Az események:
2009. március 7. Átadták a kerékpárutat.
2009. május 30. Megtörtént az első súlyos baleset.
A polgármester nyilatkozata márciusban:
"Nyilván vannak jövőbelátók, akik mondogatták, hogy ez a kerékpárút balesetveszélyes, sőt, életveszélyes. Nem kell nagy jósnak lenni ehhez, hisz ahol közlekednek, a figyelmetlenségből adódóan előbb-utóbb baleset is lehet. Merjük remélni, hogy itt nem lesz, nem adva meg a fanyalgóknak a lehetőséget, hogy utólag bölcsként tetszeleghessenek, hogy mi megmondtuk - fogalmazott a városvezető."
http://bekescsaba.hir6.hu/cikk/27837/090307_szombattol_hivatalosan_is_te...
2009. május 30.
Orosházán, a Rákóczi utcáról a Szabadság tér felé kanyarodott jobbra kis ívben egy személygépkocsi, miközben nem biztosította az elsőbbséget a neki jobb kéz felől, a kerékpárúton közlekedő kerékpárosnak és összeütköztek – tájékoztatta lapunkat Albert István rendőrségi sajtóreferens. Megtudtuk, a biciklis a baleset következtében 8 napon túl gyógyuló, súlyos sérüléseket szenvedett.
www.beol.hu/bekes/kek-hirek-bulvar/biciklisek-rossz-napja-a-megyeben-235987
Most már ki lehet mondani?
Mi megmondtuk.












A polgármester is
A polgármester is megmondta, hogy ha lesznek balesetek, akkor annak figyelmetlenség lesz az oka, hisz a bringaút teljesen fasza.
Van MK tagszervezet Orosházán?
Úgy kell menni, mintha
Úgy kell menni, mintha láthatatlan lennél. Mintha vadásznának rád.
Önvédelemből.
Kereszteződés előtt lassítani, baloldalt hátranézni, hogy jön-e valaki. Jobbra előre is elnézni, nem akar-e valaki jobbhorgot adni. Feltételezni kell, hogy nem fogják megadni az elsőbbséget. Azért, mert a 80% nem adja meg. De ezt már csilliószor leírták itt.
Védd Magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, lámpa a sisakon.
vagy úgy kell menni, mintha
vagy úgy kell menni, mintha te vadásznál, mindíg láthatóan, sáv közepén, járdán, villamos sínen, szembesávban. anyázva, elédkanyarodóra ráfékezni,leszorító tükrét leverni, kereszteződésbe ragadt motorháztejére csapni. befenyíteni.
önvédelemből.
(sorry)
"vagy úgy kell menni,
"vagy úgy kell menni, mintha te vadásznál..."
http://www.montanascabbards.com/images/bike1.jpg
http://www.michigan-sportsman.com/hunting_articles/bikes.htm
__________________________________________________
Nem voltam ott ahol nem kellett lennem.
Nem tettem azt amit nem kellett tennem.
Hát, ha bicikliről
Hát, ha bicikliről nyilazva meg tud ölni egy vadállatot, akkor megszolgálta, hogy a fogaival feltépje a hasát, megegye a máját, a véres fekáliás beleiből meg nyakláncot csináljon. Ha már ötvözzük a modernitást a tradícióval.
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Nem kell
Nem kell használni....
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
+1 bonnie
+1
bonnie
+1 ----------- bigtétényi
+1
-----------
bigtétényi kerékpáros bandita
Szerintem se kellene
Szerintem se kellene használni,de ez egy önálló kerékpárút,tehát még a bringagyalogos akadályozásra sem hivatkozhatsz. A rendőrség meg fokozott ellenőrzéssel kívánja rászoktatni az embereket. Megoldás lehet még,hogy más útvonalat választasz. Mindezt úgy,hogy kerékpáros pénzből már 100 milliónál többet elköltöttek rá. A végeredmény meg az,hogy kerülsz vagy kockáztatsz.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
ez nem a főutca vegyes
ez nem a főutca vegyes közlekedését váltotta ki? mert akkor nehéz lehet másik útvonalat találni.
Más. Aki ismeri a kerékpárutak által teremtett csapdahelyzetet, az kevés eséllyel esik bele. A gond, hogy a legtöbben nem ismerik (honnan tudnák? Csak mennek boldogan a biztonságos kerékpárúton, ahol ugye semmire nem kell figyelni. Az autósnak dettó.) A balesetin sajnos már nem lehet ismételni. A polgármester felelősségét kellene előszedni).
mi az hogy fokozott
mi az hogy fokozott ellenőrzésel kívánja rászoktatni az embereket a bringaút használatásra?
Tudtommal nem kötelező bringautat használni.
Egyébként nem a bringaút használatára kell rászoktatni az embereket, hanem az autósokat kell rászoktatni hogy figyeljenek a bringaúton közlekedő bringásokra és adják meg nekik az elsőbbséget.
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)
Nem kötelező, amennyiben
Nem kötelező, amennyiben nem a mellett az út mellett megy, amelyiken te is haladni szándékszol (elég laza a megfogalmazás a KRESZ-ben, például nincs megadva, hogy mi számít "mellettének"). Ha mondjuk egy méterre megy az út mellett, akkor alighanem nehezen tudnád megmagyarázni, hogy miért nem ott mész (mármint a szabályokkal, természetesen élete védelmében szerintem bárki azt tegye, amit jónak lát, én például hanyagolom a városon belüli kerékpárutakat, általában).
Meg kene kerdezni Rozika
Meg kene kerdezni Rozika torzsormestert (vagy milyen fokozatban van most?), meg mindig ugyanaz a velemenye, mint atadaskor. O is mondott cirfakat...
atomboy
http://www.oroshaza.hu/kozerd
http://www.oroshaza.hu/kozerdeku/hirek/ujsag/?newswf2_id=40719
Nincsen rosszul megépített útkereszteződés, csak emberi figyelmetlenség van, amely a balesetek 97-98%-át okozza.
Kis Rozália rendőrhadnagy
a hazafelé vivő útján
a hazafelé vivő útján ásnék egy gödröt. Aztán a kórházban mondhatná, hogy nincsen rossz út, csak figyelmetlen autóvezető van.
Ja, csak az összes
Ja, csak az összes népnevelő, frusztrált barom ledudál gyerekestül, hogy miért nem használom. Ezért haragszom a veszélyes bringautakra.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Semmi baj azzal a
Semmi baj azzal a bringaúttal. Ha tolod rajta a biciklit, tök veszélytelen.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
ez borzalmas, nagyon
ez borzalmas, nagyon sajnálom a bringást (a kocsivezetőnek sem lehet jó).
a polgmesternek sem jó.
a polgmesternek sem jó. akkor minek csináljuk?
nem mi csináltuk. a helyi
nem mi csináltuk.
a helyi önkormányzat erőltette ezt a kerékpárutat (egy helyi kerékpáros szervezet meg jóhiszeműségből és tudatlanságból áldását adta a tervre (ma már ők se tennék).
A nyilatkozatot olvasva
A nyilatkozatot olvasva konkrétan majdnem elhánytam magam. Asszem, lazítanom kellene 1 kicsit.
A kerékpárosklub
A kerékpárosklub feljelentést tehetne ismeretlen tettes ellen foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt! Nem valószínű, hogy bárkit elítélnének, de sajtóvisszhangot kapnának az ilyen veszélyes megoldások.
mit fecsegtek itt
mit fecsegtek itt össze-vissza?!
NYILVÁN nem a kerékpárút volt rossz, hanem a nap a megyében, amint az újságcikk címe is mutatja :(((
ismeretlenül is jobbulást az elcsapott bringásnak! :)
A polgármestert felelőssé
A polgármestert felelőssé tenni egy balesetért kicsit abszurd dolog. Ennyi erővel minden autós karambolért, gyalogosgázolásért a polgármester lehetne felelős. Gondolom ők sem azzal a céllal építették a bringautat, hogy most majd jól megtizedeljük a kerékpáros népet. Baleset bárhol, bármikor előfordulhat.
Aki bringázik meg készüljön fel a veszélyre. Nézzen hátra, lassítson, amikor kereszteződéshez ér, ahogy a gyalognak is ki kell néznie balra hátra egy ilyen helyzetben. Ezt már a 6 éves gyerekem is tudja. Persze sajnálom a bringást, de a polgármester "meghurcolása" szerintem erős túlreagálás.
A polgármester szerintem
A polgármester szerintem vérlázítóan cinikus volt.
Ráadásul nem tett meg mindent ő és a szakembergárdája a balesetveszély csökkentése érdekében.
Ezen kell változtatni. Balesetek voltak és lesznek. De ettől még nem kell belenyugodni és békésen tűrni, hogy a mi életünket tegyék kockára hibás döntésekkel.
Minden ilyen típusú baleset több problémára hívja fel a figyelmet. Ez éppen háromra:
1. Az autósok nevelése fontos.
2. A kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos műszaki megoldásokat szigorú szakmai kontroll alatt kell tartani.
