A magyar bringások sokszor panaszkodnak az infrastruktúra hiánya miatt. Ez részben jogos, de sokan nem tudják, hogy milyen különlegességeken tekerhetnek nap mint nap.
A budapesti biciklis infra gyöngyszeme, zászlóshajója és hófödte hegycsúcsa kétségkívül az Andrássy úti Szemléltető Bicikliút. Eredeti célja az, hogy a biciklis infra során elkövethető összes tervezési hibát egy helyen szemléltesse. A gondos tervezők munkájának köszönhetően sikerült belerakni autók és járda közé szorított és andalgó gyalogosokkal kevert szakaszt is, színesítve macskaköves részekkel, életveszélyes kereszteződésekkel és váratlan módon beállított lámpákkal. A szemléltető bicikliutat rendszeresen látogatják külföldiek is: közlekedésmérnökök vizsgáján gyakori, hogy a végzős hallgatók reggeli géppel érkeznek Budapestre, és a vizsgafeladat részeként délutánra össze kell írniuk minden hibát, amit látnak. Ez eddig senkinek sem sikerült, a rekordot J. van der Berg (2007-ben vizsgázott, kitüntetéses diplomával) tartja 172 hibával.
A nagyvárosokban gyakorta gond a szabad területek hiánya, ami megnehezíti az új infrastruktúra kiépítését. A Bajcsy-Zsilinszky Kombinált Kerékpárút és Nemzetközi Buszpályaudvar tervezői bravúros módon oldották meg a helykihasználást: a buszok igyekeznek Bazilikához legközelebb megállni, aztán a kerékpárútra öntik a turistákat. Utóbbiak többségének leginkább az jár a fejében, hogy a sok látnivaló után neki most már nagyon, de nagyon kell pisilnie, és elszántan nekiindul akármi történjen is, a bringások nagy örömére. A létesítmény tervezői eredetileg még intenzívebb bringás-gyalogos interakciót szerettek volna, és a Bazilika mellékhajóin akarták elvezetni a bringautat (fordulóval az oltár előtt), de költségvetési okokból ezt sajnos el kellett halasztani.
A végére hagytuk a rakparton a Soroksári úttal párhuzamosan futó Gyógybringautat. Budapest vezetése megelégelte, hogy az egészségügyi turizmus leginkább a fogorvosokra korlátozódik, ezért a létesítményt speciális burkolattal látta el. 20 km/h feletti sebességgel haladáskor ez ütemesen rázza a biciklit, elősegítve a vesekövek szétporlasztását. Az Európában egyedülálló létesítmény látogatása ingyenes és nem igényel beutalót, de javasoljuk, hogy a páciens előtte mindenképpen konzultáljon szakorvosával.













Egyedülállóan
Egyedülállóan különleges magyar igazság:-)
És még vicces is. Gratulálok:-)
Sajnos pont ez a baj, h vicc
Sajnos pont ez a baj, h vicc az egész...
Sőt a legtöbb "fejlett"
Sőt a legtöbb "fejlett" országban nemhogy buszmegálló, de még tűzcsap sincs a kerékpárutakon. Padokkal is csak nálunk, Magyarországon látják el ezeket az utakat.
Mi az hogy nincs tűzcsap a
Mi az hogy nincs tűzcsap a bringaúton? És ha kigyullad a bicikli, akkor mit csinálnak? Hülye külföldiek!
tűzcsap: http://bringaut.fre
tűzcsap:
http://bringaut.freeblog.hu/Files/bringautas%20012k.jpg
----
A helyzet reménytelen, de nem súlyos.
Ez egy kényelmes
Ez egy kényelmes kapaszkodó és bringás tankoló (ha valaki egy kulcsot is hord hozzá) egyben!
nem, mert ez a
nem, mert ez a sávelválasztó, mint az autópályán a betonfal, nehogy a kanyarban összeütközzenek a szembe haladó biciklik.
Ahogy mondod, nem
Ahogy mondod, nem normálisak. Egyszer láttam egy képet külföldről. Azt hittem behalok: LEASZFALTOZTÁK a kerékpárutat... No comment, még szerencse, hogy nem vagyok rászorulva, hogy ott éljek.
