Három kerékpárutat fejlesztenek Budapesten
MTI 2010. március 10.
Három kerékpárút fejlesztéséről döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, az építések mintegy 250 millió forint uniós támogatásból és a főváros önrészéből valósulnának meg.
A fővárosi önkormányzat a közelmúltban négy pályázatával nyert el uniós támogatást kerékpárút-fejlesztésre. Ezek közül három esetében a Fővárosi Közgyűlés dönthet a támogatási szerződés megkötéséről, a negyedik projekt - a IV. kerületi Szilágyi út - ügyében azonban további tárgyalások szükségesek a lakosság tiltakozása * miatt.
A három projekt közül a legjelentősebb a XXI. kerületi, Szabadkikötő úti kerékpárút-fejlesztés, amelynek összköltsége 165 millió forint, ehhez a főváros 132 millió forintos közösségi támogatást nyert el. A szintén csepeli, Ady Endre úti fejlesztés összköltsége közel 80 millió forint, a megvalósításhoz a főváros 64 milliós uniós támogatást kapott. A XVII. kerületi, Pesti úti, az 501. utca és a Ferihegyi út közötti kerékpárút-fejlesztés 64 millió forint összköltségű, ahhoz a főváros 51,5 milliós uniós támogatást nyert el.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán úgy döntött, ez évi költségvetésében biztosítja a projektek megvalósításához szükséges önrészt.
* lakossági tiltakozásról lásd: Külső-Szilágyi út: győztünk!












Azért remélem a Csepeli
Azért remélem a Csepeli terveket nem fogják felülbírálni. Nekem marhára megfelel a járdán is bekerekezni csak legyen már valami mert életveszélyes ami most van. A Sorin nincs kerékpárút, szabad kikötőn meg most is a járdán megyünk , gyalogos arra nem jár csak egy évben egyszer. Jó lenne ha megépülne. Az Ady az igazából szinte felesleges, mert a tököm menne ott kerékpárúton amikor egy utcával beljebb ott a kertes rész ami kicsit tisztább. Szabad kikötőnél ugyebár nincs választás. Csepelre vagy a 6 sávos sori vagy a 4 sávos kikötő. :-(
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Valaki segít nekem?
Valaki segít nekem? 2008-ban egy kilométer autópálya 328 millió forint volt. Ugye 4 sáv, szalagkorlát, leállósáv, kifogástalan minőségű aszfalt stb... Ehhez képest mi is az ami a szabad kikötőn épül 168 millából? Kb két kilométer és úgy egy méter széles lesz. Kíváncsian várom, mert ha arányítunk akkor kb futószalagon kéne tekernünk. Vagy mi kerül annyiba? Én sokallom.
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Az autópálya árából
Az autópálya árából szerintem kihagytál egy nullát.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.
Annyiban csúsztatás,hogy a
Annyiban csúsztatás,hogy a horvátok ennyiből építenek, nálunk ez az összeg a hatszorosa. Magyarán kijönne ez a hatodából is. De csak gondolj bele mekkora pénz ez,hogy végigöntik az aszfaltot egy másfél méteres csíkon alulfizetett segédmunkások. Durva
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Azért nem úgy van az, hogy
Azért nem úgy van az, hogy csak végigöntik az aszfaltot, mert akkor kb egy hétig lenne használható. Itt látható, hogy hogyan áll ösze: 20 cm kavics, 20 cm stabilizáló, 4 cm kötőréteg, 3,5 cm kopóréteg. Azon kívül van művezető mérnök, meg mindenféle egyéb járulékos költség. Ja és ha jól tudom, új töltést is építenek. Persze biztos rátesznek még egy kicsit, én se most jöttem le a falvédőről, de korrupció nélkül sem jönne ki pár millióból.
És mivel uniós projekt, azért komolyabban veszik a minőséget, mert kaphatnak mindenféle ellenőrzést.
_____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Egyébként iszonyú,hogy
Egyébként iszonyú,hogy dobálóznak milliókkal. Kiírják,,hogy szabadkikötő 165 milla kerékpárút és senkit sem érdekel. Ennyiből magának az úttestnek ki kéne jönnie, ha mondjuk egy sima 2 sávos. Kiadják ennek a költségtervezetét magánszemély részére vagy titkos és megver az AVH ha kérdezősködök?
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
ki is adhatják, de mire
ki is adhatják, de mire mész vele?
anélkül is tudod hogy 6szoros ár, mert sok dobozkát meg kell tölteni...
A hossza 3,2 km,és ott
A hossza 3,2 km,és ott nagyon nagy tétel volt a föld feltöltése, nincs meg a megfelelő szélesség e nélkül.
László János
www.kerekparosklub.hu
A Weiss Manfréddal
A Weiss Manfréddal (Szabadkikötő) kapcsolatban van valami fejlemény?
állítólag tervek vannak,
állítólag tervek vannak, ami nagyszerű.
viszont a csatornákat legalább mindet kivezetik oldalra, így az úton nem lesznek csatornafedők, már ez is előrelépés az eddigiekhez képest.
Most költözöm Csepelre,
Most költözöm Csepelre, tegnap voltam bejárni az útvonalat a munkahelyemig (V. ker.).
Hát, arra a "bringaútra" nem vitt fel a lélek, az út tegnap nem volt para, viszont hét közben gondolom sokkal durvább, úgyhogy hirtelen nagyon érdekelt lettem egy normális infrastruktúra kialakításában.
hét közben elég
hét közben elég rettenetes, esetleg pár alternatíva:
-gubacsi hídon menj ki, és Soroksári út buszsáv, majd a Nemzeti Színház mellett
-bringás-bérlet és HÉV (nem túl jó, de a Szabadkikötő járdájánál jobb, még ha az kihalt is) amire elég a Szent Imre téren fölszállni, és a Lágymányosinál meg le.
Csepelnek ez a része bringázhatóság szempontjából fos, összességében viszont, kerületen belül jól járható útvonalak vannak
Na, én meg pont a Szent
Na, én meg pont a Szent Imre térnél fogok lakni, szóval ez a rész érdekel igazán. :-(
Köszi az alternatívákat.
Mondjuk, a 3 kilométer szopásért talán kárpótol a Lágymányosi-Petőfi hidak közötti Duna-parti bringaút...