E hónap elsejével ugye új, a villamosokhoz igazított lámpaciklust vezettek be a Nagykörúton. Tegnap volt alkalmam kipróbálni, az Üllői úttól a Margit híd budai hídfőig. És nem volt jó. Tudom, nem vagyok elég gyors vagy elég lassú, de gyakorlatilag minden, vagy minden második lámpánál pirosat kaptam. így -5 fok környékén külön élvezetes volt, tekerszázmétert-állegypercig-tekerszázmétert ritmusban nem nagyon sikerült előállítani az optimális üzemi hőmérsékletet, kissé fáztam.
Nem akarok nagyon panaszkodni, értem én, hogy a villamosnak jó (és nyilván a tömegközlekedést kell preferálni), meg az autósoknak sem rossz (pörgősebb a ciklus, rövidebbek a pirosak, kocsival nem kell többet állni), bringával viszont szívás. Nekem legalábbis (majd keresek alternatív útvonalakat). Ti hogy vagytok vele?












Majd elmondom, ha
Majd elmondom, ha elköltözik a szibériai hideg:)
Amúgy tavaly május elsejére igérték.
Mit igertek akkorra? A
Mit igertek akkorra? A sziberiai hideg elkoltozeset? Csak mert a lampaprogram honapok ota februar 1-rol szol. Nagyon anti-BKK uzemmodban vagy mostansag :)
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Hónapok óta igen egy
Hónapok óta igen egy évvel ezelőtt meg május 1 volt megcélozva, tudom, mert vártam, de semmi nem lett belőle. Ennyit róluk, ellentétben veled van velük szemben kritikám és nemcsak a jót és csak a jót veszem észre.
En most vegiglapoztam a BKK
En most vegiglapoztam a BKK odallat, majusrol semmit nem talaltam.
Viszont van ilyen:
Kivitelezés kezdete: 2011. október 19.
Kivitelezés befejezése: 2011. november 15.
Próbaüzem vége és beüzemelés: 2012. február 1.
Honnan a majus?
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Akkor kevertem az éjszakai
Akkor kevertem az éjszakai bevezetéssel, de úgy emlékszem együtt említette e kettőt május elsejétől. (TV)
Csak a gyorsítást már nem mondta, hogy mikortól.
Mindegy is van 2 éve és bezárják a BKK-t.
Meglassuk. Szerintem eleg
Meglassuk. Szerintem eleg nyugat-europai a szemleletmod, es ez mindenkeppen hasznos es tamogatando. Akkor is, ha most a Nagykorten peldaul nem jartunk jol...
Esetleg az MK ranyomulhatna a temara, es lehetne kervenyezni kerekparos lampakat, amik kivetelesen nem 30 masodperccel korabban adnanak pirosat, hanem korabban es tovabb adnanak zoldet.
Nem is baj, legfeljebb nem
Nem is baj, legfeljebb nem megyek ott, van már kiskörténk jó az és legalább megszámol.
Eleve már amikor megvették a villiket (Combinokat), akkor kellett volna már kezdeni valamit, mondjuk ritkítani a megállókat, közte való távot pedig kerékpárral, rollerrel lehetett volna megtenni, vagy esetleg gyalog. Eleve olyan villamost kellett volna beszerezni, amin ilyen helyek vannak kialakítva. Ugyanannyi pénzért több teljesítmény.
Informativabb a bejegyzes,
Informativabb a bejegyzes, ha hozzateszed a sebesseged. Haladasi, atlag, vagy valami, ami alapjan lehet szamolgatni. Meg peldaul: regebben 2 pirossal megusztam az adott tavot, most kifogtam 8-at.
Amugy terveztem, hogy gyartok felvetelt tobb sebesseggel, es megnezem, mi az idealis, de eddig nem volt idom, holnap meg kedvem nem lesz a tobbtiz km minuszban tekeres utan :)
Kulhonban amugy emlekeim szerint tobbhelyutt is 20km/h-s atlaghoz lovik be a bringas lampakat, szoval ha 30 korul haladsz, akkor ott is buksz, hiaba van bringas zoldhullam.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nincs órám, mert minek, de
Nincs órám, mert minek, de az útszéli mérőműszerek szerint 25-30 kmph között szoktam menni. Az átlagom kijön a klasszikus 15 kmph környékére.
Régebben sem számoltam, adott távon mennyi volt a piros és most sem, de saccra simán 2x annyi. Vagy több. Mindenesetre frusztráló volt.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
Itt van videóm régi és
Itt van videóm régi és új lámpával is.
http://www.youtube.com/user/gyurxi551?feature=mhee
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=MtAxq-GQ-sE
Oktogonig 5 piros, ott egy fel, aztan inkabb zebrazol meg jardazol, pedig ott lehet szabalyosan is balra fordulni a korutra.
A Nagykorten durvan az ajto zonaban tekersz, a Blahas paraszt meg rohadjon el :P A Mester utcanal a szembe tekero cangas is jo poen.
Ja, es befigyel meg 5 piros. 10.5 a vege.
Ez nem "cmbp, critical mass, budapest". Ez gyasz. Egyszer merd le, hany percet nyersz osszesen. Ekkora tavon lehet, hogy 10 is osszejon...
Amugy mi a cel ezekkel a videokkal? Kozlekedesbemutatas, figyelemfelkeltes, flame, egyeb?
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Az ajtózónát már egyszer
Az ajtózónát már egyszer lebeszéltük mi. :) Ha kihúzódok akkor szarrádudálnak/életveszélyesen bejönnek.