Ez nagyon jóóóóó! X-D
Ez nagyon jóóóóó! X-D Mármint "ha kigyulladd mit csináljak?" :))
Gyakran látok arrafelé
Gyakran látok arrafelé felrobbanó kontrás kerékpárokat.
Kell tűzcsap.
........................
Formaharc és sci-fi.
XD és kiderül azért
XD és kiderül azért gyuladt ki mert a motor felmelegedet?! akkor te is égsz! hát ez már égés..(istenem de szar szóvicceim vannak... nem kell mondani!)
Figyelem! a komment íroja nem tud írni és hatalmas kocka! az esetendő félreértésekért és konfigtusokért énkérekelnézést!
Az Andrássyt és a Bajcsyt
Az Andrássyt és a Bajcsyt jól ismerem: katasztrófa. Állatorvosi ló. Tényleg, minden benne van, amit nemhogy egy szakértő, de egy laikus is tud, és elkerülné.
Emlékszem, a Bajcsy építése kapcsán annó, írtam én is, aki nem vagyok szakértő, hogy a másik oldalon sokkal jobb lenne, mert ott jóval kisebb a gyalogos forgalom. Állítólag a kávézók miatt nem lehetett. Ha valaki végigmegy a Bajcsyn a Nyugatiig, pontosan látja, hogy a Bazilika oldalában, a bankok, ill. a banknegyed, a Közép-Eu. Egy., az Akadémia stb. felé vezető oldalon, ahol egy posta is van, jóval több járókelő jön-megy, mint a másik oldalon. Ott alig lézeng pár ember. És az onnan nyíló utcákba sem áramlik senki, mert alig van ott valami.
Ezt csak az építtető szakemberek nem látták és tudták.
itt már csak a magyarok
itt már csak a magyarok nyilai bombái segíthetnek. :-D
Minden nap halálra
Minden nap halálra röhögöm magam...
A budai oldalon szisztematikusan nagy tömegben, egyenletesen elszórt és folyamatosan pótolt üvegszilánkokról, cserepekről ne is tegyünk említés. Szerencsére annyi van, hogy lehetetlen és felesleges is őket balesetveszélyes, hirtelen irányváltásokkal kerülgetni. Elvégre a gumisoknak is élniük kell valamiből.
Fekete Moser v.
Piros double disc KTM
Piros Hauser
Én csak átmegyek rajtuk
Én csak átmegyek rajtuk weldtite szalaggal, próbáld ki és nem fogsz izgulni többé, hogy mikor ereszt le:-)
Minden bringámon, minden
Minden bringámon, minden külsőm Schwable, kevlár erősítéssel. Azóta no defekt. De ettől még nem szeretek üvegtengeren áthajtani és a városban nemcsak én közlekedem.
Fekete Moser v.
Sötétkék double disc KTM
Piros Hauser
Ezért kell a rendes úton
Ezért kell a rendes úton nyomni nekijjek!
Ott az autósok rendszeresen szilánk-mentesítenek.
Reklám!!!
Reklám!!!
Dehogy is! Már nem tud vele
Dehogy is! Már nem tud vele eladást ösztönözni, mert mindenki azt használ. :))))
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Idevehetnéd az EuroVelo
Idevehetnéd az EuroVelo kerékpár út részeként kialakított enduro versenypályát is, ami Szentendre határa és a Megyeri híd között húzódik. Aki túléli komolyabb károsodás nélkül az első saras, nyomvályús erdei szakaszt, az megbirkózhat az elképzelhetetlen minőségű minőségű második aszfaltos szakasszal. A pálya különös kontrasztot alkot a két végén elhelyezkedő Megyeri hídi és Szentendrei szakaszokkal, melyekben kivetnivalót ugyan biztosan lehet találni, de a fenti versenypályához képest olyan mintha a Fertőnél tekernénk.
Az alternatívaként használható, a 11-es út nyugati oldalán futó "kerékpárútról" nem is beszélve. Ezen útszakasz vezeti szerintem az egységnyi aszfaltcsíkra vetített tökönrúgások számának Guiness rekordját.
