Ma megnéztem mi újság az Erzsébet híd járdáján,mert lehet itt is bringagyász lesz.
Az Erzsébet hídi rém
A történetünk szereplője még nem létezik, de a közbringa dr. Frankensteinje már keresi hozzá a megfelelő testrészeket. A kölcsönbringákat bérbeadó rendszertől a kerékpározás népszerűségének növelését várják. A kezdő kerékpárosok számának növekedése miatt igyekeznek az infrastrukturális hibákat is javítani. De ez inkább tűnik tűzoltómunkának, mint tudatos tervezésnek.
Az Erzsébet és Petőfi hídon a varázserejű sárga festék felhasználásával tervezik felosztani a jelenlegi gyalogos felületet. A 2X3 illetve 2X2 forgalmi sáv helyett a járdára terelve az összes kerékpárost.
A forgalmi sávok újraosztásával, egy szélesebb kerékpározható buszsáv kialakításával a probléma megnyugtatóan rendezhető lenne, de az EU-ba pályázni csak pénzért lehet, haladó elvekért még nem.
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/10/02/az_erzsebet_hidi_rem_bepillantas...












Tényleg széles a járda
Tényleg széles a járda és kevés a gyalogos, ráadásul szerintem nagyon sokan félnének ott az úton - szóval szerintem ez önmagában még nem gond.
De én csak akkor engedném, ha mellette az úton is megoldott a biciklis közlekedés, különben jön a szokásos ledudálás.
Akkor is felnenek, ha
Akkor is felnenek, ha megfeleloen szeles lenne a busz- es bringasav? Megiscsak az europaibb, mint a jardas valtozat.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
nem tudom mert én nem
nem tudom mert én nem félek :)
Szerintem a kép cáfolja a
Szerintem a kép cáfolja a széles a járda kevés a gyalogos elméletet. Pont azt mutatja,hogy remek terepe lesz a gyalogos kerékpáros konfliktusoknak,illetve ha az úton tekersz (abban biztos lehetsz,hogy nem lesz megoldva ott a szabályos tekerés) még inkább veszélynek leszel kitéve.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
lehet. meg kéne kérdezni
lehet. meg kéne kérdezni az MK közlekedési munkacsoportját!
az ideális megoldás az lenne, hogy: kerékpársáv+buszsáv+forgalmi sávok
ahhoz nem elég széles:
ahhoz nem elég széles: másrészt, kocsival így most viszonylag gyors a híd,még egy sávnyit leszedni már sok lenne,talán ha csak az egyik oldalon lenne bringás forgalom, a másikon gyalogos (és be is lenne tartva + a bringás felhajtás megoldva) akkor nem lenne annyira kockázatos a dolog
A hibrid megoldas Szegeden
A hibrid megoldas Szegeden nem valt be. Hiaba van kiteve, hogy a deli oldalon kell gyalogolni, rendszeresen mennek az eszakin, mert azon van az uszoda... En inkabb a kozuton tartanam a kerosokat, iranyhelyesen.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
nem csak Szegeden, sehol nem
nem csak Szegeden, sehol nem vált be. Soroljam?
Megyeri híd, Északi összekötő vasúti híd, Árpád híd.
Most hirtelen ezek jutnak eszembe. Mindenhol a bringás oldalon is gyalogolnak, ráadásul bringával sem kényelmes átkavarni a másik oldalra.
Pontagy: nagyon szélesek a sávok, bőven el lehet venni mindegyikből 30-40cm-t és kész a kerékpársáv. Ez ráadásul a gyorshajtást is csökkenti.
Megyerivel mi a baj? Az a
Megyerivel mi a baj? Az a sok-sok gyalogos?
Egy hosszú listánk van
Egy hosszú listánk van róla. Egyet mondok: járda vezet fel a bringaút oldalra, ahol egy mellvéd mögül hirtelen bukkannak elő az eltévedt gyalogosok (akiket még csak nem is tájékoztatnak róla, hogy oda nem kéne menniük)
hubor72 barátod szívesen elmeséli neked, ő írta a listát :)
adandó alkalommal
adandó alkalommal megkérdem Kubik urat (ahogy egyszer egy videóban hívták :D
Sapka van a hídon...
Sapka van a hídon... Jaaaaa, nincs? Akkor az a baj... :D
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Az árpád-hidi megoldáshoz
Az árpád-hidi megoldáshoz még hozzáteszem, hogy a szűk, gyalogosokkal is terhelt bringautat fasz motorosok is használják. Persze, az autók között már nyulak menni... Ha már szeparálnak, legalább közelről ne kelljen szagolnom a sehol be nem vizsgált, tömény finomport árasztó kipufogóját.
értem, akkor ha ez nem,
értem, akkor ha ez nem, akkor bringasáv inkább, amit a járda szűkítésével is meg lehetne oldani (a járda mindkét oldalon majdnem két méter széles) és ezzel meg lehetne előzni a hisztit, hogy az útból lett elvéve a köcsög bringások miatt
Elvileg 50-nel lehet rajta
Elvileg 50-nel lehet rajta menni a, budai hídfőnél Buda irányában 40-nel. Nem kellene leszedni sávot csak újraosztani. Nincs már rajta teherforgalom,így két keskenyebb sáv meg egy szélesebb buszsáv jó lenne. Az egyoldali bringaúthoz HAT sávot kellene keresztezned, ha épp a másik oldalon vagy. A Bajcsy bringaút tökéletes példa arra, hogy a járdán a gyalog-kerékpár elválasztás csak a tervezőasztalon létezik. Annál az Erzsébet híd járdája sem szélesebb és a megoldás a korlátok ellenére sem működik.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
A KRESZ-ben nincs olyan,
A KRESZ-ben nincs olyan, hogy fakultatív kerékpárút, onnantól, hogy felfestik, szabad préda vagyok az úton, akár a buszsávban, akár eggyel beljebb megyek. Gyakorlatilag szándékosan is elgázolhatnak, következmény nélkül, ha rendőrt látok, akkor meg már retteghetek attól, hogy "csupán az én érdekemben" megbüntet. Ha nem az úttesten megyek, akkor meg kb egyik viszonylatban sem lehet továbbhaladni, sem a hegyaljára, sem a Kossuth Lajosra. Remélem, a kerékpárosklub nem adja nevét-támogatását még egy járdás bringaúthoz...
(Kivétel persze az az eset, ha a kerékpárút átadásával egyidőben törölnek a KRESZ-ből minden kerékpárút kötelező használatára vonatkozó utalást, de ez már az utópia és a sci-fi műfajába tartozik.)
Már régebben is hallottam erről a tervről (akkor a Margit-híd lezárását kompenzáló ideiglenes intézkedés lett volna), az MK-tól van valakinek megnyugtató infója arról, hogy NINCS ilyen terv, és mindez csak a Parking kft ötletelése lenne?
Főleg akkor képtelenség egy ilyen kerékpárút, amikor tapasztalatom szerint évről évre kevesebb konfliktus (dudálás, szándékos leszorítás) tapasztalható a forgalmasabb utakon is.
Nem kell aggódnod,
Nem kell aggódnod, Budapesten továbbra sincs semmiféle kerékpáros akcióterv.
Az Erzsébet-híd északi
Az Erzsébet-híd északi járdája mind a budai, mind pedig a pesti oldalon egy lépcsőhöz vezet. A déli járdán sűrűn járnak a gyalogosok, nemcsak budapestiek, de turisták is. A híd mindkét végén a hídon szélesnek tűnő járda összeszűkül éles kanyarral. Biztosak a jövőbeli gyalogos-kerékpáros konfliktusok.
Egyébként nem tudom kinek tűnt fel, hogy több jelölt választási programjában szerepel az, hogy a Rákóczi út és a Kossuth Lajos utca autópálya jellegét meg kell szüntetni. A buszközlekedés helyett villamosra lenne szükség, amely összekötné a Bosnyák teret Budával. Így a buszsáv is felszabadulna. A mesterségesen csökkentett gépkocsiforgalom pedig kevésbé veszélyessé tenné az Erzsébet-hidat is a bringások számára. Egyébként a ma itt áthaladó mindennapi autóözön a környék épületeit is súlyosan károsítja. (A közelben lakóként nap, mint nap tapasztalom.) Egyébként a mai közlekedési helyzet nagyban hozzájárul a Rákóczi úti és Kossuth Lajos utcai boltok bezáráshoz és a környék elslumosodásához.
de hát minek a villamos a
de hát minek a villamos a Rákóczi útra? (2 link) há' ott a 4-es metró. :D majd a föld alá visszük a villamost, ahogy azt Staudt Gábor elképzelte. (újabb link)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Szerintem ez semmivel sem
Szerintem ez semmivel sem hihetetlenebb, mint mondjuk a "majdmicsinálunkbringautakatnektekdrágabirkák". :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
A Rákóczi úton és a
A Rákóczi úton és a Kossuth Lajos utcán nem a "köcsög bringások" miatt kell csökkenteni az autóforgalmat, hanem azért, mert a korábban elrontott "városfejlesztési koncepciók" miatt súlyosan sérül minden nap minden környéken lakó és naponta erre járó egészséges környezethez való joga, a város építészeti öröksége és lesz egyre élhetetlenebb és rondább a turistákat vonzó történelmi Belváros.
Ez botrány. Ez a tisztelt
Ez botrány. Ez a tisztelt döntéshozók elképzelése a "bringásbarát" városról??? Hog egy klasszikust idézzek: ha ilyen barátaink vannak, már nincs is szükség ellenségre.
Még minidg képtelenek felfogni, hogy a cél a gépkocsiforgalom csökkentése, hogy AHELYETT biciklizzenek az emberek,. Szarva közt a tőgyit tipikus esete.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Ha kevésnek ítélik a
Ha kevésnek ítélik a kiszélesített és biztonságossá tett busz+kerékpár sáv miatt a gépkocsiknak fennmaradó helyet, akkor vezessék őket a gyalogosoktól elszeparált újabb sávra is!
Ha a kerékpár járművel megtennék, akkor biztosan másik járművel is, hisz nincs hátrányos megkülönböztetés a forgalomszervezésben, ugye?
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
-
-
.
.
Az Erzsébet-híd jelenleg
Az Erzsébet-híd jelenleg az M1-M6-M7 és az M3 városon keresztüli, egyenes összeköttetése. De mivel elvileg nem szabadna ilyen funkciót ellátnia, indokolt a személygépjármű forgalmának csökkentése.
Az is jó megoldás lehet, hogy keskenyebb sávokat festenek fel, mivel az csökkenti az autósok sebességét. Londonban sokkal keskenyebb sávok vannak, mint Budapesten, és ez megköveteli a lassabb tempót. Arra is kellene figyelni, hogy a kerékpársáv legalább 1,5 m széles legyen.
Az Erzsébet-híd útpályája 18,2 m széles.
http://mek.niif.hu/02100/02185/html/img/4_061a.jpg
Ebből lehetne 2 x 1,5 m kerékpársáv, 2 x 3 m széles buszsáv, illetve majdan villamos, és maradna 4 x 2,3 m a személygépkocsiknak.
A budai lehajtó szerintem problémásabb. Ott meg kellene jelenni egy kerékpársávnak a középső és a jobb szélső autós sáv között, majd ez szétágazna a jobbra lekanyrodó felüljáró ág után, egyrészt az Attila út, másrészt a Hegyalja út felé...
Visszafogott sebesseg eseten
Visszafogott sebesseg eseten nem problema a fonodo sav.
Nemreg gyujtottem ossze a vilag minden reszerol fonodo savokat ehhez: http://szegedbicaj.blog.hu/2010/09/20/biciklisav_az_ut_kozepen
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Most is működik a
Most is működik a fonódás, az újszegedi típusú felfestés pedig csak erősítené,hogy jobban figyeljenek a bringásra.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Én nem látom ezt ilyen
Én nem látom ezt ilyen borúsan:
1. Legalább csinálnak valamit, esetleg az MK írhatna nekik, hogy meglegyen papíron is, amit szajkózunk.
2, Ha így valósul meg, ahogy vázolod:
i, Ledudálnak: kedélyesen visszaintegetsz az ótósnak.
ii, Gyalogos-bringás konfliktus: Nem köcsögnek kell lenni, hanem bringásnak. Bizonyára nem azon a 10 másodpercen fog múlni, amíg lelassítasz, diszkréten köhhentesz párat, megköszönöd, és továbbmész. (Igen, én megköszönöm a gyalogosnak, ha elhúz a számomra fenntartott/kijelölt részről, mert egyrészt nekem ingyen van a köszönöm szó, másrészt nem lesz puffogás belőle.)
Nem attól lesz haladó a kerékpáros kultúra, hogy csilivili bringasávjaink vannak, hanem attól, hogy a bringások haladó szellemiségben közlekednek, példát mutatnak.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
1. Ne csináljanak
1. Ne csináljanak valamit,hanem csináljanak valamit jól.
2 i,ha nem csak ledudálnak,hanem elütnek akkor te vagy a legalább részben a hunyó/minden átkeléskor büntethető vagy az úton
ii, millió példa mutatja,hogy a járdás megoldás nem jó, az előzékenység nem megoldás csak tüneti kezelés.
Ha olyan infrát csinálsz,amin szabályosan és biztonságosan tud közlekedni a bringás,akkor szabályos lesz.
http://szegedbicaj.blog.hu/2010/06/10/hiedelmek_helyett_a_valosag_100_bo...
Egyébként pedig úgy közlekedik mint az esővíz, a legkisebb ellenállás felé mozog.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
1. Ez nem is vita tárgya,
1. Ez nem is vita tárgya, de olyan megoldás még soha nem született semmire, ami mindenkinek jó lett volna. :)
2/i. Ha én zebrán megyek át, akkor leszállok a bringáról. Olyan bringás még nem született, akit autóval átengedtem volna a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen, ha nem szállt le a járművéről. :)
Tehát ha engem elütnek a zebrán, akkor marhára nem leszek hunyó, mert gyalogosként teszem ezt. Mondom, én magamat ismerem, ezért magamból indulok ki.
2/ii. Szerintem ez szubjektív. Az elég értelmes emberek eddig is képesek voltak a körülményeknek megfelelő módon közlekedni. :) Én továbbra is lelkesen tüneti kezelek.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Homo homini lupus. Úgy
Homo homini lupus.
Úgy látom egy kis sárga festék neked is megváltoztatja az életszemléleted. Ha festenek átvezetést a zebra mellé,akkor minden oké,egyébként meg dögöljön meg aki nem száll le.
Ráadásul ezért képes vagy erősebb félként is veszélyeztetni egy gyengébb közlekedőt. Szép. Remélem soha nem találkozok veled zebra közelében.
Egyébként meg javaslom,hogy nézd meg ezek a képpárokat.
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/08/18/fedezd_fel_a_kulonbseget
Az egyik helyen köcsög szabálytalan bringás vagyok, akit akár autóval is el lehet "büntetlenül" gázolni, bicikliről lelökni. A másik helyen meg ugyanabban a szituációban a szép szabálytisztelő kerékpáros.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Biztos vagyok benne, hogy
Biztos vagyok benne, hogy véletlenül értelmeztél félre. :)
Kijelölt gyalogos-átkelőhelyet fokozott figyelemmel kell megközelíteni, én is így teszek. Ahol a bringás átvezetett bringaúton megy át, és nem A zebrán megy, ott értelemszerűen menjen csak. DE! Aki a ZEBRÁN átteker, az ne tegye. Értelemszerűen nem fogom kivasalni így sem, csak nem fogok megállni átengedni, mert GYALOGOS nincs a közelben.
Ha te se szállsz le zebrán a bringáról, és találkozol velem:
1. Meg fogok állni előtted, és pár másodperc alatt vázolom az átkelés rád vonatkozó szabályait.
2. Nem beszélgetünk, mert egy 30km/h sebességgel áthaladó autót fogsz csak látni, aki fel van készülve arra, hogy az öntudatos kerékpáros megpróbál átsuhanni előtte, és bár a KRESZ engem véd, benned súlyosabb károkat okozna az önjelölt népnevelői hajlamom, és a gazdaságot én nem az autó fényezőbe való folyamatos szállításával szándékozom segíteni.
Ennyi. Mondom, biztos vagyok benne, hogy véletlenül értelmeztél félre, és valójában nem gondolod, hogy ámokfutóként közlekednék autóval.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
És a szabályok betű
És a szabályok betű szerinti betartása és betartatásán kívül mi késztet még arra, hogy egyik esetben udvarias és előzékeny, a másik esetben önző és agresszív légy?
Fogalmam sincs... Talán az
Fogalmam sincs... Talán az lehet a dolog mögött, hogy nem vagyok tökéletes. :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Sokat kell még tanulnod,
Sokat kell még tanulnod, kicsi szöcske :p
Addig is kitartóan
Addig is kitartóan ciripelek. :D
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
" de olyan megoldás még
" de olyan megoldás még soha nem született semmire, ami mindenkinek jó lett volna"
De, született. És még a csupanagybetűs nyugatra se kell mutogatni. Napi utam az Alkotmány utcán vezet át, az pl egy tökéletes megoldás. Mindennapi közlekedés során eddig egy (!) idióta bringással találkoztam, aki szembe közlekedett*, és csak néhány ráparkoló autóval. Veszélyhelyzetem itt még nem volt.
"Ha én zebrán megyek át, akkor leszállok a bringáról."
Én is, de legfőképpen nem fordul elő olyan, hogy zebrán mennék át, ugyanis az utat hosszában használom, a jobbra tarts szabálya szerint, keresztezni meg ott szoktam, ahol keresztút vagy megfordulási lehetőség van... És ezután is eszerint szeretnék eljárni, épp ezért tiltakozom bármilyen bringainfra ellen, ami a zebrára, az út felesleges keresztezésére, járdára és balratartsra kényszerít. A KRESZ legalapvetőbb elveinek érvényesülését szeretném csak.
Értem én, hogy értelmes, higgadt álláspontot próbálsz felvenni, meg kompromisszumot keresni. De próbálj meg a biciklizést nem a kultúráltság egyetemes mutatójaként felfogva közelíteni a kérdéshez, és inkább a pragmatikus oldalt nézni: jössz a Kossuth Lajosról, Buda felé. Van értelme a Romkert teljes megkerülésével egy hugyszagos parkolón átmenve, a biciklidről 3x leszállva, 5x elsőbbséget adva, majd a gépet egy lépcsőn felcipelve felmenni a déli járdára, hogy a gyalogoskerülgetés után a híd végén ugyanezt a mutatványt megismételve keveredj vissza az út jobb oldalára? Ugyanezt autóval hogy viselnéd? És vajon a majd' 30 kilós közbringával ez mennyiben tenné vonzzóbbá a városi bringás közlekedést?
---
* Apropó szembebringázás. Az alkotmányon majdnem minden bringás érti a jobbratartsot. Vajon a Margit-híd szeparált Déli oldali sávján hány idióta fog szembemenni a félméter széles egyirányú sávon???
http://tizpercbringa.blog.hu/
http://tizpercbringa.blog.hu/2010/07/04/hogyan_jussunk_b_bol_a_ba
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Vajon a Margit-híd
Vajon a Margit-híd szeparált Déli oldali sávján hány idióta fog szembemenni a félméter széles egyirányú sávon???
Attol fugg, kozuton lesz-e sav, vagy jardarol csippentenek el. Ha elobbi, keves, ha utobbi, sok.
Szegeden a deli oldalon kozuton festettek csikot, es en csak egyszer lattam szembekerekezot, egy idiota bmx-s hulyegyerek... 5 ev alatt.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Elvileg festett, járdás
Elvileg festett, járdás megoldás lesz mindkét oldalon.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Ujabb konfliktus-gyarto
Ujabb konfliktus-gyarto hely...
Remelem, az Erzsebet hidhoz nem nyulnak, vagy max kozos busz-bicajsav lesz. Nagyon elveztem, amikor tavaly atsuhantam a hidon, azt az egy masodpercet leszamitva.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Értem az álláspontodat,
Értem az álláspontodat, és neked is igazad van. :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
:-) Igyexem én is toleráns
:-)
Igyexem én is toleráns lenni az enyémtől különböző véleményekkel szemben. Csak ez legtöbbször nem sikerül... Azért dolgozom a témán.
Én meg nem szállok le a
Én meg nem szállok le a bicikliről akkor sem ha nincs bringaút a két oldalon, akkor meg pláne, ha van, mert az akkor még a rendőrség szerint is útkereszteződés.
De nem is akarok olyan utat használni, ami fölöslegesen vált oldalt többször és teszi kellemetlenné és lassúvá az amúgy gyors és kellemes tekerésem, mikor a másik, a gyalogos és az autós, nincs ilyen hülyeségre kényszerítve.
Aminek vesznie kell szerintem az az alsóbbrendűként való kezelés a "rossz" szokás terjesztése (járdázás)
és az, hogy a beletörődést a felsőbbrendűség nyugalmával álcázzuk.
Beke Dávid
Képzeld, ma jöttem vissza
Képzeld, ma jöttem vissza az egyetemre Marikanénitől, és a Petőfi híd budai hídfőjénél a zebrán készültem átgurulni biciklivel.
Megálltam az úttest szélénél, és néztem az autósokat. A kanyarodó sorból az első két autó átment előttem, a harmadik viszont megállt, és integetett, hogy mehetek. Én megköszöntem neki, és átgurultam a zebrán :)
Mivel Bel-Budán lakom, és
Mivel Bel-Budán lakom, és uticéljaim jórésze a Belvárosban van, ezért nagyon nem értek egyet veled. A bringagyalogút problémája itt legkevésbé sem a gyalogos. Hanem az, hogy NEM VEZET SEHOVÁ. A híd kialakítása miatt semmi esély nincs arra, hogy a bringajárdáról akár a Hegyaljára, akár a Kossuth Lajos felé tovább tudnál menni. Tehát biciklivel közlekedésre alkalmatlan, esetleg arra jó, hogy a Vérmezői kellemes bringaútra elvezessen Pestről. Ezért viszont túl nagy ár, hogy illegálissá teszed az úttest használatát (tehát a közlekedési célú bringázást). Azt, meg, hogy ezután is mehetsz az úton, felejtsük el. Nem mehetsz, mint tudjuk, a szabály, az szabály. Büntetnek érte, ha nem büntetnek, akkor meg egy baleset esetén isszuk meg a levét.
"a bringások haladó szellemiségben közlekednek, példát mutatnak."
Én nagyon haladó szellemiségűnek tartom magam, de a bringázásba semmiféle ideológiát nem vinnék. Ugyanolyan vonalvezetésű utakon, a közutat használó egyenlő félként szeretnék a saját célomhoz eljutni. Azzal, hogy a járdán udvariaskodok, semmivel sem viszem előre a "biciklis társadalmat", már ha van ilyen.
"A bringagyalogút
"A bringagyalogút problémája itt legkevésbé sem a gyalogos. Hanem az, hogy NEM VEZET SEHOVÁ."
nagy +1.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Maximalis
Maximalis egyetertes!
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Idő és hely hiányában
Idő és hely hiányában csak úgy tudok erről beszélni, ha kiragadok részleteket ebből a témából. Amit írsz, az teljességgel megállja a helyét egy, az enyémtől nem túl távoli nézőpontból.
Én arról elmélkedtem, hogy ha már létezik a probléma ÉS használatban van, akkor szerintem mi lehet a helyes használati módszer. Az előzékenység, és az ideológiák így kapcsolódnak ide az én nézőpontomból.
Borzasztóan komplikált dolognak tartom a főváros kerékpáros infrastruktúrájának a fejlesztését, és nem vagyok közlekedésmérnök, hogy érdemben pofázhassak erről, így minden amit írok, pusztán játék a gondolatokkal. :)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Nem tudom, én jobb
Nem tudom, én jobb szeretem, ha a megbízhatatlan (szabálytalan) közlekedő - a te példádban a zebrán áttekerő kerékpáros - előttem megy át, mert akkor szemmel tudom tartani. Az én farkam elég hosszú, én nem akarom nevelni ilyen látványosan a közlekedés többi szereplőjét.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Egy szóval sem mondtam,
Egy szóval sem mondtam, hogy tökéletes a módszerem.
Igen, és csak a kisfarkú emberek járnak nagy autóval... ;)
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
"ha már létezik a
"ha már létezik a probléma ÉS használatban van, akkor szerintem mi lehet a helyes használati módszer"
Hál' istennek nem létezik. Egy mozgalomnak vagy civil szervezetnek pedig egyértelműen kell kinyilvánítania, hogy szeretné-e vagy sem, hogy megvalósuljon valami. Igen vagy nem, semmi ideológia. Ilyen szempontból pedig irreleváns, hogy amennyiben létezne, te hogy viselkednél rajta. Más esetben, ha már létező objektumról beszélünk, természetesen fontos, és jó, hogy te kultúráltan viszonyulsz hozzá. Csak ez itt és most nem igazán számít.
"N (5<N<50 millió) forintból építsünk valamit, ami megfelelő hozzállás mellett csak kicsit szarabb, mint amilyen szar lehetne?" - nyilván nem ezt kéne mérlegelni, már a kérdésfeltevés is rossz. Szerintem, ha a tökéletes megoldás (pl bringasáv a hídon) jelenleg nem elérhető, akkor inkább semmi se történjen. Az ideiglenes megoldások (járdás bringaút, rámpa) rendszerint véglegessé válnak, és több kárt okoznak, mint hasznot.
+1!
+1!
hogyha egy picikét
hogyha egy picikét kiszélesítik a buszsávot, akkor rá lehetne vezetni a bringásokat. a bringagyász csak fokozza a vitát gyalogos kerékpáros és autós között egyaránt.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Ezt egy sarkított
Ezt egy sarkított problémának látom. Szerintem ez a vita mesterségesen gerjesztett vita.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Az 50-el elhaladó buszok
Az 50-el elhaladó buszok biztosan nem feszéjeznék a városi bringázással ismerkedőket, meg azokat a szülőket akik szeretnék csemetéiket bringával az iskolába küldeni.
(Még én sem érzem magam kellemesen amikor egy busz fél méterrel mellettem halad el.)
12 éves korig mehetnek a
12 éves korig mehetnek a járdán,tehát miattuk nem kell oda csíkot húzni.
A kerékpársáv,busz-kerékpársáv egy olcsó,biztonságos megoldás. A városban egyébként sem tudod a közlekedőket elszeparálni,mert előbb-utóbb találkozni fognak egy kereszteződésben.
Szegeden az Bertalan hídon, a járdán tekert egy biciklis mikor lesodorta a hídról egy elszabadult kamion. Nincs száz százalékos védelem.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Akkor 13-tól már mehetnek
Akkor 13-tól már mehetnek a kissé szélesített buszsávban?
Az a baj hogy még természetes kiválasztódásról sem beszélhetünk ha a szülők engedték meg nekik.
14 éves korától meg
14 éves korától meg jogosítványa is lehet, 17 évesen meg autót vezethet. Nyilván nem a legforgalmasabb helyeken kell gyerekkel menni, de burokban sem tudod felnevelni. 30 évesen meg lehet jobban szeretne az úton közlekedni szabályosan.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Az Erzsébet híd budai
Az Erzsébet híd budai végén egy nagy kanyar van, 40 km/h sebességkorlátozással, Buda felé szűk sávokkal.
Pest felé, éjjel 11-ig a híd közepétől áll a dugó. Tök jól össze lehetne nyomni a sávokat és egy közös széles busz-bringasávot odatenni.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Hát azt megnézném, hogy
Hát azt megnézném, hogy abban a kanyarban hányan tartják be a 40km/h-t.
Ez attól függ, hogy ott
Ez attól függ, hogy ott áll-e a rendőrautó. Vagy hogy nedves-e a burkolat.
Egyébként sokszor van ott koccanás pont a sebességkorlát be nem tartása miatt.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ez attól függ, hogy ott
Ez attól függ, hogy ott áll-e a rendőrautó. Vagy hogy nedves-e a burkolat.
Egyébként sokszor van ott koccanás pont a sebességkorlát be nem tartása miatt.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Petőfi híd? Az szép
Petőfi híd? Az szép Budáról Pestre kíváncsi leszek, a híd végén meg tanulunk repülni, mint ET :-D
-------------------
Szürke sárga RANGER
Errol jut eszembe, igaz,
Errol jut eszembe, igaz, Margit hid:
http://www.atomboy.hu/CM/margit.jpg
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
:-D ------------------- Szür
:-D
-------------------
Szürke sárga RANGER
Ex hídépítőként egy
Ex hídépítőként egy szempontot nem láttam itt még felvetve:miért biztonságosabb a híd járdáján a híd függesztőelemeit bámulva az egyik, a gyalogosokat bámulva a másik oldalról, meg szemből kerékpározni?
A forgalomban együtt haladok a járművekkel és oldalra pillantva követni tudom mindkét oldalon a mozgását.A hídon a függesztő elemek állnak, a gyalogosok mozognak.Össze-vissza nem ritkán.Mindkét oldal viszonyított mozgása időben és térben más.És ez lenne biztonságosabb a kezdőknek meg a félősöknek?Ha lassulni kezedek akkor járdázom, hogy a figyelmem vissza élesedjen.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"