A demonstráció utáni média-megjelenéseket a "II. részbe", új blogba rakom.
HVG: "Miért ugrálnak a bringások?"
A cím kellően bulvár ahhoz, hogy az autósok, gyalogosok ráugorjanak. És utána kapnak egy korrekt tájékoztatást arról, hogy mi is a gondunk. Sajnos itt sem magyarázzák el a kerékpárút, a kerékpár sáv, és a jelenlegi tervek szerinti gyalog/kerékpár-út közötti különbséget.
Mindamellet beláthatjuk, nem olyan rossz a sajtónk :-)
Köszönet azoknak, akik odatették magukat!
17:30 Margit-híd déli járda!!!
Aki nem tud jönni NÉZZEN minket online!
Aki nézni sem tudott, lépjen át Áron blogjába, ő rögzítette és feltette az UTV budai hídfőjénél lévő kamera felvételét.
Egy régi TV2 riport (sok szép álom) 0:35-nél a tervrajzon nincs déli sáv.
Kossuth 180 Perc (?)
A CM blog: Sinya a Margit hídról a Kossuth 180 percben
és az ott található HF általl vágott anyag meghallgatható.
A Rádió oldalán olvasható egy cikk, illetve meghallgatható a riport.
Metropol
A CM blogon a hozzászolók megrágják a politikusokat és kiköpik őket, hiszen a cikk a Főváros csúsztató, elhallgató véleményét hozza.
168 óra online
Cikkében a Kerékpárosklub véleményét adja vissza. Sajnos itt is hibásan a Pestről Budára tartó kerékpárutat összekeverik az ellenkező irányban meg nem épülő úttal (vagy sávval).
Napló online
Az írás a Critical Mass Budapest mozgalom közleménye, ugyanez van az MTI oldalán.
Az MDF közleménye, melyben felszólítja a városvezetést a sáv/út megépítésére.
Hiradó online
Itt szintén az MTI-től átvett MDF-nyilatkozatról van szó.
A Klubrádió a Kerékpárosklub és a Főváros nyilatkozatából/leveléből idéz.
Népszabadság online
Leírja, hogy a CM és az MK demonstrációt szervez amin a Föváros meglepődöt.
A másik közlésében a Kerékpárosklub véleményét ismerteti.
Az MTI önkormányzati sajtószolgálata a Főváros nyilatkozatával azonos tartalmú cikket közöl. Önajnározás, csúsztatások, elhallgatások, piszkolódás. Kisróka.
Az LMP is felemelte a szavát /Népszabi online/ (mondjuk ezt és az MDF-es nyilatkozatot kihagyhatnám, nem sokat tesz hozzá az összképhez, és hát - lássuk be - jelenleg eléggé a pálya szélén vannak. Talán megszólal valamelyik "nagy" is? De azt már a következő részbe rakom.)
A teljeség kedvéért még berakom a Világgazdaság online cikkét, amely a Kerékpáros Magyarország Szövetség nyilt leveléről tesz említést.
A demonstráció elött futott az ATV-n egy riport László Jánossal, melyben talán sikerül néhány világosabbá tennie a kerékpáros közlekedésről.
Sajnos az MK honlapon is kerékpár út és kerékpár sáv szerepel de akárhogy szinezük ezek biringa/gyalogutak.
"...északi felén kétirányú gyalog- és kerékpárutat építenek, a járdával egy szintben ugyan, de a gyalogosoktól szines burkolattal és gömbsüvegekkel elválasztva. A déli oldalon Budáról Pest felé egyirányú kerékpársávot alakítanak ki, ezt is járdával egy szintben, hasonló módon elválasztva a gyalogosoktól..."
A demonstráció utáni média-megjelenéseket a "II. részbe", új blogba rakom.













Ebben is van 1-2 tévedés,
Ebben is van 1-2 tévedés, de tényleg velünk van és ez a lényeg.
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
Valóban hemzseg a
Valóban hemzseg a hibáktól :)
Talán ki kellene adni egy mti közleményt, olyasféle szöveggel, hogy
Tisztelt újságírók, sajtómunkások
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a kerékpárút és a kerékpársáv nem egymással fölcserélhető szavak, egymásnak nem szinonimái. Az út (pl.), a sáv (pl.) vagy a nyom (pl.) fizikailag, forgalomtechnikailag, kivitelében és jelzéseiben is eltérnek egymástól.
