Műegyetem rakpart járdáján, ahol épp a metró építés folyik, ki tudja hány évtizede. Ott sünök mászkálgatnak így tessék vigyázni, nem belefutni, csak óvatosan.:D
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://m.blog.hu/cu/cukisag/image/olv...
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Műegyetem rakpart járdáján, ahol épp a metró építés folyik, ki tudja hány évtizede. Ott sünök mászkálgatnak így tessék vigyázni, nem belefutni, csak óvatosan.:D
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://m.blog.hu/cu/cukisag/image/olv...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
nagyon helyes, jardan tilos
nagyon helyes, jardan tilos ;]
+1 atomboy ---- Biciklizes
+1
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
...kivéve, ha az úttest
...kivéve, ha az úttest alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre.
de ott nincs -jelenleg-
de ott nincs -jelenleg- úttest
Ott van az, csak alkalmatlan
Ott van az, csak alkalmatlan a közlekedésre, mert egy kurva nagy daru áll rajta.
Tényleg nem tudom, hogy lehetne egy úttest ennél alkalmatlanabb a kerékpáros közlekedésre :)
+1 --------------------------
+1
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
már elnézést, de az
már elnézést, de az alkalmatlan és a lezárt nem ekvivalens fogalmak
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Oké, tehát lezárják a
Oké, tehát lezárják a bringagyászt, nincs elkerülő út kijelölve (eurovelo 6!), zéró infó kitéve, aztán büntetgetnek, felette 50 méterrel nonstop parkolnak minden négyzetcentiméteren including bringagyász, és ti helyeseltek. Bravó.
+1
+1
nagyon pocsek a budafoki
nagyon pocsek a budafoki minosege, de jobb mint a jarda
a Budafoki teljesen jól
a Budafoki teljesen jól rakható, és a Gellért felé az a leggyorsabb.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Azért a Budafoki azok
Azért a Budafoki azok közé a szakaszok közé tartozik, amikor erősen elgondolkodok rajta, hogy mégis össztelós gépet kellett volna vennem.
Akkor még nem jártál
Akkor még nem jártál Újpesten a Görgeyn. A Budafoki 7 baron, full merev villa+stucni kombóval is jól rakható. Oké, van 1-2 rész, ahol érdemes átugrani ezt-azt, de nem para. :)
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Persze, de mit csináljon az
Persze, de mit csináljon az a szerencsétlen, aki nem ismeri a terepet, és belefut a lezárásba? Egyik irányból sincs kitéve egy betű sem arról, hogy mik a lehetőségek. Aztán épp most festették fel azt a kitudjamit az egyik zebra mellé, ami alapján jogosan feltételezhetik a kevésbé beavatottak, hogy a bringán gyász van, pedig dehogy.
haladjon az uton a
haladjon az uton a jarmuvevel
Leszáll és tolja azon az
Leszáll és tolja azon az 50 méteren?
Azért az Eurovelo 6-on az
Azért az Eurovelo 6-on az izgalmak a Római part után kezdődnek :)
Eurogenyo az, nem
Eurogenyo az, nem eurovelo.
........................
Formaharc és sci-fi.
Melyik szakaszra gondolsz ?
Melyik szakaszra gondolsz ? A K epulet elott a CH-ig vezeto "utra" ahol egyebkent is masfel meter eppen hogy le van keritve ?
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
http://criticalmass.hu/files/
http://criticalmass.hu/files/V%C3%A1rosi%20triatlon%20mexik%C3%B3iaknak_...
Szerintem ez a kép magáért beszél !
__________________________________
nagy kempingkormánnyal rakom,oszt?
Sajnalom de egyaltalan nem
Sajnalom de egyaltalan nem beszel magaert...
itt a parkolo autosokkal van a gond, elvileg a kerekparut ott vezet ...
A kerdeses szakasz tippem szerint 300-400 meterrel tavolabb van.
-----------------------------------------
Icarus aka Kockandur
Nem allok le amig nem lesz egy igazi Crescent Moon-om :-P
A Mexikóiak sem értik, az
A Mexikóiak sem értik, az egész világ értetlenül áll a tények elött :)
Szomorú, szomorú :(
Sör nélkül rakom, oszt?
Igen az, csak még át kell
Igen az, csak még át kell menni a lámpán a zebrán, tovább még, ott van egy bejárat egy épületbe (Műszaki egyetemé?) Aztán kezdődik az a bizonyos járda mellette pedig elkerítették osb-vel az építési területet. Elég sokan mennek arra bringával elég szűk is a hely, de eddig nem volt ott probléma...
Miért ne lehetne ott
Miért ne lehetne ott tízzel csorogni? Pár méter csupán aztán szabad az út.
Miért ne lehetne ott
Miért ne lehetne ott leszállni és tolni egy kicsit? Pár méter csupán, aztán szabad az út.
most képzeld el, hogy
most képzeld el, hogy valahol mész kocsival, megszűnik az úttest és tolnod kell az autót a szabályok szerint.
biciklit is kb ennyire nevetséges dolog tolni.
nem arra való.
Margit-híd flém? Jó,
Margit-híd flém?
Jó, csak vicceltem. :o)
........................
Formaharc és sci-fi.
Mert úgy már nem fér el a
Mert úgy már nem fér el a szembejövő gyalogos.
Egyébként meglepő módon nagyon jól alkalmazkodtak egymáshoz a bringások és a gyalogosok ezen a szűk helyen, megvannak a biztonságos előzési/bevárási pontok, mindenki vigyáz a másikra.
"megvannak a biztonságos
"megvannak a biztonságos előzési/bevárási pontok, mindenki vigyáz a másikra."
Tehát elfér egymás mellett a kerékpárt toló és a gyalogos.
Ezt nemtom honnan olvastad
Ezt nemtom honnan olvastad ki. :) Ha előzők akkor a bringán vagyok. Ha tolom a bringát, akkor mellette vagyok, jóval több helyet elfoglalva.
Ha van hely, ahol elfér
Ha van hely, ahol elfér egymás mellett két ember, ott elfér két ember és a bringát toló is. Nagyon szívesen illusztrálom majd valamikor, ha arra járok bringával és kamerával:)
Látom nem tudjuk meggyőzni
Látom nem tudjuk meggyőzni egymást, nem baj. Csak hidd el, ezen a szakaszon mindenki alkalmazkodott a körülményekhez és a rendszer meglepően jól működik. Lehetne tolni is, de nincs rá szükség.
Nem tudom jársz-e napi rendszerességgel arrafelé, én heti 6 alkalommal megyek ott különböző időszakokban, tapasztalatból írom a fentieket.
Nem, a kerékpárt hajtó,
Nem, a kerékpárt hajtó, és a gyalogos fér meg egymás mellett. Max két ember széles az az út, mit nem lehet ezen érteni?
arról nem is beszélve,
arról nem is beszélve, hogy ott aztán TÉNYLEG nem lehet elférni szembe forgalom esetén ha a bringás tolja.
amúgy még sose láttam ott problémás esetet.
Bármit meg lehet oldani.
Bármit meg lehet oldani. Azt is, ha jönnek szembe. Egyre inkább úgy látom, hogy a biciklis társadalom egyrészt sokkal hisztisebb, mint az autós réteg, másrész ugyanúgy a seggéhez van nőve a bringa, mint az autósnak a kocsi. Nem ám le/kiszállna és tolná/gyalogolna kicsit, NEEEEEM.
Neki AZ JÁR!
speciel én be szoktam dobni
speciel én be szoktam dobni a padka mellé a sittbe, hogy legyen hely (merthogy tolom, bár ritkán megyek arra, inkább hátulról közlekedek), ugyanakkor ezt nem gondolnám normális megoldásnak.
Én se gondolom normális
Én se gondolom normális megoldásnak, hogy lassan 5 éve le van zárva a Móricz, meg a Gellért is, de ez van, alkalmazkodni kell.
Minden nap arra járok,
Minden nap arra járok, néha többször is. Te ismered azt a szakaszt? Vannak olyan részei, pl a villanypózna mellett, ahol még egy biciklis sem férne el, ha tolná, csak ha rajta ül. És akkor még nincsenek szembe jövők. Nem mentegetőzni akarok, egyszerűen tényleg ésszerűtlen ott tolni, mellesleg pedig tábla sincs, hogy kéne, ellenben az euróveló tábla ott vigyel előtte.
+1 Én is minden nap arra
+1 Én is minden nap arra és bezony le nem szállok, nagyon normálisak arra a gyalogosok, ha nekik nem probléma és nem okozok balesetet mellesleg még el is férünk akkor minek oda sün? grr
Mint lejjebb kiderül, át
Mint lejjebb kiderül, át lettünk vágva :D (Én ma megkülönböztetett figyelemmel haladtam ott el :))
a rohadékok, végzik a
a rohadékok, végzik a munkájukat.
még ilyet...
Az út nem alkalmas a
Az út nem alkalmas a közlekedésre. Budafokira azért elég érdekesen lehet csúcsban balra kanyarodni a vasúti híd alatt. 2 sávon át a meginduló autók között. Én nem szoktam bevállalni, csak ha épp a zöld végén megyek át, és ezért nincs több autó.
A parkoló autóktól valóban nagyobbrészt járhatatlan az út, illetve semmi nem jelzi hogy a járda-kerékpárútnak vége lenne, illetve hogy erre egy megfelelő kerülőút rendelkezésre állna.
Sünöket meg kizavarják nem hiszem hogy ők döntik el hová álljanak.
Én a Z épületnél szoktam
Én a Z épületnél szoktam elkanyarodni balra, a Bertalan Lajos utcán, majd onnan jobbra a Budafokin. Ott kevésbé problémás a rákanyarodás.
Kissé groteszk amúgy a helyzet, mert három utat is választhatok:
-Rakpart, itt építkezés van, és lehet szerencsétlenkedni a szűk járdán - ez a legrövidebb szakasz
-Budafoki, ahol olyan az aszfalt minősége, mintha Albániában tekernék - ez egy kis kerülőt jelent
-Irinyi-Karinthy-Bartók Béla, marha nagy kerülő (közben egy külön bicikliseknek szóló lámpa, ami úgy van beállítva, hogy lehetetlen elérni - külön fricska a bringásoknak, hogy az autósoknak és a gyalogosoknak is zöld még, amikor a bringásoknak már piros), viszont legalább többé-kevésbé civilizált az útburkolat
Van hogy én is elmegyek ott
Van hogy én is elmegyek ott balra de:
A ráhajtás a járda-kerékpárútról problémás.
A forgalom jóval nagyobb, több direkt kipufogógáz meg nem kell.
Kerülő (energiaminimum elve)
Versenygumival nem optimális az az út.
Tovább tart.
A Műegyetem mellett pedig semmiféle szerencsétlenkedés nincs, szépen lassan kell csorogni, ha kell megállni.
Le kéne állni a
Le kéne állni a hisztizéssel és végre kicsit felnőtt módjára viselkedni. Akinek nem inge, ne vegye magára.
Akkor már látom mindenki
Akkor már látom mindenki félreértett.
Bár az is volt vágyam, hogy ez történjen. Mert valamelyik fórumban egy csaj, írta, hogy a sünözés "lejárt lemez" hát tessék mégsem az, "sün"-t írtam és mindenki sünre gondolt, vagyis rendőre.
Igazából egy valódi kis sünt láttam ott menni, alig vették észre, még úgy se hogy járdasáv középen araszolgatott. És akkor még a gyorsabb bringások simán rámehetnek, szegény megdöglik a gumiba meg bele áll néhány tüske (íme a büntetés).
Ui.: De amúgy jó diskurzus folyt le arról, hol kéne menni.
:) Ez teccett. Angelus
:)
Ez teccett.
Angelus Pali
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
A magányos bicajos
Nagyon jó! :-D === bácsi a
Nagyon jó! :-D
===
bácsi a biciklin
én tudtam. csak reméltem,
én tudtam. csak reméltem, hogy előbb megmagyarázod. :D
:))
:))
A kis állatka rendes,
A kis állatka rendes, becsületes neve maradjon is meg, és ne szoríthassa annak jó értelmezését háttérbe a szónak az újkeletű, népszerű értelmezése.
Hasonló eredeti értelem kiszorítást és csaknem már megfosztást szenvedett el az ártatlan angol gay szó. Egy ausztrál dalban a kookaburra életét már nem írhatta le az az ártatlan szó, egy buzgómócsing tanár miatt.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-11178826
http://www.youtube.com/watch?v=bgFZJqXS45M
_____________________________
Hotyhogy?!
Föld-forgásügyi szakállamtitkár és
magán fül-orr-gépész.
Pacsi töki nőtél a
Pacsi
töki nőtél a szememben. Jó játékos vagy.
azta. ez jó volt.
azta. ez jó volt.
Street Racer (Doki)Én az
Street Racer (Doki)Én az elötte lévö lámpa után átsorolok a jobb szélsö sávba,és haladok a forgalommal (ha van).Aztán vissza a másik lámpánál,és az egyirányú parkolón keresztül,fel a kis padkára,és a keskeny lezárt rászen pedig csak 20-al :-))))
Egyébként mintha olyan
Egyébként mintha olyan emlékeim lennének, hogy, ha az út alkalmatlan közlekedésre, akkor a kerékpáros használhatja a járdát max 10 km/h-val. Ettől függetlenül én is a Budafokin rakom, a rakparton járdázgatni lassú és körülményes.
A sünöknek meg ki engedte meg, hogy ott sündörögjenek és szúrkálják a bringakerekeket? :)))
Annyire menő lett ez a
Annyire menő lett ez a hisztizősdi. Miért baj, ha felvet valaki egy problémát és arról vita folyik?
Az Egyetem környiké bringaút lényegében nem is létezik. A Petőfi-híd felől érkezve a felfestés megszűnik, tábla nincs, tehát elvileg az ott járda, de elvileg az ott Eurovelo6-nak van kijelölve. A K után amig ott van az építkezés két ember sem fér el kényelmesen. Szerintem jár a hiszti, ha nem lehet tudni, hogy most hol is kéne menni. Menjünk az úton? elvileg ott is megbüntethetnének, mert van kerékpárút, de nincs is kerékpárút. Amikor megszünik valahogy át kéne menni az út másik oldalára, de még autóval sem mindenkinek sikerül a lámpák ellenére.
A Szabadság-híd felől érkezve a kerékpárút felfestés a járdán egyszer csak megszűnik tábla nincs, az útra nem lehet csak úgy lemenni, mert az ott épp kétsávos, szembe egyirányú. Le kéne szálni és tolni. De ha valaki nem tudja, hogy ott megszűnik a bringaút, mire normálisan lefékez már majdnem a zebra előtt van. Oké leszáll, a zabrán és a kis járdaszakaszon áttolja, majd vagy a zebrán is és úgy sorol be, vagy úgy gondolja zebra mellől is besorolhat, akkor 10 méterrel kevesebbet gyalogol... és akkor még csak a Budafokin van. Ha valóban a kijelölt úton akar menni, akkor vagy rájön, hogy a paraván mellett kell elmenni, vagy nem, mert semmi nem jelzi, hogy ott kéne menni.
Az autósok nem hisztiznek, mert olyan nem fordulhat elő, hogy egy főút egyszer csak egy parkhoz ér. Megállni és várakozni tilos táblákkal. az út folytatódik esetleg sáros földúttá válik és a parkból kiérve megint főút van... Ha átmész egy idő után megbüntetnek, ha megállsz tanácstalanul megbüntetnek. Ha visszafordulsz, hogy kerülj megbüntetnek, mert átmentél egy záróvonalon.... A kerékpárutak kb. ezt a szituációt képezik le a városban számos helyen. Persze nem büntetnek, mert nincsenek kint a sünök, de meglepetésszerűen kinéznek.
Azon a részen tapasztalatim szerint már kialakult némi rend. A parkolni már alig tudó egyetemisták, vagy dolgozók szokták kommunikálni mit szeretnének, a szűk helyen az emberek figyelnek és félreállnak, a nem szűk helyen a közlekedők elférnek.
Ha elkezdenek büntetni még ha szabályos is, az lesz mint a Margit híd esetében. A gyalogosok, autósok fognak agyázni és erőszakoskodni a kerékpárosokkal, és kerékpárosok fognak öntudatosságuktól elvakulva durvulni a többiekkel, mert a rendszer reprezentálta a kívánt rendet, de a kívánt rend nem illeszkedik bele az együttélés és együtt közlekedés rendszerébe.
Szerintem teljesen érthető lenne, ha ilyenek hatására a "kerékpárosok" valóban elkezdenének hisztizni nem pedig csak Shag meg autófanok számára elképzelhetetlen, de valós szituációk felvázolásával kisebb, vagy nagyobb problémákat megvitatni.
A járdán pedig tilos kerékpározni, ha van út, vagy ha tábla tiltja. Az úttest a kerékpározásra alkalmatlan műszaki tartalomra vonatkozik (sáros havas? földút... vagy ilyesmi nem tudom) De mivel az autósok számára megoldották az elkerülést, vagyis út van, így szabadon járdázás nincs.
Beke Dávid
Erdészeket is
Erdészeket is megbüntetnek, mert az autójukban 6 (vagy 8?) centinél hosszabb pengéjű bicskát találnak. Szabálysértési eljárás, visszaélés közbizonságra veszélyes eszközzel, fegyverviselési ugrik 2 évre. Vadőr, erdész puska nélkül? Állás is ugrik... Ez nem vicc, ez sajnos megtörténik az országban, nem egyszer.
Sikóernyősök tiltott heylen szállnak fel, tiltott helyen szállnak le. Büntetés, esetleg - állítólag - ernyő elkobzása...
Extrémnek nyilvánított sportolóknak nem jár a TB.
Pedofil oldalt jelentesz be? Egy időre lefoglalják a gépedet.
2 deci ásványvizet vinnél fel a repülőre, vagy a tranzitba? Jujj-jujj, te terrorista!
Mindenkit szivatnak, minden szinten, bár számora sem világos, hogy ki az az ŐK, és ki az MI. Magunkat szivatjuk?
Megyek is újrakötni a kötelezőmet a kocsimra, megint pár óra az életemből...
Pacsi tetszik amit írsz.
Pacsi
tetszik amit írsz. Írjál még,én szeretem ezt a stílust.
Mi a különbség egy
Mi a különbség egy sétáló ember és egy ugyanakkorra tempóval kerékpározó ember között?
A kerékpár. __ Ceterum
A kerékpár.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.