"A város koncessziót szerzett a francia államtól a folyópart meghatározott szakaszainak hasznosítására. Négy tervezőcsapatot bíztak meg tervek kidolgozásával. A nagyobb részt várostervező, tájépítész szakértőkből álló zsűri az In Situ/Jourda/Coup d'éclats tervezőirodákból álló csoport tervét választotta ki 2003 február 13-án."
"10 hektáros városi park – 5 km hosszú sétány
A cél nem nemcsak egy egyszerű folyópart-rehabilitáció volt, hanem a városi életmódban bekövetkező változásokat és a városi közlekedési módok változását lekövető átalakítás, bevonva a tervezési folyamatba a lakosságot is."
"Lyon domborzati viszonyai hasonlók Budapestéhez: a dombtetőkön jellemzően kevés a bicikli, fölfelé ugyanis lényegesen kevesebben tekernek...Ennek a rendszernek a segítségével jelentősen csökkent a belvárosi munkahelyekre igyekvők autós forgalma."
"A projekt legkényesebb pontja a parkolás kérdése volt. A rakpartok átalakítását megelőzően ugyanis a terület a belváros parkolási zónájaként funkcionált. A munkálatok előrehaladtával fokozatosan számolták fel a parkolóhelyeket, újakat nyitva a város parkolórendszerének átalakításával. Ez önmagában nem lett volna elégséges, ha nem gondolják végig a város vezetői a városi közlekedés meglévő és kívánt állapotát és dolgoznak ki egy átfogó koncepciót, illetve ezzel párhuzamosan, ha a város lakói nem látják be közlekedési szokásaik megváltoztatásának szükségességét. Egy új metróvonal és a régebbiek meghosszabbítása már folyamatban volt. Emellett digitális jelzőtáblákat helyeztek a megállókba, melyek pontosan tájékoztatják az utasokat a buszok, trolibuszok, villamosok „hollétéről”. A radikális változást azonban a kerékpár, mint tömegközlekedési eszköz bevezetése hozta."
részletek az Építészfórumon
Lyon – avagy hogyan szépítsünk rakpartokat?












Úristen, de jó ez. Kicsit
Úristen, de jó ez. Kicsit hunyorítva tényleg a Parlamentet meg a Margit hidat látom.
mit szívtál? Én is kérek
mit szívtál? Én is kérek belőle!!!!!
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
A hunyorításhoz vagy a
A hunyorításhoz vagy a látáshoz kellene neked az a szer? Mer' asziszem olyan nincs ami mindkettőhöz jó. Még a jó szilvórium is csak az egyiket tudja előidézni egyszerre. :D
__________________________________________________
Ami nem adekvált, azt meg köll jól adekválni, oszt az lössz.
Oda akarok menni!!! De jó
Oda akarok menni!!! De jó is lenne ha nem kéne több száz kilométert utazni ezért, csak pár tízet.:)
--------------------
Fekete-szürke Mongoose Rockadile
elotte - utana, par kep
elotte - utana, par kep pdf-ben ( utana - nagy szines kep, elotte : fekete - feher, jobb also sarok)
Kulon figyelmet erdemel a 4. es a 7. oldal, itt szepen lathato hogy az emlitett partszakasz legalabb felen hogyan parkoltak az autok... negyes sorban. Szoval nem harom parkolohely tunt el.
A legszebb az egeszben hogy az emberek nagyon gyorsan belaktak az atrendezett partot. Annyira, hogy haladosan biciklizni mar nem mindig lehet rajta szep idoben vagy hetvegen este - tul sok a gyalogos, a kijelolt kerekparuton is. De hat ez legyen a legnagyobb gond, elmeny volt latni ahogy ezt a tervet vegigvittek!
Mindenhol belakjak
Mindenhol belakjak pikk-pakk. Csak valahogy at kell vinni a terveket a mindentakadajozo foosztalyokon es a sok tiltakozo varoslakon, aki aztan 2 nappal atadas utan mar kirobbanthatatlan a nyugalombol, a jo levegorol...
- errorka
*Before-after nagyon komoly. Tenyleg nagy a hasonlosag Lyon es Budapest kozott. Illetve egyelore meg csak a before-nal :F Remeljuk valtozik a helyzet...
"ezzel párhuzamosan, ha a
"ezzel párhuzamosan, ha a város lakói nem látják be közlekedési szokásaik megváltoztatásának szükségességét"
Nalunk itt (is) bukik...
- errorka
dublinban meg corkban a
dublinban meg corkban a folyó fölé nyúló 3-5m-es fém szerkezetes fa járdás cuccal csináltak korzót. mondjuk az ottani folyók más jellegűek, és a hajóforgalom a városon kívülre szorult, nálunk meg rengeteg a móló, de azért vannak jó példák, amin el kéne gondolkodni.
×
ogreflikker
Milyen szép is lenne, ha
Milyen szép is lenne, ha mindkét alsó rakpart hatalmas sétáló, bringa útvonal lenne. Árnyat adó fákkal, sok-sok békésen sétálgató emberrel...
De jó is lenne, de valahogy
De jó is lenne, de valahogy úgy érzem, hogy soha nem lesz itthon ilyen, pedig optimista vagyok.
__________
Jazzműhely
Kéne. Nagyon,nagyon
Kéne.
Nagyon,nagyon kéne!
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
OFF: azért ez se semmi:
OFF: azért ez se semmi: külön deszkás és BMX-es terület (az a másik képen van fent)! Ilyet itthon sehol nem látni, hogy köztéren kialakítottak volna, ahol tényleg úgy lehet deszkázni, hogy nem szólnak az emberre. Az Erzsébet tér ilyen volt, csak eladta a tervezője állítólag jó pénzért.
Lehet irigykedni rendesen.
__________
Jazzműhely
félcső van, a 9. kerületi
félcső van, a 9. kerületi Lenhossék parkban - ami amugy szinte az egyetlen olyan park a városban, amit egy teljes(!) lebontott(!) háztömb helyére hoztak létre, gondolva azzal, hogy a környező lakások értéke nőni fog, egyszerűen attól, hogy élhetőbb környezetbe kerülnek (így végsősoron nem veszteség az erre a területre föl nem épített lakások száma - bevétel kiesése...), sőt még egy kis füvesített dombot meg lejtőt is építettek - ami sokszor (sajnos) egy városi gyereknek kuriózum számba megy! ha nem jártatok még ott megnézni azért érdemes egyszer! Mondjuk talán nem is véletlen, hogy épp franciákkal van együttműködésben a 9. kerület... meg is látszik!
A főváros is tanulhatna tőlük... :-) Milyen óriási és szép parkjaink, bicikli útjaink, futópályáink és játszótereink lehetnének végig a Duna mentén...
Nagyon jól néz ki és
Nagyon jól néz ki és egyértelműen működő modell, akárhol is próbálják az Egyesült Államoktól a Távol-Keletig. Én a levélfelületi indexet azért még növelném egyes szakaszokon, különös tekintettel a klímaváltozásra, valamint néhol javítanám még az esztétikai minőséget (ha erre a látványtervekből egyenesen lehet következtetni). Bár ellentmondásosnak hangozhat, a terület leromlásának elkerülésére a vonzó megjelenés és a tartós, igénybevételt álló megoldások a legjobbak, mivel ezek együttesen garantálják a terület folyamatos használatát és védelmét.
Nagyon jó ötlet a városrészeknek megfelelő szakaszolás, a periférikus területeken a galéria/ártéri erdő helyreállítása és a sétányok beillesztése (bár ennek módja a látványtervekből nem derül ki, de a természetközeli flórába ez szépen és kulturáltan megoldható), remek ötlet a közösségi funkciók (gördeszka/BMX park, játszóterek, sportlétesítmények) integrálása (ez hasonló azokhoz a tervekhez, amit a pesti rakpart északi meghosszabbítása helyett a vonatkozó Duna szakaszra terveztek, bár ezt az új lakóparkok részben keresztülhúzzák), és egészen kiváló ötlet a víz többszöri szerepeltetése a sétányon (bár közegészségügyi kérdéseket felvethet, tisztább Duna mellett nálunk sem volna műszakilag megoldhatatlan probléma).
Kötözködés: a cikkben szereplő "gabonafélék" vélhetőleg pázsitfűfélék akartak lenni (poaceae/gramineae), vagy már megint lemaradtam a taxonómiában...
Biztató, hogy az egyik
Biztató, hogy az egyik európai "ősdemokráciában" is közel 20 év telt el az igény felvetődése és a nyertes terv kiválasztása között...