Kérjük a félreértések elkerülése és a pontos tájékoztatás érdekében használják jelentésüknek megfelelően a szakszavakat, vagy írják egyszerűen csak azt, hogy 'kerékpáros infrastruktúra'.
Kitüntető figyelmüket köszönve
.
.
Valamelyik fórumon/blogban
Valamelyik fórumon/blogban felbukkant egy kerékpáros wiki kezdeményezés, meg kellene keresni, csinálni és aztán arra lehetne hivatkozni, illetve háttéranyagnak passzolni a sajtósok felé.
ELLOPTÁK A BRINGÁMAT!!!!
http://kerekparpiac.hu/node/1780
__________________
Mert így kerek a világ.
www.bringawiki.hu - szabadon
www.bringawiki.hu - szabadon szerkesztheto, stb...
- errorka
Jogos. Megkérek valakit,
Jogos. Megkérek valakit, hogy indítsa el.
http://www.bringawiki.hu/inde
http://www.bringawiki.hu/index.php/Ker%C3%A9kp%C3%A1ros_infrastrukt%C3%BAra
Akkor most valaki lettem? :)
wouw! Minden kívánságom
wouw!
Minden kívánságom így teljesüljön :)
Hát ha kinézel, lehet hogy
Hát ha kinézel, lehet hogy már a rózsaszín elefánt is ott a kertedben.
Jajdejó! Honnan tudtad?
Jajdejó! Honnan tudtad?
Tipikus. Mindenki szeretne
Tipikus. Mindenki szeretne egyet.
Akkor nézz ki gyorsan,
Akkor nézz ki gyorsan, biztosan nálad is van egy.
Írtam a vitalapba.
Írtam a vitalapba.
A kerékpáros
A kerékpáros infrastruktúra túl bő fogalom, abban minden benne van a parkolóktól kezdve a javasolt útvonalat jelző tábláig.
A kerékpárforgalmi létesítmény lenne a helyes kifejezés talán, de hát ezt én sem szívesen mondanám egy bulvártévé híradójában...
www.gruppetto.hu
A tiédhez hasonló logika
A tiédhez hasonló logika mentén jutottam ugyanide ;)
kerékpáros
kerékpáros infrastruktúra, szerintem ezt értik
Csakhogy ez nem pontos, túl
Csakhogy ez nem pontos, túl sok mindent magában foglalhat.
www.gruppetto.hu
Ez a cikk már tetszik. Nem
Ez a cikk már tetszik. Nem ír le mindent, de eleget, és elég jó stílusban is.
- - - - -
Narancs/fehér/fekete Skarpea Glide, rajta hozzá passzoló hullajelölt.
"Az ügyben Demszky Gábor
"Az ügyben Demszky Gábor is közleményt adott ki. A főpolgármester szerint a terveket „két kerékpársávval fogadták el, ennek alapján készültek az engedélyek, és eszerint lát munkához néhány nap múlva a kivitelező”, és ezért indokolatlan a kerékpárút miatt tervezett demonstráció. Magyarán nem lesz déli szakasz, csak a két sávos északi."
Demszkáj inkább menj a homokozódba és ott építs várost... Az nem fáj senkinek!
Demszkin nem csodálkozom.
Demszkin nem csodálkozom. Viszont azt sajnálom, hogy az MDF-en kívül más párt (például az F betűs) nem állt mellénk. Előbb-utóbb új szelek fognak fújni mind az országos mind a Bp-i politikában, és sajnos a másik oldalról nem (sem) sok bíztatást kapunk :-(
Amíg nem látják úgy,
Amíg nem látják úgy, hogy a választóik többségének tetszene, ha mögénk állnának, addig nem fognak. Egyelőre pedig több az autós. :(
- - - - -
Narancs/fehér/fekete Skarpea Glide, rajta hozzá passzoló hullajelölt.
Nem tudom az LMP pártnak
Nem tudom az LMP pártnak számít-e, de ők is ráúsztak. Pl.:
http://nol.hu/belfold/lmp___levarazsoltak__a_deli_kerekparsavot_a_margit...
"Mint írják, a főváros
"Mint írják, a főváros döntése már csak azért sem tisztességes, mert a híd felújítására költött pénzből 2,3 milliárd forint a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztését szolgáló forrásokból származik."
