Ha valakit esetleg érdekel, ma jelent meg az MTI-n az alábbi infografika, amelyet változtatás nélkül közlök veletek.

Forrás: A személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma Magyarországon (2007-2016. II. negyedév) MTI

Jajj, hát ki hitte volna, hogy az autósokkal nem mer konfrontálódni a vezetés...?

Egyre inkább úgy tűnik, hogy elmarad a 4-es metró uniós támogatási feltételeként megszabott budapesti dugódíj bevezetése. A dugódíj bevezetésének útjában jelenleg jogszabály áll, és nem is tervezik ennek megváltoztatását. Budapest viszont nem hajlandó emiatt bírságot fizetni.

Bővebben: origo.hu

MTI
Jövő szombaton a Merkapt Maraton Sportközpontban rendezik a MOFÉM Underworld Kupát, a hegyikerékpárosok földalatti versenyét.
A 30 kilométeres pincerendszerben a kerékpárosok egy körpályán fognak versenyezni egymással. A próbafutamban a kezdők indulnak, önálló futamban állnak rajthoz az U19-es korúak és a nők, míg a férfiak további három futamban a születési idejük alapján kerülnek besorolásra.
A földalatti szakaszon a pince belmagassága változó, átlagban 2-2,5 méter, a járatok szélessége 1,5 és 8 méter között változik, de a legszűkebb ponton egy 80 centiméter szélességű vasajtón is át kell haladni.
 tovább »

Sziasztok!

24mm-es átmérőjű nyeregcsövet keresek régi Peugeot bringámba. Mindenhol körberöhögtek, meg az esztergálást és a sörös dobozzal történő hézagolást emlegették.

Kérdés: Decathlonban 23,4mm-est árulnak, ha minden kötél szakad, ez hogy lehetne betaknyolni a vázba?

Ha valakinek lenne alumínium, vagy acél nem viseletes darabja, meg mondjuk egy átlag magyar férfi hímtagjánál hosszabb darab, és némi pénzért cserébe megszabadulna tőle, ne habozzon jelentkezni!

Esküdni mernék rá, hogy itt olvastam annak idején, hogy a Kossuth téren a rendőrök büntetni kezdték a kerékpárjukat nem toló biciklistákat, azonban akkor jött a sok KRESZ-szel tisztában lévő, valamint a BKK-t is meginterjúvoló kőkemény CM-es és ez megszűnt.
Azóta viszont mindent megtesz valaki annak érdekében, hogy mégse legyen kerékpáros a téren. Sajnos az előtte lévő utat kénytelenek voltak teljes hosszában rázós díszkőből kiépíteni, hogy véletlenül se maradjon a gyomra senkinek a helyén.  tovább »

Végre én is áttértem a klipszről az SPD-re. Annyira túlaggódtam a kezdést, hogy először csak épphogy csavartam be a stoplit tartó csavarokat, hogy majd menet közben érezzem, hol a helye és majd ha úgy érzem, megtaláltam meghúzom. Ennek az lett az eredménye, hogy néhány kilométer után könyörögtem a bringaangyalnak, hogy szabadítsa ki a lábam, meg a lelazult stoplit cipőstül a pedálról...
Lényeg a lényeg, ma már meghúztam mindkét cipőn a csavarokat, mentem is egy nagy kört és úgy érzem, nem találtam meg az ideális helyet a stopliknak. Fáj a talpam ugyanis alig három-négy kilométer megtétele után.  tovább »

Fővárosi Közgyűlés - Duna-parti építészeti tervpályázat kiírásáról döntöttek

A pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér és Fővám tér közötti szakaszának komplex megújítására vonatkozó építészeti tervpályázat kiírásáról döntött a Fővárosi Közgyűlés hétfőn.

A tervek szerint a pesti belvárosi Duna-part megújítása révén oldódna a part és a mögöttes városrészek elszigeteltsége, a gyalogos közlekedés mind észak-déli irányban, mind keresztirányban akadálytalanná válna. Megújulna 2,4 kilométeren az útpálya, a járda és a kerékpárút, valamint a zöldfelület.  tovább »

Hivatalosan kiállt mellette a MK és a CM, ezért idebiggyesztem a történet végére.

„Úgy tudjuk, Lázár János miniszter tartotta fontosnak, hogy Vitézy folytassa a budapesti közösségi közlekedés fejlesztésében megkezdett munkáját, de ezúttal országos szinten. Információink szerint Vitézy feladata a Volán autóbusz-társaságok átszervezése, majd várhatóan összehangolása lesz a MÁV-val. Az előzetes tervek szerint a teljes átszervezés 2018-ig tarthat.”

Remélem, a szakmai sikereit méltányolták, nem pedig a Tarlós kontra Lázár politikai csatában használják fel. De ez a része már nem ide tartozik.

Bővebben: Index.hu

2014. szeptember 1-jétől a MÁV kommunikáció mély hallgatása mellett megszűnt a legforgalmasabb útirányokon a kerékpárszállítás lehetősége az InterCity vonatokon. A változást a pórul járt utasokon túl csak a szemfüles menetrendismerők vehették észre: a 3. számú menetrendi módosítás első füzetét letöltve válik láthatóvá, hogy a pécsi, a miskolci és a debreceni vonalakon a kerékpárszállítás az InterCityken megszűnt. Ugyanezen menetrendi módosítás második oldala viszont még büszkén hirdeti a kerékpárszállítást, mint a vasúti utazás egyik pozitívumát. A honlapon erről egy árva mondat sincs.”  tovább »

Ma kicsit nagyobb erővel csapódott egy sínnek az első kerekem, elszakadt a szövet, vagy micsoda, puklis lett a külsőm. Több embert megkérdeztem, egyöntetű válaszuk az volt: kuka, csere.

Néhány hete a hátsó külsőt is cseréltem, szétfaroltam ugyanis. Azonban a szerviz, ahol cserélték, nem tud mit kezdeni vele, állítólag a nagyker már nem veszi át, úgyhogy odaadják a hulladékot a vásárlóknak, hogy kezdjenek vele, amit akarnak. Rákérdeztem, hogy bele lehet-e dobni a kukába, amire az volt a válasz, hogy veszélyes hulladék, - én ezt nem tudtam, meg is lepődtem, elmondhatnátok, miért az - úgyhogy nem szabad.

Szóval, mit lehet az ilyennel kezdeni, ti tudtok valami megoldást?

Köszi