Enduro, nagyon
Enduro, nagyon jó:D
Szabadság, szerelem, sebesség
Az a rész tehát EnduroVelo
Az a rész tehát EnduroVelo kerékpárút.
props :-) === bácsi a
props :-)
===
bácsi a biciklin
Vannak azért külföldön
Vannak azért külföldön is előremutató kezdeményezések. Amerikában pl a gyerekkel a forgalomban tekerő apukát óvatosan fejbelövik a tűzoltók, így figyelmeztetve a balesetveszélyre.
http://www.streetsblog.org/2009/07/28/always-wear-a-bullet-proof-helmet/
----------------------------------
Valamint autómentes településeket!
Méltatlanul elhanyagoltak a
Méltatlanul elhanyagoltak a kerékpárutak engedélyezett szerencsejátékai, a bringás betyárok félkarú rablói, a nyomógombos kerékpáros lámpák a Hungária körúti és Röppentyű/Göncöl kerékpárutakon. A szerencsés kezűek akár ugyanannyi zöldet is kaphatnak, mint a párhuzamosan haladó gyalogosok (ez a jackpot megfelelője), de az átlagos kerékpáros 4-5 kísérletre jut el az osztott pálya közepéig, ahol újra játszhat. Ebből is látszik, hogy itt cél a több játék, a szenvedélybetegség kialakulása valószínűtlen, az egyébként is egészséges kerékpározáshoz kapcsolódó nyereményt pedig nem lehet szeszesitalra, dohányra költeni. Épp ellenkezőleg: a nyertesek hamarabb szabadulnak az alapjáraton pöfögő vagy indulva füstöt okádó gépjárművek kipufogó gázaitól.
A Vérmezei
A Vérmezei kerékpárút@Krisztina krt. meg az orosz rulett? Vársz félórát a zöldre, nekiindulsz a bokrok takarásából, az autós meg vagy észrevette a rosszul elhelyezett pirosát, vagy nem. Könnyített verzió a Népligetnél, nehezített a Lágymányosi híd alatt.
Vérmezei kerékpárátkelő
Vérmezei kerékpárátkelő + 1
Szabadság, szerelem, sebesség
Vérmező - A név kötelez.
Vérmező - A név kötelez.
Komolyan behalok ezen a
Komolyan behalok ezen a topicon, a kommentek is jók. :D
'One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the darkness bind them'
Bartók Béla út Duna felé
Bartók Béla út Duna felé haladó bringasávjának az eleje? Na? Ott a hotel, ott a busz... És a nyíló kocsiajtók miatt csak az autósáv felöli szélén lehet menni...
________________
Bringasávot minden útra!
:D Nekem az egyik kedvencem
:D
Nekem az egyik kedvencem a szerémin a prielle kornélia és dombóvári között kanyargó, parkolót 2x keresztező, Demszky-karós balról, betonvirágágyásos jobbról szaksz. A virágágyás tényleg jó ötlet, lehet csodálni a benne termő gazokat, meg el se mer esni az ember arrafelé (inkább kikerüli).
Óó, olyan csudák vannak
Óó, olyan csudák vannak itten minálunk, hogy csak na. Szögedében van villanyoszlop bicikliút közepén, vagy McDrive bicikliút 30 cm-es hézagokkal (vadiúj), sőt, olyan is, ami iskolakapuban vezet, és agyon van sárgacsíkozva. (ott is, hol nincs bejárat) Szőregen egy nyárfa nőtt ki a bicikliút közepén, vagy 20-30 cm-es hegyet növesztvén. Ha kilombosodik, és megerősödik, árnyékot is adhat, ami kellemessé teszi a porban biciklizést. Amúgy meg már nem ritkaság, hogy a sötétben fák jönnek szembe pont olyan gyorsan, amilyen gyorsan tekerünk.Enélkül unalmas volna. :)
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#
megnyugtató, hogy szegedi
megnyugtató, hogy szegedi tervezők is ugyanabban a színvonalas képzésben részesültek, és sikeresen elsajátítottak minden fortélyt. így még évekig biztosítottnak látszik a hasonló akadálypályák építése. unokáink is látni fogják.
most komolyan, nem tök unalmas lenne az élet ezen az apró örömök nélkül? karbantartják érzékszerveinket, csiszolják kerékpározási technikánkat.
nem rossz, nem rossz, nagyon
nem rossz, nem rossz, nagyon szép képek :-) nálunk Budapesten csak egy tűzcsapot sikerült a biciklis út közepébe építeni, de látom, vannak ennél extrémebb esetek is, ld. villanyoszlop :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
óó, a röppentyű vadiúj
óó, a röppentyű vadiúj szakaszán is van egy, és ráadásul pont egy buszmegálló mögé rejtve...
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Jó a stílus :-) A
Jó a stílus :-) A fényképen lévő abszurd objektumot szinte már el is felejtettemhogy ott van, pedig gyakran megyek itt át. Szokták azt még nyomogatni?
Nem értem mi bajotok. Nem
Nem értem mi bajotok. Nem fizettek adót és még követelőztök. Meg a piroson is áthajtotok. Meg előrementek a sorban.
És különben is, biciklizni a természetben kell, mert a város erre nem alkalmas.
Régóta gondolom, hogy
Régóta gondolom, hogy igenis kellene teljesítményadót fizetnünk, és akkor mindenki befoghatná. Tekintve, hogy kerékpárúton maximum 300W teljesítményű dolog haladhat, én magam 300W-osnak tekintem. Eszerint a kalkulátor szerint: http://www.spbiztositas.hu/Mennyi-gepjarmu-adot-fizetek-.html 2004-es kerékpárom után évi 78 Ft lenne az adó.
Nekem egy forinttal
Nekem egy forinttal drágább havonta:-(
90 ft.-ot én is befizetném.:D
Cél a szolidaritás. beeee:D
És mikor kimész az útra,
És mikor kimész az útra, akkor beizmosítasz? Szerintem előbb számold ki, mennyit mész kerékpárúton, azután fizess külön a közútért.
Én a kb. 1985-ös Csepelem után mit fizetek? Zöldkártyám nincs, de biztos vagyok benne, hogy a károsanyag-kibocsájtásom elenyésző. :))
Ne haragudj, ezt a
Ne haragudj, ezt a beizmosítást nem értem, meg hogy mit kéne kiszámolnom.
apukám én nagyon is sokat
apukám én nagyon is sokat fogyasztok, főleg ilyen melegben vízüzemű vagyok, de főleg még nyomatom magamba a rostosat is!
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Áááá! Hagyd! Sok
Áááá! Hagyd!
Sok naplopó, ahelyett hogy a munkahelyén pedálozna itt eszi őket a fene.
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Vicces dolgokat tudnak
Vicces dolgokat tudnak műveleni... Valóban a Soroksári út melett menő történet eléggé vicces, de folytatódik Soroksáron... ER - EuroRöhely helyenként kiváló minőségű szafaltcsíkon, nem sokkal késöbb... Montival, szép, mert a Duna melett halad, országútisok kerüljék...
szépnek tényleg szép a
szépnek tényleg szép a Duna, csak nem jó, hogyha hullámozva nézed, utána meg macskaköveken rázva, vagy szinte egyirányú aszfaltcsíkon :D én ott lakok nem messze ettől az úttól, úgy hogy tudom milyenek a terepviszonyok :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
:D Nekem sem kell messzire
:D Nekem sem kell messzire gurulnom. ezek szerint azért neked sem kell bemutatni a környék idióta bringaúthálózatát... eléggé összefüggéstzelen nem vezet sehonnan sehova, amolyan hungarikum.
Mindenképp említésre
Mindenképp említésre méltó a Tatai úti Túléléstechnikai Kiképző Kerékpárút is, amely mellett autóbontók, szervizek, kézi autómosók, gumijavító műhelyek, alkatrészboltok vannak elhelyezve, garantálva az adrenalinfröccsre vágyó kamikaze-kerékpárosok élvezetét. Hogy teljes legyen az élvezet, az udvarok busás növényzete minden kilátást eltakar, így az extrém sportok kedvelői is kellő mennyiségű halálfélelmet érezhetnek az út során. Balról és jobbról is kaphatunk az oldalunkba egy lökhárítót, csak hogy érezzük a törődést. Slusszpoénként az egyik utazási iroda udvarából a kerékpárútra guruló nagy fehér busz garantálja a mókát, kacagást.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Szólnunk kell itt a Tatai
Szólnunk kell itt a Tatai Úti Túléléstechnikai Kiképző Kerékpárút kapcsán olyan, az út kialakításával nem szorosan összefüggő, a túlélés kérdését azonban érintő kapcsolódó akadályokról, mint
a) a bicikliúta kifelé nyíló kapu, amely -- a kihajtó autók sofőrje önkénye szerint -- teljes egészében elzárja az utat (erről valahol van már ítt egy bejegyzés egy hölgytől, akinek a reklamációjára "mivan, kislány, mivan?" típusú reakciót adott a kapu őrzője), illetve
b) a Rákos-patak melletti telep rendeltetésszerűen nyitott kapuján onerózus módon ki-be közlekedő, a kerékpáros bokája után (és bele) harapó kuvasz-szerű őrző-védő ebek.
Meg kell azért jegyezzük, hogy a kifelé nyíló kapu eredeti rendeltetése szerint nyilván biztonságtechnikai eszköz, lévén hogy azt a biciklist, aki felkenődött rá menet közben, már biztosan nem üti el a ki-be hajtó autó, így védve meg őt a balesetektől.
Nagyon jó. :-) Azért
Nagyon jó. :-)
Azért annyit hozzátennék, hogy az Andrássy úti macskaköves rész járda. Ott nincs bicikliút.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
De én nem is arra
De én nem is arra gondoltam, hanem a macskakővel borított buszmegállókra meg ilyesmikre, amiken áthalad a bringaút.
Azon nem halad át a
Azon nem halad át a bringSÁV, hanem megszűnik.
Nincs fel festve, így nem a bicikliseknek találták ki, kerülni kell balra az autósok elé, talán túl éled. De nem is arra tervezték, hogy biztonságos legyen. Így egy alternatíva marad, ha mégis ott mész, az úton kell rakni.
hivatalosan az két
hivatalosan az két egyirányú bringaút
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Tényleg, azt el is
Tényleg, azt el is felejtettem. Február óta nem sűrűn jártam arra.
_______///Hemü\\\________
\ Ezüstmúlt Kapitány. Érted. /
Említésre méltó még a
Említésre méltó még a kőbányai, Kápolna utcai tájékozódási- és ügyességi kerékpárút. Mérnöki bravúr, hogy a Liget tér és a Kőér utca között sikerült megoldani, hogy száz méter egybefüggő útszakasz sehol ne legyen, de helyenként néhány kerékpárhosszon több irány és úttípusváltás is következzen be. Műszaki kuriózum, hogy egy-egy kereszteződésben három útpályát is kell a kerékpárosoknak keresztezni. A pálya haladó jellegéből fakad, hogy külön figyeltek a tájékozódás nehezítésére: az úttest másik oldalán véletlenszerűen folytatódó kerékpárútra semmi sem figyelmeztet, vagy éppen a járdán vezetett kerékpárútszakasz jelzéseit mesterségesen koptatták le a kihívásokat szerető kerekezők kedvéért.
Ki ne ismerné a szlalomokkal, vizespohár szállítással tarkított, általában parkolókban helyet kapó kerékpáros ügyességi pályákat, ahol az útvonalat is meg kell jegyezni, hogy a versenyzők ne tévedjenek el. Ezek azonban -népszerűségük ellenére- néhány kiküszöbölhetetlen hibát rejtenek. Rövidek, átmenetiek, könnyen kiismerhetők, megunhatók. A Liget tértől a járdán elindulva a Kőér út felé mintha a egy óriás ügyességi parkban találnánk magunkat. Az el-eltűnő járdajelek elaltatják a gyanútlan bringást, szinte észre sem veszi, hogy egy idő múlva az úton folytatódik a kerékpárút, majd elfogy: ideje átvergődni az úton és a síneken. Aki túl nagy lendülettel indul tovább, megjárja, hiszen szinte egyből egy elegáns "chicane" vezeti át egy parkba, majd egy újabb vissza, mely szinte máris padkában és útkereszteződésben folytatódik. Így megy ez tovább virtuális akadályok között, egyik oldalról a másikra, járdaszigetek körül tekeregve, néha hat padkával húsz méteren egészen egy körforgalomig (ezen nehezítésképpen nem szabad a KRESZ szabályai szerint átmenni), mely után egy nagyobb parkban jön a ráadás tájékozódási feladat.
Közismert, hogy a vezető
Közismert, hogy a vezető legnagyobb ellensége az elalvás, az autópályákon, főutakon ez az egyik vezető oka a baleseteknek.
Ugyan a kerékpározás közben az izommunkának köszönhetően úgy tűnhet, hogy ennek kisebb a veszélye, sosem szabad könnyelműen alábecsülni az ólomsúlyúként lezáródó szempillák kockázatát. Nem szégyen az autózás gyakorlatából tanulni: köztudott, hogy a rázófelületek talán a leghatékonyabb, legbiztosabb módszert adják kezünkbe az elszenderedés ellen.
A rázóburkolatok bevetésében a főváros hagyományosan erős. Korábban azonban -az alapozás tervszerű elhagyásával- egy lassú, de biztos folyamatra, a változó hőmérsékletre, a megfagyó víz térfogatnövekedésére, a lágyszárúak és fák gyökerére kellett hagyni az útegyenletlenségek kialakítását. Mindez azonban már a múlté. A szabadalmaztatott "insta-göröngy" rendszer segítségével az újabb kerékpárutak eleve fejlett rázófelülettel készülnek mindnyájunk biztonságáért és örömére. A befektető nyilatkozatát idézve "nincs nagyobb öröm, mint amikor a boldog biciklisták elégedetten csettintenek frissen visszavarrt nyelvükkel a munkánk gyümölcsét látva."
"A hegyen csak
"A hegyen csak bemelegítünk" - meséli a kommandósra emlékeztető védőruhákba öltözött Junior (16), akit a Szilágyi Erzsébet fasoron állítottunk meg sportolás közben. "Ezek a kidobók áállatok" - mutat előre, és máris ugrat egyet a fák által felnyomott aszfalton, de hátsó kereke épp egy repedésben koppan: "Most egy hátsó rugóstagra gyűjtök, mert az előző eltört a János kórház előtti 'mammerkerülő' pályán ami régebben villamosmegálló volt".
Junior bringája tele van matricákkal. Éppen ezeket vizsgáljuk, mikor hirtelen nyikorgással 10 méteren keresztül az első kerekén megy és áll meg egy hasonló extrém kinézetű srác. Ő Endi, Junior haverja, aki elmondása szerint csak a lendületért jár a János-hegyre, az igazi adrenalinfröccs a biciklijárdán hirtelen felbukkanó babakocsik és kanyarodó autóktól várható. Endi anyukája most vett fiának egy teljes arcot takaró sisakot, hogy inkább ijesztő legyen a fia, mint nyomorék, amíg beteker a suliba.
Azt Junior halkan megjegyzi, hogy jobb is, hogy nem látjuk "a búráját" mert az anyja múltkor véresre pofozta Endit, emrt az úton ment a biztonságos bicikliút helyett.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Ha már kialakult egy ilyen
Ha már kialakult egy ilyen blog, akkor hadd jellemezem a Budaörsi út melletti bringaútnak nevezett, kimondottan downhill-esek számára tervezett valamit, amit nem tudom hány millió forintból építettek a kedves atyafiak:
Szóval képzeld el a Budaörs felé vezető utat egészen a Kőérberki úti kereszteződéstől, hiszen már itt kezdődnek a problémák: át kell hajtanod a Budaörsi úton, ami szinte lehetetlen, miközben a Kőérberki út felől érkező autós, ha nagy sebességgel hajt, észre se vesz, és elcsap, ha nem figyelsz. Utána egy darabig minden oké, aztán jön az emelkedő része a dolognak. Na ekkor nyugodtan el lehet küldeni a szívhez szóló üzeneteket a kedves tervezőnek, aki fák, bokrok, autókihajtók között kacskaringózva kívánta vezetni az utat, mit sem törődve azzal, hogy egy ilyen lejtőn akár 40-50 km/h-val gurulhatnak a kedves kerékpárosok.Ez egy igazi downhill-pálya, csak sziklák és kövek nélkül, kár, hogy ezeket az elemeket ki tetszett hagyni, kedves kerékpárút-tervezőnek nevezett, biciklit nagyon nem használó, hanem inkább jó sok pénzéből fenntartott autót használó illető. Az emelkedő/lejtő után egy újabb meglepetés következik: egy buszmegálló. Itt vége lészen az útnak. Höhö, de tábla jelzi, hogy 80 m után folytatódik. Ide sajnos nem fért el a bringaút, inkább menjél a buszmegállóba, aztán szálljál fel a buszra, ha tudsz. Nem rossz ötlet, hiszen a kacskaringókkal tarkított emelkedő után elfárad az ember, kell egy kis segítség neki: ott a 40-es busz, csak aztán vigyázzál az ellenőrökkel, akik az első ajtónál várnak Rád. Ha van ellenőr, akkor inkább folytasd az utad, ami egy jó rövid ideig fog tartani, mert aztán vége, nincs tovább, kész, ennyi volt Budapest, a másik fele már Budaörs, az már nem a mi részünk, oda nem viszünk kerékpárutat, mert az nem a mi felségterületünkhöz tartozik, majd ha hozzánk olvad Budaörs, majd akkor lesz folytatása a történetnek, egyébként meg semmiképp, szó se lehet róla, mert büntit kapunk érte.