Na hát ez már tényleg durva! 2.3 milliárdba nem fér bele plusz egy sáv??? Hát komolyan kimegyek egy vödör sárga festékkel, és felfestem én! Ingyé!
Már-már azon töprengtem,
Már-már azon töprengtem, h a hídhoz láncolom Magam és négy napos sztrájkba kezdek, csak nincs mivel... :)))
[ Fotó blog ]-[ Lopott Kerékpár Térkép ]
Annyit hozzátennék, hogy
Annyit hozzátennék, hogy nem csoda, hogy nem tudják, miről van szó, mivel még mi magunk is rosszul tudjuk/mondjuk. Ugyanis a déli oldalon az eredeti tervekben sincs szó kerékpársávról! A kerékpársáv ugyanis az úttesten lehet csak! Amit ide terveztek, az viszont a járda szintjén fut. Vagyis az egy egyirányú, elválasztott gyalog- és kerékpárút lenne, lett volna.
www.gruppetto.hu
Ha az eredeti tervként a
Ha az eredeti tervként a kompromisszumosat értjük, akkor +1.
Bár én nem bánnám,ha az útra húznák azt a sávot.
De az északi oldalit is simán kerékpárútnak hívja a főváros,pedig az is csak egy viszonylag szeparált bringagyalog.
----------------------
Biciklizem tehát vagyok.
Ilyen egyirányú,
Ilyen egyirányú, elválasztott gyalog- és kerékpárút létezik a KRESZben?
Hogyan kellene jelölni?
Ha nem is a KRESZ-ben de a
Ha nem is a KRESZ-ben de a gyakorlatban létezik. Ez egy öszvér (vagy ahogy a viccben: lódarázs). Egyirányú sáv kellett volna, de az nem fért el a járműúton ezért feltolták a járdára és elnevezték egyirányú kerékpárútnak. Valójában mivel csak jelképesen van elválasztva a gyalogosoknak kijelölt járdarésztől ez gyalog/kerékpárút. A Margit-híd esetében még ezt is el akarják spórolni.
Tehát van egyirányú kerékpárút, de olyan nincs hogy elválasztott gyalog- ÉS kerékpárút. Elvileg.
ELLOPTÁK A BRINGÁMAT!!!!
http://kerekparpiac.hu/node/1780
__________________
Mert így kerek a világ.
Dehogyis nincs, lásd az
Dehogyis nincs, lásd az előző válaszomban az idézett részeket. Mind a két esetben elválasztott gyalog- és kerékpárútról van szó. Az elválasztást sárga vonal vagy eltérő burkolat valósítja meg, és erre van külön tábla is.
www.gruppetto.hu
Jaja, igazad van, és rohadt
Jaja, igazad van, és rohadt késő...
ELLOPTÁK A BRINGÁMAT!!!!
http://kerekparpiac.hu/node/1780
__________________
Mert így kerek a világ.
A szokásos. "13. § (1) Az
A szokásos.
"13. § (1) Az utasítást adó jelzőtáblák:
i) „Gyalog- és kerékpárút” (26/d. és 26/e. ábra);
18. § (1) Az útburkolati jelek:
(6) A gyalog- és kerékpárútra festett folytonos sárga vonal a gyalogos és kerékpáros forgalmat választja el egymástól. Lakott területen belül - járdán létesített - kerékpárutat eltérő színű és/vagy anyagú burkolat, vagy folytonos sárga vonal választja el a gyalogos forgalomtól."
Itt az eltérő színű és/vagy anyagú burkolat lenne az aktuális. Ha lennének fekvőrendőrnők is, esetleg szinteltolás is, azok némileg árnyalnák a képet, mert azt akár önálló kerékpárútként is lehetne már értelmezni. Igazából ezt valaki okosabb, aki ismeri az új útügyi előírásokat jobban ki tudná vesézni. Pl. MK közlek munkacsoport tagjai.
Ja, ha a kérdés esetleg az egyirányúságra és nem az elválasztásra vonatkozik, akkor azt is a szokásos, haladási irányt jelző táblával és útburkolati jellel lehet jelölni, ahogy az számos helyen jelenleg is van a városban. (Pl. Váci úti járdás bringaút egy jelentős szakaszán, meg a vadi új Varsányi utcai egyirányúsított járdás gy-k úton, ahol a szembe irány az úttesten vezetett kerékpársávra került.)
www.gruppetto.hu