Csak egy rövid közvélemyékutatás:
A ti életeteket megkönnyítette a kiskörút bringasávja?
Én a Múzeum körúton járok minden hétköznap. Az V. ker felöli oldalon még nem tudtam egyszer sem végigmenni, mindig állt rajta legalább egy autó. Ez elvileg nem a bringasáv hibája, de kezdem azt gondolni, hogy a parkolósáv maradhatott volna, és az egyik forgalmi sávot kellett volna elvenni, akkor nem lennének ilyen gondok. Mindig lesz valaki, ki csak 2 percre áll meg, mert beugrik valamiért, és ilyenkor nyilván nem a forgalmi sávban állnak meg, hanem a bringasávon, mert ott kevésbé tartják fel a többi autót, bár azért így is átlógnak. Ezek ellen az új kresz sem fog segíteni.
A másik meg a csomópontok bekötése - ami ugye nem történt meg, és az út legszéléről sokkal nehezebb besorolni a helyes sávba, mintha az autósokkal együtt csorognék.
Az úthibákat nem említem, azok elvileg belátható időn belül kijavításra kerülnek a hiányzó kopóréteg pótlásával, remélem.
Szóval számomra így kicsit még nehezebb is lett a bebiciklizés, a parkoló autók kerülgetése és kereszteződésekben a besorolás nem egy élmény. Egyszerűbb volt bringasáv nélkül.
Ha meg nem használom, akkor meg jönnek a dudálók, és csak annyit látnak az emberek, h megint kiadtak sok pénzt olyasvalamire, amit nem használ a biciklis. Tehát az sem megoldás, ha nem tetszik, menjek végig mellette. Bár a parkoló autóknak hála volt többször is olyan, hogy egy centit nem kellett rajta mennem, és ilyenkor dudákat sem kapok.
Várom a véleményeket.












Bringás rendőr,
Bringás rendőr, elszállítás/büntetés, méz a szélvédőre és sok biciklista. Ez oldja meg a problémát. A bringasáv maga jó, hozzá kell alakítani az autóvezetőket.
Ja, és nem értünk van akik már régóta biciklizünk, hanem azokért akiknek impulzusra van még szükségük.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
"és nem értünk van akik
"és nem értünk van akik már régóta biciklizünk, hanem azokért akiknek impulzusra van még szükségük."
Én azt látom, hogy Bp-n szinte az összes bicajos beruházás nem értünk van, hanem az autósokért. Nem a mi dolunkat könnyítik elsősorban, hanem az övéket, hogy legyen hova leparancsolni az útjukból a bicikliseket. Ezt az Andrássynál nap mint nap érzem, és most hogy a kiskörte féligmeddig megvan, ott is egyre gyakoribb ez az érzés.
Amit írsz, hogy bicajosrendőr, sok bicajos, meg intelligens autósok - ha ez megvalósulna nem kellene bringasáv.
Végeredményként nem
Végeredményként nem kellene, de ezt csak az tudja aki bringázik, a sáv meg azt csalja bringára aki még nem. A szörnyű Andrássy vacak is bringások százait csalta bringára. Ez egy nehezen feloldható ellentmondás. Illetve úgy lehetne feloldani, hogy az infrapénzt kommunikációs kampányokra költenék.
Egyébként a kiskörút felén forgalmi sáv szűnt meg (Vámház).
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
1 valódi történet az
1 valódi történet az állítás megerősítésére:
egy kollégám, aki néha jár bringával, nem mer az úton menni, mindig járdázik.
Odajött hozzám megköszönni(!) a bringasávot, azóta azon jár. A hídon már megint járdán megy, mert nincs sáv....
hf
13. kerületi bringás hibabejelentő!
valószínűleg sokat nyom a
valószínűleg sokat nyom a latba az is, hogy híd járdájára van felvezetve a sáv...
A kereszteződéseket hogyan
A kereszteződéseket hogyan oldja meg?
ami szerintem nehéz:
-Kálvin: Múzeumról az Üllőire balkanyar.
(+a M-krt-n a Kálvin fele kb 20 m-el a kereszteződés előtt megszűnik a sárga csík, és így nyugiban odaparkolnak.)
