"Októberig összesen 12,4 kilométer bicikliutat és biciklis sávot ad át a főváros, jelentette be sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezetője. A fejlesztések nem a belvárosban, hanem az agglomerációban valósulnak meg, hogy a kerékpárral ingázók számára megkönnyítsék a központba jutást."
http://kerekagy.blog.hu/2011/08/16/hat_uj_ut_epul_biciklis_ingazoknak_ok...












Nem örülünk Vincent.
Nem örülünk Vincent.
csak ezzel az a baj, hogy a
csak ezzel az a baj, hogy a biciklis ingázóknak nem bicikliÚT kéne, hanem bicikliSÁV... persze, majd az ingázó a megadott/leaszfaltozott úton fog csalinkázni pl. a Pesti úton...
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Hát, a Jászberényi
Hát, a Jászberényi minősége miatt szívesen mennék ott a gyászon, akárhogy is csalinkázik...:D
__________________
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Fehér KTM Formula SS kontra...
Csakhogy nem a Jászberényi
Csakhogy nem a Jászberényi mellett épül a gyász. Pont oda építenek, ahol van kis forgalmú alternatíva.
Sajnos a pesti úton
Sajnos a pesti úton építenek... ahol eddig is jó volt a minősége...
Jó nyilván az profitál belőle majd aki félősebb. Csak az a baj hogy ez maga után fogja ott is vonni hogy ott is megpróbálnak majd felzavarni a bringaútra és az nem like...
Mondjuk ha jó minőségű rákoskeresztúr központból a kucorgóig még talán használnám is, de visszafele hegynek lefele nem túl sok értelmét látnám annak hogy átmenjek, hisz 40-el gurulva nem tartok fel senkit.
A weiss manfrédon miét
A weiss manfrédon miét lenne jobb a sáv?
Kereszteződés alig van, ezért az elválasztott infra jobb. Lényegében lakott területen kívül vezet, az ilyen helyeken Hollandiában is kerékpárút van.
az még oké, azt
az még oké, azt támogatom, de az Ady Endrén lévő bicikliút helyett lehetne sáv. csak ki kell szélesíteni pár centivel az utat, leszegélyezni, ráfesteni a sárga vonalat, és voilá.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Bringasáv min 1,25 m,
Bringasáv min 1,25 m, forgalmi sáv autóbuszközl. esetén min 3,25 m.
Ez elférne pár centi szélesítéssel?
azt a pár centit nem úgy
azt a pár centit nem úgy értettem, természetesen a Te adataidra gondoltam, csak képletesen írtam le. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
költség szempontjából
költség szempontjából sokkal olcsóbb egy 2,5 m széles különálló bringaút, mint pl. 1,5 m szélesítés. Mert más teherbírásra tervezik és építik ki.
aham, értem. csak ezzel meg
aham, értem. csak ezzel meg az a baj, h újabb konfliktus helyzet teremtődne autós és bringás között... mert én hiába mennék az úton, ha az autós meg rám parancsolna, hogy ugyan menjek már a bringaútra. inkább akkor több pénzből áldozzunk valami olyasmire, ami nem teremt nagyobb konfliktust.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Akik az ilyet tervezik,
Akik az ilyet tervezik, azoknál a konfliktus az, ha a kerékpáros az úttesten halad. És inkább több pénzt áldoz azért (főleg, ha nem saját, hanem Uniós), hogy eltakarítsa őket a Zajutók útjából. Konfliktus megoldva. (Ja, hogy egyesek holmi gyalogos-bringás eseteket emlegetnek? Ugyan már! Az autósokat ez nem érinti, vagyis le van sz...va.)
Az Adyn a Kossuthig van két
Az Adyn a Kossuthig van két köz, és a Védgát u 2x. Mivel itt sokkal olcsóbb kis terhelésű alappal önálló bringautat építeni, mint 10+ tonnára tervezni a szélesítést elfogadható kompromisszum a bringaút. Én inkább arra figyelnék, hogy ne lehessen ráparkolni. Ezen kívül továbbra is harcolni kell a kötelező bringaút használat eltörléséért. Amilyen hátszelet ad most az MK a CM és a BKK együtt, talán még sikerülne is. Könnyebben, mint sávokat kérni csilliókért.
Nyilván ez is egy
Nyilván ez is egy kompromisszum:
https://picasaweb.google.com/saganbp/SzakertokVicceiKerekparutAbszurd#54...
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ebben igazad van, és
Ebben igazad van, és képzeld, engem mégis elütöttek ott 2 hete az úton - rám fordultak balra a Szállítók útjánál (Pest felé mentem egyenesen). Most képzeld el, ha így nem látott, pedig szemből jöttem, mit látna belőlem bringaúton? Szerintem alapvetően a közlekedőknek kellene jobban odafigyelni egymásra, és akkor mindegy volna, hogy ott sáv, bringaút vagy mi van...
alisca
--------------------------
'Let the force be with you!'
és amúgy jól
és amúgy jól vagy?
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Köszi, igen, egy kis
Köszi, igen, egy kis agyrázkódás meg zúzódások.
off
A rossz most az, hogy a rendőrség elvitte a bicajomat (szívességből, de időközben valahogy lefoglalásra került) és nem akarják visszaadni. Megy a bokszmeccs miatta, a héten talán visszakapom. :)
on
alisca
--------------------------
'Let the force be with you!'
Tőlem lehet szeparált is,
Tőlem lehet szeparált is, de KÉTOLDALI EGYIRÁNYÚ. Ahogy az Dániában tökéletesen működik. Egyoldali bicikliutakból nem kérek, mert akármilyen jóindulattal építik, akkor is gyakran kell járdázni-zebrázni miatta. Az ingázónak lehet, hogy biztonságot ad az első hónapban a cuki kis bringaút, de amint belejön a gyakorlatba, csak akadály lesz.
a csepeli is szeparált
a csepeli is szeparált lesz, de egy oldalon, és két irányú. Viszont kevés lesz benne a kereszteződés, és ahogy néztem, nem a járdát alakítják át, meg nem közvetlenül az út mellett megy, hanem szintben alatta (egy kisebb töltés aljában), járda és zebra nem igazán lesz. Oda ez egy elég jó megoldás lehet.
Sávot tenni oda életveszélyes lenne.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Az elmúlt napokban volt
Az elmúlt napokban volt alkalmam tapasztalatot szerezni a dániai bringás viszonyokról. Tényleg nem alig lehet olyan városi utcát vagy városon kívüli autóutat találni, amely mellett ne lenne szeparált és legalább másfél, de inkább két méter széles bringaút (a járdától is és az úttesttől is szintben elkülönítve). Ha Dániában a kerékpárút kétirányú azt külön tábla jelzi. A kétoldali egyirányú az általános, ami nem jelenti azt, hogy ezt minden dán be is tartja. :) Viszont ennek az az ára, hogy balra, nagy ívben Dániában kerékpárral kanyarodni tilos. A kereszteződéseknél le kell szállni és át kell tolni a bringát.
Az utak minősége legalább is Koppenhágában és környékén nem sokkal jobb, mint Budapesten.
" A kereszteződéseknél le
" A kereszteződéseknél le kell szállni és át kell tolni a bringát."
Én egy hónapig bringáztam Dániában, és bizton állíthatom, hogy NEM kell leszállni. Úgynevezett "indirekt balkanyar" van érvényben: átgurulsz a kereszteződésen, és beállsz a keresztező út sarkára, majd átgurulsz keresztben, mintha jobbról jöttél volna. Praktikus, biztonságos, gyors, Pesten is sokan csinálják. Külön jelölés esetén a magyar KRESZ szerint is szabályos. Sokkal jobb, mint az út közepén kacskaringózni bringával. Ha pont akkor vált a lámpa, akkor le se kell szállni. Ja, és mielőtt kiállsz jobbra, kézfeltartással jelzed a megállást a mögötted jövőnek.
De nem is azon érdemes vitatkozni, hogy melyik elv a jobb. A lényeg, hogy a bringás infra, ha van, akkor azonos legyen az egész országban. Ne kelljen azon tűnődnöm, hogy egy útra ráforulva jobb- vagy baloldalon keressem a bringautat, esetleg az úttesten sávot, vagy a fasor mögött a szervizutat. A dán rendszer (szeparált kétoldali egyirányú bringaút) egységes. Csak az első utcát kellett megszoknom, utána jött magától, a legbonyolultabb kereszteződés is adta magt. A magyar bringainfra kavalkádot (ld. Margit-híd, 1 híd 3 féle kerékpáros infra) máig nem tudom ösztönösen használni. Konkrétan városonként, utanként, hidanként külön rendszer, másféle táblák és más szokások. Ezért van bennem zsigeri ellenérzés minden (önmagában jól megindokolt) kerékpáros fejlesztés hallatán. Mert tudom, hogy a végén úgy is az úttesten egyszerűbb.
A magyar viszonyok, adottságok és lehetőségek alapján a normális megoldásnak azt tartanám, ha városon belül CSAK széles külső sáv (WOL), bringanyom és bringasáv lenne kijelölve, mindenféle kivételezés nélkül. Ezek egymás között átjárhatóak, azonos logika alapján működnek. 1-2 km-es szakaszok kedvéért másféle rendszerekkel bonyolítani nem érdemes.
Ezt a mondatot vajon csak
Ezt a mondatot vajon csak én nem értem, vagy más se: "Fontosnak tartotta, hogy a hidakon is át lehessen menni kerékpárral, ez jelenleg csak a Margit-hídon lehetséges." The fuck?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Mondanám azt, hogy
Mondanám azt, hogy valószínűleg arra gondol, hogy csak ezen van kialakítva csak nekünk infra... de hát ez hülyeség, mert a lágymányosi, árpád és északi vasúti összekötő is ilyen....
én infrától függetlenül
én infrától függetlenül is megyek át hidakon, leggyakrabban a Szabadság-hídon, Lánchídon, néha az Erzsébet-hídon, és még ritkábban a Petőfin. Infra egyiken sincs, én meg tekerek az úton. Ami szabályos.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Én is... hülye szegény...
Én is... hülye szegény... szabályos is és lehetséges is az összesen a közlekedés, maximum a rutintalanabbak nem mindenhol próbálják...
A Lánchídon, a
A Lánchídon, a Szabadságon és a Petőfin is van kerékpáros infra úgy hívják úttest.
(Egyébként milyen Lágymányosi? Rákóczi az kérem alássan :DD)
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igen de szeparált
Igen de szeparált kerékpárosra gondoltam :D (bár Margiton sem igazán az lesz :D)
(Tüntetek :D Az értelmetlenül átnevezett helyeket nem vagyok hajlandó új nevükön hívni :D Maximum a Roosevelt teret, annak az egynek látom értelmét :))
Szabadságra is nemrég óta
Szabadságra is nemrég óta már "hivatalos" kerákpáros nyom vezet fel.
Hát, a Lánchídon én ezt
Hát, a Lánchídon én ezt vitatnám.. Ha Pestről mész Budára, akkor "csak" este 8tól reggel 7ig tilos kerékpárral felhajtani a tábla szerint.
Budáról Pestre ellenben néhány nappal ezelőtti felfedezésem szerint lekerült a kiegészítő tábla, és már csak a bringatilos van kint, tehát onnan teljesen tilos.
Annak előbb letört a két
Annak előbb letört a két széle, aztán tűnt el. Kétlem, hogy az illetékes szerv szerelte volna le így, két lépésben.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Bécsi út-Nagyszombat utca
Bécsi út-Nagyszombat utca útvonalon festenek fel kerékpáros nyomvonalat, 800 méternyi épített és 1400 méternyi jelölt résszel.
Az az épített kerékpárnyom és jó kifejezés.
De a Thököly úti kerékpársáv lekerékpárutazása se semmi.
Szerintem akár mást is mondhatott, ez a szokásos kerékagyatlanság színvonala.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
bringaút - ez vmi fogalom,
bringaút - ez vmi fogalom, amiből nem tudnak kijönni médiásék.
nem hiszem hogy ne a helyeknek megfelelő infrát alakitanak ki. (bízom benne)
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Az Ex-szabadkikőtő úton
Az Ex-szabadkikőtő úton épül a szeparált bringaút.
(Ez talán még belefér,de szerintem oda is inkább 50-es tábla kellett volna és kerékpársáv, vagy irányhelyes vezetésű kétoldalas kerékpárút.)
A Fehér úti gyászról is volt itt hír korábban.
A Gubacsi híd csepeli oldalán is szeparált fos van.
De bízzunk benne,hogy lesznek előremutató dolgok is.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
csepeliként azt mondom,
csepeliként azt mondom, jobb oda a bringaút, mert a gyorsforgalmin 70-es tempóban zúznak a kamionok, elég gyakran. Ha ott sáv lenne, és a szele megdob, és dobsz egy bukfencet, akkor vagy a következő kamion alatt landolhatsz, jobb esetben a járdán...
ha 50-es tábla is lenne kint és sáv, akkor azt hogyan oldanád meg? Az egyik járda el lenne bontva? Mert néha a 4 sáv ellenére is bedugul a gyors, és ha jön egy vonat is, akkor aztán megáll ott a közlekedés.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
A szélén a víznyelők
A szélén a víznyelők simán levesznek egy kerékpársávnyi helyet. Különösen a Csepelre menet éreztem rossznak.
Mivel épül a kerékpárút ez a sávkérdés csak elméleti felvetés.
Reméljük jó lesz.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ne legyen elméleti
Ne legyen elméleti kérdés. Ha már felvetetted, akkor azt is mondd meg, hogyan lehetne kivitelezni. A sávhoz útalap kell, ráadásul hogy Pontagy is írta, korlátos a használhatósága. Az irányhelye bringautat meg hova tennéd? Max a HÉV töltés oldalában férne el, de ott eléggé lejtene.
Volt csepeliként, a helyet ismerve az egyoldali bringaút jó ott.
A legolcsóbban a két
A legolcsóbban a két szélső sáv lehetne kerékpársáv. :P
Még az is megoldható lenne,hogy a mostani négy sávból három autósáv maradna.Egyes szakaszokon váltva a 2 sávos irányt.
Összességében ez a bringaút nekem is az elmegy kategóriában van,de jobb szeretem az irányhelyes vezetést.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
hidd el, jó oda a
hidd el, jó oda a kétirányú bringaút is, mivel a keresztirányú forgalom, ami a bringautat is keresztezni fogja, gyakorlatilag 0.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Mondjuk a Fehér útit nem
Mondjuk a Fehér útit nem értem. Elég széles az út ahhoz hogy lehessen ott közlekedni :)
Mi a cél? Hogy te tudj
Mi a cél? Hogy te tudj közlekedni, vagy hogy minél több embert bringára ültessünk?
Első. A bringára ültetett
Első.
A bringára ültetett ember előbb-utóbb kinövi a rugdalózót, és akkor csak szenved a kötelező viselésétől.
Vagy sok évi közúti
Vagy sok évi közúti közlekedés után húzzák rá mint a vidéki városokban.
Ahol ilyen sűrű forgalom mellett tekerhet a csúcsszuper ejurós bringaúton:
https://picasaweb.google.com/saganbp/Oroshaza#5446047594991884866
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Lakott területen kívül
Lakott területen kívül Hollandiában sincs kerékpársáv. Főleg ahol átmenő kamionforgalom is van.
És mivel elég hosszú az a szakasz, ezért az egyoldali kerékpárút sem jelent olyan nagy hátrányt. Főleg hogy a kétoldali irányhelyes vezetésű majdnem 2x annyiba is kerülne
Ez belterület. Ja 2x
Ez belterület.
Ja 2x annyiba,vagy 10 m autópályába.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Papíron lehet. De a
Papíron lehet. De a valóságban ez lakott területen kívüli útnak számítana. Ami Csepel "városát" köti össze Bp-tel. Attól mert a piros vonal jelenleg kiljebb van, ez még forgalmi szempontból lakot területen kívülinek számít.
(Ja és Hollandiában az ilyen út autópályakiépítésben lenne. Mert ugye ott a bringautak mellet az autópályasűrűség is kiemelkedő)
MAjd lehet 2 oldalra építeni kerékpráutat, ha mindenhol máshol legalább sáv vagy egyoldali van.
És az emberek többsége nem szereti ha 70-nel vagy akár 50-nel fél méterre mennek tőle a kamionok, amikor a kerékpársávban teker. Ne azokból induljatok ki, akik a Váci úton felüljárón boldogan tekernek át, hanem azokból, akik még a nagykörúton is félnek a forgalomban.
Nem az a kérdés, hogy
Nem az a kérdés, hogy mennyibe kerül az autópályához képest, hanem az, hogy ami pénzt bringainfrára tudnak/akarnak fordítani, ahhoz képest mennyibe kerül. Ha duplája, mint ami a zsebünkben van, akkor le kell mondani másról más helyen.
Hollandiában nem jártam,
Hollandiában nem jártam, de Dániában ilyen helyeken is kétoldali oldalhelyes infra van. Általában amolyan járda+kerékpárút kombó, minimális gyalogosforgalommal, de nem kényszerítik a kerékpárost az út baloldalán haladni.
Az, hogy milyen hosszú a szakasz, igencsak relatív, lehet, hogy neked hosszú, van akinek meg vesződség kilométerenként zebrázni. Én azt mondom, hogy egyoldali bicikliút legfeljebb két falu között legyen, akkor, ha minimum 5 km hosszan de legalább a két faluközött megszakítás nélkül a főút egyik oldalán marad. Legfeljebb akkor, de az országuti kerékpárosokkal még így is kiszúrás. Városon-elővároson belül nincs helye az egyoldali irányhelytelen kerékpárutaknak. A KRESZ alapvető elvét, a jobbra tartsot sértik meg.
most attól függetlenül,
most attól függetlenül, hogy ez 5 vagy 1,5 km, csepel olyan mintha egy másik település lenne, a "várostól" elválasztja egy elég nagy pusztaság. és ez így is marad a köv. 10 évben várhatóan. másrészt a másik oldalon ott a hév töltése...
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
A hév töltése mellet a
A hév töltése mellet a másik gond, hogy a Weiss M. út a (most épülő) csepeli gerincútba lesz bekötve, vagyis ha Pest felől nézve a jobb oldalon tekersz, akkor úgyis át kell menni az út végén a túloldalra, kivéve ha a csepel művekbe mész. Tehát ha Csepel területének 90%-ának megközelítéséhet úgyis keresztezni kell az utat pest felől, akkor már mindegy hogy az út elején vagy végén teszed meg.
Ez olyan szakasz, ahol 100% egyértelmű, hogy a különálló bringaút jobb.
És ha a lágymányosi híd környékén jól oldják meg, akkor akár gyorsabb is lehet a bringaút a Boráros tér felől, mint a lámpákkal tarkított Soroksárin.
Igazából a lényeg: "A
Igazából a lényeg:
"A belvárosi fejlesztések azonban nem útvonalak szerint, hanem hálózatos rendszerben épülnek majd ki. A BKK-vezető szerint ugyanis csak az egymással kapcsolódó kerékpárutak építése célravezető."
Rájöttek hogy nem ér sokat a bringaút, ha a legnagyobb kereszteződések előtt végetér.
"Garancsi István miniszterelnöki megbízott az Andrássy úti, veszélyes bicikliút átalakítását helyezte kilátásba. "
Reméljük meg is valósul.
"A konkrét tervekről szólva a BKK-vezető megemlítette a Nyugati tér keresztezésének átgondolását, amely jelenleg csak a felüljáró használatával lehetséges a bicikliseknek."
Mivel megszűnt a Deák felől a Margit híd felé kanyarodó irány, ezért észak felől a felüljáró alatt balrakanyarodó autókkal együtt a kerékpár egyenesen simán továbbhaladhat a Bajcsy fel kerékpáros nyomon. Észak fel meg a villamosperonnál megszakítva kialakítható az átvezetés.
Az alábbi igencsak
Az alábbi igencsak előremutató megnyilatkozások viszont nagyon tetszenek, nem is olyan régen még álmomban sem reméltem, hogy a főváros közlekedésének hivatásos szervezőitől ilyesmiket olvashatok:
"A közlekedés átstrukturálásának alapelve, hogy nem feltétlenül kell bicikliutakat építeni, a biciklis sávok vagy a kerékpáros nyomvonal jobban működik városi körülmények között. A fejlesztésnél nem az útra, hanem a közlekedési csomópontok megfelelő kialakítására fókuszálnak majd."
"Vitézy kerülendőnek tartja a Bajcsy Zsilinszky úti gyalogos-kerékpáros út példáját. „Ellenzem, hogy a gyalogos és kerékpáros közlekedés egy helyen folyjon” – mondta, mivel ez konfliktusokhoz vezet."
Ezek a gondolatok akár innen a CM-ről is származhatnának és egybecsengenek a Kerékpárosklub által propagált közlekedésszervezési elvekkel.
A BKK egyik
A BKK egyik közlekedésmérnök kollégája Virág, aki az MK-ból ment át oda.
Én vagyok a buta,hogy nem
Én vagyok a buta,hogy nem értem minek 30 férőhelyes kerékpártároló egy 2.9 km-es kerékpárútra vagy tényleg felesleges pénzkidobás? Mi célt szolgál? Akkor sem kötném ott le a bringám, ha négy U-lakatom lenne erre, mert az úton max megyek,de nem látom be ki és miért hagyná ott a kétkerekűjét. De tényleg, minek a kerékpárutakhoz kapcsolni tárolókat? Valaki megszakértené ezt itt nekem?
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Feltételezem hogy az
Feltételezem hogy az intézmények, üzletek, esetleg megállók mentén lesznek, és nem a pusztában.
Jobb ha van tároló, mintha mindenki össze-vissza szabálytalanul köti le a bringát.
Ott ahol értelme lenne, a
Ott ahol értelme lenne, a soroksári kereszteződésben nem nagyon láttam bringákat kikötve szabálytalanul sem (3 évig dolgoztam ott), az OBI-nak van, viszik is onnan a bringákat szépen, a szabadkikötő elején egy benzinkúton és egy autószalonon kívül semmi nincs. Ha esetleg a HÉV megállóhoz tesznek az jó, de azon a ponton örizni kéne, rengeteg arrafelé a lopás. Ez az amiért akármilyen tároló is épülne nem raknám oda és másnak sem ajánlom. A cégünk udvaráról vitték a vasat ha nem vettük észre.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Mit értesz szabálytalan
Mit értesz szabálytalan lekötés alatt :-]?
Útkereszteződéstől,
Útkereszteződéstől, zebrától 5 m-en belül, vagy járdán ha nem marad másfél méter, kerékpárral is tilos várakozni.
Ma is tanultam valamit :-D
Ma is tanultam valamit :-D Na ezért kellene kicsit változtatni a kreszen.
Ezeknek egy része értelmetlen biciklivel.
Az egyáltalán nem
Az egyáltalán nem értelmetlen, hogy szűk járdára tilos lakatolni, hiszen autóval is tilos ilyen helyen a járdára állni. A gyalogosnak meg mindkettő útban van.
(ha jól tudom, korábban teljesen tilos volt a járdán lakatolni, mostmár csak a másfél méteres szabály van, de lehet hogy tévedek)
Kérlek iratkozz be nyelvtan
Kérlek iratkozz be nyelvtan órára - azt írtam hogy "EGY RÉSZE" értelmetlen.
Nem erre a részére gondoltam, hanem arra a kereszteződés / átkelő előtti tiltásra. Azért nem lenne szabad oda parkolni, mert egy nagyobb kocsi teljesen kitakarja a látóteret és nem látod tőle a gyalogosokat illetve a kereszteződésbe behajtó többi közlekedőt.
Biciklivel elég jól kell küzdeni, hogy ugyanezt meg tudd csinálni. Talán ha 20 teli kerekes biciklit egymásra pakolsz akkor sikerülni fog :D
Ez a szabály inkább azért
Ez a szabály inkább azért született, mert a nagy járművek nem tudnak bekanyarodni az útkereszteződésbe ha ott autó áll. Akkor veszed csak ezt észre ha buszt vezetsz, ugyanis busszal egy belvárosi kis utcába való fordulásnál az orrát fel kell vinni a járda fölé is sok esetben, de nagy teherautóval is. És ekkor az is fontos, hogy se melletted se pedig a cél utcában ne parkoljon senki, mert kicsit ki kell szedni jobbra is. A trolisok tudnának mesélni erről. Ez esetben egy bringa is szívás.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Mihez tudsz általában
Mihez tudsz általában lakatolni? Oszlophoz vagy korláthoz. Ha ez is az útjában van a befordulónak, az már régen rossz.
----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Igen,de az ritkán van az
Igen,de az ritkán van az úton. Ha meg a járdán van gondolom erre odafigyelnek, hogy ha egyirányú akkor a belső sarokra kerül.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
' az orrát fel kell vinni a
' az orrát fel kell vinni a járda fölé...'
Még jó, hogy a Kresz szerint gépjármű semmilyen része, vagy rakománya nem lóghat be a járda fölé...:/
Katarga RoadPro - KTM Formula SS
Egy dolog a Kresz és más
Egy dolog a Kresz és más dolog az élet. Ha a buszmegállóöbölben nem teszed a kasznit a járda fölé akkor olyan távol állnál meg,hogy a nénike bajosan lépne fel. Az általad említett szabály inkább azért született, nehogy valami agyas lekaszáljon egy komplett járdát a vascsövekkel amiket oldalra lógatott ki. Abba nem hal bele a világ ha kanyarodáskor a nagy kategóriás a járda fölé viszi a kasznit egy másodpercre.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Akkor nem felelnek meg a
Akkor nem felelnek meg a követelményeknek a buszok, ennyi. Be kell zúzni mindet...
Katarga RoadPro - KTM Formula SS
"(8) A járdán - részben
"(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével, a betegszállító gépjármű, a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg."
Az általános járdánmagegállni tilossal szemben a kerékpárok mentességet élveznek, ha másfél méter szabadon marad.
Ja és amint egy másik
Ja és amint egy másik blogban már írtam. A Kvassaynál tényleg nagy gond lenne a soroksárin belekötni a lágymányosi híd alatt áthúzó kerékpárútba az újat? Mert ugye ha kerékpárúton akarsz átmenni Budára Csepelről most jelenleg el kell menni a Nissan szalonig a Kvassayn ahol az alagúton átmenve egy gyalogos zebrán (itt vége az útnak) éred el a Lurdy felé húzó kerékpárutat. Ha már építenek, legalább hálózat legyen még ha szar is vagy inkább adják a kórházaknak a lóvét.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Aki akar el tud menni ott
Aki akar el tud menni ott balra a Lukoil kut mellett, akar az OBI fele - itt csak a villamos vegallomasnal kene par metert megoldani, mondjuk a hidpillereg mogott el lehetne vezeni egy kerekparutat -, vagy az Eurovelon ami kicsit nagyobb kerulo.
Ezen a gondolatmeneten
Ezen a gondolatmeneten elindulva aki közlekedni akar kerékpárral, az tud kerékpárút nélkül is. Persze hogy el lehet menni, bringával mindenhol el lehet menni, én csak azt hiányolom, hogy miért nem lehet egy hálózatot csinálni. Miért néhány 100 m-es vagy pár km-es "szálak" mennek a semmibe vagy pár száz méterre egy másik mellé, ahelyett, hogy egymásba kötnének.
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
"A belvárosi fejlesztések
"A belvárosi fejlesztések azonban nem útvonalak szerint, hanem hálózatos rendszerben épülnek majd ki. A BKK-vezető szerint ugyanis csak az egymással kapcsolódó kerékpárutak építése célravezető."
Mostmár elméletileg ez a cél.
És akkor épp most
És akkor épp most láthatjuk,hogy nem kapcsolódik. Illetve kapcsolódik gondolom majd abba a 200m-es szakaszba ami nem kapcsolódik semelyikbe. Szóval?
Egykori "slynus" :-))
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Szóval erre fognak
Szóval erre fognak törekedni és próbálnák majd így tervezni :) Mindenesetre jó dolog, hogy láthatóan felismerték hogy ha összekötik őket az jó lesz :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
A Lukoil mellet van
A Lukoil mellet van bringaút, aminek a folytatása egy kisforgalmú út a Lágymányosi felé. Ott nincs értelme különálló infrát építeni. Ott max piktó kellene az útra. Hosszú távon viszont a hév melletti területen el tudnék képzelni egy bringautat, ami nem kacsázik össze-vissza. Az lehet egy következő évi EU-s pályázatban, majd ha a nagyobb problémákat megoldották.
Azt hiszem megvan a
Azt hiszem megvan a következő ghost bike helye.Ma reggel néztem meg tüzetesebben a Fehér út-Albertirsai úton létesítendő bicikli út kijelölését.Aki jár arra,az tudja,hogy a Fehér útról egy elég enyhe kanyar vezet az Albertirsai útra,amit kb az összes autós 50-nel vesz be.A bicikli út a Fehér úttól kb 3 méterre lesz.
Az már csak hab a tortán,hogy az Albertirsai úton a BNV parkolójában vezet majd a bicikli út.Pontosabban a parkoló és a töltés talapzata között,ahol ha nem lesz jókora szintbeli különbség vagy korlát,megint nem lehet majd normálisan közlekedni.