Évről évre egyre több a kerékpáros az utakon, idén pedig talán még a megelőző évekhez képest is látványosabb a növekedés. Sok a friss, tapasztalatlan bringás, és bizony csinálnak néha furcsa dolgokat.

Az nem zavar, amikor tapasztalatlanságból eredő bajokat látok, kacsázó mozgást rosszul beállított nyeregmagasság miatt, pirosnál mindenáron és mindenki elé beállást stb. Nagyon sok olyan hibát vétenek a kezdők, ami idővel majd elmúlik, ahogy tapasztalatot szereznek.

Vannak viszont olyan dolgok, amik nem feltétlenül tapasztalatlanságból fakadnak, nagyon veszélyesek, és nem lehet mellettük szó nélkül elmenni. Múltkorában pár nap alatt több ilyent is tapasztaltam. Első példa: Üllői út. Srác előttem gyanús mozgással halad, mintha csak fél kézzel fogná a kormányt. Megelőzöm, nézem, hogy teljes lelki nyugalommal telefonál, forgalomban, a 6 sávos Üllőin, mellette 60-al repesztenek az autók. Másik példa: Nagykörút. Bringás hasonló fura mozgással szambázik előttem, nézem, egyik kezében cigi, még csak nem is a szájából lóg, kézben tartja. A nagykörúton, ahol gyakran keskenyek a sávok, ha nincs dugó, akkor az autók haladnak is rendesen, gyalogosok rendszeresen lelépnek, parkoló autók ajtaja bármikor nyílhat, parkoló autó bármikor kisorolhat az ember elé. 2 nap alatt legalább 3-4 ilyent láttam.

Persze lehet, hogy csak véletlen volt, random futottam bele rövid idő alatt ennyi ilyen szituba. Az is lehet, hogy egész egyszerűen annyi történt, hogy több lett a bringás, ezért több lett a lökött bringás is, könnyebb őket észrevenni.

A harmadik lehetőség az, hogy a friss bringások nem veszik eléggé komolyan a forgalomban tekerést, és ebben nekünk, akik már régóta biciklizünk és próbálunk másokat is meggyőzni róla, lehet felelősségünk.
Pár éve még a városi bringázás extrém sportnak számított, ha valahol biciklivel jelentem meg, az emberek mondták, hogy hű, meg há, és debátorvagy, énbizonynemmernékvárosban. Erre az én válaszom mindig az volt, hogy ádehogy, nem para, igazából egyáltalán nem veszélyes, stb. Egyrészt azért reagáltam így, mert én szeretek bringázni, szerintem városban a legjobb közlekedési forma, ezért könnyebben látom az előnyeit, mint a hátrányait. Másrészt szerintem a városnak is jobb, ha minél többen bringáznak, ezért érdemes népszerűsíteni.

Szóval pár éve még extrém sportnak számított a városi kerékpározás, ma viszont már divat, chic, menő, laza, meg minden. Azon gondolkoztam, nem estünk-e át a ló túlsó oldalára? Mert persze, hogy annyira nem para forgalomban tekerni, de azért lássuk be, észnél kell lenni. 1000 különböző dolog történhet egy forgalmas úton, amiből baleset lehet, ezekre figyelni kell, nem lehet elbambulni, telefonálni, cigizni, kormányt elengedni. Mára viszont sokak fejében az a kép alakulhatott ki, hogy a biciklizés egyáltalán nem veszélyes, lehet menni felelőtlenül; és ebben talán nekünk is van felelősségünk, akik hivatalos csatornákon, nemhivatalosan, ismerősök közt, iskolákban, munkahelyeken mindig csak a pozitívumokat hangsúlyoztuk.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
j_gergo képe

"Azon gondolkoztam, nem

"Azon gondolkoztam, nem estünk-e át a ló túlsó oldalára? "

Röviden: NEM. Hosszabban: Egyáltalán nem.

2
Borzaska képe

Abban igazad van, hogy

Abban igazad van, hogy időnként rettentően idegesítőek a mazsolák, és ha az utóbbi időben balesetveszélyes helyzetbe kerültem, az szinte mindig miattuk volt, de mindannyian voltunk mazsolák, és mindannyiunknak időbe tellet megtanulni normálisan közlekedni a városban. Mikor 4 évvel ezelőtt elkezdtem a városi bringázást, a tapasztaltabb versenyzőknek nyilván néhányszor felállt a szőr a hátán attól, amit műveltem, és még az is előfordult, hogy leüvöltötte a hajam egy bringás, akinek rosszul mértem fel a sebességét, és kikanyarodtam elé. (Mentségemre legyen mondva bőven féktávon kívül volt, azt meg a mai napig sem értem, hogy hogy lehet 30-cal rakni a budai rakparti bringagyászon, ráadásul a 10-es tábla környékén...)

Szerintem türelmesnek kell lenni, és ha alkalom adódik rá, akkor figyelmeztetni kell, hogy veszélybe sodor másokat és saját magát. Ha nem hallgat rá, reméljük, csak a saját kárán tanul majd és nem másokén.

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, bordó Bagagirl

3
Röptömben_Szedtem képe

Persze, a

Persze, a tapasztalatlanságból fakadó hibák nem zavarnak, én is tanulok még, 7 év után is.
Csak az ilyen telefonálok a Nagykörúton lazán típusú ostobaságok tudnak felzaklatni.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

4
shutruk képe

Én bizony néha felveszem a

Én bizony néha felveszem a telefont a Nagykörúton. :$
----

http://www.nightride.hu

5
Röptömben_Szedtem képe

Most fel vagyok zaklatva.

Most fel vagyok zaklatva. ;)

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

6
Borzaska képe

Az szerintem öngyilkos

Az szerintem öngyilkos hajlam csupán. Engem jobban idegesítenek a szar gyalog- és kerékpárutakon kormányt elengedve száguldozók, illetve a frankón ki nem világított Tabán-Vérmező kerékpárúton este, kivilágítatlanul 30-cal szembejövők, ezért már rég leszoktam ezek használatáról.

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, bordó Bagagirl

7
Francee képe

a fülhallgatót

a fülhallgatót kihagytad:)

Múltkor láttam egy srácot, mondjuk Ő a belvárosi kis utcákban "száguldozott" éjszaka: sötét bringa+ruházat, kivilágítatlanul, prizmák, fényvisszaverős csíkok nélkül, miközben éppen zenét hallgatott...

Éjszaka még jobban szoktam figyelni a keresztirányokra, de alig vettem észre. Egy autónál még az A oszlop is jobban takart volna. Nem értem az ilyen donor jelölteket...

8
Röptömben_Szedtem képe

Ők az igazi

Ők az igazi szamaritánusok. :)

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

9
Kicsi.fixi képe

nem ők a bike

nem ők a bike ninja-k
---------------
Futár wannabe/Don't steal bikes bro!!!!

10
campy képe

én ha csak nem felejtem el

én ha csak nem felejtem el mindig fülhallgatóval tekerek, persze nem olyan hangerőn, hogy totál kizárja a külvilágot, hanem úgy, hogy simán hallok bármit pl. mögém jön egy autó stb..
szóval, ez önmagában semmit nem jelent, hogy fülhallgató van az ember fülében

11
Cseya képe

Pl.: Mögötted egy

Pl.: Mögötted egy kerékpáros, azt nem.

12
campy képe

nem értem. általában azt

nem értem.
általában azt is hallom de azt meg érzékelem máshogy is.. pl. alapból rendszeresen hátrakémlelek, pláne, hogy van olyan halk bringás is akit nem igazán lehet meghallani.
ezzel amúgy sem tudok mit kezdeni, hogy mögöttem jön egy bringás, egyenesen megyek, mielőtt a kormányt elfordítom úgyis hátranézek, amúgy meg az ő felelőssége ha előz akkor megfelelő alkalomkor és biztos oldaltávolsággal tegye
mondjuk engem nem zavar, ha megfosztjátok magatokat a kedvenc zenéitek és a bringázás kombinációjától :)

13
Vegha képe

huhúúú... ha tudnád

huhúúú... ha tudnád mekkora lelki törés van bennem emiatt! már elkezdtem írni, de annyi lett, hogy ennek inkább külön topic-ot fogok szentelni. majd, nem most : )

14
Cseya képe

Én mint kerékpáros

Én mint kerékpáros rendszeresen szenvedek az önkéntes süketektől (legyen az kerékpáros, gyalogos, görkoris, futó), mert éppen el vannak veszve a közlekedés és kedvenc zenéik kombinációjában, szóval nekem nem fogod tudni megmagyarázni.

15
campy képe

mi most két külön

mi most két külön dologról beszélünk: az általad felvázolt 'elveszésről', és arról aki viszont az arany középutat megtalálva zenét is tud hallgatni és a közlekedésre is képes figyelni :)
akikről te beszélsz, az 100% hogy nem én vagyok, mert ők ezek szerint tényleg üvöltetik a zenét amit én is elutasítok

16
pata képe

Azt hiszem, hogy a

Azt hiszem, hogy a felelőtlenség legalább annyira egyén- és habitus-, mint szituációfüggő. Aki felelőtlenül, figyelmetlenül bringázik, és közben telefonál stb, az nagyjából ugyanígy vezet, dolgozik, stb. Ráadásul ha bringával csinálja, akkor jó eséllyel csak magát szívatja. Ezen nem mérgelném magam a helyedben, az ő életük, ő dolguk.

Felelősséget sem érzek: felnőtt ember maga dönti el, mit csinál. Legyen annyi esze, hogy ha forgalomban megy, akkor nem hozza magát szándékosan kockázatos szituációkba. Nem a többiek feladata fizetett hirdetésben tudatni vele, hogy "hé, bringázás közben mobilozni veszélyes".

És végül: legyünk nagyon türelmesek. Mindenki volt kezdő.

17
Röptömben_Szedtem képe

Ja, egyáltalán nem

Ja, egyáltalán nem mérgelem magam, csak elmorfondíroztam a kérdésen.

A felelősséget nem komolyan értem, hogy most nekünk tapasztaltabbaknak Felelősségünk lenne, érezzük át, szálljunk magunkba, ilyesmi; nyilván mindenkinek a saját felelőssége, hogy hogyan közlekedik.
Csak arra akartam kilukadni, hogy (én legalábbis) általában mikor bringázásról beszélek, hajlamos vagyok nem megemlíteni, hogy azért nem mindig habostorta, ezzel esetleg hamis képet adhatok másoknak.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

18
Vegha képe

amikor megkérdezik, hogy

amikor megkérdezik, hogy hogyan tudom egymástól függetlenül mozgatni a füleimet, akkor én is azt szoktam mondani, hogy semmiség az egész: csak többet gyakoroltam mint mások : )

19
steerio képe

Miből gondolod, hogy a

Miből gondolod, hogy a mobilozó-cigiző tapasztalatlan? Lehet tapasztalt biciklis és felelőtlen barom is egyszerre, nem?

20
Röptömben_Szedtem képe

Természetesen lehet. és

Természetesen lehet. és nyilván van is.

És nem álltam meg beszélgetni velük, szóval nem tudom biztosan, csak tipp. Vannak ugye más jelek is, amiből lehet következtetni. Például rosszul beállított bringa és szoros jobbratartás (ami cigizés/telefonálás közben külön okos dolog, mert nyilván a legjobb a kátyúkon és csatornafedeleken a nyíló ajtók veszélyzónájában bukdácsolni olyankor, mikor az ember alig fogja a kormányt és másfelé figyel).

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

21
Francee képe

"Azt hiszem, hogy a

"Azt hiszem, hogy a felelőtlenség legalább annyira egyén- és habitus-, mint szituációfüggő." +1

A kezdők viselkedéséről meg csak annyit, hogy szerintem neked ebben csak akkor van felelősséged, ha közvetlenül a Te hatásodra váltottak bringára.

Nekem 3 barátom döntött úgy idén tavasszal, hogy bringára ül (Látván hogy ez nekem jó, így nekik is az lehet:)). Esetükben mondjuk szerintem amúgy sem lett volna gond a felelősségteljes közlekedéssel, de mindegyikkel leületem megbeszélni, hogy akkor ez valójában, hogy működik és mikre figyeljen oda mindenképp.

Ja és persze akinek az ideje engedte azzal voltam bebiciklizésen:)

22
fixy67 képe

A csepeli futárversenyen az

A csepeli futárversenyen az egyik versenyzőt láttam telefonálni. Ha szükséges, tudom bizonyítani :D

23
bonnie képe

és akkor mi van? bonnie

és akkor mi van?
bonnie

24
shutruk képe

Ne etesd a legújabb

Ne etesd a legújabb trollunkat. :) Mindenhova beböfög valami provokatív dolgot, aztán élvezkedik.
----

http://www.nightride.hu

25
fixy67 képe

Kuss legyen, kicsi troll!

Kuss legyen, kicsi troll! Szüleidnek szólogass be, ha szabad kérnem!

26
shutruk képe

Azért mindennek van egy

Azért mindennek van egy határa. -.-'
----

http://www.nightride.hu

27
fixy67 képe

Épp ezért jobban tennéd,

Épp ezért jobban tennéd, ha végre leszakadnál rólam a csordáddal egyetemben.
A tahó beböffentéseiteket nem fogom szó nélkül hagyni.

28
shutruk képe

Nagyon szívesen

Nagyon szívesen elbeszélgetek erről veled most szombaton. Bár tudom, falra hányt borsó, mert a fajtád csak a monitor mögül vauvau. :) Innentől ignore a butaságaidra.
----

http://www.nightride.hu

29
Vegha képe

egyik tizenkilenc másik egy

egyik tizenkilenc másik egy híján húsz.

30
sagan képe

+1

31
mcysh képe

Az összesen...

Az összesen... Belezavarodtam.
===
bácsi a biciklin

32
fixy67 képe

Semmi, csak kicsit (nagyon)

Semmi, csak kicsit (nagyon) hülyének néztem szegény lányt.

33
steerio képe

Én meg olyat is láttam

Én meg olyat is láttam ott, hogy 130 méter hosszú csíkokat húztak. Meg álltak egy helyben és nem fogták a kormányt! Mekkora felelőtlen állatság ez egy direkt a verseny céljára lezárt területen!

34
Rumma képe

Mindenki feleljen csak a

Mindenki feleljen csak a saját hülyeségeiért.
Te sem úgy mondod mindenkinek, hogy "hű öccsém, tegnap úgy tekertem hazafelé, hogy egyik kezemben cigi, másikban mobil, a sörös dobozt meg a fogaimmal szorítottam, he!". Tehát nem rossz példát mutatsz, hanem jót.
Egyébként engem a kezdők is zavarnak. Nem azért mert kezdők, valahol el kell kezdeni, hanem inkább amiatt, hogy két hét után teljesen úgy érzik, hogy ők már rutinosan nyomják és e szerint próbálnak közlekedni, de az egészből még nagyobb kalamajka lesz. És nagyon sok közöttük az, akinek vagy sosem volt jogsija, vagy ha van is, a tanuló autó óta nem vezetett. (azok ne vegyék magukra, akik bicikliznek és nincs jogsijuk de ésszel teszik azt) Hosszú hónapok vagy akár évek is eltelhetnek addig, míg egy elfogadható rutinra szert tesz az ember, akár autóval, akár bringával a forgalomban.
Vannak nagyon jó kis oldalak, ahol leírják hogyan célszerű kétkerekűekkel közlekedni a városban. Nyugodtan motoros oldalakat is lehet nézegetni, nagyon sok hasznos tanács van ott is ez ügyben, ami érvényes lehet a kerékpározásra is.
Az egyik legfontosabb a szemkontaktus. Mert az, hogy mi látjuk az autóst, az nem jelenti azt, hogy ő is lát minket. Nem azért mert figyelmetlen, nem azért mert hülye, csak egyszerűen rosszabb a kilátás egy kocsiból. Ha megvan a szemkontaktus, akkor 99%, hogy felfogta, hogy ott vagyunk és jövünk.
__________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

35
Röptömben_Szedtem képe

"két hét után teljesen

"két hét után teljesen úgy érzik, hogy ők már rutinosan nyomják és e szerint próbálnak közlekedni, de az egészből még nagyobb kalamajka lesz"

Ez a korszak is megvan mindenkinél kb. (autóval is egyébként). Az ember eleinte baromi óvatos, aztán azt hiszi, hogy már neki ez tök jól megy. Aztán jön az első baleset, ami helyreteszi az embert (én szerencsére egy törött fékkarral megúsztam annó). Aztán beáll az egyensúlyi állapot, ha minden jól megy.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

36
Borzaska képe

Én egy fogaskerék nyommal

Én egy fogaskerék nyommal a vádlimon :-)

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, bordó Bagagirl

37
Rumma képe

És nem tetováltattad

És nem tetováltattad rögtön körbe?? :)
____________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

38
Borzaska képe

Gondolkodtam egy ideig, hogy

Gondolkodtam egy ideig, hogy hegtetoválást kellene csinálni belőle, mert az olyan menő, de aztán elmúlt. Viszont mióta meg van az országútim, minden nap reprodukálom a mintát a harisnyámon. :-D

ezüst Bianchi országúti, piros pedállal, bandázs nélküli kormánnyal, bordó Bagagirl

39
Rumma képe

Egyet értek, ez a korszak

Egyet értek, ez a korszak mindenkinél megvan,a biciklis azonban annyi hátrányban van egy autóssal szemben, hogy rá senki sem üvöltözött oktatás keretein belül az anyós ülésről és senki nem nyúlkált bele a fékbe, kormányba, ha hibázott hanem tök egyedül kiment és elkezdte nyomni mint a vakló :) És sajnos ilyenkor jönnek a rossz beidegződések, amikről azt hiszi, hogy jók, mert ezt látta, mert így érzi, és igen sok időbe telik majd, mire rájön, hogy oppá...
Ezé tessék minden kezdőnek nagyon ésszel mennie, legyen szívesek, kérem szépen, köszönöm szépen :)
__________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

40
IPG képe

"Mindenki feleljen csak a

"Mindenki feleljen csak a saját hülyeségeiért."

Jó gondolat, de akkor máris jöhet az autós, és jól letol az útról, merthogy hülyének gondol hogy ott teker...

Szerintem az lenne a jó, ha a nagyobbak vigyáznának a kisebbekre, viszont ezzel együtt a kisebbek is vigyáznának magukra, és nem teremtenének olyan helyzeteket, ahol a nagyobbaknak a szokásosnál jobban oda kéne figyelniük... együtt közlekedünk, vagy mi.

41
Rumma képe

Azé az, hogy hülye vagyok

Azé az, hogy hülye vagyok és úgy tekerek, meg, hogy más szerint hülye vagyok és ezé meg akar ölni, nem ugyanaz :)))
____________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

42
IPG képe

Jó, arról próbálok meg

Jó, arról próbálok meg beszélni, hogy hülye vagy és emiatt ne a másik szívjon. :)
sz: mmt nem vagy hülye, de tegyükfelhogy...

43
Vérszem képe

Nem tudom, nekem a

Nem tudom, nekem a szemkontaktus felvétele egyáltalán nincs meg. Persze jobb kezes, ilyesmi helyeken simán, de mivel leginkább olyan úton megyek, ahol vagy előznek(főút), vagy motorossávon robogok(főút), ezért inkább a lehetséges veszélyforrásokra koncentrálok. pl: motorossávon a piroslámpától 20-30 méterre már figyelek, mert átvághat a soron gyalogos, ajtók, stb...

Országúton, vagy kempinggel, Törökbálint-Óbuda. Igyekszem mindennap =)

44
Rumma képe

Valószínűleg a

Valószínűleg a szemkontaktust nem akkor kell megpróbálni felvenni, mikor mögötted jönnek, vagy mikor a motorossávon mész és ilyenkor nem kell benézni minden egyes álló autó utasterébe és figyelni, hogy réd tekint-e a sofjőr...
De ha ez neked nem volt elég világos, akkor hozzáteszem, hogy igen, keresztező forgalomra gondoltam. Mert (most már nem használok százalékos arányokat, nehogy ez is baj legyen) sokszor úgy b@asszák el az embert, hogy szemből kanyarodva, oldalról kanyarodva, akárhogyan is kanyarodva, keresztbe és kasul. És abból amit írtam, neked csak azt kellett volna levonnod, hogy ha keresztezzük az utunkat autóssal, gyalogossal, tankhajóval, akkor biztonságosabb tud lenni az, ha megpróbálunk szemkontaktust teremteni (pl. jobbkezes utcáknál) :) És ez nem azt jelenti, hogy ha nincs kontaktus, akkor azonnal és derögtön satufék, és ha mégis megvan, azt sem jelenti, hogy akkor totál királyul átmehetünk mindenki előtt. Ez csak egy ajánlott lehetőség amit nem én találtam ki, hanem öreg, tapasztalt, rutinos emberek, és amit használva növelhetjük az esélyeinket.
De kismillió ilyen dolog van még. A 99%-ért meg ezúton is bocsánat, meggondolatlan használtam nem bizonyított statisztikai számadatokat, és remélem senki sem fog az ilyen helyzetekben elkezdeni számolgatni majd, és a szerint átrobogni valaki előtt mondván, hogy de hát 83,5%-ra kijött, hogy mehetek... :) Csak azt akartam érzékeltetni vele, hogy majdnem biztos, hogy akkor felfogja (MAJDNEM!)
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

45
Vegha képe

Ha megvan a szemkontaktus,

Ha megvan a szemkontaktus, akkor 99%, hogy felfogta, hogy ott vagyunk és jövünk.

ezt légyszi ne terjeszd!

46
Rumma képe

De fogom. Legfeljebb a

De fogom. Legfeljebb a 99%-ot lehagyom és mást mondok helyette, nehogy valaki túl komolyan vegye.
____________________________________________________
Bringám: kicsi, zöld háromkerekű, elöl direkt hajtással, és a kormányon macis dudával... :)

47
Vegha képe

kit is csaptak úgy el, hogy

kit is csaptak úgy el, hogy "megvolt" a szemkontakt ?

48
Krisi képe

énénén! mármint majdnem.

énénén! mármint majdnem. már rengetegszer voltam úgy, hogy hölgyvezető észrevett, szemembenézett, majd teljes lelki nyugalommal kikanyarodott elém a főútra. páran közben még telefonáltak is csak a teljesség kedvéért.

persze továbbra is fenntartom, hogy a legfontosabb dolog a szemkontakt, de még akkor sem 100%. sajnos.
de az viszont biztos, hogy ha a másik irányba néz éppen akkor biztos, hogy engem nem lát, ezért kell figyelni a szemeket. holttér ugyanez: ha nem látom a fejét akkor ő se lát engem.
vigyázni kell nagyon. de azért kerékpározni jó :)

49
Vegha képe

most hogy mondod vmelyik nap

most hogy mondod vmelyik nap nekem is volt egy telefonálós, de hála az égnek már az előző pillanatban is gyanus volt a fejtartása, így még épp időben le tudtam reagálni, hogy telefonál s emiatt borítékolható volt, hogy kikanyarodik elém.
szóval így...

50
stp1 képe

engem kétszer hátulról

engem kétszer hátulról csaptak el úgy, hogy csak az nem láthatott aki vak...

51
azsofi24 képe

Én a környezetemben még

Én a környezetemben még mindig azt tapasztalom, hogy sokan extrém sportnak tartják, és közlik hogy én nem mernék. Akiknek tetszik, azoknak is mindig van valami kifogása, pl. öltözködéssel, távolsággal vagy akármivel kapcsolatban.
Különösen fáj, hogy még közeli barátaim között is van olyan, aki szuicid hajlamúnak tart a bringázás miatt.

Az viszont igaz, hogy sokkal több lett a bringás és ebben persze vannak lököttek is. Mondjuk én se mondanám még magam olyan hű de rutinosnak, még csak kb. egy éve járok így, úgyhogy még én is tanulok bőven.

52
Don Kartács képe

"Én a...bringázás

"Én a...bringázás miatt"

Ezzel nem vagy egyedül, mármint hogy sokan csodálkoznak azon hogy bicajjal járok városban,forgalmas utakon vagy bármerre.Ezt én úgy veszem, ők valami szűrőn át látják csak az életet egy képzelt biztonsági burokban - ellenben a technikolor itt van két keréken, itt kint a "veszélyben", ami persze semmivel sem kevesebb vagy több, legfeljebb más:) És nem folttisztítózom ki az olajfoltot a nadrágomból.Az olyan mintha a tengerész azon aggódna hogy juj vizes lettem.Ha valakinek ez nem teccik - akkor az bekaphatja.D

----------------------------
Fullyloaded,Iggy PoP,lánctányéros villásreggeli

53
feb képe

Kedves

Kedves Röptömben_Szedtem!

Ha nem teszel vesszőt a címkék közé, akkor egyként kezeli őket rendszer, értelmetlenné téve az egészet!

54
Röptömben_Szedtem képe

Köszi, javítva. Másfelé

Köszi, javítva. Másfelé nem kell vessző, már elfelejtettem, hogy itt igen. Ki tud ennyi mindent észben tartani...? :)

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

55
sagan képe

Elég hozzá olvasni is :P A

Elég hozzá olvasni is :P
A szövegdoboz alatt:
"A tartalmat meghatározó kifejezések vesszővel elválasztott listája. Például: móka, kötélugrás, mogyorós csoki, "Cégnév, Kft."."

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

56
Röptömben_Szedtem képe

Write only üzemmódban

Write only üzemmódban voltam. :)
Bloghu például vessző nélkül is kajálja a címkéket. Ide meg már régen nyitottam bejegyzést.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

57
feb képe

lényeg, hogy most már jó

lényeg, hogy most már jó

58
Krisi képe

nem a kezdőkkel van a baj

nem a kezdőkkel van a baj hanem a felelőtlen hülyékkel. sok ember van aki már évek óta közlekedik de még mindig közveszélyes.

az meg semmire sem kifogás, hoyg "jaj, hát még csak kezdő". engem is már ütött el majdnem kezdő vezető, szerintem anyámat a temetésemen nem nyugtatta volna a tudat, hoyg szegény sofőr még tapasztalatlan volt.
aki tudja magáról, hogy kezdő, az legyen vele tisztában, figyeljen oda sokkal jobban és gyakoroljon. én is voltam kezdő vezető, mégsem okoztam baleset, kezdő biciklisként sem ütöttek el az első napokon. mert nem úgy álltam hozzá.
persze én is hibáztam, naná, de nem amiatt hogy épp telefonáltam, max hangerőn hallgattam zenét vagy rögtön a motorossávon raktam. és itt most azokról szól a poszt (ha jól értelmezem) akik kezdők, de ezzel nincsenek tisztában.

59
Tunderninja képe

Jobb lenne ha a válukon egy

Jobb lenne ha a válukon egy régi retro 2kazettás magnóval rakná,nem kellett volna feltalni a fülhallgatós mp3 okosságot.:):)
Én vinnék a helyébe egy hamust is ha már cigizek tekerés közben,mert nem szabad szemetelni.:)
Mobiltelefont meg kidobnám a kukába és vennék egy minidvd lejátszót telefonfunkcióval és nézném a barátok köztet az üllőin hazafelé tekerve:D:D
Isten barmaiból mindig sok lesz;)

60
jumpingmaki képe

100%-os egyetértés a

100%-os egyetértés a posztolóval. mintha én írtam volna. pontosan mostanában fogalmazódott meg bennem is hasonló.
tényleg az a baj, hogy (szerencsére) jött egy elsöprő divathullám, viszont (sajnos) sok negatív vonzat is vele együtt. pl. a teljesen kezdő bringások felelőtlen hozzáállása. igen, kétoldalú a dolog, a tapasztaltabbak segítsenek a tapasztalatlanoknak, de azt hiszem lehetetlen (és nem is feladatom), hogy minden 10 méteren megálljak és tippet/tanácsot adjak a mazsoláknak. mindenkinek egyéni felelőssége azt felmérni, hogy ha csak 2 hónapja ült bicóra, akkor sem egyensúlyérzéke, sem a bicaj határainak ismerete, sem a közlekedés "érzése" nincs még annyira kifejlődve, hogy suhanjanak a nagykörúton. gyakorolni kell, előbb legyen egy biztos alap. apukám mindig azt mesélte, h amikor judozott , nem a fogásokat, technikákat tanították meg nekik először, hanem az esést. legelső órán. hogy hogyan essenek. mindennek az alapját. ha az ment, akkor lehetett tovább lépni. értitek mire akarok kilyukadni.
mindenki gondolja végig, h mennyire érdemes menőzni, tart-e már azon a szinten, hogy forgalomban cikázzon... bevallom én sem mindig érzem biztosnak a dolgot, pedig 3 éves korom óta bicaj van alattam, nem ma kezdtem.
ja igen... és kötelezővé tenném a kresz-oktatást. ez nem is kérdés. a forgalom résztvevője vagy és fogalmad sincs a kreszről? kész öngyilkosság, de tényleg. nem is értem, hogy ezt miért nem vezetik be.
vigyázzatok magatokra!

csakegymaki.

61
Krisi képe

azért az a szülőknek is a

azért az a szülőknek is a hibája, ha a gyerekük nincs tisztában a kresz szabályokkal. sőt, nagymértékben inkább az ő hibájuk. ha már az iskolában nem tanítják akkor nekik kell. úgyhogy hajrá kedves szülők. normális ember meg magától elolvassa a kresz könyvet.
de amúgy igazad van, nem ártana oktatni iskolában a kreszt, de nem csak az oktatás hibája hogy hülyék az emberek.

62
jumpingmaki képe

igen, a szülők is

igen, a szülők is fordíthatnának erre nagyobb figyelmet. csakhát ott kezdődik a gond, hogy eleve nem mindegyik szülő ismeri a kresz-t, vagy ismeri, de hiányosan. szóval érted, azért mindenképp intézményes keretek között kellene oktatni. mondjuk a legoptimálisabb megoldást én sem ismerem, ne kérdezzétek! :) de mindenképp az általános iskolában kéne elkezdeni az alapokat. nekünk volt is valami ilyesmi, persze főleg a "hogyan keljünk át gyalogosan a zebrán?" kérdéskörre fókuszálva.

csakegymaki.

63
varkocs képe

Mert persze, hogy annyira

Mert persze, hogy annyira nem para forgalomban tekerni, de azért lássuk be, észnél kell lenni. 1000 különböző dolog történhet egy forgalmas úton, amiből baleset lehet, ezekre figyelni kell, nem lehet elbambulni, telefonálni, cigizni, kormányt elengedni.

Nocsak, nemrég még sok vehicular cyclist bizonygatta, hogy a biciklizés veszélyességére figyelmeztetők csak vészmadárkodnak :). Én úgy szeretnék biciklizni, hogy a társam mellet tekerek, és megbeszéljük a dolgainkat, esetleg telefonáljak ha úgy adódik, vagy a kutyámat sétáltassam, netán esernyővel a kezemben egyensúlyozzak.

Példák (szétszedve, mielőtt a biorobot kimoderálja): Twon on one, család.
________
Bort, búzát, demizsont,
Kétkerekű kamiont!

65
varkocs képe

Kutyasétáltatás,

66
jocek képe

nyafogás: a kutya ronda,

nyafogás: a kutya ronda, esernyősből a kodály köröndön meg öreg nénit láttam, az sokkal menőbb.

:)
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy

67
varkocs képe

Na és ez? :) Más.

68
jocek képe

bááááá. a párduc

bááááá.

a párduc viszont jónézki :)
________________________
a kőolaj egyszer úgyis elfogy

69
stp1 képe

kutyasétáltatást ebben a

kutyasétáltatást ebben a formában (okkal) tiltja a kresz.
vázonvivős, egymás mellett beszélgetős meg inkább a bringaúton...

70
fixy67 képe

Az ernyős nagyon tetszik.

Az ernyős nagyon tetszik. Amíg fotózgattam, nagyon szerettem volna valami hasonlót elkapni, de nem jött össze.

71
Vérszem képe

Ez az esernyős megoldás

Ez az esernyős megoldás vidéken elképesztően elterjedt! Tavaly voltam Kapuváron egynapos látogatáson, egész délelött a "belvárosban" voltam. (CBA, templom, stb) A mamik 80-90%-a így tekert az épphogy szitáló esőben, tanyabájkkal!

Országúton, vagy kempinggel, Törökbálint-Óbuda. Igyekszem mindennap =)

72
Röptömben_Szedtem képe

Én is szeretnék úgy,

Én is szeretnék úgy, néha. Általában csak haladni akarok, arra a jelenlegi viszonyok tökéletesen alkalmasak, viszont figyelni kell.

Ha lesz normális infra majd egyszer, akkor lehet majd egyszer rajta cigizni, telefonálni, egymás mellett menni, meg édeskettesben egy bringán korzózni. Sajnos ez csak majd egyszer lesz. :(

És igen, én is az a vehicular cyclist vagyok, aki hajlamos a biciklizés veszélyességét nem kiemelni. Épp azért írtam ezt, mert elgondolkodtam, tudatosítottam, és rájöttem, hogy ez nem biztos, hogy helyes. Azt is mondhatnánk, hogy önkritikát gyakorolok.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

73
Kuku képe

Én a mazsoláknak örülök

Én a mazsoláknak örülök legjobban. Régi önmagamra emlékeztetnek.

--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

74
Fly képe

Még mielőtt valaki

Még mielőtt valaki félreértené: nem trollkodásból írom.
De úgy veszem észre, hogy ez nem kerékpáros probléma. Mondhatnám a közhelyet, hogy tipikus magyar mentalitás. De ahogy itt is elég soxor le van írva, a hülyeség nem járműfüggő. Tehát ha a gépjárművezetők 73%-a nem képes a szabályok betartására, akkor -ahogy többen ülnek kerékpárra- nyilvánvaló, hogy körükben is hasonló arányra számíthatunk. Amíg a városi kerékpározás "extrém sportnak" számított, addig akik ezt felvállalták, azok különösen ügyeltek a saját biztonságukra. Ahogy terjed a népszerűsége, úgy egyre többen lesznek a (nem mazsolák, hanem) az "átlagosan szabálykövető" közlekedők is. És kis hazánkban ma ez a szabálykövetés átlaga...

75
jumpingmaki képe

pontosan!!! csakegymaki.

pontosan!!!

csakegymaki.

76
AttentoRedaz képe

Majd beáll ez. Angelus

Majd beáll ez.

Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

A magányos bicajos

77
Bicska2 képe

Én azt imádom, amikor

Én azt imádom, amikor szűk, gyalokoggal teli járdán vezetett bringaizén tekerek az ésszerű 15 -el. A profik pedig negyvennel jönnek velem szemben, és előzik a szintén odavaló sebességgel, gyalogokra odafigyeléssel haladót. Én meg satufékezhetek, hogy beférjen elém, mert Ő profi, és király, és siet.

Meg mikor megállok a pirosnál, mögöttem meg felháborodottan üvölt Mr Profi, hogy mé állok meg előtte, majd megelőz, és áthúz a piroson.

A kivilágítatlan barmokat is szeretem, akik a jobbratartást viccnek veszik, és éjfél körül töksötétben jönnek velem szemben, sejtheti hogy láthatatlan, de elvárja, hogy kerüljem ki.

A menet közben SMS írás, telefonálás már szinte "megszokott".

Szóval vannak itt "jó" dolgok...

Magam lassan 4 éve tekerek városban mindenhová, de mostanában a többi bringás ökörsége kezdi elvenni a kedvem.
Ott tartok, hogy az autóban ülők jobban figyelnek rám, mint kedves bringás társaim.

Arról nem beszélve, hogy a sok vérprofi remekül xarik minden szabályra, ezzel fehúzza sokak agyát, ami a többi -szabálytisztelő, korrektnek nevezhető- bringáson csattan.

78
Pontagy képe

nincs nagy baj a kezdőkkel,

nincs nagy baj a kezdőkkel, előbb-utóbb beletanulnak.
a felelőtlenek meg a saját kárukon tanulnak, nekem is volt pár kisebb ilyen afférom, baj nem lett, de megtanultam, mit ne -a saját bőrömön. Amíg meg nem tapasztalja az illető hogy milyen jól lehet perecelni mobilozás közben, jó elsőfékkel (nekem sikerült) addig nem fogja érdekelni, utána igen.

79
Cseya képe

Így igaz, a talaj- és

Így igaz, a talaj- és motorháztető-közeli élmények a legjobb tanítómesterek.

80
jumpingmaki képe

igen, csak az ilyen "majd a

igen, csak az ilyen "majd a saját kárán tanul" eseteknek legtöbbször van egy másik, vétlen résztvevője is. adott esetben én. joggal várom el, hogy a közlekedés többi résztvevője (akár gyalog, autós v. bicós) ugyanúgy betartsa egyrészt a szabályokat, másrészt a közlekedési morált ne nagyon sértse. bár ez utóbbi mintha nem is létezne itthon. szóval érted... persze, tanuljon a saját hülyeségéből... de ez általában nem ilyen egyszerű, mert nincs külön elkerített rész az ő esésére/bénázására, hanem mondjuk egy vétlen, egyébként figyelmes autós alá esik be.
alapvetően továbbra is azt tartom fő problémának, hogy nem tudunk egymás fejével gondolkodni. abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy gyalogos, autós és biciklis tapasztalatom is van, ismerem a kreszt és még normális neveltetést is kaptam... ennek kéne az általánosnak lenni, de sajna nem így van. és nem is lesz soha így.

csakegymaki.