-Astoria: Múzeumról a Deák felé egyenesen - bár itt a szélső forgalmi sávban átfesteették a nyilakat, és lehet egyenesen menni, azonban a tér másik oldalán nem folytatódik a forgalmi sáv.
Szerintem kicsit álbiztonságot nyújt ez a bringasáv. Amíg rajta haladsz, addig paradicsom, de hogyan tovább? Nem azt modnom, hogy mindenhova bringasávot, hanem hamár van, akkor legalább oldják meg, hogy könnyel rá lehessen menni, ill könnyen el lehessen hagyni.
ez mindkét keresztben kb egy vödör festékbe kerülne. Előretolt induló, meg ilyenek.
az üllőire kanyarodás
az üllőire kanyarodás pont a parkolók miatt egyszerű. kikerülsz az amúgy is megszűnő sávról, és fél pillanat alatt a kanyarodóban vagy max 2 hátranézéssel, mivel az egyenesen menő sáv válik ki a kanyarodóból, nem fordítva.
az astoriánál meg a kanyarodó sáv az autóbusz öbölből folytatódik, ami meg nem forgalmi sáv, vagyis bent lehet maradni simán, bár a múltkor egy barom letolt a keresztben, mert nem fogtam a sávot rendesen. ha meg el tudsz indulni egy pillanattal a sárga előtt, lesz elég előnyöd, hogy ne legyen para.
×
ogreflikker
Nekem nem para így sem.
Nekem nem para így sem. Rutinus bringásnak tartom magam, ennél cifrábbakat is megoldok. De kevésebb rutinos, ám lelkes kerékpárosoknak ez gond, szerintem.
Ugye a hátranézést is meg kell tanulni, a "sávtartást" is, és még így is összehozhat taplókkal a sors, ahogy a példád is mutatta.
Olyan kialakítás kellene, hogy a bicajosnak van mindenhol elsőbbsége. Tehát nem a megszűnő bicajutat vezetik az autósávba, hanem az autókat a bringások mellé - nyilván valamilyen átmeneti szakasszal, hogy rá legyenek kényszerítve, hogy figyeljenek ránk.
méééz? tudod milyen
méééz? tudod milyen drága az? :)
Zsoltee
Hamis mézt is lehet
Hamis mézt is lehet használni. ;-)
__________________________________________
Írjunk mindig helyesen. Kerüljük a hóbortos automatikus tárgyesetet. Tehát ne írjunk 'aztat' helyett 'azt'-ot.
nem is csak az
nem is csak az ára,egyszerűen a mézet inkább megennném! :)
+1 Én örülök neki hogy
+1
Én örülök neki hogy van, most meg jöhet a népnevelés. :-)
nekem kb. 3-4 perc elonyt
nekem kb. 3-4 perc elonyt jelent a 4 km-en. a csucsforgalomban hasznalom, szoval altalaban en elozom az autokat, nem gond kikerulni az aruszallitokat (bar a slagert siratot szivesen meghuznam ;).
Én előtte dugóban a
Én előtte dugóban a síneket használtam, és onnan pl a Múzeumról az üllőire kanyarodni is elég könnyű, szóval én nem számolhatok időmegtakarítással. Még mindig a villamsssín lenne a legjobb, csak már nincs pofám használni most, hogy van külön bringasáv.
megertem, en csak egyenesen
megertem, en csak egyenesen hasznalom
Nekem pont emiatt jó... a
Nekem pont emiatt jó... a sínektől félek, mint a tűztől... többszöri kerék-beszorulás akció után már komoly fóbiám lett :oDD
Ja, milyen 4 km-en?
Ja, milyen 4 km-en?
igaz, felreertheto voltam,
igaz, felreertheto voltam, otthonrol a gyarba es vissza 4-4 km, aminek egy reszet a kiskoruton teszem meg
Én akadályoztatás esetén
Én akadályoztatás esetén látványosan bemegyek a sáv közepére, és gyökketővel haladok, amíg tartósan üres nem lesz a biciklisáv.
Az autósok meg nyugodtan szidhatják a szabálytalanul várakozókat.
+1 Zsoltee
+1
Zsoltee
+1 És ilyenkor széttárom
+1
És ilyenkor széttárom a karomat, és a szabálytalanul állóra intek, majd összenézek a kedves mögöttem jövő vezetővel, és látom rajta, hogy egyetért vele. (Tegnap este ez volt)
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
+1, csak én megyek a
+1, csak én megyek a tempómban. De elég rámenősen (előtte hátranézek) besorolok, időben elkezdem.
-
Zsurmi
szintén. Engem sem
szintén. Engem sem dudáltak még le ilyen manővereknél, pedig tényleg jóval előbb besorolok, hogy még lassítanom se kelljen. Szidják azt, aki miatt erre kényszerülök!
ÉN IS.
ÉN IS.
Szegeden a Csongrádi
Szegeden a Csongrádi sugárúton lévő sávnál volt népszokás autósbácsiktól a rá/melléparkolás. Aztán kellő számú "sárgaangyal", feljelentés, netes fotó publikálás, illetve MEGÁLLNI TILOS táblák elhelyezése után hirtelenjében mindenki megtanult szabályosan megállni/parkolni.
Aki meg nem, ottan: jármű mögött megáll, telefont elővesz, 107-et felhív, illedelmesen bemutatkozik, megadja a jármű koordinátáit, és kéri, hogy takarítsák el az útból izibe.
A folyamat során elő szokott fordulni némi ismerkedés a faagyúbb létformákkal, akik ott felejtették a járművüket a sávon. Eddig mindig ők kotródtak el hamarabb. Általában már a telefon láttán (szóval lehet akár pizzát is rendelni, ha nem akarjátok a rend őreit megzavarni a fánk elfogyasztásában) megindul a kotródás.
De természetesen mindenki csak saját vérmérséklete és fizikai ereje, sietsége szerint (olykor elég csak némi villogás, idiótázás).
Éljen a könnyűlovasság!
Pontosan! Csakis ezen a
Pontosan! Csakis ezen a módon lehet elérni, hogy tiszteletben tartsák a kerékpársávot az autósok. Ezt egy budapesti, másik bringasávval kapcsolatban én is tanúsíthatom. Lehet blogokat nyitni a CM-en a végtelenségig, de attól még minden maradni fog a régiben. Egyedül a hatóságok tudnak hatásosan fellépni a szabálytalankodók ellen. Tegyünk a sávunkért, ha már megcsinálták nekünk! Ez a mi feladatunk is szerintem.
Nálunk a téren egy batár
Nálunk a téren egy batár nagy terepjáró rendszeresen úgy állt megm hogy nehéz volt gyalog is kikerülni. Nem igazán érdekelte. Aztán egyszer az egyik kutyástárs mesélte, hogy megunta és a nejlonzacskóval összeszedett kutyaszart belegyurmázta a bal első ajtókilincsbe. Érdekes, azóta meg tud állni a fickó szabályosan.
Get up, stand up: stand up for your rights!
107-et? Ezzel? Nem teszik
107-et? Ezzel?
Nem teszik le?
(Komolyan kérdezem)
Nos, számomra is furcsa
Nos, számomra is furcsa volt, de mégis milyen más telefonszámon hívjam fel a rend őreit?!
Éljen a könnyűlovasság!
Nekem a
Nekem a közterület-felügyeletet ajánlották. (Asszem, a rendőrség volt, aki javasolta, hogy velük gyorsabban tudom megolda(t)ni a problémát.) Budapesten a telefonszámuk: 301-7500. (Mobilból írom, mindig kéznél van. ;-) )
Joe Forster/STA, http://sta.c64.org
Azt leszámítva, hogy
Azt leszámítva, hogy időnként le kell jöjjek róla a ráparkolók miatt, sokat segít. 1-2 perc alatt túl vagyok a kiskörtén, még csúcsforgalomban is.
----------------------------------------
Kék-fehér Simplon outi. Hidegben ERRŐL tuti megismertek. :)
nekem sokkal jobb, mert
nekem sokkal jobb, mert dugóban itt szinte sosem lehetett elférni a két sor között. a múzeum krt-on legalábbis
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
A kritikus tömeg itt az
A kritikus tömeg itt az hogy mire kiszállna ráparkoláskor, már két biciklis áll mögötte és csenget.
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
lehetnénk toleránsak is
lehetnénk toleránsak is picit, ha már elbasztuk a rakodóhelyét. általában úgysincs az a nagy száguldozás a kiskörtén, semmibe se fáj kikerülni ha elég határozott vagy.
.
.
Miért is csak mi legyünk
Miért is csak mi legyünk toleránsak?
Szállítsanak oda hajnalban, amikor keveseket zavar.
-
Zsurmi
őőő izé... minden
őőő izé...
minden tömbnél van rakodóhely, csak azon is autó áll, és régen is villogóval rakodtak, mert pont a bolt előtt általában nem volt hely
de én toleráns vagyok a rakodókkal
igazából a parkolókkal is
engem az ilyenek nem izgatnak fel amíg ki tudom kerülni, és ki tudom
--------------------------------
Lépj be a SZAKszervezetbe! :)
+1, semmibe sem kerül
+1, semmibe sem kerül kikerülni, és még így is nagyon kellemes élmény a sáv! :D
szerintem a közlekedésben
szerintem a közlekedésben csak akkor tud az ember biztonságosan részt venni (legyen bár autóval, bringával vagy gyalog), ha tud figyelni a többiekre, toleráns, és megérti, hogy mások is csak közlekedni/rakodni/miegymás akarnak. persze jó lenne, ha mindenki ilyen lenne, és rossz átélni, hogy nem, de ez majd lassan megváltozik. szerintem.
_____________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy
Szerintem nagyon jó lett a
Szerintem nagyon jó lett a sáv! El sem hittem amikor elkészült. Mivel minden nap erre megyek végig az egész Kiskörúton a Deáktól, ezért nagyon jól jött a sáv. A dugóban régebben alig lehetett elférni...
A kikerülés is működik, az autók eddig mindig elengedtek, ha valaki várakozik a sávon.
Összehasonlíthatatlanul
Összehasonlíthatatlanul gyorsabb, mint a kukás- és a sittes tehergépkocsi között nem jutni előre, biztonságosabb, szabályosabb és közösségi közlekedés barátabb, mint a villamossínezés. Nekem sokat segít. Mivel jó kapcsolódási pontjaim vannak rá, Budára is leginkább erre megyek már a Nagykörút- Petőfi helyett és sok percet spóroltam rajta (ami rengeteget számít napközben). A parkoló autókat el kéne tüntetni, de a kikerülésük azért megoldható időveszteség nélkül.
Nem tesz ki valaki egy
Nem tesz ki valaki egy aktuális fotót egy ilyen nehezebb csomópontról?
Én imádom, egyetlen dolog
Én imádom, egyetlen dolog nem tetszett, hogy a Vámház körút vége egyenesen felmegy a Szabadság híd járdájára, mintha ott folytatódna az út. A kerülgetést még élvezem is, anélkül már túl unalmas lenne az eddigiekhez képest.
nem vezet fel, csak ugy nez
nem vezet fel, csak ugy nez ki. valojaban a lentrol (belgrad rakpart felol) erkezo eurovelo6 nevu, jardan vezetett kerekparut csatlakozik ott be ;]
ha valami úgy néz ki, mint
ha valami úgy néz ki, mint egy kacsa, úgy viselkedik, mint egy kacsa, úgy hápog, mint egy kacsa, akkor az egy kacsa :). Szépen rávezet a bicikliút a hídra. Mióta olyan nagy a forgalom a hídon, hogy végig állnak az autók mindkét irányban, visszaszoktam a járdára én is. Nincs kedvem a síneken előzgetni.
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
az azért nemsemmi, és nem
az azért nemsemmi, és nem is tudom hogy volt a sáv előtt, de pl. a kálvinon 3-4 körül még a legszutykabb ködös időben is 3-4 biciglis feltorlódik a lámpánál
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
az észak-pesti MK tud lakatolni, és tükör helyett is cyclechic
Nekem sokat használ. Mivel
Nekem sokat használ. Mivel van, szívesebben megyek arra. Nem kell középső sávozni, ha beállt az autósforgalom.
Ami a legfontosabb: ott nem érzem magam megtűrtnek.
-
Zsurmi
Na ez az! Pl. amióta a
Na ez az! Pl. amióta a Thököly is megvan, inkább azon megyek, mint régebben a Kerepesin. Mert az ott jó és helyes, az én helyem! Még ha pár perccel hosszabb is.
