Életem első bicajtárolója



Tisztelt Hölgyeim, és Uraim, engedjék meg hogy bemutassam első komolyabb hegesztett szerkezetemet, melyet vastelepi másfél colos csőből, és 60*20-as zártszelvényből készítettem, és felszedhetetlen módon betondübelekkel rögzítettem, így téve kellően lophatatlanná. (Bár aki egy 3 m^3 űrméretű cuccot felszed, és kivonszol a ház udvarából 1 hozzáláncolt bicaj miatt, annak elismerésem :))
Kár, hogy a gyártás folyamatát nem dokumentáltam, mert a 6 méteres csöveket darabolni, és ilyenné hajlítani a haveromnál roppant látványos volt.
A lényeg, hogy a saját munkadíjamat nem számítva (ami azért vagy 5 napnyi melót fedezne) kb 60 ezerből kijön egy ilyen, ami a kerékpárklubos 15000*7-es árhoz képest jobb, és még a barkácsolás öröme is megadatott :)
Tök jófej a ház, hogy ebbe az ötletembe belementek a lakógyűlésen, már csak egy tetőről kell meggyőznöm őket.

Már csak egy kérdésem lenne. Ki akarok rakni fölé valami képet, hogy hogyan ne lopassák el a bicajokat, mert bár a tároló biztonságos, a házban kb 90% spirállal kötöz. Van erre valami kész tájékoztató lap, vagy én csináljak?

Kösz a segítséget. :)

CsatolmányMéret
001.jpg159.47 KB
002.jpg172.04 KB
003.jpg171.6 KB
004.jpg145.49 KB
005.jpg210.48 KB
006.jpg160.53 KB
Hegeszt

Hozzászólások

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
dzoli képe
dzoli
1 k, 2009-07-14 10:46

Mekkora! Gratulálok, tök ügyes vagy!!! Ez egy belő udvar?

Peta képe
Peta
2 v, 2009-07-19 12:49

Igen, a házunk belseje :)

Laccy képe
Laccy
3 k, 2009-07-14 10:48

Nagyon állat!
Gratulálok! Sok helyre ilyen tároló kellene, a mostaniak helyett!
Nagyon szép munka!

DonKartács képe
DonKartács (nem ellenőrzött)
4 k, 2009-07-14 11:04

Gratula!

én ugyan nem gyártottam mág hasonlót sem, de láttam már olyan bringatárolót amit először kültéri dekorációnak néztem be első körben...most az után kajtatok hogy belinkelhessem, addig itt van ez :

http://www.thersa.org/__data/assets/image/0009/204876/bike_theft_Grant-H...

Flicka képe
Flicka
5 k, 2009-07-14 11:18

lakat

Flicka

lrdr képe
lrdr
6 k, 2009-07-14 14:00

Nekem is ez jutott eszembe először, bár nem emlékeztem, h ennyire nem grafikus ill. h ez alapján gondolkodni kell ahhoz, h rájöjj,melyiket válaszd.:P

Peta képe
Peta
7 v, 2009-07-19 13:05

Ez az, köszönöm! Egy kicsit majd még kiegészítem, hogy hogyan érdemes lakatolni, laminálom, aztán kiragasztom.

Zizz71 képe
Zizz71
8 k, 2009-07-14 11:22

Szép lett, gratulálok, ügyes vagy! A falon levő szerkezeten lesz majd a tető?

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos

Tomacher képe
Tomacher
9 k, 2009-07-14 11:26

Vagy bringatámasz futároknak ;)

------------
Life is Random

Peta képe
Peta
10 v, 2009-07-19 13:07

Nem, mint ahogy lejjebb is rávilágítanak, az a (volt) szőnyegporoló. :D

feb képe
feb
11 k, 2009-07-14 11:23

Először is gratulálok a szép munkához, másrészt viszont lenne pár javaslatom az elkövetkezőekre:
Az MK Kerékpárolók kialakítása és elhelyezése azt írja, hogy a támaszok közti távolságnak min 120 cm-nek kell lenni ahhoz, hogy mindkét oldalról kényelmesen lehessen lakatolni hozzá. Az általad készítetthez szerintem nem lehet mindkét oldalról bringát kötni, ami az jelenti, hogy a 6 U profilból 3-at elhagyhattál volna.
A második inkább személyes parám: én a csöveket kiöntöttem (öntettem) betonnal, ami ugyan atomtámadás ellen nem véd, viszont flex és tekerővágó ellen igen. Sajnos egy tekerővágóval gyorsan és hangtalanul el lehet vágni egy ilyen csövet (bár nem hallottam róla, hogy loptak-e már így)

