"Szeptember 12-én érte el célját, Budapestet az Európai Kerékpáros Túra. Az augusztus 26. óta tartó út során az Európai Unió intézményeinek dolgozói tekertek végig a Duna mellett Donaueschingentól Budapestig. Az 1300 kilométeres túra az Európai Bizottság magyar képviseletén tartott kerekasztal-beszélgetéssel zárult. A rendezvényen részt vett a Levegő Munkacsoport is.
A rendezvény során a kerékpározó eurokraták beszámoltak az út során szerzett tapasztalataikról. Több hozzászóló is kiemelte, hogy míg Németországban és Ausztriában a kerékpárutak kitűnő állapotban vannak és általában a Duna mellett haladnak, addig a magyar hálózat helyzete lesújtó. Elmondták, hogy a Duna melletti bicikliút magyar szakasza a legtöbb helyen gyakorlatilag használhatatlan. Az elvben kerékpárút hol a közúton halad, hol messze a parttól, illetve sokszor gyakorlatilag eltűnik, a városokban pedig követhetetlen.
A külföldi résztvevők azt kérdezték a kerekasztal-beszélgetésen jelenlévő kevés magyartól, nem gondoljuk-e, hogy a kerékpárutak elhanyagolásával nem csak a hazai lakosokat fosztjuk meg a normális biciklizés lehetőségétől, de jelentős bevételtől is elesik így az ország, hisz sok nyugati kerékpáros turista épp emiatt nem vállalkozik arra, hogy bejöjjön az országunkba. Másutt komoly bevételt jelent a vendéglátóhelyeknek, boltoknak, szállodáknak a nagyszámú kerékpáros turista. A nemzetközi csapat legmeglepőbb tapasztalata az volt, amikor egy magyar településen kritikusan közölték velük, hogy a városok közötti kerekezés nem része a magyar kultúrának.
További tájékoztatás a túráról (angol vagy német nyelven): Ernst Piehl (a European Cycle Tours koordinátora), piehl@scarlet.be"
(via http://levego.hu és http://kerekagy.blog.hu )
Az általános panaszkodáson túl érdemes lenne felvenni a kapcsolatot Ernst Piehl-lel, és nyomást gyakorolni az Eurovelo üzelemtetőire.
(Vérciki, hogy szinte mindegy, merre indulok, az országhatáron innen a legnehézkesebb [túra]biciklivel közlekedni. És amikor itthon találkozom külföldi túrázókkal, és kérdezik, hogy ezt így hogy, csak a vállamat tudom vonogatni)













Velkám tu hángeri. Valljuk
Velkám tu hángeri.
Valljuk be, hogy a bringás tűrautak fejlesztése itt a CM-en is sokadrendű cél csak, már ha cél egyáltalán...
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Pedig nem csak városban
Pedig nem csak városban közlekedő biciklisek vannak.
Na te is megfogtad a cikk
Na te is megfogtad a cikk lényegét, látom...
Már hogy a fenében ne lenne prioritás a túrázós bringainfra fejlesztése? Csak éppen szerintem a biciklis túrázás alapfeltétele, hogy a bicikli egyenrangú közlekedési eszköz legyen az ország _összes_ közútján. Mert pl mit ér egy gyönyörű Velencei-tavi bringakörút, ha Székesfehérvár határába beérve girbegurba járdán (nem) lehet elérni a város történelmi központját, a nehéz túrabiciklivel padkázva minden egyes kereszteződésben.
A másik dolog meg, hogy én nem dolgozok az idegenforgalomban, és a bringás túrázás az évi 365 napból mondjuk kb 15-20 napon át érint, viszont ezzel szemben kb 300 nap közlekedek bringával. Települések között és Budapesten is. Tehát érthető, hogy a közúti bringás közlekedés számomra fontosabb, viszont tisztában vagyok vele, hogy az ország egésze a túrázós bringainfra fejlesztésével is nyerne.
... a városok közötti
... a városok közötti kerekezés nem része a magyar kultúrának ...
Ezeket az utakat kisajátították az autósok, vannak olyan települések az országban, amelyeket csak földúton hagyhatsz el, illetve közelíthetsz meg kerékpáron, az aszfaltozott utak kerékpárral behajtani tilos táblákkal védettek.
Vannak ezek között kiemelt
Vannak ezek között kiemelt turista célpontok, mint pl. Nógrád, vagy regionális központok, mint pl Százhalombatta. Ez nem ütközik véletlenül az alkotmányba valahol?
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Úgy láttam, az Eurovelo 6
Úgy láttam, az Eurovelo 6 egy EU projekt keretében épült.
