Amit a műdugóként a sajtó megbuktatott, az a belváros új főutcáján megvalósul. SZDSZ-MSZP-FIDESZ nagykoalíció alakult a projektre (avagy amikor a városatyák nem egymást marják, azokban a szünetekben képesek jót is csinálni) és 2010 májusában készen lesz. Egy ma 13 ezer autó /nap terhelést nyögő útszakasz átalakulásáról, ami Az 1970-es évek óta a legnagyobb léptékű változás lesz forgalomtechnikai szemléletben a Budapesten. A kerékpározható főutcáról itt olvashatsz bővebben:
http://epiteszforum.hu/node/13417

Kecskeméti utca látványterv

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
makimajom képe

ennek a nagyrésze eddig is

ennek a nagyrésze eddig is egysávos volt, nem?

2
bardoczi képe

Kecskeméti u, Petőfi S.

Kecskeméti u, Petőfi S. Bécsi utca két forgalmi sávos volt. + nemcsak sávszűkítés, hanem forgalmi változás is van: az egyes szakaszok szembefordulnak és az átmenő forgalom megszűnik.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

3
makimajom képe

Petőfi S., Bécsi utca, az

Petőfi S., Bécsi utca, az egyik az buszsáv volt...

4
bardoczi képe

olyan van budapesten? :o Jó

olyan van budapesten? :o Jó persze kijelölve van, de azért a Petőfi S utcán nehéz lett volna olyan felvételt készíteni, hogy a buszsávban csak busz meg taxi. Hajnali 2 és 4 közötti időszakot kivéve. Egyébként a buszsáv az nem forgalmi sáv? csak kérdem...

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

5
makimajom képe

tehát megszüntetnek egy

tehát megszüntetnek egy buszsávot...

6
Lathor képe

Nem feltétlen, a cikk

Nem feltétlen, a cikk szerint tömegközlekedésre rágyúrnak, szóval lehet, hogy kiraknak néhány Kivéve BKV táblát.

7
bardoczi képe

többet tesznek: az egyetem

többet tesznek: az egyetem térnél, a Bécsi utca erzsébet téri végénél és az Arany János utcai kereszteződésnél süllyedő oszlopokat szerelnek fel, aminek a távirányítóját csak a 15-ös busz sofőrjei kapják meg. Taxisok se. Így az eddig átmenő forgalomtól hangos utcák olyn módon lesznek egyirányúsítva, hogy csak az ott lakók és azok használják ezt a szakaszt, akinek itt van dolguk.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

8
marla képe

és mi lesz a 8-as meg

és mi lesz a 8-as meg 112-es buszokkal? nem mintha még mindig használnám, de azok is arra mennek, vagy hát mentek szeptembertől az építkezés kezdetéig.

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

9
IPG képe

nyilván megterelik őket...

nyilván megterelik őket... pl. fordítás az urániánál

10
marla képe

most úgy mennek, igen. de

most úgy mennek, igen. de ha lesz megint kecskeméti, akkor ott maradnak az urániás résznél, vagy csak elfelejtődött a cikkből ez a másik két busz?

---------------------------------------
ha ideírom, hogy lila ffi outi peugeot akkor fogtok látni ám?

11
IPG képe

Véleményem szerint

Véleményem szerint maradhatna az Urániánál a vége, esetleg a Keletiig lenne érdemes meghosszabbítani, csillapítandó a hetes csoport terheltségét a kritikus Rákóczi úti szakaszon.
És másik javaslatom: állítsák vissza a Ferenciek terére a trolibuszt (amit az autós aluljáró építésekor vágtak vissza a Kálvin térig).

12
bardoczi képe

a távirányítót minden

a távirányítót minden arra járó busz viszonylat megkapja majd.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

13
bardoczi képe

Nem. A buszok számára

Nem. A buszok számára átjárható útvonalról forgalomtechnikai eszközökkel lekoptatnak napi 10-11 ezer autós "usert" így a busz és kerékpár vidáman tud közlekedni, az autós meg bekaphatja (ha nem ül át) És átfog.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

14
Vitéz képe

A parkolósávok is

A parkolósávok is megmaradtak....
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

15
bardoczi képe

pontosabban vannak felszíni

pontosabban vannak felszíni párhuzamos parkolóhelyek is, amelyek nem azonosak a parkoló sávval, hiszen ebben a sávban helyenként növénykiültetések, vízarchitectúrák, kerékpártárolók is megjelennek.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

16
airdace képe

Itt csak a fikázás

Itt csak a fikázás megy...

A süllyedő oszlopok azt jelentik, hogy _nem lesz_ átmenő forgalom (persze bicajjal simán át lehet majd menni). A sávot pedig direkt az MK kérésére 4m-esre építik, hogy szemben is elférjenek a biciklisek :)
Parkolóból is kevesebb lesz, mint eddig.

Szerintem nagyon bátor és forradalmi projekt ez, csak a legtöbben még nem tudják elképzelni, milyen lesz.
________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

17
kanyi képe

Ezek szerint mégsem fogsz

Ezek szerint mégsem fogsz szembe biciklizni:
"Az új főutcán azonban az elkészültekor nem lesznek erre buzdító burkolati piktogramok, maximum kitáblázás, mert ehhez módosítani kellene a KRESZ-t. Egyszóval a kerület előre gondolkodik egy későbbi kerékpáros-barát forgalmi rendben, de tabut végül itt sem sikerült törnie. Kerékpározni az új főutcán mindenesetre lehet majd, de szabályosan csak a forgalommal azonos irányban."

