http://index.hu/belfold/budapest/2011/02/22/old_a_kozutat_vagy_kialts_du...
Ott nem, de mondjuk a Nagykörúton hamarosan csökkenhet a tervezett lámpaidő-változtatás miatt.
Az nem a fonódó villamosok miatt van. A 90 másodperc helyetti 60 másodperces lámpaciklust a budai fonódó villamosoktól függetlenül vezetjük be végig a Nagykörúton. A lényeg, hogy a Petőfi hídnál, a Blaha Lujza térnél a 6-os villamosnak ne kelljen tétlenül várakoznia 30 másodpercet feleslegesen, miután már az utasok fel- és leszálltak. Ez valóban nem egy autósbarát intézkedés, de valójában itt sem csökken a közúti kapacitás.
Csak gyakrabban kell az autósoknak megállni.
Eddig egy Combino állt a lámpánál, rajta 200-300 emberrel feleslegesen fél perceket, most abban a 20-30 autóban az a 20-30-40 ember lesz kénytelen várni. De még egyszer mondom, ez nem a fonódó villamosokkal van kapcsolatban.
Azért ez egy viszonylag egyértelmű megfogalmazás, hogy mi a prioritás. Ezt kellene még egy kicsit sulykolni, hogy megértsék az emberek, mindenkihez eljusson.
Talán egyszer majd valaki a Polgármesteri Hivatal részéről azt mondja a nagykörúti biciklisáv kialakítása előtt, hogy "eddig napi több ezer biciklis közlekedését nehezítette meg jelentősen a Körúton parkoló 2-300 autó, aminek a fele amúgy is rokkantkártyás csaló volt".












már várom azt a
már várom azt a bejegyzést, hogy Budapesten bármelyik útszakaszon a kerékpárosok sebességére állították be a jelzőlámpák ritmusát.. :-)
addig vajon hány gyermekem fog még megszületni és felcseperedni?
Ezzel egy bajom van. Inkább
Ezzel egy bajom van. Inkább várjon 2-300 ember egy nulla emissziójú járgányon, mint hogy az a sok autónak az extra gyorsítás lassítás miatt megnövekedett kipufogógázát szívjam a képemben. Szép gondolat, csak nem átgondolt, már amennyiben a cél az élhető város megteremtése, és nem a tömegközlekedő polgárok szavazatainak megszerzése. Ez megint csak egy gyenge kísérlet arra, hogy javítsanak, amivel valójában rontanak. Itt ennél komolyabb intézkedésekre van szükség, és nem csak simogatni kell a témát, hanem jól fel kell rázni!!!
DON'T PANIC!
Ezek szerint a gyalogos is
Ezek szerint a gyalogos is jobban jár ha senki nem áll meg a zebránál miatta, hiszen úgy kevesebb az emisszió...
A gyalogosok eddig ugyanúgy
A gyalogosok eddig ugyanúgy részei voltak a (mint most megtudtuk) 90 másodperces ciklusnak. Most aki annyira siet, hogy nem bírja kivárni, az eddig is átment a piroson és ezután is át fog. És lehet ezt a végtelenségig fokozni, hogy de ezért is meg azért is meg kell állni, de alapvetően ez egy olyan tudatos intézkedés, amivel egyértelműen növelik az emissziót, és nem megoldás igazából semmire...
DON'T PANIC!
Emisszióról te kezdtél el
Emisszióról te kezdtél el beszélni, Vitézy meg sem említette. Ez az intézkedés nem erről szól, hanem arról hogy 2-300 vagy 30-60 embernek kelljen-e várni plusz fél perceket.
Ez így van. Erről szól a
Ez így van. Erről szól a cikk. Én csak igyekeztem, a politikusokkal szemben átgondolni a dolgot, hogy milyen következményekkel jár egy ilyen intézkedés. És pont az a baj, hogy erről nem szól. Csak kitalálnak valamit ami jól hangzik, de hogy ez milyen következményekkel jár, azt nem gondolják át.
DON'T PANIC!
Nekem ebben az tetszik, hogy
Nekem ebben az tetszik, hogy közvetetten azt üzeni: a bkv-n utazó állampolgár ugyanolyan fontos ember, mint az autós.
Eddig mindenki az autósok seggét nyalta.
Eredmény?
szmoghegyek, szlömös belváros, teleparkolt járdák, tönkrement üzletek.
Populista? Lehet.
Mégis tetszik? Igen.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
+1 Azt már láttuk, hogy mi
+1 Azt már láttuk, hogy mi lett a Rákóczi útból a gépkocsi forgalom maximális preferálása mellett.
Szerintem átgondolták.
Szerintem átgondolták. Vitézy Dávid ezt nem most kezdte. Nagyon mély összefüggéseket is meglát a budapesti közlekedéssel kapcsolatban. Jó szakembernek látszik, aki nem ötletszerűen cselekszik.
Mellesleg nem tudom mennyi ideig lesz a Polgármesteri Hivatalnál. Az ilyen idealisták be szokták dobni a törölközőt a sokadik fejjel a falnak rohanás után. Azért drukkolok neki.
Vitézi a civilektől (VEKE)
Vitézi a civilektől (VEKE) jött, ami pozitív. Ugyanakkor politikai/családi háttérrel is, amit nem felrovok neki. Csak megemlítem, hogy kell hozzá ez is, hogy ilyen pozícióba lehessen kerülni. Az a szinte csoda, hogy olyan ember, akiről messziről látszik, hogy nem alkalmatlan.
Egy civil szervezettől XY szakember nem került volna senki sem a BKV felügyelő bizottságba, sem a BKK vezéri székébe. Sehol a világon. Ezzel mindenki nyer.
Azt akarom mondani, hogy megértük ezt is. Innen nézve a VEKE és az MK hasonló úton járó civil szervezet, csak az előbbi nagyobban játszik.
-
Zsurmi
Zsurmi, tőlem Vitézy
Zsurmi, tőlem Vitézy Belzebúb és Lucrezia Borgia törvénytelen gyereke is lehet, ha kiganajozza végre ezt a csődtömeg BKV-t, és lekaparja az embereket az elvakult autó-és autósfetisizmusról.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Na. <:-I
Na. <:-I
Bocs, megfeledkeztem
Bocs, megfeledkeztem rólad!
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Lehet, hogy Te sem gondoltad
Lehet, hogy Te sem gondoltad át. Ha az intézkedés az útvonal gépjárműforgalom-áteresztő képességét csökkenti, az hosszabb távon az emissziót is csökkenti, mert kevesebben fognak arra járni kocsival. (Már csak a gyorsabb villamos miatt is.) Az összefüggések jóval bonyolultabbak, mint ami elsőre látszik (ezért nem is merném állítani, hogy biztosan igazam van). Szerintem csak a gyakorlat tudja ezt eldönteni, illetve tapasztalt szakemberek. Mindenesetre pozitívnak tartom a tömegközlekedés bármilyen előnyhöz juttatását az egyéni gépjármű közlekedéssel szemben.
makimajom:miert nincs
makimajom:miert nincs la'jk(olna'm)
amúgy szerintem pont az a
amúgy szerintem pont az a baj, hogy túl gyorsan mehetnek az autók a belvárosban, és sokkal szennyezőbb az, hogy felgyorsítanak 60 km/h-ra (mert ugye effektive ennyivel megy mindenki az 50-es tábla mellett), mintha lassan döcögnének 30km/h-val, és erre kéne feltornászniuk magukat...
30-al hármasban pörgetem a
30-al hármasban pörgetem a motort, 40 fölött felkapcsolok 4-esbe, és alapjárat felett tolom. Szerinted melyik a jobb?
30-al hármasban pörgetem a
30-al hármasban pörgetem a motort
Milyen kocsi az? Szerintem a 30 km/h @ 3-as fokozat ált. 2.000 ford/min alatt van.
Milyen, milyen?
Milyen, milyen? Rövidváltós :))
Nem biztos, hogy így van.
Nem biztos, hogy így van. Tény, hogy a gyorsítás az adott intervallumban több üzemanyag felhasználásával jár, de mivel az átlag autók 90km/h körül 5. sebességi fokozatban fogyasztanak a legideálisabban, és ahhoz a 60 közel van, előfordulhat, hogy hosszú kilométereken 30-cal döcögve többet fogyaszt az autó, mintha felgyorsítasz néhányszor 60-ra és azzal a tempóval haladsz.
De ezt igazából ki kéne számolni, ami valószínűleg kemény dió lenne :) És ha valaki ki is számolja, azt még át is kéne ültetni a valóságba, mert a számolás csak optimális helyzetre vonatkozik, nem arra, ha én egyesben visító motorral döcögök harminccal és nem is arra ha padlógázzal gyorsítok fel negyvenig üveghangig, tiltásig, majd kettes és hatvannál dobok egy ötöst.
A kérdéssel kapcsolatban
A kérdéssel kapcsolatban érdemes elolvasni ezt a cikket:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2009/12/30/kis_fogyasztas_hazilag/
A grafikonon a sík úton való egyenletes sebességű haladáshoz tartozó fogyasztás látszik, a lehető legmagasabb sebességi fokozat használata mellett. A görbének a várakozással (és a szóbeszéddel) ellentétben nincs 90-100 km/h körül minimuma, hanem egyértelműen minél lassabban megyünk, annál kevesebbet fogyaszt az autó. Ennek oka, hogy nagyobb sebesség mellett ugyan valóban előbb érünk oda (ez lineáris összefüggés), a menetellenállást meghatározó légellenállás viszont a sebesség négyzetével arányosan nő, így ez utóbbi hatás dominál. A görbén jól látszik, hogy 130 helyett 160-nal tépve például 30%-kal több üzemanyagot (durván 2,5 litert száz kilométerenként) égetünk el azért, hogy csapjuk a szelet a sztrádán. Továbbá kiderül az is, hogy az ixhármas bömössel minden további nélkül el lehet járni négy literrel – sík úton, egyenletes, 50 km/órás sebességgel, meleg motorral, a klíma bekapcsolásának és a fékpedál érintésének kósza gondolatát is kizárva.
Mindez igaz amíg a
Mindez igaz amíg a fordulatszám nem lesz nagyon alacsony legmagasabb fokozatban, úgy kb 50-60km/h-ig.
Az alatt a légellenállás már nem annyira jelentős, mint a pörgősebb áttételből fakadó hátrányok.
De pont azt írja, hogy nem!
De pont azt írja, hogy nem! Nem igaz. Urban legend. 40-nél az autó kevesebbet fogyaszt, mint 60-nál. 30-nál még kevesebbet. Olvasd el, nézd meg a grafikont.
A grafikonok és számítások alapja egy Zafira-X3-Santa Fe
"Mucikám, a szemednek
"Mucikám, a szemednek hiszel vagy nekem???"
Lemaradtam
Lemaradtam valamiről?
Mióta számít CM-en egy TC grafikon megdönthetetlen axiómának?
Csak annyira, mint
Csak annyira, mint én!
Mióta számít a CM-en egy tréfás beszólás vérkomoly kijelentésnek?
Azért ezt a grafikont ne
Azért ezt a grafikont ne vedd szentírásnak.
Egy bizonyos sebesség fölött valóban így van, de alatta meg nem.
Kétlem hogy ez 30 km/h-nál lenne, inkább jóval magasabbnál.
http://cta.ornl.gov/data/tedb29/Edition29_Chapter04.pdf
"The two earlier studies by the Federal Highway Administration (FHWA) indicate maximum fuel efficiency was
achieved at speeds of 35 to 40 mph. "
vannak érdekes grafikonok is.
Vagy:
http://energy-ecology.blogspot.com/2010/05/optimal-vehicle-speeds-for-be...
Nameg ez elég erősen
Nameg ez elég erősen alakfüggő.
A körúton az
A körúton az átlagsebbesség ma napközben valahol 15 km/h körül jár. Nem tudom, miről vitázunk itt...
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ha beszorzod a dugóban
Ha beszorzod a dugóban állás idejét az ott állók fizetésével, rájössz, hogy olcsóbb, ha a tömegközlekedésnek elsőbbsége van. SzCiklon pedig írta a forgalom elpárolgást. A dugó nem fog a végtelenségig nőni, beáll ugyanarra a szintre csak kevesebb autóval. Max másfele, vagy más járművel mennek.
Persze, hogy én is fel
Persze, hogy én is fel tudok sorolni 20 mondvacsinált mutatót, mely azt mutatja, hogy ez mennyivel jobb, de akkor még számolgassuk, hogy a megnövekedett emisszió egészségi hatásainak kompenzációja mennyibe kerül a TB-nek, és ezt lehet a végtelenségig sorolni...
A lényeg, hogy ez nem megoldás semmire, csak egy újabb populista intézkedés, ami messze elkerüli a tényleges megoldás környékét is.
DON'T PANIC!
De a te bemondásodat
De a te bemondásodat fogadjuk el igaznak.
Én jobban hiszek egy Vitézi típusú embernek, akiről lehet tudni hátterét, honnan jött, mit tett le az asztalra eddig. Ha más nem a BKV-n átvert, a VEKE által kidolgozott éjszakai buszos rendszer alátámasztja.
Minimális befektetéssel, jelentős racionalizálással lényegesen jobb lett. Nem volt egy komoly intézkedés (a BKV sem tudta elrontani !!!), az nyereség óriási: működő, használható éjszakai tömegközlekedés Budapesten. Igény volt rá bőven.
Ha tudsz egy ilyet felmutatni, neked is elhiszem, mit beszélsz. De addig érvelned kell!
-
Zsurmi
Nem fog megnőni az
Nem fog megnőni az emisszió. Az, hogy nem fogod az összefüggéseket, még nem ok egy jó javaslat elvetésére.
A körúton most is dugó
A körúton most is dugó van, pedig elméletileg a lámpa az autóknak kedvez.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Viszont vonzóbb lenne egy
Viszont vonzóbb lenne egy olyan villamosjárat, ami nem áll annyit fölöslegesen. Ettől talán az autók száma is csökkenhet a körúton.
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Tehát a szennyező járjon
Tehát a szennyező járjon jól megint.
Tehát megint az járjon jól aki többet használ a közterületből, ráadásul szennyez is. Jaj de nehogy áldozatot kelljen hozni, még a végén többet nyerünk máshol. Még a végén érdemben javítunk a közlekedésen.
Milyen alapon mondod, hogy nem átgondolt?
Amúgy mik azok a komoly intézkedések, mibe kerülnének, ki és miből fizetné, milyen hatása lenne?
-
Zsurmi
Ha az autósok nem tudnak
Ha az autósok nem tudnak menni a lámpa miatt, tehát többet állnak járó motorral mint eddig, abból nem lesz gázmaszkban séta a körúton egy idő után? Ok csúcsforgalomban kb. mindegy, mert úgyis áll a forgalom, de azon kívül félő hogy nem. :(
Valoszinuleg lesz olyan
Valoszinuleg lesz olyan sebesseg tovabbra is, amivel meg lehet lovagolni a zold hullamot. Mar alig varom, hogy kikeruljenek a 18,5 km/h-as sebessegkorlatozo tablak... :-)
a titok nyitja amúgy
a titok nyitja amúgy tényleg az egyenletes, de kis sebesség lehet, mert gondolj bele, bringásként a városban mész átlag 30-cal, egyenletesen, mégis gyorsabban, mint a folyamatosan gyorsító és lassító autók.
Ne várd!, mert lehet az
Ne várd!, mert lehet az első ilyen tábla észlelése után, megkapod az első bringás gyorshajtásos csekkedet. ami már azért tényleg cink.
__________________________________________
Ezüst Mali Ironman, piros Vuelta felni.
Fekete bukó, kétoldalt szürke(?) csíkkal. A megtévesztésig hasonlítok egy bringásra.:D
Viccnek szantam... Mondjuk
Viccnek szantam...
Mondjuk nekem a mozgo atlagom kb. ennyi, ugyhogy annyira nem kene felnem. :)
Masreszt viszont, ha a zold hullamhoz szukseges sebesseget irjak oda, azt nagyon tul kell lepni, ha nem akarsz a kovetkezo lampanal allni.
Nem lesz. Olvastál a
Nem lesz. Olvastál a forgalomelpárolgásról*?
Nézz utána a szakirodalomban.
(*Forgalomelpárolgás – tanulmányokban kimutatott jelenség, mely szerint a gépjármûvek kitiltása bizonyos utcákról a forgalom egy részét nem csak eltéríti, hanem teljesen kiiktatja.)
Szerintem itt is ez lenne.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
A forgalom elpárolgása a
A forgalom elpárolgása a nagykörtéről?
Hova???
Én egyébként nagyon bírnám, de remélni sem merem.
Peldaul a surubben jaro es
Peldaul a surubben jaro es gyorsabban halado villamosokra. Es ha kevesebb az auto, akkor meg bringara is akar.
Ha a BKV tobb helyen gyorsul es kenyelmesedik (ezert is lenne jo pl. a fonodo villamos, amit a II. kerulet nem annyira akar sajna), akkor sok embernek lesz kedvezobb a havi 10k-s berlet ar, mint havi 50-80k-s benzin+parkolasi osszeg (es akkor meg az auto ara es karbantartasa meg sincs emlitve), csak mert idoben ugyanannyi, es akkor mar hajra kenyelem.
Raadasul mar a megallokban sem fujhatjak elvileg a fustot az ember kepebe.
Szerintem az irany jo, de nyilvan bele telik kis idobe, mire ezt tomegesen belatjak az emberek, es mire erezheto lesz a kedvezo hatas.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Most nem azért, de a havi
Most nem azért, de a havi 10K-s bérlet jelen pillanatban is csábítóbb mint az 50-80K-s benzin plusz parkolás. Ez kicsit túlzóan sok pénz. Ennyiből 130 liter benzint veszek (cirka 50 rugó sincs), amiből 8 literes fogyasztás mellett is simán és vígan elmegyek 1600-1700km-et. Ennyit max az megy aki vidékről jár be Budapestre, vagy vidékről másik vidéki városba, ami minket nem érint. Viszont egy vidéki, aki kocsival jár ide dolgozni, nem fogja lerakni a kocsit, csak mert a villamos 5 perccel hamarabb ér végig az útvonalán.
Szóval ez az 50 rongyos benzin rohadt sok. Egy átlag budapesti, peremkerületből belvárosba is kijön 15 ezerből kb.
15000 forintbol barati aron
15000 forintbol barati aron szamolva a benzint (350/liter) es a fogyasztast (7 lityi) kijon kb. 600km. Szamoljunk csak 20 munkanappal (ez is barati), igy eleg napi 30km-re. Peremkerulet pipalva, de ehhez 3x szamoltunk barati arakkal, szoval legyen inkabb 20, az a 15.
Ez eddig 2 havi berlet, es meg mindenhol ingyen parkoltal, nincs amortizacios koltseg (ezt en nem szamoltam bele fent, de akkor ha ilyen szigoruan szamolunk, akkor tegyuk hozza), nincs benne az auto ara vagy a hitel torleszto.
Es persze sehova se mentel munkanapokon melo elott/utan, se hetvegen, csak peremkeruletbol melohelyre es haza, de ezt most hagyjuk, torekedjunk a munkaba jarasra.
A 80-k-s osszeget nem en talaltam ki, forumokon sirtak anno a parkolasi dijak emelesenel meg a benzinar emelkedesnel, hogy ennyiket koltenek, de persze nyilvan nem mindenki, ezert batorkodtam 50k-ig lehuzni a skalat. Nyilvan van akinek kijon 40k-bol, sot, aki 1.5km-re lakik a melohelyetol (pl. http://autozz.blog.hu/2011/02/21/az_automat_kokemeny_tapasztalatra_csere...), annak mukodik a 15k-s keplet is. De az meg nem normalis, hogy napi szinten autoba ul.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nem igazán hiszek abban,
Nem igazán hiszek abban, hogy ha jobb lesz a bkv, akkor vonzóbbá válik az autósok számára.
Én is majd' meghülyülök a bkv-n, most lassan 2 hete beteg vagyok, bringa pihen. Épp a múltkor gondolkoztam, hogy olyan nagy a különbség a 3 közlekedési forma közt, hogy nagyon nehéz átszokni (mindegyiknek van előnye és hátránya is, csak más és más). Nem hiszem, hogy lehet olyan vonzó tömegközlekedést csinálni, amire az autót vagy a bringát preferáló személy azt mondaná, hogy kényelmesebb és jobb, mint a kedvenc járgánya. Járműváltásra csak nevelni vagy kényszeríteni lehet (anyagiakkal, forgalomszervezéssel pl.). Azt is fokozatosan, ahogy bringára is úgy szokik rá az ember, hogy eleinte keveset, meg csak jó időben, aztán egyre többet, végül már -10ben is.
Szóval ha át is ülnek az emberek mondjuk autóból bkv-ra, az nem azért lesz, mert a bkv javul (reméljük javul), hanem mert az autó egyre elviselhetetlenebb (egyre több a hátránya, és egyre kevesebb az előnye).
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
"Én is majd' meghülyülök
"Én is majd' meghülyülök a bkv-n, most lassan 2 hete beteg vagyok, bringa pihen."
Na ezért se szeretek BKV-zni. Amúgy betegeskedő vagyok. Idén alig-alig tömegközlekedtem, lekopogom, ezen a télen semmit se kaptam el.
még a végén kiderül,
még a végén kiderül, hogy a betegen bkvzó biciklistáktól van ennyi autó pesten :D
:F Persze nem bringán
:F
Persze nem bringán fáztam meg, de gondoltam hamár beteg vagyok, bedobom a bacikat a közösbe.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Nem lesz emiatt emisszió
Nem lesz emiatt emisszió növekedés, miért is lenne? A körúton a dugó folyamatos, teljesen mindegy, hogy 90 mp-ként kapnak 60 mp zöldet, vagy 60 mp-ként 40 mp zöldet. A zöldhullám pedig attól még létezni fog, de az eddigiekhez hasonlóan, nem tudják majd kihasználni, a dugó miatt.
Hát azért nem
Hát azért nem állítanám, hogy folyamatos a dugó, mert az azért nagyon csúnya lenne. Korán sem ugyanolyan a forgalom reggel 8-kor, 10-kor, 12-kor...
DON'T PANIC!
Sajnos a Baross utca ->
Sajnos a Baross utca -> Blaha irányban gyakran még szombaton is dugó van, míg a Vas utca -> Blaha részen ált sokkal kisebb, ui. az a rész az Astoriánál dugul be.
Alig bírtam összerakni
Alig bírtam összerakni teleportálásod. :)
~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~
Solo la AS Roma per sempre!
Vigyázz Mátyás, mert
Vigyázz Mátyás, mert utólérlek a SportyPalon! :D
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
A bronz is szépen csillog.
A bronz is szépen csillog.
De gondolkodtam már azon, hogy esetleg Budaörs túlvégén állok meg a kocsival, hogy legyen még napi 2x6 - 2x8 kilométerem, akkor akár még ebben az évben megtarthatom a dobogó második helyét :-)
Laca62-t is megpróbálod befogni?
Haladjunk csak szép
Haladjunk csak szép sorjában... :D
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Mindenesetre a 30 kmh/h, val
Mindenesetre a 30 kmh/h, val már közelítünk a jó irányba. Nem kell várakozni a lálmpánál az autósoknak, hanem 30-al kell menniük. Én is ezt szoktam tenni ha a városban autózom, az átlagsebesség így is valami 25 km/h.
Jó persze van ahol felgyorsítok, de nem ott ahol 30 múlva megint meg kell állnom.
Igen, ez a 30 ez szép
Igen, ez a 30 ez szép álom, de rengeteg tanulmány készült már erről. Nem tud minden autó folyamatosan ilyen tempóval menni. Bejön a hullám effektus. Elég ha elől valaki lassít valami miatt egy picit, elég 25-re, lassan mögötte is fékezni kezdenek, és 10-15 autóval hátrébb már meg kel szinte állni. Majd ha robotok vezérlik a kocsikat, akkor ez működni fog, addig meg vagy csökken az autók száma, vagy lesznek időről időre a semmiből kialakuló dugók :)
Már hogyne tudna bármelyik
Már hogyne tudna bármelyik autó 30-cal menni? A sebességfokozatok közt van akkora átfedés, hogy meg lehet találni az ideális 30-as fokozatot.
A hullám effektus elsősorban egy legenda a dugók "magyarázatára". Ha 30-as sebességnél működik ilyesféle effektus, akkor 50-es sebességnél még erősebb lenne, sőt, lehet hogy nem is lehetne 50-el menni. Ugyanis ez az effektus az autók besűrűsödése, a követési távolságok csökkenése miatt jön létre. Egyébként, ha valaki csak ideiglenesen lassít, annak a hatásai egyre csökkennek, attól függően hanyadik járművet nézzük az őt követő sorban.
Ezért tartok városban
Ezért tartok városban alacsony tempónál 2-3 autónyi követési távolságot. (Amiért intelligens autóstársaim természetesen hülyének néznek) Ezzel ugyanis megoldható hogy ne kelljen gyorsítgatnom, lassítgatnom.
Amúgy szerintem nemzetünk nem épp kimelkedő a vezetéstechnika területén. Autópályán mindenki tötyörög (ez legalább környezetbarát) városban padlógáz-padlófék, tavaly télen(2009) amikor a nagy havazás alatt jöttem át Ausztriából meg feltűnt, hogy a határ után ugyanolyan körülmények között minedenki szorosan a seggemben jött. Ha kereszbeállt volna egy autó, tuti összemegy vagy 20 ember. A határ túloldalán képben voltak a féktávval kapcsolatban.
a különbség 89. Ez előtt
a különbség 89. Ez előtt itthon szinte senkinek nem volt autója. utána hirtelen mindenkinek.
Én is hasonlóan
Én is hasonlóan közlekedek. Le is szoktak villogni, akik sietnek a sor végére ácsorogni.
Este rakok fel videót,
Este rakok fel videót, Egér út, zöldhullám.
Jó látni, hogy valaki
Jó látni, hogy valaki tényleg rendbe akarja szedni a tömegközlekedést! :)