Az események:
2009. március 7. Átadták a kerékpárutat.
2009. május 30. Megtörtént az első súlyos baleset.

A polgármester nyilatkozata márciusban:
"Nyilván vannak jövőbelátók, akik mondogatták, hogy ez a kerékpárút balesetveszélyes, sőt, életveszélyes. Nem kell nagy jósnak lenni ehhez, hisz ahol közlekednek, a figyelmetlenségből adódóan előbb-utóbb baleset is lehet. Merjük remélni, hogy itt nem lesz, nem adva meg a fanyalgóknak a lehetőséget, hogy utólag bölcsként tetszeleghessenek, hogy mi megmondtuk - fogalmazott a városvezető."
http://bekescsaba.hir6.hu/cikk/27837/090307_szombattol_hivatalosan_is_te...

2009. május 30.
Orosházán, a Rákóczi utcáról a Szabadság tér felé kanyarodott jobbra kis ívben egy személygépkocsi, miközben nem biztosította az elsőbbséget a neki jobb kéz felől, a kerékpárúton közlekedő kerékpárosnak és összeütköztek – tájékoztatta lapunkat Albert István rendőrségi sajtóreferens. Megtudtuk, a biciklis a baleset következtében 8 napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett.
www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/biciklisek-rossz-napja-a-megyeben-235987

Most már ki lehet mondani?
Mi megmondtuk.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
feb képe

A polgármester is

A polgármester is megmondta, hogy ha lesznek balesetek, akkor annak figyelmetlenség lesz az oka, hisz a bringaút teljesen fasza.

Van MK tagszervezet Orosházán?

2
peet képe

Úgy kell menni, mintha

Úgy kell menni, mintha láthatatlan lennél. Mintha vadásznának rád.

Önvédelemből.

Kereszteződés előtt lassítani, baloldalt hátranézni, hogy jön-e valaki. Jobbra előre is elnézni, nem akar-e valaki jobbhorgot adni. Feltételezni kell, hogy nem fogják megadni az elsőbbséget. Azért, mert a 80% nem adja meg. De ezt már csilliószor leírták itt.

Védd Magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, lámpa a sisakon.

3
krokodil képe

vagy úgy kell menni, mintha

vagy úgy kell menni, mintha te vadásznál, mindíg láthatóan, sáv közepén, járdán, villamos sínen, szembesávban. anyázva, elédkanyarodóra ráfékezni,leszorító tükrét leverni, kereszteződésbe ragadt motorháztejére csapni. befenyíteni.

önvédelemből.

(sorry)

4
Hotyhogy képe

"vagy úgy kell menni,

"vagy úgy kell menni, mintha te vadásznál..."

http://www.montanascabbards.com/images/bike1.jpg

http://www.michigan-sportsman.com/hunting_articles/bikes.htm

__________________________________________________
Nem voltam ott ahol nem kellett lennem.
Nem tettem azt amit nem kellett tennem.

5
. képe

Hát, ha bicikliről

Hát, ha bicikliről nyilazva meg tud ölni egy vadállatot, akkor megszolgálta, hogy a fogaival feltépje a hasát, megegye a máját, a véres fekáliás beleiből meg nyakláncot csináljon. Ha már ötvözzük a modernitást a tradícióval.

----------------------------------
Valamint autómentes településeket!

6
Vitéz képe

Nem kell

Nem kell használni....
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

7
bonnie képe

+1 bonnie

+1
bonnie

8
Gabika képe

+1 ----------- bigtétényi

+1
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita

9
sagan képe

Szerintem se kellene

Szerintem se kellene használni,de ez egy önálló kerékpárút,tehát még a bringagyalogos akadályozásra sem hivatkozhatsz. A rendőrség meg fokozott ellenőrzéssel kívánja rászoktatni az embereket. Megoldás lehet még,hogy más útvonalat választasz. Mindezt úgy,hogy kerékpáros pénzből már 100 milliónál többet elköltöttek rá. A végeredmény meg az,hogy kerülsz vagy kockáztatsz.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

10
urga képe

ez nem a főutca vegyes

ez nem a főutca vegyes közlekedését váltotta ki? mert akkor nehéz lehet másik útvonalat találni.

Más. Aki ismeri a kerékpárutak által teremtett csapdahelyzetet, az kevés eséllyel esik bele. A gond, hogy a legtöbben nem ismerik (honnan tudnák? Csak mennek boldogan a biztonságos kerékpárúton, ahol ugye semmire nem kell figyelni. Az autósnak dettó.) A balesetin sajnos már nem lehet ismételni. A polgármester felelősségét kellene előszedni).

11
Vitéz képe

mi az hogy fokozott

mi az hogy fokozott ellenőrzésel kívánja rászoktatni az embereket a bringaút használatásra?

Tudtommal nem kötelező bringautat használni.

Egyébként nem a bringaút használatára kell rászoktatni az embereket, hanem az autósokat kell rászoktatni hogy figyeljenek a bringaúton közlekedő bringásokra és adják meg nekik az elsőbbséget.
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

12
dezso képe

Nem kötelező, amennyiben

Nem kötelező, amennyiben nem a mellett az út mellett megy, amelyiken te is haladni szándékszol (elég laza a megfogalmazás a KRESZ-ben, például nincs megadva, hogy mi számít "mellettének"). Ha mondjuk egy méterre megy az út mellett, akkor alighanem nehezen tudnád megmagyarázni, hogy miért nem ott mész (mármint a szabályokkal, természetesen élete védelmében szerintem bárki azt tegye, amit jónak lát, én például hanyagolom a városon belüli kerékpárutakat, általában).

13
atomboy képe

Meg kene kerdezni Rozika

Meg kene kerdezni Rozika torzsormestert (vagy milyen fokozatban van most?), meg mindig ugyanaz a velemenye, mint atadaskor. O is mondott cirfakat...

atomboy

14
lord képe

http://www.oroshaza.hu/kozerd

http://www.oroshaza.hu/kozerdeku/hirek/ujsag/?newswf2_id=40719

Nincsen rosszul megépített útkereszteződés, csak emberi figyelmetlenség van, amely a balesetek 97-98%-át okozza.

Kis Rozália rendőrhadnagy

15
urga képe

a hazafelé vivő útján

a hazafelé vivő útján ásnék egy gödröt. Aztán a kórházban mondhatná, hogy nincsen rossz út, csak figyelmetlen autóvezető van.

16
SzCiklon képe

Ja, csak az összes

Ja, csak az összes népnevelő, frusztrált barom ledudál gyerekestül, hogy miért nem használom. Ezért haragszom a veszélyes bringautakra.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

17
SzCiklon képe

Semmi baj azzal a

Semmi baj azzal a bringaúttal. Ha tolod rajta a biciklit, tök veszélytelen.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

18
urga képe

ez borzalmas, nagyon

ez borzalmas, nagyon sajnálom a bringást (a kocsivezetőnek sem lehet jó).

19
krokodil képe

a polgmesternek sem jó.

a polgmesternek sem jó. akkor minek csináljuk?

20
urga képe

nem mi csináltuk. a helyi

nem mi csináltuk.

a helyi önkormányzat erőltette ezt a kerékpárutat (egy helyi kerékpáros szervezet meg jóhiszeműségből és tudatlanságból áldását adta a tervre (ma már ők se tennék).

21
lrdr képe

A nyilatkozatot olvasva

A nyilatkozatot olvasva konkrétan majdnem elhánytam magam. Asszem, lazítanom kellene 1 kicsit.

22
Attila111 képe

A kerékpárosklub

A kerékpárosklub feljelentést tehetne ismeretlen tettes ellen foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt! Nem valószínű, hogy bárkit elítélnének, de sajtóvisszhangot kapnának az ilyen veszélyes megoldások.

23
lunática képe

mit fecsegtek itt

mit fecsegtek itt össze-vissza?!
NYILVÁN nem a kerékpárút volt rossz, hanem a nap a megyében, amint az újságcikk címe is mutatja :(((

ismeretlenül is jobbulást az elcsapott bringásnak! :)

24
hlaura képe

A polgármestert felelőssé

A polgármestert felelőssé tenni egy balesetért kicsit abszurd dolog. Ennyi erővel minden autós karambolért, gyalogosgázolásért a polgármester lehetne felelős. Gondolom ők sem azzal a céllal építették a bringautat, hogy most majd jól megtizedeljük a kerékpáros népet. Baleset bárhol, bármikor előfordulhat.

Aki bringázik meg készüljön fel a veszélyre. Nézzen hátra, lassítson, amikor kereszteződéshez ér, ahogy a gyalognak is ki kell néznie balra hátra egy ilyen helyzetben. Ezt már a 6 éves gyerekem is tudja. Persze sajnálom a bringást, de a polgármester "meghurcolása" szerintem erős túlreagálás.

25
osee_lustabelepni képe

A polgármester szerintem

A polgármester szerintem vérlázítóan cinikus volt.
Ráadásul nem tett meg mindent ő és a szakembergárdája a balesetveszély csökkentése érdekében.

Ezen kell változtatni. Balesetek voltak és lesznek. De ettől még nem kell belenyugodni és békésen tűrni, hogy a mi életünket tegyék kockára hibás döntésekkel.
Minden ilyen típusú baleset több problémára hívja fel a figyelmet. Ez éppen háromra:
1. Az autósok nevelése fontos.
2. A kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos műszaki megoldásokat szigorú szakmai kontroll alatt kell tartani.
3. A kerékpárosokat is nevelni kell. Tájékoztatás, figyelmeztetés, oktatás.

26
sagan képe

A lényeg,hogy ott ütöttek

A lényeg,hogy ott ütöttek el egy kerékpárost,ahol korábban nem fordulhatott volna elő. A kerékpárút kialakítása ezt magában hordozza a kereszteződésekben jelentkező fokozott balesetveszély miatt. Számomra az lenne a normális,ha már költünk a bringásokra akkor nekik legyen jobb és ne életveszélyes szituációkba kényszerítsük őket,ahol az elsőbbségükről lemondva talán elkerülhetnek egy balesetet.
A polgármester-helyi rendőrség korábbi nyilatkozatait is érdemes elolvasni. Vérlázító.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

27
j_gergo képe

Ugyan. Biztos vagyok benne,

Ugyan. Biztos vagyok benne, hogy ez lesz az utolsó baleset, hogy vétlen kerékpáros sérül meg. Mindehhez csupán néhány tucat macisajt tábla és kerékpárút vége tábla kell, amiket kiraknak minden kereszteződésbe (kocsibeállókhoz is lehetőleg), és máris meg van oldva a kérdés. Ha elütnek, te nem adtál elsőbbséget. Az ország legtöbb bicikliútján már így van megoldva.

28
charlie_hun képe

jaja. sokszor még ott is a

jaja. sokszor még ott is a kerékpárosnak elsőbbséget kell adnia a betorkololló úton lévő jármánek, ahol amúgy a kerékpárúttal párhuzamosan menő útnak van elsőbbsége (remélem érthető volt)

29
SzCiklon képe

Nem innen volt az a vérgáz

Nem innen volt az a vérgáz KRESZ-oktatófilm, amit szétcikiztünk úgy másfél hónapja? Ahol mindenki láthatósági mellényben tolta a bringát?
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...

30
Mars3696 képe

Jelenleg az a helyzet, hogy

Jelenleg az a helyzet, hogy a kerékpárt nem tudja senki sehova beilleszteni a közlekedésbe. Se a kerékpárosok, se az autósok, se a gyalogosok (most ne gyertek Demszky-vel, aki ügyesen, lazán tekert ki két utcányiról a hídátadásra kerékpárral; ő is offroad terepbömcsivel jár ha teheti és baszik az emberi erővel meghajtott járművekre). Ez piszokul nincs jól, mert maga a szabály halálosan egyszerű:

- ha tolja, gyalogos (értsd átmehet a zebrán jogosan, illetve megilletik a gyalogosok számára előírt elsőbbségek)
- ha tekeri, jármű (illene megállnia a piroslámpánál, illene NEM átmenni ezerrel a zebrán, DE (és eza fontos!) pl. ha a bringaúton halad a kereszteződésben, elsőbbsége van, ha az úttestet keresztező bringaúton halad, akkor pedig JOBBKÉZSZABÁLY szerint meg kell adni neki az elsőbbséget, nem szabad leszorítani, stb.)

Nálunk a közlekedési kultúra (minden résztvevő részéről) leragadt valahol Miska bácsinál, aki a kivilágítatlan fekete 28-as női bringával tekert hazafelé a szőlőből két demizson borral.

--- Sétafika túravezető ---

31
Krisztab. képe

ne aggódj, pontosan tudjuk,

ne aggódj, pontosan tudjuk, hogy mi Demszky és a kerékpár viszonya, részben az ő pofátlansága miatt is szerveződött az első nagyonnagy cm.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

32
balint9 képe

Hát igen, Mars3696

Hát igen, Mars3696 kimondta, a bicikliút-úttest kereszteződés egyenrangú. Ezért pl. a bicikliseknek is jobbkezet kéne adniuk olykor, ilyet azonban elég ritkán látni, sőt, igen erős ingerenciával képesek egyesek az ilyet lereagálni (biciklis részről - is).
A belinkelt interjúban - a helyszínt nem ismerve - egyetlen kivetnivalót találtam: nem igaz az, hogy a bicikliúton mindig elsőbbséged van, mint ahogy az sem, hogy a járdán semmilyen körülmény között nem lehet tekerni. Minden más viszont úgy hangzik, mint a normális közlekedési morál jellemzői. A normális közlekedési morál nem arról szól, hogy a biciklist ne üssék el, mer ne üssék el, de ahhoz észnél kell lenni. Persze Orosháza nem Győr (=elhiszem, h sok a sötét autós), de nem is hinném hogy akkora forgalom és zűravar van ott, hogy egy-egy kanyarodó autó ne keltsen feltűnést, és kivédhetetlen veszély forrása lenne. És autóval sem megyünk neki a másiknak csak azért, mert hibázott és "jogunk lenne hozzá". LoL, ésszel, emberek.
Mindazonáltal részvétem az elcsapottnak, reméljük máskor szerencséje lesz, meg hamar felépül.

33
Mars3696 képe

A probléma

A probléma összefoglalható egy mondatba: nem figyelünk egymásra.

A KRESZ igazából ajánlás. Én nagyjából betartom a szabályokat - hacsak az érdekeimmel nem szögesen ellentétesek -, vagyis nem mindig. És az vesse rám az első követ... stb.

Ha ezt normálisan intéznénk, fele ennyi baleset nem lenne. A gond, hogy igen sok rüszü és tirpák jár köztünk (autóval, bringával, gyalog). Nem kell szó szerint venni mindent, mert pl engem piszokul nem zavar, ha szépen átcsorog a zebrán a bringás vagy lassan elkever mellettem. Én is átcsorognék, elkevernék a helyébe. A gond, hogy ezt izomból intézzük. Mindenki frusztrált.

--- Sétafika túravezető ---

34
lord képe

Orosháza nem Győr uhh

Orosháza nem Győr

uhh

35
balint9 képe

ja, amúgy a Demszky nem

ja, amúgy a Demszky nem terepbömbivel jár, hanem audival, (általában egy allroad quattroval, tehát a terep- stimmel), amivel rendszeresen szoktam látni szabálytalankodni a legpofátlanabb helyzetekben (rohadt magasról tekint le ránk), de mintha a rendőrök nem vennék észre, pedig ott állnak az út szélén (mondjuk ez is ritka mostanában)

36
Torpedo képe

Idézet a "Kerékpárral

Idézet a "Kerékpárral Budapesten 2007" térképes kiadványból: "A kerékpárutak nekünk készültek, használatuk kötelező!"

Miért hajtottam ma (is) az úttesten, (Veres Péter út) a kerékpár út mellett:
- biztonságosabb (kevésbé életveszélyes)
- kényelmesebb (síma útburkolat)
- gyorsabb (az előző kettőből adódik)

Gyógyulást Orosházára!

37
Orosh képe

Azért az milyen érdekes,

Azért az milyen érdekes, hogy miközben az orosházi fityiszer polgármesterről van szó, köze nincs Budapesthez a sztorinak, mégis megint előjön Demszky neve. Lehet, hogy sokan a fővárosból vannak, s ezért megszerezhették életük első politikus-fóbiáját, de hogy az itteni cikk kapcsán miért kell előszedni, az érthetetlen. De biztos lesznek, akik mindjárt leugatnak, s megmagyarázzák.

38
Orosh képe

Még annyit, ezzel az

Még annyit, ezzel az erővel, ha csak a saját szórakoztatásunk a cél, akkor írhatna valaki főoldalra egy cikket, mondjuk a következő tartalommal:

"Ma esős idő várható, nagy széllel, ezért óvatosan kerékpározzatok a csúszós utakon. S kurva anyját a Demszkynek."

Vegyük már magunkat komolyan.

39
Perillustris képe

Hát az esőben csúszóssá

Hát az esőben csúszóssá váló utakat ki építtette? LOL

40
haggyma képe

Gáz. Egy kis adalék amit

Gáz.

Egy kis adalék amit régen is mondtam.
Hiába akarod megadni az elsőbbséget ha fizikailag nem látod mi van melletted.

Nagy ritkán vagyok hajlandó használni a az ilyen típusú kerékpárútakat mivel kimondottan életveszélyesek.

http://kojo.extra.hu/kerekpar/tukor/index.html

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071105/tukor-holtter-hogy-ne-tart...

http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080501/milyen-az-holtter

Személyautóval is megvannak ezek a gondok.

Figyeljünk oda!

haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

41
adamekp képe

Úgy emlékszem, hogy

Úgy emlékszem, hogy heidelbergi kirándulásom során olyan bringautakat láttam, amik a kereszteződések előtt lemennek az úttest szintjére és átalakulnak kerékpársávvá. Talán máshonnan még linkelt is valaki képet ilyenről.

üdv adamekp

42
charlie_hun képe

na, Szombathelyen meg van

na, Szombathelyen meg van olyan, ami pont fordítva van. Kereszteződés előtt felmegy az útról a járdára a bringasáv...

43
atomboy képe

Szegeden, a Csongradin is

Szegeden, a Csongradin is ilyen van, varosbol kivezeto oldalon.
Befele meno oldalon a keresztezodes vegen felvezetik a jardara, hogy aztan 50 meterrel kesobb levezethessek. Ezt soha nem hasznalom. A keresztezodes e aga nem szuk, csak a nagyon ritkan hasznalt balkanyar savot kene egyberakni az egyenessel haladoval, es akkor lenne hely mindket oldalon felfesteni a kerekparsavot. De valamiert nem akarjak...

atomboy

44
charlie_hun képe

ja, gondoltam, hogy sok

ja, gondoltam, hogy sok helyen lehet ilyesmi. ez is olyan helyen van, ahol nem szűk a kereszteződés, tehát hely van bőven.