3. A kerékpárosokat is nevelni kell. Tájékoztatás, figyelmeztetés, oktatás.
A lényeg,hogy ott ütöttek
A lényeg,hogy ott ütöttek el egy kerékpárost,ahol korábban nem fordulhatott volna elő. A kerékpárút kialakítása ezt magában hordozza a kereszteződésekben jelentkező fokozott balesetveszély miatt. Számomra az lenne a normális,ha már költünk a bringásokra akkor nekik legyen jobb és ne életveszélyes szituációkba kényszerítsük őket,ahol az elsőbbségükről lemondva talán elkerülhetnek egy balesetet.
A polgármester-helyi rendőrség korábbi nyilatkozatait is érdemes elolvasni. Vérlázító.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Ugyan. Biztos vagyok benne,
Ugyan. Biztos vagyok benne, hogy ez lesz az utolsó baleset, hogy vétlen kerékpáros sérül meg. Mindehhez csupán néhány tucat macisajt tábla és kerékpárút vége tábla kell, amiket kiraknak minden kereszteződésbe (kocsibeállókhoz is lehetőleg), és máris meg van oldva a kérdés. Ha elütnek, te nem adtál elsőbbséget. Az ország legtöbb bicikliútján már így van megoldva.
jaja. sokszor még ott is a
jaja. sokszor még ott is a kerékpárosnak elsőbbséget kell adnia a betorkololló úton lévő jármánek, ahol amúgy a kerékpárúttal párhuzamosan menő útnak van elsőbbsége (remélem érthető volt)
Nem innen volt az a vérgáz
Nem innen volt az a vérgáz KRESZ-oktatófilm, amit szétcikiztünk úgy másfél hónapja? Ahol mindenki láthatósági mellényben tolta a bringát?
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Jelenleg az a helyzet, hogy
Jelenleg az a helyzet, hogy a kerékpárt nem tudja senki sehova beilleszteni a közlekedésbe. Se a kerékpárosok, se az autósok, se a gyalogosok (most ne gyertek Demszky-vel, aki ügyesen, lazán tekert ki két utcányiról a hídátadásra kerékpárral; ő is offroad terepbömcsivel jár ha teheti és baszik az emberi erővel meghajtott járművekre). Ez piszokul nincs jól, mert maga a szabály halálosan egyszerű:
- ha tolja, gyalogos (értsd átmehet a zebrán jogosan, illetve megilletik a gyalogosok számára előírt elsőbbségek)
- ha tekeri, jármű (illene megállnia a piroslámpánál, illene NEM átmenni ezerrel a zebrán, DE (és eza fontos!) pl. ha a bringaúton halad a kereszteződésben, elsőbbsége van, ha az úttestet keresztező bringaúton halad, akkor pedig JOBBKÉZSZABÁLY szerint meg kell adni neki az elsőbbséget, nem szabad leszorítani, stb.)
Nálunk a közlekedési kultúra (minden résztvevő részéről) leragadt valahol Miska bácsinál, aki a kivilágítatlan fekete 28-as női bringával tekert hazafelé a szőlőből két demizson borral.
--- Sétafika túravezető ---
ne aggódj, pontosan tudjuk,
ne aggódj, pontosan tudjuk, hogy mi Demszky és a kerékpár viszonya, részben az ő pofátlansága miatt is szerveződött az első nagyonnagy cm.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Hát igen, Mars3696
Hát igen, Mars3696 kimondta, a bicikliút-úttest kereszteződés egyenrangú. Ezért pl. a bicikliseknek is jobbkezet kéne adniuk olykor, ilyet azonban elég ritkán látni, sőt, igen erős ingerenciával képesek egyesek az ilyet lereagálni (biciklis részről - is).
A belinkelt interjúban - a helyszínt nem ismerve - egyetlen kivetnivalót találtam: nem igaz az, hogy a bicikliúton mindig elsőbbséged van, mint ahogy az sem, hogy a járdán semmilyen körülmény között nem lehet tekerni. Minden más viszont úgy hangzik, mint a normális közlekedési morál jellemzői. A normális közlekedési morál nem arról szól, hogy a biciklist ne üssék el, mer ne üssék el, de ahhoz észnél kell lenni. Persze Orosháza nem Győr (=elhiszem, h sok a sötét autós), de nem is hinném hogy akkora forgalom és zűravar van ott, hogy egy-egy kanyarodó autó ne keltsen feltűnést, és kivédhetetlen veszély forrása lenne. És autóval sem megyünk neki a másiknak csak azért, mert hibázott és "jogunk lenne hozzá". LoL, ésszel, emberek.
Mindazonáltal részvétem az elcsapottnak, reméljük máskor szerencséje lesz, meg hamar felépül.
