Nemrég fejezték be a Dinnyés-Agárdi, tó mellett futó kerékpárutat, felkerült az utolsó réteg aszfalt is.

Hogy ne mindig csak a rosszat írjuk: ez a kerékpárút
- szép helyen, a tó mellett fut
- alig van rajta kereszteződés
- egyszer sem megy át egyik oldalról a másikra
- elég széles
- kiváló minőségű, tükörsima az aszfalt rajta
- nincs benne sehol Viacolor
- nincs benne sehol Viacolor
és még
- nincs benne sehol Viacolor  tovább »

Tarlós 20 pontja

http://www.origo.hu/itthon/20131106-tarlos-20-pontos-feladatlistat-adott...

Idemásolom:

1. A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni.
2. Jelentős hatást kell elérni a jelzőlámpa programok következetes újratervezésével és programozásával, mert nyilvánvaló, hogy korábban (1994 előtt) még jól működő rendszereket vertek szét.
3. Felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan, vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot.
4. Forgalomtechnikai szempontból átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat.  tovább »

Nem tudom olvassa-e valaki, akinek volt köze hozzá, de itt szeretném megköszönni, hogy végre eltűntek a Szent Gellért térről a nyomógombok (amelyekkel zöldet lehetett alázatosan kérni a kerékpárút forgalmának).

A kerékpárosok diszkriminációjának egyik jelképe volt a nyomógomb, soha többé ne lássuk itt.

Biztos jel a kerékpárút használhatatlanságáról

Kb. egy hónapja részt vettem egy kerékpártúrán Kecskemétről Izsákra.

Az 52-es út mellett régóta vezet egy kerékpárút, így értelemszerűen ezt választottuk. Hiba volt. Ez a kerékpárút hasonlít a Dinnyésnél (Velencei-tó) vagy a Szentendrétől délre található (gáton) testvérére.

Ami közös bennük: a burkolat olyan mértékben ráz, hogy komfortosan maximum lágy rugózásra állított összteleszkópos montival lehet rajta végiggurulni.  tovább »

Biztosan én vagyok figyelmetlen, és olyat kérdezek, ami éppencsak hogy ki nem üti a szememet.

De a kérdés: melyik nap lesz a Critical Mass?

A banneren áprilisi dátum van.

A Tudnivalók a felvonulásról / Mikor, hol, mettől, meddig? fejezetben csak óra:perc van, dátum ott nincs egyáltalán.

Esetleg érdemes lehet valamelyik helyen a dátumot is publikálni, bár biztosan kideríthető, csak nekem nem sikerült.

A kerékpárút költségvetése

Talán sokan tudjátok közületek, hogy a Velencei-tó északi részén is kerékpárút épül. A déli részen Gárdonyban és Agárdon már megvalósították a tervezők (akik biciklizni tán sosem bicikliztek) a biztonságos és európai biciklis infrastruktúrát: itt a járdán kell biciklizni a viacoloron, és természetesen időnként át kell menni egyik oldalról a másikra a masszív forgalomban. Aki itt fórumozik, annak úgyis van fogalma erről, és szerintem sokan jönnének közülük csákánnyal ha meghirdetnék, hogy társadalmi munkában el lehet takarítani ezt a szégyent.

De!

Sajnos nincs vége!  tovább »

Biztosan sokan láttátok már, hogy a "Helyben vedd meg" akcióhoz, amely a Kerékpárosklub kampánya, csatlakozott a Párkocka.hu rajzolóinak csapata.

Ezek a karikatúrák születtek eddig:
http://parkocka.hu/helyben-vedd-meg/

Egyik jobb mint a másik. Jó szórakozást!

Építettem ma egy kis biciklis tanulópályát a gyerekeknek, és nagyon tetszett nekik. Meg nekem is.

A legösszetettebb pályát írom le: egy hálóból (szák?) ki kell venni egy labdát, ráhajtani egy pallóra, az átbillen, utána szlalomozni 4 bólya között, a végén szűk helyen megfordulni, visszafelé szintén szlalom majd egy "ugrató" (nem billen át, mint a palló), végül a labdát vissza kell tenni a hálóba.  tovább »

http://index.hu/belfold/budapest/2011/02/22/old_a_kozutat_vagy_kialts_du...

Ott nem, de mondjuk a Nagykörúton hamarosan csökkenhet a tervezett lámpaidő-változtatás miatt.

Az nem a fonódó villamosok miatt van. A 90 másodperc helyetti 60 másodperces lámpaciklust a budai fonódó villamosoktól függetlenül vezetjük be végig a Nagykörúton. A lényeg, hogy a Petőfi hídnál, a Blaha Lujza térnél a 6-os villamosnak ne kelljen tétlenül várakoznia 30 másodpercet feleslegesen, miután már az utasok fel- és leszálltak. Ez valóban nem egy autósbarát intézkedés, de valójában itt sem csökken a közúti kapacitás.

Csak gyakrabban kell az autósoknak megállni.  tovább »