I.
Az építési engedélyben (NKH, 2009 március) valóban nem szerepel a déli út. Szó szerint ez áll benne: "A déli oldali járdán kerékpársáv létesítését nem engedélyezem."

Hossztávú jó megoldás a KRESZ módosításával képzelhető el, amely eltörli az közúttal párhuzamos kerékpárút használati kötelezettségét. Ezért szeptember első hetében szakmai egyeztetés lesz az MK, BKV, BRFK, FKF, NKH és minden további érintett részvételével.

II.
Kükü kérte a Margit hídon az építés alatt a kerékpározás lehetőségének biztosítását. Válasz: az építési területen ez nem biztosítható. Két héten belül elbontják a fél útpályát és villamospályát. Rövid a határidő, ezért fontos a munkaterület zavartalansága.

László János kérte, hogy az átmeneti időszakban nyissák meg a Lánchidat és az Erzsébet buszsávját. Erre még nincs válasz.

Rövid összefoglaló a mai bizottsági ülésről.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Kisember képe

Magyarán szólva szarnak

Magyarán szólva szarnak ránk.
Hol tüntetünk?
Hogyan kell őket feljelenteni az EU-nál, hogy nem azt a tervet valósítják meg, melyre a pénzt nyerték?

2
Kuku képe

;) --------------------------

;)

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

3
lord képe

Ehhez látni kellene a

Ehhez látni kellene a támogatási szerződést, ami mélyen titkos (hö!)

másik megoldás: fél tucat ügyvéddel nekimegyünk a "közúttal párhuzamos kerékpárút" fogalmának :)
Kifejtsem?

4
Kuku képe

;);) egy malőr folytán ez

;);)
egy malőr folytán ez is az ölünkbe hullott a mai napon

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

5
Kisember képe

Gyanúsan sokat

Gyanúsan sokat kacsintgatsz.
Hol kell aláírni?

6
j_gergo képe

Az MK oldalán ezt írják:

Az MK oldalán ezt írják:

"2008. november 24-én támogatásra javasolt EU-s pályázatban a projekt tartalmának rövid leírásában ez szerepelt: "kerékpárút kialakítása az északi oldali járdán (2 sáv) és a déli járdán (1 sáv)."

Úgyhogy ők tudhatnak valamit. Ha az eutól 2+1 biciklisáv építésére kaptunk pénzt, akkor necces dolog 2 biciklisávot építeni.

Számomra amúgy két elfogadható lehetőség van:

1) Van kerékpársáv a déli járdán

2) Nincs kerékpársáv a déli járdán, de az úttestre bazinagy sárga (nem RABIC-féle, hanem "hivatalos") biciklis piktogrammok kerülnek.

Ugyanis egy kresz-módosítás sem elég ahhoz, hgoy egyes bádogdobozos egysejtűek ne szorítsanak a dunába az északi járdára mutogatva.

7
lord képe

http://www.kozpontiregio.hu/5

http://www.kozpontiregio.hu/5/sajto090527.doc

szóval még 2009 május 27-én is mindkét járdán kerékpárutak létesítése (északi járda: kétirányú kerékpársáv, déli járda: egyirányú kerékpársáv)
és a hossza 1,67 km

(a Pro Régió az EU-s közreműködő szerv)

8
Névtelen képe

A II. kerület szerint 2009.

A II. kerület szerint 2009. augusztus 11-én is épül déli sáv:

http://www.masodikkerulet.hu/hirek/margith_hid_2009_augusztus.html

9
Törzsmókus képe

könyörgöm, legalább mi

könyörgöm, legalább mi ne keverjük a fogalmakat!!
a járdán nincs kerékpársáv, legfeljebb osztott gyalog- és kerékpárút, amelyen jelen esetben 2 ill 1 irányba haladhatnak a kerékpárosok.
kerékpársáv az úttesten van (ill kellene legyen).

10
sagan képe

A pénteki minimál mass

A pénteki minimál mass érinti a hidat.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

11
sagan képe

A déli járdára kellene

A déli járdára kellene valami transzparenst kirakni,hogy ilyen lesz majd az északi járdán az átkelés, ha a főváros elképzelése valósul meg.Rengetegen mentek át gyalog és kerékpáron,ekkora biciklis tömeget pedig nem bír el a járda.
Viszont a biciklisek többsége igyekezett lassan menni és a gyalogosok is segítőkészek voltak.
Az északi úttesten láthatólag nem csinálnak semmit,amíg nincs lezárva (felbontva) nem értem miért nem lehet használni. Ha meg munkaterület akkor zárják le rendesen. A kerítést is beborítanám a helyükben,mert ma vicces látvány volt három jómunkásember PB palackos akciója.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

12
Kalapácsos képe

Nem értem a II.-ra kapott

Nem értem a II.-ra kapott választ.Azon a helyen ahol villamos,busz,taxi max. 10km/h sebességgel közlekedhet majd gondot okoz a bicikli?
Ez így nekem paraszt vakítás...

Gondolkodj el ezen!

13
Kisember képe

Nagyon egyszerű:

Nagyon egyszerű: Beleszarnak abba, mit gondolsz, mit akarsz, mi lenne neked a jó.
Olyan, mintha Sztálinnal, Rákosival, vagy Hitlerrel próbálnál alkudozni.
Nem érdeklik ezeket az észérvek.
Fel kell jelenteni őket a gecibe és kész.

14
Kuku képe

Nekem úgy tűnt, a taxik

Nekem úgy tűnt, a taxik beengedése Hagyó különakciója lehetett. Megpróbálják visszacsinálni mire a repülővágányok jönnek. A szakvélemény már kész van rá.
Szerintem óvatosan és lassan gurulva el lehet férni a járdán, és ősszel már a gyalogosok is kevesebben lesznek. Viszont a motorosok azért durvák a járdán...

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

15
Attila111 képe

De a vágányok le lesznek

De a vágányok le lesznek aszfaltozva, nem? Mert a buszok majd átjárnak. Mennyivel veszélyesebb kerékpárral menni mint busszal?

16
deniel képe

a hídon gond nélkül át

a hídon gond nélkül át lehet tekerni, csak be kell állni a 4-6 mögé így az őrök/rendőrök csak akkor látnak mikor már egy vonalban vagy velük

a tájékoztató táblán azt írták h a buszok rövid időszaktól eltekintve közlekedni fognak, azaz akkor mi is tudnánk ott haladni csak egyszerűen senki nem akarja tartani a hátat egy esetleges balesetnél aminek 10es tempónál minimális az esélye

17
Kuku képe

Jó módszer, többen is

Jó módszer, többen is csinálják, de a bizőrökkel vigyázz, mert egyszerűen LEKÖPNEK. Így ahogy mondom, a saját szememmel láttam, ahogy 1 méteren múlott hogy a turha nem érte el az átslisszoló bringást. De nem volt ám előtt affér vagy veszekedés, neeeem. Egy hééé után egyből köpött.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

18
Kisember képe

Ez a nyolcvanas években

Ez a nyolcvanas években albán viccnek is beillett volna.
- Milyen az albán biztonsági őr?
- Állj, vagy köpök!

19
deniel képe

akkor mázlim volt h olyat

akkor mázlim volt h olyat kaptam akinek már elfogyott a nyála mert nálam a "hééé" után az "iddiióóótta" jött :)
nos akkor így már rabicosabb az átkelés

20
Prof.gruppetto.hu képe

Akkor is állt mellette

Akkor is állt mellette rendőr? Vagy akkor nem olyan bátrak?
Amúgy én úgy szoktam, hogy némileg kerülök, bólogatok kicsit, és megyek tovább...

www.gruppetto.hu

21
sagan képe

Ez annyira európai

Ez annyira európai megoldás. Biztos benne van a munkaköri leírásukban is.
Még jó,hogy a kövezés már kiment a divatból.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

22
jurta képe

Erre is a főnökük

Erre is a főnökük utasította őket?
Ha nem, esetleg meg lehetne írni neki (tanúkkal).

Szégyen ez az egész történet a híddal. És a legszomorúbb, hogy a legtöbb budapesti erről a szálról semmit sem tud (a tüntetés híre juthatott el esetleg hozzájuk, aztán vagy felfogták, vagy nem).

23
lord képe

II. "A híd lezárása

II.
"A híd lezárása érinti a kerékpárral közlekedőket, a gyalogosokat és a tömegközlekedési eszközöket is, de a néhány napos teljes lezárás kivételével hol a jobb-, hol a baloldalon folyamatosan biztosított lesz a közlekedés számukra."
budapest.hu, 2009.05.29.

24
er13a18 képe

és azt előre tudjuk majd,

és azt előre tudjuk majd, hogy mikor lesz az a "néhány nap"? vagy marad a reggel megyek, s nyelek nagyot, mikor szembesülök a járda hiányával is...

25
Vitéz képe

Igazából a

Igazából a kurvanyjukat....nekik...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

26
sagan képe

Az ember megpróbál szépen

Az ember megpróbál szépen fogalmazni,de a lelke mélyén valójában azt mondja +1 ;)).

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

27
Vitéz képe

Nem célom Petőfinél

Nem célom Petőfinél szebben fogalmazni :-)
http://magunk.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=510:mit-ne...
_________________________
Ha egy kék Mali Ironman húz el melletted a belső sávban: Én voltam:-)

28
lord képe

"Ha ez sem elég, akkor

"Ha ez sem elég, akkor kutyák fasza a kend seggébe, tudja kend?"

(szintén Petőfi)

29
Hotyhogy képe

Állítólag Arany János is

Állítólag Arany János is leírt valahol egy hasonlóan pikáns verssort.

30
Prof.gruppetto.hu képe

Ahogy más is írta, egy

Ahogy más is írta, egy KRESZ módosítás nagyon kevés. A híd költségvetésének 1, a bringás költségvetésrész 10%-át kitevő összegből kellene hozzá komplett ismeretterjesztő kampány, hogy felfogják a mindennapi autósok, hogy mi van. Ennél még hatékonyabb lenne az északi utat is hagyni a fenébe, és az egészet bringás propagandára költeni.

www.gruppetto.hu

31
Mr.Saint képe

Én az I és II/b tervet

Én az I és II/b tervet egyszerre támogatom!
Kapjanak már észbe, nem mi vagyunk értük, hanem ők értünk... Ha már lopnak, legalább csináljanak valami minimálisan jót is... Egy b****** nagy EU-s feljelentés sem ártana. Kezdhetnék pl az EV utakkal kapcsolatban...

32
Torpedo képe

Azért nyugtassatok meg,

Azért nyugtassatok meg, azok a helyes kis huplik ugye az új úton is rajta lesznek?

33
-ogre- képe

a megyeri és az északi

a megyeri és az északi összekötőn már kellő tapasztalatot szereztek a rossz minőségű vadonat új burkolat lefektetésében. itt már művészi tökéllyel lesznek elhelyezve a puklik. :D

×
ogreflikker

34
Névtelen képe

A Szabadság hídon is

A Szabadság hídon is tovább csiszolták a tudásukat.

35
SpeckoHU képe

Nekem vegyes tapasztalataim

Nekem vegyes tapasztalataim vannak a bizt. őrökkel.
Az elején hozzám se szóltak, de tegnap már az egyik:
- Saját felelősségre! (Mintha a napi közlekedésben nem saját felelősségre mennék)
Már a Margithíd feljárónál vannak az oroszok.
Ott már nem engedtek fel a villamossínekre, pedig eddig nem volt ott senki.
Komolyan, már lehetetlenné teszik a Margithídon közlekedést..

Szabadság, szerelem, sebesség

36
lord képe

I. Szerződést szegett a

I.
Szerződést szegett a Főváros!

A Főváros a kétoldali bicikliút tervével nyert 6 milliárd forintnyi EU-támogatást, majd a szerződés ellenére egyoldalúan módosította a terveket. A szerződésszegés miatt kérdésessé válhat a támogatás is.

37
lord képe

0. civilekkel egyeztet,

0. civilekkel egyeztet, javaslatokat beépít
1. terv beadva, EU rábólint, szerződést megköt
2. tervet bábszervezettel (Tervtanács) betámadtad
3. lapít az EU-nál, civileknél, nagyközönségnél
4. csonka tervet engedélyezésre bead
5. csonka terv engedélyezve
6. borul a bili, demonstráció
7. mutogat az engedélyezőre

Azt hinnénk, ez már a cinizmus csúcsa. De tovább is van: szerintük mindezt senkivel nem kell egyeztetni. És még tovább: szerintük nekik a Nemzeti Közlekedési Hatóság feltételeinek kell megfelelni (!). Akik csak az északi oldali kerékpárút építését engedélyezték. Mi mást engedélyeztek volna, ha csak azt a csonka tervet nyújtották be nekik? És még mindig nincs vége: a Városháza elképzelhetőnek tartja, hogy a támogatási szerződést módosítják.

Szóval tényleg most kell megbombázni az EU-t, nehogy belemenjenek a módosításba.

38
Kisember képe

100 éve Párizsban az volt

100 éve Párizsban az volt a jó...

39
lord képe

Pedig szabad a csók szabad

Pedig szabad a csók szabad a tánc :)

40
Kuku képe

Ezt mindenképpen bele kell

Ezt mindenképpen bele kell írni, mert a civil egyeztetés elmaradása, vagy figyelmen kívül hagyása jobb helyeken elfogadhatatlan. Nagyon fontos, hogy a sávot lehúzó Tervtanács tagjainak szakértelemhiányára is kitérjünk, mert ahogy Lakos az ülésen elejtette, egyszerűen hatáskörtévesztésbe estek és nem először. Városépítészek magukhoz vették a jogot arra hogy balesetveszélyről szakértsenek egy úttechnikai kérdésben, majd a tervek és azok következményeinek vizsgálata nélkül lazán vétóztak. Ez azért fontos mert a főváros nyilván "szakértőkre" fog hivatkozni amikor mosakodni kell az EU-nál.
Aztán szükséges írni az ezer fős hídi demonstrációról, és a 2,3 milliárdos kerékpáros pénz projektbe olvasztásáról is.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

41
brozer képe

Ha - ígéretük ellenére -

Ha - ígéretük ellenére - nem tárgyalják újra, akkor nem lesz módjukban megváltoztatni a véleméynüket. Nyilván ez a cél.

42
spag képe

László János javasolta,

László János javasolta, hogy az átmeneti időszakban nyissák meg a Lánchidat és az Erzsébet buszsávját. Erre még nincs válasz.

ez egy ügyes húzás, már ha sikerül, mivel nem "feltartod a hitelből vett autók forgalmát" hanem balesetveszély volt az elutasító ok eddig. így ezek állandóan maradhatnának.

43
Nesze nincs bejelentkezve képe

ha visszavonják a

ha visszavonják a támogatást, remélem jó 4 évig zárva lesz a híd a felújítás miatt és a végén a triplájába fog az egész kerülni!!! HAHAHAHAHAHAHA ennyi gyökeret!!!! most komolyan kik ülnek a székekben, hogy egy ilyen labdát hagynak feldobni? anyáááááááááám

44
dybi képe

"most komolyan kik ülnek a

"most komolyan kik ülnek a székekben"
(Tudom a kérdés költői.)

SEGGEK

üdv dybi

45
Prof.gruppetto.hu képe

Az a baj, hogy azt a

Az a baj, hogy azt a tripláját is mi fogjuk kifizetni, nem azok, akik miatt a triplája lesz.

www.gruppetto.hu

46
Prof.gruppetto.hu képe

Az a baj, hogy azt a

Az a baj, hogy azt a tripláját is mi fogjuk kifizetni, nem azok, akik miatt a triplája lesz.

www.gruppetto.hu

47
Zsurmi képe

És duplán el fogjuk

És duplán el fogjuk mondani. ;)

-
Zsurmi

49
CsImre képe

Most Ti ezen meglepődtök?

Most Ti ezen meglepődtök? Én már nem. Először is ez vastagon benne van a pakliban, másodszor nemrégiben máshol is történt ilyesmi: Szögedön kb. 29 milla kerós pénzt nyúltak le autós-sávokra, és 60 millióból építettek a hiányos tervektől is eltérve egy kerós járdát, ami a semmiből a semmibe vezet, holott a pályázat a hálózat kiegészítésére, egybefüggővé tételére volt kiírva. A magyarázatok városházi emberenként eltérőek (!), de mind vérforraló. A hatóság engedélyezte mind, annak ellenére, hogy a szakirodán ismerték el, hogy a tervek hiányosak, mivel kifelejtődtek dolgok. Totál hülyének néznek, és ezzel még a város nagyobb nyilvánosságához sem tudunk eljutni.

Ezt nem vigaszként írom, hanem olajként a tűzre, ne hagyjátok magatokat!

50
Kerékpársáv képe

KerékpárÚT! Egyirányú,

KerékpárÚT! Egyirányú, kétirányú, és persze kerékpárosoknak szóló "sávok" vannak benne (az egyirányúban csak egy), de a szakmai nyelvhasználat szerint kerékpársáv az, amit az úttesttől nem szintkülönbség/zöldsáv/akármi, hanem kizárólag felfestés választ el.

Ezért a "koppenhágai kerékpársáv" is kerékpárút (noha közelebb van a kerékpársávhoz, mint az elbarikádolt kerékpárúthoz).

UFF!

51
urga képe

Igen, jó lenne nagyon, ha

Igen, jó lenne nagyon, ha mindenki megszokná a pontos nyelvhasználatot... különben még nagyobb lesz a zűrzavar a fejekben a bringás létesítmények terén, mint eddig.

A Margit-hídi déli kerékpárÚT eddig több tucatszor szerepelt sajtóban, TV-ben, és itt a CM címlapon is kerékpársávként. Én emiatt már nem is tudtam követni az eseményeket... hogy jött vissza a képbe a SÁV? (úttestből festékkel leválasztott rész) Miközben a kompromisszumban éppen, hogy kerékpárút szerepelt? (és a terveken is ez látszott?)

Már nem tudtam, mit higgyek.... Nagyon zavaró, ha a körtét folyton almának hívjuk... Pedig ez teljesen egyértelmű eset.

ha pedig valaki nem tudja pontosan, egy létesítmény melyik kategóriába esik, még mindig mondhatja, hogy kerékpárosbigyó :)

****

Más. Gratula minden lelkes bringás érdekvédőnek!

52
urga képe

OFF Ezért a "koppenhágai

OFF

Ezért a "koppenhágai kerékpársáv" is kerékpárút (noha közelebb van a kerékpársávhoz, mint az elbarikádolt kerékpárúthoz).

Igen, és ott ezt kerékpárútnak is hívják (bringasávuk is van egy-kettő, és ezt a szót is rendesen használják).

53
Törzsmókus képe

javaslom a beegyzés

javaslom a beegyzés címének módosítását: mi lesz veled, déli bringaút? (Margit híd)

54
lord képe

Az MK szóhasználatát

Az MK szóhasználatát igyekeztem követni. Nem jól tettem?

"A híd északi oldalán a jelenlegi 2.50 m gyalogosok és kerékpárosok által közösen használt szélessége 4.30 m-re nő a projekt kapcsán, ez lehetővé teszi egy kétirányú gyalog-kerékpárút létesítését. A gyalog-és a kerékpárút elválasztása szintbeli különbséggel a tartókonzolok formája miatt nem lehetséges, de gömbsüvegsorral vagy hasonló megoldással megtehető. A projekttel a déli oldalon is létesül egy egyirányú gyalog-kerékpárút. A jelenlegi 2.50 m szélesség itt 3.00 m-re nő, mely tartalmazni fog egy 1.50 m széles gyalogos, továbbá egy 1.30 m széles kerékpársávot, 0.20 m-es elválasztással."

vagy

"Most megindul a felújítás, és mit hallunk: nem készül el a híd déli oldalán a szükséges kerékpáros sáv."

55
adamekp képe

Nos valóban a gyalog- és

Nos valóban a gyalog- és kerékpárút vagy a kerékpárút lenne a helyes, de ha ezt kommunikáljuk, csak az jön le, hogy 'mit pattognak, lesz bringaútjuk'. Ha sávot említünk, talán leesik, hogy az a menetirányban van.

56
bonnie képe

egyirányú

egyirányú gyalog-kerékpárút
aham, egyirányú gyalogosok.. peeeersze...
ez átment a közlek.munkacsoport kezén? láttak ők már gyalogost? és kreszkönyvet?
bonnie

57
urga képe

Az MK szóhasználatát

Az MK szóhasználatát igyekeztem követni. Nem jól tettem?

Az idézetben hármoszor szerepel a gyalog-kerékpárút kifejezés, az "és" szócska elhagyásával, de azért még érthetően,

egyszer a kerékpársáv szó, a kerékpárút egy "sávja" értelmében (ez már konyhanyelv),

és egyszer a kerékpársáv, rosszul használva, az előbbi mondat rövidítéseként, összevonásaként. Sajnos később is mindenki ezt a félrevezető és pontatlan "rövidítést" kezdte használni (miért?).

Kerékpársáv "az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv".

Hogyan lehet megkülönböztetni a kerékpársávot/utat? Ha már nem festék választja el a kocsiktól a kerékpáros forgalom lebonyolítására kijelölt helyet, hanem valami más... legyen az szintkülönbség, korlát, betongömbök, növényzet vagy krokodilokkal benépesített vizesárok, már kerékpárútról van szó (ami lehet sima kerékpárút, osztott gyalog- és kerékpárút, vagy osztatlan gyalog- és kerékpárút.. lényegében attól függően, hogyan táblázzák ki).

Nem véletlen, hogy külön szavak léteznek ezekre - ezek egymástól különböző létesítmények.

Ezért nagyon jó lenne, ha legalább itt a CM-en vigyáznánk a pontos kifejezések használatára... már ha azt szeretnénk, hogy a kerékpáros létesítmények tervezői kultúrája Magyarországon fejlődjön. De amíg a fogalmakat mi magunk is kevergetjük, tetszés szerint arra aggatjuk, amire kedvünk tartja, addig erre nincs sok esély.

***

bocs az OFF-ért...

58
lord képe

Az idézetben háromszor

Az idézetben háromszor szerepel... van ott több is, ahonnan ez jött :) Nem akartam mindet átmásolni.

Jogos a pedantéria. Az lesz a legjobb, ha átjavítom.

59
urga képe

köszönöm! és bocs a

köszönöm! és bocs a "kekeckedésért"!

60
Kuku képe

Ez egy vegyes

Ez egy vegyes felvágott.
Ugyanis a budai hídfőnél sávként indul, majd a járdás szakasz után sávként csatlakozik a körútba, így csak a sorolással és keresztezéssel nem érintett szakaszon halad kiemelve. Így aztán egyik része egyirányú gyalog-kerékpárút, a másik két szakasza pedig kerékpársáv. Mindhárom szakasz a híd része.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

61
urga képe

A folyópályás szakasz a

A folyópályás szakasz a meghatározó abban, hogy egy infrastruktúrát minek hívunk, nem a fel-és lehajtás, illetve a kereszteződések megoldása.

62
Kuku képe

Ennyivel nem rázol le.

Ennyivel nem rázol le. :)
Az nem egy fel/lehajtó (az a rámpa) és nem egy kereszteződés, hanem kerékpársáv. Elvileg ott alakulna azzá, ahol a híd acélszerkezete engedi, és a körút felé folytatódna remélhetőleg továbbra is sávként.
Így kb. 2x100 méter valódi kerékpársávról beszélünk.

--------------------------------

Lépj be a SZAKszervezetbe! :)

63
lord képe

A gazdasági minisztérium

A gazdasági minisztérium szerint az EU támogatja a Margit híd felújítását, és az NFÜ szerint sincs veszélyben a hatmilliárd forint.
(MR1, 2009-08-27 18:22:43)

A főváros által a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez benyújtott projektben a főváros nevesít munkálatokat, amelyekben szerepel kerékpárút északi és déli oldalon. A támogatási szerződéshez, illetve a jóváhagyáshoz kell csatolni a hatósági engedélyeket, engedélyeztetéseket. A hatósági engedélyek arról szólnak, hogy a hídnak csupán az északi részén lehet kerékpárutat építeni. Ezeket az engedélyeket csatolta a főváros a szerződés mellé, és ezeknek az engedélyeknek a tartalma szerint lett megkötve a szerződés.

64
lord képe

Ugyanez mozgóképen a

Ugyanez mozgóképen a Híradó jóvoltából:
Nincs veszélyben EU-s pénz a Margit hídi biciklisávok miatt. Brüsszelnek ugyanis a végleges, engedélyezett terveket nyújtották be, és arra kértek támogatást.

vesd össze:

Az NFÜ ügyintéző szervének igazgatója, Lukovich Tamás az index.hu kérdésére kijelentette: "A szerződés részét képező projektadatlap szerint a déli oldalon is van egy egyirányú kerékpárút, és eddig nem érkezett hozzánk módosítási kérelem."

Nem lenne egyszerűbb a sajtóban üzengetés helyett inkább nyilvánosságra hozni azt a szerződést?

65
lord képe

Nyusztay Máté -

Nyusztay Máté - Népszabadság, 2009. augusztus 28.
Ezt írja:

Újra Brüsszel elé kell vinni a Margit híd-projektet, vagyis új szerződés kell: A közbeszerzési pályázaton még 12 milliárd forintos projektként indult a felújítás, időközben azonban elérte az uniós nagyprojekt kategóriát - összköltsége ugyanis meghaladja az 50 millió eurót.

Az uniós tárgyalást beárnyékolhatja, hogy - mint kiderült - a kivitelezési munkálatok nem az NFÜ által jóváhagyott terv szerint kezdődtek meg, hanem csökkentett műszaki tartalommal: a híd déli oldalára tervezett kerékpársáv nélkül. A terv megváltoztatásáról a főváros nem tájékoztatta a Pro Régió Ügynökséget.

Megkerestük az NFÜ nevében eljáró közreműködő szervezetet, a Pro Régiót, őket kellett volna ugyanis értesíteni a tervek módosításáról. A szervezet arról tájékoztatott: a budapesti önkormányzat 2008. július 29-én nyújtotta be projektjavaslatát, amely tartalmazta a Margit híd déli járdáján kialakítandó egyirányú kerékpárutat is. A projektet elbíráló bizottság 2008. november 11-i javaslatát a NFÜ jóváhagyta, a döntés értelmében a déli oldali járdán tervezett kerékpárút része a projektnek. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a 2009. február 26-án a híd déli járdájára tervezett egyirányú kerékpárút építését nem engedélyezte. A jogerős építési engedélyeket Budapest Főváros Önkormányzata 2009. május 13-án küldte meg a Pro Régió Ügynökség részére. A május 15-én hatályba lépett támogatási szerződés tartalmazza a déli oldalra tervezett kerékpárút megépítését is, melynek módosítását a fővárosi önkormányzat még nem kezdeményezte.

A teljes cikk.

66
alcedo képe

Mindezt nagyon egyszerű

Mindezt nagyon egyszerű ellenőrizni. A támogatási szerződésnek, mint végleges dokumentumnak van egy olyan melléklete, aminek az a neve, hogy "Eltérések listája". Ezen kell szerepelnie mindannak, ami a projekt adatlap, részletes megvalósíthatósági tanulmány és egyéb, a pályázathoz kötelező mellékletek leadása óta megváltozott. A közreműködő szervezet ezzel együtt írja (vagy nem írja) alá a támogatási szerződést. Ennek tükrében csak azt kell megnézni, hogy az adott mellékletben szerepel-e a déli kerékpárút kihúzása.

67
lord képe

Haha :)

Haha :)

68
Névtelen képe

http://www.klubradio.hu/cikk.

http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=93876

Lakos Imre a Klubrádiónak azt mondta, amit a kerékpárosok szeretnének, az nem része a kiviteli tervnek, hanem forgalomszervezési kérdés, és erről az főváros, mint üzemben tartó dönthet, hogy ha déli oldalon legyen, vagy ne legyen kerékpársáv. A meglévő tervtanácsi állásfoglalás csak gyalogos forgalmat szeretne, de folynak a szakmai egyeztetések.

A Kerékpáros Klub elnöke ragaszkodik ahhoz, hogy a főváros adja írásba, hogy mikor átadja a felújított Margit hidat, biztosítja a kerékpárosok biztonságos közlekedését.

69
alcedo képe

Lakos Imre téved (ez

Lakos Imre téved (ez valószínűleg aránytalanul jóindulatú értelmezés persze). A támogatást ugyanis meghatározott funkciók megteremtésére kérte a főváros, ezek között szerepelt a déli oldali Buda-Pest irányú kerékpáros összeköttetés. A főváros ezt az alapvető új funkciót vállalta a támogatás ellenében. (A jogi helyzet szempontjából akár mellékszálként is értelmezhető, hogy az EU közlekedéspolitikája fényében enélkül könnyen elképzelhető, hogy csökkentett összegű támogatást sem kapott volna a projekt.) A támogatás folyósításához tehát a híd rekonstrukciója során a déli, Buda-Pest irányú kerékpáros összeköttetés funkcióját biztosítani kell, azt a támogatási szerződésben meghatározott időpontig üzembe kell helyezi és a támogatási szerződés (és annak szerves részét képező pályázati feltételek és leadott dokumentumok) szerint meghatározott ideig fenn kell tartani. magyarul a kiviteli tervnek garantálnia kell, hogy a vállalt kerékpáros infrastruktúra azon üzemeltethető, a pályázónak pedig kötelessége gondoskodnia arról, hogy azt legalább a vállalt ideig üzemeltetik is.
Lakos Imrének akkor lenne részben igaza, ha a déli összeköttetést több módon is (járda és az útpálya szintjében is) biztosítaná a kerékpáros közlekedést, és a tervtanács "véleménye" alapján ebből egy változatot nem üzemeltetve a másikon megoldaná a funkció teljesülését. Annál is inkább igaz mindez, mert talán ő volt az, aki az északi gyalog-és kerékpárút Buda- és Pest irányú eleméről elismerte, hogy az pusztán rekreációs funkciójú, míg a déli elem elsősorban hivatásforgalmi lenne.

Ezen felül Lakos Imre az elmúlt évtizedek gyakorlatát és cinikusságát eleveníti fel, mely szerint a kerékpáros infrastruktúra ecset, vödör és sárga festék kérdése, miközben rendszerszerű tervezés és fejlesztések szükségesek hozzá.