Most nem akarom azt mondani,
Most nem akarom azt mondani, hogy megváltoztatta az életemet, de majdnem. Ünnepi pillanat amikor rákanyarodok. Sokat használom, naponta többször is. Még mindig nagy élmény.
Mivel úgy látom minden egyes biciklisávra parkolónak beszólnak a biciklisek (helyes!), így azt hiszem idővel lesznek annyira frusztráltak ezek az emberek, hogy máshová állnak. Most átlag minden második utamon kell biciklisávra parkoló autót kerülgetni, de nem vészes a dolog. Azért dudálok nekik egy nagyot, amikor az ablak mellé érek. Csapkodni nem szoktam, de úgy láttam mások meg igen. Ez is hathat rájuk.
Időben nagyon nagy a megtakarítás, a "motorossáv" azért sokkal lassabb volt, amikor rendesen beállt a Kiskörút, csúcsforgalomban.
Szerintem fölösleges a
Szerintem fölösleges a csapkodás, hepciáskodás az ott rakodók miatt, csak mégjobban erősíti az "öntudatos" biciklis képet az emberekben. Ki lehet kerülni őket elég jól.
Ma viszont olyat láttam, amit le kellett volna fényképezni: a villamos pályán közlekedtek az autók, mert valami darus kocsi miatt le volt zárva egy kis szakasz. Ezt lehetne mutogatni, mikor a sínen biciklizést szokták felhánytorgatni :). Ettől föggetlenül, sínen biciklizni nem menő.
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
Ettől föggetlenül, sínen
Ettől föggetlenül, sínen biciklizni nem menő.
Viszont nagyon hatékony.
Jó az annak, aki szereti az
Jó az annak, aki szereti az ilyesmit :).
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
Növeli a kerékpáros
Növeli a kerékpáros sín-skilljét.
Mióta a szabidídon a dugó miatt a sínen nyomom, 14-es lett a sín-skillem, és folyamatosan nő! Az íves sínen hátsókerékmegdobást már korrektül korrigálom; lassan meg tudok majd olyat is csinálni, mint az egyik CBI-videóban, hogy a villamospályáról a csöcsök átugrásával egy lendületből sorolnak a belsőbe.
Avagy: nagyobb a sín-skillem mint négy éve. :)
Természetesen maxiriszpekt a tujáknak!
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
Az öntudatos miért baj?
Az öntudatos miért baj? Hogy a másik nem alázkodik meg, vagy mi? Vagy hogy így nem könnyű elnyomni? Mert ezt akarják?
Én leszarom, ha az öntudatosságom mást zavar, az az ő baja. Nem illegális, nem tilos, még csak nem is társadalmilag veszélyes.
-
Zsurmi
Azért, mert az
Azért, mert az öntudatosságba bele lehet halni az utakon, és konfliktuskereséssel nem oldasz meg semmit.
________
http://kerekparosklub.hu/contested-streets-copenhagen
A kiskörúti bringasáv
A kiskörúti bringasáv jó. Vannak rajta néha autók, de nem veszélyesen sok. Simán hátranézel időben, kiteszed a kis kezed és besorolsz, majd vissza és szépen mész a tötyögő kocsisor előtt vidáman (a kanyarodásra pont ugyan ez érvényes). Napi Szabadság híd és kiskörúti közlekedőként az alábbi tapasztalatom van: Beállt kocsisor esetén a Szabadság hídon gyakorlatilag lehetetelen közlekedni (fizikailag nem férsz el + erős villamosközlekedés), este és korán reggel sima ügy, különben lassú tempós járdázás.
Szerintem egy igazi mérföldkő a budapesti bringás fronton. Egyértelműen lehet érezni a sáv bringavonzó hatását. Gratulálok mégegyszer mindenkinek, akinek pozitív köze volt hozzá.
en meloba befele minden
en meloba befele minden reggel a vasarcsarnok es a lonyai u kozotti reszt hasznalom. (kb 250 m) Mondanam, hogy jobb, mert vegul is jobb es biztonsagosabb. Csak 10-bol 9-szer ott parkol valaki es akkor az autok kozott megyek, pont mint a bringasav elotti idokben.