Tehát Magyarország arra kapott pénzt, hogy megépítse a kerékpárutat a Duna mentén Ausztriától Szerbiáig.
A kerékpárút nagy része hiányzik.
Hol a pénz?
a sok millióból csak
a sok millióból csak ideiglenes táblákra tellett. de amúgy pár szakasz tényleg jól járható, és európainak néz ki. de úgy egészében egy nagy semmi.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)
Konkrét pénzforrás az
Konkrét pénzforrás az építésre nem volt, csak az ideiglenes kitáblázásra. Elvileg vannak kerékpáros pályázatok, a települések pályázhatnak, ők meg vagy pályáznak vagy nem, nincs önrészük, vagy mással foglalkoznak, központi koordináció nulla. Ezért ahelyett, hogy a Duna mellett végigépítenék az EuroVelo-t, ad hoc módon pl. Tatán belül építenek abból a pénzből (tök fölösleges) bicikliutat.
___________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Hűbaszki. Kicsit
Hűbaszki.
Kicsit emlékeztet annak az EU projektnek a szervezésére, amiben én dolgozom :)
De minek kitáblázni
De minek kitáblázni valamit, ami nincs?
Ezzel csak rontják a helyzetet... Idejön a turista meglátja mivan, aztán viszi a rossz hírünket.
-
-
Van egyébként valami
Van egyébként valami konkrét kimutatás arról hogy mekkora bevételt jelenthet a bringás közlekedés egy városrésznek, városnak? Egy ilyennel jól lehetne érvelni. Ha konkrétan ott lenne hogy x befektetésre y bevétel jut z év alatt.
Persze nyílván nehéz ilyesmit összehozni.
(Kevesebb betegség, kevesebb üzemanyagra, autóamortizációra költött pénz, autóforgalom elől lezárt területek felértékelődése, stb..)
Ráadásul biztos vannak lehívható úniós pénzek is.
Meg kéne adott esetben az MK-nak az "eurokratákkal" környékeznie az új vezetést, most tiszta lappal indulhatna minden, és talá volna esély valami közös tervezet kialakítására.
Ha van ilyen képben csak nem tudok róla szóljatok. (Az MK honlapján a projektek alatt nem vol ilyesmi, mondjuk D - ékkel nem is lett volna értelme semmilyen megállapodásnak)
A legjobb kép ebben
A legjobb kép ebben van:
http://www.kisalfold.hu/embargo/kerekparut_ami_nincs/2153282/
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
"Jelenleg ugyanis egy
"Jelenleg ugyanis egy kiadós eső után csak terepjáróval lehet végigmenni a Bőny-Szőlőhegy, valamint a győrszentiváni Nagyhegy közötti szakaszon, amely az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig tartó útvonal része az európai térképek szerint."
Halál az outisokra!
Az Eurovelo finanszírozásáról viszont érdekes információk vannak a cikkben.
Tud erről valaki valami konkrétabbat (egészen konkrétat)?
Ez is jó: "A polgármester
Ez is jó:
"A polgármester elmondta: ha csak ideiglenesen is, de szeretné a település feltölteni és rendbehozni ezt az utat, de ahhoz, hogy például a vízelvezetőt kialakítsák, az erdészettől kellett engedélyt kérni a fák kivágására, s a hatóság január óta nem jelzett vissza."
Tehát ha jól értem 8-9 hónapja kértek egy engedélyt, amire még nem reagáltak! Tehát ilyenkor mi a teendő? Semmi! Várunk még 8 hónapot!
Tényleg nincs senki a polgármesteri hivatalban, akinek eszébe jutott volna az elmúlt 9 hónapban felemelni a telefont, felhívni az erdészetet, és rákérdezni, hogy mi a helyzet azzal az engedéllyel?
Komolyan, ha én így melóznék, már egy hét után nem lenne munkahelyem, ezek meg...áhh....
Igen ez egy nagyon extrém
Igen ez egy nagyon extrém eset, és jellemzi a MO-i EV szakaszokat.
Az igazi gond azonban ott van, hogy pl. Győrben átvezetik az éppen bontás alatt lévő Gyárvároson, a térképen levő útvonalat messze elkerülve, a szánalmas kis táblákkal, ami felismerhető, de semmi infót nem ad. Rengeteg csoportot látni térképeket böngészve, gyári munkásokat kérdezgetve...
Évről évre kevesebben jönnek.
Eurovelo 11-t is vegig
Eurovelo 11-t is vegig kellene valamikor vizsgalni. Szeged szakaszarol eleg siralmas dolgokat tudunk irni...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Nem tudom,ismeritek -e a
Nem tudom,ismeritek -e a tököli fiatalkorúak börtöne előtt elhaladó szakaszt.A börtön után nagy része egy gáton fut.(Menekülési útvonal bringásnak nincsen).Kb.nyolc kilométer hosszú.Felfestések nélküli aszfalt út.
