Délmagyar cikk a Szeged-Baja kerékpárútról,aminek egy részét kifelejtették.
A tervező persze megmagyarázza az értetlenkedőknek.
"– Hát, ez így alakult – indokolt Borbolya Erzsébet tervező, a Delta-Terv Kft. ügyvezetője. Szerinte a kerékpáros közlekedés az elmúlt két-három évben kapott nagy hangsúlyt. Az autópályát 2005 decemberében adták át."
A megoldás külön kerékpáros híd persze nem a kerékpárút oldalában,azaz kétszer lehet keresztezni egy forgalmas főutat.
A teljes cikk: http://www.delmagyar.hu/szeged_hirek/kifelejtettek_a_kerekparutat/2104316/












"Hát, ez így alakult –
"Hát, ez így alakult – indokolt (???) Borbolya Erzsébet tervező, a Delta-Terv Kft. ügyvezetője"
vs.
évente 2–3 ember hal meg ezen a szakaszon kerékpáros balesetben
Ha majd Négyökrű Gyulánét is megöli egy gyorshajtó a „LED lámpákkal, védőszigettel kijelölt részen” átgázolva, amikor éppen –feleslegesen– tolja át a biciklijét a főúton, akkor a kedves tervező megint csak széttárja kezeit, mondván, hogy „így alakult”? A led lámpák megállítják a kamiont vagy a 160-nal menő sportautót?
Szerinte a kerékpáros
Szerinte a kerékpáros közlekedés az elmúlt két-három évben kapott nagy hangsúlyt.
Hol él ez az ember?!
egyébként a gugli nem ismer Borbolya Erzsébet tervezőt
Bombolya bonnie
Bombolya
bonnie
Az cikk egyik kommentelője
Az cikk egyik kommentelője szerint Bombolya Erzsébet. A délmagyar színvonala már csak ilyen.
Őt ismeri a gugli ;)).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
kösz! Bombolya van!
kösz! Bombolya van!
Megeloztel, Sagan. Pont ezt
Megeloztel, Sagan. Pont ezt a cimet akartam en is adni.
En nem tudom felfogni ezt az idiota tervezot. Miert engednek ilyen tapasztalatlan emberekre bizni a tervezest? Minimum azt tehetne, hogy meghallgatja az erveket, es figyelembe veszi. Nem ez az elso balesetveszelyes baromsaga. Komolyan itthagyom ezt az orszagot.
atomboy
Egyértelműen ez volt a
Egyértelműen ez volt a cikk kulcsmondata.
Nem tapasztalatlannak mondanám hanem szűklátókörűnek. Ráadásul valószínűleg úgy tervez kerékpáros létesítményt,hogy életében nem ült biciklin.
Kiskunfélegyházán is alkotott 2007-ben:
"Bombolya Erzsébet: Elmondta, hogy közlekedéstervezéssel foglalkozik. Hasznosnak tartja, hogy elkészült ez a terv. Tavaly ősszel jelent meg az útügyi műszaki előírásai, mely leírja a tervezhető kerékpárutak paramétereit. Olyan szemmel készítették, hogy próbálták kijelölni az oldalt is, ahol a kerékpárút lesz. Összevetették a közúti forgalmat, a kerékpáros forgalmat. Begyűjtötték a baleseti adatokat. Akár kül- akár belterületen célszerű az önálló kerékpárút építése. Ez a szabvány a közutakhoz hasonlóan már kategorizálja a kerékpárutakat is. Kiskunfélegyháza a kerékpáros út mellékhálózatba tartozik. A pályázat kiiróktól függően írják ki a kerékpárút szélességét, a kétirányú kerékpár út belterületen 2,6 m kell hogy legyen. Készített térképet és fotókat, ezt bemutatja. A térkép alapján jól lehet szakaszolni, hogy mekkora szakaszokat lehet beadni pályázatra."
Egyébként az nem jó megoldás ha a normálisak mennek el, a hülyéket kéne teleportálni.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Ezt a jegyzőkönyvet én is
Ezt a jegyzőkönyvet én is megtaláltam :)
Egyébként tényleg nem tapasztalatlan, hiszen Kerékpárútak (!) címmel fölsorolja referenciái között az alábbiakat:
Sándorfalva - Alkotmány u.
Csongrád - 451.sz.út mellett
Mindszent, kerékpárút 2 km 2002
De ti biztosan találtok a munkásságában több, valószínűleg nem túlzottan bringabarát megoldást (díszburkolatok, csomópontok, körforgalmak, útszélesítések) a fenti linken.
Országútra bringaút,
Országútra bringaút, lakotton belül bringasáv.
Ahogy mondod. De országuti
Ahogy mondod. De országuti bringaútnak lehetőleg minél kevesebbszer kéne keresztezni az országutat (magyarul SEMENNYISZER), mert minden az országúton bringát áttolva könnyen kivasalhat a kamion. Itt meg egy híd miatt átt kell menni egyszer és utána visszamenni, mert a tervező "kifelejtette" a bringautat a megfelelő oldalon. Tehát ezentúl azt az évi 2 bringást átkelés közben csapják majd el.
Ezt én se értem hogy
Ezt én se értem hogy gondolták.
Üdv! Referenciákból: Szege
Üdv!
Referenciákból:
Szeged, Horgosi út - Szabadkai út körforgalom 2004
Megvalósult, Eurovelo:
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#534432072...
A referenciák közt nem szerepel (vajon miért) a Tompai kapu úti gykpút, ami több száz kerós mindennapjait keseríti meg. 500 méteren belül kétszer keresztbe a forgalmas úton, minden átvezetés nélkül, egyik végén egy kereszteződésben.
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#534431589...
A többi képen látszik, hogy de iure kitiltották a bicikliseket a városból, és 194+2 napja hiába pofázunk emiatt. (+ még a tervezéskor szóltunk, de azt mondták erre is, hogy lefelejtődtek az átvezetések!) Ez is a tervezőt "dicséri."
...
CsImi
Ez borzasztó. És valaki
Ez borzasztó. És valaki ezeket jóváhagyta? Átvette? Döbbenet.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi, piros csíkos bukó, rettentő kék kesztyű, lámpa a sisakon.
Összecsipegetve az
Összecsipegetve az infókat, szerintem nem is az a baj, hogy a régi 55-öst (Az új út északi oldalán) fel akarják használni.
A baj az, hogy a kerékpárút többi szakasza mind az út déli oldalán készül! (ugye?) Ha igen*, az már autópálya nélkül is bajos lenne, hiszen Domaszék az úttól északra van, tehát eleve egy keresztezés mindenkinek, aki oda vagy onnan menne biciklin.
Szerintem Domaszéktől Szegedig végig az északi oldal lenne jó, és ha nyugatabbra már megépült* a déli oldalon, ahhoz D. belterületén, lámpával védve lehetne csatlakozni.
*Néhol csak tippelgetek, hogy pontosan mi hol épül(t) vagy terveződött meg. A helyi igényeket meg pláne nem ismerem. Lehet, hogy hülyeség, csak ötletelek.
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Nu ez nem Szeged, hanem
Nu ez nem Szeged, hanem Debrecen, de azért tanulságos levélváltás:
http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/nem-veszelyes-az-uj-kerekparut...
Viszont most már tudom mit
Viszont most már tudom mit kell mondani,ha az útról a bringagyalogra akarnak küldeni:
Válasszon el téged a "K" szegély ;)).
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.