Na ennyi elég is lesz jellemzésnek! :-)
----
Ha egy ALPHA montival messziről jön/mögötted lefékez/véletlenül neked megy/elnézést kér Tőled/ismer Téged, és Rád köszön egy (nap)szemüveges srác, it's Me.
"I want to ride my bicycle, so don't stop me now." :D
http://www.youtube.com/user/Oleever07
www.dicsero.blog.hu Azért
www.dicsero.blog.hu
Azért jó a képen látható jelzőgomb, mert kb ugyanannyi ideig kell várni a zöldre, mintha nem nyomnád meg. A legtöbb ilyen gomb ezt csinálja. De azért jó, hogy van...
@ibrahim: gondolom a jó
@ibrahim: gondolom a jó benne az, hogy viszont az autók tovább tudnak folyamatos zöldön keresztül haladni, ha nincs senki, aki átkelne. szerintem nem kell a kákán is csomót keresni. (bár igaz, hogy a nyomógombos lámpákra az autósok is fújnak, mondván, bosszantó, hogy jő az átkelő biciklis/gyalogos, megnyomja, vár kicsit, átmegy a piroson, mikor nem jön autó, mert egy lámpával feljebb megfogja őket a -nem gombnyomásos- piros, majd kisvártatva a gombos lámpa átvált, a már rég árkon-bokron túl járó átkelő háta megett, és megfogja az addigra odaérkező autósokat, akik várnak a senkire, míg újra zöldet kapnak.)
Bár a kép háttere
Bár a kép háttere alapján az Oktogonnak/Andrássy útnak látszik, ezt a nyomógombot még sosem vettem észre, bár gyakran járok arra.
Ahol észrevettem a nyomógombos lámpákat, ott azonban teljesen diszfunkcionálisak. Egyfelől a kerékpáros áthaladással párhuzamosan ugyanis mindig van gyalogos/autós lámpa/forgalom. Az autósok nem nyernek semmit. A kerékpárosok nem kapnak gyakrabban zöldet, mint a párhuzamosan közlekedő autósok/gyalogosok. Ellenben a lámpa a zöldet véletlenszerűen adja/nem adja meg, néha egy bonyolult véletlenszám generátor által meghatározott számú számú ciklust kivár, néha megismételve ezt az osztott pálya felénél. Nem működik, életszerűtlen, felesleges, az adófizetők pénzéből hozták létre és tartják (?) karban.
Igyekszem minden körülmények között szabálykövetően kerékpározni, de nálam a nyomógombos lámpák mindössze arra voltak jók, hogy már ne is foglalkozzam velük és csak a párhuzamos gyalogos/autós lámpát figyeljem, vagy hagyjam az egész kerékpárutat és visszaálljak az autók közé. (Ez utóbbi természetesen sosem történt meg, kiváltképp, ha a KRESZ szerint nem volt megengedhető.)
Ahol észrevettem a
Ahol észrevettem a nyomógombos lámpákat, ott azonban teljesen diszfunkcionálisak.
