett oda kibiciklizni a göröngyös, kavicsos úton, a csücsökre, ahogy azt hívták, és nézni a pecásokat. Lehessen ma is, és lehessen csak egy jó kolbászt is megenni ott és sört inni rá! :-)
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Azon ritka helyek egyike
Azon ritka helyek egyike volt Bpesten, ahol rendszeresen lehetett hallani sárgarigót. Lévén ott fészkeltek. A többi hármat nem árulom el :)
******************************
Körte ajánl egyet a sok olvasnivaló közül
a Kopaszi gát zseniálisan
a Kopaszi gát zseniálisan meg lett csinálva...mondjuk én emlékszem még a westbalkánra, meg soksok remek bulira...jó volt oda járni;)
egy igényes és kellemes parkot csináltak ott...puha fű...sok növény...modern fadoboz házak (amik nekem nagyon tetszenek)
szeretek oda járni...
tavaly nagyon nyugodt volt, most már kezdik felfedezni...
A Kopaszi gát nekem úgy
A Kopaszi gát nekem úgy lepukkantan is az egyik kedvencem volt. Jó a leírásod. Bár a mostani kialakítás mind építészeti, mind tájépítészeti szempontból igényes, mégsem a legjobb program. A megépített pavilonok remek építészeti kísérletek, de máig nem bérli őket senki. A kialakított "park" tulajdonképpen olyan közhasználat elől elzárt létesítmény, amelyet most még látogathat a közönség, de nem tudni: amint beindul az öböl melletti iroda és lakásfejlesztés, akkor majd továbbra is marad-e ez a látogatható állapot, vagy csak a kiváltságosok kertje lesz belőle...
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
szerintem az közpark
szerintem az közpark marad...hiszen azért vannak ott azok a dobozok, hogy éttermek, kávézók legyenek...egy már nyitva van;)
meg vannak wc-k, játszótér...
legalábbis nagyon remélem, hogy nem lesz elzárva a földi halandók elől...
A pavilonok funkciói még
A pavilonok funkciói még képlékenyek: irodák is költözhetnek oda. Ma még minden nyitott. A terület ma sem közpark közjogi értelemben, hanem közhasználat számára megnyitott magánterület. A XI. ker. saját részét a területet birtokló Öböl XI. Kft-ből ugyanis értékesítette a "közpark" fejlesztés után egy magánbefektetőnek.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Ez volt Kellner Lipót
Ez volt Kellner Lipót elképzelése 1896 körül az öböl fejlesztésére:
http://database.fszek.hu:2006/pic/ft.png?v=fototar&a=pic&id=010398&no=0
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Működött is vagy
Működött is vagy 3hónapig, KisKonstantinápoly néven.
bonnie
No, erről nem tudtam. Azt
No, erről nem tudtam. Azt tudtam, hogy volt ott fürdés meg csónakázás meg kocsma a huszas-harmincsa években. A Budafoki úton kellett kimenni. Dédnagymamám járt arra akkoriban.
Később feltöltötték a tavat és vásárváros tervét dédelgették. Aztán a Műegyetem kiterjeszkedett a területre az utóbbi korokban. Két éve meg egy nagy háborús bombát is találtak ott. Van e még...? :-)
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
Egyetértek. Csak azt
Egyetértek. Csak azt akartam kifejezni, hogy ha már - láthatólag - úgy alakul a helyzet, hogy esély sincs egy olyan Duna-partra, amilyet leírtál, és helyette 4 sávos "autópálya" lesz, akkor legalább annyival enyhítsenek ezen, hogy a bicajosoknak is adnak tényleges teret - kerékpársáv formájában.
Ha van sansz gyalogos-bringás Duna-(rak)part kialakítására, nem volna kérdés, azt támogatnám. De erre sajnos nem látok esélyt :(
ez ilyen tipikus dafke
ez ilyen tipikus dafke hozzáállás? ott van mellette a bringaút, lehet használni. ha járműnek képzeled magad, akkor meg pár méterrel feljebb: Árpád fejedelem és Lajos utca. tesztelve. működik. mind2.
muszáj mindenért puffogni ?
Köszi a cikket, bardoczi!