Tomacher képe
Tomacher
12 k, 2009-07-14 12:03

+1. a kevesebb néha több.

ha a 7 U helyett 4-et teszel le, akkor is 8-8 bringát tudsz rálakatolni, de ár/érték arányban még jobb lesz a konstrukció.

------------
Life is Random

H.L. képe
H.L.
13 k, 2009-07-14 12:05

-Amivel levágják ezt a vasat, azzal a záradat is elvágják. Flexszel az Ulakatodat is levágják.

-az első gondolatban van valmi, de ettől még hiper szuper amit alkotott!

És milyen döfi már, hogy saját támasza jut mindenkinek, és nem kell attól félni, hogy egy idióta szétbarmolja a bicajomat, miközben igyekszik kiszabadítani sajátját.

Szóval így kicsit több munka, meg drágább, de jobb a bringának. :)

Sztem pazar! :)

feb képe
feb
14 k, 2009-07-14 12:11

Az 120-nál már nem kell félni, hogy összebarmolják a bringádat, mer kényelmesen elfér a lakatoló is meg a 2 bringa.
Tekevővágóval a vas 1 perc, az U lakatot viszont nem viszi. hát még a láncot.

Szerintem is nagyon pazar...
Sajnos az általam alkotottat már hónapok óta nem sikerül berakni az udvarba a kedves lakótársak miatt.
Nem engedek abból, hogy tető is legyen fölötte.

H.L. képe
H.L.
15 k, 2009-07-14 12:18

Mármint ha 1 vasra kettő bicajt kötsz, akkor lehet a két vas között akár 3 méter is, az egy vason lógo bicajok egymáshoz érnek, fékbowden beakad, pedál küllőbe, és ha valaki kifeszíti a sajátját, kárt tehet a másikéban.
Így meg 1 vason egy bringa, teljes biztonság, szóval előnye tuti van, a kérdés hogy megér-e ennyi pluzs munkát.

Mi az a tekerővágó? a google sem segített. :(

Lathor képe
Lathor
16 k, 2009-07-14 12:19

Kicsit off. Csak sejtem mi az a tekerővágó, meg akartam nézni, de semmilyen kereső nem találja, mi a hivatalos neve?

feb képe
feb
17 k, 2009-07-14 12:38

Csővágó vagy görgős csővágó.

Peta képe
Peta
18 v, 2009-07-19 13:21

Én úgy gondoltam, hogy 8 bicajnak így tuti van hely, (sztem többen úgyse fogják használni), de ha akarnák, kis kényelmetlenséggel lehetséges. A BME némelyik (nem ilyen jellegű) tárolójában sincs több hely, és kényelmetlenül bár, de megtelik. (Sajnos a tervezéskor egyből magamból indultam ki, hogy ha tele lesz, akkor majd betolatva a hátsó háromszögbe lakatolnak, és így tuti elfér akár 14 is, de ezt még nevelő tevékenységnek kell megelőznie :)

Betonnal eszemben sem volt kiönteni, így is rohadt nehezek voltak a csövek (1 cső 2 méteres), és a görgős csővágóval is két helyen kéne elvágni, ami a gangoló nénik szemfülességét nem kerülné el :D

Ja, a szélességhez még annyit, hogy számoltam motorokkal is, van egy arc, aki az udvarban tárolja, (pontosabban a pincelejáróban), és az is lehet, hogy majd én is élek a lehetőséggel :D

feb képe
feb
19 k, 2009-07-14 12:46

Nagyon szépek lettek a csőhajlítások.
Mivel csináltad?
Kitömted homokkal?