Nagyjából egyetértek, de néha van hogy szar infrát nyomógombos lámpával próbálnak kalapálni. A szar infra sokszor azzal a meggondolással születik, hogy úgyis alig van gyalogos/bringás, ezért nem kell megoldani hogy ők ott kényelmesen menjenek, és ugyanez a gondolat adja a nyomógombot is: ha már megengedjük nekik hogy néha átjussanak, akkor legalább ne akadályozzák a magasságos autók forgalmát, mert az milyen lenne már. Szóval szerintem a kulcs az igények normális felmérése (akár dinamikusan reagálva, pl most átépíteni az Andrássyt) és a jó infra, és akkor eszébe se jut senkinek a nyomógomb.
menynire szép is lenne, ha
menynire szép is lenne, ha odaér a zebrához valaki, akkor megállnának, s elengednék nyomógomb/piros lámpa nélkül is..
Itten mifelénk (Írország)
Itten mifelénk (Írország) úgy megy a nyomógomb a legtöbb helyen, hogy jól megnyomod, és kapásból dobja pirosba az összes kereszteződésben lévő lámpát, és full gyalogzöldet ad.
Van olyan is, ahol várni is kell rá, de a full gyalogzöld jellemző. :)
És olyan is van, hogy az autós lassít és elengedi a gyalogost, hogy ne kelljen beszívnia a pirost. (és itt van olyan is, hogy a zöld helyett villogó sárga van, ami arra jó, hogy a másik járműveknek elsőbbséget adsz, de egyébként a gyalognak épp piros)
Az egy másik galaxis lehet,
Az egy másik galaxis lehet, több millió fényévnyi távolságban.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Pedig csak egy kicsit
Pedig csak egy kicsit nyugatabban van.
Egyszer érdemes ide az életében kijönnie az embernek, megtapasztalni azt a hatalmas chillt, ami itt van. (najó túlzás)
Amit Heerlen-ben (NL)
Amit Heerlen-ben (NL) tapasztaltam, az is ledöbbentett. Körforgalomban külön kerékpársáv, tömött kerékpártárolók, minden tökig kitáblázva, áá nem is fájdítom a szívem.
Védd magad!
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi.
Ez csak azért
Ez csak azért szívfájdító, mert valhogy a jövő kerékpáros Magyarországja sem tűnik rózsásnak :-/
Tudom, mások vagyunk, de épp ezért lehetne??? nálunk még jobb.
A nagytetenyi ut melletti
A nagytetenyi ut melletti csodalatos bringaut is inkabb extrem akadaly es tulelo-tura szinhelye. Ha pedig nem hasznalod, akkor az autosok dacbol elutnek, mer ugye ott a bringaut, hasznajjad azt kisfiam..
Hungarikum az óbudai Fő
Hungarikum az óbudai Fő tér is. Itt szépen párosul a városvezetés vágya, hogy a kerékpáros ne csak sportoljon, de művelődjön is... Az unalmas lakótelepi házak között kanyargó aszfaltos autóút helyett a bringautat a bazinagy kockaköveken jelöli ki, hogy a historikus szépségű Fő teret a kerékpáros útközben megtekinthesse, ráadásul folyamatos rázkódás közepette. Tudományosan bizonyított, hogy a kinesztetikus módon bevitt vizuális információ szinte beleég a delikvens agyába, ahogy a köveken rázkódik, így a tér sarkán álló szobrokat, és a Zichy-kastélyt sohasem feledi el.
Extrém sporttá a tevékenység hétvégente válik, mikor az aktuális népünnepély kürtőskalács-és kolbászsütő-standjai előtt tébláboló gyalogosokat kell kerülgetni a kockaköveken bakkecske módjára ugráló biciklivel.
Szuper élmény! Ne hagyd ki!
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Hát én arra csak egyszer
Hát én arra csak egyszer tévedtem be, soha többé. Te miért arra mész? Úton icipici kerülővel (ami csak méterben az, időben nem az útviszonyok miatt) meg lehet oldani.
........................
Formaharc és sci-fi.
Én "háromszor" voltam
Én "háromszor" voltam arra: először, utoljára, és soha többé (ha jól emlékszem, pont utána néztem rád csúnyán a MBH-nál :-))) ) Néha mazochista módon tesztelem a biciklis infrát.
_________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...
Akkor már értem a csúnya
Akkor már értem a csúnya nézést! :-D
........................
Formaharc és sci-fi.
naj de az esernyősök
naj de az esernyősök azért mégis
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic