Három kerékpárutat fejlesztenek Budapesten
MTI 2010. március 10.

Három kerékpárút fejlesztéséről döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, az építések mintegy 250 millió forint uniós támogatásból és a főváros önrészéből valósulnának meg.

A fővárosi önkormányzat a közelmúltban négy pályázatával nyert el uniós támogatást kerékpárút-fejlesztésre. Ezek közül három esetében a Fővárosi Közgyűlés dönthet a támogatási szerződés megkötéséről, a negyedik projekt - a IV. kerületi Szilágyi út - ügyében azonban további tárgyalások szükségesek a lakosság tiltakozása * miatt.

A három projekt közül a legjelentősebb a XXI. kerületi, Szabadkikötő úti kerékpárút-fejlesztés, amelynek összköltsége 165 millió forint, ehhez a főváros 132 millió forintos közösségi támogatást nyert el. A szintén csepeli, Ady Endre úti fejlesztés összköltsége közel 80 millió forint, a megvalósításhoz a főváros 64 milliós uniós támogatást kapott. A XVII. kerületi, Pesti úti, az 501. utca és a Ferihegyi út közötti kerékpárút-fejlesztés 64 millió forint összköltségű, ahhoz a főváros 51,5 milliós uniós támogatást nyert el.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán úgy döntött, ez évi költségvetésében biztosítja a projektek megvalósításához szükséges önrészt.

* lakossági tiltakozásról lásd: Külső-Szilágyi út: győztünk!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
dendru képe

Azért remélem a Csepeli

Azért remélem a Csepeli terveket nem fogják felülbírálni. Nekem marhára megfelel a járdán is bekerekezni csak legyen már valami mert életveszélyes ami most van. A Sorin nincs kerékpárút, szabad kikötőn meg most is a járdán megyünk , gyalogos arra nem jár csak egy évben egyszer. Jó lenne ha megépülne. Az Ady az igazából szinte felesleges, mert a tököm menne ott kerékpárúton amikor egy utcával beljebb ott a kertes rész ami kicsit tisztább. Szabad kikötőnél ugyebár nincs választás. Csepelre vagy a 6 sávos sori vagy a 4 sávos kikötő. :-(

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

2
dendru képe

Valaki segít nekem?

Valaki segít nekem? 2008-ban egy kilométer autópálya 328 millió forint volt. Ugye 4 sáv, szalagkorlát, leállósáv, kifogástalan minőségű aszfalt stb... Ehhez képest mi is az ami a szabad kikötőn épül 168 millából? Kb két kilométer és úgy egy méter széles lesz. Kíváncsian várom, mert ha arányítunk akkor kb futószalagon kéne tekernünk. Vagy mi kerül annyiba? Én sokallom.

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

3
sagan képe

Az autópálya árából

Az autópálya árából szerintem kihagytál egy nullát.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Nem én vagyok őrült,hanem a világ.

4
dendru képe

Annyiban csúsztatás,hogy a

Annyiban csúsztatás,hogy a horvátok ennyiből építenek, nálunk ez az összeg a hatszorosa. Magyarán kijönne ez a hatodából is. De csak gondolj bele mekkora pénz ez,hogy végigöntik az aszfaltot egy másfél méteres csíkon alulfizetett segédmunkások. Durva

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

5
airdace képe

Azért nem úgy van az, hogy

Azért nem úgy van az, hogy csak végigöntik az aszfaltot, mert akkor kb egy hétig lenne használható. Itt látható, hogy hogyan áll ösze: 20 cm kavics, 20 cm stabilizáló, 4 cm kötőréteg, 3,5 cm kopóréteg. Azon kívül van művezető mérnök, meg mindenféle egyéb járulékos költség. Ja és ha jól tudom, új töltést is építenek. Persze biztos rátesznek még egy kicsit, én se most jöttem le a falvédőről, de korrupció nélkül sem jönne ki pár millióból.
És mivel uniós projekt, azért komolyabban veszik a minőséget, mert kaphatnak mindenféle ellenőrzést.

_____________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

6
dendru képe

Egyébként iszonyú,hogy

Egyébként iszonyú,hogy dobálóznak milliókkal. Kiírják,,hogy szabadkikötő 165 milla kerékpárút és senkit sem érdekel. Ennyiből magának az úttestnek ki kéne jönnie, ha mondjuk egy sima 2 sávos. Kiadják ennek a költségtervezetét magánszemély részére vagy titkos és megver az AVH ha kérdezősködök?

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

7
makimajom képe

ki is adhatják, de mire

ki is adhatják, de mire mész vele?
anélkül is tudod hogy 6szoros ár, mert sok dobozkát meg kell tölteni...

8
László János képe

A hossza 3,2 km,és ott

A hossza 3,2 km,és ott nagyon nagy tétel volt a föld feltöltése, nincs meg a megfelelő szélesség e nélkül.

László János
www.kerekparosklub.hu

9
Bundás képe

A Weiss Manfréddal

A Weiss Manfréddal (Szabadkikötő) kapcsolatban van valami fejlemény?

10
Pontagy képe

állítólag tervek vannak,

állítólag tervek vannak, ami nagyszerű.
viszont a csatornákat legalább mindet kivezetik oldalra, így az úton nem lesznek csatornafedők, már ez is előrelépés az eddigiekhez képest.

11
Bundás képe

Most költözöm Csepelre,

Most költözöm Csepelre, tegnap voltam bejárni az útvonalat a munkahelyemig (V. ker.).

Hát, arra a "bringaútra" nem vitt fel a lélek, az út tegnap nem volt para, viszont hét közben gondolom sokkal durvább, úgyhogy hirtelen nagyon érdekelt lettem egy normális infrastruktúra kialakításában.

12
Pontagy képe

hét közben elég

hét közben elég rettenetes, esetleg pár alternatíva:
-gubacsi hídon menj ki, és Soroksári út buszsáv, majd a Nemzeti Színház mellett
-bringás-bérlet és HÉV (nem túl jó, de a Szabadkikötő járdájánál jobb, még ha az kihalt is) amire elég a Szent Imre téren fölszállni, és a Lágymányosinál meg le.

Csepelnek ez a része bringázhatóság szempontjából fos, összességében viszont, kerületen belül jól járható útvonalak vannak

13
Bundás képe

Na, én meg pont a Szent

Na, én meg pont a Szent Imre térnél fogok lakni, szóval ez a rész érdekel igazán. :-(

Köszi az alternatívákat.

Mondjuk, a 3 kilométer szopásért talán kárpótol a Lágymányosi-Petőfi hidak közötti Duna-parti bringaút...