Peta képe
Peta
20 v, 2009-07-19 13:36

A hajlítást a barátom műhelyében csináltuk egy 40 éves hidraulikus csőhallító géppel, aminek a szimmeringjét előtte még meg is kellett reparálnunk, mert nyomta ki a hidraulikaolajat :) Én először ívesre akartam, de miután felmértük a lehetőségeinket, csak ilyen formát tudtam kispekulálni, ami 7 többé-kevésbé hasonló profil legyártását tudta eredményezni. A gép ugyanis max 90°-ot tud hajlítani, és a 45+90+45 jobban tetszett mint a 2*90. Annyi a baj, hogy így magasabb lett, mint szerettem volna, így a kormány nem minden bícajtípusnál fér el fölötte. (Megint arra apellálok, hogy úgyse szemből állnak be, hanem farral, ami mondjuk nem tuti). Hajlítottunk előtte két próbát nem párhuzamos szárakkal, de azokból nem tudtunk volna determinisztikus gyártástechnológiával még ugyanolyanokat csinálni.

Krisztab. képe
Krisztab.
21 k, 2009-07-14 11:29

tyűha, mikor indítasz vállalkozást? :)

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

Peta képe
Peta
22 v, 2009-07-19 13:39

A haveromnak van, bár inkább kaputechnikával foglalkozik, de lazán csinálhatunk még akárhány ilyet :D

DonKartács képe
DonKartács (nem ellenőrzött)
23 k, 2009-07-14 11:59

meg ez

http://i.treehugger.com/files/PzCyclepods.jpg

DonKartács képe
DonKartács (nem ellenőrzött)
24 k, 2009-07-14 12:07
Peta képe
Peta
25 v, 2009-07-19 13:41

Iparművész azért nem vagyok :D

dezso képe
dezso
26 k, 2009-07-14 12:44

Na és a porolóhoz oda lehet majd férni? :)

bardoczi képe
bardoczi
27 sze, 2009-07-15 15:09

magyar ember porolni is csak nyeregből porol! :)
fasza lett. gratulálok.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

Peta képe
Peta
28 v, 2009-07-19 14:00

Hehe. :) Én a másik szemben levő lépcsőház elé szereltem volna, a lakógyűlésen mondták, h legyen a poroló alatt, és akkor majd a beéppíthetem porolót a tetőbe egyszer. A házirend szerint egyébként tilos porolni a porolón :D
A tavalyi blogbelegyzésemben is te akadtál fenn a poroló poroló mivoltán :) Egyébként az ottani kép nem csak a gerinclakat miatt gáz. Mielőtt munkához láttam ott, megvizsgáltam azt a porolót, és a rúd a konzolra hegesztett gyűrűkbe csak egyszerűen be van tolva, és fél mozdulattal kihúzható. Sztem azért nem láttam többször úgy lakatolva azt a bicajt, mert egyből el is lopták :D Mellesleg a tulaj azért tárolta akkoriban az udvaron a bicajait, mert előtte pár nappal nyúlták le az előző kettőt a kapualjból...

Meglátó képe
Meglátó
29 k, 2009-07-14 13:04

Meglátó
Gratula, ügyes vagy!!! :-)))
-------------------------------------------
Ne feledd;ha valaki megsért, 42 izom rándul meg az arcodon. Azonban, mindössze 4 izom működése szükséges ahhoz, hogy kinyújtsd a karod és pofán vágd.

Gida képe
Gida
30 k, 2009-07-14 15:17

szerintem nagyon ugyes vagy! Gratulalok!!! (es irigykedem is:)
A haz a VI.VII. kerben van?

gida

Peta képe
Peta
31 v, 2009-07-19 14:01

Ötkerület :)

gaze képe
gaze
32 k, 2009-07-14 16:10

impozáns.
a technikai részéhez nem értek, de jól mennek ezek a barna csövek a házhoz. jó ránézni.

mochook képe
mochook
33 k, 2009-07-14 22:33

kiralyos! tetszik

Bendi képe
Bendi
34 sze, 2009-07-15 00:15

De jóóóó:D

Bendi

toreki képe
toreki
35 sze, 2009-07-15 15:55

Nagyon jó lett. Viszont a csavarokat hegeszd oda a zártszelvényhez, különben egy éjszaka ellopják az egész tárolót. :)

Peta képe
Peta
36 v, 2009-07-19 14:54

A csavarok hozzáhegesztésére én is gondoltam, de aztán jobb ötletem támadt. Ha valaki el akarja mozdítani a tárolót, tizennégy helyen kell elflexelnie tőből a hozzáhegesztett csöveket :D

mcysh képe
mcysh
37 v, 2009-07-19 13:07

Nagyon jól néz ki.
===
bácsi a biciklin

youdit képe
youdit
38 h, 2009-07-20 12:37

+1

Peta képe
Peta
39 v, 2009-07-19 14:55

Köszönöm mindenkinek a baráti szavakat, örülök, h nektek is tetszik, szerintem is szép lett :)

feb képe
feb
40 v, 2009-07-19 22:52

Lehetne kérni képet a tárolóról, mikor már le van kötve pár bringa?

Peta képe
Peta
41 h, 2009-07-20 09:43

Furcsa módon mióta elkészült, kevesebb a bringa a házban. Előtte mindig volt 3-4 a kapualjban, azóta egy se. Sztem a t. lakók nem bírják a kánikulát :D Én meg most nem leszek itthon 2 hétig, de ha belakják, csinálok képet.

Peta képe
Peta
42 sze, 2009-10-14 23:46

Engedélyt kaptam a háztól, hogy megvalósítsam a tetőt is. Meggyőzte őket a fotósoppban összehevenyészett "látványtervem", amelynek alapképén már használatba is van véve a tároló.
Nagyjából ilyen lesz, majd belinkelek egy igazi képet is, ha kész lesz, ma kezdtem megvenni az anyagokat hozzá.

bonnie képe
bonnie
43 cs, 2009-10-15 00:00

Szia!
Látom nem működik a kapcsolat gombod, megtennéd, hogy írsz nekem a bonnie kukac rabic pont org-ra? Pár anyagi jellegű kérdésem lenne a tárolóval kapcsolatban.
Köszi!
bonnie

Peta képe
Peta
44 cs, 2009-10-15 00:53

Küldtem :)

feb képe
feb
45 cs, 2009-10-15 11:22

Igen csinos a tetőterv, de nem látom pontosan, hogy merre is lejtene.
Az enyém ehhez képest csúnya kontármunka lesz (remélem péntekre már elkészül)

Peta képe
Peta
46 cs, 2009-10-15 12:01

Hátrafelé lejt, hogy a beálló emberkék ne kapják az egészet a nyakukba :D A porolókonzol belső 3szögébe talán még egy ereszt is fabrikálok, ha minden igaz, maradt valami hasznosítható hulladék a tető most elvégzett ereszfelújításából. Ezen kívül kerti szolárlmpákat fogok ráaggatni, hogy este is legyen világítás :)
Biztos jó lesz a tied is, majd tegyél fel képet a te topikodba :)

feb képe
feb
47 cs, 2009-10-15 12:13

Arra mindenképp figyelj, hogy az eső ne a falra menjen!
Ha nem lesz túl ronda, rakok fel képet ;)

Peta képe
Peta
48 k, 2009-10-20 14:40

Elsősorban bonnie-nak, de másnak is érdekes lehet:

Összeszámoltam a dolgokat. A tároló mindenféle amortizáció, szerszámok, meg munkadíj nélkül 30000-be került, csak anyagában. De ugye kellett hegeszteni, betont, és acélt fúrni, flexelni, nyilván nem minden ilyen szerszám van mindenkinek.
A tetőhöz megvettem a műanyagot tegnap. Ez volt a legdrágább, 47000.-, ugyanis 3mm-es víztiszta polikarbonátot vettem, amiből 6 m^2 ennyibe kerül. Ezen felül a hozzá való vasanyag+ kötőelemek kb 15000-be kerülnek, tehát a tető anyagárban kb 60ezer. Persze lehet más megoldáshoz is folyamodni, pl nem teszek bele görbületet, és akkor síkplexi is mehet rá, vagy esetleg üregkamrás polikarbonát, ami sokkal olcsóbb, de bonyolultabb szerelni, és nem átlátszó, csak áttetsző. Emellett a tetővel lesz szívás rendesen, rengeteg flexelés, meg hegesztési melóm lesz vele, hogy ilyen íves cuccos legyen a végén. A falba a befogó kampók minél magasabbra történő berögzítése se lesz egyszerű, valószínúleg felállok a porolóra, és ott fogok akrobatizálni az ütvefúróval :D De az erőviszonyok annál jobbak, minél meredekebben megy a drót.
Spórolni még ott is lehet, ha oszloppal csinálod meg. Akkor kb 5000-ret lehúzhatsz, mert a drót-kampók-kötélszívek-feszítőanyák ennyibe vannak. Kell viszont 2 oszlop.
A spórolás egyik módja az is, ha minden acél elemet hulladékból csinálsz. Bihari úton 50 forintért lehet venni a vastelepen kilóját, így csináltam a barátnőm melóhelyén tárolót százasból :D, viszont sokat kell guberálni, nem biztos, hogy találsz pont olyat, amilyet szeretnél, vagy netán van, csak épp a szemétdomb (vasdomb) alján... Szóval nem egyszerű.
Ha csináljátok a csőhajlítást, arra figyeljetek, hogy a kormány vonalánál legyen alacsonyabb a teteje, mert én a tervezés során ezt kihagytam...

bonnie képe
bonnie
49 k, 2009-10-20 14:56

Köszönöm a részletes választ!
A tető nagggyon drága. Sztem nálunk vmi egyszerű hullámlemezből lesz csak :(
bonnie

feb képe
feb
50 k, 2009-10-20 14:47

Azt a rott! 47 ropit szántál csak a műanyag lemezre?
Jól el vagy eresztve, bár bizonyosan jobban fog kinézni, mint egy olcsó gány megoldás (amit példul én is csinálok)

Peta képe
Peta
51 k, 2009-10-20 15:30

A ház pénzével gazdálkodom :) Max 60ezres költségkeretet kaptam, és azért ezt választottam, mert az olcsóbb, 27000-res Sztirol-akril-nitril lemez ridegebb, és elpattan pl egy nagyobb jégesőben. Ez meg olyan, hogy úgy össze lehet hajtogatni, h a kocsi utasterében hoztam el a teljes 6 m^2-t összetekerve. Soha nem fog eltörni, nem sárgul be a napfénytől, és nem fog úgy kopogni, mint a hullámlemez, az üregcellás, vagy a bádog.

Lehetett volna OSB+zsindely még, de az árnyékot csinált volna az udvarra, és a tesómon kívül egy udvari lakás ablakából se lehetett volna látni, ha valamit bütykölnek alatta. Mellesleg az is 20 körül lett volna.

A legfontosabb szempont az volt, hogy esőben ne kopogjon az egész udvar, és hogy ne legyen árnyék.

(Mellesleg én annyira mániákusan spórolok a vízzel, hogy a ház közös költségébe már rég megtérítettem előre ennek az árát :D)

Bencze képe
Bencze
52 k, 2009-10-20 15:37

Én nem vagyok ilyen ezermester, irigylem az ilyeneket, mint te :)

Peta képe
Peta
53 k, 2009-10-20 16:25

Pedig nem csinálok olyan ördöngős dolgokat ám... És nem is tanított senki ilyesmire, bármelyik lakatos körberöhögne, ha tudná, hogy mennyit vacakolok ezekkel :) Na jó, nem, viszont tényleg rá lehet jönni, hogy mit hogyan csináljak, ha van egy kis kreativitásom, meg türelmem. Netről is sokmindent meg lehet tudni.
Szóval hajrá, mindenki barkácsoljon otthon! :)

Peta képe
Peta
54 h, 2009-11-09 23:51

Kész a tető, pont olyan, mint a terven, csinálok róla egy külön bejegyzést, hogy ott is fényezhessem egy kicsit magam :P