Lehet néha ha olyanom van akkor 30-40 méterre zebrázok és járdázok, de hóban nem akarok lent csúszkálni. A stílusommal amúgy 20 év alatt nem volt balesetem. ;) Szerencsére motorozni még nem láttál. :D
A videók azért kerülnek fel, mert
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111214/legszures-es-maszk-temajab...
És lett még egy ember innen, aki besegít. ;)
Na de visszakerik a
Na de visszakerik a maszkokat, ha megallsz a pirosnal? Vagy ha nem cmbp/critical mass szovegezessel rakod fel? :o
Ajtozonara tovabbra is azt tudom mondani, hogy aki ledudal, lecentiz, stb, az szabalytalan. De azert balesetveszelynek teszed ki magad, hogy a sok idegbeteg ne tanuljon meg kozlekedni? Erdekes. Nem mellesleg ha pirosozol, szerintem sokkal inkabb lecentiznek, sot, igy is lecentiznek, mert igy meg el is fernek savon belul, ha "jol" csinaljak.
A stilussal lehet, hogy nem volt baleseted, viszont addig jo, mig ezt nem latjak tomegek. Foleg nem cmbp/cm cimkezessel, mert aztan meg hajlamosak osszemosni.
Ha csak ilyen videokat fogadnak el, akkor ne tedd publikussa. Akkor is meg tudjak nezni, ha megkapjak a linket. Bar en ezt furcsalnam azert furcsalnam...
A "20 eve nem volt balesetem" szovegeket ismerjuk. Zebran gazoloktol is hallottuk mar, sot, meg faramucibb ugyeknel is, de kivanom, hgy ne kelljen koppannod, mert nagyon kemeny egy ajto. Meg a mogotted jovo gepjarmu is az lehet...
Ezt a havas dumat nem nagyon ertem. Vegigmentel elotte a szervizuton gond nelkul. A szervizuton tovabbhaladva 130 meter megtetele utan lettel volna ugyanott, ahova most 100 metert tettel meg, 2x zebraval meg jardaval. Ezert 2x feladtad az elsobbseged, es bevallaltad, hogy esetlegesen kerulgeted a gyalogokat. (Most tekintsunk el attol, hogy ekozben hanyan konyveltek el, hogy te jardazol - illetve ti jardaztok -, es utana hany embernek kell elmagyarazni, hogy az nem feltetlen ugy van, ahogy o gondolja.)
Jó a cmbp -t leszedem
Jó a cmbp -t leszedem róluk, bár eddig senki nem tudta mi az.
Köszi a véleményt, de a továbbiakban nem kérném. A videókon is látszik, hogy van 1-1 nap hogy át-átmegyek olyanon, amikor a gyalog zöld ugyanarra, de autóval nem lehetne. Van hogy ezeken sem, nagy kereszteződésen nem megyek át piroson. Őszintén szólva egyre inkább megállok minden lámpánál. Van hogy meetingre sietek, akkor nem, elnézést. Minden nap másmerre megyek, máshogy.
Igen, inkább közelebb megyek a parkolókhoz, ez így van, mert onnan sokkal kisebb eséllyel nyitnak rám, mint hogy egy béna azok közül, akik másodpercenként mennek el mellettem, hogy eltévesszék a távot.
A videó nem kötelező, de jó, GPS loggal is beérik. Kissé én is furcsálom miért kell, de had döntsem már el, hogy a videóimat private vagy public címen töltöm fel!!
Igen, az Oktogon előtt felmentem a bringagyalogra idén egyszer, még az előző kereszteződésben, mert pont én tettem fel egy videót, hogy hideg és száraz időben is jókat lehet ott esni a síneken (Oktogon). Láttam ott motorosfutárt is esni, és nyáron én is minden nap arra motoroztam. SZERINTEM jobb felmenni ott a járdára, átmenni az Andrássyn lámpán, át a körúton és nem kell a villamossínen menni. Lehet vesztek így 3 percet, de nem érdekel.
Igen sosem volt balesetem, mert alapvetően nem bízok meg senkiben és mindenhol tartok mindentől. Motoron az alapszabály, hogy "mintha láthataltlan lennél úgy menj". Pedig a Horneten a tempó nem csak 25-30.
Sima járdán meg csak egyen helyen megyek néha, a Baross utca előtt 30 méteren, mert ott nem férni el.
Na, igen. Egy helyen járdáztam még, valóban. Mester utca. De sín között jeges úton nem tudok sietni, nem is akarok. Mellette lekövesedett jég dobálta a kereket. Essek ki egy autó elé? Neeem, inkább mentem 8-al 150méteren a járdán.
Lezárva.
Meetingre indulj el
Meetingre indulj el hamarabb. Ezt szoktuk mondani azoknak is, akik hozzad hasonloan normalisnak tartjak 80-al lakott teruleten a zebrakon szaguldozast. Ok is csak sietnek.
Emberek - nem tulzok - tucatjai kommunikalnak szeles korben a pirosozast illetoen. Az meg hagyjan, hogy akik akkor es ott epp latnak, azok konyvelik magukban a dolgokat, aztan akar altalanositanak is (pl. 2 bringas jardan, 0 uttesten). Ok nem olvasgatjak, hogy te csak 80 metert jardazol, vagy 150-et, vagy 6500-at.
A sertodoskodes es az onerzetesseg sem marad el. Le a kalap.
+1
+1
Azért térj már észhez!
Azért térj már észhez! Belekeversz itt olyan dolgokat, amikről szó sem volt, és SOSEM szoktam! 80-al járdán!? Észnél vagy?! Miről beszélsz?
Te kezdtél el trollkodni a videókon, ami nem baj, de nem először teszed. Miért van, hogy "egész véletlen" téged szoktak megnevezni itt, hogy "kérem errorka ne írjon"?!
