Siófok a „magyar tenger” fővárosa, nyaraló- és buliközpont, mellesleg egy Somogy megyei kisváros. Meglepően európai, és idegtépően idióta megoldások is leledznek a településen, sajna utóbbiak vannak többségben. Siófokot is átszeli a balatoni bringakörút, irányhelyes kerósávtól kezdve a kétirányú kerékpársávon át a 8x megszakadós bringagyászig minden van.
A vasútállomáson sárga tolósíneket rögzítettek a lépcsőkre, jócskán megkönnyítve a kerékpárosok közlekedését. A Fő utca egy szakaszán irányhelyes kerékpársávokat jelöltek ki. Az iskolákat néhol fekvőrendőr védi, vannak parkolóöblök, víznyelők a szegélybe építve. A Petőfi sétány nappal vegyes forgalmú utca, éjjel sétálóutca. Ezzel véget is ért a pozitívumok sora.
A 7-es út városi szakasza mentén rossz minőségű, sok helyen megszakított, néhol a mellékutcának elsőbbséget adó gyalog-és kerékpárút van. Az út mentén mercitáblák sora.
A Sió-menti bicikliút, aminek nincs közvilágítása, le van szakadva még mindig, a bicikliseket kitiltották róla, de előtte még csőbe húzzák őket, csak a turisták kedvéért. Terelőútvonal nincs. A Vak Bottyán utcán a bringagyász szakadozott, a táblázás gyalázatos eredetileg is, az elfordigatások miatt meg végképp. A tiltótáblák itt is hemzsegnek. A Fő utca egy szakaszán kétirányú kerékpársávot jelöltek és tábláztak ki (ez így önmagában képtelenség, de mégis ott van), ami egy járdának vezet egész hajmeresztő módon, a másik oldalon meg balratartsból egyszer csak jobbrartsba váltanak a népek. Kerékpártámasz nincs a városban, tározók azért vannak, de ezek jószerivel mind kerékgörbítők, de az sincs sok. Egyirányú utcát egyet sem láttam kétirányúsítva a bicikliseknek, pedig hely többnyire lenne.
Akit furdal a kíváncsiság, hogy hogyan néz ki mindez, ne fogja vissza magát, és tegyen virtuális biciklitúrát Siófokon:
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SiofokKerekparosInfraja#
CSI
http://szegedbicaj.blog.hu/













Ez borzalmas. Legfőbb ideje
Ez borzalmas. Legfőbb ideje lenne bringás infrastruktúra oktatásért lobbizni egyetemeken, hogy ne ilyen iszonyatok szülessenek. Nincs valami felettes szerv, ami a minden előírásnak és józan észnek ellentmondó szörnyűségeket szankcionálja? ez képtelenség.
Mindenesetre nem jött meg a kedvem a magyarországi túrázáshoz, lesz helyette Finnország, ha érdemes, beszámolok róla.
De van. Józan Paraszti
De van. Józan Paraszti Észnek hívják, de az államigazgatásban dolgozóknál belépéskór elővigyázatosságból kioperálják.
Jók ezek a leirások és persze szörnyű őket végignézni. De grat.
Beke Dávid
JÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁJ
JÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁJ http://lh5.ggpht.com/_vWOuDDQ1gbI/TFaN0d6Vt2I/AAAAAAAAINw/Hl3EdO-p_yc/s9...
Ezen én is jártam már idén. Hirtelen nem tudtam mi van kapkodtam, szóval szerintem inkább balesetveszélyes. áááááááááá
ezt le is mentem magamnak emléknek
Huh, ez tényleg ijesztő.
Huh, ez tényleg ijesztő. Ha minimum kerékvető kősorral el lenne választva...de az se jó, mert az elbambuló bringás ráhajt, beesik....aki ezt kitalálta, max szobabiciklin ült.
Wad
hát ez durva. legalább
hát ez durva. legalább csinálhattak volna a másik oldalra is, és akkor négy irányban lehet haladni. :D
de amúgy van ehhez hasonló bringagyász a Gogol utcában, szerencsére csak egy rövid szakaszon. (a Pozsonyi út és a rakpart között.)
