E hónap elsejével ugye új, a villamosokhoz igazított lámpaciklust vezettek be a Nagykörúton. Tegnap volt alkalmam kipróbálni, az Üllői úttól a Margit híd budai hídfőig. És nem volt jó. Tudom, nem vagyok elég gyors vagy elég lassú, de gyakorlatilag minden, vagy minden második lámpánál pirosat kaptam. így -5 fok környékén külön élvezetes volt, tekerszázmétert-állegypercig-tekerszázmétert ritmusban nem nagyon sikerült előállítani az optimális üzemi hőmérsékletet, kissé fáztam.  tovább »

Mármint kerékpársáv. Mármint a déli oldalon.
Ma jártam a hídon, az aszfaltréteg fenn volt (nem tudom, a végleges-e?) és az útburkolati jelek is. A déli oldalon biciklis sávnak se híre se hamva. Sőt, ahogy elnéztem, hely sincs neki, mert lehet, hogy a felfestések ideiglenesek, de a padka és a villamossín nem azok, és az úttesten csak 2 db sima sáv fér el (a keskenyebb fajtából).

Lehet, hogy a déli járdán lesz gyász, de ezt kétlem, mert az is elég keskenynek tűnik; és egyébként sem arra kapták a támogatást az EU-tól.  tovább »

Egy ideje már leszoktam arról, hogy a pirosnál álló kocsisort mindenáron kikerüljem, és beálljak előre. Ha nincs dugó, akkor az autók rajt után úgyis megelőznek, fölöslegesnek tartom stresszelni a sofőröket meg magamat a plusz előzéssel azért a pár méterért. Szóval ha csak 2-3 kocsi (max. 4) áll a pirosnál, akkor beállok sávközépre az utolsó mögé, és kész. így a jobbrakanyarodóktól sem kell félnem, ha esetleg olyan a sáv.  tovább »

Érdekes cikk a NOL-on az autózásról, az autózás nyújtotta mobilitásról és az autózás okozta függőségről a modern társadalomban; valamint arról, hogy mi várhat ránk a jövőben, ha az autókorszak valóban véget ér.

Link:
http://nol.hu/velemeny/20100816-az_autokorszak_vege_

Évről évre egyre több a kerékpáros az utakon, idén pedig talán még a megelőző évekhez képest is látványosabb a növekedés. Sok a friss, tapasztalatlan bringás, és bizony csinálnak néha furcsa dolgokat.

Az nem zavar, amikor tapasztalatlanságból eredő bajokat látok, kacsázó mozgást rosszul beállított nyeregmagasság miatt, pirosnál mindenáron és mindenki elé beállást stb. Nagyon sok olyan hibát vétenek a kezdők, ami idővel majd elmúlik, ahogy tapasztalatot szereznek.  tovább »

"Egyhangúlag szavazták meg a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési rendszer kialakítása című előterjesztést, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a bérbicikli-rendszer előkészítését végző Parking Kft. zöld utat kapott a beruházás megvalósítására."

http://kerekagy.blog.hu/2010/03/31/ujra_sinen_a_berbiciklik

Nohát, jó híreket is kapunk néha.

Elérkezett hát a várva várt pillanat: én most egy kicsit megváltom a világot.

Régóta zajlik már különböző médiumokban egy véres vita arról, hogy a vajon a kerékpárosok vagy az autósok a balesetveszélyesebbek (és áttételesen, a szabálytalanabbak).

Ezek a viták leggyakrabban internetes fórumokon lobbannak fel, de a szabálytalanság mint érv már többször megjelent formálisabb körülmények közt is (interjú, híradó stb).  tovább »

Sziasztok!

Csináltam egy nyersfordítást (köszi a noszogatást lordnak, chtmxnek és zsurminak) a Mikael Colville-Andersen narrációjával készült koppenhágai bringainfrát bemutató videóhoz. Feliratot gyártani viszont nem tudok, pláne hard-encoded félét nem, ide viszont asszem az kellene... Szóval ha Walaki, aki ért hozzá megfeliratozná a videót, akkor terjeszthetnénk az empamósoknak, az illetékeseknek, és az összes hitetlennek.

A video itt: http://www.streetsblog.org/2009/12/14/streetfilms-copenhagens-climate-fr...  tovább »

Ezt az ínyencséget a MEK-en találtam (ha volt már, akkor bocsi, szóljatok, törlöm a bejegyzést).

Szóval a könyv Krisz Ferenc: Kerékpározás című munkája, és benne van minden, amit a jó cserkésznek a biciklizésről tudnia kell, a karbidlámpa karbantartásától a szabályos balra tartáson keresztül a jobbról előzésig.

http://www.mek.oszk.hu/02900/02942/html/#D

Kedvenc idézeteim:  tovább »