Aki általánosít az hülye, nem tehetek róla, népbetegség. Minden nap tekerek, sokat autózunk és motorozok is. Mindig van tanulnivaló vagy olyan, ami meglep de levonom a következtetéseket. Ha LEGALÁBB annyira figyelni mindenki mint én szoktam, akkor fele ennyi lenne a baleset. Tegnap is ledudálnak Agár előtt, mert a 30-as táblához érve Isten bocsá' lelassítottam 34-re.
" Ok nem olvasgatjak, hogy te csak 80 metert jardazol, vagy 150-et, vagy 6500-at."
És érdekel? Nem. Ha kritikus lefagyott részen azt a 80méter biztosabb járdán megtenni, akkor szépen lassan elmegyek ott, bár nem szívesen. Lassan (10) nem is tiltott.
Érdekes, hogy 1 hónapig Londonban is bringával jártam egy ottani sráccal és azt mondta, hogy annak ellenére hogy bal oldalt megyek és először, meglepően odafigyelek és jól megy.
Itthon csak a fika megy. Ez az egyetlen ami miatt nem szeretek itthon, fika, fika.
Tudod lehet igazad van, hogy sokan NAGYON szarul mennek és ezért utálják a bringásokat. Szombaton a Göncölön két bringás is a szembe sávban jött, holott az egyirányú. Hősök tere előtti kereszteződésben is két májer edzős bringás KERESZTBE át a piroson!! SZóval tuti vannak hibáim, nyilván, de nem én vagyok az, aki miatt a bringásoknak rossz a hírük. Sőt, dugóban sok taxit és indulni kívánó autót kiengedek magam elé, gyalogosokat autóval 95%-ben elengedem.
Tehát ha mindenki megy már annyi szabályosan mint én AKKOR visszatérhetünk ezekre.
1. Hol irtam olyat, hogy
1. Hol irtam olyat, hogy 80-al jardazol?
2. Kik szoktak olyat irni, hogy errorka ne irjon?
3. Ha mar ennyire belementunk: az uttest az Oktogonnal kozuti kozlekedesre alkalmas. A sineket 90 fokban keresztezed. Ennel "szinte" csak szarabb helyek vannak a varosban...
4. Felolem aztan istenitheted magad, hogy milyen jol bringazol az ajtozonaban meg a pirosokon at, csak ne sertodj meg, ha mas ettol nem esik hasra.
"SZóval tuti vannak hibáim, nyilván, de nem én vagyok az, aki miatt a bringásoknak rossz a hírük. "
Ember! 10+ piroson mesz at egy videon, ami publikus. Ez szerinted jo vagy rossz hirt kelt? Nem eleg azoknak "buszkelkedni" a szabalykoveteseddel, akik a helyszinen jelen vannak? Es ezek utan nekiallsz "majer edzos bringas"-ozni, csak mert pirosoznak :)
Eindulni kivano autot nem kotelezo kiengedni, de szituaciotol fuggoen nyilvan ki lehet. Viszont ettol ne kepzeld mar magad szabalyosabbnak...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Az a baj, hogy még ha
Az a baj, hogy még ha 120%-ban igazad is lenne a vitákban, akkor is minősíthetetlen a stílusod. De még nincsen meg a 100% se, és az agresszív stílus nem segít.
Túl sokat vitatkozol te az autós zombikkal máshol, és nem veszed észre hogy az átlag CM fórumlakókkal ez a stílus nem jön be. Sajnos, a stílus maga az ember, és ezáltal még ha igazad is van időnként, teljesen lerontod a hatást.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Ekezet nelkul iras szintu
Ekezet nelkul iras szintu erv...
"Aki általánosít az
"Aki általánosít az hülye"
ez epic
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
+1 Nekem se jött be.
+1
Nekem se jött be. Régebben keresztben a Baross utcában értem el eddig minden zöldet - most feleslegesen kell állni minden második lámpánál. Gondolom ez is a körút újraprogramozása miatt lehet.
Csak egyszer mentem még
Csak egyszer mentem még rajta végig, akkor is egy irányba.
Blaha és Baross utca között minden egyes lámpa akkor váltott pirosra, mikor érkeztem, viszont utána nem, vagy alig kellett várnom a Boráros térig. Ki kell tapasztalni. (~20km/h haladótempó)
Még nem volt "szerencsém"
Még nem volt "szerencsém" kipróbálni, de egyébként is színvak vagyok ;)
Én autóval mentem rajta
Én autóval mentem rajta szerdán, de katasztrófa. Mintha dugóban lennél.
Ami még kérdés, az a
Ami még kérdés, az a menetidő. Elvileg pörgősebb lett a ciklus, a lámpák gyakrabban váltanak, de rövidebbek a fázisok. Vitézy asszem nyilatkozta is, hogy az autósok több pirosat kapnak, de nem kell több időt pirosnál állva tölteni.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
Ez amugy tenyleg igy van.
Ez amugy tenyleg igy van.
Szerintem ez nem igaz.
Szerintem ez nem igaz. Minden második-harmadik lámpa akkor váltott pirosra, mikor majdnem odaértem. Megvártam, míg megállt a villamos, le-felszállás, még egy kis lélegzetvételnyi pihenő és indulás.
Lehet, hogy akkor mérték a pirosnál állásokat, mikor még sokkal több autó volt.
Én több szakaszát is
Én több szakaszát is szoktam használni a Nagykörtének, valóban több pirosat kapok, mint korábban, de nem vészes. Az állások hossza viszont szerintem érezhetően csökkent. A Dob utca - Wesselényi utca részen (Nyugatitól Blaha irányában) mindig is idegesített a nagyon hosszú piros, most ez lerövidült, így kb. ennél az egy lámpánál megtérül az a néhány extra piros, ami eddig nem volt.
Viszont a körútról az Üllőire szoktam balra lekanyarodni a Mária utcára letérve. Itt eddig a Mária-Üllői lámpájától kényelmes tempóban pont zöldre értem az Üllői-körút kereszteződéshez, most ha sietek is, épp nem érem el a zöldet. Ez egy kicsit zavar, de ki fogom próbálni, hogy a Mária utcát kihagyva a körútról fordulok az Üllőire, hátha úgy jobban jön ki.
Sebességet pontosan nem tudok írni, mert az órám tönkrement, de kb. 20 km/h-s átlagot szoktam tartani.
egyszer valami őszi estén
egyszer valami őszi estén nekem a Nyugati-Boráros 9 perc volt, és egyszer kaptam pirosat, a Mester utcánál, jó volt a régi. Vagy csak én mentem túl gyorsan? Nincs órám, így hát sebességeket csak tippelni tudok.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Én három napja szívom a
Én három napja szívom a Petőfi híd-Nyugati tér útvonalon. :(
Elsején úgy mentem, mint máskor, összesen 2 zöldet értem el, máshol mindig pirosat kaptam. Másodikán elkezdtem pár helyen pirosozni, talán egy lámpaciklust nyertem. Ma reggel már mindenhol átmentem, ahol nem jött semmi sem keresztbe, mert fog a franc ebbe a -12°C-ban percekkel többet lenni a hidegben.
Úgy tudom, a villamosokhoz igazították a lámpaciklust, magyarán nem lehet majd annyira kitanulni, így célszerű minden lámpánál előre menni (eddig csak ott mentem előre, ahol azzal nyertem valamit), hátha úgy gyorsabb.
Az a legrosszabb, hogy néha zsilipszerűen váltanak a lámpák, látom a kettővel előttem lévőt, mikor zöldet kapok, pirosra vált. Ezt az autósok is beszívják, 50-70-el sem érik el a következő lámpát. Tegnap egy taxis próbálkozott, mellőlem startolt, majd átment egy sárgán, piroson, és a harmadikon nem ért át. Utol is értem egy pirosozással, majd együtt szívtunk tovább, már nem tudtunk egymástól elszakadni.
Régebben a Nyugatitól a következő lámpák fogtak meg Budáig: (~30km/h) Oktogon, Blaha, 17-esek tere, Mester utca. ~35km/h: Wesselényi, 17-esek tere. És nem pirosoztam!
Most a hideg miatti 25-27km/h-mmal szinte mindegyik lámpát elkapom. :(
hol van a 17-esek tere? Nem
hol van a 17-esek tere? Nem a 32-esek terével kevered, a Baross utcánál? ;)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
De, igazából nem jutott
De, igazából nem jutott eszembe a Baros utca neve, és emlékeztem, most xy tere a neve a villamosmegállónak. Hát, tévedtem 15-öt. :)
Bezzeg nyáron éjszaka az
Bezzeg nyáron éjszaka az üres Dózsa György úton megállsz a pirosnál.
Micsoda szegregáció!
Ja, a parasztvezéreket
Ja, a parasztvezéreket tisztelem, az uralkodókat meg nem! :D
A Petőfitől a Nyugatig
A Petőfitől a Nyugatig miért a Körúton mész?
A Lónyay/Ráday, Kiskörte, Bajcsy rövidebb és autóktól (némileg) mentesebb is.
Ha ránézel a térképre,
Ha ránézel a térképre, kb ugyanolyan hosszú mindkettő. A körút gyors, a két sáv miatt nem dudálnak, hanem kerülnek (sávközépen megyek), kevés lámpával át lehet menni rajta (ez már csak volt), és nincs vele párhuzamos bringagyász.
A Lónyaira nem lehet egyszerűen rákanyarodni, a Bajcsy melletti bringagyász miatt (elvből nem használom) esélyes a dudálás (esetleg rendőr is büntethet) és a Nyugatinál felüljárót is kell másznom. Tetejében ez az útvonal néhol 1 sáv széles, ami előzésnél, dugónál nem szerencsés.
Geometriából még úgy
Geometriából még úgy tanultam, hogy a körív hosszabb mint a körív végpontjait összekötő húr, de persze ott nem volt szó útkereszteződésekről :)
Egyszer-kétszer próbáltam a Körutat még régebben, de lehet hogy rosszkor mentem, mert a két sávban tötymörgő autók kifejezetten akadályoztak a haladásban. Mondjuk, mentem már este tíz után is, akkor már persze haladós (csak akkor meg a részeg buli-sofőrökre kell vigyázni).
az utóbbi időkig én is
az utóbbi időkig én is úgy mentem pl. a Batyira, hogy Csepel-Boráros-Közraktár--Pipa utca (azt hiszem, régen a másik irányba volt egyirányú) Vámház-Múzeum-Károly körutak,majd Bajcsy-Nagykörút és Margit-híd.
Most meg Nagykörút-MArgit-híd, és aztán a rövid szakaszt a bringaúton. Egyszerűen gyorsabban lehet haladni a Nagykörúton, sokkal jobb, meg tényleg szélesebb is. Lámpa is kevesebb, és a régebbi lámpafázisokkal kb negyed óra volt a Nyugati, és akkor nem is kellett csak 25-30 km/h körül menni. Outival simán jó az a tempó, tartható.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Eddig én is a Nagykörutat
Eddig én is a Nagykörutat preferáltam. Külön bónusz a kisebb utcákkal szemben, hogy a gyalogosok kevésbé bátran ugrálnak le a járdáról. Meg egyébként lehet(ett) menni rendesen, ha dugó van, akkor ott a motorossáv.
A kör húrja pedig valóban rövidebb, de belvárosban az a húr igencsak cikkcakkos tud lenni. ;)
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
Én meg az élettől azt, az
Én meg az élettől azt, az egyenes két pont között hiába a legrövidebb, a várostervezők nem terveztek külön nekem olyat. És ha ránézel egy felülnézetre, akkor látod, a Körút kb annyira körív, mint azon a szakaszon a Duna. Ezért például nekem hosszabb átmenni Budára (Árpád vagy a Margit híd) és a rakparton tekerni, mint körbemenni a Körúton. És eddig időben még gyorsabb volt.
A sakk is megtanít arra,
A sakk is megtanít arra, hogy a legrövidebb út nem gyorsabb a hosszabbnál :)
a1-a2-a3-a4-a5-a6-a7-a8 egyenes, 7 lépés
a1-b2-c3-d4-d5-c6-b7-a8 körív, 7 lépés
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Na, ez tenyleg durva lett.
Na, ez tenyleg durva lett. Viszont a pirosozassal nem kell aggodni, a gepjarmuvezetok is toljak ezerrel. Meg a dudat meg a lecentizest is, mintha miattam nem lehetne haladni :)
Van olyan lampa, ahol a 20-as tempo is sok. Biztos lesz meg visszhangja a dolognak.
Valamikor megnezem majd akkor is, amikor nincs ennyi auto, csak mert azt sem szabad elfelejteni, hogy a tomegkozlekedes gyorsulasa, megha minimalis is, es ezzel parhuzamosan a kapacitasnovekedes azt kene hogy eredmenyezze, hogy kevesebben ulnek autoba. Ismerunk nem egy embert, aki a Combino vonalan autokazik...
Ha pedig ugy is tre, akkor le kell nyelni a bekat. Napi ~felmillio ember utazik oda-vissza a viliken, azert az nem keves...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Imadom a dudalast meg a
Imadom a dudalast meg a "feltartast" - Igazabol, ha lenne kameram csinalnak egy random delutan egy videot arrol, hogy altalaban az tarja fel oket, lassitja le a forgalmat, hogy benan allnak meg a kocsik vagy pedig nem tudnak rendesen parkolni/kanyarodni, nem pedig az, hogy en 30-al tekerek a nagykoruton.
Igen, a több pirostól
Igen, a több pirostól gondolom mindenki ideges lesz, engem is zavart. Egyébként lehet csak meg kell szoknunk (autóval és bringával is). A menetidő biztos nem lett sokkal több, majdnem az egész pesti rész abszolválása után kb ugyanakkor érkeztem meg, mint a régi ciklussal. Szóval valószínűleg nem töltöttem sokkal több időt pirosnál, csak az az idő többfelé oszlott. Én spec nem szeretek gyakran megállni, úgyhogy eztán inkább majd másfelé megyek (még azért kísérletezek), de ha a menetidő nem nőtt nagyon, akkor végülis nem para.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
Boraros-Jaszai vonalon par
Boraros-Jaszai vonalon par perc plusz jon ossze. Nem a plusz ido a zavaro, hanem hogy tenyleg mindig meg kell allni :) De ahogy irod is, majd megszokjuk.
Ha ezzel parhuzamosan az idegbeteg veszelyeztetoket nekiallnanak kivonni a forgalombol, meg hely is lenne. Sot, ha jol vegzik a munkat - lenne mit -, dugodij sem kellene :)
Szóval ezért volt, hogy
Szóval ezért volt, hogy jóval több pirosat kaptam? (Cserébe jóval többet páváskodhattam trackstandben a sorok elején hehehe.:)
nekem olyan a sebességem,
nekem olyan a sebességem, hogy (úgy általában, más útvaonalakon) mindig pont beszívom a pirosokat. Lehet, hogy a körúton most nekem jön el a paradicsom
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
+1 Jávor
+1
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
a paradicsom is piros...
a paradicsom is piros...
Van zöld is.
Van zöld is.
meg fehér is, az a
meg fehér is, az a síparadicsom.
en messzire kerulom a
en messzire kerulom a korutat, aztan meg ekkora tavolsagot megtenni rajta hulyeseg, mert mint a neve is mutatja, körút
Nekem a Rákóczi tér -
Nekem a Rákóczi tér - Margit híd távlatban messze a leggyorsabb, még ha nem is a legrövidebb.
Hogy a másik irányról (Petőfi híd felé) ne is beszéljünk.
Akkor hülye vagyok!
Akkor hülye vagyok! :)
Persze a tapasztalat azt mutatja, a hülye énem gyorsabb, mint bármely más útvonalon tekerő. Mivel naponta 2x megteszem ezt az utat, hidd el, optimalizáltam.
+1 Körút, 1értelmű. Én
+1
Körút, 1értelmű. Én próbltam mellékutcában menni, de
-parkoló autók leajtózbnak
-macskakő
-jobbkéz végig
-99%-uk egyirányú, így volt hogy messzebb lyukadtam ki, mint indultam :D
-mellékutca sokszor havas, nem takarítják
http://index.hu/video/2012/02
http://index.hu/video/2012/02/06/zold_hullam/
http://index.hu/belfold/budapest/2012/02/06/44_millioba_kerult_a_lampaat...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Azért arra nagyon
Azért arra nagyon kíváncsi lennék, mi került ebben 44 millióba...
