Azért, hogy a bicikliseknek kedveskedjenek egy újabb bicikliúttal (v. gyalog- és kerékpárúttal?). A Szép utca így félkopár lett. Makón az uniós források kiszipolyozása, és elfolyatása olyan kifinomult szintre jutott, hogy már szinte minden jelentéktelen mellékutcában sikerült a növényzetet kiirtani lebetonozás/kövezés céljából.
Miután a biciklis közlekedés lassan tragikomédiába fullad a Dél-Alföld e szellemi posványában, megérdemelten kapta Makó a „kerékpárosbarát” címet. Szegediként arra járva külön megjegyeztük, hogy a Szép utca tényleg milyen szép, és azt találgattuk, hogy vajon mit fognak szétbarmolni a tök fölösleges, sőt, káros bicikliút miatt. A virágzó fasor lett a válasz. Az itt ébredő, majd leölt élőlények követték a Vásárhelyi utca nem pótolt fasorát, vagy a Kálvária utca egykor volt növényeit, melyek szintén a szegregálós lázálom áldozatai lettek. Egy elavult, 40 éves szemléletmód dilettáns szolgáiként életrevaló, ám nem túl fejlett kullancsként szívogatják az unió vérét, miközben a város közlekedése egy tragikomédia, ahol a kínos csöndben nem is tudja az ember, hogy sírjon, vagy röhögjön. Mindenesetre sajnálom a makóiakat.
Mi folyik a hagyma fővárosában? Tavalyi beszámoló:
http://szegedbicaj.blog.hu/2010/07/08/mako_es_a_kerekparosbarat
És a fasor elmúlásáról szóló írás a Délmagyaron:
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/ronda_lett_a_makoi_szep_utca/2212519/
CSI
(Montázs: atomboy)













Uhh az a fotó az nagyon üt
Uhh az a fotó az nagyon üt :(
Rossz érzés, hogy ebből megint csak annyi marad majd az emberek fejében, hogy a biciklisek miatt.
Remélem eljut hozzájuk valahogy, hogy mi ilyesmit nem akartunk, amiért mi küzdünk ahhoz elég egy kis sárga festék is.
remélem, a kivágott
remélem, a kivágott faanyag a döntéshozók koporsójához kellett.
nem tudom meddig mehet még
nem tudom meddig mehet még ez...:(
az MK nem tervez valamit tenni? vagy ez konfliktus forrás lenne, amit már nem vállal az előkelőség? oldja meg a helyi bringás, mi?
---------------------------------------------------
Dr Gyulai - Zsigerbeszéd (sorozat)
Jogos kerdes. Mar rohadtul
Jogos kerdes. Mar rohadtul unom az MK jambor reakcioit...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Felhívtam Jánost. Az MK
Felhívtam Jánost. Az MK nagyon nyomja a hivatalos vonalat, de ott lassú a hatás. Feldobtam hogy bulvárban menjünk rá erre, ilyen Fókusz/Aktív szinten. megpróbálok írni egy maximálisan hatásvadász közleményt, aztán meglátjuk rákapnak e... Szerintem amíg a hivatali szokás normalizálódik, el kell érni hogy az ilyet tervező polgármester nagyon nagyon égjen a városában hogy mit tett. Erre a bulvár tűnik jó eszköznek...
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Igen, sajnos nalunk inkabb
Igen, sajnos nalunk inkabb bulvarral lehet elerni valamit, nem hozzaerto civil velemenyekkel. :/
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Az orosházi kerékpárúton
Az orosházi kerékpárúton kilenc baleset volt az átadás óta. Gyakorlatilag senkit nem érdekel,legfőképp a városvezetést. Azóta elkészült egy 20-as,nulla forgalmú utcában a járda helyén a térköves gyalog-kerékpárút. A szegedbicajos cikket szó szerint átvette a helyi MSZP-s pártlap. Pártpolitikai célból használták fel,miközben valószínűleg ellenkező esetben ugyanolyan vackot csináltak volna.
Nem tudom ezekben a városokban mit lehet kezdeni. Az emberek ott nem lázonganak,hanem mennek a kijelölt vackokon.
A helyi média és a rendőrség támogatásával meg jönnek az ilyen cikkek:
http://oroscafe.hu/2010/11/12/le-kell-szallni-a-biciklirol/cikk/vagikata
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igazi mérnöki
Igazi mérnöki szemlélet...
Mire gondolsz? Jól
Mire gondolsz?
Jól fogalmazd meg mert mérnökként talán még jobban utálom az értelmetlen dolgokat mint mások és ez extra értelmetlennek tűnik itt :-D
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Hát az igazi "modernista"
Hát az igazi "modernista" technokrata szakbarbárságot, ami az ilyen fejlesztésekben meglátszik. Semmi környezettudat, semmi szépérzék, semmi hatástanulmány.
Sajnálom, hogy csalódást
Sajnálom, hogy csalódást kell okoznom, de ez általában nem a mérnők hozzáállás eredménye :-) Ez inkább a bürokrácia eldönt valamit és mindenki csinálja azt az ő parancsa szerint :)
Ezt tudja kihozni belőle egy mérnők ha akarja: http://www.greenroofs.com/projects/pview.php?id=509 :-D
(btw én egy bringautat nem neveznék hatalmas modernista technokrata dolognak :-D)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Vannak persze a kreatív
Vannak persze a kreatív tervezők, meg jóval többen a bénábbnál bénább "mérnökök", akik átcsúsztak minden vizsgán kettessel és a 40 éve elavult tananyagokat használják, mint modern szemléletet és aztán simán kiadják a vágási utasítást a virágzó fákra.
De mondhatom úgy is, hogy ez a tipikusan a tárgyfüggő (pl autófetisiszta) típus.
Fogadjunk, hogy a makói utcán:
- betoncsíkok között piros macskakővel építik,
- minden csatlakozásnál lesz 4-5 cm padka,
- a házak előtt majd keresztben ráparkolnak,
- a csatlakozó utcákon jönnek a balesetek,
- és a végén jön a statisztika, hogy a kerékpárosok egyre több balesetet okoznak, ideje szigorítani:
- kiteszik a bringatilost, és minden kereszteződésben alárendelik a bringást, hogy a kocsik száguldozhassanak.
(Budapesten ez kevésbé volt feltűnő, mert már 20 éve autópályák vannak a városban, és virágzó fák meg alig.)
Köszönöm, hogy ilyen
Köszönöm, hogy ilyen szépen összekevered az összes mérnököt és mindenkit egy kategóriába sorolsz :-D
Mondd csak, neked mi a foglalkozásod?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
mérnök :) csak vicceltem.
mérnök :)
csak vicceltem. Politikus
Pedig akkor igazán
Pedig akkor igazán láthatnád a környezetedben, hogy nem minden mérnök ilyen :-]
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
az biztos, ha az adott
az biztos, ha az adott útszakaszon kerékpáros fog közlekedni úgy hogy nem a kijelölt helyen közlekedik isten az atyám, hogy ráhúzom a kormányt és azt mondom a rendőröknek, hogy kihajtott elém
Gyonyoru komment. Komolyan hihetetlen, hogy ennyi sotet ember el kicsiny hazankban.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
SZÁNALMAS!!!
SZÁNALMAS!!!
Na most kellene (habár
Na most kellene (habár lehet, hogy már késő) a makói kerékpárosoknak kihelyezni egy (több) szép nagy plakátot az épülő infra környékére, melyben tudatják az illetékesekkel és az arra járókkal, hogy
- a kerékpárosok nem akartak oda semmiféle utat
- tiltakoznak a barbár pusztítás ellen, amit az ő nevükben az akaratuk ellen követtek el
- punkok, ergo nem halnak meg az utakon
- és ha ennek ellenére elkészül, bojkottáni fogják.
És ezt be is kellene tartani. Kíváncsi vagyok, mit szólna az önkormányzat, ha a megépített kerékpárút teljesen üresen, egyetlen kerékpáros nélkül ott állna az út mellett, esetleg szintén egy plakáttal (ilyen volt-ilyen lett)...
Elejére, végére egy-egy
Elejére, végére egy-egy zárva tábla, a kettő közé meg virágládák amik a kivágott fákat hivatottak valamelyest pótolni.
Amúgy a polgármester
Amúgy a polgármester magyarázata a legviccesebb. Mindez a barbár trimbolás azért van, mert így akarják elérni, hogy a fiatalok Makón maradjanak. Az unió meg nyilván nem is sejtené, hogy milyen magasztos célokhoz járul hozzá, ha az uniónak egy kicsit is érdekfeszítő lenne, mire megy el a pénz(ünk).
"Nem vált be az Auróra, váltottunk az Euróra"...
CSI
Azt már azt hiszem,
Azt már azt hiszem, kommentálni sem érdemes. Szerinte az emberek akkor maradnak a városban, ha egy hangulatos és szép, különleges fasort kivágnak és mindent lebetonoznak helyette.
http://youtu.be/K-gq8wzpCYw
http://www.delmagyar.hu/mako_
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/eletveszelyes_kerekparos_csomopontok_...
Egy 2008-as propagandacikk még a nagy építkezések előtt. Ez pedig 2006-ból, ami ellentmond a 2008-asnak. Hiába, akkor még nem kellett a projektnek előágyazni:
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/a_hidegben_is_kerekeznek/136146/
Volt még egy érdekes, ami az építkezések után íródott, hogy a makói biciklisek hülyék, mert nem képesek közlekedni a szép biciklutakon, de azt nem találom.
CSI
Nem írom le a véleményem,
Nem írom le a véleményem, mert kimoderálnák.
Közben meglett a
Közben meglett a történések kronológiája:
http://www.delmagyar.hu/archivum/?kulcsszo=Ker%E9kp%E1r%FAt&csatornaid=7...
És itt a himnusz az új utakról, és az azokat használni nem képes biciklisekről.
http://www.delmagyar.hu/mako_hirek/tovabb_bovul_makon_a_bicikliut-haloza...
CSI
Heh, ez jó: "Az elmúlt
Heh, ez jó:
"Az elmúlt években jórészt pályázatok révén százmilliókat költött bicikliutakra: néhány esztendeje mindössze 3,5 kilométer volt a városban – most 13,7 kilométer."
Woooow! Kemény 10 km bicikliutat sikerült építeni azokból a százmilliókból? Mégis mennyibe kerül 1 km bringaút?
És nem hiszem el, hogy nem tűnik fel nekik, hogy hiába építik ezeket a szarokat, nem használják a bringások! Nincs a városvezetésben egyetlen ember sem, aki megkérdezné, hogy mégis miért nem használják?
Kezdem úgy gondolni, hogy az autópálya-építések után most a bringaútépítésben van a legnagyobb biznisz pénzlenyúlási szempontból...
"Nincs a városvezetésben
"Nincs a városvezetésben egyetlen ember sem, aki megkérdezné, hogy mégis miért nem használják?"
Minek, kiraknak pár bringatilost, aztán kiküldik a rend éber őreit megtorolni...
A linkelt cikk írja, hogy a
A linkelt cikk írja, hogy a párhuzamos utcában már van kerékpárút. Úgyhogy (szerintem, innen messziről nézve) nem okozna túl nagy kényelmetlenséget bojkottálni az épülőt. Akkor bringatilossal, betoncsíkkal, mindennel együtt ott állna teljesen kihaltan a városvezetés legnagyobb örömére...
szánalom :(
szánalom :(