Ma kicsit nagyobb erővel csapódott egy sínnek az első kerekem, elszakadt a szövet, vagy micsoda, puklis lett a külsőm. Több embert megkérdeztem, egyöntetű válaszuk az volt: kuka, csere.
Néhány hete a hátsó külsőt is cseréltem, szétfaroltam ugyanis. Azonban a szerviz, ahol cserélték, nem tud mit kezdeni vele, állítólag a nagyker már nem veszi át, úgyhogy odaadják a hulladékot a vásárlóknak, hogy kezdjenek vele, amit akarnak. Rákérdeztem, hogy bele lehet-e dobni a kukába, amire az volt a válasz, hogy veszélyes hulladék, - én ezt nem tudtam, meg is lepődtem, elmondhatnátok, miért az - úgyhogy nem szabad.
Szóval, mit lehet az ilyennel kezdeni, ti tudtok valami megoldást?
Köszi












Erre én is kíváncsi vagyok.
Erre én is kíváncsi vagyok.
Optimális felhasználás:
Optimális felhasználás: összegyűjteni, és amikor a szomszéd pampog valamiért, és felé fúj a szél felhalmozni és meggyújtani.
Kevésbé optimális: rengeteg iparművész foglalkozik kidobott kerékpáralkatrész felhasználással, nekem is van egy derékszíjam bicikligumiból. Szimpla bringás piacon, biciklis eseményeken, wampon lehet velük találkozni.
pl. egy: http://felvarrom.hu/
Hulladékudvarba lehet
Hulladékudvarba lehet elvinni, de ott úgy tudom pénzért veszik át. Viszont ha megvárod a következő lomtalanítást, olyankor le lehet adni minden veszélyes hulladékot az aznapra kijelölt mobil gyűjtőponton. Ugyanez igaz pl. a kiürült kenőanyagos flakonokra, olajos rongyokra, ami szintén szokott keletkezni bringás körökben...
igen MOLhoz lehet vinni a
igen MOLhoz lehet vinni a használt sütőolajat is ;) mi gyűjtjük
Ez egy évek óta megoldatlan
Ez egy évek óta megoldatlan ügy. Aki jár nagykerbe tudja, hogy ott áll halomban egy sikátorban a sok használt külső, gondolom kifogytak a helyből. Az autók gumijába be van építve egy környezetvédelmi díj, így a szervízek kötelesek visszavenni és intézni az ártalmatlanítását, de a biciklikülsőnél nincs ilyen szabályozás, szóval senki nem foglalkozik vele. (megjegyzem a belsővel ugyanez a gond)
én a belsőt elhasználom
én a belsőt elhasználom lámpaleszorítónak... felvágom kis karikákra és jobb mint a befőttesgumi.
Igen, ez szokott menni :)
Igen, ez szokott menni :)
Azt már kidobták a Meridánál
Azt már kidobták a Meridánál de mondjuk a konténer 3 éve tele volt...
A szervizek ha bevennék akkor az elszállításért fizetni kellene nekik, és a jelen gazd. helyzetben köszönik szépen...
Ezt már én is felvetettem
Ezt már én is felvetettem itt, de nem tudtunk kitalálni semmit. Aztán viszont tavaly a kocsim kereke is defektes lett, és elvittem a Mészáros utcai gumishoz, ahol ki is dobták, mert az is szövetszakadásos volt. Azt mondta a srác ott, hogy a bejáratnál van a gumiszemétdombjuk, ahonnan rendszeresen elviszik bedarálni a régi gumikat. Kérdeztem, hogy bicajgumit is odarakhatok-e, azt mondta, igen. Azóta nem jártam arra, de valszeg az összes gumiszervizből darálásra viszik, így elvileg bármelyikben leadhatnám. Sztem kérdezd meg az egyik hozzád közeli futóműves-gumis szervizt.
Ez jól hangzik, tök normális
Ez jól hangzik, tök normális megoldás lenne. Nem is messze vannak gumisok, el is tekerek feléjük és megkérdezem. Köszönöm a tippet!
(Megírom, mit válaszoltak)
Kedvenc külsődből te is tudsz
Kedvenc külsődből te is tudsz övet csinálni. Kell még hozzá kopott fogaskerék, 1-2 küllő, lyukasztó.
Bringakonyha indíthatna ilyen melléküzemágat.
http://felvarrom.hu/wp-content/uploads/belt_tire-vcoloured_black-red.jpg
Ez a két darab nem tartozik a
Ez a két darab nem tartozik a szép, megtartandó, valamire való külsők csoportjába, két noname, gagyi darab, szimpla fekete, szerintem senki sem találná esztétikusnak őket. :)
szerk: na jó, most hogy a képeket is láttam, talán a fentieket vissza is vonhatom.
Kíváncsi vagyok, neked mit
Kíváncsi vagyok, neked mit mondanak!
Eltekertem, az egyik
Eltekertem, az egyik munkással beszéltem. Azt mondta, ő ebben nem kompetens, de nem gondolná, hogy a főnök pampogna érte, max otthagyok négyszáz forintot, aztán megfér a többi között. Ezt mondták. :)
Durvább
Durvább csatokkal:
http://fixacwb.files.wordpress.com/2009/09/bike-tire-and-gear-belt.jpg
http://files.doobybrain.com/wp-content/uploads/2010/08/bike-belt.jpg
Ki kell baszni az erdő
Ki kell baszni az erdő szélére.
Igen, ez is jó, oda ahol te
Igen, ez is jó, oda ahol te laksz. Ott senkit sem zavar.
vagy rátekerni Seggre és
vagy rátekerni Seggre és meggyújtani :)
Seggbenyomi, mi van, rosszul
Seggbenyomi, mi van, rosszul ébredtél már megint, vagy mi a szösz?
Úgy látom bedöglött az irónia
Úgy látom bedöglött az irónia detektorod.
Be. éppen sz@r napom volt. :)
Be. éppen sz@r napom volt. :) Amúgy is, nálad sosem tudni. :)
http://www.google.hu/search?h
http://www.google.hu/search?hl=hu&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1132...
benzinkutakon van gyűjtő
benzinkutakon van gyűjtő veszélyes hulladékoknak, szerintem oda elviheted a külsőid
GRATULÁLOK ÖNNEK VAN
GRATULÁLOK
ÖNNEK VAN ESZE!
Nyereménye egy hatalmas pirospont. :)
szerk: lol, most jut eszembe, hogy egyszer szénnékopott a gumim és akkora durrdeffektet kaptam, mint állat, haver segített cserélni külsőt-belsőt pont egy benzinkútnál és hova dobtuk a gumit, na hová? Az általad említett helyre. Basszus, azért elég durva, hogy már használtam is a legtutibb megoldást mégsem jutott volna eszembe magamtól. :D
köszi, nemsokára küldöm a
köszi, nemsokára küldöm a tájékoztató füzetemet
Ne farold szét. Akkor tovább
Ne farold szét. Akkor tovább tart. És akkor ritkábban kell megszabadulnod tőle. S úgy ritkábban merül fel a nehéz kérdés, hogy hogyan. :D
Nektek meddig? Nekem
Nektek meddig? Nekem általában 4-5 évig tart egy külső. A belső 2-3 évig.
Amit ma cseréltem az
Amit ma cseréltem az kevesebb, mint egy éve került fel. Régen viszont egyáltalán nem érdekelt, milyen állapotban volt a gumim, a szövet kilógott mindenütt, már nem is volt felette gumiréteg, még mindig úgy mentem. :D De a contik elég jók, akorat sok évig nyúztam.
Inkább megtett kilométert
Inkább megtett kilométert írj, ne időt.
Persze előbb-utóbb a gumi is elkezd öregedni, de normális használat alatt inkább elkopik.
meg várost is írhatunk ill
meg várost is írhatunk ill azon belül akár útvonalat. nekem a legolcsóbb rubena flash fél évig bírta pestet, most tesztelem a defektvédett változatot, eddig jól szerepel. amúgy a continental sport contact tűnik eddig a legjobbnak, ez van az outimon, a szaladgálóson pedig CST salvo, ami szintén jól bírja
Megbecsülni se tudom a
Megbecsülni se tudom a kilómétert, változó, milyen gyakran tekerek. Azonban általános iskolás koromban minden nap biciklivel jártam, kb. napi 4-5 km-t tettem meg és így bírta 5 évig a külső. Öregedésben ment tönkre, még egy gumim se kopott el csak a kiskorombeli farolgatós BMX gumija :)
Az attól függ, hogy mennyit
Az attól függ, hogy mennyit mész vele, milyen körülmények között, és hogyan tárolod. Napon, esőben tartott bringán használattól függetlenül is tönkremegy akár egy év alatt. Ha nem használod és megfelelően tárolod, akkor örök élet. :)
Nekem abból van leffentyűm,
Nekem abból van leffentyűm, de jó mindenféle rakodásnál, csőbilincselésnél, teherelosztó, korrózió, koccanás és festékleverődés-gátló alá-, közé-tétnek.
-Úton az idő is csak út.-
Amikor bezár a gumiszerviz a
Amikor bezár a gumiszerviz a többi abroncs közé hajítod. Akkora mennyiségek vannak, hogy senkit sem fog zavarni.
Én először rákerestem
Én először rákerestem gugliban, hogy ki készít ilyenekből használati tárgyakat, és kb. az első emberre ráírtam, aki megköszönte, és megkért, hogy dobjam be egy bringaboltba ahol ismerik őt, és rendszeresen jár hozzájuk, majd elviszi ha legközelebb arra jár. Azóta egy havernak viszem, aki ugyanígy ékszereket, ezt-azt csinál belőlük. Hajrá!
Nekem volt hasonló problémám
Nekem volt hasonló problémám festékes dobozokkal is.
Évente egyszer kihirdetik a kerületben hogy le lehet adni a veszélyes hulladékot, pl szokták gyűjteni a Városligetben a Stefánia felőli zsákutca féle út végén állva. és vannak még a szelektív hulladékudvarok is ott is van amelyik fel van készítve veszélyes hulladék leadásra.Azt hiszem a Humusz oldalán van egy lista, de van már vagy 3 éve hogy néztem most nem tudom mi az aktuális.
IX. kerületben évente 2x van.
IX. kerületben évente 2x van. Az utóbbi 1 évben mindkettőt lekéstem.
Veszélyes hulladékot csak két
Veszélyes hulladékot csak két hulladékudvarban lehet leadni, az egyik Budatétényben van, a másik Pestimrén. Ez az igazi szolgáltatás... (Amúgy a józsefvárosi hulladékudvaros munkatárs azt mondta, mikor sikertelenül próbáltam leadni a festékesdobozaimat, hogy ha nem tudok várni a lomtalanításig, akkor 50 000 Ft kockáztatásával bárhol otthagyhatom, de nem ő mondta. Kemény.)
Akkumulátort még átveszik a
Akkumulátort még átveszik a legtöbb helyen, de tényleg csökkent a szolgáltatás színvonala, én is pár éve adtam le festéket, higanymaradékot, mobiltelefonakkut Zuglóban amiket már nem lehet a honlap szerint:
http://hulladekudvar.hu/lakossagi-hulladekudvarok-adatbazisa
Az akkumulátort kár
Az akkumulátort kár "elpazarolni". A méh telepek 150 Ft/kg körül veszik át, ami egy autó akksinál 2-3 ezer forintot jelent. Festékes dobozt is beveszik, mint vashulladékot, bár abból haszna nem lesz az embernek, de legalább újrahasznosítják. Sőt én minden fémet (pl. konzervdoboz, sörös doboz, stb.) oda szoktam adni vasazóknak. Ők is jól járnak és kevesebb hulladék lesz. Sajnos az embereknél az újrahasznosítás a pet palackig terjed ki, holott tele szórják a kukát fémmel, papírral.
Akkor van a baj, amikor a
Akkor van a baj, amikor a festékes doboz még félig tele van belerohadt már újrahígíthatatlan vegyi anyaggal. Jó lesz még valamit lekenni, jó lesz még, aztán amikor kéne, már be van dögölve, megint veszel egy új dobozt, azt is félig használod el...
Én még azt is tapasztaltam,
Én még azt is tapasztaltam, hogy a kis tubus szuperragasztó is mindig túl sok. Veszek egyet amikor kell, aztán rendszerint egy-két csepp elég. A tubust elteszem, de mire újra kellene, már beszáradt. Megint újat kell venni. :-(
Meg a kis kütyük az elemekkel. Hőmérő, nyomásmérő, fénymérő, horgász-mérleg, vakuk, zsebrádiók, elemlámpák, CD-lejátszó, diktafonok, fülborotva, távvezérlők... A ritkábban használtak egy-két évben kerülnek elő, és legjobb esetben csak lemerült, de gyakran beléjük is korrodált az elem. :-(
Általában csak a csőben van
Általában csak a csőben van egy kis szakasz megszáradva, egy tű+gyűszű (tű+kombinált fogó :D) mindent megold :)
Ha több éves, már mindenhol.
Ha több éves, már mindenhol. :(
Én kombinált fogóval levágom a cső végét, levágom a beszáradt szakaszt. Nem kell pepecselni! :D
Egyébként a foltozó ragasztóm is beszáradt, pedig csak egyszer használtam kb. háromnegyed éve. Vettem újat, mondtam miért kell, és mondták hogy ez ilyen. Ekkor kérdeztem, hogy amit most veszek tubust is csak egyszer fogom tudni használni? Erre nem mert mondani semmit.
Ötletek esetleg? Megpróbáltam műtős kesztyűbe csomagolni, kettőbe is, abszolút légmentesen.
A kínai elillan, a Tip-top
A kínai elillan, a Tip-top évek múlva is jó.
nem tudom milyet használsz,
nem tudom milyet használsz, de én egy tubust évek alatt végzek ki, mindenféle beszáradás nélkül. főleg rema tiptop van nálam, de mással se volt ilyen gond.
Úgy látszik a német is
Úgy látszik a német is elillan, mert egy német foltozókészletben volt.
Most egy magyart vettem, csak ragasztót, a nevét nem tudom, és nincs kéznél, hogy megnézzem. :D
Arról mit gondoltok, hogy állítólag régebben nem foltot, hanem kivágott gumibelső darabot használtak folt gyanánt? Működőképes módszer?
működik, csak akkor a foltot
működik, csak akkor a foltot is ragasztózni kell, ami elég macerás.
szerintem nem éri meg ezzel vesződni, mikor pár tíz forintért lehet venni darabra is foltot szinte minden boltban.
Működőképes, de a folt a
Működőképes, de a folt a széle felé elvékonyodik, a belsődarabok meg nem. Az elvékonyodásnak köszönhetően mikor a belső felfújáskor kitágul nem ébred olyan nagy feszítő erő a ragasztóban, így nem akar annyira leválni. Azaz a belső darab lehet, hogy leválik mikor egy folt rajtamaradna.
Óvatos 3,5 bárral? MTB 26-os
Óvatos 3,5 bárral? MTB 26-os gumi, városi használat mellett is könnyen leválna? Nincs száguldozás, nincs padkázás.
Elméletileg a ragasztó
Elméletileg a ragasztó összevulkanizálja a két gumit, úgyhogy szerintem nem lenne igazán veszélyes ez a megoldás sem. Valóban ez volt a régi módszer, amíg nem voltak olcsó, meg ennél is megbízhatóbb foltok. (Gyerekkoromból emlékszem, hogy mi is csináltuk még így.) De a direkt arra kitalált foltozó anyag még tartósabb, és könnyebb is használni, úgyhogy szerintem sem éri meg ezen spórolni, egyszerűen nem nyersz annyit vele, amennyivel macerásabb.
Nem hiszem, hogy a nyomás
Nem hiszem, hogy a nyomás számít. Inkább két dolog:
- felfújáskor mennyit nyúlik a belső: a 40-től 65 mm-ig használható belső 65 mm-esre fújva nyilván többet tágul, jobban le akarja dobni a foltot, mint ha csak 40 mm-esre fújnád
- sokat deformálódik-e a gumi, megcsúszik-e a külső a belsőn
Ha belsőből csinálsz foltot érdemes minél vékonyabb belsőből, mert az kisebb erőtől kitágul, így kisebb erőt kell a ragasztónak átadni.
Nincsen ragasztás. Elvileg a
Nincsen ragasztás. Elvileg a 2 gumi között kötés jön létre, vulkanizálás. Utána olyan mintha 1 darabból lenne.
"A vulkanizálás mint fizikai kémiai folyamat azt a folyamatot jelenti, amelynek során a kaucsuk láncmolekulái között keresztkötések jönnek létre."
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gumi
Köszi a válaszokat! Még egy:
Köszi a válaszokat!
Még egy: teljesen lapos, vagy kis levegőt belefújt állapotban (hogy dudorodjon azért) kellene foltozni?
Én annyira le szoktam
Én annyira le szoktam amennyire könnyen le tudom. Azért engedem le, hogy nehogy a meg nem kötött ragacson át bugyborékoljon a levegő. De valószínű, hogy egy kis levegő a belsőben nem ártana, csak nyomás ne legyen benne.
Amikor a vulkanizációs vegyi
Amikor a vulkanizációs vegyi folyamat zajlik, a 2 gumifelületet minél közelebb kell fizikailag szorítani hogy a molekuláik kötődjenek. Régen erre volt való egy kis hordozható csavaros szorító, az úgynevezett saller
http://2.bp.blogspot.com/-IMEYNQ5SMyc/T5W_g4H6_1I/AAAAAAAAC8A/Uo6drsk40r...
mert ez a saller, nem az amit szeretett elnökünk Brüsszelben osztogatni szeretne.
Szóval ott semmiképpen se lehet levegő amikor szorítanak.
Mostanában pl. a Tip-Top szerint elég kalapálni a foltot, én szoktam legalább egy nagyobb csavarhúzó nyelével ütögetni, de az út mellett is bármivel.
Ha bele van száradva akkor ki
Ha bele van száradva akkor ki kell ütni valamivel. Lesz egy semmire sem jó tárgy, amit simán kidobsz a kukába. Az már nem veszélyes, mivel csak a kromofág oldaná fel.
Ó ez az alapozó képzés, de
Ó ez az alapozó képzés, de minden profi barkácsoló tudja hogy az alap festékes doboz 0,75 liter míg a hozzá való higító 1 liter....
Használd tovább a
Használd tovább a szálszakadásos külsőt, amíg el nem kopik!
Nekem egy Michlein Pro Race3 ment tönkre tavaly, kivágta az oldalfalát egy szilánk 2 centi hosszan. Félretettem, mert nem volt szívem kidobni. Most vettem Power Tape ragasztószalagot, amivel a külsőt a vágásnál teljes szélességében foltoztam a belső oldalon 3 rétegben 1 hete. Azóta van benne 450 km, és hibamentes.
Az ötlet a bikemag fórumról van.
Sajnáltam az 5eft-s conti
Sajnáltam az 5eft-s conti ultrát kidobni egy centis vágás miatt 3hónap használat után, de 6-8bar nyomáson ha megadja nekem magát a csúcsforgalomban vagy más necces szituációban .. Remélem szép táskaakasztó lesz :)