Leirtak mar parszor :) Egyik
Leirtak mar parszor :) Egyik valasz, ami most a kezembe kerult:
"BKK - Budapesti Közlekedési Központ @Csaba: több mint 100 csomópont intelligenciáját kellett növelni, átprogramozni. Ez ennyibe kerül és bőven behozza az árát, ilyen forgalmú vonalon nehány perc megtakarításért milliárdos beruházások indulnak másutt."
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Akkor egy csomópont
Akkor egy csomópont átprogramozása 440 ezer forint? Hú B+
Szakmát tévesztettem.
A "csomópont
A "csomópont intelligenciáját növelni" gondolom arra vonatkozik, hogy tettek plusz érzékelőket, PLC-t vagy valami hálózati eszközt a csomópontokba. És csak erre jön még a programozás (ami szintén nem olcsó ha hozzáértő csinálja).
u.i.: utólag belegondolva, egy kisebb családi ház beszerelése jó minőségű riasztóközponttal, 4-5 mozgásérzékelővel, 10 nyitásérzékelővel, rádiós távkapcsolóval plusz URH-s rádiós egység tokkal vonóval, munkadíjjal 200 ezer alatt van. Szóval, a 440 ezer per csomópont tényleg soknak tűnik.
"És csak erre jön még a
"És csak erre jön még a programozás (ami szintén nem olcsó ha hozzáértő csinálja)."
Akkor programozzon inkább a nem hozzáértő, ugyanolyan eredménnyel, de olcsón. :-)
A nem hozzáértő lehet
A nem hozzáértő lehet hogy olcsóbban dolgozik (ez sem feltétlen biztos amúgy), de aztán később az üzemeltetés során lesznek gondok :)
Emlékszem a korai hetvenes
Emlékszem a korai hetvenes évek Xerox irodai fénymásoló meg fax tanfolyamaira. Irodisták megtisztelve érezve magukat vettek rajtuk részt, és ezek napokig tartottak.
A végén pedig szép bekeretezett, színes dombornyomású bizonyítvánnyal gyarapodtak, és bent az irodában büszkén nyomogathatták, de csak ők, a másoló és fax gépek gombjait.
Ma jön egy új gép az irodába, és bárki nyomogathatja csak úgy, mindenféle képesítés nélkül a gombokat, és mindenki teszi is ezt a nyűgös feladatot. Az ég szerelmére, ez csak egy másolás meg fax küldés!
Na, a PLC-khez is csak egy MSExcel táblázat meg csatlakozó kellene, és Jancsipista, dobd föl rájuk ezt a logikai mátrixot, és tedd bele ebbe a kartondobozba őket és küldd holnap reggel a technikusoknak.
És másold és faxold a munkaszelvényt róla, és csinálj a kávéautómatával magadnak egy kávét, tejjel és extra cukorral, harmincötös program gomb. Képesítés? Nyomógomb, nyomógomb, nyomógomb! :D
Egy hasznalt, 1987-es Honda
Egy hasznalt, 1987-es Honda Transalp meg 390.000 forint, pedig azt meg programozni sem kell, szoval a 440.000 per csomopont nem is tunik soknak.
alsó hangon kétharmada
alsó hangon kétharmada visszamegy az államhoz adó formájában
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Reggeli eredmény: 10 piros
Reggeli eredmény: 10 piros lámpa. Régebben ebben az irányban 4-6 lámpát kaptam el időjárástól függően. De az látszik, bármennyivel megyek, ez nem nagyon fog csökkenni. :(
Esti: 11 piros.
Szerda reggeli: 8 piros. Mondjuk már sejtem, mikor, hol kell kicsit pirosozni a haladás érdekében.
Nem lehetne esetleg valami
Nem lehetne esetleg valami atlag menetidot mondani?
Nekem nem tul informativ az h eddig 4 piros most 8 lett, mert lehet h mondjuk fele annyi ideig kell varni es nem valtoztat semmit.
Nem szoktam mérni, és már
Nem szoktam mérni, és már a régit nem is tudom. De képzeld el:
Régen elindultam, majd kényelmes 30-32km/h-val 2-4 lámpát mentem, majd odagurultam a következő piroshoz, esetleg motoros sávoztam (ha kellett), mivel ismertem a lámpa ciklusokat. Így nem kellett sokat várnom, kivéve, ha egy kicentizett lámpa előtt valami feltartott (parkoló autó, dugó).
Ma elindulok, majd látom, előttem rögtön pirosra vált, erre gurulok, autók leelőznek, lámpánál visszaelőzök, kicsit megállok, újra elindulok, reménykedem, hogy 1 zöldön át fogok tudni menni. Az biztos, sokkal lassúbb, fárasztóbb, kiszámíthatatlanabb. Tetejében úgy vált a lámpa (nem biztos, hogy mindenhol), hogy az autók sárgája és a gyalogos zöld vége közt 1 másodperc van. Miután a gyalogosok ezt nem nézik, szinte mindig várni kell, míg a vége és a pirosban átmenők átérjenek. Volt olyan lámpa, ahol előttem 5 autó volt, de olyan lassan indultak, hogy én már nem tudtam átmenni. Máskor egy villamos megálló egyik végén lévő zöldnél indulva a másik végén pirosat kaptam, így kb 50 métert sikerült haladnom. Ez ebben a hidegben még idegesítőbb.
+1 Xar lett. De már
+1
Xar lett. De már autóval is voltam kétszer itt állítás óta és rájöttem, hogy én, aki eddig is irtózott errejönni autóval (1-2x / hónap) ezt most arra jó volt, hogy a szám 1-2x / fél év legyen (hétköznap).
A körúton lakók és sétálók eztán 1,5 annyi füstöt fognak benyelni.