A bringasav jo - az autosok nem jok :) viszont nem is zavarnak.
szerintem csodajó az a
szerintem csodajó az a bringasáv - akár csak mindegyik olyan, ami a bicósokat komolyan a közlekedés részeinek tekinti, a biciklit meg igazi közlekedési eszköznek, és nem akarja úgy vezetni, h egyszer fel-egyszer le menjünk a járdáról, néha át a túloldalra, kicsit a forgalommal szembe is mehetsz a bringautadon, nem baj, ha másmerre kanyarodnál aztán, a cangások ráérnek, gondolták eddig... Szóval, mindehhez képest szuper, hogy kaptunk egy bringasávot, ami egy "rendes" forgalmi sávot idéz :) én sokszor használom, ha arra járok (szemben mondjuk egy járdákon és zebrák-lámpák tömkelegén átvezető "bringa"úttal), és mindig örülök neki, és remélem, h egyszer még csak nem is parkolnak majd rajta. Kár, h már a bringás körökben is terjedőben van, h nem merünk örülni vmi viszonylag jó dolognak, mert az igazi szakértelmet csak a kritikával lehet felvillantani...
Örülök én neki. De
Örülök én neki. De jobban örülnék ha végre teljesen készen lenne, és nem csak ott lógna.
Ja. Figyelmeztetés:
Ja. Figyelmeztetés: kerósávon parkoló autók mellett Szegeden én már az alábbiakkal is találkoztam:
- szembe rohanó gyalogos,
- szembe tekerő versenykerós,
- szembe rotyogó kismotoros.
Csak, hogy ne érjen Benneteket se váratlanul a hülyeség eme csodája.
Éljen a könnyűlovasság!
En lattam mar Csongradin
En lattam mar Csongradin menetirannyal szemben parkolo kamionokat... Dova csinalt kepet errol... De az reg volt, iden mar nem kellett annyit morogni, mint tavaly egy honap alatt... De azert erdemes fotozni is.
atomboy
Nagyon szeretem én is,
Nagyon szeretem én is, valóban mérföldkő a budapesti infrában. Mindig boldogsággal tölt el, különösen szép napfényes őszi napokon, hogy majdhogynem gondtalanul lehet krúzolni a forgalomban is, és nem kell egyszerre 16 felé figyelni, csak előre, és nem kell egyfolytában azon gondolkozni, hogy adott szakaszon hogyan lehetne legjobban haladni (jobbszél vagy sávközép vagy motorossáv vagy sín és hogy vajon hogyan lehet egyik pályáról a másikra gond nélkül átállni). Csak szépen tempósan halad előre az ember, ha akadály van kikerüli, ennyi. :D
Kálvintól Astoriáig használom, általában nem parkolnak rajta. Sávváltással eddig se volt problémám, úgyhogy ha állnak is rajta, nem gond, kereszteződéseknél (és elején/végén) szintén semmi probléma.
(off megjegyzés: sávváltásnál indexelés után mindig intek is egy köszit a mögöttem jövő autósnak, hogy beengedett, úgy veszem észre értékelik)
Ez a sáv csak a forgalomban tapasztalatlan bringásoknak lehet grízes, mert valóban a semmiben lóg (rövid, és nincs bekötve bringautakra). Szóval rámegy, hogy jajdejó, biciklisáv, aztán kereszteződésekben eltűnik, meg úgy egyébként is egyszercsak vége, és ott marad az autók közt, amihez esetleg nincs szokva.
De minden nagyon szép és jó lesz, ha lesz összefüggő hálózat sávból. Addig örülünk annak, ami van.
I like
I like
Nagyon jó kis sáv az.
Nagyon jó kis sáv az. Amikor megyek rajta, olyan érzésem van, mintha egy filmben lennék. Jól esik az a kis lazulás, békés mosollyal hátrébb dőlni, kiegyenesíteni a hátamat,visszább venni a sebességből, kicsit lazítani az idegeimen. Nagyszerű dolog lehet olyan városban lakni, ahol ilyenből sok van. Az Astoriánál újból összevonom a szemöldököm, koncentrálok, és belevetem magam a húsdarálóba.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A. Pali.
Biciklista
Mióta megvan én inkább
Mióta megvan én inkább ott megyek, mint margiton. Szent gellért-Asztória távon és egész jó, Nagyon sokan állnak rajta, de mindig beengedtek, senki nem nyomott mögöttem kövér gázt eddig.
A bajom csak az, hogy igy nagyobb távott kell tennem a Rákóczink a Keleti felé, amit nem szeretek. Már lassan két hete, hogy nem a buszsávban nyomom és hát rossz idő ez a kisérletezésre, de a kedvencem az, hogy autók ledudálnak, amiért szabályos vagyok... még a taxik ik néha :) És ez nekem tök érthető, akik jönnek jobbról (busz, taxi nemtaxi) azt én is nehezebben veszek észre és ők is nehezebben előznek... de ez van, a buszoknak jóbb igy vagy mi.
7 éve járok arra minden
7 éve járok arra minden nap. Amikor megláttam, elképesztően örültem neki. Aztán a tapasztalat azt mutatta, hogy nem sokat változtat, mert mindig áll rajta valaki (talán egyszer tudtam úgy menni, hogy nem kellett kerülni parkolót, de igazából az sem zavar, ha parkolnak ott, ráadásul az egész semmi ahhoz képest, amilyen dzsungelharc az egyetem térre bejutni :). Amikor nem volt is tudtam mindig menni, most hogy van sem zavar. :)
gida
"Az úthibákat nem
"Az úthibákat nem említem, azok elvileg belátható időn belül kijavításra kerülnek a hiányzó kopóréteg pótlásával, remélem."
Ez elkerülte a figyememet. Tudtok esetleg erre valami forrást, én azt hittem hogy már ilyen marad.
Akartam is javasolni, hogy be kéne fejezni a kerékpársáv felfestését amit kihagytak. értem ezalatt a majdnem teljes szélességen átnyúló szintkülönbség kiegyenlítőket / feljárókat (nemtudom hogy kéne megnevezni) amik miatt konkrétan nem montenbájkal csak a sávból úgy 10 centi marad érdemlegesen. Ezeket egy szép sárga ívvel lehetne jelölni, hogy ne érjék szegény arracangázókat olyan váratlanúl azok a búta csúnya hupszlik.
Még figyelemfelkeltőnek is jó lenne szerintem, én nembiciglicel is biztosan felfigyelnék rá hogy mi történik ezen a híres új szép, nagyon nembefejezett sávon.
Illetve bekarikáznám az egyéb leselkedő veszélyeket, mármint sok kényelmetlenség van még a feljárókon kívül ott, magas kerekfém cuccok(hogyhívják? :) ), meg még mittudomén, de van bőven. ha rámegyek a sávra autómatikusan figyelmeztetem magam, hogy itt bizony figyelni kell.
Tudom tudom miért csak a szám/újjaim járnak, miért nem csinálom meg. Háát.. nincs sárga festékem :)
Most nincs időm
Most nincs időm előkeresni, de úgy rémlik, hogy az utolsó réteg 2010-ben kerül fel, merthogy akkor felújítják a járdát is, és azzal együtt akarják felvinni az úttestre az utolsó réteget.
(Talán László János írta az átadás körül az MK honlapon? Nem emlékszem.)
Bár nem járok arra
Bár nem járok arra rendszeresen, párszor használtam már. Nekem nagyon nagyon tetszik! Ha tehetem, inkább arra megyek ezentúl az Erzsébet híd helyett!
Ha figyelmetlen GYALOGOK és
Ha figyelmetlen GYALOGOK és PARKOLÓ autósok nem lenének szinte tökéletes lenne.
Szabadság hídon elég rossz átkelni és ráhajtani.
Nagyon jó hogy van egyébbként.
Én csak a Kálvin térig megyek rajta.
Én csak ellenkező irányba
Én csak ellenkező irányba használom, melóból haza (melóba menet kb a duna mellett végig tudok menni, csak hazafdele nem a sok egyirányú utca miatt).
Nekm láttam hátrányát eddig, talán job is, mert a Vámház krt-on most nyugodtan előzhetek jobbról este, nem kell balról (ott általában nincs hely az autók és villamos közt).
Szerintem jó arra, hogy kicsit nevelje az embereket. A többséget. Szokják a látványt.
A ráparkoláshoz csak
A ráparkoláshoz csak annyit, hogy anno, amikor a Kassákon átadták a sávot, ott is rendszeresen ráparkoltak. Aztán történhetett valami, és azóta inkább a bringasáv mellett az autósávban parkolnak le...