Gyér forgalom.Ezerrel mennek az autók.Semmi világítás szürkületkor/este.Végig lakatlan terület.Az Eurovelo része a szakasz.Nagyon veszélyes.
Szégyen-gyalázat.
(Arra gondolok most,hogy mekkora terhet vettek a vállukra azok az emberek,akik segíteni,népszerűsíteni szeretnék a bringázást Magyarországon.Minden elismerésem nekik.Komolyan.Kegyetlen harc.)
----------------------------------------------------
http://kisbeka11.blog.hu
Endurovelo 6, bp-szentendrei
Endurovelo 6, bp-szentendrei szakasz hasonlít egy cross pályához, főleg a föld út végén leszórták kaviccsal, hogy dögöljön a parasztja bocsánat kerékpárosa.
Ha Szentendre felé megyek,
Ha Szentendre felé megyek, akkor inkább a 11-es főút melletti kerékpárutat használom egészen a pomázi elágazásig. Az legalább járhatónak nevezhető, kivéve az aluljárókat egy kiadósabb eső után.
Ja és persze montim van, de én is szeretek haladni.
A Magyari hídról van már
A Magyari hídról van már átkötés ahhoz az úthoz?
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Régen nem mentem a
Régen nem mentem a Megyeri-hídon, de úgy tudom hogy nincs.
Mitől
Mitől lenne?
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Jól van na, reménykedni
Jól van na, reménykedni még szabad? :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Van méghozzá több
Van méghozzá több is.
Persze a kerítés megtréfál, ezért indulj el északra és ott jobbra van egy házikó jó bent, ott van egy út, fordulj el jobbra egy kis földút azon haladj kb 150 métert és fordulj el balra ott van az út, ami még rendesebb kerékpáros út. Vagy egyenesen sz*r aszfalton kilyukadsz egy kereszteződésnél balra Budakalász van jobbra a Duna és a keró út. Ha egyenesen tovább mész rátévedsz a kerékpárútra, ami endurovelora visz Szentendre felé.
Miért mindig a
Miért mindig a külföldieknek kell felhívniuk az itthoni hulladék helyzetre a figyelmünket? Mindenki tudja, hogy használhatatlan szarok a kerékpárútjaink, mégis meglepődnek egyesek ha ilyet hallanak...
Azért azt ne felejtsük el,
Azért azt ne felejtsük el, hogy az EuroVelo e cikk által áhított teljes rendbehozásához, folyamatosra befejezéséhez (beleértve a rosszul tervezve kiépített szakaszokon szükséges változtatásokat is) tényleg pénz kellene. Méghozzá sok, minden lenyúlást leszámítva is. Közpénz. Arról pedig épp ma olvastam ezt a cikket az origón, hogy az most máshova is kéne. Persze, hogy örülnék a kész EuroVelőnek (csak véletlenül tévedt az ujjam az ő-re, de meghagytam :-)), és nem csak én, de Mo. úgymond "nem tehet arról", hogy pont a területére esik mit tudom én, hány száz kilométernyi ilyen út.
Az sem tetszik, hogy bár a tudósítás csak az EV6-ról szól, a cím már általánosít, és sok hozzászólás is. (Lehet, hogy igaz az egész magyarországi hálózatra, de most nem erről van szó, mert nem az egész ország területét járták be, és nem arról írtak.)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Mindig is úgy volt, meg
Mindig is úgy volt, meg úgy is lesz, hogy a pénz kéne másra is. Kéne tudni növelni a bringás turizmus prioritását, az a kulcs.
Az általánosítás meg sajna jogos.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
próbáljuk mondjuk azt a
próbáljuk mondjuk azt a pénzt hasonlítani mondjuk egy kisebb autópályaszakaszhoz hasonlítani, vagy egy bármilyen út 11 tonnás teherbírásúvá alakításához.
Incifinci kis pénzről beszélünk...
Jó minőségű kerékpáros
Jó minőségű kerékpáros infra -> turisták (esznek, isznak, alszanak) -> bevétel -> adó megy az államnak.
Az EV és általában a bringásturizmus-infra beruházás, nem valamiféle jóléti intézkedés. Költsége elenyésző, abszolút nem sok pl a közúthoz képest. Nem úgy kellene kezelni azt, hogy Mo területére is esik EV, mint valami természeti csapást, amit legjobb ignorálni, ha már úgyse tudunk mit kezdeni vele. Ki kellene használni.