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Székesfehérváron, a
Székesfehérváron, a nyolcas út mentén is van kétiárnyú valami az út mentén, igaz az szintben elválasztva, nyilak nélkül. Szerintem sötétedéskor horror, nappal meg szimplán szar.
Beke Dávid
Az ott kerékpárÚT, emez
Az ott kerékpárÚT, emez meg (állítólag) kerékpárSÁV (habár a KRESZ szerint nem lehet az)...
Nem mindegy.
Ezt a bicikli utat tudod
Ezt a bicikli utat tudod mikor építették? (ami a város teljes hosszában fut, a 7-es mentén) Mikor általános iskolás voltam már biztosan meg volt, szóval min 15 éve! Akkor még nem volt cm, meg semmi. Ez volt a kor színvonala. Egyszerűen a két nyári hónapot leszámítva annyira gyér a városi forgalom, hogy ez teljesen megfelelő. Nincsenek száguldozó futárok, meg dugó, mindenki jól elfér. Nincsenek nagy távolságok, így senki sem siet annyira. Kerékpáros gázolásra nem emlékszem. Télen-nyáron bringával jártam iskolába, de rövid idő után a párhuzamos, végig elsőbbséget élvező utcán mentem, ahogy sokan mások. A 7-es főút forgalma egy ilyen vidéki városkához mérve olyan nagy és gyors, hogy senkinek nem jut az eszébe ott tekerni, mikor volt nekünk sáv.
Ezek a mostani felújításkor elkövetett hibák viszont megbocsájthatatlanok, nem is értem az egészet...
Azt sejtettem, hogy nem mai,
Azt sejtettem, hogy nem mai, ezek szerint kb. egyidős a mi Oskola utcánkkal. Szerintem eljárt ezek fölött az idő, ki kellene őket váltani korszerűbb megoldással. Ha a nyári csúcs kivételével kisebb a forgalom, akkor meg pláne nem szükséges ilyen szeparált létesítmény.
CSI
http://szegedbicaj.blog.hu/
Hát épp ez az - az az
Hát épp ez az - az az igazán ijesztő, hogy a jó és rossz megoldások semmiféle időbeli konvergenciát nem mutatnak - ma is készülnek hót random uolyan. használhatatlanságok, mint 15 éve (és nem csak Siófokon).
Mondjuk ha nagyon jóindulatúan akarom nézni, talán azt lehet mondani, hogy azért egyre gyakoribbak a használható megoldások - csak épp azok fényében még hajmeresztőbb, hogy még mindig készülnek micsoda szutykok is.
(WTF-ségében a helyzet kb. a "modern" dízelmotorokéra emlékeztet, amiknek 15-20 évvel a katalizátoros PFI benzinmotor általános elterjedése után sikerült megjelenniük. ?!?)
Hát az a baj, hogy 15 év
Hát az a baj, hogy 15 év alatt a direkt autósoknak szánt infra mindenhol nagy fejlődésen ment át (körforgalmak, elkerülőutak, autópályák tömkelege), és eközben a használhatatlan bringainrákat még mindig nem voltak képesek megszüntetni. 15 év alatt igazán lett volna idő a járdás kerérkpárutakat felszámolni, ehelyett sok helyen megújítják, sőt bővítik őket. A 7-es úton a Velencei tó mellett például a 2000-es években cserélték ki az irányhelyes kerékpársávot (!) 200-500 méterenként másik oldalon kacsázó bringajárdára (!!). Ezeken a képeken is bőven látni frissen leviakolorozott rossz megoldásokat. Pénzt költötek a selejt megőrzésére.
Azert ezt te sem gondolhatod
Azert ezt te sem gondolhatod komolyan.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ótejóég! Ezek
Ótejóég! Ezek nagyrészét még én sem láttam, pedig itt lakom a közelben (Szabadiban). A 7es melletti bringautat már néhány hónapja nem használom egyáltalán, a legutóbbi tekerésnél megfogadtam, h nanee, ebből én nem kérek. Helyette inkább a főutcán gurulok be a központba...
És igen, bringatárolóilag nagyon rosszul áll a város, én általában padokhoz szoktam kötni a gépet jobb híján.
Na, majd hétvégén csekkolom ezeket a csodás megoldásokat, alig várom.
- - -
Don't Panic!
Hihetetlen, hogy még mindig
Hihetetlen, hogy még mindig nem voltak képesek megcsinálni a leszakadt bicikliutat... :(
Te jó szagú Úristen...
Te jó szagú Úristen... és még jó, hogy nincs kitéve a kerékpárosbarát település tábla. :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Én személy szerint ezért
Én személy szerint ezért "lobbizok" az elkülönített kerékpárutak ellen. A KRESZ szerint jármű a bringa, és ezért ugyanazok a jogok illetik meg, mint a többi járművet. Ha a topic indítóban a kerékpár szót pl. autóbuszra cserélem, azonnal látható lenne, mekkora baromság az egész. Ha nekem az út elején nincs feltüntetve, hogy egy idő után a továbbhaladás lehetetlen, akkor be sem hajtok. De ha behajtottam, akkor meg ne legyen semmilyen tiltás. Ha más jármű közlekedhet, akkor a kerékpár is. Hiszen sem súly sem magasság és szélesség sem ad erre okot. Vagyis én szarok az ilyen tiltásokra, és mindig úton rakom. Ha meg valakinek nem tetszik, akkor jelentsen fel. De én akkor megyek az ombudsman szintjére, mert ez bizony kurva nagy joghézag.
Valóban elgondolkodtató,
Valóban elgondolkodtató, hogy vannak útszakaszok, ahol az ún. lassú jármű (max. 30 km/h) közlekedése engedélyezett, a kerékpáré meg nem. Nos, még autóvezetőnek sem kell lenni ahhoz, hogy az ember fel tudja mérni, hogy egy kerékpáros az autósnak sokkal kevésbé zavaró akadály, mint egy fával megrakott robikapás zsebtrakesz vagy önjáró szalagfűrész.
A kerékpár-autóbusz analógiát mégsem tartom jogosnak, épp a közlekedés átlagos sebessége miatt. Kerékpáros és kerékpáros közt nemigen lehet a sebessége alapján kategóriákat felállítani, melyik mehet ott, melyik nem. Ha szabály születik, akármilyen, annak sajnálatos de kivédhetetlen módon minden kerékpárosra vonatkoznia kell. Nem tudom, milyen KRESZ-megoldás tudná lekezelni zt, hogy a 10es tempóval random amplitúdójú szinuszhullámon közlekedő bevásárlókosaras nagymama vagy a kisbringás lurkóival körülvett bicós anyuka más besorolás alá kerüljön, mint az edzőtekerés céljából folyamatosan 40-50-es tempóval haladó oútis bringás. Fizikai tény, hogy a két típust közös szűk helyre terelni balesetveszélyes és/vagy valakinek forgalmat akadályozó megoldás. de mi lenne jobb? Ha oútis mehet a főút szélén a kerékpárút helyett, a bevásárlóbiciklis mi alapján nem? Az autósnak nem a vele egy tempóval haladó oúti lesz útban, de a nagymami már valószínüleg, és ha ebből probléma van, az mindkettőnek visszaüt.
Én is utálom, ha kerékpárúton, tempómat vesztve kell szlalomoznom az andalgó örömbringások közt, de megértem, hogy közlekedésrendészeti szempontból állati nehezen elválasztható kategória vagyunk.
Épp ezért edzésterepnek olyan főutakat választok, ahol nem vagyok kerékpárútra szorítva. Ahol igen, ott összeszorított foggal alkalmazkodom.
Wad
A megoldás az lenne, ha
A megoldás az lenne, ha használható kerékpárutak épülnének. Ekkor nem lenne szükség kötelezővé sem tenni őket, mert az általad említett nagymama-nagypapa-gyerekesmama önként használná őket. Mint ahogy én is, ha valakivel beszélgetve szeretnék sétabiciklizni. És ha 40-nel van kedvem hasítani, akkor ott az úttest.
Ami most van, az az, hogy szart építenek, és a szabály erejével teszik kötelezővé. Mert különben eszembe se jutna használni.
"Épp ezért edzésterepnek olyan főutakat választok, ahol nem vagyok kerékpárútra szorítva. "
Ez normális így szerinted? Hogy közpénzből, a te adódból olyanná tesznek egyes útvonalakat, hogy azt direkt el kell kerülnöd? Hogy a településeken közlekedve arra használom a kerékpárút-térképemet, hogy olyan útvonalat keressek, ahol nincs kerékpárút, és gyakorlatilag már egyes falvakat-városokat is el kell kerülnöm, mert képtelenség átkelni rajtuk szabályosan?
Asszem az elkövetkezendő 20 évben nem tervezek balatonkerülő bringa(toló)túrát. Ennyit a kerékpáros turizmusról. Inkább keresek olyan vidéket Magyarországon, amelyet még nem értek el a kerékpárosbarát befektetések.
Szerintem van megoldás és
Szerintem van megoldás és részben egyetértek az előttem szólóval. Első körben szerintem arra lenne szükség, hogy a kerékpárútépítés ne támogatások és közbénzek lehivásáról szóljon. Egyébként ez nem csak itt probléma. Egyetemeink, kutatóintézeteink esetében is problémát jelent az ész nélküli pályázás. Arra költenek, amire van pénz, de szükség nem midnen esetben van rá. Más, nagyobb, vagy más beruházásra meg ezért sincs, meg más okból sincs.
Szerintem elsőként ez kellene beszüntetni. Talán megoldás, jelent majd, hogy a tamogatások a közeljövőben csökkennek, megszünnek majd, de a már megtermelt szar a nyakunkon marad és éppen az lesz az érv, hogy nincs pénz megváltoztani.
A jól tervezett, minőségi kerékpárutak mellett szerintemfontos lenne felhívni a figyelmet valamilyen módon a funcióra. Jelenleg nem nagyon tudható a különbség egy településeket összekötő kerékpárút és egy turisztikai jellegú kerékpárút között, pedig ahol figyeltek rá jellegében van különbség. Az ember tudná mire figyeljen és hogyan lehet használni. Ahogy autóval közlekedve is tudom, hogy az autópáján nem kell tartanom keresztforgalomtól extrém eseteket kivéve, ahogy azt is, hogy egy alsóbbrendű kanyargós utón bármikor előfurdulhat egy beláthatatlan kanyar után mondjuk éppen egy kerékpáros, vagy egy kereszteződés. utóbbiakra táblák is figyelmeztetnek. A múlt hétvégén tettem meg egy Bp-Szob távot. Úttesten mindig tudtam merre kell majd mennem, a bringautak szintén voltak kereszteződések, amikre semmi nem figyelmeztetett. Irányjelző tábla csak ott volt, igy ha nem lett volna velem olyan aki ismeri az utat (akkor eszembe nem jut kerékpárútra mennei) akkor sok helyen meg kellett volna állnom, és még igy is eltévedhettem volna. Mindemellett széles, jól tekerhető szakaszokat hirtelen követtek bukkanók, éles kanyarok a duna mellett is, amiket benézhettem volna, ha nem az életbenmaradással küzdöttem volna az első 20 kilóméter után. és persze megjelentek babakocsik, gyalogosok, gyerekes tekerők, meg gyerekesen tekerők is. Mindezzel nekem semmi bajom nincs, ha tisztában lehetnék vele, hogy ez bármennyire is rakható, nem egy kimondott közlekedésre szánt út.
Valamint szerintem jó megoldás lenne ha a bringaút nem lenne kötelező. Nem hiszem, hogy a gyerekes anyukák, meg a bámészkodók a forgalmat választanák, ha van más aleternatíva. Persze a veszély, ha ezt nevezhetjük veszélynek, fennál, hogy mégis, de ez már kultúra kérdése. Indokolt esetben, ha van párhuzamos kerékpárút, és az úton való tekerés tényleg valamiért nagy fennakadást, vagy balesetveszélyt okoz, akkor elfogadnám a tiltás. De szerintem éppen az csökkentené a veszélyt, ha ilyen tiltás, tényleg csak indokolt esetben lenne és kerékpározható alternatíva jól látható módon jelölve lenne. Ugyanis jelenleg inkább azt látom tendenciának, és magam is ezt köveetem már jó ideje, hogy egy kerékpározni tilos táblát ésre sze veszek. Nem nézem az út szélét, van-e kerékpárút, mert nem akarom használni. De az említett szakaszon is előfordult, hogy jónak tartottam az út melletti kerékpárutat. Más kérdés, hogy megközelítése, mikor véget ért akkor az elhagyása, már koránt sem volt jól megoldva. Vagyis pl. ha egyedül mentem volna nem mentem volna rá, sőt, mivel táblázva nem volt, a másik oldalról valószínüleg nem is vettem volna észre, csak ha már több kerekest látok, mint gyalogost.
Én a kerékpárutakat csak úgy tudom elképzelni, ha azok minden közlekedő fél közlekedését és biztonságát fokozzák. Ezért nem szertem a járdán vezetett kerékpárutak, meg városon belül alapvetően semilyet se, csak a sávot, amiból kiléphetek, kanyarodhatok (bár ez sem teljesen szabályos) és települések között az út menti elkülönített kerékpárutak tudok csak elfogadni rendes fel és levezetéssel, normális szélességel és kanyarokkal, táblákkal és az úton tekerés tiltását ebben az esetben is csak akkor, ha nagyon indokolt. A túrisztikai célt szolgáló utakat pedig szerintem jelölni kellene.
Egyébként a kosaras nagymamis, gyerkőcös példáddan nem teljesen értek egyett. Félig vidékiként én azt tapasztalom, hogy a kosaras nagymamik, nagypapik jobban képesek dombon fefelé öttel egyenesen az út szélén tekerni, mint pl. én. Ami mostanság gondolt jelent szerintem inkább a hirtelen népszerűség miatti gyors terjedésből adódó rutintalanság. De a rutintalanság csak ideiglenes. Ideglenes állapotra milliárdokat elkölteni és már jelenleg is káros szabályokat, megoldásokat alkotni baromság. Városon kívül pedig, ahol te 40-50-el mész, ott szerintem az autók 70-110-el bár erről nincs tapasztalatom. Ami úgyanúgy zavaró autóból, mint 10-el kerekező nagypapi, igaz, hogy nagyobb sebességkülönbség mindkét fél számára nagyobb kellemetlenség és kockázat, ahogy az is, hogy a 10-es papi valószínüleg az út szélén megy, mig a 40-es sportember már nem.
Pont a kerékpárosok közti különbség miatt gondolom azt, hogy a túlszabályozás és a karámosítás minden résztvevő számára csak rossz lehet. Persze az autóforgalom számára talán nem annyira. De talán nem őket kéne manapság már preferálni.
és igen dolgom van. Sok. azér irok ennyit.
Beke Dávid
http://forum.index.hu/Article
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=100591411&t=9188695
:) Beke Dávid
:)
Beke Dávid
Értem, szintén részben
Értem, szintén részben egyetértek. Számomra is ideális megoldás lenne, ha
1. a kerékpárutak használható minőségben, közlekedési logikában és hozzáférhetősében készülnének
2. nem lennék kényszerrel rá terelve, eldönthetném, hogy tempóm és tekerési módom alapján most éppen az úton akarok haladni a forgalommal vagy andalogni a párhuzamos bringaúton.
De.
Akkor eldönthetné ezt a gyökkettővel guruló bevásárló nagyi is. És amint ő is a főúton teker előttem, csak őt kielőzve, sűrű autóforgalom esetén ezzel az autóforgalmat akadályozva, magamat veszélyeztetve tudok továbbhaladni.
Semmi biztosíték nincs rá. hogy ha szabad döntési lehetősége van, ő a kerékpárúton fog menni.
Ezért írtam ,hogy nem lehet szétszelektálni a bringásokat fajta szerint, és innentől minden nem eygértelműen leszabályzott megoldás káoszt és balesetveszélyt hordoz.
Az igazi megoldás olyan kerékpárút lenne, ami megfelelő minőségű és szélességű valamint praktikus kiépítésű ahhoz, hogy a kerékpáros összes fajtája zavartalanul haladhasson rajta.
Ebből a szempontból egy megfelelő szélességű kerékpáros sáv sokkal praktikusabb megoldás.
Wad
Így van. Abból kell
Így van. Abból kell kiindulni, hogy a légkör a bicikliseknek kedvezzen. Ez a nénit is magába foglalja, meg a huszonévest is, aki megy, mint a vaddisznó. Persze mindig leszen olyan extrém alakok, akiknek lehetetlen lesz kedvezni. Ha az autósokat le kell lassítani, ha utat kell szélesíteni, akkor ezeket kell meglépni, a lényeg, hogy a
biztonság
kényelem
lendület
szentháromsága maradéktalanul érvényesüljön.
CSI
Lassan kezd a mániámmá
Lassan kezd a mániámmá válni, hogy ma Magyarországon nem szabad kerékpárutat építeni.
A bringautak döntő többsége az utak mellet "épül" (kerül kialakításra). Elsődleges célja, hogy az autósokat "zavaró" kerékpárosokat letereljék az útról.
Ehhez jön az a blabla, hogy így biztonságosabb a kerékpározás.
Hát nem az! És addig, amíg ezt nem sikerül tudatosítani az új kerékpárutak döntő többsége kidobott pénz. Gyakorlatból tudom.
Tavaly épült egy kb. két-három kilométeres kerékpárút Kecskemétről kivezetve. Nem használom, ugyanúgy az úton tekerek azóta is. Tegnap a szemem sarkából figyelve láttam ott mindent: kutyát sétáltatót, kocogót, gyereket biciklizésre tanítót, babakocsiban utódot levegőztetőt, autóval füldútra be és onnan kihajtót, stb. Azóta persze szorgalmasan tudálnak rám az úton...
Másik helyi érdekesség a város 'Izsáki út' nevű útjának két oldala. Régen járda vezetett mindkét oldalon. Aztán az egyik oldalra kitették a bringa-gyalog táblát a járdára. Jó nagy forgalmú járda, főiskola, bevásárlóközpont, buszmegálló van mellette. Most jön a csúcs! Sok év múltán ez év elején a túloldali járdára milyen tábla került? Kerékpárút!
Téphetjük a szánkat, mi bringások, ameddig nem jelentünk mást a közlekedésben, csak problémát. És nem "feladatot".
Városon belül
Városon belül mindenképpen sáv, ha szükséges, de települések között szerintem nem.
Szerintem pont a túlszabályozás az, ami feszültséget és kényelmetlenséget szül. Lehet, hogy a lassan tekerő nagymami is a főutat fálasztja, de ha jó minőségű és teljes mértékben forgalmi sávnak tekintett kerékpárút épül (ez alatt azt értem, hogy legalább olyan szabadon lehessen a megfelelő irányba menni róla, mint az úton és legalább annyi inforáció legyen táblázva, akkor számíthatunk arra, hogy a nagymami a kerékpárutat fogja használni, ahogy a kisgyerekes anyuka, apuka is. Benne van, hogy nem, de ennek szerintem kb annyi az esélye mint ingyenes autópály esetén attól félni, hogy a konténeres kamionok inkább valvakon át dübörögnek, mint autópályán nakik kialakított sávban menjenek.
A választási lehetőség addig jelent problémát, vagyis nálunk mindenképp problémát jelent, amig a kerékpáros a "neki épített" szar és az elvileg mindenki számára épített jó között kell választania. Nem csoda, hogy most nem engedélyezték a KRESZ-ben. Én sokkal jobban félek a települések közötti kerékpárutak kiszámíthatatlansága miatt bekővetkezendő belesettől, mint attól, hogy valaki elüt egy főúton, mikozben egy másik kerékpárost előzők.
És mint irtam, ahol erre szükség lehet, ott a választás egyszerűen a tiltótáblával korlátozni lehet. Ha ezt logikusan teszik máris jelentene valamit.
De szerinem a leglényegesebb. az lenne, ha normális infrákat csinálnának és csak oda, ahova kell.
Örülünk, hogy Siófokon
Örülünk, hogy Siófokon nyaraltál, CsImi. ;)
_____________
*** RABIC ***
Én is :) Meg körbe is
Én is :) Meg körbe is tekertem a tavat, de arról majd később.
CSI
Siófok a „magyar
Siófok a „magyar tenger” déli partjának fővárosa.
Én egy spontán jött
Én egy spontán jött ötlettől vezérelve megkerültem a Balatont. Keszthely-Balatonfűzfő-Keszthely volt az útvonal, első nap az északi, második nap a déli parton. Elképesztő, hogy a bringakörút hogy van táblázva. Néhány helyen gyakorlatilag sehogy... Csak a szerencsén múlik, hogy megtalálod-e az utat. És akkor az ún. bringautakról még nem is beszéltem. Barokkor túlzás ez a bringaKÖRút kifejezés.
Második nap az eső is esett, de azért jó volt! ;)
Ma megyek Siófokra és jól
Ma megyek Siófokra és jól megnézem ezt magamnak.
/ Egyelőre csak gyalog :( /
Pécsről Siófok
Pécsről Siófok gyalog....
tutira leérsz ma?
Wad
volánbuszról és vonatról
volánbuszról és vonatról még nem hallottál? :D
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Siófokon tényleg nem egy
Siófokon tényleg nem egy élvezet a bringázás, igaz hogy eddig csak szezonban jártam arrafelé. Ilyenkor jelentősebb üdülőhelyeken mint például Balatonfüred rohadtul nagy a zsúfoltság. Már negyedszerre kerültem meg a Balatont, de egyre kevésbé van kedvem ahhoz hogy a rengeteg ott nyaralót kerülgessem a kerékpárúton. Egyre inkább olyan helyeket választok, ahol nincs kerékpárút. Legutóbb a Balaton-felvidéken csináltam egy nagyobbacska kört és meg kell hogy mondjam hogy sokkal többet láttam mint a Balatonkerülő túrán. Országúton nyomtam, végig akadálytalanul, a saját tempómban.
Országutak mellé épített kerékpárutak kellő űrüggyel szolgálhatnak/szolgálnak az autósok részére hogy az úton tekerő bringást ledudálhassák.
Tudom mar mit akartam meg
Tudom mar mit akartam meg ideirni a cikkhez :)
"A kivilagitatlanok varosa"
Egeszen elkepesztoek az aranyok. Mikor elso este mentunk tekeregni a varosban, akkor kezdtem cikinek erezni az elso+hatso lampa kombot. Szinte csak mi voltunk kivilagitva.
Es hogy mi a legfurcsabb? Hogy ennek ellenere nem volt agresszorkodas, anyazas, stb. Nekem ugy tunik - foleg ahogy a hazautbol lejott -, hogy ez nagyreszt az uduloovezetnek es a 30-as vagy 40-es korlatozo tablaknak koszonheto. Mindenki nyugodtan haladt, 1-2 kiveteltol eltekintve senki nem rohant sehova...
Egy nagyvarosban ez persze nehezebben kivitelezheto, de tutifix, hogy nem lenne lehetetlen.
"A lakatolni nem tudok varosa"
Lakatolasra pelda: http://www.objektivek.com/temp/2010-08-03%2011.24.55.jpg
Jo tudom, mashol is van ilyen, de azert igy durvas :) Es persze sodrony sodrony hatan...
----------------------
errorka | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Azért ott az utolsónál a
Azért ott az utolsónál a bringa és a lakat is elég régisulis, szóval a lakatolásügyi műveletlenség bocsánatos bűn. :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, Piros-fekete bukó, kék hátizsák, néha Ezüst Respro City. Ez vagyok én.
srácok, gratulálok, hogy
srácok, gratulálok, hogy bekerültetek a goldenblog helyi.érték top50-jébe!
http://www.goldenblog.hu/2010/megvan-a-helyi-ertek-kategoria-50-es-listaja
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Köszi, hogy szóltál E
Köszi, hogy szóltál
E örö, e bódottá.:)
CSI
http://szegedbicaj.blog.hu/