A Volvo érzékelő rendszert tervez a teherautói utas-oldali holttereinek biztonságos belátására. Az angol nyelvű hírforrások szerint ennek megvalósítása sajnos még a távolabbi jövőben van.
Ám z.zoli utalt már hasonló dologra itt:
http://www.bikeradar.com/news/article/300th-cemex-vehicle-to-be-fitted-w...
Az ember elcsodálkozik a lassú bevezetésén az ilyen lényeges és technikailag régtől fogva megoldható biztonsági eszköznek. Egy kicsit olyan ez mint hírt kapni lift ajtók találmányáról ami megóvja az embereket a túl gyakori lift aknába való beesésektől.
Jó, ma már van lift ajtó és nagyban kiküszöbölte az emberiség az említett típusú balesetek előfordulását. De mikor lesz már végre általánosan elterjedt a beláthatatlan teherautó holtterek kiköszöbölése?
Ébredj föl, mérnök világ! Kurblit használsz, meg laposszíjas kecskelábú esztergát?! Mozgasd már a seggedet abban a lézer laboratóriumodban az érzékelő találmányaiddal! Vagy ha nem tudod, tépj le egy vécé kézszárítót, abban is van hasonló cucc ami jelenlétet érzékel a térben. :D
http://www.intersafe-2.eu/public/
http://road.cc/content/news/36056-updated-volvo-showcase-work-blind-spot...












Nem tartózkodunk
Nem tartózkodunk holttérben! Bár aki öntudatos közlekedő, az leszarja: "Nekem van elsőbbségem, őt meg majd jól megbüntetik!". De ez a föld alól sajnos már annyit se számít, mint egy pár dingókutyavese.
Az "elkezd megelőzni majd
Az "elkezd megelőzni majd bekanyarodik jobbra" esetet nem ismered? :-) Akkor gyakorlatilag berakják az embert a holttérbe. Bár ez meg emberi hülyeség miatt van és ez ellen a fenti megoldás nem véd.
Igen, ez egy jó
Igen, ez egy jó önfegyelmező szabályunk, hogy nem tartózkodunk holttérben.
De a hasonló régi elővigyázatosságaink sem segítettek mindig, és jó volt azért az emberi tévedést kiküszöbölni az érintett területeken.
Ne álljunk a védetlen lift akna szélén! Ne közelítsük meg a cséplőgép burkolatlan hajtószíját! Óvatosan lépkedjünk az épülő felhőkarcoló csupasz állványzatán a magasban!
Ma már mégis van védő ajtó a mély lift aknán, van védőburkolat a cséplőgépen, és van becsatolt védő heveder az állványozó munkáson.
S egyszer majd, talán már holnap, kell legyen alkalmas technikai holttér védelem is a teherautókon. A fejlődést nem állíthatjuk meg a negatív és visszatartó érzelemmel, hogy jó az ami ma van, csak "vigyázni kell".
Statisztikailag nem sikerülhet mindig elég jól vigyázni. Ki kell azt a vigyázatot egészíteni egy jó védő rendszerrel is, lecsökkenteni a lehető legkisebbre a kockázatot.
az egyirányú utcában
az egyirányú utcában tolató teherautótól az sem véd :)
Gilran a térképész
Igaz. Én azt is
Igaz. Én azt is furcsállom, hogy míg annyi kis óccsó vebcam van rábiggyesztve minden monitorra a világban, addig még mindig valami sci-fi kategória a visszapillantó CCTV rendszer.
Ilyesmit én kötelezővé tennék minden nagy és nehéz teherjárművön. Fillér a tucatja és mégsincs elterjedve, és botrányos a tolatásos balesetek előfordulása is.
Az nem elég, hogy sípol hátul egy tolató teherautó. Mi van, ha nem halljuk vagy lassan mozgunk? Az iparág jelen biztonsági körülményei világszerte szégyen.
A példáid mind olyanok,
A példáid mind olyanok, ahol egyetlen rossz mozdulat is balesetet okoz. Egy Scania első kereke mögé biciklizni ezeknél jóval nehezebb.
A biciklizni tudást nem helyettesíti a kerékpárút, pedig sokan ebben hisznek, és szerintem nem fogja a holttér-radar sem.
Nagyon kevés nagyvas jár a városban, nyilván ők sem kényelmességből. Talán nem lenne rosszabb inkább segíteni őket, valahogy úgy, ahogy az autósok segítenek nekünk az elmúlt egy-két évben.
"A biciklizni tudást nem
"A biciklizni tudást nem helyettesíti a kerékpárút, pedig sokan ebben hisznek, és szerintem nem fogja a holttér-radar sem."
ez mekkora +1
elnézést kérek, lehet
elnézést kérek, lehet hogy off, de mint már említettem az egyirányú utcában tolató teherautótól ez sem véd :), személyes élmény, hogy békésen tekergek (a helyes irányban) az egyirányú utcába, forgalom nem sok, látom ott egy teher, nem szeretem a teherautókat ezért 3-4m-re leállok mert látom nyitva az ajtó, a sofőr jön beül, mondom magamnak mindjárt indulunk, erre el kezd felém gyorsuló ütembe tolatni, mivel a lábam közt a bicikli, hirtelen azt se tudtam hova fussak, kézzel lábbal integettem hogy ne öljön meg, nos akkor állt meg, és még úgy gondolta én vagyok a hibás, én meg persze kiabáltam vele mert akkor épp nem tudtam helyesen gondolkodni és dühös voltam.... ilyenkor jó az érzékelő, bezzeg ha kocsival lettem volna fogadjunk nem kezd el tolatni
Gilran a térképész
E megoldás szerencsétlen
E megoldás szerencsétlen technikainak való megjelölése elvezeti a gondolkodásunkat a lényegtől. A lényeg pedig a ma még létező holttér szükséges belátása majd holnap, amivel nem lesz majd holttér.
Optikai lencsével, radarral vagy lézerrel, vagy egyszerű tükörrel, ami ugyancsak technikai, a haladás jó iránya a holttér kihalásához vezet majd. Ugyanúgy mint a városi vízcsap a kerekes kutak kihalásához a városi házak udvarain.
Természetesen, mindaddig és azután is, felelős és magunkra vigyázó biciklizés ajánlott minden nagy gépjármű közelében, és igazából mindenhol.
A nagy vasak városi ritkaságát én nem hiszem. Különösen építőipari teherjárművek működhetnek az örökké fejlődő, építkező városokban, én úgy vélem. Mindig érkezik egy szomorú hír, hogy a nagy vas kerékpárost ölt.
Igazad van, de nekem is és a holttér problémáján dolgozóknak is igazunk van. Minden fronton támadni kell azt a rosszat. Vigyázattal is, és technikai megoldással is.
De konzervatív ez a Volvo!
De konzervatív ez a Volvo! Azt hiszi, hogy a veszélyes járműveknek kell vigyázni a közlekedés többi védtelen résztvevőjére.
Ahelyett hogy sisakkampányra fordítaná annak a rengeteg fejlesztési pénznek töredékét és ezzel pipálná ki a biciklisek biztonságát. Nem beszélve a sisakkampány marketingerejéről. (Tegnap pl. a rádióban hosszas ingyenreklámot kapott a Michelin, amely kerékpárosbiztonságinapot szervezett Nyíregyházán, ingyensisak osztással fűszerezve.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
De lehetne automatikusan
De lehetne automatikusan megnovekedo meretu lathatosagi melleny is, ami kilibben az auto/furgon/teherauto holtterebol a lathato terbe. Termeszetesen a melleny erzekelne, mekkora jarmu halad el mellettunk, es annak megfeleloen duzzadna.
Kellene bele beakadas-erzekelo is, hogy ne csavarodjunk fel pl. egy fara, vagy villanyoszlopra, vagy kozlekedesi tablara.
Ezt meg nem tudom, hogy lehetne osszeegyeztetni az alapfunkcioval, ugyanis ha elszakad, mar maskepp libeg. Valoszinuleg kell bele valami merevites is, ezen majd meg gondolkodok...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Vagy, szervbe ültetett
Vagy, szervbe ültetett nyomásérzékelők!
Például falhoz passzírozás közben a majdnem megrepedő lépben fellépő nyomást érzékelve, a rendszer vészhangot adva előre figyelmeztetné a kerékpárost egy kijelzőn. Mondjuk a másodperc töredékével előbb. Léprepedés veszély! :D
_lehet offolok, bots:
_lehet offolok, bots: szélsőségesek vagytok... én nemrég ültem egy óttóban, teheróttó... nekiláttam a tolatás művészetének, hallom a diszkrét csipogó-radar hangját..., hm közeledik a fal... sűrűbben csipog... gondoltam, ugyanmár, ekkora helyen egy tehenet meg lehet ...ni... majd eccercsak megszűnt a csipogás, elektromos-gáz hiába nyom, motor alaphangon... nincs pörgés, látható akadály veszélyes közelségben a haladás irányában és mindent tilt... :))
pici extra, pici pénz, az elektronika úgyis benne van...
hm, nem értem
________________________________________________
***˙˙˙o˙˙˙***
***˙˙-=-˙˙***
***˙˙˙|˙˙˙***
... elo szovet a femvazon.
Ez akkor vicces, ha egy
Ez akkor vicces, ha egy belogo bokor-agacska nem enged tovabb tolatni :)
Zoldek se orulhetnenek, hirtelen megszaporodnanak a metszoollo eladasok :)
Én sem értem, ez miért
Én sem értem, ez miért hír értékű, mikor már vannak kresz-tábla felismerő és útvonal-követő rendszerek, stb. Ezekhez képest egy ilyen holttér-figyelő kütyü kb. olyan, mint egy sugárhajtóműhöz képest egy faék...
Igen, de az a szükséges
Igen, de az a szükséges egyszerű faék mégis hiányzik a legtöbb nehézgépjárműről, és biciklisek vesznek emiatt is oda.
Az a vices ebben az
Az a vices ebben az egészben, hogy ráadásul az autó árához képest nevetségesen olcsó cuccok ez, így nem értem, hogy miért nem kötelezőek.
,,Our performance in this field reflects the company’s ability to think ahead and go beyond the call of duty set by legislation," says Matt Wild, vice president of commercial cement, building products and logistics for CEMEX. "For a rigid vehicle, the sensors cost just £450, with the full set of features, including the mirrors, signage and under-run safety bars, costing approximately £800. Even with a large fleet, the time and money invested is worth every penny if it can save just one accident.”
"
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, tömegközlekedés is not an option.