Jó minőségű kerékpáros
Jó minőségű kerékpáros infra -> turisták (esznek, isznak, alszanak) -> bevétel -> adó megy az államnak.
Az EV és általában a bringásturizmus-infra beruházás, nem valamiféle jóléti intézkedés.
Ezt - hogy az adott állami dolog használata a dologhoz közvetlenül nem kötődő egyéni költekezésen* keresztül ÁFA-bevételt hoz - rengeteg mindenre mondják. Nyilván igaz, de én nagyon kíváncsi vagyok, nem rosszindulatból, hanem őszintén, hogy a számokat, nagyságrendeket is összehasonlítja-e valaki. Eddigi általam olvasott hozzászólásaidból nagyon tájékozott valakinek ismerlek: te tudod, miből lehet megmondani, +1 km összefüggő, vagány EuroVelo hány Ft/év ÁFA-növekedést hoz? (Elméletből? Felmérésből?)
Mert amíg nem tudjuk összevetni a kettőt, addig csak annyi igaz, amennyit az első mondatban írsz.
* - Tehát nem pl. egy strand belépődíjjal, hanem olyasmi, amiért nem lehet vagy nem érdemes pénzt szedni, vagy legalábbis még önköltséget sem.
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Vagy mozduljunk rá az
Vagy mozduljunk rá az extrém sport vonalra. Csak akkor nem kerékpáros túrának kell hívni, hanem túlélő túrának. Sokan rengeteg pénzt költenek arra,hogy megszerezzék az adrenalint növelő élményeket.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Azt tudtad, hogy Ujszegeden
Azt tudtad, hogy Ujszegeden turizmusra szant penzbol keszult bmx-s baromsag? (Jatekok kertje)
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ja olvastam. Bele is
Ja olvastam.
Bele is vették,hogy ott megy a tövében (2 kilométerre) az EV 11. :))
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Akkor sem kellene
Akkor sem kellene kerékpárral járhatatlan utakra kitáblázni. Egyébként például Szegeden nagyon szeretnek hivatkozni a EV11-re,de nem okozott nekik különösebb problémát,hogy megszüntessék a kerékpárutat Dova oszlopánál. Sőt van olyan szakasz kijelölve,amiről napi kerékpáros közlekedőként se tudtam hogy létezik,azt hogy találja meg egy külföldi turista?
Persze megértem,ha valaki ilyenhez van szokva,azt sokkhatásként éri a magyar hálózat.
http://picasaweb.google.com/saganbp/Wiesbaden#5511229315080726930
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Akkor sem kellene
Akkor sem kellene kerékpárral járhatatlan utakra kitáblázni.
Na, ezzel teljesen egyetértek.
Dova oszlopa :-D
(olyan történelmi objektum lesz, mint a Lehel kürtje? - emléktábla?)
Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék
Dova oszlopa tényleg
Dova oszlopa tényleg szimbólum Szegeden,de akár a kerékpáros aktivizmus szimbóluma is lehetne. Dovát felmentették,de az oszlop is maradt. De hiszek benne, hogy egyszer majd az úton is lehet szabályosan tekerni, így Dova tevékenysége nem lesz hiábavaló erőfeszítés.
http://picasaweb.google.com/imre.csullog/SzegediBiciklisHorror#534432072...
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Komolyan
Komolyan mondom,végigolvasva a témát és hozzászólásokat depresszióba estem így estefelé..
Idén voltam Balaton körön.Ott se túl rózsás a helyzet,helyenként siralmas,de a Szegedi képek nem egyszerűek.Szégyen-gyalázat.
Igazából sajnos minden a pénzhiányra és a kapzsiságra vezethető vissza ami jellemzi kicsi országunk nagy részét.Pár éve Románia és Szlovákia hogy állt gazdaságilag?Mostmeg?Lassan leköröznek minket.Valamilyen csoda folytán ott a jobban be tudják osztani a pénzt,vagy épp kevesebb megy a zsebükbe.
Legalábbis én most így nagy depressziómban így látom,aztán ki tudja lehet nincs is igazam.
---------------------------------------------------
"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa."
Idén májusban volt egy
Idén májusban volt egy Szolnok-Szeged túra...
Csongrádtól végig a gáton bringaút... Fotók:
http://kepfeltoltes.hu/100916/P3280033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100916/P3280059_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100916/P3290061_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Szegeden pont borfesztivál volt, lezárva a belváros, így nem nagyon tudok nyilatkozni az ottani állapotról...
Na ez kivételesen nagyon
Na ez kivételesen nagyon fasza kis bringaút, tavaly nyáron voltam arra. Igaz, a gát végénél a boldogság is véget ér.
A Boldogság Gátja...
A Boldogság Gátja... :)))
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."