Én a Margit körúton
Én a Margit körúton jártam a minap a Margit híd felől Moszkva felé, és szerintem az új ciklus biciklivel tarthatóbb (20-25 körüli tempó). Most már nem kell országútis versenyzőnek lenni ahhoz, hogy elérjem a lámpát a Rómer Flóris sarkán, és még a Bimbó útin is simán tartott a zöldhullám viszonylag nyugis tempóban. Szóval itt javult a helyzet :)
________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Amúgy megszokható, nekem
Amúgy megszokható, nekem is eleinte volt fura vagy xar, bár még mindig azt mondom, hogy kicsit rosszabb bringával a déli fele, de nem vészes. :)
Én egyelőre próbálom
Én egyelőre próbálom kikísérletezni a tempómat hazafelé. A budai oldalon megyek fel a körútra a MArgit hídnál, a régi rendszer szerint nagyjából úgy mentem végig, ahogy a "csövön kifér". Ez esetemben hídon fölfelé28-32-t, hídról le, és végig a körúton 30-40 közötti tempót jelentett egészen az Oktogonig, zöldhullámon. Ott egy piros, némi könnyed hiperventillálás, és irány a Király utca, egy lendületből.
Most nincs olyan, hogy el tudnám kapni a zöldet a Jászain, utána a következő piros vagy a Nyugati a felüljáró előtt, vagy már az előtte lévőt is beszívom, de a nyugatit akkor is pirosra kapom, ha az előtte lévőnél is meg kellett állnom. Piroson nem megyek át, ergo mindenképpen hosszabbodik a menetidőm, de pontos számot nem tudok mondani, mert cserébe kipihentebben tudok végigmenni a ligeten, meg a hátralévő utamon, ergo összességében nem sokat bukok. Nem örülök, de ennyi belefér.
Szerintem az autósok is lenyugszanak majd, ha rájönnek, hogy hiába döngetnek, akkor sincs zöldhullám. És akkor kevesebb lesz a szmog is, mintha mindenki padlógázzal megy.
@Errorka: nézd, erről
@Errorka: nézd, erről beszéltem. Írtad, hogy
"Ha beljebb tekersz, es lecentiznek, meg mindig kijjebb tudsz huzodni kicsit. Ha el is sodornak, nem esel masik auto (vagy busz/kamion) ala."
Itt kimegyek. (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=IxsR1tn9CnM#t=231s) Kb 10mp később mögém ér egy taxi. A sáv majdnem közepén megyek, mert tényleg szálltak ki-be az autókból. Aztán a taxis kicentiz baxa meg, MIÉRT, hogy 23 méterrel később a sarkon leforduljon, ráadásul meg kellett állnia.
Szóval sehogy sem jó ez. :S
Szerintem itt tobb mint 1
Szerintem itt tobb mint 1 meter oldaltavval eloz (saccra 1m 10-20cm). Nalam mashol kezdodik a kicentizes kategoria.
Az mas kerdes, hogy ertelme valoban nem volt annak, hogy megelozzon...
Csalóka a cHD képe a
Csalóka a cHD képe a nagylátsózög miatt. És sötét is van, max 40 cm volt. Ha lehúzódok akkor lett volna 1 méter.
A Béke téren meg bringaút vezet át, azon mentem, mert a bal kezemben egy doboz volt egy székkel, elég nehéz. Taxis a bringaúton ledudált, nem tudom miért, talán lassan mentem. :) Ha átmegyünk gyorsan, akkor az a baj.
Sotetben a 40cm mashogyan
Sotetben a 40cm mashogyan 40cm? :) Feltekert fenyero mellett neztem, tobbszor is. Tovabbra is ugy gondolom, hogy ez minimum 1m oldaltav.
http://www.youtube.com/watch?v=gqlIUZDZPkQ
Ez kb. 35-40 centis oldaltav.
http://www.drianwalker.com/ov
http://www.drianwalker.com/overtaking/overtakingprobrief.pdf
1. oldal, Riding position.
via MK
https://www.youtube.com/watch
https://www.youtube.com/watch?v=npYys51lBS0
Rajottem a jo oldalara :)
Rajottem a jo oldalara :) Wesselenyi utcanal fele annyit kell varnom amig atjutok a korut masik oldalara \o/
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
SZERK: és tényleg... egy havi rendszeres keresztbe kasul használat után marad a tapasztalatom. Több de rövidebb piros lámpát kapok, de annyira nem zavarnak mert nem lett hosszabb a menetidőm :) A jól bejött dohány-wesselényi pároson viszont tényleg nem kell annyit várakoznom mint eddig, szóval engem nem zavar az új beállítás.
Nálunk a Rákóczi térnél
Nálunk a Rákóczi térnél a gyalogosok 3 lámpaváltással tudnak csak -szabályosan- átkelni az úton.
Óriási ötlet, mondhatom.
Akkor lehet hogy az oldalsó
Akkor lehet hogy az oldalsó lámpák beállítása van ott elszúrva.
Az oldalsó lámpák az
Az oldalsó lámpák az autókhoz vannak állítva, a középső a villanyoshoz.
Biztos csak ideiglenes
Biztos csak ideiglenes beallitas arra a kis idore, amig az M4 miatti felszinrendezes befejezodik, mint nalunk is... (Itt a Keletinel volt egy tabla kb. 3-4 eve, hogy kis turelmet kerunk, 4 (vagy talan 6) honap mulva vegzunk.)
kipróbáltam, szarjon
kipróbáltam, szarjon farfekvéses sünt aki kitalálta.