70
lord képe

Találtam egy nagyon szép

Találtam egy nagyon szép törvényhelyet. Csak be kellett volna a tartani.

1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről

3. §
(2) Az épített környezet alakítása és védelme során a közérdekű intézkedéseket és döntéseket megelőzően, illetőleg azok végrehajtása során biztosítani kell a nyilvánosságot és a közösségi ellenőrzés lehetőségét az e törvényben és más jogszabályokban meghatározott módon. Gondoskodni kell az érdekelt természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli szervezetek megfelelő tájékoztatásáról, és lehetőséget kell adni részükre véleménynyilvánításra és javaslattételre.

72
lord képe

Sajtófigyelek Oravecz

Sajtófigyelek

Oravecz Péter (NFÜ szóvivő) közölte, hogy már értesítették a fővárosi önkormányzatot az átminősítésről: a Margit híd felújításának teljes projektjét Brüsszelbe kell küldeni jóváhagyásra. Tudomása szerint már folyamatban van az uniónak küldendő csomag összeállítása.

A szóvivő szerint az sem befolyásolja az uniós támogatás megítélését, hogy a felújítást az NFÜ által befogadott (EU-támogatásra érdemesnek ítélt) tervhez képest csökkentett műszaki tartalommal, vagyis a híd déli oldalára tervezett kerékpársáv nélkül valósítják meg. Ha szeretnék megkapni a forrást, ezt pótolniuk kell, vagyis át kell vezetniük a változtatást a pályázati anyagban, ez azonban csak adminisztrációs kérdés.

(emlékeztetőül: a bejelentési kötelezettség határideje a változást követő 8 naptári nap)

73
Rokaprem képe

Bocs, ha hülyeséget

Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de nem nagyon látom a cáfolatát annak, amit a Főváros mond: műemlékvédelmi okok miatt nem adják meg az engedélyt a déli oldal szélesítésére. Erre van valami bringás válasz, vagy tényleg évekig el kell beszélni egymás mellett? Ha igaz, hogy a szakhatóság nem ad engedélyt, akkor azért az a része érthető, hogy nem lesz bringaút délen, a támogatási szerződés ettől persze még módosításra szorul.

Szóval?

74
gex képe

a déli oldal

a déli oldal szélesítéséről talán akkor kellett volna szakértőket bevonva tárgyalni amikor még nem voltak leadva a tervek...

75
Rokaprem képe

Aha, akkor jól sejtettem,

Aha, akkor jól sejtettem, hogy jelenleg szakmai érvünk a déli bringaút mellett nem nagyon van. Viszont akkor azt mennyire lehet hitelesen képviselni még mindig, hogy "követeljük a déli bringautat"? Ha jól gondolom, maximum azt mondhatjuk el, hogy az eljárás során nem jártak el kellő körültekintéssel, nem vonták be az engedélyeztetési eljárásban illetékes hatóságot, s ezért lett a pofáraesés.

Remélem senki nem veszi kötekedésnek, rosszindulatnak, de ha tényleg nincs szakmai érvünk a déli bringaút mellett (értsd: semmilyen megoldás nem kapna engedélyt), akkor miért szajkózzuk még mindig ezt? Mert így a sztory úgy néz ki, hogy sem a Főváros nem cáfolja a jogos igényünket, sem mi nem cáfoljuk a megépítés fennálló fizikai korlátait.

76
gex képe

szakmai érv? hogy lehetne

szakmai érv? hogy lehetne egy átlagembernek szakmai érve? nekünk igényeink vannak, nekik kéne szakmai érveket felhozni hogy mit miért nem lehet. és amikor megállapodást kötött a főváros az mk-val akkor semmilyen szakmai érvet nem mondtak hogy azt úgy nem lehet. benne volt a tervben, leadták, kaptak egy csomó támogatást, mi meg vártuk hogy abban a formában el is készüljön.

most ezzel szemben ott tartunk hogy 1 helyett 2,5 km-t kell megtenni biciklivel hogy átkeljünk egy hidon. ez finoman szólva is felháborító, kíváncsi vagyok hogy mi lenne a közvélemény arról ha az autósokkal basznának ki ugyanígy.

a semmilyen megoldásra pedig a válasz: bringasáv.

77
Rokaprem képe

Maximálisan egyetértek,

Maximálisan egyetértek, csak akkor a kommunikációnkat arra kellene helyezni, hogy bringasávot akarunk, mert ugye a közvélemény nem tudja a különbséget az út és a sáv között.

78
lord képe

Akkor (is) tárgyaltak.

Akkor (is) tárgyaltak.

79
gex képe

érdekes akkor nem

érdekes akkor nem vetődött fel hogy nem megoldható. ügyes szakértők lehettek.

80
alcedo képe

Először is a kerékpáros

Először is a kerékpáros szervezetek nem kérték a déli oldali járda szélesítését. A kerékpáros szervezetek nem kérték azt sem, hogy a járdára fessék fel a gyalog- és kerékpárút elválasztó sávját, mint ahogy eleve nem a járda szintben gondolkodik a kerékpárosok többsége számos okból, hanem az útpályán kialakított kerékpáros infrastruktúrában. A városvezetés javasolta, hogy ha déli oldal, akkor legyen a járdából leválasztott (közös) kerékpárút. Hosszas győzködés után a kerékpárosok beadták a derekukat, bizonyítva kompromisszumkészségüket, még az északi kétirányú rekreációs célú bringaizét is elfogadva. "Remek" -állt fel a városvezetés a tárgyalóasztaltól, beadták a pályázatot, az engedélyezési terveket, majd az általuk erőltetett járdás terv elhasalt a tervtanácson és a hatóságon. Akkor egyék is meg, amit főztek.

A dolog jogi részét illetően: szakhatóság sosem ad engedélyt. Engedélyt a hatóság ad, a szakhatóság véleményét/hozzájárulását beépítve. Véleményem szerint az is vizsgálható, hogy a tervtanács tagjai és a hatóság döntéseiket tőlük elvárható gondossággal hozták-e meg, illetve hogy fennállhat-e részükről a hivatali körben elkövetett tömeges veszélyeztetés. Ezzel volna munka, de a sokadik precedensre tekintettel megérné az időbefektetést. (Itt most nem a műemlékvédelmi szempontok érvényesítésére gondolok, azt ugyanis helyesnek és elvárhatónak tartom.)

81
alcedo képe

Elnézést kérek a dupla

Elnézést kérek a dupla bejegyzésért, vacakolt a szerver.

82
lord képe

műemlékvédelmi és

műemlékvédelmi és műszaki - majdnem mindenhol így jelent meg a sajtóban :)

A totális szerepzavarban lévő tervtanács viszont balesetveszélyről értekezik:

"Nem ért egyet a híd déli oldalán is kerékpárút kialakításával, elsősorban balesetveszélye miatt, de indokolatlannak is tartja, hiszen az északi oldalon átvezetett kerékpárút a kerékpáros közlekedés számára megfelelő megoldást ad."
http://kerekparosklub.hu/files/tervtanacs.pdf

"A főváros főépítésze, Beleznay Éva lapunknak megerősítette, hogy a terveket a fővárosi tervtanács javaslatára változtatták meg. A főépítész szerint a déli oldalról azért vették ki a bicikliutat, mert a kerékpározás ezen a turisztikailag frekventált helyen veszélyes, hiszen a várban és az egyéb látnivalókban gyönyörködő turisták közt kell biciklizni."

A műemlékvédelemhez: a Tervtanács azt javasolta, hogy az eredeti állapotában állítsák vissza a hidat. Melyik az eredeti? Esetleg ez? :)

Vagy nézzük, itt mit írnak: "A híd a háború előtt acélkék színű volt, de a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nem engedélyezte a visszafestést, így valószínűleg továbbra is marad az állott majonéz-szín."

Szóval? :)

Mindez érdekes lehet, de nem ez a lényeg: ugyanis senki nem kérte, hogy (újra) szélesítsék ki a déli oldalt. Egyébként a végleges(nek tűnő), kompromisszumos tervekben még elfért a déli út, lásd pl: Retusált tervek a Margit hídról.

83
lord képe

BREAKING "A bringásoknak

BREAKING

"A bringásoknak van igazuk, a kerékpárutat meg kell építeni."

Kb ezt mondta egy perce az Inforadio Eurokassza című műsorában Varju László a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára.

84
tta képe

Navegrevalaki! :D Raadasul

Navegrevalaki! :D Raadasul talan olyan helyrol, ahol er is valamit a szava...

*******************

Wenson Splice 5500
... es a valasz 42 :D

85
er13a18 képe

valahogy már nem hiszek

valahogy már nem hiszek nekik :(
de gondolja komolyan!

86
lord képe

http://www.inforadio.hu/hir/k

http://www.inforadio.hu/hir/kulfold/magazin/22/
Az Eurokassza magazin 2009. augusztus 30-i adása, 2. rész
06:40- től Oravecz (NFÜ) aztán 09:35 Varju

87
lord képe

Az is kiderül belőle, hogy

Az is kiderül belőle, hogy az EU-s procedúra minimum fél évet vesz igénybe.

(műsorvezető) Az eredeti terveknek megfelelően kell megépíteni a kerékpárutat a Margit hídra - mondta a csütörtöki kormányszóvivői tájékoztatón a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára. Varju Lászlót hallják.

(Varju László) Azt hiszem, hogy egyértelműen többet is megfogalmazhatok, mint személyes álláspontot is: én most úgy érzem, hogy a bringásoknak van igaza. Tehát egyértelműen a szerződésben, amelyet megkötöttünk a Margit híd kivitelezésére vonatkozóan, abban szerepel a kerékpárútnak a megépítése. A mai állapot szerint, a szerződés mai ismeretei szerint ezt ennek megfelelően kell megépíteni. A mai napig, augusztus 27-ig ilyen módosítás vagy ettől eltérő módosítás igénye nem jelent meg, így a mai szerződésnek megfelelően a kerékpárutat meg kell építeni.

88
Torpedo képe

Olvasva ezt a sok

Olvasva ezt a sok hozzászólást és az újságot, úgy döntöttem, előbb fogok üzemeltetni ott bringakompot nyereséggel...

89
lord képe

Hát ez kész. Téma: a

Hát ez kész. Téma: a főváros elesik 6 milliárd forint EU-támogatástól, mert nem a szerződés szerint (2+1 kerékpárúttal) újítja föl a hidat.
Az ATV összefoglalása szerint: A Margit-híd felújításával kapcsolatban a főpolgármester-helyettes szerint indokolt a kerékpárút korlátozása, mivel ezzel 6 milliárd forintot lehet megtakarítani.

http://atv.hu/videotar/090831_az_elbukott_metrotamogatas__nem_vesz_el__c...

Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes:

"Várjuk meg a végét. Azt gondolom, hogy ha a két dolgot logikai keretbe foglaljuk, akkor nem feltétlenül van így. Mi a pályázatunkat benyújtottuk, erre nekünk ezt a 6 milliárd forintot megítélte a kormány. Azt gondolom, hogyha ezt egyszerűsítik-olcsósítják - ismert a nézők előtt ez a körülmény, hogy nagyon sok pénzzel kerül tényleges többe, mint amire tervezett a fővárosi önkormányzat, ami aztán mégsem nekünk fölróható egyfelől. Másfelől ennek a hídnak van egy északi meg egy déli oldala. Az északi oldalon van egy kétszer egysávos, tehát kétsávos oda-vissza kerékpárút. Azt gondolom, hogy a mai helyzetben le kell rakni az asztalra, hogy ez most nem lesz meg."
(...)
"Nem tartom ezt ekkora veszteségnek. A 6 milliárd forint pokoli ár lenne azért, hogy ne három sávja legyen a kerékpárosoknak a Margit hídon csak kettő. Ezt a nézők méltányolják, hogy a mai helyzetben ezt most fel kell adni, vagy ki kell tartanunk mellette."

Na ezt ki érti?
(a liftes magyarázat amúgy mindent visz:)

90
Kalapácsos képe

Csak ismételni tudom

Csak ismételni tudom magam...:)20.

91
Kalapácsos képe

Érdekes,Varju László

Érdekes,Varju László minden szavát,és mondatát tökéletesen értem.
Jaj má' ez a városházi nyelvjárás nagyon követhetetlen Imikém...

Gondolkodj el ezen!

92
lord képe

Persze, azt hiszed érted

Persze, azt hiszed érted Varju Lászlót. De hányszor is ejtette ki a száján a bűvös 'déli' szót? Na ugye ;)

93
Kalapácsos képe

Kivágták volna az

Kivágták volna az adásból?:))
Persze értem én,lehet így sumákolni,de Imi az kiakasztó.Lehet,hogy 30 évvel ezelőtt menő volt így beszélni,de nekem ég a pofám helyette is.

Gondolkodj el ezen!

94
lord képe

Nem költheti a

Nem költheti a hatmilliárdos EU-támogatást a Margit-hídra a főváros

Az EU szerint azáltal, hogy a beruházás eredetileg tervezett 15 milliárd forintos összege jóval nagyobb lett, egy új támogatási eljárásra van szükség. Ennek ideje azonban minimálisan egy év. A hatmilliárd forintos fejlesztési támogatást más projektre fordíthatja a központi régió fejlesztési tanácsa.

95
er13a18 képe

ezzel oda az érvelésünk a

ezzel oda az érvelésünk a déli oldalra :(

96
Prof.gruppetto.hu képe

Akkor tegyünk javaslatot

Akkor tegyünk javaslatot még olcsóbb megoldásokra. Pl. elválasztott bringautak helyett elég a bringasáv, vagy egy sima bringanyom a szélesebb külső sávban. Sokkal olcsóbb!

www.gruppetto.hu

97
lord képe

Miért?

Miért?

98
er13a18 képe

mert már nem lehet mondani,

mert már nem lehet mondani, hogy azért bukhatják el a 6 miliárdot, mert a kivitelezés nem = a benyújtott tervvel

99
lord képe

Ja így már értem. Bár

Ja így már értem. Bár kapnak máááásik 6 milliárdot. És vannak más - nyomósabb - érveink is :)

100
Törölt felhasználó képe

Nem pénzkérdés az, hogy

Nem pénzkérdés az, hogy lehet-e Budapesten normálisan kerékpározni, nem is kell rá hivatkozni.
Egyetlen, következetesen hangoztatandó érv van: a kerékpáros infrastuktúra fejlesztése már rövid távon is élet- és közlekedésminőségi javulást hoz a városlakók és a városban közlekedők számára.
A Margit-hídon azért kell kialakítani kerékpár-sávokat, hogy a körúton, mindkét irányba, folytatódjon.

__________________
Mert így kerek a világ.

101
Prof.gruppetto.hu képe

Nem az infrastruktúra a

Nem az infrastruktúra a lényeg, hanem a "marketing". Ugyanazt a pénzt szemléletformálásra fordítva nagyságrendekkel hatékonyabban lehet felhasználni. Ráadásul az extra infrastruktúra bebetonozza a viszonyokat. (Lásd a leendő Margit-híd bringás útjait.)

www.gruppetto.hu

102
lord képe

Na talán valami

Na talán valami elkezdődik: Megszámoljuk a hídpénzt

103
Krisztab. képe

Ma délelőtt komoly

Ma délelőtt komoly rendőri készültség volt a híd járdáján. Le kell
szállni, és tolni. A pesti rendőr szerint ez mától a felújítás végéig
így lesz, a budai páros nem nagyon tudta, de a jövő héten biztos.
Azzal indokolták, hogy nagyon balesetveszélyes, 40-nel hajtanak a
bringások a gyalogosok közé, és sok a robogós, motoros is. A lejáró
közelében az egyik kiálló kordontalpnál komoly vérfoltot láttam,
valószínűleg baleset nyoma.

Azt gondolom, épp most
bizonyosodott be a gyakorlatban, hogy ilyen gyalogos és bringás
forgalom mellett a járdán vezetett bringaút NEM biztonságos.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

104
Torpedo képe

Számomra csak az világos,

Számomra csak az világos, hogy ezt a helyzetet így kaptuk. Meg lehetett volna oldani a - valahogy feltűnően nagy számú - gyalogos, és a cajgások elkülönítését. Csak döntés kérdése. Eredeti szándék szerint - gondolom - csak a gyalogosok átkelését tervezték, de a mellettük - és a buszok mögött besurranó kerekezők ellen már komolyabban fel kellett vegyék a kesztyűt.

A kerékpár egy jó indikátor...

"Mi is lenne már kérem, ha mindenki azzal a komolytalan biciklivel, még a többi, rendes közlekedőnél előbb is eljutna oda, ahova szeretne!?"

105
lord képe

Végleg leírták a déli

Végleg leírták a déli utat? Az egyik párt bringautat javasol a Nagykörútra:

A fővárosi önkormányzat – bár szavakban mindig kiáll a kerékpározás mellett –, tettekben képtelen teljesíteni Budapest polgárainak jogos
elvárásait. Elég csak a Margit híd terveiről leradírozott déli kerékpárútra gondolni.

Eddig OK. De aztán:

Bízunk benne: a fővárosiak egészségének védelmét és a kerékpáros kultúra támogatását nem rendeli alá a Főváros a körút egyik oldalán megszűnő parkolási lehetőségek miatt kieső elenyésző összeg hiányának.

A körút egyik oldalán.

Ez azt jelenti, hogy eleve csak a Margit híd északi útjával számolnak és egyoldali kétirányút álmodnak a körútra is vagy nem azt jelenti?

Közben az MTI ezt írja: "Kerékpárút kialakítását szorgalmazza a fővárosi Nagykörút mindkét oldalán, a parkolósáv helyén az MDF."

És nem véletlenül, mert a közleményben kétszer is mindkét oldali parkolósávot emlegetnek.

Tehát?

106
chmtx képe

Most olvastam a NOL-on ezt a

Most olvastam a NOL-on ezt a cikket a Margit híd felújításáról:

http://nol.hu/belfold/20100602-hetszazmillios_vita_a_margit_hidrol

A problémám vele az, hogy nem említi a déli bringautat. Most akkor az lesz, vagy nem lesz?

Dávid
az anarcho-kapitalista pólókupec