Végigjárva az építkezést, én egyáltalán nem vagyok arról meggyőződve, hogy ott kényelmesen lehet majd bringázni. :-(

18
bardoczi képe

egy dolog, hogy magyar

egy dolog, hogy magyar KRESZ-ben nincs még meg a burkolti jel, egy másik, hogy kieg táblában pedig létezik a behajtani tilos, kivéve kerékpár tábla. Még nem eldöntött, hogy ilyen táblák kikerülnek-e, de a 4 m széles forgalmi sáv az utcát hosszú távon is alkalmassá teszi szembe irányú kerékpározásra. + mindenki tegye a szívére a kezét, hogy manapság nem szokott egyirányú utcában szembe kerékpározni. Mert hát mindenki szokott, bármit mond a KRESZ. A Holland szabályok szerint egyébként 2,5 m sávszélesség fölött már lehetővé teszik a szembe irányú kerékpározást. Ez még nem kényelmes, és ki kell térni, ha szembe jön egy autó, de a felmérések szerint biztonságos. Itt 4 m széles lesz a sáv, tehát még kényelmes is lesz.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

19
youdit képe

Nem mindenki szokott. Mint

Nem mindenki szokott. Mint ahogy piroson átmenni se.

20
bardoczi képe

igazad van. a döntő

igazad van. a döntő többség szokott és nem mindenki. Ennek alapján feltételezem, hogy a belváros új főutcáján is ez lesz a helyzet, akár raknak ki táblát, akár nem.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

21
Névtelen képe

Bocs, de ez hülyeség, a

Bocs, de ez hülyeség, a jelenlegi KRESZ elég egyértelmű ebben már évek óta, mit kell ezen még módosítani? Pláne egy új burkolati jelet kitalálni?

Konkrétan:
14. § (15)
és
17. § (3)

Ki kell tenni a táblákat, meghúzni a sávelválasztó csíkot, és kész is.

22
bardoczi képe

A 4 m széles forgalmi sáv

A 4 m széles forgalmi sáv az szerintem még nem elég rá, hogy kinyomj rá két bringasáv csíkot és ezzel elintézd. + Én a sáv fétis helyett a tempo 30-ban és a vegyesforgalomban hiszek, miszerint az utcát éppen azok és úgy használják, akik éppen az adott pillanatban elfoglalják. Á'la Hans Modelman. Ez a működőképes dolog a belváros eléggé limitált közterületi keresztmetszetein. A bökkenő azzal van, hogyha csak a táblát rakod ki, akkor veszettül dudálgató tudálékos autósokkal találkozol, akik táblát olvasni meg nem tudnak (ld. Szentendre belváros), ezért kell burkolati jel. Az a bizonyos Ariadné fonala, ami egyértelműsíti, hogy itt a szembebringásnak is osztottak lapot. Mert míg sávokat kijelölgetni, már csak a parkoló sáv miatti oldaltáv okán is felesleges / ámde működésképtelen, addig az ilyen jellegű jelölésnek nagyon is lenne haszna.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

23
Vitéz képe

sajnos itt olyannyira el

sajnos itt olyannyira el vagyunk maradva pár dologban, hogy még ez a dolog is forradalminak tűnik...
túl sokat várunk? máshol ez már természetes...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

24
bardoczi képe

az is. éppen azért mert

az is. éppen azért mert annyira el vagyunk maradva. De szerintem értékeljük, mert ez lesz a precens, amire majd hivatkozhatunk később Rákóczi út, rakpart ügyben. Nagyon sokat várok tőle. Az első félév nagyjából tele lesz a szokásos autós siránkozással (szokatás). A mókus pluszban és a Napl(op)óban épületes riportokat lehet majd róla látni épületes barmokkal, Úttervező úr majd ír tiltakozó szakértői cikket a népszabóságba és a magornemzetbe, és az EMPAMÓ meg az ajtóklúb okosakat fog mondani. Természetesen 10-ből egyszer majd megkérdezik azt is, aki ott lakik. Azt majd utólag kivágják. De 5 év múlva az utca úgy fog kinézni mint most a Ráday. Másfélszeresére emelkednek az ingatlanárak. Direkt ide lesznek szervezve belvárosi fesztiválok. (Erről majd nem készülnek riportok).

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

25
oker képe

a burkolat nem tűnik

a burkolat nem tűnik túlzottan kerékpárbarátnak

--
metálzöld ironman

26
gaze képe

nem rossz ez, csak ne magyar

nem rossz ez, csak ne magyar legyen a muvezeto, hanem minimum valami rigojas nemet, massziv pedanteriaval. mert akkor okesak lesznek az illesztesek, es jo lesz ez.
nem ugy mint a hollan erno vegeben.. bakker, azok aztan odacsaptak azt a burkolokovet...

27
bardoczi képe

Már le van rakva a burkolat

Már le van rakva a burkolat pár helyen: csekkoljátok: masszív német pedantériával dolgoznak, először alkalmaznak vákuumpréses lerakást, ami a gumikalapácsos (ugyan németben edződött, de a jómagyar metalitást azért zsigereikben hordozó) szakiknál jobb minőséget fog eredményezni. Nekem a csúszásgátlással vannak fenntartásaim, mert az igaz, hogy felérdesítik majd a cuccot, de egy-két év múlva (főleg a mészkő) burkolat olyan simára fog kopni, mint a babasegge. De a gránit akkor is kerékpározható marad.

"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga

28
LaCitta képe

csekkoltuk, nem olyan

csekkoltuk, nem olyan rázós. És örvendetes hogy újra rájött valaki, forgalomtechnikai módszerekkel is le lehet szoktatni az embereket a be/áthajtásról....
-----------
sikk