A probléma
A probléma összefoglalható egy mondatba: nem figyelünk egymásra.
A KRESZ igazából ajánlás. Én nagyjából betartom a szabályokat - hacsak az érdekeimmel nem szögesen ellentétesek -, vagyis nem mindig. És az vesse rám az első követ... stb.
Ha ezt normálisan intéznénk, fele ennyi baleset nem lenne. A gond, hogy igen sok rüszü és tirpák jár köztünk (autóval, bringával, gyalog). Nem kell szó szerint venni mindent, mert pl engem piszokul nem zavar, ha szépen átcsorog a zebrán a bringás vagy lassan elkever mellettem. Én is átcsorognék, elkevernék a helyébe. A gond, hogy ezt izomból intézzük. Mindenki frusztrált.
--- Sétafika túravezető ---
Orosháza nem Győr uhh
Orosháza nem Győr
uhh
ja, amúgy a Demszky nem
ja, amúgy a Demszky nem terepbömbivel jár, hanem audival, (általában egy allroad quattroval, tehát a terep- stimmel), amivel rendszeresen szoktam látni szabálytalankodni a legpofátlanabb helyzetekben (rohadt magasról tekint le ránk), de mintha a rendőrök nem vennék észre, pedig ott állnak az út szélén (mondjuk ez is ritka mostanában)
Idézet a "Kerékpárral
Idézet a "Kerékpárral Budapesten 2007" térképes kiadványból: "A kerékpárutak nekünk készültek, használatuk kötelező!"
Miért hajtottam ma (is) az úttesten, (Veres Péter út) a kerékpár út mellett:
- biztonságosabb (kevésbé életveszélyes)
- kényelmesebb (síma útburkolat)
- gyorsabb (az előző kettőből adódik)
Gyógyulást Orosházára!
Azért az milyen érdekes,
Azért az milyen érdekes, hogy miközben az orosházi fityiszer polgármesterről van szó, köze nincs Budapesthez a sztorinak, mégis megint előjön Demszky neve. Lehet, hogy sokan a fővárosból vannak, s ezért megszerezhették életük első politikus-fóbiáját, de hogy az itteni cikk kapcsán miért kell előszedni, az érthetetlen. De biztos lesznek, akik mindjárt leugatnak, s megmagyarázzák.
Még annyit, ezzel az
Még annyit, ezzel az erővel, ha csak a saját szórakoztatásunk a cél, akkor írhatna valaki főoldalra egy cikket, mondjuk a következő tartalommal:
"Ma esős idő várható, nagy széllel, ezért óvatosan kerékpározzatok a csúszós utakon. S kurva anyját a Demszkynek."
Vegyük már magunkat komolyan.
Hát az esőben csúszóssá
Hát az esőben csúszóssá váló utakat ki építtette? LOL
Gáz. Egy kis adalék amit
Gáz.
Egy kis adalék amit régen is mondtam.
Hiába akarod megadni az elsőbbséget ha fizikailag nem látod mi van melletted.
Nagy ritkán vagyok hajlandó használni a az ilyen típusú kerékpárútakat mivel kimondottan életveszélyesek.
http://kojo.extra.hu/kerekpar/tukor/index.html
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071105/tukor-holtter-hogy-ne-tart...
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080501/milyen-az-holtter
Személyautóval is megvannak ezek a gondok.
Figyeljünk oda!
haggyma
------------------
http://bringapolo.extra.hu
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!
Úgy emlékszem, hogy
Úgy emlékszem, hogy heidelbergi kirándulásom során olyan bringautakat láttam, amik a kereszteződések előtt lemennek az úttest szintjére és átalakulnak kerékpársávvá. Talán máshonnan még linkelt is valaki képet ilyenről.
üdv adamekp
na, Szombathelyen meg van
na, Szombathelyen meg van olyan, ami pont fordítva van. Kereszteződés előtt felmegy az útról a járdára a bringasáv...
Szegeden, a Csongradin is
Szegeden, a Csongradin is ilyen van, varosbol kivezeto oldalon.
Befele meno oldalon a keresztezodes vegen felvezetik a jardara, hogy aztan 50 meterrel kesobb levezethessek. Ezt soha nem hasznalom. A keresztezodes e aga nem szuk, csak a nagyon ritkan hasznalt balkanyar savot kene egyberakni az egyenessel haladoval, es akkor lenne hely mindket oldalon felfesteni a kerekparsavot. De valamiert nem akarjak...
atomboy
ja, gondoltam, hogy sok
ja, gondoltam, hogy sok helyen lehet ilyesmi. ez is olyan helyen van, ahol nem szűk a kereszteződés, tehát hely van bőven.