Kb. egy hónapja részt vettem egy kerékpártúrán Kecskemétről Izsákra.

Az 52-es út mellett régóta vezet egy kerékpárút, így értelemszerűen ezt választottuk. Hiba volt. Ez a kerékpárút hasonlít a Dinnyésnél (Velencei-tó) vagy a Szentendrétől délre található (gáton) testvérére.

Ami közös bennük: a burkolat olyan mértékben ráz, hogy komfortosan maximum lágy rugózásra állított összteleszkópos montival lehet rajta végiggurulni.

Honnan ismerhető fel a használhatatlan bicikliút? A mellette kitaposott földsávról. Remélem a képeken látszik. Tehát akiket a sors azzal vert meg, hogy ezt a kerékpárutat kell használniuk - egészen idős emberek is jöttek szembe - azok kénytelenek voltak kitaposni maguknak egy ösvényt, párhuzamosan az immár teljesen használhatatlan kerékpárúttal. Más választásuk nincs, hiszen ez egy kitáblázott kerékpárút, használata kötelező.

Ami a legnagyobb baj ezzel: a helyi döntéshozó erőknek valószínűleg fogalma sincs róla, hogy ez nem jó. Autóból nézve tökéletesnek tűnik. Míg ha a polgármesteri hivatalba reggel befelé tartva autónk elkap egy kátyút, akkor odafigyelünk az út felújítására, addig erre a kerékpárútra soha senki nem fog odafigyelni. A biciklisek hisztériájának tartják, hogy nem jó nekik.

De tisztelt döntéshozók, figyelem: az a kis 10 centi széles ösvény, az ott azt jelzi, hogy az egész használhatatlan. Rossz. Szemét. Le kellene zárnia az önkormányzatnak, és az összes kerékpárút táblát begyűjteni. Arcátlanság, hogy ezek a táblák kint lehetnek. Még nagyobb arcátlanság, hogy a párhuzamos utat a kerékpárosok nem használhatják.

CsatolmányMéret
IMG_0669.JPG145.26 kB
IMG_0670.JPG138.27 kB
IMG_0671.JPG127.38 kB
Biztos jel a kerékpárút használhatatlanságárólBiztos jel a kerékpárút használhatatlanságárólBiztos jel a kerékpárút használhatatlanságáról

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
err képe

Es hany ilyen van... A

Es hany ilyen van...

A minosegen tul azt is ketlem, hogy a szelessege barmilyen szabvanynak is megfelelne. Foleg, hogy ranezesre ez egy ketiranyu retek...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

2
vaandor képe

"kétirányú retek" A

"kétirányú retek" A kétirányúság lakotton kívül nem ördögtől való, csak valóban, szélesség is kéne hozzá - meg útminőség.

Az (eredeti) szélességét így a képekből 130-150 közé saccolnám, ami megfelelő szegélyezéssel és jó aszfalttal még talán tűrhető lenne. Persze azt csak tippelem, hogy a bal oldalon mennyit lehetne előkaparni a fű alól.
De természetesen egy felújítást a szabványokat figyelembe véve kéne végezni!

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

3
Fly képe

Ez használhatatlan? Pár

Ez használhatatlan? Pár éve a Komárom (Szőny) felől Almásfüzitő felé vezető kerékpárút a várost elhagyva a szó legszorosabb értelmében járhatatlan volt (ma nem tudom, mi a helyzet arra). Ez ahhoz képest tükörsima...
(ott tört el alattam egy Szputnyik váz)

4
CsImre képe

Mi a baj ezzel a

Mi a baj ezzel a bicikliúttal? Biztonságos, európai megoldás, a biciklisek pedig boldogok, hogy bicikliúton haladhatnak, sőt, ragaszkodnak hozzá. Komolytalan vagy, ne is haragudj. Neked is örülnöd kéne.
:):P

CSI

5
monster képe

Egy max. sebesség 10

Egy max. sebesség 10 km/óra tábla kéne oda és kész. Meg trafipaxozás néhanapján.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

6
Shag_Beckur képe

"Míg ha a polgármesteri

"Míg ha a polgármesteri hivatalba reggel befelé tartva autónk elkap egy kátyút, akkor odafigyelünk az út felújítására..."

Őőő, te nem olvastad a KRESZ módosítási javaslatot? A 4-5 számjegyű főutakra 70-es korlátot akarnak bevezetni, mert szar az összes. Sajnos nem csak azok.

Vagy arra sose jár polgármester? Vagy csak nincs rá pénz?

7
Frenki képe

Nem tudom mit várnak a

Nem tudom mit várnak a 70-es tábláktól emberfej méretű kátyúkkal, az 30-nál is hazavágja a felnit.....
Elő kellene venni már a töri könyveket, hogy csinálták anno a nácik.
Mert hogy van már nekünk is válságunk, meg egy rakás munkanélkülink, de az istennek se látnám hogy rájönnénk, hogy kell ebből autobahnt építeni....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

8
feb képe

Szerintem ennél a rómaiak

Szerintem ennél a rómaiak is jobb utakat csináltak.

No persze felmerülhet a kérdés, hogy mit adtak nekünk a rómaiak?

9
Frenki képe

A gazdasági párhuzam miatt

A gazdasági párhuzam miatt hoztam a nácikat.A rómaiaknak az útépítős korszakukban nem voltak gazdasági gondjaik.
A megoldást úgy hívják:közmunkaprogram.Hitleréknél ezt a Hitelrjugendtől, a Wermacht utász alakulatáig mindenki csinálta, többek között a rengeteg munkanélküli is akik munkát kaptak az akkor megalapított Kraftfahrstraße alkalmazottaiként.Nem tudom a program nevét, de lehet hogy nem is volt.
Amerikában úgy hívták:New Deal, az atyja John Maynard Keynes, volt kivitelezője Franklin D. Roosewelt volt és az érzékenyebbek kedvéért talán jobb lett volna nem náci példát hozni, de a németeknél akkoriban tényleg katasztrófa sújtotta terület volt az ország gazdasági értelemben is.
Azért tanulságos, a weimari köztársaság idején kezdik el, de 1935-ig csak 108 km lett megépítve.1935-től 1940 ig 3736km-re nőtt.1950 ben 2128!km a hossz, 1955-ben 2187 km! 2X5 év, döntse el mindenki,pedig 1950-ben a lebombázott szakaszoknál javítási munkák voltak első sorban, nem új szakaszok kitűzési,tervezési, és építési munkái.
Lehet nem csak a 4 órás idő töltő fűkaszáló utcasöprögető közmunka program működhetne.A képzetlen munkaerő túlsúlya miatt sokan örülnének sztem értelmes tevékenységnek értelmes pénzért.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

10
asztalosgabor képe

Nekem úgy tűnik, hogy a

Nekem úgy tűnik, hogy a beton a bringaút alapja helyett a tanácselnök házának alapjába került 30 éve.

11
feb képe

30 éves lenne ez a

30 éves lenne ez a tákolmány? Kizártnak tartom.

12
asztalosgabor képe

Lehet hogy régebbi.

Lehet hogy régebbi.

13
Balu kapitany képe

Úgy öt-hat éve jártam

Úgy öt-hat éve jártam erre (akkor is voltak gyalázatos szakaszok, de ösvény csak néhol), pár méter bohóckodás után mentem is fel az útra . Akkor még esem én, sem az autósok nem tudták, hogy ez tilos, a kamionoknál szükség szerint lehúzódtam, így gond nélkül teltek a kilométerek.

14
Zoltán-san képe

Autóból nézve tényleg

Autóból nézve tényleg nem tűnne használhatatlannak, de elhiszem hogy így van. A fényképek alapján sem tűnik ennek. Nem lehetséges hogy véletlenül a legjobb állapotú részek lettek lefotózva?

15
KésmárkiM képe

Ezt ki kell próbálni. Az

Ezt ki kell próbálni. Az élmény garantált. Mondom: nem véletlen az az ösvény ott mellette.