Köszi a cikket, bardoczi! Ez tényleg szégyen! És mindezt sikerült valahogy olyan sunyin lapítva megcsinálniuk, hogy a közvélemény már csak a munkagépekkel találkozott.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
+1 Felháborító és nagyon
+1
Felháborító és nagyon szomorú is egyben.Káosz és a profitéhség mindenhol.Hozzáértés hiánya? esetleg tudatos károkozás? válaszokat szerintem tudjuk,de ez nem egy politizálós oldal(helyesen)A városvezetés meg rohadjon meg,tisztelet a kevés kivételnek.Rajtuk múlna lebetonoznák az egészet.
Régi rakpart kell!Gyalogosokkal,kerékpározó emberekkel..
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Ilyesmit sikerül
Ilyesmit sikerül Magyarországon csinálni, hogy a nép, a lakosság nem tud a tervről? Ez fantasztikus önkényuralmi ország akkor.
Akkor olyan mint Észak Korea, ahol a göthös vén vezér vastapsot kap és ahol a nép nem tudja, hogy rakétájuk visszapottyant a Földre.
__________________________________________________
Hotyhogy DgL., B.T. (DíszgépLakatos, Betanított Tudós)
Tudja például, hogy E = mc2 és a2-b2 = (a-b)(a+b).
(A második hosszabb, tehát jóval nehezebb.)
kb. fél éve ez folyik a
kb. fél éve ez folyik a csapból is.
Én örülök, hogy még
Én örülök, hogy még csak építkezés van, és le van zárva a rakpart egy része. Jó dolog ilyenkor kiülni a kövekre a cimborákkal, inni egy sört és köpködni a szotyihéjjat :)
Azzal meg én sem értek egyet, hogy miért kell autópályát csinálni a város legszebb részére. Egyen szart, aki kitalálta ezt az egészet :(
Melyik európai nagyváros
Melyik európai nagyváros épített autópályát a folyója partján, és dugja a föld alá a városlakókat? Vannak-e hatástanulmányok, hogy ez jó lesz nekünk?
nahat, megint atbasztak a
nahat, megint atbasztak a Zoroszok...
ennyit a dunaparti koncepciokrol.
ilyenkor mit nyilatkozik a varoskepi tanacsnok?
tehat, tenyleg: miert jo nekunk, hogy a belvarsoba terelnek meg nagyobb forgalmat?
miert jo hogy nem ferhetunk hozza a varos folyojahoz?
tenyleg erdekel, nyilatkozza mar le nekem ezt valaki! bele a pofamba!
Dehát már megtették.
Dehát már megtették. Olyan sokszor. Megmondták, hogy kell a hely a forgalomnak és azt is, hogy nincs pénz föld alá vinni. Ezt nyomatják 1999 óta.
*************************************
Körte repesve várja az első árhullámot
Új cikk a rakparti
Új cikk a rakparti sztrádáról az indexen:
http://index.hu/belfold/2009/04/14/visszacsempeszik_a_rakparti_sztradat/
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
ezen én most
ezen én most felidegesítettem magam, pedig nyugodt ember vagyok...
nem értem, hogy miért kell ez???
mi értelme van azon a részen kiszélesíteni, ha utána ugyis egy sáv lesz??
Két ok miatt: az eddigi
Két ok miatt: az eddigi belső sáv kanyarodó sávvá alakul, ahonnan Északról fel lehet kanyarodni a felső rakpartra. Az eddigi külső sáv lesz a belső forgalmi sáv és az eddigi Duna terület lesz a külső sáv. Ezáltal mindkét forgalmi sávon elfér majd a kamion is a Margit híd alatt+ egy újabb csomópont alakul ki az alsó és a felső rakpart között. Mindez pedig az alsó rakpartok forgalmának növekedését idézi elő.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
Miért nem látom ezt a
Miért nem látom ezt a friss blogbejegyzések között? Az utolsó hozzászólás dátuma szerint a második helyen kellene lennie. Vak vagyok, hülye vagyok, összeesküvés, vagy mindhárom?
A blogoknál az számít,
A blogoknál az számít, hogy mikor hozták létre, a fórumoknál számít az utsó hsz dátuma.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Köszi! Ismét okosabb
Köszi! Ismét okosabb lettem! :)
szorosan kapcsolódik a
szorosan kapcsolódik a cikkhez:
A II. kerület megfúrná a 17-es villamos meghosszabbítását
http://index.hu/belfold/budapest/2009/04/15/a_ii._kerulet_megfurna_a_17-...
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090415/ii-kerulet-villamosok-ellen
ideért :)