Alföldi kisváros, emberi léptékekkel, széles, nem vészes forgalmú utakkal,ami alól egy kivétel van a várost átszelő 43-as út. Ebben a városban jártam ma, miután kiderült, hogy kerékpárosbarát szeretne lenni.

Nem afelé halad. Fasorokat vágtak ki, virágágyásokat köveztek le, semmiből semmibe vezető téglákból kirakott külön kerékpárutakat építettek, több helyen le kell szállni és tolni, vagy éppen járdán kell osztozni a gyalogosokkal az amúgy kihalt, csöndes mellékutcákban is. Egyirányú széles utcák is akadnak, van körforgalom, benne kerékpáros balra-tartással, van új bicikliút keresztülvezetve gyeptéglás kerékpártározón, 150 cm széles kétirányú gyalog és kerékpárút, és mind igencsak messze esik a közvilágítástól.

Siralmas látni, hogy az öregek, akik évtizedes kerós kultúrával rendelkeznek, még mindig az úton nyomják jópáran (ha keróút van, akkor is), míg a középkorú és ifjabb nemzedék már megy a takarásban lévő, házajtókban vezetett gyilkos biciklisjárdákon.

Makó forinttízmilliókért sodródik egyre távolabb attól, hogy tényleg kerékpárosbarátnak mondhassa magát, miközben további teljesen normálisan kerékpározható utcákban terveznek az út mellé növényirtást, majd bicikliút-építést.

Talán egyszer csak észbekapnak.

Képek még tavaszról, meg mostanról 1-2:

http://picasaweb.google.com/imre.csullog/MakoiBiciklisInfrastruktura#

CSI

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
atomboy képe

A hagymatol lett ennyire

A hagymatol lett ennyire kodos a latasuk?

atomboy

2
hf képe

nem, az autótól! hf 13.

3
atomboy képe

Az nem lehet, mint a kepeken

Az nem lehet, mint a kepeken lathatod, alig van.

atomboy

4
Perillustris képe

Tuti nem. Már a hagymát is

Tuti nem. Már a hagymát is Kínából hozzák*, s Makón csak becsomagolják.

*Ugyebár megéri Kínából hagymát importálni. Ez egy külön történet a fuvarozás támogatottságáról és a hazai termelés romba döntéséről.

5
lajhár képe

Még jó,hogy nem

Még jó,hogy nem Jeruzsálemből. Mert az tényleg messze van onnan...

Ádám
______ _______ ______ _______ ______ _________ ________

"Fear is the path to the dark side... fear leads to anger... anger leads to hate.. hate leads to suffering."

6
sagan képe

off Imi a

off
Imi a Hódmezővásárhelyi buszpályaudvarról nincs egy átlagos hétköznapi képed.
on

Jó ez a kerós infra drága,de legalább használhatatlan.

----------------------
Biciklizem tehát vagyok.

7
phorvath képe

Az a baj, hogy elterjedt a

Az a baj, hogy elterjedt a bicikliút-követelés. A döntéshozók feltétlenül akarnak valamit csinálni akkor is, amikor semmi szükség rá. El kellene terszeszteni, hogy a WOL, illetve a forgalomkorlátozás teljesen szabályos kerékpáros infrastruktúra, nem kell szégyellni.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

8
CsImre képe

No ne félj, nem voltam

No ne félj, nem voltam rest, és nyomattam az igét. Nem hiszem, hogy valami is hat majd, de hátha.

Cikk, ami nem is lett olyan rossz, mint vártam, + némi hátteret is szolgáltat:

http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/mako_-_biciklis_szemuvegen_keresztul/...

CSI

9
atomboy képe

"Országos Kerékpáros

"Országos Kerékpáros Klub" - ohm... meg jo, hogy a klub nem lett zlub... ;) Legalabb megmutathattad volna neki a kartyadat, hogy helyesen le tudjak irni.

Gondolom, a valosagban nem ilyen mezesmazos volt, mint ahogy itt leirtak. Nem emlitik, hogy kiakadtak volna.


atomboy

10
CsImre képe

Off Nos, ha már így

Off
Nos, ha már így kijeletetted, meg kell, hogy cáfoljalak: De, van. :) Valahol... keresem, ha találok, akkor felteszem az új indexes totyikra. :)
on

11
Attila1111 képe

Erre kapnak állami és EU-s

Erre kapnak állami és EU-s támogatást.
A külön út építése többe kerül, többet tudnak visszaosztani, mintha csak kerékpársávokat és gyalogos-pihenő övezeteket jelölnének ki.

12
CsImre képe

Ez csak egy dolog, de a

Ez csak egy dolog, de a másik, hogy szerintem a lakók sem tudják, hogy mit akarnak, az okosok meg meg vannak győződve, hogy jót cselekednek. Amikor jöttem az utak a kerékpározáshoz c. művel és ideológiájával, mindenki padlót fogott, és eltérő mértékben hozta ezt tudtomra.

CSI

13
phorvath képe

Ez az, itt kellene

Ez az, itt kellene betámadni.

Ha forgalomcsillapításra kérdés nélkül lehetne pályázni, viszont minden cm kerékpárutat meg kellene indokolni, akkor kevesebb _felesleges_ kerékpárút épülne az adónkból.

Tkp. lehet, hogy örülnünk kell, hogy Budapesten alig épült valami az elmúlt években.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

14
er13a18 képe

az 5ös kép

az 5ös kép durva...
makóra jártam középiskolába, tényleg szép kis város. épp múlt szombaton volt osztálytalálkozónk, de a csipkeház előtt a sárga csíkot észre sem vettem. lehet nem is gondoltam, hogy az ott bringa-gyalogút akar lenni :)

15
lord képe

68,8 millió forintból, 75

68,8 millió forintból, 75 százalékos hazai pályázati támogatással bicikliút-építés kezdődött hétfőn Makón, az Aradi utcán, a Wekerle utcai kereszteződéstől a FÉG telephelyéig, amely várhatóan április 15-éig készül el. A bicikliutat – egy védőszigettel – átvezetik a 43-as úton, a vasúti átjárónál pedig fény- és félsorompó készül.

Szintén nyert az a makói pályázat, amely a Szép, a Királyhegyesi és a Megyeház utca kerékpárútjának megépítéséről szól, 84 millió forintból, 90 százalékos uniós támogatással. Ez az út decemberre készül el.

Délmagyar, 2010.03.02

16
sanczy képe

Hát igen! Teljesen igaza

Hát igen! Teljesen igaza van Csimre úrnak.Mit tettek a makói várossal a tisztelt kerékpárosok véget. Vagy ki tudja milyen gazdasági vagy "zsebbe" tett érdekek végett. Én pont 1 olyan utcában lakom ahol mindent ki írtottak a kerékpár utak végett.Szép több évtizedes fás, kertes utcákat tettek, sivár aszfaltá. És mind e mellé reszketek ha ki megyek a kapun, ha kocsival,ha gyalog, mert egyben van a gyalogjárda a kerékpárúttal.Természetesen hiába van minden 2. 3. ház előtt felfestve a gyengébbek kedvéért melyik sáv kié,semmit nem ér..Be vallom ütöttek már el a saját kapumban..Hiába az a gyalogos sáv. Látom vannak egyesek akik nem hiszik,hogy makón akad autó is,...meg nyugtatom van..még több is a kelleténél..Sőőt ha ki áll a főutra csak egyben függő autóoszlopokat látna.. Persze ez csak teher nekünk,és pont ettől nem jó a látásunk ha már egyesek rossznak ítéli meg,de majdcsak meg épül a várost el kerülő szakasz..
A hagyma termelés meg annyit, eléggé nagyban folyik a városban,és környező településeken a hagyma termelés, annak ellenére ,hogy az előző vezetés mindent meg tett ,hogy az emberek kedvét el vegyék a termeléstől. Tehát a kínai hagyma csomagolása 1 baromság..;)

17
atomboy képe

"hiába van minden 2. 3.

"hiába van minden 2. 3. ház előtt felfestve a gyengébbek kedvéért melyik sáv kié,"
Azt hiszem, sejtem, melyik utcarol van szo, az a legrosszabb megoldas egesz vilagon. Egyebkent pls ne hasznald itt a "sav" kifejezest, mert az csak kozuton letezik. Jardan max "resz" kifejezest lehet hasznalni.

Az a baj, hogy mint ahogy Makohoz hasonlo varosokban nincs kerekparos erdekszervezet (vagy ha van, akkor nem elegge tapasztaltak - tisztelet a kiveteleknek), ami meggatolhatna az elhibazott kerekparutak epiteset.


atomboy

----
Biciklizes Szegeden

18
Hotyhogy képe

"...a kínai hagyma

"...a kínai hagyma csomagolása 1 baromság..;)"

Mer? Genfben sem szerelnek svajci orahazakba kinai oramechanikakat? :-)))

19
venyerin képe

Lesz az még fordítva is,

Lesz az még fordítva is, ahogy a dolgok kinéznek...

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

20
Hotyhogy képe

Vaja! Azt mondod a kinaiak a

Vaja! Azt mondod a kinaiak a fusi esztergalyosok akik csak orahazakat tudnak csinalni, oramuveket nem? Es a svajciak tudnak oramuveket, de nem orahazakat? Ez nem egy kis sovinizmus toled? ;DDD