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
szerintem közterület
szerintem közterület felügyelet. pár hónapja volt egy-két hetes folyamatos ellenőrzés a 18. ker. királyhágón, elég sokan kaptak feljelentést gondolom, mert utána eltűntek az autók a bringasávról. azóta hébe-hóba akad még egy pár partizán, de elég jó a helyzet. a kassákon is lehetett hasonló.
×
ogreflikker
Igen, én is rájuk
Igen, én is rájuk gyanakszom
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Nekem nagyon hasznos. olyan
Nekem nagyon hasznos. olyan szépen lehet elsuhanni az autók mellett, hogy csak nah :)
a ráparkolók inkább a kálvin előtt gyarapodnak (asztória felől)
de ott már kiszélesedik annyira az út, hogy igazából nem zavaró
csomópontok bekötésével nem tom, mire gondolsz.
h megint kiadtak sok pénzt olyasvalamire, amit nem használ a biciklis.
ebben épp az a legszebb, hogy a festéken kívül nem került egy fillérbe sem (OK tervezőmunkát meg ilyeneket leszámítva)
amire figyeljetek, a kósza ráparkolóknál, ha kerülitek őket, mindig kellő körültekintés mellett tegyétek azt
múltkor úgy jártam, hátranézek, látom jön 1 autó, hát jó, de másik sáv üres volt, jelzek, kerülök, erre kb 5 cmre húzott el mellettem. pedig nem sokból ált volna a kooperáció, hogy ő is kicsit arrébbhúzódjon.
ok nem volt necces a szitu, csak meglepődtem, máskor jobban figyelek.
Ami nekem kicsit gázos
Ami nekem kicsit gázos hely, bár azért van már rutinom, az a Kálvin a Fővám felől az Astoria irányába. Itt ugye a belső sávba érkezem a Múzeum körútra, ahol is ki kéne sorolnom kettőt a bringasávba, de közben jönnek rendületlenül a Baross utcából jobbra kanyarodók. Akiknek ki van téve a macisajt, de azt szarják le, mert az autók úgyis mennek tovább a belsőben, ők meg a külsőben. Többször láttam már, hogy szegény bringás ott áll a két sáv között és várja, hogy kiürüljön a külső sáv.
Én azért ennél öntudatosabb vagyok, múltkor is jobb karjelzéssel kisoroltam a bringasáv felé, taxis jön a külsőben nem túl gyorsan, sorolok ki, ő meg csak jön, csak jön, és mintha levegő lennék... úgyhogy stop.
_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Van aki kétfelsőcsöves
Van aki kétfelsőcsöves rózsaszín vázzal a kezében integet jobbra, őt beengedik. A szintetizátor is menő dolog ilyen tekintetben. Ismerek valakit, aki szokta így volt. :)
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
Valótlanságokat
Valótlanságokat állítasz, márpedig ilyen nincs :-)
Én minden nap többször
Én minden nap többször használom, főleg dugóban hasznos. A Fővámról a Szabihíd felé viszont tényleg gáz hogy fel van vezetve a járdára, mert engem már többször próbáltak leszorítani meg le is dudáltak, amikor a sávról áttértem a híd úttestjére.
-----------
Szerelő pasi, kék fixi, zöld bagaboo
Nálam három lehetőség
Nálam három lehetőség van:
Ha nincs sor a szabihídon, akkor a villamosmegálló közepe táján besorolok a forgalmi sávba.
Ha van sor a hídon, és nincs villamos a fővámtéri megállóban, akkor még a megálló előtt átsorolok a sínekre, a zebra magasságában.
Ha van sor a hídon, és van villamos a megállóban, akkor beállok a sorba az első pontban leírtak alapján, és a villamos után kimegyek a sínre.
IPG
Olajzöld Trek 520 :o)
Nekem a gyerekkel egy
Nekem a gyerekkel egy áldás. Tudom, hogy szabályosan nem használhatnánk, mert túl kicsi még, de végre nem kell kisutcázni/kerülni/beszorulni.
__________________________________________________
Biciklim van és nem félek használni!
Az MK Belváros tagja, akik divatosan bringáznak...