öröm az ürömben, hogy annyira beállították az egész körutat megint, hogy nem kell tartani keresztforgalomtól. oktogon-széna tér között talán ha kétszer láttam zöld lámpát, régebben majdhogynem végig lehetett menni zöldhullámban.
Ne történjen ilyen
Ne történjen ilyen szörnyűséges dolog azzal, aki kitalálta, mert nekem most lett zöldhullám. Még egy egészen kicsit kell csak lassabban mennem, és akkor majdnem tökéletes lesz. :)
Szóval ne akard, hogy visszaváltozzon, mert akkor én fogok neked hasonlókat kívánni. :D
Ne bántsuk a sünöket! :)
Ne bántsuk a sünöket! :) De én nem tudok annyira lassan menni, hogy zöldhullámom legyen. Meg időm sincs arra, várnak otthon! :)
Múltkor este 10 felé mentem hazafelé, a Megyerin, Vácin olyan zöldhullámot fogtam ki, hogy csak a 21. lámpa lett piros, addig mindegyik zöld volt (na jó, egyet sárgáztam), és lassítani is csak egyszer kellett (kb. 25-re). Aztán elértem a Körútat, és piros piros hátán. Így az önző énem visszaváltoztatást kíván!
Az a helyzet, hogy én
Az a helyzet, hogy én hazafelé menet, ha van időm, mindig kerülőúton megyek függetlenül az otthon várakozók számától. Amúgy nekem még a keresztirányú útvonalakon is zöldhullámom lett. :D
De azért az nagyon vicces ám, hogy a régi lámparendszer alatt én nem panaszkodtam, nem cirkuszoltam, és nem lázadtam a rendszer ellen. Most pedig, hogy eljött az én időm, miket kell itt nekem olvasgatni, hm… :)
Nekem elég az a napi 100
Nekem elég az a napi 100 perc, amit munkába járással töltök.
Tudod, az emberek már csak olyanok, ha megszokják a jót, nem szeretnek ahhoz képest visszalépni.
Szeretek kimenni az
Szeretek kimenni az erkélyre néha (Lánchíd, Margit-híd), meg felmenni a tetőteraszra (Halászbástya, Citadella), vagy kimenni a kertbe (Margit-sziget, Városliget). A nappalim meg olyan hatalmas, hogy 30 percig tart mire keresztülbiciklizem rajta. :)
"Tudod, az emberek már csak olyanok, ha megszokják a jót, nem szeretnek ahhoz képest visszalépni."
Ebben teljesen egyetértünk, csak nem vagyok benne olyan biztos, hogy a zöldhullám az mindig olyan jó dolog. Például sokszor vagyok úgy, hogy várom már, hogy pirosat kapjak, hogy megkössem a kabátom övét, vagy számot váltsak, vagy csak kicsit pihenjek. De így most ebben az új rendszerben, ha véletlenül mégis kifogok egy piros lámpát, sietnem kell ezekkel a dolgokkal, kapkodni meg nem szeretek. Most már kénytelen vagyok menet közben számot váltani, ami persze nem okoz olyan nagy nehézséget, de például a kabátom övét még mindig csak piros lámpánál tudom megigazítani.
A piros lámpánál való
A piros lámpánál való igazítgatásokat én is hiányolom. Régen se volt zöldhullám végig, de 2-3 lámpánként volt csak piros, és ha volt hozzá kedvem, gyorsítottam kicsit (35-40km/h), és akkor még több lámpán átszáguldhattam, majd pihenhettem egy pirosnál. :)
És voltak olyan szakaszok, amikor nem volt közelembe autó, mert valahol már mögöttem pirosat kaptak, az előttem lévők meg rég elmentek. És enyém volt a Körút! :) Most meg minden lámpánál motoros sávozhatok. :(
Jó, hát nekem sincs
Jó, hát nekem sincs mindenhol zöld, viszont nem vagyok kárörvendő típus, szóval nem örülök annak, ha valakinek rosszabb lett így. Azon gondolkodtam most, hogy igazából nekem tök mindegy, hogy milyen lámpaciklusok vannak a városban. :)
:DD (OFF A kiskörtés
:DD
(OFF A kiskörtés levelet megkaptad?)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nem, de most majd mindjárt
Nem, de most majd mindjárt megnézem a postaládát... :)
Hú, hát, nem tudom, kinek
Hú, hát, nem tudom, kinek jutott az eszébe áthangolni a lámpákat...
Nem vagyok se gyors, se olyan lassú, a váltás előtt a Margit hídtól a Harminckettesek teréig átlagban kb két pirosat, ha kaptam, elég jól lehetett menni.
Most meg, basszus, minden egyes lámpa piros volt, volt olyan is, ami többször.
Szal duh, nemteccik.
Fixi, kockás ing, felhajtott gallér, Bagaboo.
https://www.facebook.com/maty
https://www.facebook.com/matyasigy/posts/367630833271416
"A mai Élőben a városból műsorban megkérdezem Tarlós Istvánt a beígért zöldhullámról, hogy mi a helyzet a Nagykörúttal, ahol sikeresen sikerül dugót generálni a februárban átállított lámpák miatt."
Ha meg paran raszallnak, biztos visszalepnek itt is, mint a Budaorsi buszsavnal :F
Egyebkent, bar volt torlodas, szerintem fogynak az autok a korutrol, legalabbis a napkozbeni - tehat nem csucsidei - idopontokat nezve.
A lámpaciklus egyik
A lámpaciklus egyik pozitív hozadékának éreztem én is az autók fogyását ;)).
Bizonyos szakaszok dugulnak, időtől is iránytól is függően. Gondolom ezt nem vizsgálja senki,mert még valami értelmes következtetést le lehetne belőle vonni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc