Sokszor mondjátok, hogy minden bringatulaj írja fel, jegyezze meg a kerékpár alvázszámát, lopáskor jól jöhet. Most vettem magamon erőt, hogy meglessem a sajátomét. Elég koros, országúti kerékpárról van szó, mégis meglepődve tapasztaltam, hogy a fele le van kopva. Nem tűnik szándékosnak, vagy ilyenek, minden esetre megerőltető leolvasni.
Négy számjegyű lehet egyáltalán?
Lehet újranyomattatni?












A biciklinek nincs alváza.
A biciklinek nincs alváza. :)
CSI
Mint tanult sporttársunk
Mint tanult sporttársunk említette, a kerékpárnak legfeljebb vázszáma van.
Jelentősége akkor van, ha megvan a számlája, garanciajegye, vagy valamije, amivel igazolni is tudod hogy az adott vázszámhoz tartozó kerékpár a te tulajdonod.
Öreg bringa esetén szerintem jobban jársz ha megiszol egy sört az ezen való aggódás helyett.
Nem kér a rendőrség
Nem kér a rendőrség semmilyen igazoló iratot a vásárlásról. Miután meglett a tőlem ellopott biciklim, elővették a feljelentést, lefoglalták az új "tulajtól", és visszakaptam. A feljelentésen túl senki semmilyen papírt nem nézett.
A vázszámot szerintem egy gyár sem üti újra egy régí biciklin. Nem tudom, hogy van-e valamilyen nemzetközi, közös rendszer erre, szerintem minden gyártó kedve szerint számoz/jelöl, úgyhogy akár te is beleüthetsz (lakatosnál beleüttethetsz) egy tetszőleges betü-számsort. Még egyszerűbb lefotózni (nekem mindegyik bicóm be van fotózva a mobilomba), és így csatolni a feljelentéshez. A mobilba fotó prktikus volt, amikor - még a feljelentés nélkül - kijött a járőr, és tudtam mondani a számot.
Namost a vázszámot az új
Namost a vázszámot az új "tulaj" is tudja nyilván, ha már egyszer nála van. Miért neked hisznek, és nem neki, mindenféle papír nélkül?
Mert mutatok egy rakat
Mert mutatok egy rakat képet a bringámról, ami 3 éve készült. A tolvaj, vagy új tulaj ilyet nem fog tudni.
Mert gondolom az eredeti
Mert gondolom az eredeti tulaj nem csak a számot tudja, hanem a keró egyéb paramétereit is. speciel mikor tőlem ellopták a Piroskát és az "új tulajt" megállítottam vele, szám nélkül is azonnal rájött, hogy esélye nincs, mivel minden egyes alkatrészét név szerint ismerem -míg a tolvaj nem jellemző, hogy ilyen szinten kapásból megmondaná az adatait...
És valószínűleg az általad említett esetben a rendőr is annak fog hinni, aki ezeket is fel tudja sorolni a vázszám mellett. Főleg a csak a tulajdonos által ismert apró jellegzetességeket...
+1, Nekem egyszer úgy
+1,
Nekem egyszer úgy ellenőrizték a telefonomat, hogy elkérte a rendőr, kikapcsolta, majd visszaadta, hogy kapcsoljam be. Arra volt kíváncsi, hogy tudom-e a PIN-kódot.
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Két éve nem volt
Két éve nem volt kikapcsolva a telefonom, sűrűn anyáztam volna neki, mert bevallom őszintén, 5 lehetséges kombináció van, és fogalmam sincs, hogy a telefonomhoz melyik jó. Jól megszívtam volna, ha elveszik a telefonomat, amiért eljutok a PUK-kódig. :D
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.
Nekem Nokiám volt/van,
Nekem Nokiám volt/van, azokat nem lehet még egy hétig sem bekapcsolva tartani folyamatosan, mert elkezdenek hülyeségeket csinálni...(N70).
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Tudom űberelni, HP ipaq
Tudom űberelni, HP ipaq rw6815 + WM5 naponta kétszer reset. :(
AZ egyik telefonom Nokia
AZ egyik telefonom Nokia 2610, és napra pontosan három hónapja indult újra, mert leejtettem, és széthullott. A másik telefonom egy Philips X100-as, az emberemlékezet óta nem volt kikapcsolva. Csinál furcsaságokat, de én így szeretem. :D
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.
Szerencse. Nekem az N70
Szerencse.
Nekem az N70 beszélgetés közben bekapcsolja a front oldali kamerát, átvált kihangosításra, majd bontja a vonalat. Ekkor ki-bekapcs, és pár napig megint jó.
Gigabyte Smart pda-m ma reggel kiakadt, és azóta nem tudom bekapcsolni...:/
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
A Philipsem random rendel
A Philipsem random rendel neveket a híváslistához. Szóval ha nem tudom fejből, hogy kit hívtam utoljára, akkor esélytelen onnan újrahívni. :D De én így is szeretem. :)
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.
Nekem kapcsolhatja: nem kér
Nekem kapcsolhatja: nem kér PIN-t. Csak a telefonzár van beállítva; az is csak akkor, ha másik SIM kerül bele.
Éppúgy nem tudja az új
Éppúgy nem tudja az új tulaj, mint a jogos tulajok többsége.
Azért hisznek nekem, mert én tudok lobogtatni egy pár napos - hetes - (esetemben) hónapos rendőrségi feljelentést, amit az új tulaj aligha.
Feljelentéssel mit
Feljelentéssel mit bizonyítunk egyébként? Én is feljelentettem, aztán akkor mi van?
Bemondhattam, hogy ellopták a "bicajomat", ami igazából itt szokott állni a szomszéd utcában, és meg akarom szerezni a szomszédtól. A feljelentést, meg egy rendőrt a jogos tulaj orra alá nyomva az enyém a bicaja? Érted, amit mondok... Ha egy tolvaj van olyan erkölcstelen, hogy lopjon, akkor egy "feljelentést" is be tud hazudni, és van egy bicaja.
Vasárnap éjjel tettem
Vasárnap éjjel tettem bejelentést lopásról.
Ha nagyon érdekel, este le tudom írni, milyen jogi nyilatkozatot kell hozzá tennem.
Ha van kedved, próbáld ki, hogy mit varnak a nyakadba egy kamu "feljelentés" alapján.
Ahogy várható, a legfőbb
Ahogy várható, a legfőbb mondanivaló az a topikban, hogy mekkora bűn az AL-szócska. És autóknak van alvázszámuk? Jé, nincs? Pattanjunk már le erről.
A rendőrnek akármilyen egyedi azonosító jó, ami a vázba van írva. Ha 4 számjegy, akkor annyi. Nekem nincs beleírva semmi, azt mondták, ha akármit beleírok, az is jó. Szóval belegravírozod azt, hogy "ez az enyém", az ugyanolyan, mintha az van benne, hogy GL53JR-34TESG-65FTWE3.
Alkalomadtán szólok az
Alkalomadtán szólok az Okmányirodában, hogy javítsák ki az "alvázszám" részt "önhordó karosszéria" szóra. ;)
__
Zöld Mali Cobra, fehér Vuelta felnikkel és neonzöld bowdenházakkal, csontfehér sárvédőkkel, valamint vigyorgó bringás visszapillantós kék bukósisakkal.
AL-kalomadtán! Jól
AL-kalomadtán! Jól odafeleselsz te is neki! :DDD
Lehet, hogy ilyen szó van,
Lehet, hogy ilyen szó van, de alváza már ugyanúgy nincs a kocsiknak sem, mint a bicajoknak. Szall ugyanannyira helytelen.
Alváz élt, alváz él,
Alváz élt, alváz él, alváz élni fog! ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Body-on-frame
http://www.google.co.uk/search?q=body-on-frame&um=1&hl=en&biw=1660&bih=8...
"Mi a távbeszélőszámod?"
"Úgy érted, a telefonszámom? Mert távbeszélők már nincsenek."
"Jó, te kis pedáns, csak mondd meg a számod."
Azért abban nem hiszem,
Azért abban nem hiszem, hogy vita lehetne köztük, hogy manapság az önhordó járműváz-szerkezet az elterjedtebb, alváza max a kgst-s személyautóknak, meg a teherautó-jellegű járgányoknak van. :)
Persze, hogy nincs vita
Persze, hogy nincs vita köztünk. :-) Valóban, az önhordó karosszériás rendszer már régóta tért nyert, bár nem szorította ki teljesen az alvázast. Sok mai SUV is alvázas tervű, de ezeket az otromba szerkezeteket én nem értékelem sokra.
Csupán azokat a régi, eredeti, nagy alvázas autókat szeretem és becsülöm, méghozzá érdek nélkül, amikről azokat a KGST-s autókat is koppintották az oroszok. :-)
De viszont akkoriban (34
De viszont akkoriban (34 éve) a Lada Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója...:-P.
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Elhiszem, de én ismerve
Elhiszem, de én ismerve rendes Packard autókat, úgy nézek az önhordó karosszériára, mint a Medici Palotát is ismerve nézek a modern függönyfalra. ;-P
Én így vagyok a két
Én így vagyok a két orsós magnóm vs. cd-játszóval...:)
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Azzal is, én is! Meg a
Azzal is, én is! Meg a lemezjátszómmal! Meg a csöves rádió hangjával, a tranzisztoroséval szemben. S a modern filter teát se szeretem annyira, mint a régi füveset.
Hova vezet ez minket...?! :-)))
Ki fogtok halni, mint a
Ki fogtok halni, mint a dinoszauruszok.
Ejjó vót! LOL! :DDD
Ejjó vót! LOL! :DDD
Hát ja, a nickemnek nem
Hát ja, a nickemnek nem Tata városához van köze...:).
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Pedig azt hittem :D Tatabá
Pedig azt hittem :D Tatabá -jk, -nya, valami kötődés miatt, de akkor nem :)
Inkább a 'vén hülye'
Inkább a 'vén hülye' kifejezésre utal...:D
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
A tranyós még menő. Az
A tranyós még menő. Az IC-s szutykoknak van géphangjuk, vagyis az összes mai hangkeltő tucat vacaknak.
Van egy saját építésű, visszacsatolás nélküli, tranyós végfokom, azt oda merem tenni a csöves erősítők mellé a szélessávú, egyutas ládáimmal...:D
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Csak WinXP serial volt
Csak WinXP serial volt kéznél szemléltetéshez?:)
Nem, kútfő, kapszlokkal :D
Nem, kútfő, kapszlokkal :D
A WinXP serialja ötrészes
A WinXP serialja ötrészes és öt karakter mindegyik blokk ;)
Köszi a válaszokat, megértettem a lényeget.
Az élet életveszélyes. Eddig még senki nem élte túl.
Vázszám helyett jó egy
Vázszám helyett jó egy papírfecni is, amire valamit felírunk, és elrejtjük a nyeregcsőbe. A tolvaj valószínű nem néz bele a csőbe, a rendőrnek meg ennyi "azonosító" is elég ha véletlen megtalálnák a bringát.
És ha mákod van, a szakadt
És ha mákod van, a szakadt bringádból a nyeregcsövet átteszik egy fullos Colnagoba...:D
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...