Véget ért a kerékpáros közlekedés kiemelt ellenőrzése, volt sajtótáj, amin ismét részt vettem. Nekem az egészben két fontos dolog jött le: oszladozik a "hülye rendőr, hülye biciklista" sztereotípia, ami jó! És hallhattam egy vezető rendőr szájából újságírói kérdésre, hogy "a KRESZ változásai MÉGSEM okozták a kerékpáros balesetek növekedését, pedig előzetesen ezt várták".
A többit, az összegzést, a mi sajtóanyagunkat az MK honlapon olvashatjátok: http://kerekparosklub.hu/a-kerekparosokat-erinto-orszagos-ellenorzes-sor...












Csak azt sajnálom, hogy a
Csak azt sajnálom, hogy a tévében még mindig úgy beszélnek az eredményekről, mintha valami bűnözők lennénk...
+1
+1
Te az vagy, csomó ideig nem
Te az vagy, csomó ideig nem volt hátsó prizmád!
-----------------------
Fekete-fehér Genesis Element
Sőt, a csengőt le is
Sőt, a csengőt le is vettem a bicajról :D Hátsó prizma is csak azért marad, mert sok idő lenne leszerelni :D
Erről ez jutott eszembe: http://www.youtube.com/watch?v=ALZZx1xmAzg
Ne általánosítsunk
Ne általánosítsunk kérem! :)
--------Dova--------
legfelsőbb fokú bűnöző
Orom olvasni, hogy mar a
Orom olvasni, hogy mar a vezeto rendor is kimondta, alaptalan volt a felelem. Most mar az a bizonyos magas szintu ember vonja vissza a kerekparos terror szoveget, es inkabb erje el, hogy kerekparosbarat legyen a KRESZ. Elso lepes a kerekparutak nemkotelezosege legyen, semmi kivetel.
Viszont az a szuperbringa program egy nagy bullshit. Ennyire ne eroltessek mar a mellenyt meg sisakot.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
+1 És az országutakon is
+1
És az országutakon is szedjék le a bringával behajtani tilos táblákat. Vagy esetleg építsenek alternatív, párhuzamos bicikliutat.
És akkor lehet, hogy nem ilyen élményekkel távoznának a turisták:
http://www.monalbum.fr/GroteFoto-IVWPSMSI.jpg
Jött volna autóval.
Jött volna autóval. Hamarabb itt van, több időt tud itt eltölteni és csak előznie nem szabad azon az útszakaszon...
:DDDDDDDDDDDDDD
:DDDDDDDDDDDDDD
Hamarabb itt van Na és? A
Hamarabb itt van
Na és? A bringatúrának marhára nem ez a lányege. Akkor akár repülővel is jöhetett volna (bár itt eszembe jut egy bizonyos South Park rész)
több időt tud itt eltölteni
Én egy ilyen tábla után, ami azt jelzi, hogy nem látnak szívesen, a lehető legkevesebb időt szeretném itt eltölteni.
Ne etesd a trollt! Csak
Ne etesd a trollt!
Csak pozitívan!
Shag nem igazi troll, nem is
Shag nem igazi troll, nem is válaszolt erre rendesen. Egyelőre még hamar kizökken a trollszerepből, illetve néha nehézkesen talál igazi trollkodó érveket :)
Tudom! De ez a
Tudom! De ez a hozzászólás nagyon is trollkodás, nem kell erősíteni. Ha csak nem szórakoztat téged, mert akkor hajráf!
Szerintem.
Csak pozitívan!
A fontosabb kérdés az,
A fontosabb kérdés az, hogy titeket szórakoztat-e.
Csatlakozom, Shagtől
Csatlakozom, Shagtől minőségibb trollkodást várok.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Csak alkalmazkodom a
Csak alkalmazkodom a hallgatósághoz :)
Az iróniát pedig az i
Az iróniát pedig az i betűnél keresd a lexikonban. :D
Jogos! Csak pozitívan!
Jogos!
Csak pozitívan!
Na de a kivéve célforgalom
Na de a kivéve célforgalom az nem jelent kivételt kerékpár számára?
Eddig en is azt hittem, de a
Eddig en is azt hittem, de a Kreszben ilyet nem talaltam csak spec esetekben (pl. lako-piheno ovezet.)
Amivel osszekevertem az a kiveve engedellyel, de az is csak az altalanos behajtani tilosra vonatkozik.
Amire te gondolsz az
Amire te gondolsz az szerintem a:
(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ..... (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes személy, jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság részére. A (12) bekezdésben meghatározott behajtási tilalom alól az út kezelője felmentést adhat.
rész.
A gondolatolvasas nem er...
A gondolatolvasas nem er... :-)
Miért jelentene? Ha a
Miért jelentene?
Ha a "jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán „Kivéve célforgalom” felirat van, a tilalom nem vonatkozik arra a járműre, melynek úti célja a táblával megjelölt úton vagy övezetben van."
hát, itt egy történetet
hát, itt egy történetet hallottunk (http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110423/az-en-razziam), de az elég paródia volt
Most már legalább -mint megrögzött együttkapcsolhatósági -és prizmabűnöző- nem fogok annyira megijedni, ha rendőrt látok
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Az ellenőrzéshez annyit,
Az ellenőrzéshez annyit, hogy pont ez alatt az idő alatt nem láttam biciklist igazoltató rendőrt, pedig minden nap közlekedek. Valószínűleg azért, mert a rendőrök csakis a kerékpárutakra koncentráltak, és eszükbe nem jutott a forgalmasabb utakon ellenőrizni. Igazából nem hiányoltam.
Ez azért lehetett, mert
Ez azért lehetett, mert "közel 12.000 rendőr ellenőrzött több mint 26.000 kerékpárost" :)
az én napi útvonalam kb.
az én napi útvonalam kb. 50%-a kerékpárút (ráadásul igen forgalmas, budai rakpart) és sem ott, sem máshol nem botlottam igazoltatásba, de még csak nem is láttam. átlag napi 25-30 km megtétele mellett.
12000 rendőr ellenőrzött
12000 rendőr ellenőrzött 26000 bringást. Azaz rendőrönként 2,166666 bringás jut?
Hát nem erőltették meg magukat.
Talán ezért van az, hogy én Budapesten jártomban-keltemben EGYSZER sem találkoztam rendőrrel, pedig mentem reggel, délután és sötétben is.
Vagy csak arról van szó, hogy én szabályosan mentem és ezért nem állítottak meg?
Csak pozitívan!
162 alkohol-szondázás 20
162 alkohol-szondázás 20 perc alatt
Nem egy rekord-kísérletről van szó, csupán a finn rendőrség napi rutinmunkájáról.
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=437
azért ez a kötelező
azért ez a kötelező mérés szuttyogtatás. Nem azért van a rendőrség, hogy vegzáljon, ha egyébként szabályosan és biztonságosan közlekedsz. Bőven elég akkor, ha felmerül a gyanú
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
"Az elsődleges baleseti
"Az elsődleges baleseti adatokat elemezve megállapítható, hogy 2011. április 4-26. napja között 3 kerékpáros vesztette életét közúti közlekedési balesetben. Amennyiben ezen adatokat összehasonlítjuk a 2010. év azonos időszakának adataival (6 kerékpáros) akkor megállapíthatjuk, hogy 50 %-os javulás következett be." (a rendőrségi sajtóközlemény)
Ez ám a statisztika.
S ha az idei 3 közül kettő véletlenül nem hal meg, hanem felépül, akkor 83%-os csökkenés. Kiemelkedően sikeres közlekedésbiztonsági akció.
Viszont ha tavaly nem 6-ot, hanem csak 3-at gázoltak volna halálra ugyanekkor, akkor semmivel nem csökkent volna a halálos balesetek száma, és az egész ellenőrzési kampány sikertelennek lenne tekinthető!
S nem a rendőrséget cikizem: az MK is közölte az 50%-os csökkenést.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
A rendőrségnél még
A rendőrségnél még értem... de azért elvárnám, hogy az MK-nál ne ilyen statisztikákat gyártsanak :S
Még mindig itt van ezekben az a rejtett tartalom hogy az intenzív ellenőrzés következtében haltak meg kevesebben, pedig tökéletesen elfogadható indok lehetne az, hogy mondjuk kevesebb fronthatás következtében kevesebb figyelmetlen közlekedő volt...
Az Mk spöc nem ilyen
Az Mk spöc nem ilyen statisztikákat gyárt! Hogy milyeneket? Semmilyeneket. Viszont elemzünk, pl. ilyeneket: http://kerekparosklub.hu/baleset-elemzes
László János
www.kerekparosklub.hu
Szép anyag. Pár
Szép anyag. Pár észrevétel:
4 időpontra idősort illeszteni annyira nem szerencsés
olyan abszolút számok, mint a biciklis/autós balesetek száma, nem mondanak sokat, pl a biciklivel/autóval közlekedők arányábn érdemes viszgálni
Görbét illeszteni nem lehet bármire, a -metroban is megjelent CTC-s pontdiagram pl egy diffúz ponthalmaz három kiugró ponttal, amiket egy statisztikus jó eséllyel kivenne a ponthalmazból, mint outlier. Nem látom az R2-et, de alighanem 0-hoz közelít. Ennek a km/személy/év dimenziónak sem látom az értelmét. Ez annál alacsonyabb, minél több ember biciklizik (persze van összefüggés a számlálóban lévő kilométerek és a nevezőben lévő személyek közt, de ez csak a mutató bonyolultságát növeli). A magyar adatok szebbek, de ott azt nem értem, hogy mintha idővel csökkenne a kerékpárosok száma
Sajnálom, ha valamit nem olvastam el jól, már félzombi vagyok, és tudom, hogy partvonalról pofázok, ha végeztem a bátaapáti fúrások statisztikáival, remélem, tudok érdemben segíteni ezeknél is, persze csak ha igény van rá
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
A statisztikában az a szép
A statisztikában az a szép hogy azt kommunikálod a sok adatból ami neked épp a legkedvezőbb
mármint dilettánsoknak;
mármint dilettánsoknak; illetve ha te aljas vagy szintén dilettáns vagy. Egyébként egzakt matematika
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
A biztosítási matematika
A biztosítási matematika is egzakt? Az statisztikán alapul, ugye? A gépjárművek kötelező felelősségbiztosítási díjainak kalkulációját megnézném!
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
nincs olyan, hogy
nincs olyan, hogy biztosítási matematika
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
És ők mivel
És ők mivel foglalkoznak:
"Az aktuárius (biztosítási matematikus) képzés elsősorban a biztosító intézetek,
nyugdíjpénztárak számára képez szakembereket."
Azt hittem főleg statisztikával, valószínűségszámítással.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
ők is ugyanazzal a
ők is ugyanazzal a matematikával, adott aspektusból, de ott is ugyanazok a szabályok, és erre akartam utalni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
+1 Jávor
+1
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros