A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 2011 februárjában Kerékpáros Közlekedésbiztonsági Napot tartott.
Itt felkérést kapott a Magyar Kerékpárosklub is szakmai előadásra.
Ezennel nem szubjektív véleményünket fejtettük ki, hanem alapos felkészülés után a hivatalos, hozzáférhető adatokat (OKA, KSH) gyűjtöttük össze elemeztük.
A kutatási anyagunk:
Kerékpáros forgalmi és baleseti statisztikák elemzése
http://kerekparosklub.hu/baleset-elemzes
Prezentációnk:
MK_balesetek_forgalomnagysag2010_LJ
Szakmai ötletbörze a biciklivel közlekedők biztonságáért
Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkár nyilatkozik 2011. febr. 23. reggel>>
Korábbi cikkünk, meghívó a rendezvényre
A statiksztikai vizsgálat elkészítését köszönjük Vásárhelyi Gábornak, a fotókat és a filmet Baki Ádámnak, Csüllög Iminek. Az elemzés elkészítésben a Közlekedési Munkacsoport tagjai vettek részt konzulensként.













Korrekt
Korrekt prezentáció.
Milyenek voltak a reakciók?
Bár nyilván nem lehet
Bár nyilván nem lehet objektív választ adni, de engem is érdekelne. Mennyi idő alatt ment le az előadás?
Remélem nem merült fel a döntéshozókban a sisakosítás. Koppenhágában nemrég volt egy félresikerült kampány ezügyben.
mindenkinek 20 perce volt
mindenkinek 20 perce volt előadni, az egész majd' 5-iga tartott. Szinte egyöntetűen pozitív volt a témához való viszonyuk a résztvevőknek, kivéve a hatóságét, erről külön írtam (http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110226/hogy-viszonyul-nemzeti-koz...). Egyre többen gondolkodnak a kerékpáros közlekedésről hasonló módon, mint mi, kezd ciki lenni erről a régebben szokásos módon nyilatkozni.
László János
www.kerekparosklub.hu
Megnéztétek a
Megnéztétek a prezentációt? Ez azért többet ér egy hozzászólásnál! Ilyenek vannak benne: Budapesten a kerékpáros forgalom hatalmas léptekkel nő,vagy hogy nem is olyan drámai a baleseti helyzet, meg hogy ahogy nő a kerékpárosok száma, úgy csökken a súlyos baleseteké. Meg az is, hogy viszont nagyon magas az ittas bringások száma!
Szóval ezekről igazán érdemes lenne beszélgetni! Nem?
László János
www.kerekparosklub.hu
Ez nem a konferencia
Ez nem a konferencia résztvevőinek szól elsősorban? Az itteni közösséget szerintem inkább az érdekli,milyen voltak a reakciók a nem kerékpározó,de a kerékpárosnak mi tudjuk mi a jó álláspontú szakértőktől.
A prezentáció pedig nyilván jól összerakott, ez megszokott és el is várt minőség az MK-tól.
Azonban,amíg a közlekedés gyengébb résztvevője nincs kiemelten védve, nincs használható infra,tiszta szabályozás addig az egész alapját képező adatok nem megbízhatóak. Úgy volt-e a kerékpáros balesetokozó,amiben ő lehet a baleset egyik sérültje,hogy valóban veszélyesen közlekedve okozott balesetet,vagy egy szabálytalanul kialakított kerékpárút átvezetésében nyeregben maradva elgázolták?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
János! A 25. diádon lévő
János!
A 25. diádon lévő fényképen a Margit krt-n tényleg van bringával behajtani tilos tábla? Hát csak erre lehet menni az új irodátokba! Ma is arra mentem, persze nem néztem, hogy van-e behajtani tilos.
Az valami photoshop, ugye?
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Érdekes olvasmány a
Érdekes olvasmány a kerekparozz.hu-n a többi előadás is. Remélem a valóságban kicsivel jobb volt a helyzet, mint ami néhány pdf-ből látszik. Viszont tanulságos a Metróber megállapítása, ami szerint a budapesti kerékpáros balesetek kb 70%-a elszeparált kerékpárúton történik. Itt hiányzik nagyon egy adat arról, hogy a kerékpáros forgalom hány %-a is folyik ilyen infrán, (vélhetően jóval kevesebb, mint 70), és máris meglenne a napnál is világosabb bizonyíték arra, hogy városban a hermetikusan elválasztott infra veszélyesebb, mint a semmi. Hasonlóan érdeles Orosz Gyula (KKK) térképét a budapesti baleseti gócpontokról, rávetíteni a kerékpárutas térképre, szinte "tökéletes" az egybeesés (miközben a kerékpárosokkal teli, de infra nélküli nagykörút, üres). Egyébként néhány anyagból az évek óta hasonló, autós hivatalnoki mellébeszélés szűrődik le, ahol a fenti problémákra is például a kerékpárút kereszteződések jobb fenntartásában látják az egyetlen megoldást. Legközelebb esetleg be lehetne dobni többféle információt is (külterületi/ vidéki és a nagyvárosi eltérő prioritásokat, utóbbi helyen a kerékpárosok fontos forgalomcsillapító, vagy munkamegosztást megváltoztató hatását, vagy tanulságos lenne egy statisztika a gyorshajtó gépjárművekkel, kerékpárutas/nem kerékpárutas úton). Ezek mellett persze gratulálok az előadáshoz!
EZ A
EZ A DURVA:
http://kerekparozz.hu/uploads/docs//1_2/1_2_2/1_2_2_1/1_2_2_1_1/5_HL_Ker...
A lényeg lustáknak: "A
A lényeg lustáknak:
"A gépjármű forgalomtól különválasztott, önálló kerékpárúton vagy gyalog-kerékpárúton kerékpározás biztonságosabb, mint az útpálya szélén."
Holnapy László
vezető-főtanácsos
főosztályvezető-helyettes
NKH Központ
Másodfokú Hatósági Főosztály
holnapy.laszlo@nkh.gov.hu
A szép, hogy ezt a mondatot
A szép, hogy ezt a mondatot közvetlenül a Metróber előadása után volt képes kimondani, amelyik csak ezt cáfoló számokkal volt tele!
László János
www.kerekparosklub.hu
Ez viszont
Ez viszont tetszik:
Kerékpárosok sebességének mérése:
http://kerekparozz.hu/uploads/docs//1_2/1_2_2/1_2_2_1/1_2_2_1_1/10_SzB_K...
Kiderült hogy a Békéscsa megyeiek sokkal lassabbak a mokány pöstieknél. :-)
és ehhez vedd hozzá, hogy
és ehhez vedd hozzá, hogy tavaly 29%-ot hoztak ki ott balesetokozónak, Budapesten meg 6,9-et.
Hogy csinálhatták beleszáguldottak tízzel egy szabálytalanul kialakított kerékpárút átvezetésbe?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Egy picsa szűk járdán
Egy picsa szűk járdán (gyalog- és kerékpárúton, ami ugyanaz) 10-15-tel haladó biciklisek lesznek a közép szemében a 40-50-nel száguldó őrült biciklisek. Szegeden már van bizottsági tag, aki rendszámmal zabolázná őket. Egyelőre sejtelmes csönd honol.
CSI